Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012


benbri

Aanbevolen Berichten

Benbri, wat vervelend joh! Dat geeft dan inderdaad wel veel stress..... Heel veel sterkte meis! Hopelijk krijgen jullie snel een tevreden meisje.

 

Ik heb geen fotoshoot laten doen hoor. De foto's zijn gewoon bij ons thuis gemaakt. Mijn broer volgt sinds januari een beginnerscursus fotografie en is bij ons langs geweest om een paar fotootjes te schieten. Had zelf op internet een paar leuke foto's gevonden en zoiets hebben we geprobeerd een beetje na te maken.

Nu was het erg moeilijk vond ik met een baby die nog niet kan lachen, niet haar hoofdje op kan houden of kan zitten. Ze deed natuurlijk helemaal niet wat wij wilden haha. Dus we zijn er maar mee gestopt. Gelukkig hebben we een paar grappige foto's

Over een paar weken zullen we nog wel eens wat proberen, dan kan ze misschien lachen. Is ook wel leuk natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Super gedaan dan hoor Eef - gewoon zelf! Ze zijn goed gelukt!

 

Bri - jeetje meid, dat klinkt pittig allemaal! Zowel met de kleine als met je man en het hele gebeuren daar omheen! Wat een vaag verhaal van zijn moeder! Succes!

Wat voor speen heb je trouwens? Want wij hebben ér 1 die op de tepel lijkt om "verwarring" met aanhappen te voorkomen, maar Levi vindt het wel moeilijk om die in zijn mond te houden, dus zit te denken om vandaag een andere uit te koken en te kijken hoe dat gaat...

 

Fren - ik zou naar de huisarts gaan met je pols - klinkt als overbelasting/ mogelijk een ontsteking daardoor! Vervelend zeg!

 

Bikkel - dat klinkt goed, in zo'n korte tijd al zoveel melk! Hoop dat het bij mij ook een beetje wilt, want heb geen idee hoe ik het anders straks met werk moet gaan doen. En lekker zeg, even zoveel uurtjes achter elkaar kunnen pakken!

 

Als ik ga kolven denk ik dat ik met m'n man ga afspreken dat hij 1 voeding gaat doen ofzo, want ben hier aardig vermoeid - manneke kwam vannacht om de 2 uur! Pff, of toch maar weer overstappen op aanleggen aan 2 borsten denk ik (en hopen dat hij dan niet weer gaat spugen, want dat is nu juist wel gestopt door aanleggen aan 1 borst), want misschien krijgt hij met 1 niet genoeg binnen, maar aan de andere kant lijkt me dat stug, want hij weegt nu al 5,5 kg! Dus dat advies van niet zwaarder tillen dan 5 a 6 kilo in de 1e 6 weken gaat hier niet echt meer op... Soms echt het gevoel dat ik maar een beetje aan het goochelen en experimenteren ben! Hou ook een schemaatje bij om te kijken of ik een ritme kan ontdekkken in wanneer hij meer / minder komt, maar blijft gewoon 24 uur per dag wisselend tussen om de 2 uur of om de 3 uur, maar helaas dat 1e meer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle spenen al geprobeerd. difrax, avent, mam en nog eentje waarvan ik de naam niet weet. mss nog die van prematuur proberen, maar ben er bang voor....ach ja...

verder is het idd ook een vreemd verhaal dat met zijn moeder, erg zwaar allemaal, maar ja....we overleven het wel :)

 

kom verder nog wel overal op terug, maar j.enna is net wakker geworden, ligt nu bij haar grote broer en zus te huilen (*zucht*) maar ze moet ook eten, dus dan huilt ze ook wel hihi..

 

knuffel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Valt nu wel mee gelukkig. Maar heb fiene vandaag bijna niet gezien of getild. Misschien dat rust dus ook helpt. Ik hou t in de gaten en anders inderdaad maandag even naar de dokter.

 

Verder heerlijke dag gehad. Lekker alleen de stad in geweest en een nieuwe zomerjas en garderobe gekocht. Had niks meer om aan te trekken, vorig jaar geen kleding gekocht omdat ik aan t afvallen was en daarna was ik natuurlijk zwanger. Daarna verjaardag van m'n schoonzusje en nu kaput op de bank. Al met vriendlief afgesproken dat ik weer lekker op tijd naar bed ga, hij doet de laatste voeding.

 

Fijne avond!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd leuk, een nieuwe garderobe scoren! Ik las dat je regelmatig in Amstelveen komt, leuk centrum hebben ze daar he?! Wij gaan er ook regelmatig naar toe!

Fijn dat je pols nu iig minder pijnlijk is, hoop dat het zo blijft.

 

Ik heb vandaag aan manlief beloofd om samen om te blijven tot de laatste voeding, ik lig er al de hele week vroeg in.

 

Fijne avond en welterusten voor straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

Ik had me voorgenomen om lekker mee te schrijven met dit topic maarrrr...heb geen tijd!! hahaha.. de dames vergen zoveel verzorging dat ik telkens als ik de pc opstart alweer af kan sluiten omdat er 1-tje aan haar fles, luier, boertje of kusje toe is!!!

Ik hoop dat het allemaal goed gaat met jullie en de kleine moppies en ik hoop ook snel een beetje bij te lezen en weer in te kunnen springen!

 

veel liefs stiertje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Fren ik ben jaloers... Hier kwamen ze vannacht tegelijk dus geen keus: allebei aan het werk... Nu slapen ze weer en manlief ook, zou er wel naast willen gaan liggen maar ja heb nog nummer 1 die beneden zit, ook zo sneu...

 

Veel plezier met wandelen, wij gaan er vanmiddag zeker ook even uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat trekken jullie je kleintjes nu eigenlijk aan? Want hij had telkens romper met lange mouwen en shirt met lang mouwen aan, maar het is hier nu in huis 21 graden met de deur open en de kachel uit, dus lijkt me best warm voor de kleine, of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, dat is het fijne van flesvoeding fren, hier kan papa moeilijk de borst even meenemen, dus er zit niets anders op als er zelf maar uit gaan.

Maar ons slaapkoppie doet het s nachts gelukkig ook rustig aan. Gister rond 7 uur in bed gedaan, ik heb haar om 9 uur en 12 uur nog wakker gemaakt voor een voeding. Madam komt dan pas om 4 uur en half 9 dus ik mag echt niet klagen. Daarna heeft ze nog tot half 12 liggen slapen, saai kind heb ik.

 

Melis lijkt me super gezellig!!

 

Ink ik trek maud qua dikte hetzelfde aan als ikzelf aan doe. Ze heeft hier dus bijna altijd een romper zonder mouwen aan en een shirt met lange mouwen. Ik voel regelmatig in haar nekje en ze voelt eigenlijk altijd goed. Soms als het heel koud is doe ik voor het slapen een romper met lange mouwen aan, maar dat doe ik omdat ze zichzelf af en toe al boven de dekens uitduwd. Dan ligt ze op haar rug en zet ze zich af met haar beentjes.

 

Stiertje leuk om weer even wat van je te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kleed Vince net als mezelf qua lagen; romper korte mouwen en een shirt met lange mouwen of een boxpakje (dit ivm z'n lange benen en armen maar magere postuur). Z'n temperatuur is altijd keurig!Net als MeeZie voelen wij ook vaak ff in z'n nekje.Wij gaan ff lekker wandelen en lunchen in Harderwijk, wat een heerlijk weer!Fijne zondag meiden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ink wat een mooi mannetje en wat een bos haar!!

 

Hier altijd romper korte mouwen en truitje lange mouw, liefst broekje met voetjes ivm sokjes altijd kwijt in bed...

 

Heb nu trouwens voor het eerst maar 1 katoenen dekentje over ze heen liggen, normaal ligt er nog eentje half overheen maar vond het zo warm...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fiene heeft vandaag een majootje, romper met lange mouwen en een oversla jurkje zonder mouwen aan. Als ik naar buiten ga krijgt ze een vestje aan en in de wagen ligt ze onder een lakentje en een dekentje (daik zelf gebreid heb, haha, dus met verschillende gaten...). In bed in haar gewone kleertjes, ingebakerd in een hydrofyl en soms nog in een losse doek. Onder een lakentje en een katoenen dekentje.

 

Qua kleding eigenlijk inderdaad altijd een romper, soms met lange mouwen, soms korte, en een shirtje en een broekje. Sokken vinden we hier ook overal in huis terug...

Link naar reactie
Delen op andere sites

*breek even in*

 

Hey meiden, gewoon een leuke tip. Wie weet kennen jullie het al hoor.

Dochtertje van vriendin van mij trapte ook steeds de sokjes uit. En kocht bij de prenatal "sock on" ( dit omdat ze enorm koude voetjes had(blauw van de kou) en het leek of ze daar onrustig van werd. Ik kende het niet!

Is gewoon elastisch.

 

[ATTACH=CONFIG]3758[/ATTACH]

Link naar reactie
Delen op andere sites

melis...lijkt mij nog steeds leuk hoor de mama meeting ipv de zwanger meeting :) (om maar even antwoord te geven op je vraag) hier gaat ze rond 10 uur a 11 uur slapen en dan ligt het eraan...vanacht was ze er om 4 uur pas en toen pas half 8, dus op zich mag ik niet klagen MAAR...wel alleen als ze slaapt op haar buik in de nacht anders word ze om de 2 a 3 uur wakker, dus ondanks....slaapt ze hier toch maar op haar buik, ze beweegt eigenlijk niet als ze slaapt en het liefst moet ik haar nog inbakeren ook, maar ik moet daar even iets voor maken en dinsdag even de juiste beschrijving of dergelijke vragen, want de puckababy werkt voor geen meter hier, ze moet echt met haar armen vast liggen en in de puckababy ligt ze met haar armen los.....overigens slaapt ze zoiezo veel beter op haar buik, dieper ook...

 

vandaag wel een goede dag gehad trouwens, gisteren was weer bagger...gelukkig gaan de ochtenden ook wel goed en krijg ik nog wat ochtendlachjes en schatertjes, anders had ik het wel heel moeilijk gevonden. dinsdag cb en haar eerste prikjes, hopelijk heeft ze daar niet teveel last van, tis al zo'n huiler :( word er zo onzeker van...wil ze nou eten, heeft ze nou pijn of huilt ze omdat ze moe is of omdat ze gewoon even wil huilen? erg vermoeiend dus....gelukkig heeft de osteopaat wel wat geholpen en mogen we donderdag weer, ben benieuwd :) ik voel me ook af en toe echt een slechte moeder....dan denk ik "ligt het nou aan mij en wat wil ze nou en ik kan er soms echt wanhopig boos om worden en verdrietig want ze kan er ook niets aan doen, maar ik weet dan ook niet meer wat ze wil. ja de borst....als het aan haar ligt de hele dag, want speen wil ze niet, maar zuigen/sabbelen wel. gelukkig heb ik vrij ongevoelige tepels en kunnen wat hebben.

 

nou ja, ik ben helemaal gaar nu, dus ik ga lekker bank hangen

 

dikke knuffels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meiden, wat doen jullie als jullie kleintje zichtbaar moe is, maar vecht tegen de slaap?Wij bakeren Vince in zodra hij vermoeidheidssignalen geeft en leggen hem dan wakker in z'n bed. Zodra we hem neerleggen schreeuwt hij het uit, net zolang tot hij overstuur is. Dan troosten we hem, terwijl hij in bed ligt. Maar hij is pas stil als we hem oppakken en gaan lopen (dat gehobbel vind hij heerlijk.What to do? Hoe doen jullie dit? Tips/trucs zijn welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Join THE club melis... Hier ook een meisje dat al de hele middag wakker is... Heb alles al geprobeerd, ze is al op m'n buik in slaap gevallen, maar zodra ik haar in bed leg gaat ze krijsen. Nu is ze in de box in slaap gevallen, ik laat het maar even zo tot ze wat dieper weg is en dan hoop ik haar over te hevelen. Maa de ouden tip, nee, die heb ik helaas niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey melis en bebri,

 

lastig is dat he. Ik vind het zo zielig als de kids maar moeilijk stil te krijgen zijn. Wil ze dan graag troosten al is het soms lastig om te ontdekken waar ze nu precies last van hebben.

 

Wij hebben meestal drie dingen die we proberen (afhankelijk van het tijdstip van de dag):

 

- ze op hun buikje leggen (maar dan blijven we er wel echt naast zitten). Dat doen we dus alleen overdag.

 

- hun hoofdje vasthouden met 1 hand en met de andere hand hun beide handjes. Ik merk dat ze vaak door hun eigen bewegingen wakker liggen of er van schrikken. Dit doen we da tot ze in slaap vallen.

 

- inbakeren in een Pacco. Dit laatste is door mn man al omgedoopt to de aakoop van 2012. Doeken hielpen niet (te los). Meestal vallen ze binnen vijf minuten in slaap en dat voor een uurtje of vier. Als ik ze gewoon in bed leggen halen ze meestal de 2,5 tot 3 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lastig hoor..Vince is zo moe dat niks goed is; geen één houding vind ie goed.. Manlief zit nu in het donker op onze slaapkamer hem in slaap te wiegen. Volgende voeding is rond 21.30 uur en daarvoor doen we hem in bad. Ik vind het erg lastig omdat ik Vince graag een dag/nachtritme wil bijbrengen en een vadt avondritueel zodat hij weet waar hij aan toe is. Wil ik soms te snel? Hij is net 3 weken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden