Jump to content
Sign in to follow this  
Jillz1976

IUI wat is mijn kans als geen meerling mag krijgen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie mijn vraag beantwoorden, want ik ben een 'beginner' in de IUI.

Ik las dat jullie bij 3 follikels een IUI krijgen, hoe zit het dan met meerlingen?

Omdat ik een medische achtergrond heb, mag ik absoluut geen meerling krijgen.

Ik begreep van mijn arts, dat ik echt maar 1 follikel mag hebben zodat een kans op een meerling uitgesloten wordt.

Begrijp ik nu dat mijn kans kleiner hierdoor wordt met mijn IUI?

Wat gebeurt er dan als ik meer follikels heb?

Ik moet nog mijn HSG doen, maar ik kreeg zoveel informatie..

Ik weet dat ik ook geen gestimuleerde IUI mag, dus alleen in de normale cyclus.

Groetjes Dees:happy:

Hoi Dees,

Zover bij mij bekend mag je niet meer als 2 follikels hebben, iig waar ik onder behandeling ben niet.

Heb zelf 8 iui gedaan waarvan ik alle keren maar 1 follikel had met hormonen. 2x zw geweest waarvan 1 x van een eeneiige tweeling, puur toeval. Helaas wel beide geëindigd in mk.

Dees, als je geen gestimuleerde iui doet... dan is de kans heel groot dat je maar 1 eitje hebt (er groeit bij de meeste vrouwen maar 1). Je krijgt wel een echo, dus kunt dat samen zien.

Bij mij groeide er bij wel gestimuleerde iui meestal 1 of 2. 1x ging het te hard, 5 stuks. Toen afgeblazen.

Dat je kansen kleiner zouden worden omdat je maar 1 follikel mag hebben hangt van veel factoren af.

Leeftijd, zaadkwaliteit en aantallen.

Bij mij heeft het nooit iets uitgemaakt maar 1 follikel dus als er een kans zou zijn met iui zou ik zeggen ga ervoor.

Wij hebben in het zh max 3 follikels, ik heb ook aantal iui gehad met 3, maar altijd gestimuleerd met hormonen.

Als jij iui zonder hormonen heb is de kans minimaal tot 0 dat je meer dan 1 follikel zal hebben, net wat Sylvie zegt, bij iedere vrouw groeit er normaal gesproken in een cyclus ook maar 1 follikel.