Jump to content

Niet ongesteld na eerste mislukte IVF poging

Recommended Posts

Posted

Hallo dames,

Misschien een beetje een rare vraag, maar ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.

Bijna 5 weken geleden (vrijdag a.s.) is onze eerste IVF poging mislukt. Ik werd toen netjes ongesteld 14 dagen na de punctie en ben ook gewoon 4 dagen ongesteld geweest net als normaal.

Nu bijna 5 weken later ben ik nog steeds niet opnieuw ongesteld geworden terwijl ik normaal precies met de klok gelijk ongesteld wordt. Afgelopen zondag wel even snel een test gedaan (1 dag na planning), maar deze was negatief. Ik durf eigenlijk niet opnieuw te testen (bang voor een negatieve test) en vroeg me dan ook af of dit voor meiden herkenbaar is. Ik voel namelijk verder prima en ook geen gevoel dat ik ongi ga worden ofzo.. (ben wel iets grieperig, maar voel me eigenlijk weer eens goed na tijden).

wat adviseren jullie mij? Opnieuw testen of gewoon maar even afwachten?

Liefs Dorien

Posted

Zelf werd ik de maand na onze ICSI ook niet ongesteld. Omdat ik wel vanalles in mijn buik voelde en de test negatief was, heb ik contact opgenomen met het ziekenhuis. Bleek jammer genoeg een blaasontsteking (zonder pijn, alleen een vol gevoel in mijn buik en vaak naar de wc). :( Ik heb meteen pillen gekregen om de menstruatie op te wekken. Alleen ik heb PCOS, dus ik kan me voorstellen dat het ook daarmee te maken heeft het langer duurde. Nu, de 2e cyclus na de ICSI duurt het ook alweer bijna 5 weken.

Maar in heb van meerdere mensen gelezen dat hun cyclus na IVF of ICSI van slag was. Misschien gewoon even het ziekenhuis bellen. Die weten wat 'normaal' is en of je nog even moet wachten of actie moet ondernemen.

Succes, Yonne

Posted

Hoi Dorien

Je kan voor de zekerheid natuurlijk nog een testje doen, want de wonderen zijn de wereld niet uit.

Maar verwacht er niet teveel van, want het is heel goed mogelijk dat je lichaam gewoon even uit zijn doen is.

Dus als je echt van deze onzekerheid af wilt, zit er niets anders op dan te testen.

Heel veel succes verder.

Groetjes

Daniella

Posted

Hoi Dorien,

Het komt bij meer vrouwen voor dat de menstruatie na een ivf/icsi poging wat van 'slag' is.

Je kan altijd even bellen naar de gyn en een afspraak maken dat als je over bijv. 2 weken nog niet ongesteld bent even langs komt.

Echo laten maken of bloed laten prikken?

Succes!

Posted

Hoi Dorien,

ik had hier nogal last van na de tweede ivf. Eisprong kwam telkens te laat daardoor ook de ongi. Helaas hier ook heel wat negatieve testen want je krijgt toch hoop.

Uiteindelijk heeft het 6 maanden geduurt voordat het weer een beetje normaal werd.

Hoop dat het bij jou niet zo lang duurt.

Succes.

Posted

Pfff... dat klinkt allemaal niet heel ideaal. Ik heb met mijn man afgesproken dat we dit weekend voor de zekerheid een test gaan doen. Als dit negatief is dan wachten we maar gewoon weer af. Als ik namleijk pas na 22 november weer ongesteld wordt, dan kan ik me gelijk aanmelden, want dan is de winterstop bij ons voorbij.. Dat zou dus wel ideaal zijn. Maar goed.. afwachten gewoon denk ik dan maar.

Er is nog steeds niks wat wijst op een komende ongi. Morgen is het vijf weken geleden en ik heb normaal een cyclus van 28,5 dag. Het schuift dus meestal een dag op, dus had zaterdag ongesteld moeten worden...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Create New...

Important Information

Terms of Use