Ga naar inhoud

Mensen die IVM doen?


butterfly0905

Aanbevolen Berichten

Hello again,

 

 

 

Nou we zijn net terug van het zh en we gaan starten met IVF. IVM is het toch niet voor mij zeggen ze. Geen resultaat geboekt. Alleen hebben we er weer een probleem bij. Ik heb 1 grote cyste zitten in mijn rechter eierstok! Heeft iemand dit ook al eens gehad? Het moet vanzelf weggaan, dit kan weken maar ook maanden duren. En dan gaat het lab natuurlijk weer dicht in augustus. Oooohh je geduld wordt wel op de proef gesteld zeg! Misschien kunnen we in sept dus pas weer verder!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Ik heb voor mijn eerste IVM een cyste gehad waardoor ik toen niet mocht starten. Ik werd vervolgens 18 dagen later weer (een heel klein beetje) ongesteld en toen was de cyste weg. Toen mocht ik dus starten met IVM maar helaas dus geen eicellen gevonden. Gisteren ben ik weer bij gyn geweest en mag meteen door met IVF. Gelukkig nog net voor vakantie.

 

We gaan voor de lange procedure en gisteren dus begonnen met de pil. Ik zit te twijfelen over een acupuncturist. Ben er eigenlijk helemaal niet van maar slechter kan het nooit worden denk ik dat ook weer.

 

Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee?

 

O ja, dat flushing heb ik idd wel iets over gelezen. Ben benieuwd wat de gyn je voor een antwoord geeft.

 

Ik had gisteren natuurlijk weer een half A-4tje met vragen en welgeteld 0 vragen gesteld. Op weg naar huis denk ik dan altijd..............shit! waarom stel ik ze nu niet. Wellicht ben ik bang voor antwoorden die ik niet wil horen.

 

 

 

Ben helemaal niet zo van de fora maar moet zeggen dat ik het toch best prettig vind om met lotgenoten te kletsen!

 

Bedankt voor jullie reacties en ik blijf iedere dag ff checken hoe het met jullie gaat!

 

 

 

Heel veel sterkte allemaal!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

 

 

Ik had precies hetzelfde gisteren, een half A4tje vol met vragen en ook voor mijn gevoel geen één kunnen stellen. Ik vond dat we maar snel werden afgeserveerd! Zo van, O nou het is dus niet gegaan zoals we hadden verwacht met IVM dus daar stoppen we mee. Over flushing zei ze niet veel: ja ik ken het maar daar doen we niets mee. Toen we weggingen waren we echt een beetje in shock eigenlijk, en realiseerden ons daarna pas wat er precies werd gezegd. Binnen een paar minuten stonden we weer buiten. Dus ben ik weer gaan zoeken op het net en vind ik wel bij veel vrouwen dat zij zelfs gewoon zwanger zijn geworden met een aanwezige cyste en ook dat er tijdens een punctie om de cyste heen werd gepuncteerd! Ja dat stelt me dan toch weer iets geruster. Maar ik denk dat mijn arts dat dan ook heus wel gezegd zou hebben. Nu zei ze dat we volgende week maar terug moesten komen om te kijken of de cyste kleiner is geworden of helemaal weg en anders gaan we pas weer eind aug verder. Dus wat kan ik nu doen? Gewoon afwachten! Tja das makkelijker gezegd, zeker nu mijn beste vriendin afgelopen weekend aan kwam om te vertellen dat ze zwanger is en dat het niet echt bedoeld was!!! Dan ben ik gewoon kwaad op alles en iedereen! Ik gun het haar echt wel hoor maar, you know what I mean!!

 

 

 

Ik heb in de jaren dat we bezig zijn ook nooit een forum bezocht, zo van we zien wel maar merk wel dat het fijn is om eens te praten met mensen die jou echt begrijpen..

 

 

 

Succes dames!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

 

 

Allereerst wil ik even kwijt dat ik begrijp wat je bedoeld. Vriendinnen die langskomen met het nieuws zwanger te zijn is leuk voor hen maar niet voor ons en al helemaal niet als het eigenlijk niet echt gepland is.

 

Wat vervelend dat je voor je gevoel niet de tijd hebt gekregen die je wilde hebben om vragen te stellen.

 

 

 

Mijn arts is wel een hele vriendelijke man die echt de tijd voor je neemt. Ik was ook zo blij met het nieuws dat we meteen verder mochten dat voor mijn gevoel de vragen er niet meer toe deden. Later natuurlijk wel.

 

 

 

Een cyste kan overige follikels in de weg zitten waardoor ze minder goed kunnen gaan groeien daarom wordt er dan niet gestart met de behandeling. Het komt op dat moment heel hard aan maar het is dus eigenlijk wel beter.

 

 

 

Ik hoop voor je dat het er volgende week goed uitziet en dat je mag gaan beginnen!

 

Ga voor jullie duimen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi hoi,

 

 

 

We zijn gisteren bij zh geweest en de cyste is helemaal weg. Hehe eindelijk een beetje goed nieuws. Nu kunnen we gelijk verder met IVF. Dit betekent dat ik sinds gisteren met de pil ben begonnen en dat we half juli een punctie en tp kunnen verwachten mits alles goed gaat natuurlijk.

 

 

 

Eerst volgende week nog een weekje weg... Heerlijk.

 

 

 

Hoever ben jij nu? Jij loopt nu iets eerder dan mij he?

 

 

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Ik heb as zondag mijn laatste pil. Dan idd wachten op menstruatie en gaan starten met spuiten. Begin juli dan ongeveer de punctie en ik duim voor een terugplaatsing. Ik ben zo ontzettend bang dat ze geen eicellen gaan vinden. Pfffff. Afwachten dus. Ik denk dat er al een hele last van me af valt als ik eicellen blijk te hebben. Terwijl je er dan natuurlijk nog lang niet bent. Dat is nu echt mijn grootste zorg. Ik word er af en toe gewoon gek van. Maar goed.

 

Alvast een hele fijne vakantie en we houden contact. Zou mooi zijn als we beide...........!

 

 

 

Groetjes Kirsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Kirsten,

 

 

 

Ik heb afgelopen woensdag de 23e mijn laatste pil geslikt en ik ben nu ook nog aan het wachten op de menstruatie. Hoe lang duurde dat bij jou? Voor je weer ongesteld werd? Echt raar eerst wil je niet ongesteld worden en baal je als je het wordt en nu kan ik niet wachten tot ik het word. Dan kunnen we tenminste weer verder....

 

Ik vind het ook ontzettend spannend of ze nu wel eicellen vinden... Ik duim voor je, voor ons!!!

 

 

 

Groetjes Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Linda,

 

 

 

Bij mij duurde het 3 dagen voordat ik ongesteld werd. Heb een tijdje niet op het forum gekeken dus ondertussen zul je ook wel aan het spuiten zijn. Ik heb as donderdag de punctie. Dan wordt het dus heel spannend. Mijn eerste doel is: eicellen vinden. Daarna ga ik pas verder denken en hopen. Ik houd je op de hoogte! Heel veel succes in ieder geval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kirsten,

 

 

 

Wat goed dat je morgen de punctie al hebt. Bij mij is het nog maar afwachten of ik uberhaupt een punctie krijg, ik heb nu al overstimulatie!!!! Ik loop iets van 4 dagen na jou. Mijn eerste doel is dus het hebben van de punctie. Als die eenmaal ingepland kan worden dan komt het doel: eicellen vinden. Ik moet vanaf vandaag de gonal halveren. Dan kijken ze vrijdag weer... Ik heb er 10 aan iedere kant varierend van 13 tot 16mm en nog vele kleinere onder de 10. Nu hopen ze dus dat die grotere doorgroeien en de kleinere kleiner worden...

 

 

 

Hoe ging dat bij jou? Heb je veel eiblaasjes? En hoe groot waren ze?

 

 

 

In ieder geval heel veel sterkte morgen. Ik hoor wel hoe het gegaan is.

 

 

 

Toytoytoy!!

 

 

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

HoI Linda,

 

 

 

Jeetje wat een aantal!!

 

Ik dacht dat ivm speciaal voor mensen was met een overstiumulatie en dat de follikels toch echt maar een aantal mm groot mocht zijn.Nu lijkt het dus gewoon op een ivf?Doen ze wel een punctie met een overstimulatie??Hoop dat jeje een beetje goed voelt!!Ik weet hoe een overstimulatie aan kan voelen!!

 

 

 

Groetjes Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca,

 

 

 

Ik ben nu bezig met IVF hoor, IVM is niets voor mij geworden. Die behandeling was niet gelukt... Ben zo benieuwd voor straks. Hoop dat ik een punctie kan laten afspreken en dat dat dan a.s. zondag is. Dan kijk ik de wedstrijd maar gewoon thuis!!! Voel me verder wel okay hoor. Ik had een paar dagen geleden echt last, nu is de dosis verlaagd. Hoop wel dat die grotere iig door gegroeid zijn en dat niet alles is ingezakt.. Zucht, wat een gedoe toch ook..

 

 

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Ik heb gisteren de punctie gehad waarbij 11 follikels gevonden zijn! joehoe! Zo super blij. Mijn grootste follikel was wel iets van 28 of. De decapeptyl houdt een vroegtijdige eisprong tegen.

 

Als de bevuchting en het delen goed gaat dan zondag de terugplaatsing!

 

 

 

Voor jou heel veel succes en hopen op een punctie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Kirsten,

 

 

 

Wat goed zeg! Bij mij was het vanmorgen weer balen. Ze denken bijna zeker dat ik overstimulatie heb. Had jij nu ook PCOS? Of heeft iemand dat op dit forum? Ik reageer te goed op de gonal zeggen ze. Dan denk ik, er zijn toch best een aantal vrouwen met PCOS, hebben ze dan geen aangepast hormoonschema. Zondag nog terug maar ik heb de hoop alweer opgegeven!

 

 

 

Succes jij he zondag, ik hoop het voor je.

 

 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Wat klote voor je. Ze hebben wel ooit gezegd dat ik PCOS heb maar vraag me af waarop ze dat baseren.

 

Het voordeel is wel dat als je behandeling nu wordt afgebroken het niet als een poging telt.

 

 

 

Bij mij ook klote nieuws: vandaag belde een arts vanuit Tilburg dat alle 11 eicellen niet zijn bevrucht. Mislukte poging dus! Volgende poging zal dus ICSI worden. Baal flink! Waarom zit het ons nu nooit eens mee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kirsten,

 

 

 

Jeetje wat erg! Super klote voor je!! Echt zwaar K. Eh maar je hebt toch nog 2 IVF staan of niet? Hebben ze ook gezegd waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb van mijzelf nooit of zelden een eisprong daarom heb ik PCOS. Heb dus in het begin clomid gekregen en daarna gonal 75 en ik heb al 6 IUI achter de rug in die periode. Nu in mei dus mislukte IVM en deze week 1e IVF maar ik zie het somber in, zeker nu het bij jou ook weer niet lukt. Jeetje. Dacht dat jij in Den Bosch zat trouwens. Maar ja dat maakt verder ook niet uit!

 

 

 

Heel veel sterkte in de komende tijd.

 

 

 

Liefs Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Linda,

 

 

 

Het is wat he steeds die teleurstellingen!!!

 

Ik heb ook PCOS.

 

Zijn nu 1.5 jaar bezig met ivf en heb vorige jaar Mei 1x een punctie gehad.andere keren moest ik steeds stoppen de ene keer te veel follikels de andere keer te weinig kortom schiet niet op.Ik spuit heel weinig puregon 50 eenheden toen had ik 2 follikels met 75 eenheden overstimulatie en er tussen in ook overstimulatie.Dus schiet mij maar lek!!Nu hoopte ik weer te kunnen beginnen en gingen we weer 65 eenheden proberen maar word nu al 2 weken niet ongesteld blijkt het dat ik een Cyste heb van bijna 4cm.Dus zolang deze er zit kan ik weer niet starten dus word ik ook knetter gek en vraag me af of het wel eens tot een punctie mag komen!!

 

 

 

Maar voor jullie beiden ook geen goed nieuws dus :(

 

 

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca en Linda,

 

 

 

Wat een K zooi zo. Heb net gebeld en ik moet nu gewoon mestruatie afwachten dan 1 tussen maand en mag dan meteen door voor ICSI. Is dan idd poging 2. Ik zit wel in Den Bosch alleen het laboratorium zit in Tilburg. Ook de tp zou dan in Tilburg zijn geweest.

 

 

 

Voor jullie beide veel succes!

 

 

 

Kirsten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames,

 

 

 

Wel irritant zeg van die overstimulatie! Steeds maar weer. Dat had ik bij mijzelf dus ook verwacht.

 

 

 

Gisteren hadden we een klotedag, vanuit het ziekenhuis zeiden ze dat er een grote kans bestond van overstimulatie. Ik had de moed alweer opgegeven maar zeiden ze we gaan ook bloedprikken want misschien is je oestrodial gehalte wel gewoon goed. Dit bleek dus veel te hoog. Om het misschien toch nog een kans op een punctie te laten worden hebben ze overleg gehad. En moest ik maar stoppen met de gonal. Vanmiddag einde middag moest ik dan weer bloed laten prikken en een echo. Wat blijkt nu dat het oestrodial gehalte is gehalveerd en dat er wel grote follikels zijn die zijn doorgegroeid en die kleine zijn niet meer te zien. 7 grote aan de ene kant en ongeveer 13 aan de andere kant. Nu krijg ik overmorgen de punctie alsnog. Ik snap er ook helemaal niets meer van hoor maar we zijn wel een beetje blij, alhoewel we natuurlijk eerst deze punctie weer af moeten wachten en zoals ik al zei is nu dus de grootste zorg: eicellen vinden. Stap voor stap doen we het. Durf eigenlijk niet echt blij te zijn.

 

 

 

Jullie ook allebei weer veel succes.

 

 

 

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin heeft 27 juni de punctie gehad voor IVM. Deze was extreem pijnlijk maar leverde wel 10 goede eicellen op. Er zijn 5 embryos ontstaan waarvan er op 1 juli twee zijn teruggeplaatst. De andere waren jammer genoeg niet goed genoeg om in te vriezen.

 

 

 

Nu is het dus het grote wachten! Bij de vorige IVF poging werd ze ongesteld na 11 dagen. Nu zitten we op dag 12...

Link naar reactie
Delen op andere sites

IVF punctie gehad, nou de eicellen zijn gevonden, 11 stuks. Hiervan zijn (maar) 3 embryo's ontstaan en er zijn er gisteren 2 teruggeplaatst. Ze waren van minder kwaliteit daarom zijn er 2 teruggeplaatst. Ik heb nu ontzettend last van buikpijn, veel vocht in mijn buik van de punctie nog. Kan bijna niet lopen. Hebben jullie hier ook wel eens last van gehad?

 

 

 

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hoi mollin,

Inmiddels weet je al meer denk ik.

Hopelijk heb je weingi last van de overstimulatie gehad.

Ik ben benieuwd naar de afloop. Wat een goede score zeg, minder bevruchtingen dat je dacht, maar toch is dat al heel wat!

Liefs,

Freggel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden