Ga naar inhoud

IVF UMC Utrecht


Jessica

Aanbevolen Berichten

Hallo dames!

 

 

 

Wij staan op de wachtlijst (sinds 19-02-2010) voor IVF in het UMC Utrecht. Zijn er hier dames die ook op de wachtlijst staan en/of ervaringen hebben met dit ziekenhuis? Ik kon helaas niet veel vinden over UMC U hier op het forum, vandaar mijn vraag

 

 

 

Morgenavond gaan we naar de voorlichtingsavond.. en nu maar hopen dat we zo snel mogelijk worden opgeroepen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Wij lopen ook in het UMCU en ik moet zeggen dat het ons erg goed bevalt wij hebben niet zo lang hoeven te wachten en we zijn ook niet naar de voorlichtingsavond geweest dus daar kan ik geen vragen over beantwoorden.

 

Helaas heeft het voor ons nog niet het gewenste resultaat gehad maar wij geven zeker de moed nog niet op en blijven ook gewoon in het UMCU.

 

Moch onze cryo poging niet slagen deze maand dan kunnen wij ook gelijk door met poging nr2

 

 

 

Heel veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jessica

 

 

 

wij staan ook op de wachtlijst sinds 3 feb. bij het UMC. Dus ook nog geen ervaring. Ik vindt ze tot nu toe, wel erg aardig.

 

 

 

enne...., ik geloof dat je een foutje hebt gemaakt, als ik het het tenminsten goed zie, in je bijschrift. Er staat namelijk 1010, zal wel 2010 zijn denk ik???

 

 

 

groetjes Joske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gisteren de punctie gehad in het UMC. Hiervoor IUI in Amersfoort. De wachtlijst valt volgens mij erg mee. Wij zouden eigenlijk in de tussentijd nog een keer IUI doen, maar waren toch al aan de beurt voor IVF. Ging zelfs zo snel dat we geen eens tijd hebben gehad om naar een voorlichtingsbijeenkomst te gaan.

 

 

 

groetjes,

 

 

 

Kaartje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chantal,

 

 

 

Hoop voor je dat je cryo tp goed gaat, ik hou mijn :gekruiste vingers 1, wel spannend he nog 3 dagen in spanning en daarna weer een paar weken in de in de stress ;-) .

 

 

 

Ik ben zelf helemaal in de stress van het wachten op mijn oproep, nu valt 3 maanden nog mee, maar wachten is moeilijk voor zo'n brok ongeduld als ik... Gelukkig ben ik hier geen uitzondering en zullen we allemaal moeten leren om geduld te hebben.

 

 

 

Good luck!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kaartje!

 

 

 

Hoe is je punctie gegaan? Moet eerlijk zeggen dat ik vreselijk bang ben voor de pijn (ik heb een TVE gehad en een laparoscopie, ben normaliter geen 'watje' maar de TVE was echt vreselijk pijnlijk).. Weet je toevallig nog hoe lang je hebt moeten wachten? Succes met de TP, dat er maar een hele blijde boodschap uit mag komen!:gekruiste vingers 2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wachttijd was bij ons echt heel kort. Denk een maand of zo. Voordat we konden beginnen aan weer een ronde IUI konden we (aangezien mijn FSH toch weer wat verhoogd was) meteen beginnen met IVF.

 

Punctie is mij erg meegevallen. Baarmoederfoto vond ik erg vervelend, dus ik zag best op tegen de punctie. Liever 10x een punctie dan 1x een baarmoederfoto. Volgens mij moet je ook een beetje geluk hebben hoe het verloopt tijdens een punctie. Bij mij viel het gelukkig erg mee.

 

Morgenochtend word ik gebeld. Hopelijk goed resultaat en dan morgenmiddag terugplaatsing. Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Kaartje,

 

 

 

Spannend hoor, ik zal zo voor je duimen en hopen dat je morgen goed nieuws te horen krijgt!

 

 

 

Ben gisteravond in het UMC geweest voor een voorlichtingsbijeenkomst, dan denk je dat er nog wel een aantal koppels aanwezig zullen zijn, inderdaad.. ik stond perplex, de volledige collegezaal zat vol , ik denk zonder overdrijven 100 man aanwezig.. Best bizar als je je bedenkt dat er elke maand een lezing is en dan vermenigvuldigt met het aantal ziekenhuizen!

 

 

 

Goodluck en laat even weten hoe het is gegaan!

 

 

 

Groetjes Jess:myfignerscrossed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, hoi,

 

 

 

Wij lopen ook in het UMC Utrecht, in juni 2007 hebben we ons opgegeven en in oktober kregen we de oproep dat we konden starten, we hadden toen wel al de prikinstructies enzo gehad, omdat ik toen net mijn menstruatie had gehad moest ik op mijn volgende cyclus wachten, dus 7 nov. 2007 ben ik gestart, het was meteen raak en 20-08-2008 is onze zoon geboren. Juni 2009 hebben we ons opgegeven voor een brusje en 14 aug. mochten we beginnen, helaas 2 ivf en 2 cryo behandelingen later nog geen resultaat, maar ik ben blij met het ziekenhuis en de artsen, ze doen echt hun best en zijn erg aardig vind ik, we gaan nu weer aan een cryo beginnen, 9 maart eerste echo!

 

Meiden succes allemaal!

 

 

 

Liefs Marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook vooral positief over het UMC, alleen heb ik qua wachttijden een iets andere ervaring. Wij hadden maart 2009 ons eerste gesprek en pas eind oktober 2009 konden we met de eerste ICSI beginnen. En nu moeten we na het mislukken van poging 1 bijna een maand wachten op een evaluatie-/voorbereidingsgesprek. Maar daarbuiten.... niets dan lof! De artsen/verpleegkundigen zijn vrijwel zonder uitzondering vriendelijk, invoelend en duidelijk in de communcatie en ik heb ook absoluut vertrouwen in hun kunnen (ook al is mijn eerste poging dan helaas mislukt....)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Joske,

 

 

 

HaHa, moet natuurlijk 2010 zijn.. Ben jiij ook al op de info-avond geweest of ga je daar ook morgenavond naar toe? KLopt het dat ze een wachttijd van ca 3 maanden geven?

 

 

 

Ja wij waren er ook, ik vindt dat er best veel waren. Tegen ons zeiden ze van 1 á 2 maanden begin februari.

 

gisteren kregen we ook een brief van UMC dat we op de wachtlijst staan sinds 3 feb. en een herinering om wel naar een voorlichtingavond te gaan.

 

 

 

hebben we dus nu gedaan.

 

Ik heb wel om me heen gekeken, misschien hebben we elkaar wel gezien!!

 

 

 

Kaartje top dat het tot zover is gelukt. wanneer zijn jullie op de wachtlijst geplaatst.

 

 

 

we wilden nog een weekje op vakantie binnen nu en 3 weken, maar weet niet of dat nu wel kan, nu we op de wachtlijst staan.

 

 

 

liefs Joske :positive energie:

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn geloof ik in november voor de zekerheid alvast op de lijst gezet voor het geval mijn FSH weer te hoog zou zijn. Eigenlijk was het de bedoeling om nog een keer IUI te proberen. Mijn FSH was alleen weer te hoog, dus was het advies IVF. Eigenlijk hadden we al in januari kunnen beginnen, maar dat kwam voor ons ivm vakanties niet goed uit (toch wel handig als manlief ook in het land is ;-).

 

Komende 2 weken wordt het dus weer afwachten. Maar ach, daar hebben we inmiddels ruimschoots ervaring mee ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja wij waren er ook, ik vindt dat er best veel waren. Tegen ons zeiden ze van 1 á 2 maanden begin februari.

 

gisteren kregen we ook een brief van UMC dat we op de wachtlijst staan sinds 3 feb. en een herinering om wel naar een voorlichtingavond te gaan.

 

 

 

hebben we dus nu gedaan.

 

Ik heb wel om me heen gekeken, misschien hebben we elkaar wel gezien!!

 

 

 

Kaartje top dat het tot zover is gelukt. wanneer zijn jullie op de wachtlijst geplaatst.

 

 

 

we wilden nog een weekje op vakantie binnen nu en 3 weken, maar weet niet of dat nu wel kan, nu we op de wachtlijst staan.

 

 

 

liefs Joske :positive energie:

 

Wat een drukte daar he? Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ik heb ook wel om me heen gekeken maar er waren zoooo veeel mensen. Ik zat met mijn man in het midden van het midden (Alex een kale brede vent met een zwarte 'bubbelcoat' met capuchon en ik lang en blond - zo'n schuine bob en een lading make up op mijn kop hahaha)..

 

 

 

Dat wachten is echt vreselijk.. maar ja, het ergste in dit traject is dat wachten uit het grootste gedeelte bestaat.. moet toch maar wat gaan oefen om geduld te hebben.. nu alleen nog de vraag hoe je dat doet...

 

 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook wij hebben daar gelopen de wachttijd was toen 3 maanden, de voorlichting waren we ook naar toe gegaan, was heel leerzaam en alles wordt besproken van prikken tot aan de punctie... enige nadeel is voor mij dat je elke keer iemand anders heb, je heb geen vast gezicht en soms is dat best irritant.. zeker bij al die inwendige echo's...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben tot nu toe maar 2x in UMC geweest. We lopen namelijk verder in Amersfoort. Alleen punctie en terugplaatsing gebeuren dus in Utrecht. In Amersfoort ben ik gewend om steeds dezelfde artsen te zien (er zijn 2 fertiliteitsartsen). Had nu beide keren in UMC verschillende artsen, maar iedereen was wel steeds heel aardig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... enige nadeel is voor mij dat je elke keer iemand anders heb, je heb geen vast gezicht en soms is dat best irritant.. zeker bij al die inwendige echo's...

 

Ik vind het niet heel storend dat we telkens een ander hebben. Zolang ze allemaal maar goed op de hoogte zijn van ons dossier, en dat is zo! Wat ik wel heel apart vond, was dat toen ik werd gebeld om te zeggen dat het laatste embryo niet goed was ontdooid, me verteld werd contact op te nemen met mijn behandelend arts. Eehm... die hebben we dus niet, want je krijgt steeds een ander! We hebben ons volgende gesprek dan ook met een willekeurige, en voor ons wederom nieuwe, arts. Maar dat zal ongetwijfeld ook wel weer goedkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een drukte daar he? Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ik heb ook wel om me heen gekeken maar er waren zoooo veeel mensen. Ik zat met mijn man in het midden van het midden (Alex een kale brede vent met een zwarte 'bubbelcoat' met capuchon en ik lang en blond - zo'n schuine bob en een lading make up op mijn kop hahaha)..

 

 

 

Dat wachten is echt vreselijk.. maar ja, het ergste in dit traject is dat wachten uit het grootste gedeelte bestaat.. moet toch maar wat gaan oefen om geduld te hebben.. nu alleen nog de vraag hoe je dat doet...

 

 

 

x

 

 

 

Ha ha..., nou ik zou het zo niet weten, en ik heb nog wel opgelet. wij zaten bijna bovenin, bij het gangpad. Ik had een jurkje met een soort panterprintje aan, en heb halflang blond/donderblond krullend haar. Manlief is een lange vent en had een zwarte trui aan.

 

tja 3 maanden..., viel wel tegen want dat is toch wel langer dan de 1 á 2 maanden die ze in februarie zeiden.

 

Ik heb ook nog gebeld waar we dan precies staan op de wachtlijst, maar daar konden ze geen antwoord op geven. Ga maar van 3 maanden uit, zeiden ze, dan valt het altijd mee.

 

 

 

Heb dinsdag wel een brief gekregen dat we op de wachtlijst zijn geplaatst per 3 feb. en dat we naar een informatieavond moeten.

 

Heb jij die ook gehad? Mijn hartje ging wel tekeer toen ik die brief zag!!!

 

ik dacht van: woh het gaat nu echt gebeuren..., ik ging toen immers nog uit van een kortere wachttijd.

 

pfff..., wel een kleine teleurstelling toen ik zag dat het wat anders was. nou ja, wachten we maar weer verder.

 

 

 

liefs joske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames, hmm...er was al eens eerder een UMC Utrecht topic aangemaakt. Heb net gezocht maar niet gevonden. Sorry (volgens mij had Lonneke die aangemaakt).

 

 

 

Hoe dan ook, wij zijn UITERST tevreden over t UMC in Utrecht! In 2007 6x IUI gedaan, zonder resultaat, maar de sfeer, vriendelijkheid, glimlachen & steun van de mensen daar is zo super! Nu zitten wij middenin ons 1e IVF traject en hebben hiervoor specifiek ons behandelend arts uit 2007 weer "aangevraagd" en ook "gekregen" :) . Aangezien wij (vrijwillig) meedoen aan een onderzoek hebben wij naast ons behandelend arts (Dr. Prak) ook nog een onderzoeksarts "gekregen" (Dr. Hamdine). Wij e-mailen wat af met haar en dat is echt super. Telefonisch is het nog al eens lastig (gezien de uren & wachttijd), maar tijdens ons huidige traject hebben wij alleen nog maar geemaild en dat werkt perfect. Verder vind ik het geen probleem dat je bij elk onderzoek iemand anders treft. Volgende week heb ik mijn 1e punctie (oeioei!) en grote kans dat wie dat dan ook gaat doen, ik die al "ken". Want gezellig een praatje maken doen we/ze altijd. Onze ervaring is verder dat je wel soms lang in de wachtkamer zit. Is je afspraak om 10:00 uur, dan is er grote kans dat je pas om 10:30 wordt geroepen. Voordeel is dat zodra het jouw beurt is, er ook echt de tijd voor je wordt genomen. Er wordt geen klok gekeken, niks... Je voelt je dan echt de enige patient! Uniek!

 

 

 

MarMira, heb jij geen behandelend arts??? Met wie heb jij het intake gesprek dan gedaan? Volgens mij is die persoon namelijk jouw 1e aanspreekpunt. En als je al een klik hebt met iemand inmiddels, kun je ook verzoeken om gesprekken vanaf nu met die persoon te doen.

 

 

 

Wij zijn trouwens in 2007 of 2008 ook naar een informatieavond geweest. Goeed dat ze dit doen, was ook keurig geregeld. Maar toen was ik gewoon nog niet klaar voor IVF. Ik ben nu 2+ weken aan de Decapeptyl en sinds afgelopen maandag de Puregon erbij en het gaat super. Prikken prima, 1 blauw plekje en amper bijwerkingen. A.s zaterdagochtend onze 1e follikelmeting, spannend! Ik voel ze groeien, dus ik denk dat we al best een prima resultaat zullen zien zaterdag. Ik hoop woensdag de punctie te hebben en daar zie ik trouwens niet echt (meer) tegenop. Ik heb er gewoon bijna zin in, haha!

 

 

 

Succes allemaal, meiden! Oja, ook nog een compliment voor Dr. Kosterman die ons de prikinstructies heeft gegeven. Zij herkende ons afgelopen maandag (na uitgangsecho) en maakte nog even een praatje. Echt fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden,

 

 

 

wij hebben vandaag een tp gehad van onze laatste cryo en ik moet zeggen dat wij ondanks elke keer een andere arts erg tevreden zijn.

 

( het maakt mij niet zo veel uit dat wij elke keer een andere arts hebben als het maar het gewenste resultaat heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha..., nou ik zou het zo niet weten, en ik heb nog wel opgelet. wij zaten bijna bovenin, bij het gangpad. Ik had een jurkje met een soort panterprintje aan, en heb halflang blond/donderblond krullend haar. Manlief is een lange vent en had een zwarte trui aan.

 

tja 3 maanden..., viel wel tegen want dat is toch wel langer dan de 1 á 2 maanden die ze in februarie zeiden.

 

Ik heb ook nog gebeld waar we dan precies staan op de wachtlijst, maar daar konden ze geen antwoord op geven. Ga maar van 3 maanden uit, zeiden ze, dan valt het altijd mee.

 

 

 

Heb dinsdag wel een brief gekregen dat we op de wachtlijst zijn geplaatst per 3 feb. en dat we naar een informatieavond moeten.

 

Heb jij die ook gehad? Mijn hartje ging wel tekeer toen ik die brief zag!!!

 

ik dacht van: woh het gaat nu echt gebeuren..., ik ging toen immers nog uit van een kortere wachttijd.

 

pfff..., wel een kleine teleurstelling toen ik zag dat het wat anders was. nou ja, wachten we maar weer verder.

 

 

 

liefs joske

 

Ja ik ook niet hoor, er waren ook giga veel mensen, maar wie weet zien we elkaar een keer in het ziekenhuis, bij mij werd aangegeven 3 tot 4 maanden dus ik sprong al een gat in de lucht dat het 2 tot 3 maanden zou zijn! Brief heb ik ook nog niet gehad ;-( maar wij staan als het goed is sinds de 19e op de wachtlijst). Heb jij trouwens het hele traject in het UMC? Ik heb geloof ik het eerste traject in het Antonius Nieuwegein, en de punctie en TP in UMC. Nu is het alleen niet helemaal duidelijk of je dan al eerder wordt opgeroepen voor medicatie in Nieuwegein (dat zou al weer een maand schelen). Ik ga ze toch maar eens bellen... Hou me wel op de hoogte he als je wordt opgeroepen!

 

 

 

:positive energie: Jessica

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Annema, wij zijn ook zeer tevreden, onze lievelings artsen zijn dr. Sterrenburg, dr. Buul, dr. Prak en dr. van Hout, hahaha en inderdaad, ze herkennen ons ook elke keer weer, echt leuk en je voelt je tenminste geen nummertje!

 

 

 

Liefs Marielle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb jij trouwens het hele traject in het UMC? Ik heb geloof ik het eerste traject in het Antonius Nieuwegein, en de punctie en TP in UMC. Ik ga ze toch maar eens bellen... Hou me wel op de hoogte he als je wordt opgeroepen!

 

 

 

:positive energie: Jessica

 

 

 

hey jessica,

 

vandaag de brief gekregen, waarin we een afspraak hebben begin april met drs. Prak.

 

er staat in dat we binnenkort mogen beginnen en dat deze afspraak is om de gang van zaken uit te leggen en instructies mee te geven.

 

dus ik denk dat ik dan met de daaropvolgende menstruatie misschien mag beginnen, zou dan ongeveer 20 april zijn, of half mei.

 

Er zit dus wel schot in...,spannend is het wel. nu jij nog :alright:

 

 

 

liefs joske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden