Ga naar inhoud

Uitgerekend Februari 2013


daniela

Aanbevolen Berichten

Wat leuk, de 20weken echo's komen in zicht :-)

 

Mijnbaby dat zijn vast hormonen. Ik merk zelf dat als ik (te) moe ben ik ook somber en kribbig word. Heel lastig, zeker omdat ik nogal snel moe ben ;-) Slapen jullie ook zo slecht? Ik moet nog steeds zo vaak plassen, dacht dat dit minder zou worden in het tweede trimester. Maar ja, dat zou de moeheid ook. Bruisen van de energie zou ik, jaja....

 

Suzanne het verweken begint idd nu al, fysio waarschuwde mij ervoor. Ik heb van hem wat oefeningen gekregen. Heb thuis zo'n fitnesbal en gewichtjes, dus kan het ook thuis bijhouden. Is misschien de moeite waard om aan te schaffen. Die bal zit gewoon ook lekker bij bijv de pc als je last van je rug hebt.

- wat Mijnbaby ook al zei: op je rug liggen, benen optrekken (knieen tegen je kin zeg maar) en 'wiegen', als je zo'n bal hebt kun je ook je benen op de bal leggen en dan rustig van links naar rechts bewegen.

- op rug liggen en een voor een been naar je kin trekken

- op zij liggen, onderste been opgetrokken, steunen met je hand en dan bovenste been heel voorzichtig een klein eindje optillen. Als dat goed lukt kun je onderste been ook strekken en beide benen optillen

- op rug liggen met opgetrokken benen, voeten op de grond: bekken optillen. Ik doe dit liggend met m'n benen op die bal, maar die moet je dan dus net hebben.

- verder voor je schuine buikspieren heel belangrijk: rotatiebewegingen van je romp. Zitten op bal (of stoel of krukje maar dan wel heel goed rechtop!), ellenogen tegen je zij, handen voor je borst met in elke hand een gewichtje (kan ook blikje kattenvoer zijn of flesje water), en dan je romp van links, terug naar midden, naar rechts en terug draaien. Onderlichaam niet bewegen.

- met bal in je rug tegen muur gaan staan en rustig door je knieën zakken en weer omhoog komen.

En dit alles dan drie keer tien/twaalf

 

Dit zijn de dingen die ik nu thuis dagelijks probeer te doen, plus elke dag een eindje wandelen. Klinkt sportiever dan het is trouwens haha.

 

Ik kan dus trouwens ook niet meer op hakken lopen, rug en bekken beginnen gelijk te protesteren en word er ook doodmoe van. Nu heb ik welgeteld één paar schoenen met platte hal, dus ook daarin zal ik concessies moeten gaan doen. Moet zeggen dat ik dat best nog moeilijk vind hoor, me niet als 'mezelf' te kunnen kleden. Niet dat er geen leuke positiemode is, maar het is toch anders. Even aan wennen.

 

Oh en vind die plaatjes in de ticker wel mooi. Maar mijn man zei gisteren bijv ook dat hij geen 3d echo wil, dat vindt hij creepy. Anders gewoon een andere ticker nemen? Je moet er wel graag naa kijken toch :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hai allemaal,

Misschien hebben jullie me ergens gemist (heb al die pagina's die ik zelf gemist heb niet gelezen), maar ik ben een weekje op vakantie geweest met de kinderen. Manlief moest werken. Maar een vriend van ons belde of ik wat te doen had komende week (nu afgelopen week) - hij had voor z'n zoon een weekje geboekt op een camping via vakantieveilingpuntenel en had hem voor één euro. Maar hij had een week te vroeg gekozen... Dus lekker een weekje Arnhem gedaan en z'n zoon is er vandaag heengegaan. Het was een leuk en lekker weekje, maar wel prettig om weer thuis te zijn, zodat ik niet alles rond de kinderen alleen hoef te doen.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangevuld Miems!

 

Bloempje lekker hoor, weekje weg!

 

Voor wie het leuk vindt: ik heb een buik(je)foto in het Dik en Dun topic geplaatst

 

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_Grid, width: 700]

[TR]

[TD]
voorstellen

[/TD]

[TD]
uitgerekend

[/TD]

[TD]
eerstvolgende echo

[/TD]

[TD]
eerstvolgende afspraak

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Ymkeh (), 1e kindje,
[/TD]

[TD]
23 januari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Daniella (
35), 1e kindje, 4 icsi en nu spontaan zwanger!

[/TD]

[TD]
2 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Roossie (41), 2e kindje na een cryo tp van een icsi poging!!

[/TD]

[TD]
5 februari
[/TD]

[TD]
18 september 20w
[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Henne (37), 1e kindje na 7 icsi's (11e tp)
[/TD]

[TD]
6 februari
[/TD]

[TD]
19 september 20w

[/TD]

[TD]
30 augustus vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Suzanne (34), 1e kindje na 4e icsi

[/TD]

[TD]
9 februari
[/TD]

[TD]
25 september 20w

[/TD]

[TD]
10 oktober vk

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Pucca (36), 1e en 2e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
13 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Loesje (29), 1e kindje, na 1x ivf en van 3e iui

[/TD]

[TD]
20 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]
21 augustus VK
[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Miems (31), 1e kindje na 1e ivf

[/TD]

[TD]
18 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Dion (39), 2e kindje

[/TD]

[TD]
19 februari
[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]
Mijnbaby (29), 2e kindje na 3 cryo's en 2x ivf

[/TD]

[TD]
24 februari

[/TD]

[TD]

[/TD]

[TD]

[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne ik heb even gespiekt en ja hoor wel een buikje.. mooi hoor!

Ik bracht mijn zoontje vandaag naar de psz en toen zei een andere moeder,

of ik zwanger was, ik schok ervan haha want ik vind zelf niet dat je het heel goed ziet..

zeker omdat ik nog geen hele strakke kleding aan doe om het te laten zien..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henne, echt wel verschil!! maar je was ook al super slank als de eerste foto ziet!

 

leuk mijn baby, gezellig ff weg.

 

Niet zo veel beleefd hier, gisteren wel weer wat bloed gespot....baal, na 5 witte dagen, ik dacht misschien is het helemaal over. Kreeg veel meer energie, wat tussen de oren zit, ben ik achter.

Wel weer een dipje daardoor...., maar komt ook weer goed hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen,

 

Ymkeh en Henne, bedankt voor de tips ivm rug/bekkenklachten. Wij hebben thuis ook zo'n bal. Ga hem weer opblazen ;-) en aan de oefeningen.

 

En Henne, mooi buikje hoor!

 

Klinkt goed mijnbaby, jouw weekend. Ik heb ook een fijn weekend gehad. We hadden ons jaarlijkse zomerfeest hier in huis. (Ik woon in een zogenaamd centraal wonen project, lijkt op een hofje met 14 huishoudens en een gezamenlijke binnentuin+gemeenschappelijke ruimte). Ivm het weer hadden we zeilen opgehangen met wat partytenten erbij. Dat maakte het eigenlijk heel knus. Iedereen nodigt ook zijn vrienden uit, dus big party! Het met z'n allen voorbereiden van het feest en de dag erna weer opruimen en samen eten enzo is heel gezellig. Ik heb echt het gevoel een weekend vakantie te hebben gehad.

 

Dion, vervelend, weer wat bloed... Geeft toch onrust natuurlijk, al weet je dat het erbij hoort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Dion dat is echt balen. Herken het zo, die domper die er dan gelijk weer op gaat. Hier nu sinds donderdag/vrijdag ook nagenoeg niks meer. Heel af en toe wat rozig. Maar ik verwacht het gewoon nog elk moment weer. Merk dat het nog steeds enorme impact heeft.

 

Ik had idd nooit buik, dat maakt wel dat het voor ons gevoel al heel wat is nu. Op die tweede foto, met zes weken, vond ik zelf als dat ik een bolletje zag, kun je nagaan. Overigens heb ik vandaag een goed passend positiebroek met een wijd shirt aan en dan zie je het nauwelijks.

 

Suzanne klinkt erg gezellig! Geen last gehad van de regen uiteindelijk?

 

Wij zijn vandaag bij b.abypark geweest, ons laten voorlichten over kinderwagens. Mijn hemel zeg, wat een keuzes. En wat een prijzen! Waarschijnlijk gaan we de kinderwagen van een vriendin gebruiken. Wel een paar jaar oud, maar scheelt klauwen met geld. Ook bij Ikea geweest, kamertje gaan we waarschijnlijk daar bij elkaar combineren. Een normale kledingkast, een grote ladekast als commode en een ledikantje. Zo wordt het dan toch wel echt allemaal hoor. Met m'n minibuikje ;-)

 

Roos ji hebt nu toch ook vakantie? Helemaal vergeten jullie fijne vakantie te wensen, op afstand dus alsnog!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dion Ah wat balen zeg. Hoop zo dat je toch het vertrouwen kunt houden.

 

Ik ga zo ook eens kijken henne Nasr jouw buikje.

 

Hier blijf ik moe en net weer test gedaan voor blaasontsteking. Deze x was het goed. Maar zit toch effe bij Vk om mijn klachten te bespreken en hartje te horen. Ben met tijden erg onzeker en besef het soms nog te weinig. Vrijdag 20 wkn echo op 19 wkn en 2 dagen omdat we week later op vakantie zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ymkeh da is toch logisch! Sowieso na het hele mmm traject, volgens mij kunnen we het allemaal nog amper geloven, en dan ook nog die enorm spannende weken erbij waarin je misschien wel onbewust of bewust hebt geprobeerd je vooral nog niet aan de zwangerschap te hechten. Je bent eigenlijk pas net een goeie week echt zonder terughoudendheid zwanger!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Henne mooi buikje! Je was ook super slank! Mijn buik is een stuk dikker, maar gaat ook echt veel sneller met een 2e en ik had al wat overgewicht.

Hoge hakken kan ik niet op lopen wel klein hakje. Vorige zwangerschap kon ik door de opgezette voeten alleen mijn outdoor wandelschoenen aan. Na de zwangerschap kreeg ik pijn in mijn voeten, bleek ik iets door mijn voeten gezakt te zijn, heb nu zooltjes en geen last meer van de pijn. Valt niet mee haha maar ach Jane is alles waard geweest! Kregen vandaag nog complimenten dat ze zo'n mooi meisje is! :-)

 

Morgen heel vroeg op en dan vliegen naar Curacao. Misschien dat ik iets van me laat horen, we hebben Wifi of ik neem ook forum vakantie.

 

Dikke knuffel voor iedereen!

 

Liefs Roossie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roosie fijne vakantie!!!

 

Mijnbaby ik slik een hele reut aan vitamines. Deels ook voor mn chronische vermoeidheid en prikkelbare darm. Speciaal voor de zwangerschap heb ik een multi, verder cardox (B6,B11,B12) ivm MTHFR afwijking en omega3 en vitD vanwege immuunsysteem.

 

Dion hoe is het nu met het bloedverlies? Was het eenmalig? Hier al best lang zonder, alleen soms wat gekleurd slijm (leuke details toch altijd). Vertrouw het voor geen meter haha. Donderdag vk, kijk ik best naar uit.

 

Hebben jullie ook dat je baarmoeder soms zo'n keihard balletje is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik slik Vit D omdat het op de ivf afdeling werd verteld en door de verloskundige dat nu alle vrouwen, het moeten slikken hele zwangerschap..

Miss neem ik er Multi vit bij, maar die pillen zijn groot en ik kan zo slecht slikken...

 

Henne ja dat ervaar ik ook, ik merk dat ik savons echt een buik heb na het eten en best hard..

en sochtens minder maar voel al wel mijn baarmoeder zit net onder me navel..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dion ik merk dat nu ik de 17 weken nader, ik eindelijk iets meer begin te geloven dat het wel goed zal gaan. Tot aan 16 dacht ik telkens nog, ja maar...... En jij weet net zo goed als ik dat bruin oud is en niet erg, maar je wilt het gewoon niet zien. Krijg je nog steeds elke week een echo? Dat is wel erg prettig. Wij luisteren elke ochtend even naar Koekie. Vanochtend was ie denk ik aan het kopje duikelen, hoorden heel veel 'gebonk' en het hartje was opeens op een andere plek, zo lief :-)

 

Ben alleen nog zo vreselijk moe. Na een redelijk goede en actieve dag gisteren was het vandaag weer ellende. We wilden ergens even wat gaan lunchen, maar ik zat gewoon te huilen in de auto dus weer naar huis gegaan. Morgen herkansing ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lieve Henne, het valt af en toe niet mee! Ik weet dat jij me goed begrijpt, net zo als ik jou begrijp. Omdat we een verleden hebben, die pas uitgepoetst is als onze zwangerschappen goed verlopen. Als ik eerlijk ben dan denk ik niet dat ik een punt ga bereiken dat ik zorgeloos kan genieten. Ik merk dat ik graag gerustgesteld wil worden en garanties wil krijgen dat goed zal gaan. Maar niemand krijgt die, ik weet het. Soms heb ik het moeilijk ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha ha wij luisteren ook elke ochtend voor manlief naar het werk gaat. Dan heb ik de hele dag "profijt" van, en denk aan dat moment terug, als ik twijfel. Ik krijg idd elke week een echo, ik denk dat dit wel blijft tot de 20 weken. Misschien wel langer. Er zijn in mijn geval al 4 redenen om elke week een echo te krijgen elke week, volgens de gyn. Verleden van MK en MA, 2ling zwangerschap waarvan 1 niet meer leeft, bloedverlies en nog iets wat ik niet meer weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me er inmiddels, min of meer, bij neergelegd dat ik de hele zwangerschap angstig blijf. De ene dag meer dan de andere, maar het is nooit helemaal weg. Verder ben ik op opgehouden met 'proberen te genieten' als het er is, dan is het prima, maar over het algemeen vind ik zwanger zijn op dit moment gewoon heel erg zwaar, zowel fysiek als mentaal. Ik ben heel blij dat we, als alles goed gaat (heb je m), een kindje gaan krijgen, maar de komende maanden mogen van mij voorbij zijn. Ik ben moe, onrustig en regelmatig angstig en niemand kan me de garanties geven die dat wegnemen. Maar ik merk wel dat het beter wordt met elke week dat ik langer zwanger ben dus wie weet tegen de veertig weken ;-) we komen er wel hoor. Op onze manier.

 

Overigens ben ik er met vlagen wel boos en teleurgesteld over dat me hierdoor de mooie ervaringen van zwanger zijn deels afgenomen worden. De kans is groot dat ik nooit opnieuw zwanger zal raken en ik baal soms echt dat die enige keer dan zo moeizaam verloopt. Maar ja...het gaat uiteindelijk om het resutaat en dat wordt zeker weten prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden