Ga naar inhoud

Wie is er nog meer bezig met adoptie?


Marli01

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 874
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hoi Marli,

Sta je al op een wachtlijst bij één van de vergunninghouders?

Wij zijn wel met adoptie bezig geweest, cursus gedaan en uitstel gevraagd voor de bezoeken van de raad om eerst de 2e ICSI te doen... en die is wel gelukt. Wij stoppen dus met het adoptietraject nu.

 

Onvoorstelbaar wat een geduld je moet opbrengen met de enorme wachtlijsten. Welk land hebben jullie aangegeven? En welke leeftijd? SN? Nou ja, hoe dan ook heel veel succes!

 

groetjes, Miepie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee dames,

 

Wat spannend voor jullie zeg. Ik zelf zit nog in de MMM en ga binnenkort beginnen aan een tweede poging, nu ICSI. Ik heb me ooit laten vertellen dat je zolang je met een behandeling bezig bent je niet kunt starten met een adoptietraject, maar wij zijn er al wel over aan het nadenken en overwegen het om ons komende zomer aan te melden als het dan nog niet gelukt is.

De wachttijden zijn welliswaar lang, maar dat heb ik er dan wel voor over.

 

Heel veel succes in dit traject in elk geval!

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doortje,

 

Je mag officieel niet door met het traject nadat je de VIA-cursus hebt gedaan, maar voordat je zover bent ben je al ongeveer 1 tot 1.5 jaar verder. Er is eerst een wachtlijst voor de VIA-cursus (ongeveer een jaar op het moment geloof ik) en dan heb je 12 weken lang om de week een bijeenkomst. Dit mag allemaal nog wel samen lopen met behandelingen, je móet alleen wel naar alle bijeenkomsten komen (dus midden in een behandeling zitten en niet weten wanneer je in het zh moet zijn is niet handig) en je mag niet zwanger zijn.

 

Na de cursus is het weer een paar maanden wachten op het raadsonderzoek; je hebt dan een aantal gesprekken met de raad van kinderbescherming. Zij maken uiteindelijk een adviesrapport op wat naar justitie wordt gestuurd en die geven dan weer de beginseltoestemming waarmee je je kan inschrijven op (de wachtlijst voor) de wachtlijst bij één van de adoptiebureaus. Dit deel mag niet samen gaan met behandelingen; je moet dan gestopt of uitbehandeld zijn (al weet ik dat er uit mijn VIA-cursus 2 stellen het gewoon verzwegen hebben voor de raad - wij hebben wel besloten het uit te stellen).

 

Kortom, vast inschrijven zou is sowieso doen. Je krijgt pas na een maand of 6/9 een acceptgiro thuis voor de cursus die dan 3 maanden later begint; tot dan kost het je niks en je kan dan altijd nog beslissen of je doorgaat of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst Miepie, gefeliciteerd met je zwangerschap!!! Van 3 kindjes nog wel, wow, wat spannend!!

 

En ja, wij staan op de wachtlijst bij Kind en Toekomst. Voor Bulgarije, een kindje van 2 tot 4 jaar. Geen SN.

 

Wij zijn gestopt met ICSI toen wij uitgenodigd werden voor de raadsgesprekken. Precies volgens de regels, want wij wilden niet liegen over zoiets belangrijks!!

 

Succes allemaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij kregen een paar maanden geleden de acceptgiro thuis voor de cursus, maar hebben uitstel aangevraagd. We zitten nog in de MM, maar er was en is eigenlijk nog steeds twijfel om met adoptie verder te gaan. We hebben nu nog bijna een jaar om daar over na te denken, en dan moeten we beslissen, want weer uitstel aanvragen kan niet.

 

Succes verder Marli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nog in de MMM maar heb ons in augustus ingeschreven voor adoptie. Het duurt werkelijk bijna 1,5 jaar voordat je uberhaubt de cursus mag doen! Dus ik zou je altijd vast inschrijven, van v.a. dan zit je gewoon stil, kan je niets doen, alleen maar wachten tot die cursus eindelijk eens begint! Dus wij gaan ondertussen gewoon ICSI 4 doen en mocht ik zwanger worden... dan willen we denk ik nog steeds een kindje adopteren.

 

We zijn trouwens wel net klaar met de cursus voor Pleegzorg. We krijgen nog een gezinsonderzoek en dan gaan we deeltijdpleegzorg doen.

We willen wel voltijdpleegzorg, maar dat mag pas als je min. 1 jaar uitgedokterd bent.

 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er de laatste tijd erg tegen aan loop hoeveel regels en voorwaarden er tegenwoordig allemaal zijn.

Mensen beslissen voor mij dat ik nog niet mag adopteren, ookal kan ik dat zelfstandig via andere landen regelen. Als ik geen beginseltoestemming heb, kan je gewoon niets beginnen, dus je moet wel!

Mensen beslissen voor mij dat wij geen voltijdpleegzorg mogen, omdat wij nog in de MMM zitten en een kinderwens hebben.

Ik snap het wel, het is voor veel mensen misschien ook goed, of nodig, maar ik zou het perfect aan kunnen en nu MAG het gewoon niet. Pfff.

Wie kent dit gefrustreerde gevoel ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

Wij hebben ook op de wachtlijst gestaan voor adoptie maar zien er toch vanaf. We gaan eerst onze mmm afmaken en hopen op kindje via KID.

Mocht dit niet lukken dan gaan we samen verder.

Wij konden trouwens binnen het jaar naar de cursus als we gewild hadden. (jan 2010 op de wachtlijst, november 2011 cursus.)

Succes met jullie beslissingen!

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn momenteel net bezig met de VIA cursus. Hier hebben we ook een jaar op moeten wachten. Als we klaar zijn met de cursus dan gaan we waarschijnlijk wel uitstel

aanvragen. We moeten nog met ICSI 2 beginnen. En we willen wrs. t/m icsi 5 gaan. Dus dat duurt nog even voor we daar klaar mee zijn.

Mij lijkt het ook niet echt prettig om tijdens de raadsgesprekken te lopen liegen(daar ben ik al niet goed in). Maar ik kan me wel voorstellen dat als je al rond de 40 jaar oud bent je ook niet echt veel tijd meer hebt om uit te stellen.

 

Als ik toch nog zwanger wordt gaan we misschien ook nog wel voor een adoptiekindje. Ook een beetje afhankelijk van het feit of we bijv. een 1,2of 3ling krijgen en of zo'n kindje dan wel of niet gezond is. Met adoptie zouden we namelijk graag voor een SN kindje gaan. En als je zelf al een biologisch SN-kindje krijgt is het maar afwachten of je dan nog genoeg tijd en aandacht hebt voor nog een SNkindje. Maar tja, we kunnen nu wel van alles willen en bedenken; eerst maar eens afwachten hoe alles gaat lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoi Dames,

 

ook wij hebben besloten niet verder te gaan in de mmm. Na 4x ivf is het klaar. Wij gaan 1000% voor adoptie. We hebben de VIA cursus erop zitten en de medische keuring ook gehad dit weekend. Nu komen de raadsgesprekken volgende maand of de maand erop. Spannnend! Wij gaan voor China special need.

 

Leuk om ervaringen te horen

 

Groetjes Herma

Link naar reactie
Delen op andere sites

he dames,

 

wij hebben gisteren de aanvraag verstuurd.

we beginnen in januari met onze 3e ivf en als die niet zou lukken, gaan het we het alsnog een 4e keer proberen. en mocht het dan idd niet lukken, dan gaan we proberen om via adoptie onze wens te verwezenlijken...op dit moment weten we nog niet zeker of we een SN-kids of niet willen adopteren...heb wel al gelezen dat je je 'voorkeur' mag aangeven. lijkt me een beetje tegenstrijdig (vind ik persoonlijk dan he)...want ook een kindje met een 'ergere' handicap heeft recht op adoptie...tuurlijk moet er ook gekeken worden of de adoptieouders het aankunnen...

We moeten ook alvast gaan bespreken uit welk land we willen adopteren...

vind het op dit moment toch wel spannend...en dan heb ik alleen maar de brief op de post gedaan...

 

Herma...succes met de raadsgesprekken...

 

liefs,

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marli,

 

Ja wij gaan waarschijnlijk voor kind en toekomst kiezen, maar Wereldkinderen heeft ook China, dus ben nog aan het orrienteren wat de verschillen zijn. En ervaringen van ouders aan het lezen. Hoe kijk jij tegen K&T aan?

Wat zijn jullie vooruitzichten, waneer zou je een voorstel kunnen verwachten? En hoe hebben jullie de raadsgesprekken ervaren?

Groetjes Herma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind K&T een goede, professionele organisatie. Eens in de 3 maanden hebben we telefonisch contact met hen, en dat zijn prettige gesprekken.

Wij verwachten in 2012 een kind in onze armen te kunnen sluiten.

