Jump to content

Wie start er in December 2010

Recommended Posts

Posted

Hoi allemaal,

Vandaag naar Brussel geweest en gehoord dat we in december eindelijk mogen starten met onze TESE/ICSI/ PGD behandeling.

Ik weet dat het nog even duurt, maar bij deze maar vast een topic geopend. Ik wacht rustig af wie mijn medestanders worden! :toppie:

Liefs Miekske

• Replies 134
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ha Miekse,

Fijn dat jullie mogen starten in december, voor jullie een beetje een tegenvaller las ik... Had je zelf november in gedachten?? Mr hebben jullie een directe tese in december, dat je dan gaat starten? Weet je ook al wanneer je met spuiten mag beginnen??

Ik start als het goed is in november, maar de tp is in december. Dus schrijf bij allebei maar mee denk ik :)

Lfs

Posted

He Rosaly,

Ja het is idd wel een beetje een tegenvaller, omdat we echt verwacht hadden in oktober te mogen starten met de hormoonbehandeling en dan in november een TP te hebben.

Alle testen voor de PGD zijn klaar, en bij de fertiliteit hadden we ook kunnen starten. Helaas is er dus nog een wachtlijst omdat de afdeling genetica, die de embryo's testen,

maar een beperkt aantal behandelingen per week kan uitvoeren.

Jammer dus, maar ik stel me nu maar in op december beginnen! Ik krijg w.s. begin december als het goed is mijn menstruatie en dan mag ik de 21ste dag beginnen met suprefact snuiven.

Dit 3 weken lang, en dan nog ongeveer 11 dagen menopur spuiten. Dan de pregnyl spuiten en 36 uur later de eicel PU. Op de dag van de PU doen ze dan een directe FNA/PESA of TESE bij mijn vriend. Ze poberen eerst met de FNA en als ze zo niks vinden, een pesa enz. En dan na 5 dagen TP! Dat zal dus eind januari zijn.

Wat fijn dat jullie in november mogen starten! Dat worden spannende feestdagen bij jullie dus!

Ik ga je volgen hoor!

Liefs Miekske

• 2 weeks later...
Posted

Hallo allemaal,

Heb even de topic titel aangepast naar aanleiding van de forum 'regels'. hihi

In december start ik met de onderdrukkingsfase, maar we beginnen met stimuleren in januari dus dan beginnen we echt!

Helaas moest ik dus wel al 2011 invoeren hier en dat duurt nog zoooo lang........

Geduld is een schone zaak zullen we maar denken!

Liefs Miekske

Posted

wij starten ook in dec voor een brusje.. in januari de stimulatie maar in dec al deca en de pil nog eerder.

emm hoezo moet je de naam veranderen? ik snap het niet helemaal:S offe loop ik achter qua regels, hahaha

liefs

Desiree

Posted

@ Miekske,

Het is misschien handiger om ook een topic "Wie start er in januari 2011" topic aan te maken.

Deze kun je zelf niet aanpassen.

@ Dees,

Dat komt door mijn opmerking in het november topic.Ervaring hier leert nl. dat men anders niet meer weet waar hij/zij eigenlijk thuishoort.

Het zijn niet mijn regeltjes hoor, maar zo is het het afgelopen jaar wel steeds gehanteerd, om het voor iedereen overzichtelijk een duidelijk te houden.

Maar ik ben hier natuurlijk niet de baas in hè:-)

Posted

Oke Mart!

Bij deze ga ik verhuizen naar het topic januari wat ik dalijk ga aanmaken.

De dames die hier wel thuishoren veel succes gewenst!

(Dees, jij 'hoort' dus net als ik in het januari topic als je in januari begint met stimuleren!)

Liefs Miekske

• 4 weeks later...
Posted

hallo,

ik ben daantje en wij gaan 1 december beginnen met het spuiten van gonal-f en cetrotide

wij hebben al een kindje via icsi en we gaan nu voor een brusje

dus ik hoor hier thuis in deze topic!!

ik "hoop" dat er nog meer meiden zijn die hier komen kletsen

Daantje

• 2 weeks later...
Posted

Ik hoop dat ik me hier ook kan melden binnenkort. Donderdag eerst nog evaluatie in het ziekenhuis en dan waarschijnlijk aanmelden in december. Afhankelijk van het korte of lange protocol ga ik dus in december of januari beginnen met het echte stimulatie werk. Ben benieuwd.

Posted

Hey dames ik begin ook 2 december met spuiten..

Ik moet nu tot aan de punctie metrelef neusspray aan 1 kant gebruiken 4 keer per dag. Ik woon in dusseldorf dus onderga ook hier de behandeling. Ik spuit met puregon. Rond 12 december zal waarscheinlijk de punctie zijn en rond 15 december de terugplaatsing.

We hebben ervoor gekozen om 2 embryo's terug te plaatsen.

Me man heeft in juli een tese gehad.

Posted

Hallo lady's,

Ook ik wil me voorzichtig komen melden in dit topic, omdat het nog niet zeker is dat we in dec. mogen starten.

8 dec. hebben we een afspraak bij de gyn. (Dit is vóór cd21)

Dus ik hoop dat ik op cd21 met de Deca mag beginnen.

Posted

Hoi

Wil me ook graag aanmelden, half december zal ik ook met spuiten gaan beginnen, de koelkast ligt al vol.

Het is voor ons de eerste poging en we mogen precies 2 jaar na het stoppen met de pil beginnen met de behandeling.

NU is het afwachten wanneer bij mij de ong weer zal starten.

Posted
Hoi

Wil me ook graag aanmelden, half december zal ik ook met spuiten gaan beginnen, de koelkast ligt al vol.

Het is voor ons de eerste poging en we mogen precies 2 jaar na het stoppen met de pil beginnen met de behandeling.

NU is het afwachten wanneer bij mij de ong weer zal starten.

Voor ons is het ook de 1e poging. Een zelfbetaalde poging aangezien ze hier niks betalen als je onder 25 bent. Ik begin 2 december met spuiten. De spaning is hoog opgelopen aangezien het een heel duur grapje voor ons is. Hopelijk lukt alles de eerste keer. We zullen 2 embryo's terugplaatsen.

Posted

Hoi Sarathunis,

Ik lees dat je tot aan de punctie een neusspray gebruikt? Wat is dat precies en met waar voor doel?

Spuit je bijvoorbeeld ook met decapeptyl of is die neusspray ipv injecties?

Ik heb volgende week mijn intake in DD.

Groet, Dorien

Posted

Bij ons wordt er maar 1 terug geplaatst, het erasmus doet er niet meer tenzij je ouder bent of het de derde behandeling is.

Voor ons is het goed zo, natuurlijk hopen we ook op gelijk een goed resultaat maar de druk is minder hoog omdat wij het nog wel allemaal vergoed krijgen.

Vind het wel allemaal heel spannend hoor. Zie nu al erg op tegen het prikken en de wacht weken. Tegen de punctie zelf zie ik nog het minst op.

Posted

doortej ja de neusspray is om de cyclus plat te leggen zodat er geen eitje springt de naam van de neusspray os metrelef het is niet echt bekend in nederland word daar volgens mij ook niet gebruikt.

• 2 weeks later...
Posted

Hallo,

Ik ben in November begonnen met Suprefact en sinds 1/12 dagelijks injecties van Menopur.. Hoor graag van anderen over hun reacties. Zover gaat het prima met medicaties, maar erg moe.

Posted

Mèn! Ik krijg helemaal buikpijn als ik het allemaal zo lees!

Nog een dag of drie en dan beginnen we hier ook aan het hele traject!

Ik vind het ineens spannend. Voor mijn gevoel leefde ik eerst tot sinterklaas en nu is het dan zover..

Ik heb overigens 2 kinderen op een antuurlijke manier gekregen maar blijkt nu dat dat wel heeeeeeeel bijzonder is!

Mijn man heeft in mijn zwangerschap van de eerste teelbalkanker gehad. Tot nu toe te horen gekregen dat dat niks met je vruchtbaarheid doet zolang je geen bestraling of chemo hebt gehad. Daarna ben ik nogmaals zwanger geweest en ik heb nu 2 dochters.

Nu blijkt het tegendeel waar en is onze wens voor een derde zo groot om toch het ICSI traject te bewandelen..

Eerst primolut, daarna decapeptyl en dan nog een heleboel...

heel heel heel spannend aangezien ik ook nog eens een soort gedwongen word bij mijn huidige werk te vertrekken.. (onenigheid met manager).

Nu dus nieuwe baan..

Volgende vraag en niet geheel onbelangrijk: zit ik hier goed??

Groetjes Tulpie

Posted

He Tulpie, wat leuk; nog iemand die voor een derde gaat! Ik schrijf ook al mee in een ander topic (ook hier onder ICSI te vinden 'nog een keer ICSI voor een derde kindje').

Ik heb net 2 cryopogingen achter de rug, allebei mislukt, dus nu door met verse ICSI. Ik ga ook in december beginnen (begin de 21e met decapeptyl).

Spannend dus voor jullie, (gelukkig) nog geen ervaring met ICSI! Kijk je er tegenop, of valt dat mee (lees ik niet uit je berichtje, dus houden zo!)?

En als antwoord op je vraag of je hier goed zit; te zien aan de topictitel wel, maar als het hier erg rustig blijft mag je ook gerust bij het bovengenoemde topic komen hoor!

Posted

Het is hier inderdaad wel heel rustig. Zijn er zo weinig mensen die in december beginnen?

Voor ons nog een dag of tien voordat we gaan beginnen. Voor ons ook de eerste poging, ik vindt het allemaal heel spannend!!

Spannend tulpie, voor jou nu nog maar twee dagen. Succes de komende dagen. Ik hoop dat het hier iets drukker wordt zodat we elkaar een beetje kunnen steunen.

gr meezie

Posted

Hey dames vandaag spuit ik voor de 6e keer. Ik moest beginnen met 100 IE puregon gister een follikelmeting gehad en moest het naar 125 IE verhogen morgen weer een follikelmeting ben gespand. Ze vertelde me dat alles er goed uitziet dat de baarmoederslijmvlies zich super op bouwt. Waarscheinlijk zal zaterdag of maandag de punctie zijn en 2 dagen later de terugplaatsing als hopelijk alles goed verloopt. Ik hou jullie op de hoogte..

Ps. Jullie zijn wel heel erg stil hoor

Posted

Hoi Sarahtunis,

Heb je veel last van de hormonen of voel je je er verder goed bij, wat snel trouwens al na 2 dagen de terugplaatsing, hier hanteren ze 3 dagen!

succes morgen

Posted
Hoi Sarahtunis,

Heb je veel last van de hormonen of voel je je er verder goed bij, wat snel trouwens al na 2 dagen de terugplaatsing, hier hanteren ze 3 dagen!

succes morgen

Hey meezie, ik voel me eigenlijk wel goed gelukkig alleen een beetje emotioneel (ik ben zowieso al een emotioneel persoon) had van de week dat ik de hele avond en ochtend aan het huilen was zonder reden haha. Voor de rest heb ik helemaal geen last van de hormonen. Ik voel nu wel dat me onderbuik wat gespannen aanvoelt maar geen pijn ofso gelukkig.

Posted (edited)

Het kan natuurlijk best zijn dat er deze maand minder starten ivm decemberstop in veel ziekenhuizen.

Ik ga de 21e pas beginnen met spuiten, dus ben er nog niet zoveel mee bezig en reageer dus (nog) niet zoveel. Daarnaast vind ik het best lastig om op een 'gewoon' onderwerp mee te schrijven; bij ons gaat het immers om het derde kindje en ik voel me dan toch bezwaard om te gaan zitten klagen over de behandeling of een negatieve test...

Sarahtunis, vandaag dus weer een follikelmeting, spannend! Wel fijn dat je verder niet veel last hebt van de hormonen. Succes vandaag en ik ben benieuwd naar het resultaat!

Tulpie, jij gaat vandaag beginnen, klopt dat? Spannend, en succes!

Edited by KBR
iets vergeten!