Jump to content
Sign in to follow this  
Jillz1976

IUI wat is mijn kans als geen meerling mag krijgen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Misschien kunnen jullie mijn vraag beantwoorden, want ik ben een 'beginner' in de IUI.

Ik las dat jullie bij 3 follikels een IUI krijgen, hoe zit het dan met meerlingen?

Omdat ik een medische achtergrond heb, mag ik absoluut geen meerling krijgen.

Ik begreep van mijn arts, dat ik echt maar 1 follikel mag hebben zodat een kans op een meerling uitgesloten wordt.

Begrijp ik nu dat mijn kans kleiner hierdoor wordt met mijn IUI?

Wat gebeurt er dan als ik meer follikels heb?

Ik moet nog mijn HSG doen, maar ik kreeg zoveel informatie..

Ik weet dat ik ook geen gestimuleerde IUI mag, dus alleen in de normale cyclus.

Groetjes Dees:happy:

Hoi Dees,

Zover bij mij bekend mag je niet meer als 2 follikels hebben, iig waar ik onder behandeling ben niet.

Heb zelf 8 iui gedaan waarvan ik alle keren maar 1 follikel had met hormonen. 2x zw geweest waarvan 1 x van een eeneiige tweeling, puur toeval. Helaas wel beide geëindigd in mk.

Dees, als je geen gestimuleerde iui doet... dan is de kans heel groot dat je maar 1 eitje hebt (er groeit bij de meeste vrouwen maar 1). Je krijgt wel een echo, dus kunt dat samen zien.

Bij mij groeide er bij wel gestimuleerde iui meestal 1 of 2. 1x ging het te hard, 5 stuks. Toen afgeblazen.

Dat je kansen kleiner zouden worden omdat je maar 1 follikel mag hebben hangt van veel factoren af.

Leeftijd, zaadkwaliteit en aantallen.

Bij mij heeft het nooit iets uitgemaakt maar 1 follikel dus als er een kans zou zijn met iui zou ik zeggen ga ervoor.

Wij hebben in het zh max 3 follikels, ik heb ook aantal iui gehad met 3, maar altijd gestimuleerd met hormonen.

Als jij iui zonder hormonen heb is de kans minimaal tot 0 dat je meer dan 1 follikel zal hebben, net wat Sylvie zegt, bij iedere vrouw groeit er normaal gesproken in een cyclus ook maar 1 follikel.

Zou me daar ook niet zo'n zorgen om maken, er zijn ook een heleboel vrouwen die met stimuleren ook maar 1 follikel hebben en zwanger raken.

Succes

Bij mij in het ziekenhuis is ook max van 3 follikels voor IUI, ik heb 6 keer IUi gehad helaas zonder resultaat. Wel met stimulatie maar dat was omdat mijn cyclus onregelmatig was en dan zou ik zo vaak moeten komen voor een echo.

Eentje is genoeg dus succes!!

Hoi meid

ik heb geen ervaring met IUI maar in mijn ogen heb je reele kansen, anders laten ze je toch ook niet op deze wijze starten? in mijn omgeving ken ik overigens 2 dames die IUI zonder stimulatie hebben gedaan, en beide zijn zwanger geworden, het is net wat Syl zegt, het hangt van veel factoren af.

heel veel succes!!!

hoi dees,

ik heb in februari mijn 1e iui behandeling gehad en met hormonen had ik 3 eitjes. dit is wel de max hoor..

maar als je zonder hormonen deze behandeling gaat doen, is het meestal zo dat je 1 follikel hebt (neem ik aan)

de hormonen stimuleren de groei van follikels en daardoor krijg je er meestal meer dan 1...

zo was bij het geval, anders had ik er denk ik ook maar 1 gehad.

(by the way, deze behandeling is niet gelukt helaas...)

x roozz

Hallo dames,

Bedankt voor alle reacties!

Sorry voor mijn late reactie, ik heb het even behoorlijk druk gehad.

Inmiddels heb ik de HSG gehad, en op het eerste gezicht zag het er goed uit!

Niet zonder slag of stoot, ze konden het niet 'afdichten' en zeer veel pijn gehad...

Volgende week woensdag krijg ik de officiele uitslag en het uiteindelijke behandelplan;

En als het goed is starten we over een half jaar met de IUI.

Wachtlijst is 3-6 maanden hoorde ik, en omdat het in de normale cyclus zou moeten gebeuren,

kan ik waarschijnlijk ook niet alle kansen benutten op korte termijn omdat ik dan steeds niet in NL ben..

Maar goed, we hebben er zin in, en al zo lang gewacht op een kindje, dat die paar maanden ook niet meer uitmaken:-)

We houden goede hoop, en ik ook voor jullie!

Ik vind het zeer moedig te horen van jullie dat jullie echt alles op alles zetten met volle overtuiging.

Ik weet niet of ik dat zou kunnen..

Ik stap op deze boot, en ik zie waar hij aankomt. Ik heb toch een hoop emotionele trauma's van mijn vroegere baarmoederhalskanker,

en 2 zware jaren daarmee moeten meemaken. Misschien dat ik dit iets meer probeer te relativeren op het moment.

Wij willen heel graag een kindje, maar ik moet kijken hoever ik hiermee kan gaan.

We zullen zien:-):happy7:

xx Dees

Jeetje Dees, ik vind het knap dat je dat geduld kan opbrengen. Een half jaar zou ik héél lang vinden als ik al zo lang zo graag wilde. Maar blijkbaar vinden jullie het niet zo erg.

groet,

Jeanine

Dees

fijn dat de uitslag goed was!! en fijn te lezen dat je geen moeite hetb met de wachttijd.

Je moet jezelf niet uitvlakken hoor, je hebt zoveel meegemaakt!

Ik hoop dat we ergens in de 2de helft 2011 een mooi bericht van je ontvangen!

groetjes

Babeth

Hoi Dees, wat goed van je dat je de HSG gehad heb, maar wel erg jammer dat het toch zo zeer gedaan heeft.

Inderdaad knap dat je geen moiete heb met de wachtlijst, ik zou dat verschrikkelijk vinden.

iedereen heeft zo zn grens in dit traject en iedereen heeft zn portje met tegenslag hierin.

Het is sowieso knap hoe we er allemaal mee omgaan.

Sterkte met de IUI en hoop dat je geduld beloond word met een mooie beeb begin volgend jaar :-)

X

Nou Dames....

:icon_flower:

Even een berichtje van mij!

Ik ben er weer, en eindelijk tijdens mijn vakantie in juni bericht gekregen dat wij in juli konden beginnen met de 1e IUI behandeling.

Nu werd ik tijdens mijn laatste week vakantie al wat ongesteld, ook precies op 28 dagen, echter 3-4 dagen druppels.

toen ik terug kwam op een zaterdag, flinke bloeding gehad en zondag ook.

Toen heb ik mij zondag toch maar meteen aangemeld bij het vu om te kijken of ik nog mee kon doen met deze cyclus.

Ik dacht dat ik namelijk te laat was...( ze zeiden dat ik op de 2e dag nl had moeten bellen, maar ik was niet in NL)

Maar goed nieuws, ik kreeg de maandag daarop direct een 'oke' en mocht dinsdag gelijk voor een eerste echo komen, om te meten.

Een week later op dinsdag weer opnieuw, en was nog steeds niet groot genoeg voor de pregnyl.

De donderdag weer terug, bleek weer iets 'gekrompen'?

En toen de zaterdag weer terug, (inmiddels de 21 dag van de cyclus, 3e week??)

smiddags bericht gehad dat ik afgelopen zaterdag dus om 18.00 de prik kon zetten. Zondag rust, en vanmorgen (maandag 25 juli) naar het ziekenhuis geweest, en mijn 1e IUI gehad!!

Nu bleek dat mijn man 17 milj. goede zwemmers had, terwijl het eerder wel het dubbele is geweest, toch vreemd

dat dit zo enorm kan afwijken..? Maar t was genoeg, 70%, en moest volgens de arts ca.50% zijn.

Nou ladies, 15 dagen wachten...ben super benieuwd.

Ik hou het deze week even rustig. Had begrepen dat de eerste 5 dagen het spannende traject is, van bevruchting en nestelen...:-)

Hoe is het met jullie?

Groetjes

Dees

Ik ben in ieder geval over mijn vraag uit.

Ik heb het aan de gyn gevraagd, en in een niet gestimuleerde fase komt er inprincipe op de natuurlijke

manier maar 1 eicel vrij, dus geen meerling.

Tenzij je lichaam er zelf 2 laat bevruchten, dan is dit toeval:toppie:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Bij de 1e poging hadden we 4 follikesl, 4 eicellen en 2 bevruchtingen die mooie dag 3-embryo's werden. Laatste keer bij de ivf hadden we weer 4 follikels, maar 2 eicellen geoogst waarvan er gene bevrucht werd. We stonden dus direct met lege handen. Heeft iemand dat ook meerder meegemaakt? ICSI wordt vaak gedaan als bij een eerdere poging geen bevruchting heeft plaatsgevonden, maar bij ons is de eerste keer wel bevrucht.   Is eicelactivatie (AOA) of MOAT een idee? of heeft iemand daar ervaring mee?  
    • Hallo, laatste ivf-poging is helaas mislukt. Ik ben aan het kijken naar zorgverzekeraars die nog een 4e (en 5e) poging vergoeden. Daarvoor zou ik dan moeten overstappen. Maar hoe zit dat rondom de acceptatie? Ik neem aan dat je je medische geschiedenis ergens moet noteren en dus ook dat je al een paar ivf-pogingen hebt gedaan? Mag een verzekeraar je dan weigeren? Ik wil niet overstappen tijdens een poging, maar tussen 2 pogingen in, zal ik maar zeggen. 
    • Hoihoi. Op 27 okt heb ik een terugplaatsing gehad van 1 mooie embryo. Op wd 12 werd ik wakker met een raar gevoel en voor ik het wist zat ik op het toilet met een test... Had de hoop al een beetje opgegeven doordat ik ineens nergens meer last van had dus de test die ik deed legde ik heel nuchter neer, totdat er ineens een tuur streepje te zien was die binnen 2/3 min toch wel wat duidelijker werd.   Ik had het ziekenhuis een bericht gestuurd om te vragen of dit nog door de hormonen kon komen maar ze gaven aan dat dit niet meer kon, maar alsnog mocht ik volgens hun nog niet te vroeg juichen omdat het testje wel heel "vaag" was.  Nu heb ik vandaag wel wat bruinige afscheiding gehad en mijn onderrug is nogal gevoelig... vanavond nog een testje gedaan maar die is na mijn inziens toch wel weer iets donkerder.  Ik weet nu niet meer zo goed wat ik ervan moet denken. Maandag moet ik sowieso voor een test naar het ziekenhuis denk dat dit dus een heel lang weekend gaat worden 🙄   Wat denken jullie van de testen?  
    • @Johan ik rijd graag met je mee naar utroland. Wil je mij een pb sturen wanneer ik mee kan rijden?
    • Ik heb nog steeds wat ritjes over naar OVITRellende, CETROland, DECArdië en 64 kaartjes voor UTROvka. Tegen een kleine vergoeding voor de benzine neem ik je graag mee! Bij interesse, stuur me een berichtje.
  • Topics

• Similar Content

• By TSN1982
      Hallo,
      Ben je gestart met iui of heb je ondertussen al een aantal behandelingen achter de rug dan wil ik graag met je sparren. 
      Groetjes Thérèse 
    • By noelle1979
      Hoi allemaal,

ben helemaal nieuw op dit forum, maar ik hoop dat ik meteen al een vraag mag stellen... Na 11 keer KID ben ik nu bezig met mijn derde poging IUI-D. De andere 2 keren had ik maar 1 follikel, maar nu zijn het er 5 (!).

Vandaag de echo gehad en de arts geeft 2 opties:
      1. deze poging afbreken en een maand aan de pil gaan
      2. doorgaan met deze poging en follikelreductie doen (ze prikken dan 2 of 3 follikels leeg). Daarna kan ik direct geinsemineerd worden.

Ik vind het een dilemma! Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft? Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!

Noelle
    • By Jillz1976
      :icon_flower:

Hallo, ik ben 34 jaar en mijn man is 38 jaar en wij zijn 13 jaar samen en pas ook
      getrouwd:laugh:
      In het kort; ik kreeg op mijn 30e een indicatie van baarmoederhalskanker, en uit onderzoeken bleek dat ik reeds in het 4e stadium zat en kanker had.
      Met spoed geopereerd, en gelukkig...optijd (bleek achteraf)
      Heb even 2 jaar nodig gehad om weer op krachten te komen, maar ik ben er weer:icon_smile:!
      In 2009 kwam ik erachter na al wat jaartjes geprobeerd te hebben, dat het niet aan mijn man
      zijn zwemmers lag, maar vermoedelijk toch aan mij, omdat ik dus 2x daar geopereerd ben geweest.
      Alhoewel dit een baarmoederbesparende operatie is geweest juist omdat ik nog geen kinderen
      heb, en ze hebben uiteindelijk een tumor verwijder en al mijn lymfeklieren.
      Nadeel van de lymfe=vocht vasthouden als ik mijzelf overbelast.
      Maar blij dat ik het overleeft heb!!:icon_flower:

Nu tijd voor positieve dingen in het leven: en dat is voor mij een extra doe, dat het fantastisch zou zijn als ik na mijn vervelende tijd toch een mooi klein wondertje mag krijgen!
      Dus daar wordt al vanaf 2008 aangewerkt, en in 2009 onderzocht.
      Ik kreeg last van mijn traumatische ervaring en kon het niet aan om de hgc foto (baarmoederfoto) te laten maken. Omdat ze dit met een 'tang'dicht wilde houden zodat de vloeistof er niet uit zou lopen, en dat alleen maar voor een foto....;-(
      Ik weet dat ik nog met een van mijn vooronderzoeken voor de kanker al tegen het plafond aan zat, met diverse 'versuffer-med' dus ik kon dit nog even niet aan.

Dus dan maar weer even zelf proberen en hopen op een wondertje...
      Maar tervergeefs gebeurde dat niet, en eind 2010 de eerste afspraken in het VU gemaakt
      en weer alles opnieuw laten onderzoeken.

Ze denken dat het toch met mijn cervix of cervixslijm te maken heeft, wegen de operaties die ik gehad heb.
      Dus een IUI zal eventueel kunnen slagen.
      Maar dan moet die foto gemaakt worden, en ooghh ik hikte er weer tegen aan.
      Nu als ik dit weekend ongesteld wordt, (ik hoop het niet) dan moet ik bellen voor een afspraak.
      Na de foto, wordt het nabespreken of er nog gekke dingen te zien zijn in mijn eileiders, en bij goed nieuws, op de wachtlijst.

Nou meiden, ik hoop veel hierover te horen van jullie, misschien kan je mij geruststellen, of gewoon eerlijk vertellen hoe je het heb ondervonden.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie de foto hebben ervaren, en misschien herkent iemand mij met dit?

Ik open wel een nieuwe topic later, ik wil ook graag weten over het temperaturen, heb ik ook al maanden gedaan, maar goed.

Succes, en tot hoors!
    • By Jillz1976
      Hallo, ik ben 34 jaar en mijn man is 38 jaar.
      Ik wilde even een nieuw bericht openen, en hoop dat jullie ervaringen kunnen delen met mij omtrent de start van de vruchtbaarheidsbehandelingen.
      Er is veel geschreven, maar er zijn zoveel berichten en daarom wil ik hierbij iedereen uitnodigen om iets te posten. Misschien ben jij ook nu nét in de beginfase met vooronderzoeken naar een IUI?

Ik kreeg op mijn 30e een indicatie van baarmoederhalskanker, en uit onderzoeken bleek dat ik reeds in het 4e stadium zat en kanker had.
      Met spoed geopereerd, en gelukkig...optijd (bleek achteraf)
      Heb even 2 jaar nodig gehad om weer op krachten te komen, maar ik ben er weer:icon_smile:!

In 2009 kwam ik erachter na zelf een jaar geprobeerd te hebben, dat het volgens de onderzoeken niet aan mijn man zijn zwemmers lag, maar vermoedelijk toch aan mij, de cervix of cervixslijm wat niet goed functioneerd, althans, dat denken ze. Niets is zeker.
      Ik ben 2x geopereerd in dat gebied, en dat zou een reden kunnen zijn.
      Alhoewel dit een baarmoederbesparende operatie is geweest juist omdat ik nog geen kinderen
      heb, heeft een proffesor uiteindelijk een tumor verwijderd en al mijn lymfeklieren.
      Nadeel van de lymfe=vocht vasthouden als ik mijzelf overbelast.
      Maar blij dat ik het overleeft heb!!:icon_flower:

Nu tijd voor positieve dingen in het leven: en dat is voor mij een extra doel, dat het fantastisch zou zijn als ik na mijn vervelende tijd toch een mooi klein wondertje mag krijgen!

Maar...
      De baarmoeder foto stond op het menu,..en ik kreeg last van mijn traumatische ervaring en kon het niet aan om de hgc foto (baarmoederfoto) te laten maken.
      Het idee dat ze het over een 'tang' hadden waarmee ze de baarmoedermond wilden dicht houden omdat het in mijn situatie niet anders kon...heb ik maar weer even gewacht..;-(
      (Ik weet nog dat ik in 2006 wat 'cellen' moest laten schrapen voor een vooronderzoek om het stadia van mijn ziekte te bepalen, dat ik helemaal tegen het plafond aan zat en de tranen over mijn gezicht rolde van de pijn.)
      Dus dan maar weer even zelf proberen en hopen op een wondertje...
      Maar tervergeefs gebeurde dat niet.

December 2010 maar weer naar het vu geweest, 2e keer dat ik de moed verzamelt had en nog steeds niet op de 'normale' manier zwanger was geworden.
      Mijn man had wederom prima zwemmers:-)
      Dus het lag nog steeds aan mij.
      Ik wil mijzelf hier over heen zetten en nu met vol goede moed anno 2011 toch deze baarmoeder foto laten maken en hopelijk voor de voorgestelde IUI te gaan, als er uit de foto geen gekke dingen naar voren komen.

Dit weekend 25-2-2011 zou ik op de 28e dag ongesteld moeten worden, of niet!!
      Ik zag trouwens wat donkerkleurig afscheiding net en het is pas dag 23??
      Bij geen zwangerschap, ga ik bellen voor een afspraak om de foto te laten maken!

Nou meiden, ik hoop veel hierover te horen van jullie, misschien kan je mij geruststellen, of gewoon eerlijk vertellen hoe je het heb ondervonden.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie de foto hebben ervaren, en misschien herkent iemand dit?

Ik heb ook maanden getemperatuurd, en kluste op de dagen dat mijn temperatuur om laag ging, en zo wie zo elke 3 dagen, tips?

Succes, en tot hoors!
  • Create New...

Important Information

Terms of Use