Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF


Manouk

Aanbevolen Berichten

Snap dat je boos en teleurgesteld bent Mely, het is ook klote. Ik krijg een brok in mijn keel als ik lees: ''ik had kinderen'', juist jou gunnen we het allemaal erg dat het lukt!

 

Tarwekiemcapsules van het Kruidvat heb ik ook geslikt maar ik moet erbij zeggen dat ik dat alle pogingen heb gedaan en pas bij de vijfde poging zwanger ben geworden maar het kan nooit kwaad. En graanaatappelsap drinken, dat doen er ook veel, heb ik bij de laatste 2 pogingen pas gedaan.

 

In ieder geval sterkte met je beslissingen!

 

Sas er zit schot in, mooi!

 

Ellie hou vol!! Sterkte.

 

Nikkie that's the spirit, er weer tegenaan! Hopen dat je nu eindelijk geluk hebt, want ik ben ervan overtuigd inmiddels dat het daar voor het grootste deel van af hangt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

  • Mees

    1357

  • elinorac

    1097

  • sas67

    1082

  • Fortuna

    717

Top Posters in dit Topic

@Mely. Ik gebruik ook de tarwekiemolie capsules van het Kruidvat. En ik slik aanvullend Vitamine D tabletjes (ook van het Kruidvat), maar dat komt omdat de huisarts mijn D gehalte gecheckt heeft en deze aan de lage kant zat. Hij vond het niet nodig om pillen voor te schrijven maar ik vond het dermate aan de lage kant dat ik ze dus zelf gekocht heb bij de drogist. Ik kreeg deze vitamine D tip van iemand hier op het forum. Mijn fertiliteitsarts vind dat vitamine D verhaal onzin maar ik denk dat er echt wel wat in zit. Daarom ben ik ze gaan slikken maar nogmaals je mag ze niet op eigen houtje gaan slikken, omdat een teveel aan vitamine D ook niet goed voor je is. Ik moet in ieder geval zeggen dat ik me een stuk fitter voel nu ik tarwekiem en D slik, meer energie en minder moe. Mijn fertiliteitsarts vindt trouwens tarwekiemolie ook onzin, want als ze gemaakt zijn uit slechte tarwe ... En natuurlijk slik ik foliumzuur maar dat zal je wel al doen.

Chablis, mijn fertiliteitsarts vertrouwt de Chinese kruidenpillen niet, dus die "mocht" ik niet gaan slikken van mijn vriend.

Je vraagt waar mijn arts nog wel in gelooft ... nou dat acupunctuur rust zou brengen (maar verder moet ik er niets van verwachten zegt ze altijd). Mijn arts is het type van ... als ik nu zeg dat je iedere dag een dropje moet eten en je bent straks zwanger dan komt dat dus door dat dropje ... (jullie merken, ik ben steeds minder tevreden met mijn arts ...).

Wat betreft granaatappelsap, daarvan heeft Essieislief destijds uitgezocht dat dit niet goed is om te drinken na de TP. Maar daar zijn de meningen over verdeeld. Ik zeg altijd bij twijfel niet doen, dus ik drink het niet meer.

Verder ben ik er van overtuigd dat je moet zorgen dat er na de TP een goede doorbloeding van de baarmoeder is, dus in beweging blijven en elke dag aan de wandel. En kou is niet goed dus buik warm houden (geen kruik) en zorgen dat je geen koude voeten hebt.

 

Lieve Mely, ik hoop dat je vertrouwen snel terug komt. Blijf hoop en vertrouwen houden. Sterkte knuffel.

 

En wat Caroline zegt, ook ik denk dat het met een portie geluk te maken heeft ... Ook ik vind dat ik nu toe ben aan dat geluk :-) !! Wij allemaal meiden !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Elinorac bedankt, voor mooi worden, en tegelijk gefiliciteerd , Hoe vaak had je de capsules ingenomen had je jezelf eerst laten onderzoeken of heb je gewoon zelf mee begonen? en Gaanatappelsap wat is die goed voor ik heb hem nog nooit gedronken ?

 

@Chabis ik ben al begonnen met acupunctuur en ook na de kruidecapsule heb ik gevraagd volgens haar moet zij dit bestelen en ik zou tot 9 per dag moeten slikken (€ 50 kosten ze volgens haar ) maar zij kent geen kruidenthee zegt ze , zij gat nog voor mij uitzoeken .

Nu huisarts bellen om de onderzoek te doen naar Vitamine met name vitamin D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nikkie

Ja ik merk dat jouw vertrouwen in de fertiliteitsarts steeds minder wordt ;)

In welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

M.i. moeten dingen als acupunctuur etc. niet echt met een fertiliteitsarts besproken worden. Die is namelijk van de wetenschapsgeneeskunde (Westers) en acupunctuur komt voort uit de Oosterse geneeskunde.

Bij mij was het probleem dat het bij het innestellen steeds fout ging en dat mijn bms altijd net op het randje balanceerde. In jan. 2010 kregen we te horen dat we er al rekening mee moesten houden dat het misschien wel nooit zou lukken om zwanger te worden. In feb ben ik met acupunctuur icm de Chinese kruidenpillen begonnen en prompt was ik zwanger bij de eerstvolgende poging. Persoonlijk denk ik dat het toch een gunstige invloed heeft gehad.

 

@Mely

DIt is wat ik gebruikte (en ook weer zal gaan gebruiken bij de eerstvolgende tp):

http://www.naturalnutritionals.com/wotj.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nikkie tegelijk gepost he he zou zie je jij bent sneller in typen dan ik .

 

Ik ben met jou eens over de arts ik begin ook ontevreden te worden met bergelijding heb gevoel dat ik een nummer aan het worden ben dus ben ik het nu zat tijd voor actie ,de rest wat je schrijft over moe zijn dat klopt ik ben in de oorlogspad he he wil alles uitzoeken hoe en wat en niet stil zitten , dank je voor de uitleeg heb ik veel aan met name mijn baarmoeder geeft niet een goede doorbloeding voeld vaak koud aan dus ga ik wat aan doen .

Dank je meid met jou info kan ik veel stappen ondernemen.

En Geluk dat wens ik ons allemaal toe!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die dingen niet met de arts besproken omdat ik weet dat ze daar in het algemeen sceptisch tegenover staan. tarwekiemcapsules en granaatappelsap (zou de vruchtbaarheid bevorderen) heb ik hier op het forum gelezen, geloof 3 capsules per dag, staat op het etiket en 1 glas granaatappelsap maar die vond ik vies dus ik heb die met framboos erbij genomen van Healthy people. Ik heb overigens gemist dat het slecht zou zijn?

 

Het grootste verschil tussen de eerste 4 keren en de laatste succesvolle keer is dat ik vanaf de dag na de TP elke dag een flink eind ben gaan wandelen. Of dat het geweest is weet ik natuurlijk niet maar is altijd goed, ben ik heel lang in de zwangerschap blijven doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden,

ik gebruik tarwekiemolie, vit D, en q10. Naast Vit voor zwangeren/zwanger willen worden en foliumzuur. En sinds het ECD traject ook asprine 100mg. Dit laatste werd door Cyprus geadviseerd. Spanje doet dat niet standaard maar ik slik het gewoon zelf.

Verder denk ik dat het heel erg ligt aan geluk hebben als er verder geen afwijkingen gevonden worden in de vitamines of in je stollings/immuunsysteem.

 

Ik weet wel dat ze in het buitenland veel verder zijn met dergelijke zaken en minder naar protocol kijken. Reden ook waarom wij toen naar Dusseldorf zijn gegaan. Veel meiden daar lopen ook bij een arts die mn in de vitamines en stollingszaken zit. Tool loopt door .

Nikkie;ik denk bij onvrede over je arts tijd om verder te kijken. Een second opinion kan altijd goed zijn, en misschien DD of Gent overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nikki en Mely, ik ben ook door die fase heen gegaan, waarbij ik steeds ontevredener werd over mijn arts(en). Ik blij dat ik ergens anders ben gaan 'kijken'. Daar (in Gent) hebben ze wel onderzoeken uitgevoerd. Mocht het niet lukken dan heb ik in ieder geval het gevoel er alles aan gedaan te hebben. Je hoeft niet meteen te verhuizen van ziekenhuis, maar je kunt een second opinion aanvragen om te beginnen.

 

Ik ben bij een arts geweest voor biotherapie en slik op zijn advies(na zeer uitgebreid bloedonderzoek)insurest, agnus castus en vitamine d600 en natuurlijk foliumzuur tot aan de tp.

Na de tp moest ik overstappen op multivitamine voor zwangere vrouwen(merk Solgar), vitamine d bleef, en omega 3 visolie capsules(merk Orthica)

Mijn Nederlandse artsen heb ik hier ook niet over verteld. Ze waren van het slag: dat is nooit wetenschappelijk bewezen.

 

Sas, gelukkig! Een goed bms. Ik zou bijna zeggen: zie je nou wel, maar zorgen maken is mijn favoriete hobby. Maar dat hebben we natuurlijk allemaal hier. Er kan zoveel fout gaan in elke fase.

 

Nikki, dat portie geluk moet toch een keer komen. Ik vind ook dat het maar eens moet vallen in het 40+ forum!

 

Mely, lekker boos zijn! Als het maar niet meer op jezelf is. Gooi het eruit.

 

Gisteren een leuke dag gehad met m'n vriendin en vandaag weer in een emotionele bui geschoten. Ik ben ook zo moe, mijn lichaam en geest.

Ik ga wel eerder testen denk ik, maar weet nog niet wanneer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gevoel van een koude baarmoeder ken ik. Dit loste ik op met 's avonds een warme kruik op mijn voeten.

 

Bij onvrede zou ik zelf ook verder gaan kijken naar een ander ziekenhuis. In NL vind ik dat er teveel aan protocollen wordt vastgehouden waardoor je inderdaad een nummertje bent. Ik heb de indruk dat in het buitenland meer naar de persoon wordt gekeken en dat daarop een behandeling wordt bepaald. Feit blijft natuurlijk dat niet iedere persoon hetzelfde is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onvrede met mijn arts is wellicht een te groot woord ... bepaalde zaken moet ik gewoon niet met haar bespreken, zij is wat Chablis en Ellie ook al zeggen van de wetenschap en zolang het niet bewezen is zegt ze dan ... maar ja als ik daar dan weer zit floep ik het er allemaal weer uit ... normaal gesproken heb ik er geen problemen mee om dingen voor me te houden maar bij haar gooi ik dan toch maar weer een balletje op over iets wat ik gehoord of gelezen heb ... stom van mij, gewoon niet meer doen.

 

@Ellie. Vervelend dat je vandaag weer zo emo bent. Ga iets lekkers eten of leuks doen, heb je verdiend. Die wachtweken zijn ook zo killing ...

 

@Caroline. Misschien dat granaatappelsap voor de TP wel goed is maar na de TP wordt het afgeraden. Essieislief heeft toen eens een link hier gezet met verwijzing naar het artikel. Grote vraag is wanneer dat was, want we hebben hier al zoveel geschreven :-) dat terug zoeken bijna onmogelijk is.

 

@Sas. Wat is Q10? Bij de drogist verkrijgbaar? Waar zou het goed voor zijn? Slik je naast VIT ook nog apart foliumzuur want in VIT zit toch ook al foliumzuur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nikkie tegelijk gepost he he zou zie je jij bent sneller in typen dan ik .

 

Ik ben met jou eens over de arts ik begin ook ontevreden te worden met bergelijding heb gevoel dat ik een nummer aan het worden ben dus ben ik het nu zat tijd voor actie ,de rest wat je schrijft over moe zijn dat klopt ik ben in de oorlogspad he he wil alles uitzoeken hoe en wat en niet stil zitten , dank je voor de uitleeg heb ik veel aan met name mijn baarmoeder geeft niet een goede doorbloeding voeld vaak koud aan dus ga ik wat aan doen .

Dank je meid met jou info kan ik veel stappen ondernemen.

En Geluk dat wens ik ons allemaal toe!!!!

 

Mely, dan moet je ook in de gaten houden dat je na de TP geen koude dranken drinkt of koude yoghurt eet, dus ook geen ijsje eten, dat schijnt ook niet goed te zijn.

En opletten met koffie en thee, met mate drinken. In rooibos thee zit geen theeine dus die kan je wel onbeperkt drinken ... thee is lekker warm voor je buik.

Ook niet buiten op koude muurtjes of stoelen gaan zitten, is ook té koud voor je baarmoeder.

Het zijn allemaal maar dingen die ik her en der gehoord heb, wellicht heb je er wat aan.

 

Gooi je verdriet eruit. Wees niet boos op jezelf. Hou vertrouwen. Pak je rust. En bezin je over je volgende stap. Liefs van Nikkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ellie71 wat vervelend dat je in de emo bui zit ( erken ik , zit ik nu ook ) natuurlijk ben je moe en uitgeput al dat wachten en de onzekerheid voor de testen meid volg jou gevoel zou ik het zegen ik ga nooit nooit meer eerder testen todat mijn ongi door is ( ik weet niet hoe bij jou is) dit is gewoon te bescherming van mezelf maar dit kennen de meeste hier denk ik. hou vol meid zoe aflleiding ja ik weet makk. gezegd dan ged.... he he en gewoon lat je tranen los het is zo heerlijk wat een opluchting .

 

@Nikkie dank je voor de advize zou ik zekker gebruiken morgen bloed prikken om te kijken of ik niet wat te kort kom maar pas volgende week de uitslag.

 

Meiden ik wens jullie fijne middag ga nu opruimen en naar huis genoeg gewerkt ha ha morgen is weer een dag !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Nikkie

Q 10 is een enzyme en op advies van Meiske( ook van het forum) toendertijd mee begonnen. DD vond het toen prima. meningen zijn er over verdeeld zoals over zoveel vitamines en supplementen. Gewoon te koop bij kruidvat en vitamine winkels

Ik slik extra foliumzuur, maar meer omdat ik denk dat het goed is dan dat het moet. Kan geen kwaad in elk geval, dat heb ik gecheckt.

Ach en zo doen we allemaal van alles voor een ukkie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nikkie, jij bent weer volop bezig. Mooi dat alles er goed uit ziet! O ja, ik heb juist granaatappel gedronken na de tp. Ik weet dat veel meiden dat hebben gedaan en toen kwam opeens iemand met dat het niet goed zou zijn. Ik zou het nu weer doen...ik werd tenslotte zwanger. En ook tarwekiemoliecapsules en omega enzo. En vooral niet tillen ed na de tp. Daar heb ik de laatste x beter opgelet. Je weet nooit of het helpt, maar...you never know.

Op naar weer n mooi follikelmeting!

Sas, hoe is het nu? Heel spannend! Mooi bms! Bijna meid!

Ellie, nog lekker broeden. Ik duim voor n mooie positieve test.

 

Hier alles prima. Nog wel heel druk met de verbouwing. Ben nu nog stuiteriger dan normaal.

Kleine man is geweldig! Hij staat en springt en wil alles onderzoeken en pakken....kortom...een kleine stuiterbal :happy7:

xxx, mees

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mees. Leuk weer wat van je te lezen. Goed om te horen dat jij en Meesje lekker doorstuiteren :-). Suc6 met je - volgens mij - rigoreuze verbouwing, zit je heel erg in de troep?

 

@Caroline. Heb jij nog een up-date foto van Kaat en Bram? Ze zijn ook al weer 5 maanden, wat vliegt de tijd toch ...

 

Ik ga mijn vrije dag weer eens nuttig besteden ... verven in ons nieuwe huis ... kan strax geen verfkwast meer zien denk ik ... maar nu is het nog steeds leuk :-). Vanaf de TP verf ik niet meer, geeft me een fijner gevoel dan stoppen na de positieve zwangerschapstest. Al die verfluchtjes tijdens de innesteling, vinden de emmy's vast niet lekker en fijn. Of overdrijf ik en zouden jullie gewoon door verven totdat je zeker weet dat je zwanger bent?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels op wd 10 na de tp aangekomen. Ik geloof dat ik een hele lichte buikkramp bespeur... Ik ben de spanning zo zat. Ik heb met mijn man afgesproken om zondag te testen, als ik dat haal. Ik zie het niet zitten om maandag via de telefoon te horen dat het niet gelukt is. Ja, ik geloof niet dat het is gelukt, instinct zeg maar. Maar goed, je weet maar nooit.

 

Caroline, wat een lieve kindjes om te zien! Mijn man keek even met mij mee: aaaahhh, wat schattig!

 

Sas, ik ben benieuwd wat je te horen krijgt vandaag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden