Ga naar inhoud

Brusje 2013!


Melis25

Aanbevolen Berichten

Hoi meiden,

 

Februari 2012 ben ik bevallen van een fantastische zoon, het is geweldig om moeder te mogen zijn!

Eigenlijk al vrij snel na de geboorte wisten we het zeker, we willen graag een brusje voor zoonlief.

 

Vanuit het VU, waar onze cryo's liggen opgeslagen, hanteren ze dat het laatst geboren kindje minimaal 1 jaar moet zijn om verder te mogen met (cryo)behandelingen. Medio december 2012gaan we ons aanmelden voor alvast het intake gesprek.

Manlief vindt het moeilijk om te bepalen wanneer het juiste moment is om te starten met een cryo vanwege het leeftijdsverschil, wat is ideaal? Beide kindjes in de luiers, of een kindje die al wat zelfstandiger is (waar i.i.g. mee valt te communiceren en dat het begrepen wordt)?

 

Zijn er nog meer dames die in 2013 gaan beginnen met een cryo?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Melis, spannend hoor nog iets moois om naar uit te kijken.

 

Leeftijdsverschil is moeilijk te bepalen. Als ze dicht op elkaar zitten is het wel weer leuk, omdat ze dan makkelijk met elkaar kunnen gaan spelen, maar ook zwaar omdat ze nog zo afhankelijk zijn.

Als het leeftijdsverschil groter is heb je meer vrijheid, omdat je oudste kindje dan al veel zelfstandiger is, maar je zit dan ook meer aan tijden gebonden door school oid.

 

Ik denk dat je gewoon moet doen wat jullie hart je ingeeft, succes!!

 

Wij zijn super tevreden met ons kleine meisje, al blijft ons dievries kerstengeltje altijd wel kriebelen....

... maar mochten we daar iets mee gaan doen, dan pas als M. wat ouder is, ik zou het zwaar vinden twee kleintjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel veel succes melis, ga je volgen ;)

Lastig te bepalen inderdaad!!!

Ik denk dat ik zelf niet te lang wil wachten, mochten wij een tweede willen waar we nog niet echt uit zijn, eerst deze binnenkort.... :)

Ga zelf niet aan de pil beginnen, ben benieuwd als het 'gewoon, lukt is het een dubbel wonder!

We zullen zien......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan niet voor een cryo, die hebben we niet, maar wel voor een brusje in 2013!

Mogen in januari (mss eind december) weer starten voor een verse poging.

Onze dochter is van juli 2010. Zit dus veel meer verschil in dan bij jullie. Het is gewoon zo gelopen, ik had de eerste paar maanden na haar geboorte heel sterk het gevoel dat ik nog een kindje wilde. Daarna ging dat weg, jarenlang ... haha. Nu wel weer zin in en ik ga het straks ook wel weer spannend vinden!

Maar ben er nu nog even niet zo mee bezig. 2013 klinkt nog wel even weg :)

 

Ik heb ook veel gelezen over leeftijdsverschil (omdat ik dacht, wil ik nou nog geen tweede ... dat wordt een groter leeftijdsverschil, als ik ooit wel wil ...).

Mijn conclusie was dat er echt geen optimaal verschil is. Alles heeft voor- en nadelen en het ligt ook maar net aan je kinderen.

 

Dus, als je gevoel zegt dat je klaar bent voor een 2e, dan lijkt het me goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd het zelfde voornemen gehad als Saba. Dankzij de mmm weten we tenslotte dat niets te plannen is en dat 1 jaar stilaan over gaat in twee..drie...misschien zelfs nooit? Maar goed wij gaan er voor nu vanuit dat we het bij deze twee houden ;-) Verl succes in elk geval en hopelijk is het snel raak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Meezie, het kriebelt hier dus ook, haha. Zoveel dilemma's, voor elk argument is natuurlijk wel iets te zeggen, dat maakt het ook zo lastig vind ik. Manlief staat er iets terughoudend in, die vind het wel goed zo. Maar toen ik afgelopen week 3 dagen over tijd was, begon hij wel tegen mijn buik te praten met de vraag of er een zusje voor V. in zat. Snap jij het nog? Logisch dat je tevreden bent met jullie kleine meid, het is ook een fantastisch leuk meisje! Heb je nog een lokatie gevonden voor oorbelletjes?

 

@ Saba, leuk!! Ik volg jou ook altijd, haha ;-)) Tja, ik wil eigenlijk ook niet te lang wachten, maar manlief is een beetje wispelturig. Hoe gaat het met je? Hoe verloopt je zwangerschap tot nu toe?

 

@ SJSL, over een week of 6-7 is het toch echt al 2013 hoor ;-)) Een verse poging, spannend! Hoop dat de poging meteen raak is. Schrijf je mee in dit topic?

 

@ Sorpresa, ik snap je punt want zo denk ik er ook over. Ik was meteen van de 1e terugplaatsing zwanger en manlief denkt dat dat nu weer zal gebeuren, met mijn fysieke gestel is namelijk alles in orde. Het kan idd jaren duren voordat je weer zwanger bent, maar ik ben gelukkig nog jong (26). Daarentegen hebben we samen besloten om geen nieuwe poging meer te doen. We hebben nog 5 cryo's, mocht daaruit geen brusje geboren worden, dan zij het zo.

Hoe is het met jou? Nog maximaal 2-3 weken voordat je gaat bevallen toch? Zet 'm op!

 

Wat voornamelijk manlief bezighoudt zijn de financien. We verdienen redelijk goed waardoor we het grootste gedeelte van de opvang zelf moeten betalen. Mijn insteek is dan dat mensen het ook redden met minder, dus waarom zou het ons niet lukken? Uiteraard willen we niet elk dubbeltje om hoeven draaien en t.z.t. beide kindjes dan alles kunnen geven wat belangrijk is.

 

Arrghhh, dilemma dilemma dilemma!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan ook voor een brusje in 2013. Wij hebben 2 jongens en afgelopen jaar ben ik zwanger geweest van een cryo. Nu dat (recent) met de 14 weken is misgelopen willen we toch weer zo snel mogelijk verder om het leeftijdsverschil nog een beetje te beperken. Ikzelf had mijn 2 jongens graag dichter op elkaar gehad, maar ik moet bekennen dat de 4 jaar die er tussen zit toch ook wel hele grote voordelen heeft. Nu hadden we graag een wat kleiner leeftijdsverschil gewild, maar het zal toch weer minimaal 3 jaar verschil zijn.

Ook wij gaan nog voor cryo's (er liggen er nog 1 keer 2 cryootjes in de vriezer), maar laten ons ook weer inschrijven voor een nieuwe ICSI behandeling, mocht het niet lukken.

En ook hier wel wat financiele twijfels (mijn man weet dat hij vanaf uiterlijk oktober volgend jaar geen salaris meer heeft - hij heeft per maart/april geen werk meer - en ik werk niet), maar daar laten we ons niet door afleiden. We zien wel wat de toekomst ons brengt. De basisvoorzieningen zijn in huis, de rest zal wel los gaan lopen gaan we vanuit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, die mannen nog even niet willen maar wel gaan praten tegen je buik, hihi. Mijn vriend is heel definitief in zijn besluit, 1 is genoeg, maar hij is ook 41 en ik pas 31. Ik vind 1 eigenlijk ook goed, maaaaar... haha..... ik hou een slag om de arm, baby spullen gaan achter het luik en over een jaar of 3 a 4 komen ze er weer achter vandaan om te verkopen/weg tegeven of misschien toch....

 

Lief trouwens dat je dat zegt, hihi, vinden wij ook hoor, maar volgens mij is jullie kleine prins ook een heerlijke dondersteen echt een gezelschaps dier. Een adres voor die andere oorbel is nog lastig, maar ik ga over twee weken weer naar zaandam dus dan wip ik even binnen bij die winkel waar ze gerpikt hebben en dan hoop ik dat ze nu recht prikken, zucht!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Hobbesje, bedankt voor je reactie! Ik heb 'stiekem' weleens meegelezen in een topic waar jij actief was en heb toen je trieste verhaal gelezen. Wat vreselijk voor je dat het mis is gegaan, ook nog eens met die periode. Dan verwacht je dat niet meer. Hoe is het nu met je? Kan me heel goed voorstellen dat jullie graag verder willen met een behandeling, heb je de keuze of je 1 of 2 cryo's laat terugplaatsen?

 

@ Meezie, misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar heeft M. nu een oorbel? Waarom niet meteen twee? V. is idd een boef, die lacht als ik nee zeg en het vervolgens nog een paar keer herhaalt. Maa ohohoh, wat ben ik verliefd op m'n kereltje zeg, WAUW!! Zwaaien als een van beide weggaat, knuffelen, het is een echte knuffelkont!

Kan me vanuit je man wel voorstellen dat 1 kindje op zijn leeftijd wel mooi is, jullie hebben ook een drukke zaak die moe blijven draaien he!? Maar als ik jou zo lees, ga je het onderwerp 'een 2e' vast nog een keer aansnijden ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat dit topic er is! Voel me nu een beetje verloren hier op dit forum... nu kan ik ergens weer meekletsen!

Het gaat hier wel goed. Heb wel m'n momenten hoor (afgelopen zondag met de harmonie als ik mijn collega muzikanten voor het eerst weer tegen ben gekomen was wel moeilijk - heb ook even lekker staan janken, maar daarna is het ook goed en over). Ik hoop dat we volgende week woensdag antwoord krijgen op het waarom (vijfde ziekte?) of dat het domme pech was. Hoop dat de boel er dan schoon en goed uitziet, dan kunnen we weer verder kijken.

Hoop dat we kunnen kiezen hoeveel we terug willen plaatsen: en dan is het wat ons betreft dat wat ontdooid mag terug (twee keer gedaan, beide keren zwanger van 1). Weggooien van een goed embryootje kan ik echt niet!

 

Hoe zijn bij jullie de cryo's ingevroren? Per stuk? Bij ons nog per 2, dat is blijkbaar in de tussentijd veranderd naar 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbesje, ook ik had je verhaal al ergens gelezen. Wat ontzettend verdrietig. Ik hoop voor je dat er een oorzaak wordt gevonden, al lijkt de vijfde ziekte me ook wel heel cru.

 

Ik kom hier in ieder geval meelezen :) Ben niet zo'n hele actieve schrijver.

 

Ja, 2013 komt sneller dan ik bij kan houden. Ben nu soms wel aan het dromen over weer zwanger zijn en weer een baby. Maar hou de boot ook nog een beetje af, zelfbescherming denk ik.

En ook de niet zo leuke dingen van de zwangerschap enzo staan me toch nog wel bij. Daar heb ik nou niet persee zin in. Ook niet in het hele IVF gebeuren, afspraken, metingen, prikken en vooral niks kunnen plannen ... het is allemaal toch wat.

 

Maar nog zo'n fantastisch kind erbij als mijn dochter, ja graag!

 

Mijn man heeft ook veel moeite met het financiele aspect. Ook hier grotendeels de kinderopvang zelf betalen, al is dat voor het tweede kind gelukkig heel anders. Wist je dat wel Melis? Ook tot hoge inkomens krijg je nog best veel (bijvoorbeeld 70%) terug.

Maar nu sparen we nog lekker elke maand, dat kan straks niet meer zo. Dat vindt hij moeilijk. Hij is nogal van de zekerheid.

Ik zeg: komt allemaal goed, we hebben het ook goed genoeg.

 

Eeeeeeee .... meepraten in dit topic maakt het best wel echt!

Ik schrijf ook in het mei/juni 2010 mama's topic, verder hier en daar een commentaartje. Ik lees wel veel mee, dit forum blijft verslavend.

 

Truste meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal.

Wij hopen in 2013 ook te mogen gaan beginnen voor een brusje. wij hebben nog 2x 2 cryo's.

Wij hebben al een dochtertje die over 4 weekjes alweer 2 wordt.

Ik wilde graag al eerder voor een brusje gaan (idd ook na een jaar) maar ik had ondergewicht en moest van de dokter eerst 8 kilo aankomen. Dit heb ik bijna bereikt dus ik hoop dat we snel weer mogen gaan beginnen.

 

@ hobbesje Ik mocht vorige keer toen ik op de stoel zat nog beslissen of wij 1 of 2 cryo's terug geplaatst wilde hebben ( ze waren alle twee erg goed ontdooid). Helaas had ons eigen ziekenhuis ons ruim van te voren al laten kiezen en hadden we besloten om er 1 terug te plaatsen. En toen ik dus letterlijk in de stoel lag met mijn benen wijd en de dokter er al tussen, hebben we het maar zo gelaten en is er eentje terug geplaatst. Ik heb een fantastische dochtertje maar merk wel dat ik nog erg vaak denk: wat als...... Ik weet ook nog steeds niet wat wij gaan kiezen als wij weer hetzelfde luxe "probleem" hebben.

 

wat zijn jullie meningen hierover?

 

groetjes nieta

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha Melis, ik zeg even wijs niks.... (of zeg ik dan teveel)... haha (misschien moet ik maar vast een topic openen voor brusje 2016 whaahaha, laat het hem maar niet zien)

We hadden er twee laten prikken, maar het ging niet gelijk en 1 liep er nogal te K....n. Op het moment dat ze moesten schieten ging dat dus niet gelijk en draaide madam haar hoofd. Een zit er heel goed en die ander zat echt heel scheef en veel dichter bij haar wang. Met een beetje scheef kan ik wel leven, maar dit was echt te. We hebben hem er uit gehaald en moeten die dus opnieuw laten prikken. Helaas is dat echt een probleem, jeetje de juweliers kunnen je echt het idee geven dat je een slecht mens bent omdat je bij een baby gaatjes laat prikken. Pfff. Maar goed ik weet dat iedereen zijn mening erover heeft, maar het is echt heel moeilijk.

Ach de badjuffrouw vond haar wel ruig zo met haar ene oorbel, hihi geweldig, punker Maud!!!

Maar dat is een beetje Off topic, Meiden ik wil jullie heel veel sterkte wensen met jullie kleine wondertjes en toekomstige wondertjes. Ik hoop voor jullie dat het zonder teveel tranen en moeite gaat lukken, maar het blijft een onzeker traject.

 

Knuffel van Meezie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het komt dichterbij, gelukkig! Lichamelijk wordt het wel zwaar nu. Als je me opmeet kom je op 44 weken zwanger uit en zo voelt het ook pff... Ik ben trouwens ook nog jong, 27, en toch zes jaar bezig geweest. Maar ja het blijft ook een factor geluk en de juiste techniek. Ze hadden bij mij ook geen haast met verder kijken omdat ik 'toch nog jong was'. Heeft me erg gefrustreerd! Anyway, heel knap dat jullie er zo in staan van de cryo's en anders niet. Ik denk wel eens na hoe dat voor mij zou zijn, wij hebben 1 cryo. Ik denk dat ik toch als we dan eenmaal de keuze maken om de cryo te gebruiken, weer icsi zou doen als de cryo niet blijft plakken. Ik ben koppig haha! Maar goed vooralsnog denken we het bij dit duo te laten. Hebben we vast onze handen wel vol aan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan ook voor een brusje (raar woord eigenlijk) in 2013! In juli 2012 hebben we een prachtige dochter gekregen door ICSI-PESA. Meteen de 1e poging raak, wel een spannende zwangerschap gehad (bloedingen agv placenta praevia en veel kwaaltjes) maar dus een gezonde dochter gekregen. Eigenlijk zouden we het daarbij laten omdat we al een samengesteld gezin hebben. Maar het is zo leuk om nu samen zo'n kleintje te hebben, we genieten er zo van en de oudere kinderen ook. Nog een kindje erbij is dan dubbel genieten, plus dat het voor onze jongste dochter fijn is om met een leeftijdsgenootje op te groeien.

 

Ik zie wel erg tegen de zwangerschap op. Toch wil ik niet lang meer wachten omdat ik al bijna 38 ben. We hebben nog 3 cryo's, over een maandje hebben we een intakegesprek voor de terugplaatsing. Als het goed is gaat dat in eigen cylus gebeuren.

 

Ik heb nog niet bijgelezen op dit topic maar dat ga ik snel doen, leuk dat er meer voor een cryo gaan :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben benieuwd,denk dat je mannetje als het eenmaal zover is het ook weer spannend gaat vinden.

Ben wel vanaf week 28 thuis (dat had je volgens mij ook meegekregen,vergeetachtig he ;) ivm de harde buiken de hele dag door.

Na een aantal weken werd dit stukken minder dus wel goed gedaan.

Vind het nu erg zwaar worden, nachten zijn niet echt lekker en me energie is op.

Hou ook veel vocht vast.

Maar ik geniet ook zeker, wat een wonder,dat gewiebel en geschop ga ik heel erg missen denk!!

Nog even.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aller eerst wil ik jullie allemaal heel veel suc6 wensen bij jullie cryo's en nieuwe pogingen voor een Brusje...

 

Wij hebben bewust even gewacht, toen ons zoon 1,5 was hebben we ons zelf op de wachtlijst gezet. ik ben nu bijna 27 weken zwanger

en mijn zoontje is vorige maand 3 geworden en zal 3,4 maanden zijn als de kleine er is HEERLIJK! hij is vrij zelfstandig en kan zelf eten en spelen..

Ieder zijn ding, de ene wil achter elkaar en de ander wacht liever nog even, 1 ding is zeker met de MMM weet je het nooit.. kan in 1 keer raak zijn maar

kan ook een lang traject worden...

 

suc6 meiden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Melis, een brusje voor prins V..leuk hoor!!

Het enige wat ik je vanuit mijn ervaring kan zeggen..wacht nog ff haha!! twee in de lueirs is zwaarrrrr maar ja een tweeling kan je natuurlijk niet vergelijken want daar zit geen leeftijdsverschil tussen.

Ik heb wel een vriendinen tussen haar kindjes zit amper een jaar en ze vindt het wel erg leuk en ze spelen ook leuk samen. Ook kun je activiteiten ondernemen die voor beide nog leuk zijn,

 

Ben benieuwd en ga je volgen!

 

liefs stiertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieta: als ik zeker zou weten dat ik van 1tje terugplaatsen zwanger wordt, zou ik er wel 1tje kunnen missen. Maar ik zou het geloof ik mezelf niet vergeven dat er 1 embryootje wordt weggedaan en dat ik dan niet zwanger zou worden van de andere....

 

*heb er moeite mee om alles te volgen.... nu al! ben er met mijn hoofd duidelijk nog niet helemaal bij nog - hoop dat dat snel verbeterd*

 

Flyr: spannend en leuk dat jullie er ook weer voor gaan! Helemaal als je geen onbezorgde zwangerschap hebt gehad. Hoe zitten jullie cryootjes ingevroren? Per stuk of ook met meer bij elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Mijnbaby, gefeliciteerd met je zwangerschap! Hoe voel je je? Heb je een goede zwangerschap? Begrijp me niet verkeerd hoor, maar je reactie heeft hier wel twijfels teweeg gebracht ;-) Nu jij zo omschrijft hoe het voor jou voelt qua leeftijdsverschil zie ik daar ook wel weer de voordelen van in. Zelfstandigheid is ook erg prettig, je weet tenslotte nooit hoe je zwangerschap verloopt en om er dan nog een klein, onzelfstandig, kindje bij te hebben lijkt me enorm zwaar!

 

@ Stiertje, een brusje voor V.ince zouden we idd enorm leuk vinden, maar de grote vraag is; WANNEER? Ik snap dat twee kindjes in de luiers enorm zwaar zal zijn, zeker als het ook nog eens een tweeling is. Petje af hoor Stier!

 

@ Flyr, welkom!! Nog gefeliciteerd met jullie dochter en wat leuk dat jullie in 2013 ook voor een brusje gaan. Ik kan, zeker gezien je leeftijd, begrijpen dat jullie niet te lang willen wachten. Ik mis het zwanger zijn enorm, het was zo veilig/intiem/onderons. Ik heb een minder leuke zwangerschap gehad, ik had zwangerschapsvergiftiging, en heb 8,5 in spanning en met een hoop stress mijn zwangerschap overleeft. Jammer genoeg, blijkt achteraf, te weinig van het zwanger zijn genoten. Het lijkt ons ook erg leuk om een leeftijdgenootje/speelmaatje/brusje voor V.ince te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben alle leeftijdsvschillen voor en nadelen.

Tussen F en M zit 15 maandenlang tussen onze derde spruit zit weer 15 maanden. Ja het worden tropenjaren maar straks heel veel voordeel omdat ze lekker samen spelen. Maar nu kan het ook wel eens heel zwaar zijn.

 

luister naar je gevoel, er is echt geen ideaal leeftijdsverschil! Vooral heel veel succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Moontje, hey!! Hoe is het met je? En hoe verloopt je zwangerschap? Hoe ver ben je nu?

 

15 maanden tussen twee kindjes lijkt mij erg zwaar, respect voor jou!! En je hebt gelijk, geen enkel leeftijdsverschil is ideaal of nadelig, het zal beide z'n voor/nadelen hebben. Voor de fianciën spoken door manlief z'n hoofd ivm opvangkosten. Maar als dat alles is, denk ik gewoondoen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hobbesje, wat verdrietig dat je laatste zwangerschap s misgegaan. Ik hoop dat je cryootjes je geluk gaan brengen! Spannend dat je over 3 weken alweer op gesprek mag. Ik weet eigenlijk niet of onze cryo's los zijn ingevroren, ik denk het wel. 20 deember hebben we het startgesprek dus dan zullen we het weten. Ik zou ook geen embryootje verloren laten gaan, al lijkt een tweelingzwangerschap me erg zwaar. De vorige ronde, bij de verse poging mocht ik er ook maar 1.

 

Melis, wat een moeilijke zwangerschap heb je gehad! Ik kan me voorstellen dat het moeilijk was om ervan te genieten. Ik had dat ook door al die bloedingen, ik durfde eigenlijk niet geloven dat het echt goed zou gaan. Sowieso vond ik het moeilijk voor te stellen dat ik echt een kindje zou krijgen, dat de Pesa en de Icsi er echt voor hadden gezorgd dat ik zwanger was. Het blijft toch een heel wonderlijk proces. Heb je bij een volgende zwangerschap nu een hogere kans op zwangerschapsvergiftiging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft leeftijdsverschil: tussen mijn oudste twee dochters zit 14 maanden. Ik heb dat niet als heel zwaar ervaren, wel druk. Je bent een korte periode er gebonden met de vele slaapjes, maar daarna is het alleen maar handig, ze hebben veel aan elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor jullie beeldvorming; ik deel alle voordelen mbt klein leeftijdsverschil met manlief, maar hij zit er nog niet om te springen jammer genoeg. Nog meer voordelen? Haha..

 

@ Flyr, ik heb geen idee.. Met 25 weken ben ik een week opgenomen geweest ivm HELLP klachten, had volledige bedrust en een magnesium infuus tegen de HELLP klachten. Er is mij toen gezegd dat de kans aanwezig was dat ze hem vervroegd gingen halen in een academisch ziekenhuis. Ik was doodsbang om ons kindje te verliezen. Na ontslag uit het ziekenhuis heb ik de rest van m'n zwangerschap in angst geleefd, ik leefde van echo tot echo en van controle tot controle. Uiteindelijk ben ik met 36 welen weer opgenomen met een bloeddruk van 180/120, ik zat er doorheen. Dankzij aandringen hebben ze me met 37 weken ingeleid, een verademing!

Tja, het was heftig, maar geen idee of dit een volgende zwangerschap weer zo zal zijn. Een ding weet ik wel; meer genieten! Ik denk gewoon dat ik, net als jij, niet beseft heb écht zwanger te zijn. Dat besefte ik pas na m'n bevalling, wauw ik heb mn zoontje gebaard. Daar moet je toch echt wel zwamger voor geweest zijn

 

Wat leuk dat er zo weinig leeftijdsverschil tussen je meiden zit, ik zal de info ff delen thuis, haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden