Jump to content
daniela

Uitgerekend Februari 2013

Recommended Posts

Keizersnede? Ik wilde er eerst ook niet aan/over denken maar dat leek me toch niet de beste manier. Moet zeggen dat zwangergym daarin wel fijn is. Heb (nog) geen behoefte van alles te gaan lezen ofzo.

Ik ga niet naar zwangerschapsgym. Ik heb het de vorige keer wel gedaan en vond het toen ook wel goed om te doen, maar

- de oefeningen krijg ik nu al van m'n Mensendiecktherapeute.

- het puffen dat ik leerde, in 7 keer ("De-ze-vuist-op-de-ze-vuist") bleek bij mij in praktijk totaal niet passend. Bij mij was het bij de tweeling meer "Ra-pa-pááá!" Da's ook een kreet van Ome Willem, dus het werkte - op mijn eigen manier - ook wel.

- ik ben ondertussen 37 jaar en zie er eigenlijk tegenop om tussen de jonge meiden te gaan zitten. Vooral als het hun eerste is, eigenlijk. Je voelt je dan zo "oud", zo "alles al meegemaakt" en zo... Niet dat ik denk dat ik het beter kan dan een eerste-keer-moeder, en ik weet dat je er vooral voor jezelf komt, maar dat houdt me toch tegen. De vorige keer was er maar één vrouw voor wie het haar tweede was.

Kan ik me ook voorstellen hoor Bloempje. Bij ons is er idd maar eentje van de acht voor wie het de tweede is. Maar ik ben niet de enige 'oude' zwangere, er is nog een vrouw die 37 is en ook haar eerste kindje. Misschien de ik bij een volgende iets van yoga zou gaan doen. Of idd (zelfstandig) zwemmen. Eerst deze maar ;-)

Ne terug van infoavond borstvoeding, was wel interessant. Sommige dingen wist ik, sommige dingen waren echt wel nieuw en nuttig. Lactatiekundige in de pauze nog even aangesproken over prednisolon gebruik en daarin gerustgesteld, ook wel fijn.

Uiteraard wel doodlam van twee uur op een stoeltje zitten. Last van m'n ene bil, baal ik van want tot nu toe ging het zo goed met rug/bekken ed. Ga dus braaf nog wat oefeningen doen en dan proberen te slapen.

Truste!

Guest

Hilde, prachtig.....krijg er gewoon een brok in mn keel van. Knuffel.

dank jullie wel meiden! Voor mij soms moeilijk inderdaad, maar we gunnen het jullie enorm hoor!! :-) Ik hoop dat alles goed en voorspoedig mag gaan straks. Alvast succes met de bevallingen, mocht ik hier niet meer reageren.

Freggel

Hilde wat mooi...

Freggel bedankt meid :) suc6 in C.yprus hoop dat ik gauw mooie berichten mag lezen..

Wat een gevoel zit er in dat schilderij verwerkt! Mooi gemaakt, ook met die structuren erin.

MijnBaby, nou weet ik hoe het voelt wat jij gisteren beschreef. En ik herkende ook dat ik toch eerder van die steken heb gehad. Maar vandaag heb ik er ineens echt een heleboel. Maar daarnaast voel ik ook m'n symfyse. Daardoor moet ik bijvoorbeeld oppassen hoe ik m'n kinderen nog op schoot neem; ze moeten niet m'n benen uit elkaar duwen dat ik tegendruk moet geven, want dat levert pijn op. Ook als ze er staand tegenaan hangen is dat niet goed, merk ik.

Al gaat het de laatste tijd best goed, ik ben nog wel hypermobiel en ik wil wel oppassen voor bekkeninstabiliteit. M'n schoonzusje heeft het en dat is niet fijn.

Ik vraag me af of die steken in de vagina en die gevoelige symfyse met elkaar te maken hebben. (Heb jij dat laatste er ook bij?) Ik kan het maandagmiddag wel even aan de verl.k. vragen.

@Bloempje leuk dat je meekletst! En 37 jaar is lekker jong nog hoor, dan ben ik een oude taart van 41 jaar. Ik heb er eigenlijk niet zo bij stil gestaan dat ik een oude taart ben tussen al die jonge meiden en op zich vind ik het ook wel meevallen. Er zijn nog 2 anderen die een 2e kindje krijgen en zelfs eentje die een 3e kindje krijgt. Ik denk ook dat ze niet in de gaten hebben dat ik zoveel jaar ouder ben en ik voel me ook niet zoveel jaar ouder dan de rest. Maar zwemmen is ook heerlijk, heb dat ook overwogen maar ben toch voor de gym gegaan.

@Hilde, wat een mooi kunstwerk, daar zit veel gevoel in!

@Henne, ik had voor de bevalling 2 lange nachtshirts, eentje voor tijdens de bevalling en eentje voor erna voor het geval we bleven slapen en dat was ook het geval.

@Mijnbaby, die steken bij je vagina, ik heb het misschien ook wel al weet ik niet zeker of dat echt is wat je bedoelt. Soms voel ik helemaal onderin scherpe steekjes en ik heb de indruk dat het haar handjes zijn, ze ligt ook met kopje naar beneden. Ook heb ik soms menstruatie gevoel bij mijn vagina, soort druk schralerig gevoel kan het niet anders omschrijven en dan gaat het weer weg.

Ik praat eigenlijk over alles met de vk's, straks lig je ook met je doos open en bloot voor de neus van de vk dus achja. Ben het ondertussen ook wel gewend om het maar gewoon te vertellen en ben dan ook blij als ze je gerust kunnen stellen. Zij zijn ook wel wat gewend en alleen al blij dat je eerlijk bent.

Hier gaat het wat beter, ben weer wat op krachten gekomen ben nu alleen enorm verkouden, dochterlief heeft me aangestoken. Jane is ook erg verkouden maar gaat al stuk beter, ook flink hoesten. Voordeel is wel dat ze eens op tijd op bed lag, maarja dat is nu weer over vanavond was het 21.50 uur eer ze echt sliep pfffff Ik hoop dat het anders gaat als nr. 2 er is.

Ik heb maandag nog een inhaalles zwangerschapsgym en dan donderdag de laatste les. Dinsdag naar de vk en woensdag laatste dat bij freelance bedrijf. Daarna nog 2 websites afronden en 1 website maken, dan ben ik wel klaar met mijn werk denk ik.

Liefs Roossie

O meiden, net 2 paracetmols genomen, ik heb zo een oor en keel pijn GRRRR!!

pfffff!!!

Oei, lekker met een kopje thee en een dekentje op de bank kruipen! Als dat oor zo blijft wel even langs de huisarts, hoor!

Oeh, mijnbaby dat is niet leuk. ik had het twee weken geleden maar de echte pijn was gelukkig met een dag weg (veel gedronken, neus gespoeld, gestoomd). Nog wel steeds snotterig, het heerst enorm. Wel in de gaten houden of je koorts krijgt hoor, dan even de vk of huisartsenpost bellen!! Keelontsteking kan een bacterie zijn en dat wil je nu niet.

Roos, jij gelukkig weer wat opgeknapt. De laatste loodjes op werk. Mijn verlof gaat 27 december in, maar werk al niet dus verschil maakt het niet. Toch geeft het me wel een gevoel van 'de laatste weken'.

Vandaag samen op pad geweest, moesten een laatje ruilen, wat kleine rommel kopen, gordijnen bestellen etc. Alles bij elkaar kost dat toch weer flink wat energie zeg.

Maar met het kaartje zijn we wel een stap verder, hebben nu twee opties thuis dus van de week eens rustig over nadenken. Naam is opnieuw discussie omdat ik graag een derde naam toe wil voegen die manlief niet zo mooi vindt. Heeft voor mij emotionele waarde en de naam viel af als roepnaam omdat het totaal niet kan met de achternaam. Maar als tweede naam, tussen de roepnaam en de ko.reaanse naam man het wél, alleen moet ik daar nog even iemand van overtuigen ;-)

Vannacht trouwens weet twee uur wakker gelegen. Het enige leuke daaraan is dat ons mannetje dan vaak heel actief is, dat is wel gezellig. Maar verder slaap ik toch liever haha.

Zometeen samen de planken in de kast maken. Eerste wasje, tig hydrofielen, heb ik gisteren gedraaid. Heel bijzonder om dat zo aan het wasrek te zien hangen...

Ojeej je maakt me bang Henne... zal toch niet erg zijn? vriendinnetje van mij werkt bij een apotheek en zei,

vaak na verkoudheid kun je last krijgen van je keel en oren.. ze zei oren savonds olijfolie verwarmen en af laten koelen en

paar druppels in oren doen. en keel snoepjes en veel zuigen... normaal neem ik trachitol en strepsils maar mag niet...

heb gister gehuild als een klein kind me oor deed zoooo een pijn.. nu gelukkig niet alleen een soort van doof gevoel,

aan de rechterkant...

Maar joh, als jij een oorontsteking hebt, moet je daar niet mee blijven rondlopen, hoor!

Mijnbaby nee joh, ik wil je niet bang maken!! Holteontsteking en volgens mij ook oorontsteking (weet ik niet zeker) zijn bijna altijd viraal, kun je weinig meer aan doen dan symptomen bestrijden en uitzitten. Keelontsteking kán bacterieel zijn en dan zou antibiotica wel helpen. Een bacteriële infectie hoeft helemaal niet erg te zijn, maar erg zijn bacteriën (bijvoorbeeld ook bij blaasontsteking) die je liever niet wilt hebben als je zwanger bent. Vandaar dat ik zei, even bellen. Meer voor overleg dan wat anders. En idd, van een flinke verkoudheid kun je ook goed oorpijn krijgen hoor, gewoon doordat het allemaal vastzit en opgezet is. Ik gebruik een 'neusdouche' Google maar eens op rhinohorn of nettypot. Ziet er bizar uit, voelt ook heel vreemd, maar werkt heel erg goed. Beter dan van die sprays met zout water.

Hier opeens flink last van bil/heup/rug. Begon van de week na in de wachtkamer zitten en is na twee uur zitten bij de infoavond nog erger geworden. Baal er enorm van, tot nu toe nauwelijks rug- of bekkenklachten gehad en zit daar ook niet op te wachten!

@mijnbaby, toen ik zwanger was van Jane was ik ook verkouden en had ik flinke druk op mijn oor, ze zaten ook dicht. Van de doktersassistente moest ik een spray gebruiken voor mijn neus, ik wist al dat dat niet zou gaan helpen. Ik ben flink gaan druppelen en zelfs mijn oren stomen dat hielp ook. Ik was toen al ver in de zwangerschap en kreeg het benauwd en wat paniekerig dacht als ik nu ga bevallen kan de de vk niet eens goed horen. Ik heb toen weer de ha gebeld en de assistente zo wat gesmeekt of ze mijn oren wilde uit laten spuiten, ik mocht die ochtend komen omdat ik al gedruppeld had en ja hoor kwam een grote prop uit. Ik kon weer horen ik was zo blij dat ik haar wel kon omhelzen. Ik ben die dag ook lekker naar de kapper gegaan heerlijk.

Verkoudheid is ook een zwangerschapssymptoom helaas, je immuumsysteem is ook lager dan normaal. Zitten je oren niet dicht? Anders gewoon maandag de ha bellen, het is zo naar om hiermee rond te blijven lopen.

@Henne wat vervelend van je bil heup en rug, alles wordt ook zo zacht hé.

Vandaag naar de kerstmarkt gewandeld, ik redde het omdat we daar ook gingen lunchen kon ik dus tussendoor even zitten. Was gezellig waren ook twee vriendinnen op bezoek.

Als het goed is gaat manlief morgen de kerstboom naar beneden halen en krijgen we ook weer 2 vrienden op bezoek.

Liefs Roossie

Hoi meiden,

het gaat gelukkig een stuk beter, nog steeds snotverkouden, maar geen keelpijn meer alleen een beetje soms

het gevoel dat me oor vol zit, maar doet geen pijn en bij goed snuiten is alles weer oke :)

Vandaag hebben we de groeiecho/ ijzerprikken en urine moeten afgeven. ik was 2,5 uur in ZH PFFFF!!!

Urine was helemaal schoon dus dat was TOP. Bloedprikken heb ik ruim een uur voor moeten wachten :( was zoooo druk...

de groei echo was goed, de beeb is 1750 aan de flinke kant, de VK zei dat ik misschien nog een suikertest moest doen,

ik zei ooooooow echtttt..?? toen had ze ff kort overleg met gyno, en die zei dat de beeb niet alleen vergroot buikje heeft, maar alles is groter,

dus vonden ze het geen haast hebben om meteen te doen, moet over 2 weken weer langs komen voor een groei echo.. hoop zo dat het geen suiker is!!!!!

ze had me wel gerustgesteld maar toch blijf je er wel mee in je hoofd.....

Hen jij had toch ook een soort gelijke situatie? of verwar ik je nu met iemand anders?

Klopt had ik ook. Meneer loopt twee weken voor en ik heb veel vruchtwater dus moest ook nog keer suiker prikken. Gelukkig niet met zo'n drankje. En de waardes waren volgens mij ook goed, denk dat ze anders wel gebeld hadden. Wel een opluchting hoor, dieet zat ik echt niet op te wachten. Hoewel ik nu dus af en toe wel opzie tegen bevalling van een groot kind :-)

Oke fijn dat de waardes goed waren. ik heb over 2 weken een echo om te kijken, wel leuk om de

kleine weer te mogen zien zo snel :) maar nu hopen dat het gewoon een flinkerd is! mijn suiker was met 27 weken echt PRIMA!

maar ze zei soms komt het later door bij vrouwen, maar had goeie hoop dat het niks was...

@ Henne misschien valt het allemaal wel mee.. de bevalling gaat helemaal goed komen... gaat wel hard nu meiden! jij en roossie bijna 33 weken!!

Ik had met 26 weken ook een prima uitslag, nu dus gelukkig weer. En het gaat idd hard! Heb opeens ook haast, ben met wassen begonnen en heb al wat spullen verzameld voor in de ziekenhuistas. Hoop alleen dat ik nu niet nog zeven weken met heup/bilklachten rond ga lopen dat zou wel zuur zijn. Morgen naar Fysio ervoor.

Breek even in.

Ik heb bij 1e zw ook vaak suiker moeten prikken. Gelukkig was het dit niet.

Zoontje woog 4300 gr. En binnen een half uur op de wereld.

Henne,je kunt beter van een groot kind bevallen als van een kleintje zo zei mijn gyn het altijd.

Succes :-)

Pammie bedankt voor je reactie! Moest me niet druk maken van de vk.. Makkelijker gezegd dan gedaan hahah..

Mag in ieder geval ons beeb over 2 weken bewonderen :)))))