Jump to content
daniela

Uitgerekend Februari 2013

Recommended Posts

Ik heb het norovirus te pakken. Mijn heupen doen ook zeer van het liggen, maarja gaat wel weer over! Heb het al eerder gehad. Hoop alleen niet dat ik Jane en manlief aansteek.

Oooh, gatsie Roos dat is echt niet fijn. Ben je zo ziek van. Veel beterschap! En hoop idd dat je man en Jane niet aansteekt.

Mijnbaby 29 weken! :-)

Ik loop al 1,5 week te kwakkelen met verkoudheid/keelklachten. Zo toch maar weer eens naar de fysiosport. Bewegen blijft wel belangrijk. Doe nu elke avond de oefeningen van zwangergym en merk wel verschil. Verder gelukkig weer veel beweging, vermoed dat hij niet meer volledig in stuit ligt maar durf daar niet echt vanuit te gaan.

Morgen weer echo en controle, woensdag 32 weken!

He dames,

Hier ook ziekjes bah, keelpijn en onwijs last van me liezen als of ik spierpijn heb.. voel

me echt grieperig..

Beterschap dames!

Hey meiden, hoe is het me jullie?

Hier vandaag echo en controle gehad. Wel apart, krijg de echo's omdat prednisolon groeiachterstand kan geven, maar meneer is juist groot! Zit ook ruim in het vruchtwater, dus moet nog keer suiker laten prikken. Duim maar voor me dat het oké is, want dieet en/of spuiten zit ik zoooo niet op te wachten.

Bloeddruk was prima, kindje ligt idd weer met hoofdje beneden. Over 2,5 week weer naa de gyn.

Ondertussen bezig met kamertje, kaartjes en van alles en nog wat. Maar vooral ook veel rusten. Besef dat we eindelijk een kindje krijgen maakt nog steeds veel los.

Knuffels en beterschap!

Ik duim met je mee dat het geen suiker is, hopelijk gewoon een baby die groter is dan gemid,

hoor je toch wel vaker. maar je bent lekker bezig met kamer en kaartje, je gaat al erg hard bijna 32 weken al weer WOW!

Hier gaat het vandaag iets beter als gister, gelukkig maar.. de kleine heeft wel de hoest te pakken, en is de hele tijd aan het hoesten..

arme jongen :(

Ik heb vandaag de kleertjes in de kast gedaan maatje 50 en 56 zit er in! moet nog steeds naar prenatal voor

wat kleine dingen die ik wil afstrepen :) BTW we zijn er gewoon nog niet uit met de NAAM! OMG ik word er gewoon gek van..

Heb vandaag ook nog wat dingetjes gekocht, dekentjes en hoezen voor het aankleedkussen. En moet alles nog wassen voor het in de kast kan. Wilde ik na Kerst gaan doen. Kleertjes maat 50 gaat wij denk ik niet lang gebruiken ;-)

Naam..... Mijn man heeft zijn ouders terug gestuurd naar de tekentafel hihi. Ik kon de voorgestelde Koreaanse naam gewoon echt niet uitspreken. Ze gaan nu nadenken over een andere optie. De Westerse naam ligt wel vast, al twijfel ik soms nog een beetje. Maar een alternatief heb ik ook niet :-)

Ik ben er echttttt niet uit vind namen zo een moeilijk, dan heb ik er 1 en denk ik WOW! en dan naar een paar dagen denk ik HMMMM NEE!

Hoe word jullie kindje aangesproken met beiden namen? of 1 van de namen?

De westerse naam wordt gewoon de eerste naam en roepnaam. Ko.reaanse naam is de tweede naam, zal in de praktijk niet echt gebruikt worden. Maar toch wel handig om m uit te kunnen spreken ;-)

Wij hebben ook heel lang getwijfeld, maar deze naam kwam toch telkens terug dus dan zal het wel goed zijn hè. Ik merk dat ik sowieso een grotere twijfelkont ben nu ik zwanger ben. Kan dan echt over de kleur hoes of dekentje een week nadenken en nog staan twijfelen als ik eenmaal in de winkel sta.

Bleeegh, maak me beetje zorgen om de suiker. Morgen maar gelijk laten prikken dan ben ik er vanaf. Nu eerst een tukkie doen, was vroeg vanochtend.

Er wordt voor ons een mooi kunstwerk gemaakt... Als gedenkstuk/afscheid van onze wens voor een broertje of zusje die door de miskraam bij onze laatste poging is vervlogen... Volgens mij wordt het heel mooi.... Vandaag is het 25 weken geleden dat het mis is gegaan....

Jullie veel sterkte met de laatste loodjes..... Ik zou nu anders ruim 31 weken zijn geweest.... Raar.......

Wat een mooi idee, Hildever, om een kunstwerk te laten maken! Dat is dan echt iets wat naar jouw smaak en gevoel is gemaakt en waar je naar kunt kijken met herinnering, als je daar behoefte aan hebt. Ik vind het een heel goede manier om er zo mee bezig te zijn. Je zet het om in toch iets moois. Veel liefs voor jullie! :love2:

Ik heb hier heel lang niet geschreven. Ik merkte ook dat hoe langer het geleden was, hoe minder ik het durfde, omdat ik nou niet bijgehouden heb hoe het met iedereen gaat, en ik jullie ook niks heb late horen. Maar ik vind het wel leuk om mee te lezen en kletsen, dus af en toe heb ik wel wat gelezen.

Vandaag hebben m'n ouders het kamertje voor de baby behangen. Roze! :Baby1s:

We hebben veel spulletjes al. Alleen nog een commode, daarmee ben ik op Marktplaats bezig. We moeten nog kiezen uit twee. Een kinderwagen hadden m'n schoonouders nog van m'n schoonzusje op zolder staan, maar ik moet nog even kijken of dat nog wat is. Nu het kamertje behangen is kunnen we gaan inrichten. Echt leuk!

Ik voel me op zich prima, maar ik ben wel (ook, lees ik,) verkouden en ook snel moe en/of buiten adem. Heb ook al van verschillende mensen gehoord dat ik zo bleek zie. Maandag maar even een bloedtestje opperen bij de vlk. De vorige keer was wel m'n bloeddruk (onder) vrij laag; 110/40. Maar die is nu weer wat hoger (kan thuis ook meten).

Babylief laat zich flink voelen. Soms duwt ze zó hard! Ik heb twee keer gehad dat ze zich keihard afzette en zich er net naast m'n navel uit leek te willen duwen. Ik was bang dat ik van binnen een blauwe plek zou krijgen, zó hard. Gelukkig kon ik haar voorzichtig weer wat aan de kant "masseren", want dat is echt pijnlijk!

Ik heb wel stiekem al wat "poppenkleertjes" van m'n dochters poppen gewassen en apart gelegd. Dat zijn prematuurkleertjes die onze tweeling gedragen heeft, mini-maatje 42 en 44. Mocht er iets niet helemaal goed gaan en ze eerder komen, dan heb ik alvast wat, denk ik dan... Ik weet dat het onzin is, dat een kindje dat nu geboren zou worden nog gewoon bloot in een couveuse zou belanden. En waarom zou dit kindje eerder komen dan gepland - het is er immers "maar" één deze keer? Maar ik denk dat ik alles wil indekken of zo. Het zal wèl wennen zijn, zo'n "groot" kindje - voor ons gevoel dan. Onze tweeling woog 2100 en 1620 gram, na 35+3 weken. En eigenlijk ga ik er ook gewoon van uit dat hun kleine zusje hun gewichten bij elkaar opgeteld zal wegen wanneer ze geboren wordt. Wel zo gezond! :toppie:

Guest

Hildever, wat mooi meid en bijzonder...

Ik heb dat ook, wat jij beschrijft. Dat toch verdrietige gevoel.

Wij hebben ook in juni een miskraam gehad, we waren ruim 33 weken geweest nu. (1 februari) Ik weet dat het pijnlijk is, maar toch kom ik af en toe spieken.

Rest van de dames, succes met de toch laatste loodjes.

Hilde wat mooi. Het blijft moeilijk vind ik. Na de missed abortion twee jaar geleden heb ik voor mezelf een heel mooi hangertje gekocht, een witgouden hartje met diamantje. Ik draag het sindsdien haast elke dag, als herinnering aan onze eerste zwangerschap, ons verloren kindje maar ook als herinnering aan het feit dat ik zwanger kán worden. Het gaf me troost, hoop en kracht tegelijk. Zoiets heb je denk ik gewoon nodig om het te verwerken en een plekje in je leven te geven. Want ook als het pril misgaat, het is een kindje dat er geweest is en bij jullie heeft gehoord.

Kan er nog steeds rillingen van krijgen als ik bedenk hoeveel meiden er wel niet zijn 'afgevallen' in dit topic, echt onvoorstelbaar verdrietig. Zelf keek ik destijd toch nog wel eens terug in het uitgekiend topic. Voor iedereen die dat ik de achtergrond ook nog steeds doet: veel sterkte met de komende confronterende weken en een dikke knuffel.

Bloempje! Gezellig! Hoe meer zielen hoe meer vreugd en we zijn nogal uitgedund hier helaas dus gezellig weer meelezen en schrijven meid :-)

Kan me voorstellen dat je rekening houdt me een vroeggeboorte, dat is toch jullie ervaring. En dan ben je liever voorbereid. Niks mis mee toch!

Ik mag denk ik ook gaan wennen aan de gedachte van een groot kind, want mijn suikerwaardes lijken (gelukkig!) oké. Officieel moet de gyn dat natuurlijk zeggen, maar de tweede meting was niet hoger dan de vorige keer dus lijkt me stug da het niet goed is. Eerst meting weet ik niet, want omdat er ook hb ed geprikt moest worden is die uit mijn arm genomen dus niet direct de uitslag.

Vandaag 32 weken, ik vind het zo onvoorstelbaar. Het is vaak net of het niet over ons gaat allemaal. Ben bezig met geboortekaartje en vandaag ook maar eens een flink deel van de uitzetlijst afgewerkt (van die duffe dingen als billendoekjes, zoogcompressen en thermometers), maar toch lijkt het allemaal niet echt. Heb ook allerlei toiletspullen dubbel aangeschaft, kan ik komende weken de ziekenhuistas in orde maken. Heb ergens het gevoel dat hij eerder gaa komen, vraag me niet waarom, maar of ik februari haal....

Roos hoe is het? Ben je nog erg ziek?

Mijnbaby al wat minder verkouden?

Suzanne trek je het nog met werken? Bijna vakantie en verlof toch?

Ik vergeet nog iemand...aarrrgghhh dat geheugen!

Pucca natuurlijk: hoe is het met de twins?

Hilde en Freggel dikke cyber hug voor jullie, lijkt me erg moeilijk.. heel veel sterkte om dit een mooie plekje te geven.

Bloempje leuk om wat van je te horen! gewoon gezellig met ons mee schrijven.. zoals henne al zei helaas zijn er veel dames afgevallen

en zijn we maar een klein maar wel GEZELLIG groepje :)

Henne: fijn dat het geen suiker, moet zeker wel een hele opluchting zijn... 32 weken nog even en je kan aftellen samen met roossie..

Ik ben ook benieuwd wanneer ons kleine zich aanmeld, zoals ik al eerder zei is mijn zoon ook een aantal weken eerder geboren,

de VK zei dat deze beeb makkelijk tot 40 weken kan zitten.( was namelijk geen oorzaak gevonden had gewoon pech)

maandag as heb ik dan eindelijk de groeiecho en een testje om te kijken of er met 30 weken geen gekke dingen in me urine zitten.

( is een test om te proberen te kijken of ze wat kunnen vinden dat vroeggeboorte kan veroorzaken op te sporen, heb met 17 weken gehad

en nu met 30 weken) en ijzer prikken...

Met mij gaat het wel nog wel hoofdpijn en keelpijn, maar ons kereltje is goed ziek, koorts en hoesten en loopneus.. zo sneu...

Er zijn echt veel mensen ziek en snotterig hè. En dan is de winter nog maar net begonnen.

Maandag echo, leuk! En met de termijn weet je het nooit hoor. M'n beide neefjes waren te vroeg en m'n nichtje liet flink op zich wachten. Mijn schoonzus werd er wanhopig van haha, die was niet gewend om tot veertig weken door te moeten lopen. Zelf was ik ook te vroeg. En wel met een normaal gewicht, dus ook groot ;-)

@ Henne grappig he van je schoonzus, ik maak me er niet heel erg druk om.. het was de vorige keer pech..

en de vk zei al komt de kleine weer met 35 weken zit alles er op en er aan en is het ook geen ramp...

we wachten het netjes af....

Roossie hoe is het met jou??

Vanmorgen weer even tussen een stel andere dikke buiken in het zwembad gedobberd. Lekker joh! Ik neem dan een zwangere vriendin mee, die flink hyperemesis heeft en per keer bekijkt of ze het redt. Wel een redelijk druk dagje geweest, maar gelukkig kon ik tussendoor af en toe even uitblazen op de bank. Ik ga zo lekker naar bed!

Ik wil jullie deze nog even "geven": Mijmeringen van een mamma, een briefje aan Baby, met wat gedachten die ik schreef.

Heerlijk lekker gezwommen, is voor mij even geleden.. ( begin sep ons vak) wel grappig met al die bolle buikjes :)

Baby schopt hier flink, ik geniet er optimaal van... :) soms heb ik hele gemene steken in me vagina zo vreemd..

ik kan het niet plaatsen? iemand er ook last van? heb het niet heel vaak maar het komt uit het niks...

Nee, dat ken ik niet. Wel klemt als ik zit m'n rechter lies soms wat af, als ze daar in de buurt rondhangt.

Vind je het iets om aan je verl.k. te vertellen?

Doen jullie dat trouwens, de intiemere dingen bespreken met je verl.k.? IK vind het wel moeilijk, maar doe het wel als het nodig is.

Mijnbaby ik heb dat gehad....zou bandenpijn zijn. Moet zeggen dat ik, behalve het altijd weer terugkerende menstruatieachtige gevoel in rug en benen, weinig echt pijn ed heb. Soms een soort spierpijn in m'n kiezen, maar sinds ik braaf elke avond de oefeningen van zwangergym doe is ook dat minder.

Bloempje ik vraag eigenlijk wel alles ja, anders word ik alleen maar zelf heel onzeker. Heb bijvoorbeeld veel last van afscheiding en idd steken in m'n vagina gehad, dat vraag ik dan echt wel of dat 'normaal' is. Maar bij de ene vk gaat dat ook makkelijker dan bij de andere merk ik.

Lekker dat zwemmen, ik ben er uiteindelijk niet aan begonnen en nu geen puf meer voor. Ga al twee keer per week naar fysiosport en eens per week naar de zwangergym dus vind het wel genoeg zo. Ben nu wel behoorlijk fanatiek ik die oefeningen ed met de bevalling in zicht, best wel bang dat ik het fysiek niet trek qua spierkracht e.d.

Vanavond gaan wij naar een voorlichting over borstvoeding. Doen jullie ook zoiets?

Oh en hele domme vraag hoor, maar ik ben bezig met de ziekenhuistas en dan staat er 'kleding voor tijdens de bevalling'. Dat is leuk maar euh.....wat dráág je dan tijdens een bevalling? Niet erg veel lijkt me ;-D Nou ja, ik mik wel wat short en een losse broek oid in die tas, maar het zijn dan net weer dingen waar ik over na ga denken. Heb duidelijk teveel tijd ;-)

Zo maar eens proberen de meubeltjes op de babykamer af te nemen, dan kan ik kasten in gaan ruimen. Wil ook beginnen met wassen. Doe gewoon onze spullen ook met neut.ral de komende weken dan kan ik stukje bij beetje de kleertjes ed meewassen. Gisteren een schattig mutsje gekocht en van die inimienie sokjes.... Het komt nu echt steeds dichterbij hè meiden...

Bloempje ik merk dat ik het ook best moeilijk vind dat intieme dingen te vragen, zeker omdat ik in het Zh loop

en er vaak nog leerlingen in opleiding mee lopen, dus nog meer ogen op mijn gericht :)

gelukkig heb ik niet veel te melden, maar anders vraag ik het wel zeker als ik er mee zit..

die steken heb ik gelukkig niet vaak zo nu en dan een gemene steek.. gelukkig ook nog weinig last van harde buiken..

ik meende dat ik daar de vorige keer meer last van had? maar weet ik niet meer zeker haha..

Ja Henne nog even en dan is het echt zover.. deels kan ik niet wachten tot de kleine er is, maar ik weet van mijn vorige zwangerschap,

dat ik me buik wel even gemist heb.. dus geniet ik er nu lekker nog even van...

ik breek ff in:

henne, tijdens de bevalling is een lang shirt lekker. Ik had er 3: zonder, met korte en met lange mouwen, want als het echte werk begint krijg je het steeds warmer (had ik althans). Verder sokken, een ruime broek voor na de bevalling, wat toiletspullen, iets te eten en drinken voor J (want je wilt niet dat hij gaat snacken in de cafetaria :wink:), kleertjes voor de kleine en bijv een omslagdoek. De rest is feitelijk overbodig. Naast een camera natuurlijk, en een muntje voor een rolstoel en kleingeld voor parkeren. Wat mijn vk trouwens zei: je moet je lenzen uit tijdens de bevalling ivm oogdruyk enzo, dus een bril is ook handig :-)

voor de volledigheid: dit was de aanbevolen lijst van mijn kraambureau:

Een lijstje met benodigdheden voor naar het ziekenhuis & noodkoffer:

• • Verzekeringspasje of ponsplaatje
  • • Telefoonnummer kraamzorgbureau
  • • Toiletartikelen (tandenborstel, tandpasta, douchegel, shampoo, borstel)
  • • Lekker T-shirt (voor tijdens de bevalling)
  • • Nachtkleding pyjama of nachtjapon, 2 setjes
  • • Joggingbroek | vest | sweater of badjas (bovenkleding met knoopjes is handig bij de borstvoeding)
  • • Pantoffels of slippers
  • • Warme sokken
  • • Extra slips | ondergoed geschikt voor kraamverband
  • • Voedingsbeha of stevige beha zonder beugel
  • • GSM en oplader, om familie en vrienden te bellen
  • • Fototoestel / videocamera / IPod
  • • Kleertjes voor de baby
  • • 2 babypakjes of 2 setjes (truitje met broekje mt 50/56)
    • 2 rompertjes maat 50/56
    • 2 paar babysokjes
    • 1 katoenen rekbaar babymutsje
    • Maxi-cosi
    • Warme omslagdoek en/of jasje om de baby in te vervoeren

meer nfo en andere handige lijstjes: http://www.dekleineamsterdammer.nl/tips&info.html#BabyUitzet

Breek weer uit!

ik breek ff in:

henne, tijdens de bevalling is een lang shirt lekker. Ik had er 3: zonder, met korte en met lange mouwen, want als het echte werk begint krijg je het steeds warmer (had ik althans). Verder sokken, een ruime broek voor na de bevalling, wat toiletspullen, iets te eten en drinken voor J (want je wilt niet dat hij gaat snacken in de cafetaria :wink:), kleertjes voor de kleine en bijv een omslagdoek. De rest is feitelijk overbodig. Naast een camera natuurlijk, en een muntje voor een rolstoel en kleingeld voor parkeren. Wat mijn vk trouwens zei: je moet je lenzen uit tijdens de bevalling ivm oogdruyk enzo, dus een bril is ook handig :-)

voor de volledigheid: dit was de aanbevolen lijst van mijn kraambureau:

Een lijstje met benodigdheden voor naar het ziekenhuis & noodkoffer:

• • Verzekeringspasje of ponsplaatje
  • • Telefoonnummer kraamzorgbureau
  • • Toiletartikelen (tandenborstel, tandpasta, douchegel, shampoo, borstel)
  • • Lekker T-shirt (voor tijdens de bevalling)
  • • Nachtkleding pyjama of nachtjapon, 2 setjes
  • • Joggingbroek | vest | sweater of badjas (bovenkleding met knoopjes is handig bij de borstvoeding)
  • • Pantoffels of slippers
  • • Warme sokken
  • • Extra slips | ondergoed geschikt voor kraamverband
  • • Voedingsbeha of stevige beha zonder beugel
  • • GSM en oplader, om familie en vrienden te bellen
  • • Fototoestel / videocamera / IPod
  • • Kleertjes voor de baby
  • • 2 babypakjes of 2 setjes (truitje met broekje mt 50/56)
    • 2 rompertjes maat 50/56
    • 2 paar babysokjes
    • 1 katoenen rekbaar babymutsje
    • Maxi-cosi
    • Warme omslagdoek en/of jasje om de baby in te vervoeren

meer nfo en andere handige lijstjes: http://www.dekleineamsterdammer.nl/tips&info.html#BabyUitzet

Breek weer uit!

handig lijstje.

Dank je Fren! Heb ook zo'n lijstje gekregen van de kraamzorg, maar daar staat alleen 'kleding voor tijdens de bevalling' dus toen vroeg ik mij af wat dan prettig en handig is. Ik loop wel even bij de zee.man binnen van de week :-)

Ik mag in het groen :( hoe dichter bij het komt hoe enger ik het vind... ben zo paniek vogel vindt alles eng...

Ik denk daarom nog helemaal niet aan de bevalling enzo..