Jump to content

wachtbankje November

denise1979
 Share

Recommended Posts

ChrisH,

Wat klote dat je helderrood bloed hebt gehad. Is het doorgezet of nog niet?

Sterkte!!

Eus,

Na een cryo tp hou ik 14 dagen na eisprong aan om te testen.

14 dagen na tp in een natuurlijke cyclus klopt inderdaad niet.

Ook jou wil ik sterkte wensen om dit te gaan verwerken.

• Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

wat een rood...ik word er helemaal verdrietig van....

Ik heb vandaag gebeld met Genk en het embryootje is goed door het weekend heen gekomen. Gelukkig maar, dus dit gaat onze Topper worden....

Morgen om half 2 de tp.

Hoe is het met pammie en disi????

Al stiekem getest?

xxxx

denise

Guest Diane180

Margot,

Ik lees dat je een miskraam hebt gehad, pffff wat verdrietig zeg. Heel veel sterkte met het verwerken hiervan.

liefs, Diane

Eus wat balen zeg, dikke knuffel voor jou!

ChrisH ik heb op ons topic al een berichtje voor je achtergelaten...ik denk aan je meis!

Denise morgen de TP, succes. Wat fijn dat je Topper het dit weekend goed heeft gedaan!

En erg lief dat je naar mij vraagt, ik heb gisteravond een Kruidvattest gedaan en deze was negatief (wachtdag 9) normaal heb ik vanaf dag 8 of 9 al bruinverlies met wat beginnend rood erbij maar nog niet genoeg rood voor een eerste cyclusdag zeg maar...dat bruinverlies is nog helemaal niet te zien, zelfs nu nog niet halverwege wachtdag 10...houdt mijn lichaam me voor de gek? is het de spanning, dat mijn menstruatie en bruinverlies wegblijft? Als er vandaag nog niets doorzet ga ik morgen nog maar eens testen...

Pammie jij zit 15 dagen na je cryo-TP...geen nieuws is goed nieuws????

Liefs Disi

:alien::alien::alien::wav::wav::alien::alien::alien:

Testen:

Margot: 31 oktober tp 2 emmy's, 19 oktober

Gaby: 5 november, tp 2 verse emmy's

Bianca: 6 november, tp 1 cryo, ( op mijn verjaardag!!!)

Simba: 10 november (bloedtest), tp 1 emmy, 29 okt.

TerryBrouwer: 10 november tp 1 cryo 26 okt.

EllenTrik: 11 november, tp 1 cryo 30 okt.

Karin: 12 november, tp 1 verse emmy

Chantal: 15 november, tp 1 cryo

Pammie35: 16 november, tp 2 cryo's, 1 nov.

Disi: 16 november, tp 1 cryo 5 nov

Crish: 19 november, tp verse emmy 5 nov

Diane: 22 november, tp 2 emmy's

Angel: 24 november, tp 1 cryo 14 nov

Elke: 26 november, tp 1 verse emmy

Denise1979: 28 november, tp 15de??

Kaykay: 30 november, tp van 2 cryo's op 17 november

WIJ GAAN VOOR GROEN

Met heeeeeeeel erg veel tegenzin heb ik je rood gemaakt Chris..

Jongens kom op.. wat is dit???

Testen:

Babii: 28 november,

WIJ GAAN VOOR GROEN

@ allen die nog moeten testen, GROEN GROEN

@ degene waarbij helaas de poging is gestrand, heel veel sterkte met verwerken en blijf hoop houden!

@ Angel, deze poging moet hem worden hoor! Oktober was niet je maand, dan laat november hem zijn!!!!

Denise,

Jippie, morgen is er een tp!!!!

Wat super, succes!

Babii,

Welkom hier op het wachtbankje en heel, heel veel succes!

Ik moet nog 3 dagen wachten.

18 nov is 14 dagen na de eisprong.

Ben niet zenuwachtig, zie wel wat er gaat gebeuren.

Natuurlijk, het kan ook goed gaan als er 1 cryo terug gezet is, dat realiseer ik me wel en hou ook wel hoop, maar ben in gedachten al bijna met een volgende poging bezig......

Hallo meiden,

Beter laat dan nooit (EDR :bedankt voor de tip :thmbup:) wil ik graag met jullie op het wachtbankje gaan zitten. De punctie en tp (1 embryo) zijn inmiddels achter de rug. Op 26 november a.s. mogen we testen...

Allemaal heel veel sterkte met wachten en ik zal met jullie meeduimen voor "groene" berichten!! (hoe kan ik mezelf er tussenplaatsen?)

:positive energie:

@Pammie en Disi: Heel veel succes morgen met testen. Ik duim voor jullie.

@Denise: Wat fijn dat hij goed door is gaan delen. Dit moet hem gewoon gaan worden.

Heel veel succes morgen met je TP en met de "slopende" wachtweken die komen gaan.

@Eus: Wat een teleurstelling weer voor je. Heel veel sterkte gewenst.

@Jellybean: Heel veel succes met je wachtweken. Op naar een positieve test.

@Wish: Nog 3 daagjes en dan mag je testen. Gaat dus opschieten.

Kan me heel goed voorstellen dat je er nuchter onder bent, want dat was ik ook de laatste keer.

Maar wie weet gaat deze cryo je heel erg verbazen. Ik hoop het ontzettend voor je.

Groetjes

Daniella

Testen:

JellyBean: 26 november, tp 1 emmy,

Babii: 28 november,

WIJ GAAN VOOR GROEN

@ Simba, super bedankt dat je me erop geplaatst hebt!

@ Wish, dank je wel meis.

@ iedereen, ook jullie wens ik een prachtige test toe en voor de meiden die negatief getest hebben, wat onwijs ***** dikke knuffel voor jullie!

@dublin leuk dat je ff komt spieken bedankt ja dat hoop ik ook

hoe is het met jou?? hoe voel je je?

disi en pammie succes morgen met testen.. hoop en duim dat jullie met goed nieuws gaan komen...

vandaag laat in de middag kreeg ik wat buikpijn hebben jullie dat ook wel eens na een tp??

kan ook van me darmen zijn hoor heb ik wel is meer last van.

vandaag ook te horen gekregen dat me beste vriendin zwanger is van haar 2de... ben echt super blij voor haar en haar man natuurlijk

ze weet ook alles van ons, maar ze zal me nooit echt kunnen begrijpen wat wij voelen.. en door moeten maken

hoop ook dat ik haar snel mag melden dat wij zwanger zijn.. kunnen we samen genieten..

me vriend was ook wel blij alleen zei hij wanneer zijn wij aan de beurt??

nou dat was het weer voor vandaag...

liefs

hallo meiden,

Wij zouden deze maand een tp van onze enige cryo hebben, maar deze poging was helaas afgebroken doordat ik een vroegtijdige ovulatie had. ( tussen 2 fm in)

de arts gaf ons " huiswerk" mee naar huis en de woorden; " de wonderen zijn de wereld nog niet uit". Thuis braaf ons huiswerk gedaan, maar ja,

Die ene keer deze maand.... Ik voelde de ongi al aankomen en had na een negatieve test t ziekenhuis al gebeld en een afspraak gemaakt voor

Echo voor fm op dag 10. Maar ongi brak niet door, dus gister toch nogmaar een test gedaan ( zou ik normaal niet gauw doen), wat blijkt; ZWANGER!!!!

Gister de dag vol ongeloof, dankbaarheid en onzekerheid doorgebracht. Vandaag nog maar 2 testen gedaan en wederom gaven ze aan ZWANGER!!

Het ziekenhuis gebeld en gevraagd of we geen bloedtest mogen doen om te kijken nr de waarde vd hcg, maar dit doen ze niet. Dus afwachten....

Ik ben erg onzeker, zenuwachtig en beduusd... De wonderen zijn de wereld niet uit.... Hopelijk blijft het goed gaan!

Liefs Naomi

Naomi, hier ook gefeliciteerd, supernieuws!

Gisteren niks geen bruinverlies of rood te zien dus vanmorgen weer getest (CB waar een plusje op moet komen) en weer negatief helaas.....ik heb het gevoel dat mijn lichaam me in de steek laat, dat het me valse hoop aan het geven is door de menstruatie uit te stellen...misschien (hopelijk) was het toch nog te vroeg om te testen wat ik me bijna niet kan voorstellen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Pfff even wat van mij afschrijven.... Ik begin het al lastig te krijgen hier!! Ik begin vandaag aan de tweede wachtweek, waarom is dat toch altijd zo ontzettend moeilijk?? Ik ben mij bewust van elk steekje, krampje of juist het ontbreken van die zaken. Ik heb pijnlijke borsten en ben een beetje moe, maar heb dat al van voor de terugplaatsing door de Ovitrelle en/of Utrogestan. Dus ik weet heel goed dat dit niets zegt en vooral van medicatie komt. Verder heb ik eigenlijk helemaal nergens last van en voel ik helemaal niets. En dat maakt mij heel onzeker. Terwijl ik verstandelijk wel weet dat ik geen enkel symptoom hoef te hebben en toch volgende week een positieve test zou kunnen hebben. Ik wil gewoon graag tekenen hebben waar ik iets positiefs uit op zou kunnen maken..... Het lijkt wel hoe langer je in dit proces zit (4,5 jaar proberen, 3 jaar medische molen) hoe zwaarder die wachtweken worden..... Ik heb allerlei afleiding gepland: deze week meerdere dagen op kantoor werken, leuke dingetjes als een pubquiz, een verjaardag, elke dag mijn wandelingetje (op advies van Kitje ;-)) druiven oogsten en wijn maken met een wijn collectief (niet drinken natuurlijk.....). Dus dat is leuk! En zelfs zonder die afleiding zal de tijd hoe dan ook verstrijken en wordt het uiteindelijk dinsdag 26 oktober en zal de test meer duidelijkheid moeten geven.  Lastig hoe je het allemaal wel weet en kan beredeneren en tegelijk het zo anders ervaart.... 🤪  
    • Die berekening van jou klopt niet helemaal @Chrissy. Het deels betaalde partnerverlof heb ik me niet in verdiept omdat het voor mij volledig niet van toepassing is, dus dat zou je dan even zelf verder moeten uitvissen, maar ik vermoed dat dat op hetzelfde neerkomt als het betaald ouderschapsverlof. Het betaald ouderschapsverlof geldt voor beide ouders, dus voor jou en voor je man, dit geldt voor een periode van 9 weken. Dit is ook echt maar 9 weken, dus ook als je maar 1 dag per week opneemt, dan krijg je 9 weken lang 50% van die ene dag betaald. Neem je volledig ouderschapsverlof voor al je uren, dan krijg je 50% betaald van al je uren. Het is dus niet zo dat je dat kunt uitsmeren over een langere periode zoals met het onbetaald ouderschapsverlof wel kan. Het geeft wel meer mogelijkheden om langer thuis te blijven of een langere periode minder te werken. Die 2x 9 weken (voor jou en je man) moeten wel opgemaakt worden voordat jullie kindje 1 jaar is. Het is dus een iets andere regeling dan het onbetaalde ouderschapsverlof. Overigens is die wet er vandeweek doorheen gegaan en is nu definitief. Voorheen waren het plannen die waarschijnlijk door zouden gaan, maar het is nu dus zeker en gaat in op 2 augustus 2022. Ook als je kindje voor die tijd geboren wordt kun je dus gebruik maken van deze regeling, dus dat geld voor ieder van ons die op dit moment zwanger is of wordt. Het wordt dan door je werkgever ingediend bij het UWV, dus bespreek dat vooral ook met je werkgever als je strakjes je verlof e.d. gaat bespreken, dat je hiervan gebruik zou willen maken, je man moet dat dan ook met zijn werkgever bespreken, ook dat partnerverlof van 5 weken en dat is volgens mij ook echt maar 5 weken, dus ook niet uit te smeren over een langere periode. Je kunt het dacht ik wel in delen opnemen, dus hoeft niet 5 weken achter elkaar, maar zit meen ik wel een maximum leeftijd van je kindje aan verbonden waarbinnen je dit dan moet opnemen, zoek dat ff goed uit dat je jezelf strakjes niet misrekent want dat zou zonde zijn. Na die 9 weken betaald ouderschapsverlof kun je de resterende 17 weken onbetaald nog opnemen tot je kindje 8 jaar oud is en daarbij geldt dus wel als je 1 dag opneemt dat je dat over een langere termijn kunt uitsmeren. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/invoering-van-2-maanden-betaald-ouderschapsverlof Of er ook zo een regeling is voor zzp-ers is mij onbekend, voor zover mij bekend is er alleen de ZEZ uitkering van 16 weken (bij 1 kindje). Verder is het ook zo dat je als zzp-er zelf mag bepalen of je werkt binnen de periode waarbij het voor werknemers niet is toegestaan. Als werknemer mag je NIET werken in de periode van 4 weken voor de bevalling en 6 weken erna, maar dit mag je WEL als zzper. Dat heeft dan geen invloed op de ZEZ uitkering. Wat fijn Chrissy dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad met de verloskundigenpraktijk en dat je er zo'n goed gevoel aan hebt overgehouden. Als je aangeeft wat voor traject je gehad hebt en dat je het allemaal heel erg spannend vind (beetje aandikken hier en daar) dan wil ze misschien wel even een vluchtige echo doen voor je, zodat je iets minder lang hoeft te wachten. Die echo over 3 weken is denk ik de termijnecho, dat is tussen de 10-12 weken, dan wordt het vruchtje opgemeten en wordt de definitieve uitgerekende datum bepaald. Dat het kindje 2 dagen kleiner was bij de eerste echo zou ik me niet zo'n zorgen om maken hoor. Kan idd met een late innesteling te maken hebben gehad, of een wat latere bevruchting, met een IUI zoals jij gehad hebt weet je immers niet precies wanneer de bevruchting geweest is, kan her en der een dagje schelen ook en dat weet je wel precies met een IVF of ICSI behandeling, daarnaast moet een bevrucht eitje ook nog een hele weg afleggen en is de ene daar wellicht vlotter in dan de ander. Met mijn 7 weken echo was het heel lastig te meten vanwege de ligging van het vruchtje en kwamen er metingen uit van tussen de 6 en de 7 weken, dus er viel weinig over te zeggen. 2 Weken later was het ineens een heel ander verhaal en kon er een duidelijke meting gedaan worden. Daarbij moet die meting ook nog eens heel precies, want zo'n vruchtje is nog niet eens 1 cm groot, dus 1 mm verschil hier of daar kan al een dag schelen. Het belangrijkste was er, een sterk kloppend hartje!
    • @Jennie80 En dat komt hier dan ook gewoon even prachtig nieuws droppen! 😃 Gefeliciteerd! Ben benieuwd ook benieuwd hoe ver je al bent, maar ga eerst maar even de vragen van Paulma beantwoorden hoor haha.  @Paulma Dat klinkt als een héle mooie terugplaatsing van 2 hele mooie embryo's! 🥰  Ik hoop dat je inmiddels ook al weet of je nog wat cryo's over hebt. Gewoon voor de zekerheid zeg maar hihi, want hier gaat er gewoon ééntje van blijven plakken hoor! Dat zegt mijn gevoel! 🍀  Dat testen ja..... Ik geloof niet dat ik je daarin de beste raad kan geven hihi 😉 Bij de 7 weken echo was het vruchtje bij mij wel 2 dagen kleiner en dat zou ook met een late innesteling te maken kunnen hebben zei de arts. Ik testte de ochtend na de testdag echter wel positief. Voor alle duidelijkheid heb ik maar wel de Clearblue test 'Zwanger / Niet zwanger' gedaan.  Na de IVF poging had ik me namelijk blind zitten staren op een vaag streepje en dat wilde ik niet meer. Overigens heb ik daarna nog wel een streepjestest gedaan, omdat ik het leuk vind om die te bewaren.  En die knalde overigens van het scherm af 🙂  @Kitje Heel erg bedankt voor alle info over het bevallingsverlof en ouderschapsverlof. En weet je wat het grappige is? Ik heb over die onderwerp ooit eens 20 jaar geleden mijn afstudeerscriptie geschreven hihi. Toen was er alleen nog een stuk minder geregeld dan nu.  Voor ons komt dat ouderschapsverlof vanaf augustus 2022 wel heel gunstig uit. Althans voor mijn man dan 🙂 En ook de 5 weken aanvullend bevallingsverlof heb ik net even zitten uitrekenen. Hij zou dan na mijn verlof nog  3 maanden 1 dag per week geboorteverlof kunnen opnemen totdat het kindje 6 maanden is (70% betaald) en daarna nog 1 dag per week ouderschapsverlof totdat het kindje een jaar is (50% betaald) en daarna dus nog onbetaald ouderschapsverlof.   Maar goed, laten wij vooral ook niet al te hard op de zaken vooruit lopen 🙂 Alhoewel ik wel steeds meer vertrouwen krijg dat het goed blijft gaan. Pas wanneer het niet goed gaat, dan zien we wel weer. Inmiddels ben ik naar dat stadium overgestapt en dat bevalt goed 😉  Verder heb ik afgelopen vrijdag een héél fijn telefoongesprek gehad met de 'kleine' verloskundigenpraktijk waar ik voor heb gekozen. Ik heb daar zo'n goed gevoel aan over gehouden; wat een lieve en fijne mensen daar! Volgende week ga ik de verloskundige ontmoeten. Op de volgende echo moet ik nog 3 weken wachten. Denk dat dat wel weer even spannend gaat worden, maar tot die tijd blijf ik even genieten van de roes waar ik nu nog in zit.     
    • Ja, dat weet ik nog @Paulmadat dat de vorige keer zo ging met jou. Lastig wel dat je niet weet of dat iets is dat bij jou hoort, wat ik zelf wel gezien heb toen ik die waarden eens googelde is dat er hele grote verschillen in kunnen zitten in hoeveel HCG iemand heeft. De ene heeft echt veel meer dan de andere. Ik las echt berichten van mensen die wel 4x zo hoog hadden als ik op dezelfde termijn, het maakte mij toen ook onzeker. Maar volgens de artsen gaat het niet om de beginwaarde maar om de verdubbeling ervan en die was bij mij wel goed. Wat mij leerde is iig dat de een gewoon meer aanmaakt dan de ander en dat zou dan ook weer wat zeggen over het ziek zijn of niet, dat zou veroorzaakt worden door HCG en mensen die daar heel veel van hebben, hebben ook een grotere kans op misselijk zijn. Ik snap wel dat het jou nu wel beetje onzeker maakt, hoort het bij jou? Was het een late innesteling? Of is het uberhaupt geen goed teken als je pas laat HCG kunt meten? Ik heb zelf nooit eerder getest dan de afgesproken dag met de behandelaar, ik denk dat ik mezelf gek zou maken ermee, dus ik kan me heel erg goed voorstellen dat jij dat nu zeker niet doet, zeker gezien je vorige ervaring. Misschien dat je voor de zekerheid 2 testen van een verschillend merk kunt nemen? Kan best zijn dat er verschil in zit, in de meting van de testen. En idd slim om dan paar dagen later nog eens te testen, dan zou ik wel doorgaan met de medicatie als je die hebt. Ik heb altijd het 'geluk' gehad dat ik op vrijdagen moest testen, een dag dat ik niet hoef te werken. Maar snap dat een dinsdag een rottige dag is idd, zeker als je dan daarna moet gaan werken. Ik was er niet toe in staat geweest de laatste keer, om te gaan werken, ik was zo van de wap dat het positief was toen, heb een uur bibberend en huilend op de bank gezeten met die test in mijn handen. Van spruitjes heb ik ooit eens gelezen dat het heel goed voor je is, voor de vruchtbaarheid en daar zou veel foliumzuur in zitten. Ik vind ze ook lekker (en het jaargetijde voor spruitjes is nu ook goed) dus voor mij ook geen straf spruitjes te eten. Kijk, hier vind je meer info over het eten van spruitjes met een kinderwens: https://www.nu.nl/lifestyle/3645851/spruitjes-eten-zorgt-meer-vruchtbaarheid.html Verder staat er op de site van Dunya IVF een IVF dieet met allemaal producten erin die je juist wel of niet moet eten. Moet je eigenlijk al vooraf mee beginnen, maar kan nu natuurlijk ook geen kwaad. https://www.dunyaivf.com/en/blog/your-ivf-diet/ In loondienst krijg je ook langer verlof met een meerling, de regels daarin zijn hetzelfde als bij een zelfstandige. 16 weken in totaal met 1 kindje en 20 weken met een meerling. Je 'moet' ook eerder met verlof met een meerling, met 1 kindje mag je tot 4 weken tot de bevalling werken, met een meerling dacht ik tot 32 weken, weet niet precies omdat ik me er niet heel erg in verdiept heb gezien er bij mij eentje is blijven zitten. Soms heb je recht op beide uitkeringen Paulma, dat zou je even na moeten vragen bij die AOV of je daar ook een zwangerschapsuitkering krijgt, dat weet ik niet, maar als je in loondienst bent en zelfstandig bijvoorbeeld dan kun je beide uitkeringen krijgen. Eentje via je werkgever voor je 'normale' salaris en eentje via UWV voor maximaal het minimum salaris. Dit heeft te maken met hoeveel uren je werkt, als je minder werkt dan 1225 per jaar dan krijg je ook minder uitkering, werk je meer, dan gaan ze er vanuit dat je minimaal het minimum salaris hebt verdiend. Maar je krijgt nooit meer dan dat je voorheen verdiende, dus ze kijken dan naar je inkomsten en dan vullen ze aan tot max het minimum salaris, maar kan dus ook zijn dat je minder krijgt. Anyway, gewoon aanvragen die hap en dan hoor je het vanzelf wel. En vooruitlopen op de zaken doen we allemaal toch? 😅 Fijn weekend iedereen!
    • Haha, ik twijfelde nog even of ik alle vragen zou stellen maar ben te nieuwgierig. Hopelijk vind je het niet erg @Jennie80! Ik mag op dinsdag 26 oktober testen. En ik moet het die dag ook doorgeven. Maar misschien weten sommigen van jullie nog dat ik de vorige keer op de officiële test datum negatief heb getest en pas twee dagen later positief. Dat maakt die datum lastig, hij ligt nu namelijk weer precies 15 dagen na de punctie, net als de vorige keer. De vraag is of de vorige keer alleen een late innesteling was of dat het pas laat positief testen ook iets zegt over "of het goed zit". Ik kan ook niet zeggen of het "normaal"  is voor mij om pas laat HCG aan te maken want de eerste keer dat ik zwanger was heb ik pas een paar dagen na NOD voor het eerst getest en was die toen wel positief.  Ik denk dat ik dinsdag 26 oktober ga testen, en niet eerder want dat is denk ik bij mij al helemaal niet zinvol en alleen maar teleurstellend.... En als ik mij toch anders voel en een negatieve test heb gewoon weer een paar dagen later nogmaals ga testen of zo. Daarnaast vind ik dinsdag niet echt een fijne test dag. Ik heb het nu wel aangepast met werk, dat ik die dag thuis ga werken. En mijn man ook, dat is in elk geval prettiger dan naar kantoor moeten.... Die spruitjes ga i straks meteen halen!! HAHAHA, alles aangrijpen he! Ik vind spruitjes lekker, dus geen straf om die de komende weken iets vaker te eten! Ja ik wist wel dat ik iets via het UWV kon krijgen als je zwanger bent maar had de regels nog niet opgezocht. Wel interessant, als het een meerling is krijg je de uitkering langer.. Top natuurlijk (dus blijf maar allebei zitten schatjes 😜)  Maar wel vreemd dat je als je in loondienst bent niet langer verlof krijgt toch?  Ik ben nu 3 jaar zelfstandige, toen ik begon heb ik een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) afgesloten die specifiek ook uit zal keren als ik zwanger ben (wel 1 maand wachttijd) dus zal eens uitzoeken of dat naast de UWV uitkering is of dat het het een of ander is, Ik betaal flink elke maand voor die AOV dus zou het eigenlijk gek vinden als het niet samen kan gaan... Maar again, misschien even niet vooruitlopen op de zaken! Fijn weekend!!  
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use