Jump to content
Doortje

Uitgerekend in oktober & november 2013

Recommended Posts

Lijkt me best moeilijk om 'te wachten' op de bevalling, maar het kan niet lang meer duren hoor!!

Hoe voel je je?

In dec/jan is Freggel moment in het zkh om ingeleid te worden en ik ben gewoon zenuwachtig, haha.

Ja, ik zit daar de laatste tijd ook 'stiekem' mee te lezen. Echt spannend.... Je wordt er gewoon zelf een beetje zenuwachtig van he?

Jij groeiecho gehad las ik? Grote knul hoor! Is er al gesproken wat ze eventueel gaan doen? Bijvoorbeeld eerder halen omdat hij anders bij 40 weken misschien wel erg groot is?

Ik neem aan dat ze de groei middels echo's in de gaten blijven houden?

Tja, het valt hier toch wel een beetje tegen. Heb de hele zwangerschap gedacht dat ik eerder dan 40 weken zou gaan bevallen (oke, stom om te denken natuurlijk...) en nu valt het zo tegen.

Ik ben bang dat ik de volle 42 weken moet gaan uitzitten straks en dan alsnog ingeleid moet worden. Ben nu erg gefixeerd op mogelijk gerommel in mijn buik, maar als ik al iets voel is het maar heel af en toe zonder enkele regelmaat. Kortom, er gebeurt nog helemaal niets helaas.

Ja, heb vanmorgen de groeiecho gehad en de 'kleine' man wordt nu geschat op 2800 gram! Bijzonder groot voor deze termijn.

Ik ben nog onder controle bij de verloskundige en heb daar morgen een afspraak staan om o.a. de bevalling te bespreken. Nu zijn ze nogal afwachtend en ik wil een concreet plan hebben ivm de groei.

Mocht hij zo hard doorgroeien, hij groeit gemiddeld 300 gram per week (!), dan zit hij met 40 weken tegen de 5 kilo aan.

Gelukkig heb ik bij 34 en 36 weken nog een groeiecho. Ik ga morgen aangeven dat ik op basis van het gewicht van 36 weken een plan wil hebben, laten zitten tot 40 weken puur om alleen reserves te kweken is in mijn optiek onnodig.

Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar inleiden rond de 38 weken als hij zo blijft doorgroeien.

Kan me heel goed voorstellen dat het heel erg frustrerend is als je graag wil bevallen, maar het nog niet op gang is gekomen. Waarom ben je bang dat je tot 42 weken moet doorlopen? Wil de vk je niet eerder strippen? Ben je bij Yente eigenlijk ingeleid of is die bevalling vanzelf op gang gekomen?

Terecht dat je een plan wil! Je wilt toch weten waar je aan toe bent straks?

Bij Yente ben ik bij 39 weken ingeleid wegens een hoge bloeddruk.

Maandag heb ik weer een afspraak bij de vk en volgens mij bespreken we dan het eventueel strippen een week later. Maar ja, de kans dat daar een bevalling van opgewekt wordt, is zo'n 30% heb ik begrepen.

Dus de kans is groot dat er dan alsnog niks gebeurt natuurlijk.

Nu kan ik bij de vk meedoen aan een of ander onderzoek, waarbij ze kijken wat het verschil is tussen inleiden bij 41 weken of de natuur zijn gang laten gaan en wachten tot 42 weken. Het vervelende is alleen dat je niet zelf bepaalt in welke groep je zit. Dus tja, dan zal ik wel weer net in die groep geplaatst worden die moet wachten tot 42 weken. Dus wil wel van de vk weten wat we doen als ik niet aan het onderzoek zou meedoen. Gaan we dan strippen? En zo ja, wanneer dan? Ik wil gewoon dat doen waarbij de kans op zo snel mogelijk een baby in mijn armen het grootst is.

Ook in jouw geval snap ik heel goed dat je een plan van aanpak wil hebben. Volgens mij gaat bijna elke vrouw er wel vanuit dat de baby eerder wordt geboren dan 40 weken, althans ik doe dat wel. Geen idee waarom eigenlijk.

Waarom vraag je niet of ze je a.s. maandag al wil strippen? Mijn zusje heeft met de vk afgesproken dat ze vanaf 38 weken lichamelijk onderzoek gaan doen (kijken of ze ontsluiting heeft) en als ze ontsluiting zou hebben, dan zou de vk haar gaan strippen. Brutale mensen hebben tenslotte de halve wereld ;-))

Ik hoop echt voor je dat de baby snel komt!!

Eef,

Ik zou vragen of dat ze morgen wil kijken (voelen) of dat je gestript kan worden.

En met het onderzoek mee doen, zou ik persoonlijk niet willen.

Ben zelf iemand die wil dat er naar mij en mijn lichaam gekeken wordt en niet wat er in de boeken geschreven kan gaan worden.

Niet lullig bedoeld hoor, moet ieder voor zich weten. Maar ik wil mezelf geen 'nummer' voelen.

Wat je dan ook beslist, het lijkt mij voor jou zelf ook prettig wat er gaat gebeuren als je niet aan het onderzoek mee gaat doen.

Je wil hoe dan ook weten waar je aan toe bent.

Heel veel succes nog met nu toch echt de allerlaatste loodjes.

Snap heeeel goed dat je met smart aan het wachten bent om jullie kindje vast te kunnen houden.

Dank jullie wel voor de felicitaties!

Het gaat prima. Herstel verloopt vlot. Wat een groooot verschil tussen het herstel van een knip of ingescheurd zijn.

Heb ondertussen flink stuwing gehad. Maar nu gaat ook dit beter en is onze knul op volgens mij 40 gram na weer op geboortegewicht.

Wish, gefeliciteerd!! Wat leuk dat je dochter ook zo lief voor hem is!

Ben weinig op forum, zoonlief heeft waarschijnlijk koemelkallergie en daardoor heeft hij veel gehuild. Nu nutrilon pepti en dat geeft zo'n 60% verbetering en maandag bij kinderarts bespreken of we nog een iets verkniptere melk moet gaan geven om ook z'n diarree weg te krijgen.. Hij lacht nu ook heel veel, echt zo lief!! Hij kijkt naar Nijntje in de box en raakt het al aan. Het gaat zo snel, probeer dus heel bewust te genieten. Z'n broer Thijs is dit weekend 2 geworden en is ook superlief voor hem.

Hoe is het met jullie allemaal?

Hallo allemaal,

Gisteren om 17.33 u uur is onze dochter F.inne R.eva geboren. Alles gaat helemaal goed. Nu nog een nachtje in het ziekenhuis en morgen naar huis.

Binnenkort volgt een uitgebreider verslag!

Eef, super de super! van harte gefeliciteerd met jullie dochter, wat leuk 2 meisjes.

Hoe vind grote zus het? Mocht je vandaag naar huis?

geniet er maar lekker van hoor, ik ben benieuwd naar je verslag :)

Lisa; hoe is het met jouw?

wish; nogmaals gefeliciteerd ;) ik geniet via FB mee van je knappe kerel :)

Yolande; wat onwijs vervelend joh, KMA komt vaak voor in combi met reflux he?!

hopelijk. kun je de meest verknipte voeding krijgen, daar zal hij echt van opknappen.

echt sneu hoor, als ze er zo'n last van hebben.

hier gaat het goed, inmiddels weer van fles op borst voeding :)

Ik gaf nog wel s ochtends, maar was verder afgebouwd, omdat m'n voeding terug liep

en ik er zelf behoorlijk doorheen zat, door de onrust van Thijs (reflux),

toen de medicatie goed werkte ben ik de BV weer op gaan bouwen, en inmiddels voed ik

op de avond fles na weer volledig zelf.

fijne dag allemaal.

MET SPOED GEZOCHT: voor een nieuw tv-programma 'Ik Word Moeder' op RTL8 i.s.m. Cordaid Memisa zoeken wij nog aanstaande moeders/ouderparen die voor 29 november gaan bevallen. In het programma laten we middels een portret zien hoe bevallingen in Nederland gaan in vergelijking met Kameroen, waar de mogelijkheden in de zorg beperkt zijn. De vijfdelige reeks wordt 9 t/m 13 december uitgezonden in het kader van de themaweek over bevallingen.

Info en vragen: Ruben.Dingemans@zodiaknederland.nl

Wie is wie

Eef78 - zwanger van de 2e -verrassing (ook voor onszelf)

Lisa1805 – zwanger van de 1e en 2e– 2 jongens

N@nny - 2e kindje

Tweety - 2e kindje

Wish - zwanger van de 2e

Yolande - 2e kindje

Wanneer uitgerekend

Lisa1805 - 30 november 2013

Afspraken/echo's.

Bevallen!

10 september: Yolande bevallen van een ZOON B.enjamin (36.2)

17 september: Tweety bevallen van een ZOON T.hijs (37.5)

29 september: N@nny bevallen van een DOCHTER (37.3)

10 november: Wish bevallen van een ZOON S.tijn (39.3)

18 november: Eef bevallen van een DOCHTER F.inne (40.2)

Bij deze nog even een verslagje van mijn bevalling:

Op maandag 18 november had ik om 11.30 uur gewone controle bij verloskundige. Ook om te bespreken wat het plan voor de komende tijd zou worden aangezien ik inmiddels mijn uitgerekende datum was gepasseerd. Ze vroeg of ik misschien gestript wilde worden. Dat is toen direct bij die afspraak gebeurd.

Onderweg naar huis had ik al direct gerommel in mijn buik, maar ik dacht dat de boel gewoon wat reageerde aangezien er toch niet zachtzinnig was gewroet zeg maar.

Om 13.00 uur thuis gewoon een boterham gegeten. Om 13.30 uur had ik toch wel het idee dat het weeën waren die ik voelde. Om 14.30 uur heeft opa mijn andere dochter opgehaald en toen kwamen de weeën eigenlijk al om de 5 minuten. Dus toch maar de verloskundige gebeld, want de weeën kwamen toch wel al snel. Zelfs daarna al heel snel om de 2 a 3 minuten. Om 15.15 uur was de verloskundige er, maar had ik pas 2 cm ontsluiting. Toch mocht ik al naar het ziekenhuis. Daar was ik om 15.45 uur. Om 16.00 uur had ik 3 cm ontsluiting. Schoot dus nog niet erg op, maar de weeën kwamen ongeveer al iedere minuut!

Om 17.00 uur had ik 5 cm ontsluiting en zijn mijn vliezen gebroken. 10 minuten later had ik persweeën en ongeveer 8 cm ontsluiting dus ik mocht nog niet persen. Dus toen nog 2 persweeën weg moeten puffen. Daarna mocht ik wel gaan persen en na 3 persweeën is Finne toen geboren.

De nacht nog even in het ziekenhuis doorgebracht en de volgende ochtend zijn we heerlijk naar huis gegaan. Yente is trotse grote zus en alles gaat eigenlijk heel erg goed.

wat mooi om te lezen Eef, zo gaat het begin van je bevalling niet snel, maar het einde des te sneller.

super fijn dat alles goed is gegaan en dat je lekker weer thuis bent.

Wat leuk dat Yente zo'n trotse grote zus is, wat een grote meid is het dan ineens he?!

ik vond Aron echt een joekel toen Thijs was geboren.

Mooie naam ook, Finne, past mooi bij Yente.

geniet maar lekker hoor, het gaat allemaal zo snel. ik ervaar het wel zo tenminste,

alsof het sneller gaat dan bij de eerste, maar het is ook drukker natuurlijk.

Eef,Super leuk een dochter erbij.

Van harte gefeliciteerd!

Mooie naam ook, net als Tweety zegt past mooi bij Yente.

Ook al een snelle bevalling gehad.

Hoe gaat het nu met jullie en met jouw herstel?

Ben benieuwd naar haar gewicht en hoe grote zus het vindt.

Hoe gaat het met de rest?

Ik heb genoten van een super fijne kraamweek. Het lichamelijke herstel verliep zeer vlot.

Echt een verschil van dag en nacht of dat je geknipt wordt of gescheurd bent.

Ik kon meteen mijn bed uit om te douchen enzo.

Onze knul doet het goed, in de avond aan het clusteren ergens tussen 17.00 en 21.00uur wil hij elk uur anderhalf uur even drinken waarna hij daarna 5uur achter elkaar doorslaapt.

Dus rond 3.00uur voeden en hierna tussen 06.00 en 7.00 een keer.

Grote zus is nog steeds erg lief en wil regelmatig kussen en even vast houden.

Ik heb de eerste twee weken last gehad van stuwing. Ik had teveel bv, pfffff wat vervelend was dit. Voor mij en voor S.

Een mn goede vriendin is twee dagen na mij bevallen en zij kreeg met moeite een paar druppels eruit.

Het is beide niet prettig.

Maar nu is het goed onder controle, nog wel af en toe wat stuwing te voelen maar goed te hebben.

Joehoe, waar zijn jullie allemaal? ;-) Het gaat allemaal erg gemoedelijk in ons gezin. Grote zus is nog steeds trots en wil vraagt regelmatig of ze S vast mag houden. (enterknop werkt niet...) S groeit gestaag, bij de geboorte 3975gr en vandaag ben ik gaan wegen en hij weegt nu 5290gr. Zijn navel was niet helemaal droog geworden dus dit is afgelopen donderdag aangestipt. Vanmorgen na laten kijken en het ziet er nu droog en goed uit. 9 januari de eerste prikken en dan wordt er nogmaals naar de navel gekeken. Hoe gaat het met alle kindjes? Ze zijn volgens mij nu allemaal geboren, toch? Lisa, hoe gaat het met jou? Allemaal fijne dagen en tot ziens maar weer.

ik kwam ook eens gluren, maar er is weinig te melden geweest :)

Hier ook z'n gangetje Wish, fijn dat S zo lekker groeid joh, echt een heel

mannetje alweer.

gelukkig dat de navel nu helemaal dicht is inmiddels. Volgende keer prikjes (zielug).

Door Thijs z'n reflux merk ik nog wel dat het meer moeite kost om in een ritme te

komen, en te blijven. Als het een paar dagen minder gaat, merk ik dat er van ritme weinig sprake meer is.

Maar ik hoi voor ogen: het gaat weer over.

Lisa; ik ben ook erg benieuwd naar jouw!

Ik kwam hier ook maar weer eens kijken, maar er is hier weinig activiteit zie ik.....

Lisa, hoe gaat het bij jou? Ben zo nieuwsgierig eigenlijk....

Hier gaat het allemaal prima. Yente is superlief voor haar kleine zusje.

Finne vindt het nog wel moeilijk om lang achter elkaar te slapen (het zijn meer hazeslaapjes), vandaar dat we zijn begonnen met inbakeren.

Dit lijkt haar wel wat rust te geven en ons dus ook haha.

We hebben haar een paar dagen geleden overgedaan naar haar eigen kamer. De eerste weken sliep ze nog bij ons, maar ik lag wakker van het hikken en ieder kreuntje en steuntje.

Nu word ik pas wakker als Finne echt moet huilen. Dus dan slaap je gelijk een stuk beter.

We zijn ook alweer voor de eerste keer bij het consultatiebureau geweest. Finne woog bij 4 weken 3665 gram. In januari mogen we weer en dan krijgt ze ook haar eerste prikken.

Kortom, het gaat hier prima. Het zou alleen fijn zijn als Finne vanaf nu nog maar 1x per nacht komt en over een tijdje gewoon lekker de hele nacht doorslaapt haha.

Hoe slapen jullie kleintjes?

Wij waren met Yente zo verwend. Die sliep bij 6 weken al van 22.00 tot 8.00 uur.

Hallo allemaal

Lang geleden! ;)

Gezond en liefdevol nieuwjaar gewenst!

Hier alles heel goed. Ze is erg vrolijk en slaapt 's nachts (na onrustige avonden) van ong 23 uur tot ong 8 uur.

Heerlijk!!!

Ze is inmiddels alweer 3 maanden oud.

Vanmorgen heb ik het zh een mail gestuurd voor terugplaatsing van onze laatste 2 cryo's.

Een nieuwe ICSI doen we niet meer. We zijn gezegend met 2 prachtige kinderen.

Ik weet niet wat de wachttijden zijn maar in maart ofzo zou ik wel een cryo terug willen plaatsen. Ze is dan 6 maanden oud.

Ben benieuwd wat het antwoord is!

Hoe is het met jullie? Ik lees goede verhalen!

Tweety

Wat zielig voor Thijs van de reflux. Heeft hij er nog veel last van nu je medicatie geeft?

Balen dat het ritme wat je hebt dan verstoord wordt.

Aron slaapt tussen de middag nog goed kun jij dan ook een momentje voor jezelf pakken? Liggen ze dan ook tegelijk in bed?

Hier komt dit regelmatig voor. Dan liggen ze ongeveer 1 of 1,5 uur tegelijkertijd in bed.

Maar voordat ik het weet is dit uurtje weer voorbij en ben ik vergeten om te gaan zitten. Hihi

Eef,

Super dat Yenthe zo lief is. Dat is hier gelukkig ook.

Nanny,

Fijn dat ze goed doorslaapt. Kun je bijtanken.

Zijn de avonden wat rustiger?

Ben benieuwd wat ze in het zkh zeggen. Als jii lichamelijk gezien 'hersteld' bent zal het wel mogen toch.

Onze knul groeit hard. Bv gaat goed en grote zus is nog steeds erg lief voor S.

Het meeste kraambezoek is geweest. Leuk om bezoek te krijgen. Maar ook wel fijn als dit over is. Hihi

Jullie ook allemaal de beste wensen

Ik heb al te lang niets laten horen maar zit er helemaal doorheen. Heb zelf in ziekenhuis gelegen omdat ik vreselijke buikpijn had en toen bleek ik een endometriosecyste in eierstok te hebben waarin een heftige bacterie zit. Ben thuis nu maar moet nog wekenlang bedrust houden en heb voor 4 weken 2 antibioticum kuren. Los daarvan hebben we al maanden een huilbaby, hij heeft vreselijke reflux ondanks maagzuurremmer etc. Dus ik kom

Momenteel wel lezen maar niet veel schrijven. Voor jullie allen een prachtig 2014! Liefs

Yolande breek even hoop dat ik je hiermee kan helpen, maar mijn dochtertje heeft ook ernstige reflux. Ze is nu inmiddels bijna 19 mnd. Ze heeft inmiddel een maagledigings onderzoek gehad waaruit blijkt dat haar maagje in een uur maar voor 11% ledigt moet minimaal 30 % zijn. Ze krijgt nu 1x per dag nexium en 3x per dag erothromisine (antibioticum, dat zorgt voor snelle maaglediging). Het gaat nu heel goed met haar. Als ze 2 jaar is gaan we proberen af te bouwen met de meds.

misschien heb je hier wat aan. Heel veel sterkte meid.

gr Shanna (juli 2012 topic)

meiden, voor jullie allemaal de beste wensen. ( januari is nog miet voorbij , dus het mag nog ;) )

Eef, fijn dat het zo lekkergaat met de meisjes, en dat het inbakeren lijkt te werken.

De hazeslaapjes herken ik hier ook wel van Thijs, die had dat ook behoorlijk door de reflux.

Gelukkig gaat dat nu al een stuk beter.

Slaapt Finne inmiddels al door?

nanny, goed om te lezen dat het zo goed gaat. Wat dapper om alweer verder te gaan voor de cryo's,

k ben benieuwd hoe ze t gaan aanpakken int ziekenhuis, kan me voorstellen dat je geen nieuw behandelingen meer wilt.

En wie weet is het ook niet meer nodig, en komt er gewoon een derde kindje bij.... spannend hoor.

lekker dat ze s ochtends ook pas om 8 uur komt. Zelfde ritme als Thijs, en inmiddels slaapt hij (sinds een

weekje) ook s avonds, dus dat is ook heerlijk, s avonds gewoon rust aan je hoofd ;)

Wish, s middags liggen m'n jongens meestal. tegelijk te slapen ja, maar,net wat je zegt, dan heb je even een uurtje

of 1,5 voor jezelf en dan loop je nog even dit of dat te doen, even douchen (wanneer moet dat anders ?) en t is zo

weer voorbij ;) k merk wel dat Thijs het steeds beter gaat doen, de reflux blijft een 'ding' maar hij krijgt al meer ritme de laatste 2 weken en dat geeft mij dus ook meer rust.

Ik las op FB dat jouw kleine man hartstikke goed groeit..... super hoor, hij is straks groter dan Thijs

(moeten we wel een x daten met de baby's erbij, kunnen we foto's maken) :)

wij hebben idd. ook alleen kraambezoek in de kraamtijd gedaan, en je ontkomt er dan niet aan dat er alsnog mensen

komen daarna, maar t meeste is dan wel geweest. k ben die visite daarna ook gewoon weer zat :p

Yolande; ik schrik echt van jouw. bericht. wat vreselijk om te lezen wat je allemaal al hebt doorstaan,

trek je het zelf nog wel. joh?! Die onrust van je kleintje is afschuwelijk vermoeiend, endan ook je eigen

lichaam wat zo raar doet ineens. bah bah. kan me voorstellen dat je er helemaal doorheen zit.

je kleintje zo pijn te moeten zien lijden gaat door merg en been.

He je wel eens overwogen om hem op te laten. nemen in het ziekenhuis? ik herken je verhaal nl. van m'n vriendin, die

in Augustus in bevallen, precies zo.... huilen, huilen, huilen..... en van t 1 komt t ander, (andere voeding, lijkt 2 dagen beter te gaan, andere medicatie, lijkt even beter te gaan, dan weer spruw erbij, dan weer dit dam weer dat......) zij was ook ten einde raad, uiteindelijk is d'r meisje opgenomen, en alleen al t feit dat je dan uit je negatieve spiraal wird gehaald is al heerlijk. in t ziekenhuis krijgen ze ook een 'prikkelloze kamer' etc.etc. daarna was het een stuk beter, ze kijken daar ook

je kindje compleet na van boven. naar beneden.... zij had ook ernstige reflux en daarbij de hele negatieve spiraal waar ze in terecht kwamen.

Door haar kwam ik er bij mijn Thijs ook op tijd achter dat hij reflux had.

ik wil je heel veel sterkte en beterschap toewensen, en ik hoop echt dat je t ergste voorbij bent.

Knuffel