Ga naar inhoud

Voorstellen Yvonne


Yvonne1985

Aanbevolen Berichten

Hallo,*

 

Ik ben Yvonne, ben 27 jaar en woon al 7 jaar samen met mijn vriend in Someren. Wij zijn vanaf 15 maart 2009 bezig voor een kindje en vanaf halverwege dit jaar in Nijmegen terecht gekomen.

 

In maart 2011 bij ons locale ziekenhuis in Geldrop de standaard testen gedaan en daar bleek dat mijn vriend geen enkele levende/bewegende zaadcel had. Volgens het ziekenhuis in Geldrop zou een ICSI behandeling i.c.m. Tese nog de enige oplossing zijn.

 

Toen zijn we doorverwezen naar het Radboud ziekenhuis en daar bleek dat er genoeg bruikbare zaadcellen aanwezig waren voor 'alleen' een ICSI behandeling, voor IVF was het zaad niet goed.

 

Bij het genetisch onderzoek van mijn vriend is gebleken dat hij een afwijking heeft in zijn chromosomen waar dus ook ons vruchtbaarheidsprobleem vandaan komt. Mijn vriend heeft een gebalanceerde translocatie, dat is een uitwisseling tussen 2 chromosomen. Omdat hij deze afwijking heeft is de kans op een kind met een afwijking bij ons 10%. De eerste 3 maanden van een eventuele zwangerschap kunnen ze dit wel al zien.

 

Daarnaast heb ik ook nog een eivoorraad van 3 jaar. Dus als ik 3 jaar later geweest was, was ik hoogstwaarschijnlijk te laat geweest...

 

Ik ben 30 december begonnen met mijn eerste ICSI behandeling, heb 1 februari de punctie gehad (12 eicellen) en 4 februari de terugplaatsing ( van de 12 eicellen had ik 2 B en 2 C embryo's. We hebben de 2 B-tjes terug laten plaatsen).

 

Vandaag was mijn officiele testdag maar had vrijdag al een positieve zwangerschapstest in handen. Heel raar om na 3 jaar een positieve test in handen te hebben. Ik kan het eigenlijk ook nog niet helemaal geloven na*al het slechte nieuws van afgelopen jaar.

 

Dus mag zeker niet klagen dat ik nu zwanger ben na een eerste ICSI poging met alleen B embryo's! Nu hopen dat de eerste echo en de overige tests goed zijn en dan hoop ik dit jaar ook een IVF moeder te mogen worden!

 

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

 

Welkom op het forum!

Wat een goed nieuws zeg, zeker gezien jullie medische situatie. Van harte gefeliciteerd met jullie positieve zwangerschapstest!

 

Ik ben gisteren bevallen van ons ICSI kindje, precies een jaar nadat wij de eerste afspraak voor het ICSI traject hadden. Hopelijk mag jou dat ook gebeuren!

 

Liefs,

Melis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Yvonne,

 

ook ik ben nieuw op dit forum, maar wil je meteen even feliciteren!

Ook ik heb vandaag positief getest, na 4,5 jaar misschien nu een zwangerschap? Ik begrijp je onwerkelijkheid gevoel heel goed! Op naar de echo! Ik wens je veel succes deze weken en dat de kleine puk maar goed mag groeien.

 

groet,

Clementine

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie berichtjes!

 

Ik moet morgen naar het ziekenhuis bellen voor de uislag van de test en hoor dan denk ik wanneer ik de echo heb.

 

Melis, van harte gefeliciteerd! Wat leuk precies ern jaar na de eerste afspraak! Geniet er lekker van!!

 

Clementine, ook jij gefeliciteerd met je positieve test!! En voor de komende weken ook verl succes gewenst!

 

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne, welkom hier!

Wij zijn via een ICSI-TESE-traject zwanger mogen worden van ons dochtertje (ook in Nijmegen).

Gelijk bij de eerste terugplaatsing was het bij ons ook raak :-)

Wij hadden er 2 laten terugplaatsen, waarvan er 1tje was blijven "plakken".

Aangezien jij er ook 2 hebt laten terugplaatsen, ben ik heel benieuwd of jij zwanger bent van een tweeling ♥♥

Hou je ons op de hoogte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden