Ga naar inhoud

DHEA hormonen tegen lage AMH


eva123

Aanbevolen Berichten

hallo lieve dames,

ik heb een paar vragen over DHEA hormonen.wie heeft er mee ervaring?

1. welk merk DHEA heb je gebruikt ?

2. wat zijn jouw ervaringen met DHEA ?

3. hoe lang heb je DHEA gebruikt ?

4. heb je 'side-effects' vernomen ?

5.waar kan je die kopen? of verkrijgbaar is op recept?

 

Het gaat me om ervaringsfeiten, ik heb reeds internetpagina's van dhea erop nageslagen,

alvast dank !

groetjes Eva,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eva, ik kwam hier even spieken omdat ik ook wel nieuwsgierig was naar ervaringen mbt DHEA. ik kan je deze dus helaas niet geven. Jammer genoeg zijn er nog geen reacties.

Ik had wel een heel stuk gelezen over DHEA op de site van de kinderwens kliniek te Dusseldorf. Ik begreep daar uit dat ze mogelijk mee gaan starten ofzo.

Ik heb de teskt even gekopieerd en geplakt:

[TABLE]

[TR]

[TD=width: 41][/TD]

[TD=width: 500][TABLE]

[TR]

[TD] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: m3_backpath][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3_backpath, width: 100%]plaats : Wetenschap en onderzoek / [/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD] [/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3f_title, width: 100%][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3f_title, width: 100%] DHEA gebruik bij vrouwen met een verminderde respons op stimulatie vooor IVF/ICS [TABLE]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: m3f_title, width: 100%][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3f_title, width: 100%] [TABLE]

[TR]

[TD=class: m3_main_desc]Naar aanleiding van herhaalde verzoeken om DHEA te gebruiken om de reaktie van de eierstokken op stimulatie te verbeteren werd een analyse gemaakt van de mogelijke effekten op de kans om meer en betere eicellen te krijgen bij vrouwen met een verminderede ovariele reserve.

 

DHEA is een hormoon uit de bijnieren, dat na de leeftijd van 30 j langzaam minder geproduceerd wordt. Het is een voorloper voor mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen en wordt ingezet bij anti-aging, body building en aantal ziekten.

 

Vanuit de voortzplantingsgeneeskunde worden opmerkelijke successen bij de verbetering van de resultaten bij zg. Low-response patienten gemeld. Er wordt dan een behandeling met dagelijks 50 mg DHEA uitgevoerd, ten minste gedurende 6-8 weken.

 

Het idee, dat achter deze behandeling steekt is het volgende:

 

„eicellen zouden op zich niet verouderen, maar wel het systeem, dat bij de uitgroei van de eicel tot in het stadium van een stimuleerbare follikel noodzakelijk is. Hierbij wordt verondersteld het aangrijpingspunt te zijn. Er zouden minder genetisch afwijkende eicellen dan gevonden worden.“

 

Het is nog niet zover, dat het gebruik van DHEA zonder discussie als „evidence–based medicine“ geaccepteerd wordt. De ervaringen, met name in de USA, lijken toch wel gebaseerd te zijn op echte observaties, waarbij een duidelijke verbetering van de kans op een kind werden geobserveerd.

 

Voordat er voldoende studies zijn, die onmiskenbaar het gunstige effekt bevestigen, zal nog veel tijd verstrijken. Er is echter voldoende serieuze medische literatuur om te proberen vrouwen met een verminderde ovariele reserve hiermee een betere kans te geven.

 

Voortaan zal voor het begin van de behandeling met 50 mg DHEA per dag een bloedonderzoek verricht worden om de therapie te kunnen monitoren.

 

Zoals bij alle medikamenten kunnen ook bij DHEA bijwerkingen optreden, die gerapporteerd worden mild te zijn. Dit betreft hoofdhaaruitval, acne, toename van fijne gezichtsbeharing, stemverandering, menstruatiestoornissen, geirriteerdheid, rusteloosheid. Bij langdurig gebruik zou theoretisch het risiko op mamma of ovariumca vehoogd kunnen worden. Hierbij moet wel besefd worden dat de DHEA spiegel na het 30e levenjaar verlaagd wordt en dat bij vrouwen in de overgang vaak langdurig fysiologisch verhoogde hormoonspiegels aanwezig zijn[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi wen, dankjewel voor je reactie.

 

 

 

 

 

Eva, ik kwam hier even spieken omdat ik ook wel nieuwsgierig was naar ervaringen mbt DHEA. ik kan je deze dus helaas niet geven. Jammer genoeg zijn er nog geen reacties.

Ik had wel een heel stuk gelezen over DHEA op de site van de kinderwens kliniek te Dusseldorf. Ik begreep daar uit dat ze mogelijk mee gaan starten ofzo.

Ik heb de teskt even gekopieerd en geplakt:

[TABLE]

[TR]

[TD][/TD]

[TD=width: 500][TABLE]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: m3_backpath][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3_backpath]plaats : Wetenschap en onderzoek /

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3f_title][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3f_title]DHEA gebruik bij vrouwen met een verminderde respons op stimulatie vooor IVF/ICS

[TABLE]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD=class: m3f_title][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3f_title][TABLE]

[TR]

[TD=class: m3_main_desc]Naar aanleiding van herhaalde verzoeken om DHEA te gebruiken om de reaktie van de eierstokken op stimulatie te verbeteren werd een analyse gemaakt van de mogelijke effekten op de kans om meer en betere eicellen te krijgen bij vrouwen met een verminderede ovariele reserve.

 

DHEA is een hormoon uit de bijnieren, dat na de leeftijd van 30 j langzaam minder geproduceerd wordt. Het is een voorloper voor mannelijke en vrouwelijke geslachtshormonen en wordt ingezet bij anti-aging, body building en aantal ziekten.

 

Vanuit de voortzplantingsgeneeskunde worden opmerkelijke successen bij de verbetering van de resultaten bij zg. Low-response patienten gemeld. Er wordt dan een behandeling met dagelijks 50 mg DHEA uitgevoerd, ten minste gedurende 6-8 weken.

 

Het idee, dat achter deze behandeling steekt is het volgende:

 

„eicellen zouden op zich niet verouderen, maar wel het systeem, dat bij de uitgroei van de eicel tot in het stadium van een stimuleerbare follikel noodzakelijk is. Hierbij wordt verondersteld het aangrijpingspunt te zijn. Er zouden minder genetisch afwijkende eicellen dan gevonden worden.“

 

Het is nog niet zover, dat het gebruik van DHEA zonder discussie als „evidence–based medicine“ geaccepteerd wordt. De ervaringen, met name in de USA, lijken toch wel gebaseerd te zijn op echte observaties, waarbij een duidelijke verbetering van de kans op een kind werden geobserveerd.

 

Voordat er voldoende studies zijn, die onmiskenbaar het gunstige effekt bevestigen, zal nog veel tijd verstrijken. Er is echter voldoende serieuze medische literatuur om te proberen vrouwen met een verminderde ovariele reserve hiermee een betere kans te geven.

 

Voortaan zal voor het begin van de behandeling met 50 mg DHEA per dag een bloedonderzoek verricht worden om de therapie te kunnen monitoren.

