Ga naar inhoud

Leeftijd en adoptie?


Henne

Aanbevolen Berichten

Hoi allemaal,

 

 

 

Hoewel we vorig jaar nog zeiden dat we geen adoptie wilden, merk ik bij mezelf dat ik daar inmiddels anders tegenover sta. Helemaal tegen ben ik nooit geweest, ik zag alleen erg op tegen alle verplichtingen, de duur en de kosten. Dat doe ik overigens nog.... maar ik merk ook dat ik me een leven zonder kinderen gewoon niet voor kan stellen. En met onze 3e icsi poging in zicht begint die mogelijkheid best wel reeel te worden.

 

 

 

Wat voor ons ook een reden was om ons niet verder in adoptie te verdiepen was de leeftijd van mijn vriend. Hij is net 41 geworden. Ik weet dat je na je 42e niet meer aan kunt melden. Maar nu vraag ik me steeds meer af hoe dat dan precies zit met het leeftijdsverschil tussen de oudste ouder en het adoptiekind. Als een adoptieprocedure vijf jaar duurt, komen wij dan automatisch niet in aanmerking voor een kindje onder de vijf jaar? Of telt het met de leeftijd op moment van aanmelden? Ik kan hier nergens echt goede informatie over vinden.

 

 

 

Wel las ik dat je ook als alleenstaande kunt adopteren als je niet getrouwd bent. In dat geval zouden ze van mijn leeftijd uitgaan en hebben we dat probleem dus niet (in ben net 34). Maar voor mij voelt dat wel enorm raar, we willen tenslotte sámen een kindje. En duurt de procedure dan niet ook veel langer?

 

 

 

Nu ik zelf meer opensta voor adoptie merk ik dat ik er heel weinig over weet. Best wel gek terwijl je op het gebied van ivf inmiddels een wandelende encyclopedie bent :-)

 

 

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hoi Henne,

 

 

 

Wij hebben ons voordat we in de mmm belandden, al aangemeld voor adoptie. Niet omdat we al zeker weten dat we het willen, maar om als het er ooit van komt alvast een stukje wachttijd voorbij te zijn.

 

 

 

Ik weet er dus wel wat, maar niet zo heel veel van.

 

 

 

Maar volgens mij als je als stel adopteert, kan je niet zeggen "doe maar op mijn naam", omdat jij jonger bent. Ze kijken altijd naar de gezinssituatie en daar hoort je vriend ook bij. Maar ik weet niet helemaal zeker of dit ook geldt als je niet getrouwd bent.

 

 

 

En als je al ouder bent, kan je in een versnelde procedure komen dacht ik. Er mag maximaal 40 jaar leeftijdsverschil tussen oudste ouder en kind zitten, op het moment dat het kind naar Nederland komt volgens mij.

 

 

 

Nu ik dat allemaal zo type, merk ik dat de info al best wel weggezakt is, dus eigenlijk heb je niet zo veel aan mij. Je kan op de website van Stichting Adoptie voorzieningen veel info vinden. En misschien zijn er wel anderen hier die je kunnen helpen :)

 

 

 

Succes ermee!

 

Annelies

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Henne,

 

Ook wij zijn aan het nadenken over adoptie. Ik weet er nog weinig van maar ben blij met je topic. Ik ga met je meelezen! Wij zijn van plan om ons dit najaar op te gaan geven voor de cursus.

 

Nu hoorde ik afgelopen week van iemand dat je je niet mag aanmelden als je nog in de medische molen zit, klopt dat?

 

esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je eerst aanmelden (via stichting adoptievoorzieningen) voor adoptie. Dat is een simpel formulier. Je krijgt dan snel bericht met een registratienummer. Na ongeveer 9 of 10 maanden kregen wij bericht over de adoptiecursus, die hadden we nu kunnen volgen, dat is ongeveer 14 maanden na aanmelden.

 

 

 

Dit mag je allemaal gewoon doen, medische molen of niet. Maar wij hebben de adoptiecursus uitgesteld (mag maximaal een jaar), want het leek ons niet goed om tegelijk met IVF te doen.

 

 

 

Na de cursus komt er een gezinsonderzoek (gesprekken) en hier zou het wel eens kunnen zijn dat je niet in de MM mag zitten. Want na dat onderzoek en als je wordt "goedgekeurd" (gebeurt meestal wel hoor!) mag je je inschrijven bij 1 adoptiebemiddelingsbureau (zijn er iets van 7 van in Nederland), maar mag je gezinssituatie niet meer veranderen. Als je dan ineens toch zelf zwanger wordt, mag je niet zomaar adopteren (ik geloof totdat je kindje minstens een jaar oud is ... want een adoptiekindje moet in een stabiel gezin terecht komen). Dus ik weet niet hoe ze hier mee omgaan als je nog bezig bent met zwanger worden.

 

 

 

Maar het hele eerste stuk (wat al veel tijd kost) mag je dus gewoon doen! Al lijkt het me echt lastig om voor de cursussen (die er niet voor niks zijn) open te staan midden in een medische behandeling.

 

 

 

Het gezinsonderzoek en toestemming kunnen ook nog behoorlijk lang duren hoor. Ik schat dat je van 1e aanmelding tot adoptietoestemming zo 1,5 tot 2 jaar verder bent. En dan mag je je dus pas aanmelden bij een bureau, waar de wachttijd wel 1 tot 4 jaar kan zijn (hoe jonger het kind, hoe langer het duurt).

 

 

 

De website in mijn eerdere bericht is super. Heel veel informatie! En ik zou ZEKER aanraden om je gewoon vast in te schrijven (1 simpel formulier) en dat eerste jaar wachttijd is dan straks al voorbij!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Annelies, dank je wel voor de info! Ik ga de website eens uitpluizen. Wist bijvoorbeeld al niet dat er zoiets als een versnelde procedure is. Ik zie dat je ook een informatiepakket aan kunt vragen, misschien dat eerst maar eens doen.

 

 

 

Dit is echt weer een hele nieuwe en moeilijke stap voor ons. Het voelt vreemd, alsof we een kindje zouden gaan kopen. Ergens staat me dat toch een beetje tegen, stom he. Overigens heb ik dat met icsi ook hoor, dat is zo tegennatuurlijk dat ik er soms ook niet echt een goed gevoel bij heb. Tja, het liefste raken we natuurlijk allemaal spontaan zwanger en in een ideale wereld kunnen alle ouders zelf voor hun kinderen zorgen. Helaas zit het leven zo niet in elkaar.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel dingen gaan niet zoals wij graag zouden zien...

 

Dat kopen...daar hebben mijn man en ik het ook vaak over gehad! Maakt me ook wel boos hoor! Een ander krijgt z'n kind gratis en als je zou willen adopteren moet je jaren wachten en er duizenden euro's voor neer leggen! Niet dat ik dat niet wil maar ik vind het oneerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ben blij dat dit forum er is.

 

Sinds dat we te horen kregen dat mijn man geen zaad heeft, had ik iets over me en nu hoe loopt de toekomst verder. De arts had het al over adoptie en kid.

 

Mijn man wilde daar niks van weten.

 

Nu inmiddels na veel gepraat te hebben.

 

Beseft die dat je niet meteen een kind te teleursteld als je je inschrijft. Dat dacht eerst.

 

Je moet eerst de adoptieprocedure in. En pas na 3 jaar als je alles goed doorlopen heb kan je in aanmerking komen voor een kindje.

 

Diverse mensen in mijn kennissen kring hebben geadopteerd of zijn geadopteerd.

 

Ik kan gelukkig van alles vragen. En we hebben nu gesloten om info in te winnen en in te schrijven. We willen zekerheid dat we nog op tijd een kindje mogen krijgen en hopelijk ooit een tweede. Voordat je te oud bent om te adopteren. Ik ben 29 en mijn man 33.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

 

ik lees heel veel over eiceldonatie & adoptie.

 

Ik ben op zoek naar informatie mbt draagmoederschap. Ik heb zelf eitjes na diverse ivf behandelingen hebben we wel embryo's maar om de een of andere reden wordt het nooit een zwangerschap.

 

Ik lees, zie en hoor heel weinig om ons embryo bij bijvoorbeeld mijn zus te laten terugplaatsen in de hoop dat het daar wel tot een zwangerschap komt. Wie o wie heeft info voor mij?

 

Groet Sassie

 

 

 

Inmiddels 22 IUI behandelingen ondergaan

 

Bij de 3e IUI was het raak na 10 wkn miskraam

 

5 IVF behandeling 5x terugplaatsing 2 embryo's

 

1 ICSI behandeling. 1 embryo teruggeplaatst

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Hoi iedereen, Ik heb een vraag over adoptie. Wij zijn nu nog bezig met KID maar helaas nog niet zwanger. De kans dat het nog gaat lukken is ook maar heel klein maar we houden hoop. Aan de andere kant houden we er ook echt rekening mee dat het niet gaat lukken en nu hebben we het ook over adoptie gehad. Ik ben zelf 35, bijna 36 en mijn man 37. Het liefst zouden we een baby adopteren of in ieder geval een heel jong kindje vanwege de binding en dat we dan van het begin af aan een familie kunnen vormen. We hebben al wat gelezen op internet maar wat ik nog onduidelijk vind: Tussen de oudste ouder en het kind mag maximaal 40 jaar zitten. Maar aan de andere kant zijn de wachtlijsten heel erg lang. Ik kan niet precies vinden hoe lang maar ik las al ergens 8 tot 10 jaar. Dat zou dan betekenen dat als we ons nu aanmelden we pas in aanmerking komen voor een kindje vanaf 6 jaar. Dat vind ik zelf best oud om te adopteren. Of begrijp ik het niet goed? Wie kan me meer vertellen hierover? groeten van Zwaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

 

Ook wij hebben afgelopen vrijdag het info pakket aangevraagd en wij wachten hier nu nog op ook wij willen ons vast gaan aanmelden om zo wat wachttijd te besparen.

 

Wij hebben nu net onze eerste poging gehad met ECD en hellaas is dezxe mislukt dus wij gaan ook nu er vanuit dat adoptie misschien nog niet zo gek is.

 

 

 

Ik ga in iedergeval mee lezen en hoop ook veel aan jullie info te hebben.

 

 

 

Liefs CHantal

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zwaan ik ben er ook nooit achter gekomen hoe het nu precíes zit. En omdat adoptie voor mijn vriend geen optie is ben ik er ook niet verder achteraan gegaan. Ik zou met deze vraag gewoon even bellen. Overigens is het volgens mij maximaal 42 jaar, geen 40. Maar dit wisselt ook per land. Op de sites van de verschillende bemiddelingsorganisaties kun je daar meer info over vinden.

 

 

 

Wat ik zeker zou doen is vast aanmelden. Elke maand dat je nu al een registratienummer hebt, verkort straks de procedure als adoptie een echt serieuze overweging wordt. Het voelt misschien nog veel te vroeg, maar aanmelden is nog lang geen adoptie. Het zet alleen de deur op een kier...

 

 

 

Succes,

 

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Zwaan,

 

 

 

Misschien kan ik wat vragen van je beantwoorden.

 

 

 

Tussen de oudste ouder en het kind mag inderdaad maar 40 jaar verschil zitten. De wachttijd is lang, maar geen 8 tot 10 jaar hoor. Of je moet een gezonde baby uit China willen, daarvoor is de wachttijd wel enorm lang. Het ligt maar net aan je eisen, hoe lang het allemaal duurt.

 

 

 

Je kunt kijken op sites van vergunninghouders, voor meer informatie. Bijvoorbeeld Wereldkinderen, Stichting Kind en Toekomst, NAS, Stichting Afrika.

 

 

 

Binnen een jaar na aanmelding heb je de verplichte VIA-bijeenkomsten. En een kwartaal later de gesprekken met de Raad v.d. Kinderbescherming.

 

 

 

Als je nog meer wil weten, dan hoor ik het wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mag je je ook aanmelden als je nog een behandeling ondergaat? ik meende altijd dat als je je aan gemeld had geen ivf/icsi of andere vruchtbaarheidsbehandelingen mocht ondergaan

 

ik hoop natuurlijk dat we allemaal nog zelf zwanger worden maar als dit niet gebeurt willen wij ook voor adoptie gaan

 

heb altijd al gezegd dat ik graag een kindje zou willen adopteren dit was al voor ik wist van onze vruchtbaarheids problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal, dank jullie wel voor de reakties. Ik heb alles bekeken op internet maar wat waarschijnlijk nog het moeilijkst gaat worden is dat we te kort getrouwd zijn. Namelijk pas toen bleek dat we niet door middel van een kindje een verbinding samen zouden krijgen hebben we symbolisch door trouwen die verbinding aangegaan. Daarvoor hadden we er niet zoveel mee. En nou lees ik op de sites van de vergunninghouders dat je voor bijna alle landen meerdere jaren getrouwd moet zijn. Nou ja voorlopig zijn we nog wel even zoet met de KID maar ik ben bang dat we toch niet voldoen voor adoptie. We gaan ons wel alvast inschrijven wie weet hoe lang het duurt en en dan zijn we misschien toch nog lang genoeg getrouwd...... groeten van Zwaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sandra volgens mij mag je wel gewoon aanmelden, maar inderdaad niet aan de cursussen starten als je met behandelingen bezig bent.

 

 

 

Zwaan dat probleem zouden wij ook hebben gehad. We wonen wel al ruim vijf jaar samen en hebben ook een samenlevingscontract, maar getrouwd zijn we niet. Maar dat hoeft geen reden te zijn je niet in te schrijven toch? Als het problematisch is zie je dat t.z.t. wel en dan is er vast wel een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens de VIA-bijeenkomsten mag je nog wel bezig zijn met vruchtbaarheidsbehandelingen. De bijeenkomsten zijn o.a. om te kunnen bepalen of adoptie iets is voor je.

 

Bij de raadsgesprekken mag je echter niet meer bezig zijn met behandelingen. Je keuze voor een adoptiekind moet weloverwogen zijn.

 

 

 

Als je niet getrouwd bent, vallen er een hoop landen af. Maar er zijn nog wel mogelijkheden hoor.

 

 

 

Als de oudste ouder 40 is op het moment van het voorstel, dan kun je nog een baby adopteren. Ben je 41 dan is het kind minimaal 1 jaar, bij 42 jaar 2 jaar enz. De maximale leeftijd is 46 jaar (en dus een kind van 6 jaar).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wij hebben ons begin december aangemeld voor adoptie.En we kunnen pas eind dit jaar/begin 2011 de curses gaan doen.. Dat is voor ons de reden geweest om ons aan te melden.We gaan eerst voor icsi maar sluiten niet uit dat na een kindje van ons samen we gewoon nog steeds open staan voor adoptie.Wij denken van wel en dat is de voornaamste reden geweest..

 

 

 

Maar bij twijfel zou ik me zeker aanmelden..De kosten voor de curses komen pas een paar maanden voor dat je de curses krijgt..En dan kan je nog besluiten het evetueel niet te doen en er vanaf te zien.. dan ben je alleen de koste voor een postzegel kwijt en een beetje inkt;)

 

 

 

Je mag gewoon bezig zijn met de behandelingen en je mag dat ook in tijden van de curses.. je mag zelf zwanger zijn alleen zou mij dat iets te ver gaan.

 

 

 

officieel mag je na goedkeuring niet meer bezig zijn met behandelingen en moet het afgesloten zijn.Maar er zijn genoeg meiden die in de tussentijd nog bezig zijn met een laatste poging.Persoonijk begrijp ik dat wel.. je moet daarna ook nog zo lang wachten

 

 

 

esther

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij zijn aan het nadenken over adoptie. Zie alleen op tegen de lange wachttijden. Hebben jullie dat niet? Eerst al jaren de mm en dan een adoptieprocedure. Ik heb het gevoel dat mijn leven al jaren in een soort van pauze stand staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me ook een beetje pissig maken over die wachttijden hoor! Ik word er een beetje moedeloos van eigenlijk. Het geeft me vaak het gevoel van...waar beginnen we aan? Wil ik dit, jaren wachten op een kindje....geen idee te hebben hoelang je moet wachten...slopend lijkt het me. Tegelijkertijd lijkt het me fantastisch...

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben ons vorige week ook alvast aangemeld voor adoptie

 

hebben al wel een nr gekregen en bevestiging maar verder niets, nu maar afwachten

 

als wij het geluk nog wel mogen hebben dat de icsi slaagt willen wij wel op de lijst blijven voor adoptie

Link naar reactie
Delen op andere sites

het wachten lijkt me vreselijk.. jaaaarrreeeen..Als je een kindje met een lichte afwijking neemt dan duurd het korter hier kunnen ze geholpen worden.. aan 1 kant snap ik dat wel aan de anderen kant maakt het me woest.. hoe moet je zoiets kiezen? ga je voor een "öngezond" kindje en wacht je 2 jaar korter of ga je voor een gezond kindje waar je nog 2 jaar extra op wacht..Ik wil het liefste een gezond kindje een goede toekomst bieden maar 2 jaar extra wachten>?!? ik zou het afschuwlijk vinden dat een kindje onder het mes moet..brrr

 

 

 

De wachttijden zijn enorm maar ook de "dingen" waar je aan moet voldoen bij somige landen..Waaronder in somige landen een verblijf van 6 weken.. ik weet niet hoe het met anderen zit maar in ons geval lijkt dat onmogelijk..door gezin en werk..

 

 

 

Ik heb me er op ingelezen en door de lange wachtlijst hebben we ons aangemeld.. maar op dit moment weet ik het niet goed..We zullen het allemaal zien..

 

 

 

Als ik zie hoe zwaar somige kinderen het hebben maar ook hoe zwaar somige mensen het hebben dan snap je niet waarom het allemaal zo moet.. Daarnaast heb ik ook moeite met het idee dat we ons aanmelden voor ene kindje wat pak en beet over 2,5 jaar geboren word.. gezien je curses en toesteming wat 1,5 jaar duurd en dan de wachtlijsten van 5 jaar.. met een kindje van de leeftijd 3/4.. vaag

Link naar reactie
Delen op andere sites

jup.. voor heeel veel landen vallen wij al af..

 

Dit vanwege een dochter uit een vorige relatie..

 

Dan is het voor 9 van de 10 al afgelopen.. mijn man is vrij lang en stevig.. zijn BMI is voor somige landen zelfs al te hoog...

 

We zien het allemala wel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben ons vorig jaar augustus (2008) aangemeld en een BKA gekregen. Afgelopen augustus zijn wij gestart met de VIA-cursus.

 

 

 

Het is inderdaad zo dat de wachtlijsten lang zijn (de meesten zelfs tijdelijk gesloten; je kan je inschrijven op de wachtlijst voor de wachtlijst). Op het moment is een heel groot deel van de kindjes die naar NL komen special needs (wat kan varieren van flapoortjes tot beide benen missen). De wachttijd voor SN is iets korter, maar varieert ook wel erg hoor.

 

Hoe dan ook wordt er altijd gezocht naar een match; wie van de aspirant-ouders op de lijst matcht het beste met het kind? Daarbij wordt wel de lijst van boven naar onder doorgewerkt, maar kan het dus best dat iemand die bovenaan staat toch niet het voorstel krijgt.

 

 

 

Leeftijd is idd max 40 jr ouder dan het kindje; je kan wel versneld de procedure door als je al rond de 40 bent, maar het zal meestal inhouden dat je een ouder kindje krijgt. Kinderen die naar NL komen zijn in principe maximaal 6 jaar oud (tenzij ze bijv samen met een jonger broertje/zusje komen).

 

 

 

Wij zijn nog bezig met ICSI, dus kunnen nu voorlopig niet verder. De brief aan de Raad v Kinderbescherming ligt klaar om op de bus te doen, wij gaan het gezinsonderzoek een jaartje uitstellen. Dit uitstellen ná de cursus te hebben afgerond mag maximaal 2 jaar; daarna zul je de cursus opnieuw moeten volgen (en dus weer 900 euro betalen).

 

 

 

Veel landen willen alleen getrouwde ouders (en kijken vaak ook nog naar hoe lang je al getrouwd bent), dus al was je niet van plan ooit te trouwen; wel handig om te doen als je wilt adopteren, vergroot de kansen wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden