Ga naar inhoud

IUI follikel cyste


tiktak

Aanbevolen Berichten

Bedankt voor de reacties.:toppie:

Ik moet a.s. vrijdag progesteron prikken. Ben wel een beetje bang dat als er uit komt dat er geen eisprong is geweest dit impact heeft voor mijn behandelingen. Dat ze niet meer verder willen behandelen. Misschien ook wel te negatief gedacht...:cry2:

Ik heb nl al te vaak gehad dat de menstruatie niet binnen 16 dgn na de inseminatie kwam. En er dus waarschijnlijk geen eisprong is geweest. Iemand daar ervaringen mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt wel met elkaar samen te hangen ja alleen ik heb altijd hormonen gebruikt bij mijn IUI pogingen, Gonal, Pregnyl en Utrogestan (toen heette het nog progestan) dus ja dan kun je er niks van zeggen he... Ik hoop natuurlijk voor jou dt er gewoon een eisprong is geweest maar als er niks is gebeurd wil je dat zelf toch ook graag weten? Anders heb je steeds valse hoop :-( kan me indenken dat je bang bent dat ze niet met je verder willen maar al zou dat zo zijn, er zijn meer ziekenhuizen en klinieken op aarde! Het hoeft niet het einde te betekenen. Verhalen genoeg op het forum waaruit blijkt dat artsen en protocollen overal anders zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet a.s. vrijdag progesteron prikken. Ben wel een beetje bang dat als er uit komt dat er geen eisprong is geweest dit impact heeft voor mijn behandelingen. D

Ik heb de uitslag binnen (4,3). Dit is te laag om te spreken van een kwalitatief goede eisprong. *snif*

Maar misschien kon dat ook niet anders. Het bloedprikken heb ik op dag 6 na de inseminatie gedaan. Dag 7 ben ik ook weer ongesteld geworden. Is wel heel snel, vergeleken bij normaal.

Ik weet nu echt niet meer wat ik moet doen. Ik zou zo graag een kindje van 'mijzelf' krijgen. Maar we hebben de papieren voor eiceldonatie al ingevuld. Die liggen klaar om verstuurd te worden. Ik heb echt geen idee of IUI verder zinvol is. De ene gyna zegt van wel de ander van niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja lastig hoor... ik denk altijd, iets is beter dan niets, maar ja om al die ellende nou te doorstaan zonder te weten of het iets oplevert....

Ik zou toch voor een second (third) opinion gaan bij een ziekenhuis dat open staat voor wat meer experimentele behandelingen. Misschien in het buitenland? Niet gezegd dat je daar dan ook je behandelingen laat doen he maar gewoon om eens te kijken of echt alles is geprobeerd en wat er nog mogelijk zou zijn. Kun je daarna kijken wat je wil/kan/aankunt en natuurlijk hoe je partner daarin staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja lastig hoor... ik denk altijd, iets is beter dan niets, maar ja om al die ellende nou te doorstaan zonder te weten of het iets oplevert....

Ik zou toch voor een second (third) opinion gaan bij een ziekenhuis dat open staat voor wat meer experimentele behandelingen.

Ja, zo denk ik ook wel, beter iets dan niets. Maar het voelt steeds meer als niets.

Bij 1 zkh ben ik na een paar iui pogingen al uitbehandeld, de 2de wou er niet aan beginnen, en nu loopt ik bij een kliniek. Dit is eigenlijk dus al een third opinion. Ze kijken naar je bloedwaardes (FSH en LH). Daaruit blijkt dat ik in de overgang ben (ben 38 jaar). Daarom wil denk ik geen zkh mij verder behandelen. De laatste tijd was ik heel blij dat ik elke keer een follikel had en ik dus mee kon doen aan IUI. Maar nu blijkt weer dat het ook een cyste kan zijn. Dus waarschijnlijk weer blij om niks. Soms weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen. Ook omdat de gynaecologen niet op een lijn zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien eens kijken op dit forum bij topics die gaan over vroege overgang/ lage eicelreserve? Ik ben er niet erg in thuis maar meen dingen gelezen te hebben over een medicijn dat wel eens kan helpen. Ben ff de naam kwijt :-( Misschien lees je daar nog oets nuttigs. En juist dat de gyns niet op één lijn zitten zou mij strijdlustig maken. De een zegt nee, de ander ja, en de volgende gokt maar wat? Je hebt recht op een antwoord voor je een moeilijke keuze als ecd gaat overwegen vind ik. En ik weet wel dat niet alles zwart/wit is hoor, sommige dingen kunnen misschien niet erklaard worden.. Maar nu is het wel erg...onaf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Clomid.aspx?mId=10704&rId=2069

Daar staat alle info. Heb het zelf ook gebruikt toen we begonnen met IUI maar het werkte voor mij niet goed helaas.

De gynae zegt dat je binnen 12/14 dgn moet menstrueren na een inseminatie. De laatste keer heb ik progesteron gemeten, was niet voldoende voor een goede eisprong. Maar als ik de laatste 10x bekijk, heb ik nooit een goede eisprong gehad. Het was altijd of flink onder die 12/14 dgn of ver boven dat aantal. Dus ik las iets over clomid. Maar dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Ik ben een beetje bang, dat omdat ik geen goede eisprong heb, geen follikels maak maar cystes (misschien vanwege het slikken van de estradiol). Dus lege follikels. En dat ik dus al in de overgang zit en dit ook niet via estradiol te 'neppen' valt. Of klinkt dit verhaal een beetje raar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clomid voorkomt niet dat er lege follikels springen. Ik kreeg er gewoon cystes van in elk geval. Als je het idee hebt dat je in de overgang zit zou je eens op dit forum moeten zoeken naar D.HEA. Volgens mij hebben dames met lage amh waardes daar wel baat bij. Ik weet er zelf niet zoveel van verder maar er zitten ervaringsdeskundigen op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clomid voorkomt niet dat er lege follikels springen. Ik kreeg er gewoon cystes van in elk geval. Als je het idee hebt dat je in de overgang zit zou je eens op dit forum moeten zoeken naar D.HEA. Volgens mij hebben dames met lage amh waardes daar wel baat bij. Ik weet er zelf niet zoveel van verder maar er zitten ervaringsdeskundigen op dit forum.

Ik heb al eens eerder navraag gedaan bij mijn gynae over het gebruik van DHEA. Ik weet niet meer precies wat er toen werd verteld. Ik weet alleen nog dat er testoseron in zit en dat het vooral gebruikt werd bij zwaarlijfigheid. Ik hoop niet dat ik iemand beledig hiermee. IK HEB DAT NIET GEZEGD.

Ik zal de info op deze site nog eens lezen. Tnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden