Jump to content
Sign in to follow this  
Suzzy

hoeveel embryo's bij cryo-cyclus

Recommended Posts

Hallo,

Zoals jullie allemaal vast wel weten, mag je per 1 januari 2013 nog maar 1 embryo plaatsen bij de eerste 2 ivf/icsi-behandelingen als je jonger bent dan 38 jaar....Maar hoe zit het met de cryo's die zijn voortgekomen uit de ICSI.

Wij hebben in januari 2013 1 embryo laten terugplaatsen vanuit ICSI 1, vanuit deze behandeling hebben we nog een aantal cryo's. Ik zou ze graag per 2 willen laten terugplaatsen.. Mijn vraag is of iemand weet of dit wel mag van de zorgverzekering??? Wordt mijn vergoeding van ICSI 1 dan niet ingetrokken??? Krijg ik de cryo dan wel vergoed (dit laatste zou ik nog niet zo erg vinden)....

Dus als iemand hier een antwoord op heeft zou ik dit heel graag horen. Ik kan natuurlijk ook de zorgverzekering bellen, maar vaak twijfel ik aan de informatie die ik krijg....ben al een paar keer verkeerd voorgelicht...

xx

Hallo Suzzy,

Dit is per verzekeringsmaatschappij weer verschillend.

Je zou dit dus het beste bij je eigen zorgverzekering kunnen navragen.

Cryo's voortgekomen uit een ICSI behandeling vallen onder je poging.

Volgens mij is het zo dat er maar 1 verse mag terug geplaatst worden en ook 1 cryo.

Maar nogmaals dit is afhankelijk van je zorgverzekering. En daarbij staat ook nog dat de kwaliteit van de cryo's van belang is.

Dus vraag het even na dan heb je zekerheid, laat ze dit ook gerust op papier zetten en je toesturen he :-)

Guest Guusje

Dit is niet de beslissing van je zorgverzekeraar, maar van de overheid. Ik zou het bij je arts zelf navragen Suzzy.

Succes!

Volgens mij kom je in de problemen als je complicaties krijgt als er een tweelingzwangerschap volgt.

In Nijmegen hebben ze een overgangsregeling voor de paren die de embryootjes nog per 2 hebben ingevroren (die mogen nog wel 2) en plaatsten ze er echt geen 2 meer terug als ze per stuk zijn ingevroren.

Maar zijn ze per 2 ingevroren dan? Als ze per stuk ingevroren zijn is er toch geen directe reden om er 2 terug te plaatsen? Ik snap je gevoel hoor: maar de kansen zijn uiteindelijk even groot, alleen duurt het langer....

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• Ja dat is dan ook het enige pluspuntje ervan inderdaad! Kon dat ook gelijk merken toen ik even een stop had na de miskraam. Vond de babywatcher echt een uitkomst nu! Is gewoon een echo apparaat voor thuis (google maar) kwalitatief niet zo goed als bij de verloskundige maar zagen duidelijk een hartje kloppen en sommige keren konden we ook best wat beweging zien, soms ook niet(lag ie waarschijnlijk lekker te slapen)
    • Ja, echt balen. Wel fijn om nu even rust te hebben van al die hormonen, maar uiteindelijk wil je dan ook weer snel verder. Geduld hebben nu even dus 😉 Ah wat balen dat je echo was geannuleerd zeg. Hoe werkt de babywatcher? Super fijn dat je al zo ver gekomen bent, echt heerlijk voor je. Je kan nu lekker gaan genieten hoop ik!
    • Goedemorgen @Onzefamilie @Marsukar @LouLou1980 en @Nora90 Hier alles nog altijd ok, gehele familie gezond. Derde week thuiswerken nu en ik denk dat het de rest van de maand ook nog wel is. Hoor geruchten dat de maatregelen nog zeker een maand zullen aanhouden. Maar dat zullen we vanavond horen bij de pers conferentie. Hopelijk heeft je buurman toch nog een mooi afscheid gehad Onzefamilie, zo met alle buren die een laatste groet konden geven buiten is denk ik wel heel mooi. Het is erg verdrietig als een geliefd persoon niet het afscheid kan krijgen nu wat je eigenlijk voor ogen had. Hopelijk kunnen jullie het binnenkort een beetje een plekje geven... Goed dat je bezig blijft, hier ook druk in de tuin bezig geweest. Het weekend wordt mooi weer, dus dan weer lekker verder, is de tuin iig weer zomerklaar. Wat rot dat je vrouw haar baan waarschijnlijk gaat kwijtraken. Zit ze al aan de max qua contracten?  Wat een rot situatie nu he? Idd Loulou, ik heb nog maar 1 Emmy over helaas. Ga je voor een eiceldonor en dan heb je zelfs nog minder als ik zelf met mijn bejaarde eitjes... Was er echt even verdrietig om en heb even de tijd nodig gehad om te bedenken wat te doen nu. De kliniek is wel heel erg meedenkend en ze vonden het ook rot voor mij. Het ene overgebleven Emmy hebben ze ingevroren en is een Blasto met kwaliteit 4BB, volgens hun is het goede kwaliteit. Ah, ok, dan snap ik nu hoe dat zit met ontdooien van cryo's. Ik heb die zelf nooit gehad, dus dat is nieuw voor mij. Maar is helder, dus ze hadden eentje uitgehaald en die deelde niet door en toen hebben ze daarna vlug een nieuwe ontdooit die er nu in zit. Hoe is het nu? Zondag schreef je dat je maandag, gister dus, ongi moest worden. Ik hoop zo dat het weggebleven is! Wat lief van de bollen, als je ze echt zelf niet nodig hebt, dan wil ik ze heel graag overnemen. Ik heb zelf namelijk vergeten de kliniek te vragen toen ze meds opstuurden om ook een doosje van die bollen mee te sturen en nu kom ik tekort voor de volgende poging.... Moet dan voor 4 dagen hebben, maar heb nog maar genoeg voor 2. Omdat ik nu onverwacht 2 weken heb moeten gebruiken omdat last minute mijn tp niet door is gegaan heb ik bijna alle bollen op moeten gebruiken. Ik stuur je wel ff een pbtje. Balen idd Marsukar dat er nu geen hartjesspreekuur is, ik kan me heel goed voorstellen dat je daar behoefte aan hebt om eventjes te luisteren ernaar. En de afspraken allemaal alleen doen, zonder je vriend/man erbij lijkt me ook rot. Niet allemaal onoverkomelijke problemen idd, maar toch niet leuk. Ben je eindelijk zwanger met zo een traject en dan krijg je deze situatie. Tuurlijk mogen we blij zijn dat we gezond zijn en dat jij in verwachting bent, maar het drukt zo een stempel op zo'n fijn nieuws. Dan ten slot nog de situatie hier.... Ik heb na lang wikken en wegen besloten voor die 8 bevroren eitjes te gaan. Mede omdat zij met donorzaad hele goede resultaten had en ik dan alsnog voor een verse tp kan gaan. Ik ook de vorige donor die maar 1 Emmy had uiteindelijk niet nog een keer een punctie wil laten ondergaan met het risico dat er weer maar eentje uit komt. Ik weet ook wel, eentje kan genoeg zijn, maar daar ga ik maar niet vanuit. Het traject verloopt allemaal al zo moeizaam bij mij dat het bijna lijkt alsof het me gewoon niet gegund is.... Ik hoop dan maar dat uit deze 8 eitjes een stuk of 3, 4 (of liefst nog meer) goede blasto's komen. Het Emmy dat van de eerdere donor hou ik dan achter de hand. Gelukkig is er nog genoeg zaad over, ze hadden toen de helft maar gebruikt, dus ik hoef geen nieuw zaad te kopen. Ik heb dat de kliniek het weekend laten weten. Daarna kreeg ik alvast een protocol voor als ik nu toch voor een tp wil gaan. Ze gingen uit van menstruatie op 1 april, maar het kwam vanmorgen. Ik heb mijn contactpersoon gecontacteerd en dit gemeld. Haar ook gevraagd wat zij denkt dat ik moet doen nu. Gezien de situatie en de grens tot de 14e gesloten is. Zij zegt dat er geruchten gaan dat de grens tot 1 mei gesloten blijft. Als ik nu voor een tp ga dan zou dat op 20 april zijn en moet ik de meds vanaf vanavond weer gaan slikken (Estrofem). Als het dan weer niet doorgaat moet ik de meds gaan afbouwen en dat is eigenlijk niet zo goed om dat 2 maanden achter elkaar te doen. Ik heb dus besloten om haar advies op te volgen en deze maand dan ook maar te skippen. Dat doet pijn om zo een beslissing te nemen, weer een maand wachten, en ik wacht al zo lang.... Maar gezien de situatie is dat dan het verstandigste. Alleen zit ik in mei super rottig met de tijd en kan ik moeilijk weg. Maar daar pas ik dan wel een mouw aan hopelijk... Ook weer kei egoistisch natuurlijk, het hele land is in drama en ik lig te zeveren over maandjes wachten en terugplaatsingen die uitgesteld worden.... Nou meiden, stay safe and healty! Tot de volgende x    
    • ach @Onzefamilie wat rot dat je vrouw haar baan is kwijtgeraakt ☹️.. Jullie vinden vast en zeker een oplossing, maar goed dat maakt het nieuws nu even niet minder rot. Maar even goed nadenken over de volgende stappen om te zetten..  Mooi om te lezen dat jullie buurman een waardig afscheid heeft gekregen. Zo te horen was het een geliefde man. @LouLou1980 Ja het blijft een hele lastige periode die wachtweken. Dat je niks voelt hoeft helemaal niks te zeggen. Ik voelde ook helemaal niks. Geen gevoelige borsten, geen misselijkheid, toen nog niet heel moe, echt helemaal niks. En ben vandaag 14 weken zwanger.. Maar eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik ook niet het gevoel had dat ik ongesteld zou worden. Je weet echt niet wat die wachtweken mentaal met je kunnen doen en of je niet alle dingen die je voelt, onbewust, onder een loep gaat leggen. Dat denk ik iig dat ik deed.. Hou ons op de hoogte. Duim heel hard voor je!!! Ik voel mij gelukkig wel beter. Kan wel slecht tegen het thuiszitten en niet onder de mensen kunnen zijn, maar goed ik ben wel iemand die mij netjes aan de regels houd. Hoop zo dat het sneller gaat dan ze denken 🙏! Qua zwangerschap voel ik mij ook goed. Vandaag dus 14 weken. Nog steeds onwerkelijk. Vrijdag Assistent vk gesproken. Heb 7 april m’n eerste afspraak. Wordt een snel bezoek. Alleen het noodzakelijke  wordt gedaan. Snap het wel hoor. Baal alleen dat we nu echt op de 20 weken echo moeten wachten voordat we weten wat het wordt. Helaas is er nu ook geen hartjesspreekuur. Om even naar het hartje te luisteren. Omdat het nog zo onwerkelijk is, had dat wel fijn geweest. Maar ze zeggen dat, zolang er geen bloed is, ze de zwangerschap als goed beschouwen. Ook dit is heel logisch vanuit hen bekeken, maar omdat het toch ons eerste kindje is en we merken dat het traject toch nog steeds als nasleep wat onzekerheid kan meegeven, was zo’n spreekuur wel heel fijn geweest. Maar goed als dat nu het ergste is waar we nu rekening mee moeten houden in een tijd als deze, dan teken ik er maar voor. Dus zal er niet teveel over zeuren 😬.  Ben natuurlijk ook heel benieuwd hoe het met @Kitje en @Nora90 gaat ☺️
    • @Onzefamilie lieverd wat een toestand allemaal hè waar we in leven. Ik had het er met mijn man gisteren over dat ik het zo raar vind dat er zo veel doden zijn gemeld en dat ik (gelukkig) nog iedereen gezond en wel om mij heen heb nu. Waar ik wel steeds tegen aan loop dat de mensen om mij heen nog steeds zo laks zijn ondanks adviezen om thuis te blijven persoonlijke hygiëne enz. Ik heb pijn en moeite erin gestoken hun bij hun verstand te praten maar niks helpt.  Helaas kan jij er ook niet voor wegdraaien want we moeten het samen doen! @Kitje heb even de voorgaande berichtjes gelezen en zag dat je nog maar 1 eitje over hebt. Wat een teleurstelling moet dat zijn. Weet je al een beetje wat je nu gaat doen? Ik heb btw ook nog veel van die vaginale bollen over als je wilt. Nog heel even antwoord op je eerdere vraag. Ik heb bevruchtte cryos in de vriezer zitten die ze bij elke natuurlijke cyclus terug plaatsen. Bij het invriezen moest ik een contract tekenen waarin ik aangaf of ik ze per stuk ingevroren wou hebben of per 2. Ik had per stuk gekozen. Elke keer bij een een nieuwe TP ontdooien ze dus 1 cryo en als die de ontdooiing niet overleefd dan hebben ze nog tijd om er nog 1 eruit te halen en gelukkig zag die er wel mooi uit. Na de ontdooiing moet hij nog wel zelf doordelen  naar blastocyte. @Marsukar ben je al een beetje opgeknapt van je verkoudheid? Wat betreft mij ik zit nu 1 mijn eerste Wachtweek en merk niet zo veel ☹️ Morgen zou ik officieel mijn menstruatie moeten krijgen waar het vorige keer ook op mis liep. Dus ben beetje gestressed en voelde vannacht ook behoorlijke krampen dus hou letterlijk en figuurlijk mijn buikje vast.   
  • Topics

Important Information

Terms of Use