Jump to content

Wachtbankje Oktober

Mama-in-love

Recommended Posts

• Replies 831
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoi Joekie,

Ik ben net terug van vakantie en had een tijdje niet mee gelezen/schreven, maar deze week begin ik met mijn tweede icsi poging en ik vind het fijn weer hier op het forum een beetje steun te zoeken:-) Ik had al een beetje in het wachtbankje van september meegeschreven in het begin, maar merk dat ik door de vakantie de aansluiting wat gemist heb, dus dan maar direct hier op het bankje van oktober.

Over mij: ik ben 38 en mijn man en ik zijn nu al ruim 5 jaar bezig met de vervulling van ons kinderwens - waarbij we eerst sinds april dit jaar in de MMM zitten. onze eerste poging was in mei/juni helaas zonder succes. Vanaf donderdag a.s. begin ik weer met deca en nu wordt het langzaam weer spannend! Volgens mijn rekening zou ik dan begin oktober mijn punctie en tp moeten hebben als alles goed loopt.

En jij?

Zijn er nog meer dames die in oktober ?

Groetjes

Ik kom ook erbij zitten op het wachtbankje van oktober. In juli een verse tp gehad, in augustus positief getest en vorige week is het mis gegaan. Nu wachten op de volgende menstruatie en dan kan ik door met een cryo tp. ik vind het ontzettend spannend, vooral of de cryo goed ontdooit.

Hoi poezebeest,

Wat erg voor je dat het toch misgegaan is!Ik hoop dat je tijdens het wachten een beetje rust vinden kan. Spannend is het zeker allemaal - ik had in juni mijn eerste verse tp van 2 emmies. Helaas hebben we van de 12 eitjes maar 3 bevruchte overghouden waarvan de derde helaas niet voldeed aan de criteria om in de vriezer te gaan:( Nu dus direct de tweede verse poging - ook best spannend omdat ik hoop dat deze keer niet ook zo gaat.

Hoi allemaal,

Ik wacht nu ook op mijn menstruatie. Volgende week maandag een gesprek in het VU en dan bij mijn eerstvolgende menstruatie een cryo terugplaatsing. Ik hoop stiekem dat mijn menstruatie deze week nog even op zich laat wachten en pas volgende week komt... Dan kan een van ons ijsbeertjes snel worden teruggeplaatst :-)

Ah, leuk, er zijn er meer :)

Poezebeest wat erg zeg! Lijkt me vreselijk om mee te maken :(

Ik heb de formulieren allemaal terug gestuurd en krijg nu binnen twee weken een datum voor een start gesprek ws eind sept/begin okt.

Daarna mag ik direct starten.

Ben gister weer gestart met foliumzuur ;)

Goedemorgen dames,

Vandaag is het weer begonnen:-) de eerste deca prik zit er weer in! Uhh nu vind ik het toch weer spannend worden. ik moet nu nog 3 dagen de pil erbij slikken en dan op 25-9 naar de eerste echo.

Ik hoop het gaat goed met iedereen en jullie kunnen het wachten een beetje volhouden. Ik wens jullie een fijne dag!

Groetjes, Tina

Hey meiden,

Ik kom hopelijk gezellig bij jullie zitten.

29 sept gaat bij mij de eerste deca er weer in en hoop half okt mijn punctie te hebben, als alles goed mag gaan omdat wij PGD doen is het niet zeker dat we tot een tp komen, dat is best moeilijk, maar we hopen op het beste en gaan vol goede moed er weer tegen aan.

@ happinez, spannend weer de eerste deca (rot prikken) succes. Weet je al wanneer je ongeveer je punctie hebt

@joeki, welk ziekenhuis lopen jullie?

Ha meiden!

Ook ik wil me graag bij jullie aansluiten. Helaas hetzelfde verhaal als Poezebeest, zwanger geweest van een verse terugplaatsing in juli maar helaas geëindigd in een miskraam na 6 weken. Erg verdrietig allemaal! Nu wachten op mn menstruatie en op de 2e dag starten met Progynova. Ik hoop dat we in oktober een cryo teruggeplaatst kunnen krijgen, kijken er beide erg naar uit!

Eerst a.s. zondag nog voor 11 dagen op vakantie, lekker hoofd en lichaam rustgeven en een relaxed plekje creëren voor ons ijsbeertje!

Bijzonder om te zien dat wij niet de enige PGD-ers zijn! In welk ziekenhuis lopen jullie Moedeloos?

Iedereen superveel succes voor alle komende behandelingen! Dat er maar veel van ons op groen mogen gaan!

Hoi meiden,

hier ook in oktober een TP (hopelijk als ze ontdooien) van 1 of 2 cryo's, we hebben er nog 2 over, als ze beide ontdooien worden ze beide teruggeplaatst. Ben herstellende na een operatie wegens een BBZ van de 1e IVF poging, zoals allemaal in mijn handtekening hieronder te lezen is.. En nog een operatie daarna op 10 augustus, dus heb even de tijd nodig om weer lekker in mijn vel te komen en mag eigenlijk 2-3 maanden niet zwanger raken..We weten nog niet of we de komende cyclus die waarschijnlijk de laatste dag van september begint of die erna (26 dagen later) eind oktober dus beginnen.. Omdat ik dus nog op controle moet, als alles rustig is kunnen we weer starten..

Jullie succes allemaal die nog moeten starten, en voor degene die alweer begonnen zijn; sterkte als jullie moeten spuiten! Of met wachten op de TP!

Hallo, ik wil ook graag op dit bankje komen zitten. Als het ontdooien goed gaat hebben wij ook een cryo terug plaatsing in oktober. Wij hebben nog 3 cryo's uit de poging van mijn dochter. We hebben nog niet eerder een cryo tp gehad dus ik hoop maar dat er eentje goed ontdooid.

@Anne82 Wij lopen in UZ Gent Belgie.

mag ik vragen waarom jullie zijn toegewezen tot PGD?

Voor ons is het de enige optie omdat mijn man XYY chromesoom heeft, en ze willen niet dat het kindje het ook heeft i.v.m. dat het gehandicapt zou kunnen zijn. Toch vind ik de PGD behandeling best spannend de kans dat we tot een tp komen is nog kleiner dan gewone icsi. Maar gelukkig heb ik altijd veel eiblaasjes. Dus dan is de kans groter gelukkig.

Wanneer beginne jullie?

@Anne82 Wij lopen in UZ Gent Belgie.

mag ik vragen waarom jullie zijn toegewezen tot PGD?

Voor ons is het de enige optie omdat mijn man XYY chromesoom heeft, en ze willen niet dat het kindje het ook heeft i.v.m. dat het gehandicapt zou kunnen zijn. Toch vind ik de PGD behandeling best spannend de kans dat we tot een tp komen is nog kleiner dan gewone icsi. Maar gelukkig heb ik altijd veel eiblaasjes. Dus dan is de kans groter gelukkig.

Wanneer beginne jullie?

Goedemorgen!

Tuurlijk mag je dat vragen! Ik heb een erfelijke progressieve spierziekte welke voor 50% overerft. Het lastige is dat er niet in te schatten is hóe erg de ziekte tot uiting komt. Ik heb gelukkig een milde versie en kan nog heel veel maar in mijn familie zie ik ook veel ernstiger vormen terwijl we allemaal hetzelfde hebben. Ik heb hier als kind heel veel moeite mee gehad en nog steeds kan ik het niet accepteren. Ik wil dus absoluut niet dat ons kindje hetzelfde krijgt als ik en gelukkig denkt mijn vriend er net zo over.

Vind PGD ook heel spannend hor! Ik was zo bang dat er niets goeds bij zou zitten. Wij zijn in april voor de eerste keer gestart met de decapeptyl etc. na bijna 3 1/2 jaar van voorbereiding. Helaas had ik toen zoveel eicellen dat ze geen punctie hebben gedaan. Begin juli zijn we met een nieuwe ronde begonnen en had ik met aangepaste dosering Puregon uiteindelijk 16 eicellen. Heel blij mee! Van de 16 zijn er 9 bevrucht, 8 hebben het biopteren overleefd en daarvan waren er 4 niet aangedaan. 1 embryo is vers teruggeplaatst en 2 embryo's hebben ze kunnen invriezen. Van de verse tp ben ik zwanger geweest maar dit is helaas op 10 augustus een miskraam geworden. Nu moet in mn menstruatie afwachten en kunnen we starten met de Progynova voor het terugplaatsen van een cryo, als die goed ontdooit uiteraard! Vind het weer super spannend allemaal!

Is dit jullie eerste poging PGD? Zie dat jullie in het AMC gelopen hebben, zij doen toch geen PGD? In ieder geval heel veel succes!

had ik alles getypt komt het er niet te staan??

Nog een poging.

@anne82, sommige dingen in het leven is idd moeilijk te accepteren, hopelijk heb je het een plekje kunnen geven.

Dit is idd onze eerste PGD poging (en hopelijk de laatste)

Wij liepen eerst in het AMC ja klopt, maar ze mogen in Nederland geen Tese uit voeren bij mannen met afwijkende chromesomen.

EN in Belgie mag dat gelukkig wel met een mooi resultaat.

Ik heb ook 3x dreigende over stimulatie gehad heb ook altijd iets van 15 eicellen en nog wat kleintjes, maar in Belgie snapten ze niet waarom in nooit tot een punctie gekomen ben. gelukkig voel ik me hier beter om mijn dan in Nederland.

Hier in Nerderland hebben ze gesprekken van 10 Min geplant In Belgie gaan ze gerust een half uur tot een uur met ons zitten.

We gaan er weer vol goede moed tegen aan .

En hopelijk wordt oktober een hele groene maand:happy7:

Hoi meiden,

Het bankje wordt al wat drukker - mooi:)

@Moedeloos & Anne82: Stomme vraag misschien, maar wat is PGD? Wat spannend voor jullie - ik bedoel de overstimulatie risico's - zijn die bij PGD hoger? Vervelden om niet te weten of het tot de tp komt, ik duim voor jullie.

@Monica: Meid, wat een geschiedenis hebben jullie al achter de rug - heel veel sterkte en succes met deze poging. Misschien goed nog een maandje langer rust te nemen en je lichaam goed te laten herstellen.

Voor mij zit alweer de vierde dag deca erop. De eerste dag had ik ontzettend last van hoofdpijn, maar nu is alles rustig. Vanavond de laatste pil erbij geslikt, dus nu is het even wachten op de duivels en dan de 25e op naar de eerste echo. Als alles goed verloopt zou ik tussen 4 en 7 oktober mijn punctie moeten hebben - spannend...

Rustige zondagavond voor allen:)!

@ Happinez, oww spannend! Je hebt dus het lange traject zo te lezen, ja die rotdeca he, dat is het ergste van de hele IVF behandeling vind ik, nog erger als de punctie.. Want die duurt maar 10 minuutjes, maar die deca hoofdpijn en emoties dag in dag uit zijn een ramp! Sterkte ermee!!

@ Booboo, en de andere nieuwe dames, welkom en heel veel succes, is een spannende tijd en erg energieslopend, maar allemaal voor een goed doel!!

@happinez bij PGD gaan ze al het tot een embryo gekomen is 1 of 2 cellen weg halen om te kijken of het een erfelijke ziekte of zoals bij mijn man de XYY chromesen bevat. Zo ja worden ze niet terug geplaats omdat ze toch niet blijven of uit lopen op een miskraam.

T is allemaal zo wondelijk ze kunnen dan zelfs al zien wat het wordt een jongen of een meisje.

Jij hebt op de 25ste je eerste echo ik moet de 24 voor mijn eerste echo, volgens mij gaan wij nu de korte versie doen, want mij punctie valt op de 2de weekend van oktober.

@booboo, Welkom

Hi Dames,

Leuk, want veel bekende namen, maar ook verdrietig, dat we hier weer zitten! Ik meld me graag aan. Ik moet morgen met Progynova beginnen voor één cryo die hopelijk heel erg zijn best gaat doen en in de eerste plaats goed gaat ontdooien. Als alles goed gaat, zal de terugplaatsing in de eerste week van oktober zijn. Ik zit nu op Mallorca voor een weekje vakantie om bij te tanken voor de cryobehandeling en ik klets veel in het Babbelhoekje bij 'Bomen die bomen'.

Zullen we een lijstje maken? Gewoon copy/paste en je eigen gegevens invullen. het handigste is natuurlijk op volgorde behandeling. Dus de dames die al verder zijn hun naam boven mijn naam en de dames die later aan de beurt zijn na mijn naam invullen. Dan hebben we een mooi overzichtje!!

Gezellig dames en allemaal veel succes!

Floor

---------------------------------------------------------

Wie is wie?

Floortje, 33 jaar, 1 zoon, cryo voor brusje

Start

Floortje, Progynova 18 september

Echo's en FM

Floortje, 1e meting BMS 30 september

Terugplaatsing

Floortje, hopelijk eerste week oktober

Testen

Floortje, altijd zo snel mogelijk (vroegtester ;-)

@ Monica: Ja idd ik heb het lange schema. Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe nog geen last van de deca gehad - geloof ik... De eerst dag wat hoofdpijn maar nu helemaal niets. Is wel vervelend omdat het zo lang duurt.:-) Bij de laatste poging kreeg ik het eigenlijk eerst op de laatste 5 dagen zwaar met de puregon spuiten omdat ik redelijk veel follikels aangemaakt heb en mijn buik een ballon leek:)

Maar een andere vraag ann jullie: Sinds begin van onze eerste poging ben ik helaas meer dan 3 kilo aangekomen - zonder dat ik meer gegeten heb of zo. In tegendeel, ik heb meer beweging gehad, nog gezonder gegeten en geen wijntjes... en toch. Herkennen jullie dat? Zou dat met de behandeling samen kunnen hangen???

@ Happinez, oww spannend! Je hebt dus het lange traject zo te lezen, ja die rotdeca he, dat is het ergste van de hele IVF behandeling vind ik, nog erger als de punctie.. Want die duurt maar 10 minuutjes, maar die deca hoofdpijn en emoties dag in dag uit zijn een ramp! Sterkte ermee!!

@ Booboo, en de andere nieuwe dames, welkom en heel veel succes, is een spannende tijd en erg energieslopend, maar allemaal voor een goed doel!!

@Moedeloos: bedankt voor die info! Wat een wonder inderdaad - het is ongeloofelijk wat ze allemaal kunnen. Maar vooral is het heel mooi dat dat kan. Ik wens jullie dan ook heel veel succes voor deze poging!!!! Ik heb wel het lange schema - en denk dat mijn punctie op het eerste weekend van oktober valt.

@happinez bij PGD gaan ze al het tot een embryo gekomen is 1 of 2 cellen weg halen om te kijken of het een erfelijke ziekte of zoals bij mijn man de XYY chromesen bevat. Zo ja worden ze niet terug geplaats omdat ze toch niet blijven of uit lopen op een miskraam.

T is allemaal zo wondelijk ze kunnen dan zelfs al zien wat het wordt een jongen of een meisje.

Jij hebt op de 25ste je eerste echo ik moet de 24 voor mijn eerste echo, volgens mij gaan wij nu de korte versie doen, want mij punctie valt op de 2de weekend van oktober.

@booboo, Welkom

Haa Floor, inderdaad bekende namen ook weer! Maar jij nu lekker op vakantie! Even klaarstomen voor de cryo, groot gelijk! Leuk je hier weer te zien (nou ja niet leuk, want had je hier liever niet meer gezien omdat je gewoon allang een beebje onderweg zou hebben, maar helaas), ik wacht nog even met het lijstje, want weet eigenlijk nog niets..

Happinez, hahaha ja daar weten wij hier alles van... ik woog 54 kilo voor de IUI's en eerste IVF, na de IUI's 56 kilo en na de laatste IVF 62,5 kilo (dus 6,5 kilo aangekomen van 1 IVF behandeling, wel met overstimulatie en operatie, dus ook veel plat gelegen). Ik ben nu ruim 2 weken heel hard aan het dieeten (echt dus weinig eten en geen snoep of vet) en heb er met moeite nu 2 kilo af.. Het zijn rotkilo's die je er heel erg moeilijk vanaf krijgt, welkom in de wereld waar de hormonen heersen.. Het is dus normaal en word alleen maar erger hoe langer je in het traject zit.. Ik probeer er voor de volgende behandeling wat vanaf te krijgen, nou heb ik geluk dat de cryopoging totaal zonder hormonen gebeurd, alleen pregnyl geloof ik voor de eisprong..

Succes weer allemaal!!

Sorry Moedeloos ik snap jullie situatie niet zo goed dus kan er heel weinig over zeggen, maar ik wens jou natuurlijk ook succes!