Ga naar inhoud

Voorstellen.


Debje1980

Aanbevolen Berichten

Hallo Dames,

 

Ik zal me even voorstellen. Ik ben Debora, 32 jaar oud. Ben nu bijna 8 jaar samen met mijn vriend. We wisten al heel snel dat we samen kinderen wilden en zijn vorig jaar vol goede moed begonnen. We zijn er in november achtergekomen dat mijn vriend bijna onvruchtbaar is (100.000 cellen per ml). Waarschijnlijk komt dit door een operatie op vier jarige leeftijd vanwege een niet ingedaalde bal. Onze enige optie is nog icsi. We verwachten in januari/februari aan onze eerste poging te beginnen. Op een paar kleine hormonale inbalansen (mijn LH is wat aan de hoge kant) na, ben ik helemaal gezond en vruchtbaar.

 

Toen we een jaar geleden hier aan begonnen hadden we nooit gedacht dat we voor deze keuze zouden komen te staan. Ik heb het eerlijk gezegd ook nooit gewild. Nu we voor de keuze staan is de kinderwens toch wel zo groot dat we het gaan proberen. Ik ben emotioneel nogal labiel op het moment. Weet niet goed hoe ik er mee om moet gaan. Ook is mijn beste vriendin zwanger. Uiteraard gun ik het ze, maar ik ben zo jaloers.

 

Groetjes

 

Debora

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Deborah! Allereerst welkom hier op dit forum.. Je zult veel hebben aan de meiden hier de komende periode. Ze zijn allemaal zo lief en begripvol. Iedereen begrijpt mekaar hier precies! Ik begrijp heel goed dat je het even niet meer weet allemaal.. niemand wilt aan de ivf/icsi! Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze periode, voor dat je het weet is het januari/februari :) Laat het maar allemaal over je heen komen.. en ikzelf ben ook pas net gestart en merk toch wel dat ik het heel erg fijn vind om lid te zijn van dit forum.. gewoon lekker dingen van je afschrijven (ook gelijk een soort dagboek voor jezelf) en de bemoedigende woorden van de meiden hier! Ik hoop dat jij dit net zo zult ervaren.

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Debora welkom hier! Dat gevoel van jaloers zijn herken ik erg, en ik vond het ook zo niet lief van mezelf dat ik me zo voelde. Ik gunde het haar namelijk wel, ook dat het binnen drie maanden lukte want sja dit traject is zwaar en dat wens je niemand toe. Maar toch dat stemmetje... Zij wel... Over die gevoelens maar ook over de hele praktische gang van zaken zul je hier heel veel kunnen vinden. Hopelijk heb je dit forum niet lang 'nodig' en ligt er in 2013 een mooie baby in de wieg. Alles kan! In elk geval veel succes gewenst en natuurlijk geluk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Debora,

wat leuk dat je jezelf even voorstelt! Heel begrijpelijk dat je niet door dit traject wil, wie wil dat nou wel? En ook die jaloerse gevoelens, o meis, het is zo herkenbaar! Daarom is het heel fijn om je hier bij dit forum aan te sluiten. Je kan omschrijven hoe je jezelf voelt en je zal altijd begrip voelen. Op de gelukkige momenten en op de ongelukkige momenten. Ik heb mezelf nooit officieel voorgesteld, ineens voelde ik een intens verlangen om contact te hebben met mensen die mij zouden begrijpen in plaats van de buitenwereld die zich begripvol probeert op te stellen. Het is zo'n rollercoaster waar je in terecht komt. Vooral als de wens zo groot is, dan neemt je verlangen het over van wie je bent. Schaam je niet voor je gevoelens en schrijf lekker van jezelf af. Er zijn op dit forum met alles wat je meemaakt en zal schrijven mensen die het herkennen, die je troosten en die je bemoedigen.

Heel veel succes met het gevoel van jaloezie dat je ervaart bij je vriendin. Het helpt mij nog wel eens om open en eerlijk te zijn over mijn gevoel, dan krijg je meer begrip!

En heel fijne feestdagen gewenst, dat het voor jullie maar snel januari/februari zal zijn. Ik wens het je toe met alles wat in mij is dat dit traject voor jullie soepel en snel zal verlopen en dat op die manier het leed dat het 'niet vanzelf lukt' een beetje zal verzachten!

Digitale groet Ancoliene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden