Jump to content

wachtbankje November

denise1979
 Share

Recommended Posts

Hoi Eef,

Ik had na de punctie ook ongelooflijk veel last van obstipatie en darmkrampen. Dit kwam omdat ik door overstimulatie tot rust verplicht werd, en zelf amper kon bewegen van het vocht in m'n buikholte. Maar iig: beweging stimuleert dus. En probeer ook anders eens vijgen te eten, of kiwi's en ander massa's fruit. Helpt echt.

Denise.. hopelijk zet het niet door.. wat een rode maand zeg..

liefs

• Replies 917
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Denise, heeft het inmiddels doorgezet of niet? Welke dag ben je in de 2ww?

Angel, ik denk dat het negatieve gevoel bij iedereen in de 2ww een keer toeslaat.

Het ziekenhuis maakt zich niet druk om mijn dikke buik, want ik plas vaak en heb verder niet veel klachten. Steekjes in mijn rug en werd vanochtend wakker overtuigd dat het allemaal mislukt was. Weet niet waarom maar moest mezelf weer even oppikken. Raar want ik ga van: Ja dit voelt anders tot: hoe ga ik verder als ik straks die negatieve test in mijn handen heb?

Mag ik trouwens ook op de lijst? Ik test de 28e.

Het is inderdaad wel erg rood deze maand....

@denise; dat zou toch wel al snel zijn als je nu al ongesteld wordt?? Ik verwacht het pas vrijdag. Ik voel juist helemaal niks... dus voor mijn gevoel is het ook niet gelukt.

Mag ik trouwens ook nog op het bankje??

testen 28-11 TP 1 cryo 16-11

Margot: 31 oktober tp 2 emmy's, 19 oktober

Gaby: 5 november, tp 2 verse emmy's

Bianca: 6 november, tp 1 cryo, ( op mijn verjaardag!!!)

Simba: 10 november (bloedtest), tp 1 emmy, 29 okt.

TerryBrouwer: 10 november tp 1 cryo 26 okt.

EllenTrik: 11 november, tp 1 cryo 30 okt.

Karin: 12 november, tp 1 verse emmy

Chantal: 15 november, tp 1 cryo

Naomi: Spontaan zwanger

Pammie35: 16 november, tp 2 cryo's, 1 nov.

Disi: 16 november, tp 1 cryo 5 nov

Crish: 19 november, tp verse emmy 5 nov

Diane: 22 november, tp 2 emmy's

Angel: 24 november, tp 1 cryo 14 nov

Elke: 26 november, tp 1 verse emmy

JellyBean: 26 november, tp 1 emmy,

Eef78: 27 november, tp 2 emmy's

Emm: 27 november

Denise1979: 28 november, tp 15de??

Babii: 28 november,

Caro77: 28 november

Wannabemom: 28 november, TP 1 cryo 16 nov.

Anne6: 29 november (cryo)

Kaykay: 30 november, tp van 2 cryo's op 17 november

norwegian-sky: 30 november, tp 1 emmy 18 nov

pregnyl kan zeker obstipatie veroorzaken.

Roosvicee laxo drinken schijnt ook te helpen, maar daat moet je niet al te veel van drinken. Een lauw glas water na het opstaan en een kiwi eten schijnt ook te helpen.

Dank je Simba! Het rare is dat het bij mij juist omgekeerd is, ik ga veel meer dan erm.. voorheen! Kiwi's helpen inderdaad goed hoor. Wannabemom, ik denk dat er geen juiste manier is om je te voelen. Toen ik vorige week krampen had dacht ik dat mijn lichaam zich verzette tegen de embryo's, nu het minder is ben ik overtuigd dat het mislukt is. Ik denk niet dat er een standaard manier is om je te voelen wat uitwijst of je zwanger bent. Ik denk dat niks voelen niet het slechtste betekend en krampen dat ook niet doen.

wat verdrietig zoveel rood. Heel veel sterkte.

@Caro met buikklachten en krampen:

Ik heb een TP in de natuurlijke cyclus gekregen zonder enige ondersteuning van hormonen.

Na de laatste terugplaatsing kreeg ik ook last van buikpijn en krampen en druk onderin mijn buik. Voor mij een teken dat het helemaal niet goed zat en ze toch niet zouden blijven plakken.

Dat was ook niet zo. Maar...................de klachten zijn niet verdwenen. Nog steeds opgeblazen, druk onderin mijn buik en steken in mijn rug, alsof ik mijn menstruatie krijg. Vandaag toch maar even naar de huisarts. Mijn dikke darm is behoorlijk geirriteerd wat al die klachten veroorzaakt. Ik ga netjes elke dag naar het toilet dus ik dacht dat het niet aan mijn darmen lag maar dat ik blaasontsteking had.

Niets van waar. Die dikke darm loopt van rechtsonder bovenlangs naar linksonder achter je schaambeen langs. Vooral links onderin mijn buik en rug en tegen mijn schaambeen aan is het echt supervervelend. Het steekt en krampt. Nu heb ik zakjes gekregen om de boel wat op gang te krijgen en die zouden moeten helpen. De arts vertelde mij dat dit ongetwijfeld ook door een stuk stress komt. Nou, dat zal best eens kunnnen. Die wachtweken zijn toch heel spannend en als het dan niet lukt ben je daar toch ook nog even mee bezig.

Samengevat. Ik dacht dat het ongesteldheidskrampen waren daarna een blaasontstekingzou zijn, maar het zijn mijn darmen. Heb je dus buikpijn kunnen het ook heel goed je darmen zijn. Hopelijk geeft dat je wat rust, al is het wel heel lastig.

En Caro, volgens mij heb je goede vooruitzichten met 2 x een 10 cellige! Hou vol!!!!!!!!!!!!!!

Iedereen die in het rood staat. Heel veel sterkte. Ik hoop dat jullie snel verder kunnen.

Liefs,

eus

Hoi Eus, tja ach joh het kan van alles zijn. Als ik ze niet heb is het paniek, heb ik ze wel dan ben ik overtuigd dat ik ongesteld aan het worden ben. En wat betreft de embryo's, ja idd goede kwaliteit maar ik ken meiden die met mindere kwaliteit ook zwanger zijn geworden en sommige met top niet. De 2ww is gewoon een grote periode van: We weten het niet!

Ik was wel benieuwd toen de kliniek zei dat ik misschien moest komen voor een scan voor mijn opgezwollen buik of ze iets konden zien. Maar lijkt me nog te vroeg (wachtdag 7)

Ik kon niet wachten en heb met mijn domme hoofd net getest.... want tja, als anderen al 4 dagen voor eigenlijke datum kunnen testen kan ik dat ook..... niet dus...

Wat een hel dit wachten zeg!

Ja, dat had ik dus ook... en dan ook nog lezen dat je mss al 4 dagen vooraf kan testen... ik had het niet meer... De apotheek zit bij mij om de hoek en voor ik het wist stond ik daar..

En nu balen natuurlijk want ik test midden op de dag een aantal dagen vantevoren... lekker slim he? Pfff, wat dit al niet met je doet hahha.

xx

ooooooooooooo wat zijn jullie erg zeg ...........werkt aanstekelijk ben toch al zo aan het twijfelen waneer ik moet testen .........

ik heb tp op maandag 15 nov gehad maar gek genoeg zou ik volgens mijn normale cyclus vandaag ongesteld moeten worden grrrrrrr in voorburg hebben ze me aangeraden om maandag 29 pas te testen en als ik bij iedereen op het lijstje kijk zijn er ook een flink aantal die 10 dagen na de tp mogen testen grrrrrrrr dat eeuwige wachten ......

@ Elke; hoe gaat het nu met je? Heeft het doorgezet of nog niet?

xxx

Hier gaat het goed hoor, dank je. Ik bedacht me gisteren heel snel dat ik al een prachtig wonder heb en dat maakt veel goed.

Ben vandaag ook gewoon vrolijk en niet verdrietig om. Had ik zelf niet verwacht.

Het heeft nog niet doorgezet, maar bloed wel. Heb ook verder geen krampen ofzo, maar ga er wel vanuit dat het niet gelukt is.

En jij hebt echt veel te vroeg getest!! 6 dagen na je terugplaatsing (TP = WD 0) Denk dat het voor jou geen nut heeft om eerder te testen.

Succes met wachten.

Liefs Elke

ooooooooooooo wat zijn jullie erg zeg ...........werkt aanstekelijk ben toch al zo aan het twijfelen waneer ik moet testen .........

ik heb tp op maandag 15 nov gehad maar gek genoeg zou ik volgens mijn normale cyclus vandaag ongesteld moeten worden grrrrrrr in voorburg hebben ze me aangeraden om maandag 29 pas te testen en als ik bij iedereen op het lijstje kijk zijn er ook een flink aantal die 10 dagen na de tp mogen testen grrrrrrrr dat eeuwige wachten ......

Heej Anne,

Ik geef je als tip mee: wanneer je eerder wil testen doe dit dan 2 weken na de punctie (lees; eisprong) en niet eerder, dat heeft toch geen nut.

Ik wilde ook vandaag gaan testen (2weken na punctie), maar werd gisteren avond ongi.

Succes!!

Liefs Elke

Hai Elke,

je hebt vreselijk gelijk hoor! En voor alle andere meiden; echt pas 10 dagen na tp op zijn vroegst testen hoor! (of 9 hahaha) Maar het is gewoon zo moeilijk! En je wil dan gewoon 1 van die 55% zijn die wel positief test zo vroeg haha. Maar ja, ik heb mijn lesje wel gehad, compleet zinloos zo vroeg en toch een teleurstelling!

Ik vind het knap dat je zo positief bent Elke, goed van je! Maar ik zou nog wel ff wachten met het stoppen met de bolletjes tot je het 110% zeker weet...

xxx

Lieve meiden die negatief hebben getest en ongesteld zijn geworden heel veel sterkte!

ik ga vanavond weer werken. ben benieuwd hoe het gaat.

ik begin nu weer bijwerkingen van de ustro te krijgen. ben echt heel moe kom bijna niet vooruit.

had ik vorige keer ook.

als ik teveel beweeg word ik misselijk bah! ik zit alweer in de 2de wachtweek volgende week weten we

of het gelukt is of niet! word dus weer spannend!

Ha Elke ,

Ja je hebt gelijk hoor bij alle puctes (helaas 10 tnt) heb ik ook braaf 14 dagen na de punctie pas getest , maar bij elke tp in iegen cyclus van een cryo heb ik weer twijfels er is een cryo groeistadium dag 4 terug geplaats en mijn normale ongi dag zou vandaag zijn ......er is aangeraden om toch pas 14 dagen na tp te testen maar ja lees hier dan ook weer na 10 dagen ......

Ben zo langzamerhand wel een beetje een ervarings deskundige ha ha maar de twijfel blijft , we willen gewoon te graag met zijn allen ....

Maar ja als ik dan naar dat heerlijke kleine meisje kijk wat hier rond rent dan prijs ik mezelf ondanks alle teleurstelling heeel gelukkig !!

ik probeerde daarnet mijn "handtekening" te maken zodat er bij mij ook wat onder staat maar dat gaat niet moest er ook wel weer een beetje om lachen want het is te lang en kreeg het maar niet ingekort ha ha , al die punctie's en tp vanaf 2005 hi hi laten we met zijn allen maar een beetje de lol en de moed er in houden vind je ook niet is al verdriet genoeg.

liefs Anne xx

ff snel een updaye voor ik weer terug naar het werk mag, zucht...

Er is niks doorgezet...En dat had ik wel verwacht als het vanmorgen daadwerkelijk bloed van een eventuele menstruatie zou zijn geweest.

In mijn ogen goed nieuws dus..

Ik zit nu op wd7, idd erg vroeg, maar vorige x werd ik ook al op wd 7 ongesteld. Vandaag is ook mijn nod.

Idd erg veel twijfels en gevoelens... Ik zou willen dat ik al kon testen pffffff.

Er is een test waarmee je 4 dagen voor je ongesteld word al kunt testen. Ik heb goede ervaringen met deze test, nou ja ik niet, maar vrienden van me wel. Ik doe het niet hoor en heb besloten om donderdag pas op zn vroegst te testen, maar ws haal ik ze alleen maar in huis want als ik ze eenmaal heb durf ik niet meer te testen...

xxxxxxxxxxx

Doet een mens goed Wish thnx:toppie::confettistars:zit te lachen achter mijn laptopje ,heerlijk !!

:eskimo::egg-chicken:nu met zijn allen duimen dat de laatste eskimootjes en verse emmy 's lekker veilig binnen blijven zitten en die bank eindelijk eens wat groener kleurt !!!!

Amai amai amai wat een ongeduld hier!!!!!!

En weet je wat? Ik weet PRECIES wat jullie nu voelen. gggnnnnnnnggngngngngngn nog éééééventjes wachten! Wat haten we dat woord toch he WACHTEN. BAH!!!

Komop he meiden, nog even volhouden.

Wat spannend Denise dat het nog niet is doorgezet. Hopelijk is het positief!!

liefs,

Ellen

Voor mij ook helaas rood; vandaag ongesteld geworden. Had me er al op voorbereid. Weet eigenlijk al vanaf 1991 dat mijn kinderwens niet zomaar vervuld kan worden door ziekte. Desondanks toch (weer) teleurgesteld in mijn lijf. Sorry, moest even van me af praten.

10 januari nieuwe afspraak om door te spreken hoe het allemaal in zijn werk gaat bij een tweede poging. Kan iemand mij hier meer over vertellen? Er zijn drie emmy's ingevroren, waarschijnlijk weer tp van 1 en eventueel laatste keer 2. Ik heb gehoord, dat de kansen bij poging 2 en verder kleiner zijn (10-15%) en worden die niet vergroot door verse bij een nieuwe punctie? Wat een vragen he. Hopelijk kan iemand me helpen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Pfff even wat van mij afschrijven.... Ik begin het al lastig te krijgen hier!! Ik begin vandaag aan de tweede wachtweek, waarom is dat toch altijd zo ontzettend moeilijk?? Ik ben mij bewust van elk steekje, krampje of juist het ontbreken van die zaken. Ik heb pijnlijke borsten en ben een beetje moe, maar heb dat al van voor de terugplaatsing door de Ovitrelle en/of Utrogestan. Dus ik weet heel goed dat dit niets zegt en vooral van medicatie komt. Verder heb ik eigenlijk helemaal nergens last van en voel ik helemaal niets. En dat maakt mij heel onzeker. Terwijl ik verstandelijk wel weet dat ik geen enkel symptoom hoef te hebben en toch volgende week een positieve test zou kunnen hebben. Ik wil gewoon graag tekenen hebben waar ik iets positiefs uit op zou kunnen maken..... Het lijkt wel hoe langer je in dit proces zit (4,5 jaar proberen, 3 jaar medische molen) hoe zwaarder die wachtweken worden..... Ik heb allerlei afleiding gepland: deze week meerdere dagen op kantoor werken, leuke dingetjes als een pubquiz, een verjaardag, elke dag mijn wandelingetje (op advies van Kitje ;-)) druiven oogsten en wijn maken met een wijn collectief (niet drinken natuurlijk.....). Dus dat is leuk! En zelfs zonder die afleiding zal de tijd hoe dan ook verstrijken en wordt het uiteindelijk dinsdag 26 oktober en zal de test meer duidelijkheid moeten geven.  Lastig hoe je het allemaal wel weet en kan beredeneren en tegelijk het zo anders ervaart.... 🤪  
    • Die berekening van jou klopt niet helemaal @Chrissy. Het deels betaalde partnerverlof heb ik me niet in verdiept omdat het voor mij volledig niet van toepassing is, dus dat zou je dan even zelf verder moeten uitvissen, maar ik vermoed dat dat op hetzelfde neerkomt als het betaald ouderschapsverlof. Het betaald ouderschapsverlof geldt voor beide ouders, dus voor jou en voor je man, dit geldt voor een periode van 9 weken. Dit is ook echt maar 9 weken, dus ook als je maar 1 dag per week opneemt, dan krijg je 9 weken lang 50% van die ene dag betaald. Neem je volledig ouderschapsverlof voor al je uren, dan krijg je 50% betaald van al je uren. Het is dus niet zo dat je dat kunt uitsmeren over een langere periode zoals met het onbetaald ouderschapsverlof wel kan. Het geeft wel meer mogelijkheden om langer thuis te blijven of een langere periode minder te werken. Die 2x 9 weken (voor jou en je man) moeten wel opgemaakt worden voordat jullie kindje 1 jaar is. Het is dus een iets andere regeling dan het onbetaalde ouderschapsverlof. Overigens is die wet er vandeweek doorheen gegaan en is nu definitief. Voorheen waren het plannen die waarschijnlijk door zouden gaan, maar het is nu dus zeker en gaat in op 2 augustus 2022. Ook als je kindje voor die tijd geboren wordt kun je dus gebruik maken van deze regeling, dus dat geld voor ieder van ons die op dit moment zwanger is of wordt. Het wordt dan door je werkgever ingediend bij het UWV, dus bespreek dat vooral ook met je werkgever als je strakjes je verlof e.d. gaat bespreken, dat je hiervan gebruik zou willen maken, je man moet dat dan ook met zijn werkgever bespreken, ook dat partnerverlof van 5 weken en dat is volgens mij ook echt maar 5 weken, dus ook niet uit te smeren over een langere periode. Je kunt het dacht ik wel in delen opnemen, dus hoeft niet 5 weken achter elkaar, maar zit meen ik wel een maximum leeftijd van je kindje aan verbonden waarbinnen je dit dan moet opnemen, zoek dat ff goed uit dat je jezelf strakjes niet misrekent want dat zou zonde zijn. Na die 9 weken betaald ouderschapsverlof kun je de resterende 17 weken onbetaald nog opnemen tot je kindje 8 jaar oud is en daarbij geldt dus wel als je 1 dag opneemt dat je dat over een langere termijn kunt uitsmeren. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/invoering-van-2-maanden-betaald-ouderschapsverlof Of er ook zo een regeling is voor zzp-ers is mij onbekend, voor zover mij bekend is er alleen de ZEZ uitkering van 16 weken (bij 1 kindje). Verder is het ook zo dat je als zzp-er zelf mag bepalen of je werkt binnen de periode waarbij het voor werknemers niet is toegestaan. Als werknemer mag je NIET werken in de periode van 4 weken voor de bevalling en 6 weken erna, maar dit mag je WEL als zzper. Dat heeft dan geen invloed op de ZEZ uitkering. Wat fijn Chrissy dat je zo'n fijn gesprek hebt gehad met de verloskundigenpraktijk en dat je er zo'n goed gevoel aan hebt overgehouden. Als je aangeeft wat voor traject je gehad hebt en dat je het allemaal heel erg spannend vind (beetje aandikken hier en daar) dan wil ze misschien wel even een vluchtige echo doen voor je, zodat je iets minder lang hoeft te wachten. Die echo over 3 weken is denk ik de termijnecho, dat is tussen de 10-12 weken, dan wordt het vruchtje opgemeten en wordt de definitieve uitgerekende datum bepaald. Dat het kindje 2 dagen kleiner was bij de eerste echo zou ik me niet zo'n zorgen om maken hoor. Kan idd met een late innesteling te maken hebben gehad, of een wat latere bevruchting, met een IUI zoals jij gehad hebt weet je immers niet precies wanneer de bevruchting geweest is, kan her en der een dagje schelen ook en dat weet je wel precies met een IVF of ICSI behandeling, daarnaast moet een bevrucht eitje ook nog een hele weg afleggen en is de ene daar wellicht vlotter in dan de ander. Met mijn 7 weken echo was het heel lastig te meten vanwege de ligging van het vruchtje en kwamen er metingen uit van tussen de 6 en de 7 weken, dus er viel weinig over te zeggen. 2 Weken later was het ineens een heel ander verhaal en kon er een duidelijke meting gedaan worden. Daarbij moet die meting ook nog eens heel precies, want zo'n vruchtje is nog niet eens 1 cm groot, dus 1 mm verschil hier of daar kan al een dag schelen. Het belangrijkste was er, een sterk kloppend hartje!
    • @Jennie80 En dat komt hier dan ook gewoon even prachtig nieuws droppen! 😃 Gefeliciteerd! Ben benieuwd ook benieuwd hoe ver je al bent, maar ga eerst maar even de vragen van Paulma beantwoorden hoor haha.  @Paulma Dat klinkt als een héle mooie terugplaatsing van 2 hele mooie embryo's! 🥰  Ik hoop dat je inmiddels ook al weet of je nog wat cryo's over hebt. Gewoon voor de zekerheid zeg maar hihi, want hier gaat er gewoon ééntje van blijven plakken hoor! Dat zegt mijn gevoel! 🍀  Dat testen ja..... Ik geloof niet dat ik je daarin de beste raad kan geven hihi 😉 Bij de 7 weken echo was het vruchtje bij mij wel 2 dagen kleiner en dat zou ook met een late innesteling te maken kunnen hebben zei de arts. Ik testte de ochtend na de testdag echter wel positief. Voor alle duidelijkheid heb ik maar wel de Clearblue test 'Zwanger / Niet zwanger' gedaan.  Na de IVF poging had ik me namelijk blind zitten staren op een vaag streepje en dat wilde ik niet meer. Overigens heb ik daarna nog wel een streepjestest gedaan, omdat ik het leuk vind om die te bewaren.  En die knalde overigens van het scherm af 🙂  @Kitje Heel erg bedankt voor alle info over het bevallingsverlof en ouderschapsverlof. En weet je wat het grappige is? Ik heb over die onderwerp ooit eens 20 jaar geleden mijn afstudeerscriptie geschreven hihi. Toen was er alleen nog een stuk minder geregeld dan nu.  Voor ons komt dat ouderschapsverlof vanaf augustus 2022 wel heel gunstig uit. Althans voor mijn man dan 🙂 En ook de 5 weken aanvullend bevallingsverlof heb ik net even zitten uitrekenen. Hij zou dan na mijn verlof nog  3 maanden 1 dag per week geboorteverlof kunnen opnemen totdat het kindje 6 maanden is (70% betaald) en daarna nog 1 dag per week ouderschapsverlof totdat het kindje een jaar is (50% betaald) en daarna dus nog onbetaald ouderschapsverlof.   Maar goed, laten wij vooral ook niet al te hard op de zaken vooruit lopen 🙂 Alhoewel ik wel steeds meer vertrouwen krijg dat het goed blijft gaan. Pas wanneer het niet goed gaat, dan zien we wel weer. Inmiddels ben ik naar dat stadium overgestapt en dat bevalt goed 😉  Verder heb ik afgelopen vrijdag een héél fijn telefoongesprek gehad met de 'kleine' verloskundigenpraktijk waar ik voor heb gekozen. Ik heb daar zo'n goed gevoel aan over gehouden; wat een lieve en fijne mensen daar! Volgende week ga ik de verloskundige ontmoeten. Op de volgende echo moet ik nog 3 weken wachten. Denk dat dat wel weer even spannend gaat worden, maar tot die tijd blijf ik even genieten van de roes waar ik nu nog in zit.     
    • Ja, dat weet ik nog @Paulmadat dat de vorige keer zo ging met jou. Lastig wel dat je niet weet of dat iets is dat bij jou hoort, wat ik zelf wel gezien heb toen ik die waarden eens googelde is dat er hele grote verschillen in kunnen zitten in hoeveel HCG iemand heeft. De ene heeft echt veel meer dan de andere. Ik las echt berichten van mensen die wel 4x zo hoog hadden als ik op dezelfde termijn, het maakte mij toen ook onzeker. Maar volgens de artsen gaat het niet om de beginwaarde maar om de verdubbeling ervan en die was bij mij wel goed. Wat mij leerde is iig dat de een gewoon meer aanmaakt dan de ander en dat zou dan ook weer wat zeggen over het ziek zijn of niet, dat zou veroorzaakt worden door HCG en mensen die daar heel veel van hebben, hebben ook een grotere kans op misselijk zijn. Ik snap wel dat het jou nu wel beetje onzeker maakt, hoort het bij jou? Was het een late innesteling? Of is het uberhaupt geen goed teken als je pas laat HCG kunt meten? Ik heb zelf nooit eerder getest dan de afgesproken dag met de behandelaar, ik denk dat ik mezelf gek zou maken ermee, dus ik kan me heel erg goed voorstellen dat jij dat nu zeker niet doet, zeker gezien je vorige ervaring. Misschien dat je voor de zekerheid 2 testen van een verschillend merk kunt nemen? Kan best zijn dat er verschil in zit, in de meting van de testen. En idd slim om dan paar dagen later nog eens te testen, dan zou ik wel doorgaan met de medicatie als je die hebt. Ik heb altijd het 'geluk' gehad dat ik op vrijdagen moest testen, een dag dat ik niet hoef te werken. Maar snap dat een dinsdag een rottige dag is idd, zeker als je dan daarna moet gaan werken. Ik was er niet toe in staat geweest de laatste keer, om te gaan werken, ik was zo van de wap dat het positief was toen, heb een uur bibberend en huilend op de bank gezeten met die test in mijn handen. Van spruitjes heb ik ooit eens gelezen dat het heel goed voor je is, voor de vruchtbaarheid en daar zou veel foliumzuur in zitten. Ik vind ze ook lekker (en het jaargetijde voor spruitjes is nu ook goed) dus voor mij ook geen straf spruitjes te eten. Kijk, hier vind je meer info over het eten van spruitjes met een kinderwens: https://www.nu.nl/lifestyle/3645851/spruitjes-eten-zorgt-meer-vruchtbaarheid.html Verder staat er op de site van Dunya IVF een IVF dieet met allemaal producten erin die je juist wel of niet moet eten. Moet je eigenlijk al vooraf mee beginnen, maar kan nu natuurlijk ook geen kwaad. https://www.dunyaivf.com/en/blog/your-ivf-diet/ In loondienst krijg je ook langer verlof met een meerling, de regels daarin zijn hetzelfde als bij een zelfstandige. 16 weken in totaal met 1 kindje en 20 weken met een meerling. Je 'moet' ook eerder met verlof met een meerling, met 1 kindje mag je tot 4 weken tot de bevalling werken, met een meerling dacht ik tot 32 weken, weet niet precies omdat ik me er niet heel erg in verdiept heb gezien er bij mij eentje is blijven zitten. Soms heb je recht op beide uitkeringen Paulma, dat zou je even na moeten vragen bij die AOV of je daar ook een zwangerschapsuitkering krijgt, dat weet ik niet, maar als je in loondienst bent en zelfstandig bijvoorbeeld dan kun je beide uitkeringen krijgen. Eentje via je werkgever voor je 'normale' salaris en eentje via UWV voor maximaal het minimum salaris. Dit heeft te maken met hoeveel uren je werkt, als je minder werkt dan 1225 per jaar dan krijg je ook minder uitkering, werk je meer, dan gaan ze er vanuit dat je minimaal het minimum salaris hebt verdiend. Maar je krijgt nooit meer dan dat je voorheen verdiende, dus ze kijken dan naar je inkomsten en dan vullen ze aan tot max het minimum salaris, maar kan dus ook zijn dat je minder krijgt. Anyway, gewoon aanvragen die hap en dan hoor je het vanzelf wel. En vooruitlopen op de zaken doen we allemaal toch? 😅 Fijn weekend iedereen!
    • Haha, ik twijfelde nog even of ik alle vragen zou stellen maar ben te nieuwgierig. Hopelijk vind je het niet erg @Jennie80! Ik mag op dinsdag 26 oktober testen. En ik moet het die dag ook doorgeven. Maar misschien weten sommigen van jullie nog dat ik de vorige keer op de officiële test datum negatief heb getest en pas twee dagen later positief. Dat maakt die datum lastig, hij ligt nu namelijk weer precies 15 dagen na de punctie, net als de vorige keer. De vraag is of de vorige keer alleen een late innesteling was of dat het pas laat positief testen ook iets zegt over "of het goed zit". Ik kan ook niet zeggen of het "normaal"  is voor mij om pas laat HCG aan te maken want de eerste keer dat ik zwanger was heb ik pas een paar dagen na NOD voor het eerst getest en was die toen wel positief.  Ik denk dat ik dinsdag 26 oktober ga testen, en niet eerder want dat is denk ik bij mij al helemaal niet zinvol en alleen maar teleurstellend.... En als ik mij toch anders voel en een negatieve test heb gewoon weer een paar dagen later nogmaals ga testen of zo. Daarnaast vind ik dinsdag niet echt een fijne test dag. Ik heb het nu wel aangepast met werk, dat ik die dag thuis ga werken. En mijn man ook, dat is in elk geval prettiger dan naar kantoor moeten.... Die spruitjes ga i straks meteen halen!! HAHAHA, alles aangrijpen he! Ik vind spruitjes lekker, dus geen straf om die de komende weken iets vaker te eten! Ja ik wist wel dat ik iets via het UWV kon krijgen als je zwanger bent maar had de regels nog niet opgezocht. Wel interessant, als het een meerling is krijg je de uitkering langer.. Top natuurlijk (dus blijf maar allebei zitten schatjes 😜)  Maar wel vreemd dat je als je in loondienst bent niet langer verlof krijgt toch?  Ik ben nu 3 jaar zelfstandige, toen ik begon heb ik een arbeidsongeschiktheidsverzekering (AOV) afgesloten die specifiek ook uit zal keren als ik zwanger ben (wel 1 maand wachttijd) dus zal eens uitzoeken of dat naast de UWV uitkering is of dat het het een of ander is, Ik betaal flink elke maand voor die AOV dus zou het eigenlijk gek vinden als het niet samen kan gaan... Maar again, misschien even niet vooruitlopen op de zaken! Fijn weekend!!  
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use