De raadsgesprekken vond ik best pittig; vooral het eerste. Het kwam ook wel doordat ik zo nerveus was. Er hangt immers zoveel vanaf!

 

Nico, succes alvast met jullie 3e IVF! Goed dat jullie al een BKA-nummer hebben aangevraagd.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel zijn we op de helft van de VIA. En we worden steeds enthousiaster over adopteren.Moet zeggen dat we wel positief kunnen blijven doordat

we de adoptie als optie nog hebben.

Op dit moment zijn we erg enthousiast voor de china special need procedure. Ik kijk vaak op de website van kind en toekomst. En daar zie ik regelmatig kinderen uit het special focus programma(ik geloof de "moeilijkere"SN) en daar heb ik vaak zoiets bij van; nou zo'n kindje zou bij ons heel erg welkom zijn.

We stellen wel nog even de raadsgesprekken uit. Ook mede omdat ik toch nog 1,5 jaar moet voordat ik 30 ben. En we willen toch graag nog de ivf-procedure afmaken.

Ik ben wel heel benieuwd hoe procedure bij jullie gaat verlopen!! Dus ik blijf dit topic ook met veel interesse volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi wanabemom,

 

Ja het gaat heel snel inderdaad. Hopelijk krijgen wij in februari onze beginseltoestemming. In 2011 zullen wij nog geen voorstel krijgen, wij zijn pas 8 maand getrouwd. En voor China moet je 2 jaar getrouwd zijn. Nog 1,5 jaar zeker te gaan dus. Maar dat is nog heel snel in adoptieland.

 

Groetjes Herma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat jammer dan he. Wil je zo graag voor china gaan ben je nog te "kort" getrouwd. En dan maakt het niets uit hoeveel jaar je al samen was voor dat je trouwde.

Wij zijn nu 1,5 jaar getrouwd, maar wel al 9 jaar samen.

 

Wij hebben eigenlijk besloten te trouwen (hoewel ik ben toch echt officieel romantisch gevraagd haha) toen het allemaal zo tegen zat met de mmm. We wilden iets positiefs hebben om naar uit te kijken en waren toch al 100% zeker van elkaar. Het enige minder leuke vind ik aan het trouwen dat je maar 1x zo'n dag mag houden. Het liefst doet ik het ieder jaar.

 

Maar voor de adoptieprocedure is het nu dus ook gunstig dat we getrouwd zijn. Bij de Via zijn ook 2 stellen die niet getrouwd zijn. Een stel was wel verloofd en het andere stel ging er serieus over na denken. Misschien (als de isci's niks worden) gaan we ook eind 20111/begin 2012 met de china-procedure beginnen. Klein kansje dus dat we dan nog gelijk lopen.

 

Ben je wel al zenuwachtig voor de raadgesprekken?? Er hangt toch best veel van af he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt balen dat we niet eerder zijn getrouwd, we zijn ook al bijna 9 jaar samen maar daar kijken ze niet naar. Wij zijn getrouwd toen de 2e ivf was mislukt, ook inderdaad om iets positiefs te hebben en ook voor de adoptie. We hebben het klein gehouden . ben nog niet zenuwachtijg voor de gesprekken, ik denk dat er een gzonde spanning komt volgende week haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Goed nieuws Armanda! Dat scheelt zeker!

 

Wij hebben woensdag ons eerste raadsgesprek gehad. was een open en leuk gesprek. Veel vragen. Het was een kennismakingsgesprek van 2 uur, over wie wij zijn en wat we doen. Over 1,5 week het 2e gesprek.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Herma,

Zo, jullie zijn al ver dan, goed zeg!

Heb je een goed gevoel over het gesprek?

Hoe lang duurt het denk je nog na jullie 2e gesprek?

 

Wij zijn ondertussen al zo goed als door voor pleegzorg!

Ook hiervoor hebben we cursussen moeten volgen, een bio moeten schrijven, een referent moeten opgeven en een thuisonderzoek (2 uur durend gesprek) gehad.

Op oudjrsdag kregen wij het eindrapport. We hebben er wel enkele opmerkingen over maar in principe keurt de pleegzorg-onderzoekster ons goed. We moeten alleen nog besproken worden in het team.

 

We mogen alleen voor deelpleegzorg gaan, omdat we minimaal een jaar uitgedokterd moeten zijn. Dus 1 weekend per maand, een of twee kindjes opvangen bij ons thuis.

Heb er zin in!

 

Succes over 1,5 week Herma!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden