Ga naar inhoud

Boete op handel in HcG


breden

Aanbevolen Berichten

Dat is zo. Maar heb net mvm langs gehad. En zonder de pregnyl zou ik u niet zwanger zijn. De consulente vertelde dat Nederland het enige land is dat pregnyl maakt en dat wij dus de hele wereld voorzien. Organon, de farmaceut verdient niks aan pregnyl, de prijs die we er voor betaken is de daadwerkelijke productieprijs. Pregnyl is het meest ingewikkelde medicijnen ter wereld om te produceren en he duurt een jaa voordat van urine pregnyl is gemaakt...

 

Ze gaf ook aan dat er inderdaad misbruik van gemaakt wordt, zo'n 2% van alle pregnyl wordt voor afvallen gebruikt, maar mvm en organon distancieren zich hiervan. Ze kunnen het helaas niet tegengaan omdat Elke arts vrij is in het uitschrijven van medicijnen.

 

Maar on the positive side: 98% komt dus ten goede aan vrouwen zoals wij! En daarvoor pies ik graag 8 weken in een potje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus het punt. Volgens de consulente mag er volgens de nl wet geen be perking aan artsen opgelegd worden over welke medicijnen ze wel en niet mogen voorschriven. Me als gevolg dat artsen van afvalklinieken ook pregnyl kunnen en mogen voorschriven..

 

Begrij me niet verkeerd, ik vind het ook walgelijk, maar he is voor mij geen reden om niet mee te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fren-1976,

 

Ik vind het zelf onbegrijpelijk dat vrouwen die dankzij dit middel zwanger zijn geraakt niet meedoen aan Moeders voor Moeders (helaas ken ik ze persoonlijk...). Aan de andere kant moeten we juist dankbaar zijn voor de vrouwen die dit wel doen. Toen ik zelf zwanger was heb ik ook meegedaan en ik werd zelf misselijk van de geur van de potten en het was lastig te verbergen voor de buurt.

 

Dus namens alle fertimeisjes- en jongens; DANK JE!!!

 

Breden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja breden.... heb me beide zwangerschappen niet aangemeld voor mvm. Heb me daar heel schuldig over gevoeld maar kon het niet opbrengen om verschillende redenen. Ik denk dat dit voor iedereen een eigen keus is en geen 'verplichting' omdat je er zelf gebruik van hebt gemaakt. Ik ben heel dankbaar dat er genoeg vrouwen dit doen om ons van pregnyl te voorzien, maar voel me niet verplicht om de door mij gebruikte pregnyl terug te pissen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben het wel met henne eens eigenlijk. ik vind dat het niet "opgedrongen" kan worden. er zijn diverse mensen (lees: vrouwen) die om diverse persoonlijke redenen het niet willen doen en dat is hun goed recht, iedereen zal daar zijn goede redenen voor hebben, maar vind wel dat als je het wel kan doen, dat je het ook zou moeten doen en niet alleen omdat je geen zin hebt of zoiets, alhoewel ik dat maatschappelijk gewenst vind en het niet mag verplichten (zoiets...als jullie begrijpen wat ik bedoel). zelf heb ik met beide zwangerschappen wel mee gedaan en nu ook weer, alleen moet ik zeggen dat deze keer mij vies tegen valt, ik ben al misselijk en die potten werken idd niet echt mee, dus het is minder dan ik wil....maar kan het ook niet over mijn hart verkrijgen om het niet te doen.

 

overigens is het idd wel raar dat het gebruikt word met afvallen. afvallen heeft voornamelijk toch ook te maken met een ander leefpatroon (geld natuurlijk niet voor alles)? en idd...wat er al gezegt werd (ik vond die opmerking idd ook echt geniaal) hoe komt dat dat mensen aan de pregnyl geen sprietjes zijn? vind het maar raar, zo zie je maar dat er over de ellende van een ander nog geld verdient kan worden...de gezegde is natuurlijk niet voor niets "de ene zijn dood is de ander zijn brood". nou ja...laten we maar blij zijn dat niet alles daarheen gaat en dat er ook zat vrouwen zijn die ook plassen in de containers :)

 

veel liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Toen ik zwanger was van onze tweeling wilde ik graag meedoen. Ik had een hoop HCG, dus hoppa, dacht ik. Maar in onze buurt kon ik niet meedoen, of ik moest het drie kwartier rijden zelf wegbrengen. Tegenwoordig kan hier hier wel weer. Maar ik vond het wel jammer dat ik niet mee kon doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden