Jump to content
eslief

Isala kliniek Zwolle

Recommended Posts

@Kat, wat een verhaal weer meid! Maar gelukkig eind goed, al goed! Van harte gefeliciteerd!

Hier gaat het redelijk! We zijn onszelf weer bij elkaar aan het rapen en een plan de campagne aan het maken! Gistermiddag Dr Cohlen nog een poos aan de telefoon gehad, ook hij is erg gefrustreerd! In december 2008 hebben we ons eerste gesprek met hem gehad, nu is het weer december maar dan 2012 en we hebben inmiddels veel met elkaar meegemaakt! Hij mag me helaas niet meer helpen met een ivfbehandeling in Zwolle maar blijft wel over onze schouder meekijken als we naar Duitsland gaan! In eerste instantie wilden we wachten met opstart DD totdat we Zwolle hadden afgesloten, maar Babeth (Babeth lees je mee? ;-)) heeft me over de streep getrokken om daar niet op te wachten en alvast te mailen met de arts in DD. Ik ga binnenkort nog wel naar Zwolle voor een vruchtbaarheidsonderzoek en als dat allemaal ok is gaan we weer van start!

Liefs Esly!

Kat, van harte gefeliciteerd met Xavi. Maar wat een bevalling. Hopelijk mag je vlot herstellen.

Ik heb ook nog even naar je filmpje gekeken, wat een mooi mannetje! Daar mogen jullie trots op zijn.

hallo, wij lopen ook in Zwolle wij hebben daar 3 ICSI behandelingen gehad helaas alle 3 mislukt maar wel altijd goed gereageerd op de hormonen (decapeptyl en gonal F) eerste keer 22 eitjes tweede keer 15 eitjes en de 3de keer 12 eitjes helaas nooit iets ingevroren. vandaag hebben wij te horen gekregen dat we mee gaan doen aan een nieuwe proef (assisted hatching) nu weten we niet of dat het daadwerkelijk toegepast gaat worden, ze gaan zoveel paren zonder assisted hatching behandelen en zoveel met. volgend jaar gaan we de 4de poging proberen en hopelijk met een beetje geluk!

Hallo,

We lopen in Hengelo maar onze embryologie is in Zwolle. We hebben ook 2 mislukte ICSI pogingen achter de rug (in totaal 3 TP). We gaan waarschijnlijk ook meedoen aan het assisted hatching onderzoek.

@angelique, Je zei dat dit jullie 4de poging wordt. Mag ik jou vragen of deze poging ook wordt vergoed? Meestal worden alleen maar 3 vergoed, maar jullie gaan meedoen aan het wetenschappelijk onderzoek, dus deze is volgens mij een uitzondering. Ik vraag me af of hier andere regels gelden wat betreft vergoeding.

Groetjes,

@ Eva, toen onze 3de poging mislukt was heb ik me rot gezocht op internet wat ik nu nog kon doen, nu belande ik op de site van PNO verzekeringen en die vergoeden een 4de poging (met goedkeuring van de arts natuurlijk die moet wel een brief maken dat het zinvol is om de 4de poging te doen) het is wel het duurste aanvullende paket maar ja altijd goedkoper als zelf 1 betalen en er is geen mediche selectie, hoe dat nu gaat met de assisted hatching weet ik niet daar ga ik ze nog wel even over bellen het is natuurlijk niet zeker dat ze het gaan toepassen en in de brief die ik meekreeg van het Isala stond dat je medicijnen wel zelf betalen moet en dat is natuurlijk de grootste klap geld.

ik denk dat ze dit wel gewoon als een poging gaan tellen maar gelukkig heb ik mijn verzekering nu omgezet en word de 4de poging nog betaald door de verzekering.

Maar erover bellen hoe ze het gaan berekenen met assisted hatching ga ik zeker nog wel even doen.

Angelique en Eva, welkom hier! Zo te lezen zitten jullie ongeveer in dezelfde fase van de behandelingen. Hopelijk brengt een vierde poging jullie geluk! Wij hebben meegedaan aan de pilotfase van het onderzoek waar jullie het over hebben. Wij waren een van de 50 stellen op wie de AH 'geoefend' is. Uit deze poging heb ik twee terugplaatsingen gehad en van de cryo ben ik zwanger geweest. Helaas is dit geeindigd in een miskraam. Wij hebben ook nagedacht om aan dit onderzoek mee te doen, maar dan is de kans inderdaad 50% dat je niet in de groep komt waar AH toegepast wordt (en mogelijk was de zwangerschap ook een conta indicatie om uberhaupt aan dit onderzoek mee te mogen doen). Dit wilden wij niet. Dit was voor ons de reden om toch nog een allerlaatste poging in Gent te gaan doen, zodat we zeker weten dat er AH toegepast wordt.

Over de verzekering.... ons is verteld dat het wetenschappelijke onderzoek gewoon als een poging telt. De kosten zijn dus afhankelijk van de hoeveelste poging het is en hoe je verzekerd bent. Ik ons geval zou het dus de volledige medicatie en ziekenhuiskosten betekenen.

Weten jullie al wanneer jullie gaan starten met de vierde poging?

Esly, zelfs al contact met DD gelegd. Verstandig! Als je het medisch dossier opvraagt in Zwolle, dan duurt het twee weken voordat je het thuis hebt, iets om rekening mee te houden... Je klinkt zo dapper en strijdlustig, respect!!

Chris, hoe is het met j.asper? Inmiddels weer thuis vanuit SEIN?

Kat, hoe is het met je en kleine Xavi (en natuurlijk met KatMan)?

Noekkie, hoe is het? Inmiddels de controle gehad?

Sas, lekker genieten van het weekend en de kleine meid?

Kat gefeliciteerd met de geboorte van Xavi!

Ik ben afgelopen vrijdag naar het ziekenhuis geweest, echo gemaakt maar daar is niet echt iets op te zien.. ik moet nu 3 maanden de pil gebruiken in de hoop dat de hormonenhuishouding weer op regel komt en 14 januari weer naar het ziekenhuis voor een kijk operatie. Om te kijken of er toch misschien ergens een oorzaak te vinden is in de baarmoeder...

Het is vandaag wereld-lichtjes-dag. Een dag om stil te staan bij alle overleden kindjes (hoe klein-groot, jong-oud ze ook geworden zijn).

Ik heb net een hele serie kaarsjes aangestoken, voor iedereen die hun zo gewenste kindje moet missen door een miskraam of vroeggeboorte...

Esly, mijn gedachten gaan in eerste instantie naar jullie uit, maar natuurlijk ook voor ieder ander in dit topic of het forum die hier mee te maken heeft gehad.

Mare! Spannend joh! 2013 wordt jullie jaar!

Hier is de kraamzorg vertrokken, maar niet nadat ze mijn commode opnieuw heeft ingericht. Ik kan niks meer terugvinden!!!

Vandaag heeft KatMan nog een vrije dag, en ik vind het heeeerlijk om lekker met z'n drietjes te zijn. Onze eigen ritme's en gewoontes opnieuw uitvinden, geen bezoek, lekker bank hangen, TV (en schermpje vide-babyfoon) kijken, afbakcroissantjes op bed...

Xavi groeit als kool. Hij wordt een echte dikkop, net zoals mama.

Ikzelf ben sinds de bevalling inmiddels 10 van de ruim 20 kilo kwijt. Wat een verademing!

En voor de leuk: het geboortekaartje: http://img15.imagefra.me/i5cb/heidiii/tm03_a0a_u9k46.jpg

@Mare, J.asper is sinds 30 november thuis en sinds 23 november heeft hij geen aanval meer laten zien, althans ik heb ze niet gezien. Inmiddels is duidelijk geworden dat J.asper in aanmerking komt voor een operatie, waarbij de epilepsiehaard wordt weggenomen. De epilepsiehaard zou een goedaardige tumor (ganglioglioom) zijn. Medicijnen werken vaak niet tot onvoldoende. Op dit moment is rustig met J.asper; dat kan een effect zijn van de tegretol. Het kan ook toeval zijn. Daarvoor slikt hij de tegretol nog te kort. Bij SEIN had hij juist veel aanvallen kort op elkaar, dus wellicht zitten we in een soort van "compensatietijd". Ik denk namelijk dat medicijnen uiteindelijk niet afdoende zullen hebben. De landelijke werkgroep epilepsiechirurgie (bestaande uit ca 15 neurologen, neurochirurgen, radiologen en oncologen) waren unaniem. De aanvallen van J.asper zijn bedreigend en daarom is operatie geindiceerd. Op donderdag 13 december hebben we al een gesprek in het UMC Utrecht. Dit is het enige ziekenhuis waar ze kinderen opereren aan epilepsie. We stappen daarom over van het AMC naar het UMC Utrecht. Het wordt een spannende tijd. De neurologe van SEIN gaf aan dat het UMC Utrecht over de planning gaat van een operatie, maar dat J.asper waarschijnlijk binnen het half jaar wordt geopereerd. We laten hem opereren, want we willen J.asper een reeele kans op een aanvalsvrij leven geven.

Pas na de operatie weten we zeker wat de hersenafwijking precies is (geweest) en of de inschatting dat dit een goedaardige tumor is, juist is geweest.

noekkie, op de echo niets te zien dus. Hopelijk wordt alles weer wat regelmatiger door de pil. Krijg je een hysteroscopie (met een kleine camera in de baarmoeder)?

Kat, eerste dag zonder kraamhulp en dus lekker met z'n drietjes! En morgen moet Katman al weer aan het werk... Knap je weer een beetje op?

Chris, een operatie, heftig! Maar als een heel team vol deskundigen zeggen dat dit de beste stap is, dan zou daar ook op vertrouwen. Zal zeker een spannende tijd voor jullie worden!

Esly, hoe is het met je? Inmiddels al wat uit DD gehoord?

Mare, dat klopt ze gaan inderdaad met een camera in de baarmoeder kijken. Ik ben inmiddels 4 weken aan de pil, moet de eerste keer doorslikken en verlies sinds gister alleen nog bruinbloed, jippie! Het eind van de ruim 3 maanden ongesteld is in zicht :)

Hier vandaag de eerste dag dat ik echt alleen ben met mijn mannetje. Vanaf vandaag betaat mijn leven uit intervallen van ongeveer drie uur...

Gelukkig ben ik lichamelijk al weer redelijk opgeknapt. Ik kan de deur nog niet uit, maar een beetje keuvelen in het huishouden gaat wel weer. Ik ben zeker een stuk fitter dan toen ik zwanger was. Ik besef nu pas tot hoe weinig ik op het laatst in staat was...

Ik kan weer bij de kraan, ik hou het weer vol om staand te douchen én mijn haren te wassen, een afwasmachine uitpakken, een vuilniszak verwisselen. Ik besef nu pas dat ik die kleine dingen op het laatst zelfs niet meer kon... Mijn BI is grootendeels weg, ik zak alleen af en toe nog eens door mijn linkerbeen. Mijn zwangerschapsdiabetes is nog een beetje twijfelachtig. Mijn waarden waren vorige week nog licht verhoogd, dus ik moet deze week nog even drie dagcurves maken.

Om te vergelijken eet ik af en toe hetzelfde als voor de bevalling, en ik merk wel dat mijn bloedsuiker minder hoog is als toen. Maar helemaal normaal is het nog niet. Ik hoop zo dat ik niet met 'echte' diabetes blijf zitten...

Noekie, fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan. Hysteroscopieis me beide keren erg mee gevallen!

Kat, fijn dat het beter gaat! Hopelijk krijg je de suiker onder controle!

Hey meiden...

Kom weer even een keer om de hoek kijken...

Esly, wat gaaf dat je toch nog een poging lijkt te kunnen gaan wagen. En wat zuur dat dan geen van de 6 embryo's het ontdooien heeft overleefd... Moet je ook nog de overstap maken naar een ander ziekenhuis... Knuf en sterkte!!!

Katalaya... Jullie kleine katman is er.... Gefeliciteerd!!!! Hopelijk herstel je snel van de heftige bevalling!

Noekie, wat vervelend, dat bloeden..

En Chris, wat een zorg om jullie kindje.... Hopelijk komt het allemaal goed!!!

Mare, hoe gaat ie bij jou?

Wij krijgen binnenkort een prachtig kunstwerk ter nagedachtenis aan de miskraam/ onze laatse zwangerschap/ onze vervlogen droom van een boertje of zusje voor ons meisje.

Het was niet iets wat ik van te voren had bedacht... er een kunstwerk aan te laten wijden... Het is wel bijzonder 'ontstaan'.

Een vriendin van ons heeft nu 2 gezonde kinderen, waarbij het zwanger worden ook niet helemaal soepeltjes is verlopen. Daartussen heeft ze een kindje verloren tijdens een zwangerschap. Hun gezin was compleet. Maar tot haar grote (in eerste instantie) verbijstering, raakte ze weer zwanger. Haar zwangerschap begint ongeveer te tellen vlak nadat ik de miskraam heb gehad. Ze vond het ook heel moeilijk om me te vertellen. Tuurlijk heb ik er om gejankt... Maar niet omdat ik boos op haar was. Ons kruis is te dragen dat de laatste zwangerschap is gelopen zoals het is gelopen. Zij hebben even stevig moeten slikken om de nieuwe wereldburger ook daadwerkelijk te kunnen verwelkomen. Haar laatste zwangerschap was ook verre van makkelijk verlopen. Ook nu kreeg ik 3 weken geleden een berichtje dat ze weer naar het ziekenhuis moest, of ik mee kon. Ze had steeds harde buiken/weeën, en ze was nog maar 20 weken zwanger.... Dus ik met haar mee... En ik zat, geheel onverwacht, ineens op de afdeling Verloskunde.... Waar ik heb gezeten toen ik zwanger was van ons meisje (vlak voor haar geboorte), en waar ik nu ook ongeveer zou hebben gezeten (omdat ik de vorige keer een keizersnee heb gehad) of waar ik al lang zou hebben gezeten, omdat er kans was op een tweelingzwangerschap... Best heftig... 's Avonds stond er op facebook een schilderij van een vriendin... Een probeersel: een hart met daarin Twins en er hingen veertjes aan... Heb haar gelijk een berichtje gestuurd of ze het al had verkocht... Ja, dat had ze al.... Maar ze kon wel wat voor ons maken..... Ze is dezelfde avond nog geweest om het een en ander door te praten.... En nu is het bijna klaar. Vandaag heeft ons meisje haar handje er nog op gedrukt... En nu is het wachten tot het droog en afgelakt is... Dan gaan we het een prachtige plek geven in onze kamer.... Ik ben er dus nog wel mee bezig... Gisteren was het 25 weken geleden dat het mis is gegaan, overmorgen zou ik 32 weken zwanger zijn geweest.... Tja......

Meiden... dikke knuffel voor jullie allemaal!

@hilde, fijn wat van je te horen. Wat een prachtig kunstwerk zeg! Ook dat een vriendin het gemaakt heeft, wat mooi!

Het verhaal dat je schrijft is voor mij erg herkenbaar, het blijven ‘meetellen’ van de weken… ik zou nu 35 weken geweest zijn.

Er gingen een aantal mensen aardig gelijk met mij op. De dikke buiken, babykamerfoto’s en ‘hoera ik heb verlof’ en ‘de laatste loodjes’ berichten vliegen me om de oren op Facebook. Mixed feelings… blij voor de ander, maar ook zo confronterend dat het bij ons anders loopt. Merk dat het de afgelopen tijd iets verder naar de achtergrond ging (maar nog steeds niet ver), maar dat het op een of andere manier sinds een week weer erg de boventoon voert…. De emoties zitten hoog, ik droom er weer over etc. Zal ook wel een beetje de tijd van het jaar zijn, terugblikken op 2012 en vooruitblikken op 2013. Ach, je zal het vast herkennen. Gelukkig overheersen de goede en mooie dingen en zijn dit de regelmatig terugkerende verdrietige momenten. Voorzichtig proberen we ons in te stellen op de laatste poging waar we rond half januari mee zullen starten in Gent.

@chris, las in een ander topic dat Jasper echt al snel geopereerd gaat worden, spannend!! Zal een heftige tijd voor jullie gaan worden!

Dames, ik ga me zo lekker op de bank nestelen om de voice te kijken!

Hilde, wat een mooi kunstwerk. Ik hoop dat je je verdriet al een beetje een plekje hebt kunnen geven.

Mare, het gaat nu echt snel met J.asper. Het wordt zeker een heftige tijd. Ik ga mijn verlof van mijn werk nog wat verlengen. J.asper heeft mij nu hard nodig. Hij is zelf gelukkig over het algemeen erg vrolijk. In elk ziekenhuis waar hij komt, is hij het zonnetje van de afdeling. Ik ben trots op hem.

chris, jullie ventje is ook echt een bikkel! Wat goed dat je nog extra ouderschapsverlof opneemt. Jullie ventje is vele malen belangrijker dan werk!

Hier nog een dagje werken en dan lekker vakantie! Wij vluchten lekker weg met kerst, geen zin in die verplichte gezelligheid. Weet niet of er internet in het hotel is en of ik dus nog iets mee krijg van het forum.

Ik wens iedereen in ieder geval fijne feestdagen en voor iedereen die het heel hard nodig heeft in deze tijd een hele dikke knuffel!!

Wat is het rustig hier....

Ik wens iedereen een mooi 2013, dat alle wensen maar uit mogen komen!!!

Chris, succes met Jasper! Vandaag of morgen was toch de grote ingreep?

ik wens jullie een goed en gezond 2013!!!

O spannend van Jasper, Chris sterkte!!

@mare voor jullie komt het nu ook weer dichtbij, spannend weer

hebben jullie een goede vakantie gehad?

@kat hoe gaat het bij jullie?

Hier alles goed, meisje groeid als kool, en het gaat allemaal zo snel

Wij hebben ik februari een intake in het zkh voor de tp van onze cryo. deze willen wij graag terug laten plaatsen in maart/april

als dat kan, en als hij goed ontdooid

Iederee veder wel fijne dagen gehad?

Hallo allemaal,

hier weer een berichtje van mijn kant. Allereerst voor iedereen een heel gelukkig en gezond nieuwjaar gewenst! De december maand is (gelukkig!!) weer achter de rug en we gaan ons richten op het nieuwe jaar! Ik merk wel dat het me erg veel moeite kost om me nog een keer op te laden, maar we gaan het wel doen! Onder het mom verstand op nul, blik op oneindig gaan we nog een keer voor! A.s. donderdag zitten we in DD, vrijdag afrondend gesprek in Zwolle! Wel ontzettend raar om daar na zoveel jaar weg te gaan....en moeilijk!

De decembermaand is me dit jaar flink tegengevallen! Overal ziet het er gezellig uit en het lijkt wel of "iedereen" wat leuks met zijn/haar gezin gaat doen! Gelukkig zijn de kerstspullen weer opgeborgen en gaan we morgen weer aan het werk!

Ik heb me niet helemaal ingelezen maar zag wel dat er hier een aantal dingen waren gebeurd!

@Kat; hoe gaat het inmiddels thuis met je kleine man? ben je er helemaal aan gewend?

@Kris; ik las dat J.asper een flinke ingreep te wachten staat? Of heeft ie het inmiddels gehad? En hoe gaat het met hem?

@Hildever; ik zag je foto van het schilderij ook op fb voorbij komen, wat mooi en wat bijzonder, al had het natuurlijk nooit zo mogen zijn!

@Mare; ook voor jou een spannend jaar...jij in Gent, ik in DD! Hopelijk krijgen we allebei een mooi kerstkadootje

@Sas; voor jou natuurlijk ook, ik las dat jij weer een cryo traject wil gaan opstarten? Veel succes he?!

@Noekie; hoe gaat het met jou? Is het vloeien inmiddels helemaal opgehouden?

@ben ik iemand vergeten? Zo ja, sorry! Ik hoop niet dat je het me kwalijk neemt!

Mijn goede voornemen voor 2013 is om hier weer wat vaker aanwezig te zijn! Het afgelopen jaar ben ik hier erg weinig geweest maar hopelijk lig ik snel weer op de bank zodat ik iedereen weer kan volgen!

Liefs Esly!

esly kan mij voorstellen dat het moeilijk is zo,n eind gesprek!

hopelijk al het goede in dusseldorf het is jullie zo gegund!!

hier ook weer even een berichtje van mij, eindelijk de tijd en rust gevonden om weer even achter de laptop te kruipen voor niet werkgerelateerde dingen.

Esly, pittig zo'n eindgesprek in Zwolle... ieders grootste nachtmerrie... met lege handen het ziekenhuistraject afronden. Hoe is het in DD gegaan? Hopelijk daar een goed gesprek gehad??

Chris, hoe is de operatie van Jasper gegaan?

Sas, in februari een intake voor een brusje, het is jullie gegund!

Kat, hoe gaat het nu met jullie?

Noekie, hoe is het?

Hilde, kom je af en toe nog buurten?

Hier aan het wachten op mijn menstruatie... de laatste maanden weer keurig een stabiele cyclus gehad, maar nu? Geen idee wat mijn lijf aan het doen is... maar als de menstruatie doorzet, dan contact leggen met Gent voor een startecho en dan direct starten met stimuleren. Heel anders dus dan in Zwolle met het lange protocol. Merk dat de spanning in mijn lijf weer toeneemt. Momenten van hoop en angst voor wat zal gaan komen wisselen elkaar af. We gaan het zien...

Maar eerst lekker genieten van het weekend! Fijne zondag nog allemaal!