 

Zoals bij alle medikamenten kunnen ook bij DHEA bijwerkingen optreden, die gerapporteerd worden mild te zijn. Dit betreft hoofdhaaruitval, acne, toename van fijne gezichtsbeharing, stemverandering, menstruatiestoornissen, geirriteerdheid, rusteloosheid. Bij langdurig gebruik zou theoretisch het risiko op mamma of ovariumca vehoogd kunnen worden. Hierbij moet wel besefd worden dat de DHEA spiegel na het 30e levenjaar verlaagd wordt en dat bij vrouwen in de overgang vaak langdurig fysiologisch verhoogde hormoonspiegels aanwezig zijn

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik heb het 4 maanden gebruikt, eerst 50 toen 75 en later zelfs 100 mg. Ik had ze gekocht via een engelse site. Bij mij deed het helemaal niets. Ik was toen in behandeling in Düsseldorf en heb dr. s. Gevraagd hoe hij over het middel dacht maar hij zei dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is en ging er verder niet op in

Link naar reactie
Delen op andere sites

mmmmmmhhhhhh, typisch dr. S.........

Hij heeft het mij nu geadviseerd. Hij adviseerde 50 mg, maar via googlen kom ik vaak hogere doseringen tegen.

Hoe zijn jullie aan de hoogte van de dosering gekomen?

Het valt mij trouwens op dat je in nederland niet zomaar DHEA kan kopen.

Sen, welke site had jij de DHEA vandaan?

 

Eva, ik zag ook jouw link van drogeristerij net, maar weet via google dat je ook potjes hebt die als opschrift op het potje DHEA hebben. Weet niet zo goed hoe ik het moet uitleggen, maar had via jouw link het idee dat er DHEA aan het suplement was toegevoegd ipv alleen DHEA. Maar ik kan het ook helemaal mis hebben, hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh Sen, ik vroeg het me al af. Was bij jou nix dus.

 

Ik heb het 4 maanden gebruikt' date=' eerst 50 toen 75 en later zelfs 100 mg. Ik had ze gekocht via een engelse site. Bij mij deed het helemaal niets. Ik was toen in behandeling in Düsseldorf en heb dr. s. Gevraagd hoe hij over het middel dacht maar hij zei dat er geen enkel wetenschappelijk bewijs is en ging er verder niet op in[/quote']
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

 

Volgens mijn belgische prof zijn de eerste resultaten van buitenlands wetenschappelijk onderzoek hoopgevend en alhoewel zij er zelf nog geen onderzoek naar gedaan hebben adviseerde hij het in het kader van baat het dan schaadt het niet zeker te gebruiken. Ik ook via een Engelse site en een restantje van Elliebellie.

 

Ik ben er deze ronde laat mee begonnen, nl een week voor stimulatie 50 mg per dag maar kreeg net een telefoontje uit brussel dat ze meer dan 3 embryo's hebben en ze nu voor blastocystentransfer gaan op dinsdag ipv tp vandaag. Das positief, maar of het met de dhea te maken heeft... dat vertelt het verhaal niet natuurlijk.

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sen, dank je voor de site! Nu lees ik alleen dat het dus in NL op een verboden lijst ofzo staat, kan ik het dan wel naar NL laten sturen of maakt dat verder niet uit?

 

Noor, wat goed! Ondanks je helse punctie dit resultaat! Minimaal 3 eitjes goed bevrucht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Heeft iemand al echt resultaten met het DHEA? Ben vorige week begonnen met DHEA op advies dokter S in Dusseldorf. Heb lage AMH 0,33 en inmiddels 1 ivf en 1 icsi pogingen gedaan. Hieruit kwamen 2 bevruchtigingen, van slechte kwaliteit.

Ben benieuwd...

Groetjes Annette

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
DHEA Natrol 25mg, potje van 300 tabletten.

 

als het goed is worden ze vandaag opnieuw aangeleverd. gisteren ging iets mis met de aflevering (vriend was wel thuis, maar lag te pitten van de nachtdienst)

Heb je ze uiteindelijk ontvangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb t gebruikt, mar erg kort van te voren, nl een week voor stimulatie. ik had niet zo zeer meer follikels maar de kwaliteit was wel bijzonder. 7 blastocysten terwijl ik normaal blij moest zijn als er 4 dag 3 haalden. Nu dus 7 naar dag 5.

Werd ook zwanger maar helaas bij 12 weken mis gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden