Ga naar inhoud

Vanaf welke leeftijd groente/fruit/rijstebloem?


Melis25

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 95
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hi meiden, sorry voor de trage reactie!

Ik ben zo vreselijk moe, het zal wel door de emoties komen. Ik kan gewoon amper mijn ene been voor het andere zetten. Ik zou echt wel vier weken op vakantie willen! bij vlagen ben ik verdrietig, maar ik zie vooral zo op tegen weer een ronde IVF en vooral weer een punctie. De laatste keer was een hel en dat is nog zacht uitgedrukt.

Hoe is het met jou San? Gaat het een beetje? Of wordt het al zwaar? En lukt het slapen nog een beetje?

X, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hi Melis!!

Hoe is het nu met de kleine Vince??? Hoe gaat het met de lactoseintolerantie? En bevalt het hem op de opvang?

En met jou? Met die vreselijke menstruaties? Helpt de pil een beetje?

Kortom hoe is het daar ergens in ons verregende stadje (wat een pokkenweer, vind je ook niet?)

XXX, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kleine Vince wordt groot, mennn wat gaat het hard! Volgende week is hij 5 maanden en hij weegt alweer 7,3 kg!! Het gaat onwijs goed met hem, ik ben zo vreselijk trots op 'm!!

 

Ben inmiddels 3 mnd aan de pil en m'n ongi is daardoor een stuk acceptabeler geworden. Lijkt elke cyclus minder te worden.

 

Hoe is het met jou meis? Begin je weer met een nieuwe poging of hebben jullie nog cryo's?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Melis, wat lekker dat Vince zo'n grote vent begint te worden en dat jij je ook wat beter voelt!

San!!!!! Wat zie ik nu? Gefeliciteerd!!!! Vijf dagen geleden S.terre gekregen! Wow, wat een heerlijk bericht! Sorry, ik dacht dat je nog een paar weekjes moest, ging je net opzoeken, zie ik dit! Hoe is het gegaan? En hoe gaat het met de kleine? Zware bevalling gehad? En alles in orde? Heb je ergens een foto staan? Ik ben zo benieuwd!

He, wel gezellig weer terug te zijn, ik heb een hoop gemist toen ik ondergedoken zat in mijn eigen verdriet!

Xxx, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, lachen toch?! Ik dacht al, misschien moeten we de naam van de discussie wijzigen in 'De Moekies', ha, ha! Lekker toch, zo een beetje bomen?

 

Ik ben weer helemaal boven Jan! Wat een rotweken, maar ik heb eens een paar goede flessen wijn leeggedronken en flink er bij gejankt, jeetje wat was ik zielig! Ik heb zelfs heel, heel hard gehuild op 'All by myself' van Céline Dion met die vreselijke crescendo's er in... Sigaret in ene hand (pfff... ben er nu nog benauwd van) en glas wijn in andere hand en brullen en janken maar. 6 kilo aangekomen van het hele miskraam avontuur en nu nog eens drie, dus het was echt een Nederlandse remake van Bridget Jones (alleen dan met manlief in de in de buurt om af en toen een schouder aan te bieden en kleine mannetje vredig en niets vermoedend boven in zijn bedje). Maar ik denk dat het er nu wel allemaal uit is gehuild en nu ben ik weer een non! Wat? De heilig maags Maria herself! Bakken fruit, ladingen groenten, uiteraard geen alcohol, nicotine, etc., foliumzuur, prenatal multi, vitamine D en om de dag vis. Iedere dag frisse lucht en veel beweging, noem maar op. Ging ik vorige week met mijn kleine man supergezond doen op de fiets, krijg ik in de middle of nowhere een lekke band, midden in de polder, 10 kilometer van huis.... Kon ik in de snikhitte dat hele eind lopen met een slapend mannetje op mijn stuur! En weet je wat? Er zat een nietje in mijn band, dat verzin je toch niet? Ik houd het nu maar even op kleine rondjes fietsen, wandelen en paardrijden als ik me even fit genoeg voel. Geen fietstochtjes in de polder meer voor mij!

 

Gisteren de eerste spuit deca en ik slik metformine vanwege mijn pcos. Dus lekker veel tijd op de plee doorbrengen en nu al weer twee kilo lichter, ha, ha. Zondag de laatste dag Duphaston om mijn menstruatie op te wekken die hopelijk dinsdag volgt en dan zaterdag de uitgangsecho. Eigenlijk gaat het al weer best snel allemaal....

 

En? Begint het bij jou alweer te kriebelen nu Vince zo'n grote vent begint te worden?? Hebben jullie trouwens nog cryo's over voor het geval jullie het nog een keer willen proberen? Ik zie dan zo snel niet in je handtekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je ff alle stress en verdriet eruit hebt gerookt/gedronken, geef je groot gelijk! Balen van die lekke band door slechts een nietje, altijd balen zulke dingen. Kan je volgende keer wel komen redden hoor, hahah!Een hele nieuwe poging dus voor jullie? Spannend! Wij hebben nog 5 cryo's en ja die kriebelen onwijs! Manlief wil er nog niks van weten. Wel gaan we eind dit jaar waarschijnlijk op gesprek in het VU, soort cryo-intake. We mogen pas daadwerkelijk starten als onze kleine directeur 1 jaar is. Woon je in Almere-Buiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha meid, je weet het wel te vertellen!!!!!! Roken, drinken, heerlijk ff je gedachten verzetten. En nu lekker op het rechte pad.

Weer begonnen met spuiten lees ik. Dus weer een apannende tijd.

 

Voor je het weet is vince 1 jaar. Hebben jullie nog cryo's melis? Of is het helemaal nieuw? Wel leuk hoor sat vooeuitzicht. Het traject is niet fijn, maar als het eenmaal lukt.... Heerlijk!

 

Ja! Hier inderdaad 6 dagen geleden bevallen! Om 10 uur kwam de vk, toen had ik 5 cm, dus op naar het ziekenhuis. Daar bij 6 cm de vluezen gebroken. Dat was om 1 uur. Om half 3 is ze geboren... Het laatste uur was hel, maar nu ligt ze hier tevreden op mijn arm te slapen, dan maakt dat allemaal niks meer uit.....

 

Wel vreemd om te weten, ik word niet meer zwanger... Dit was de laatste...

Zeker met 5 cryo's nog in de vriezer....

 

Wel gezellig hoekje zo eej ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Melis,

Ik stuur je wel even een PB waar ik woon. Voor als je een keer zin hebt om te gaan fietsen, ha, ha!!

Ach, weet je, ik denk weer meteen dat ik mijn eicelvoorraad heb vernietigd met die Bridget Jones achtige uitspatting, maar het zal allemaal wel loslopen!

5 cryo's? Ja, vind je het gek dat het kriebelt!!!! Wat gaaf zeg! Maar, ik snap ook wel van je man dat hij even wil wachten, het is best pittig, zeker als hij straks gaat lopen. Mijn mannetje was vanaf tien maanden aan het rondrennen en toen was ik ook meteen de laatste tien zangerschapskilo's kwijt ;-)) Mogen jullie van het VU pas voor de cryo's als Vince een jaar is? Wat raar dat je dat niet zelf mag beslissen... Nou ja, ze zullen er wel een reden voor hebben.

Ik ben nu toch ook wel benieuwd naar San.... Toch geen kraamtranen hè San, dat je niet op het forum zit?? Hopelijk gewoon enorm aan het genieten!

Nou, ik ga eens verder in mijn boek. Ik kreeg het weekend van mijn tankten 'het geheime leven van een ploetermoeder', het is echt erg grappig en herkenbaar!

X, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve San!!!

 

Wat heerlijk en wat geweldig, gefeliciteerd en geniet van de kraamtijd! Wat is die periode toch ontzettend bijzonder hè?? Gaat het goed met voeden en slapen enzo? Geen krampjes of andere kwaaltjes? Ja, jeetje, dat is wel gek, weten dat het de laatste is terwijl er nog cryo's in de vriezer liggen! Misschien ga je je toch nog een keer bedenken....???

 

Kleine man is net uit bed gevallen. Lang verhaal, hij klom sinds een paar dagen uit zijn ledikant dat dreigde om te kiepen, supergevaarlijk, dus heb ik daar aan een kant zo'n lage rails in gezet. Maar nu kukelt hij steeds uit zijn bedje, dus gaan we morgen snel een ander bed halen, met opstaande randen, want we slapen nu niet echt veel met z'n allen! Steeds horen we een bonk (hoewel het maar 10 centimeter is, dan een brul, hij heeft gevoel voor drama) en dan gaat de deur open en duikt hij er bij ons in. Niet om te slapen, maar om onze ogen open te peuteren, omdat we wakker moeten worden. Nu even de kleine weer in slaap krijgen dus!

 

Slaap lekker meiden!

 

X, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

He gets dat is lastig!! Kun je niet nog een matrasje ofzo eronder leggen? Dekbed dubbelgevouwen anders? Dan heb je in ieder geen blauwe plekken ;)

Maar ik zou het ook minder vinden als ze trlkens die ogen open peitrten hihi

 

Gaat pfima hier!, wel krampe, hebben nu infacol. Ze moest half uur geleden voeding hebben maar ligt vreselijk in coma. Gaan ze zo wakker maken en naar bed ;)

 

Doe je nu het lange of korte protocol? Ik ben met deca niet zo bekent.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi meiden!

 

Ha, ha, inderdaad, we zaten langs elkaar heen te mailen!

 

Fijn dat het allemaal goed gaat, maar vervelend van de krampjes. Ik heb ook Infacol geprobeerd, maar dat hielp bij mijn kleine niet. Ik heb hem toen, ik weet niet meer hoe ik aan de tip kwam, ABC dophilus gegeven! Echt een wondermiddel. Helpt ook bij spruw en luieruitslag. Binnen tien dagen waren de krampjes weg en zijn niet meer teruggekomen. Het is gewoon probiotica die ook in Activia enzo zit, maar het werkt gewoon heel goed om goede darmbacteriën op te bouwen. Nou ja, wie weet heb je er wat aan!

 

Nou, ik heb vandaag de halve kinderafdeling van Ikea leeggekocht! Ik ben gesloopt, maar meneertje ligt nu in een prachtig peuterbed met een hondje en een poesje in het hoofdeinde en een hemel in de vorm van een blad er boven. Er zitten zijsteunen op, dus hij kan er niet uit kukelen. Aan de muur hangt een maan, daar is hij helemaal gek van. We moeten elke avond de maan zoeken, maar nu roept hij de hele tijd 'Maaahhhh' 'Maaaahhhhh', met stralende ogen! Hmmmm.... Ik betwijfel of dat slapen wordt! Verder staat nu ook de de rode houten glijbaan van Ikea in zijn kamer, want papa kon het niet laten die ook mee te nemen! Jammer alleen dat ik vervolgens alles in elkaar mocht zetten! Maar ja, alles voor mijn kleine mannetje.... Waarschijnlijk vind ik hem vannacht onder zijn glijbaan terug, diep in slaap, haha.

 

Vannacht wordt ook de eerste nacht zonder de Nanny Care, het sensormatje dat we sinds een paar weken na zijn geboorte gebruiken, omdat hij op zijn buik slaapt. Het kan niet in zijn nieuwe bed, dan moet ik eerst een plaat op de lattenbodem leggen. Dat matje is maar tot twee jaar en dat wordt hij over vier weken, dus ik moet er gewoon een keer aan geloven!!! Ik kan moeilijk tot zijn achtiende zijn ademhaling blijven registreren. Wordt leuk als hij een vriendinnetje krijgt, slaat dat ding steeds op hol, haha. Maar, poeh, wat vind ik het spannend! Vanaf vandaag is mijn kleine boef peuter en geen baby meer. Een mijlpaal ;-))

 

Nou meiden, ik zit weer eindeloos te zwammen, dus ik ga maar eens mijn zoon in bed leggen, anders zitten jullie volgende week nog te lezen ;-)))

 

Verder alles goed daar met jullie?

 

X, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve meiden, jullie hebben het hier heel gezellig en terecht natuurlijk. Dat is fijn!

Alleen de inhoud komt niet echt overeen met de titel van dit topic cq de categorie van dit topic.

Er is nl. een categorie 'babbelhoekje' waar jullie heeeel gezellig kunnen kletsen en dit ook zeker kunnen blijven doen.

Begrijp me niet verkeerd, maar het gaat niet meer over het 'wanneer starten met fruit/rijstebloem' in categorie voeding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima en eens José,

Ik weet alleen niet hoe dat moet... Ik gaf van de week al aan de we de naam misschien moesten aanpassen, maar dan als grap.

Melis, ben jij de discussie niet gestart destijds? Kan jij de discussie dan verplaatsen?

Ik vind 'Kletskoek' wel leuk, blijven we toch een beetje trouw aan de oorspronkelijke voedingsdiscussie, haha...

X, Floor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden