Ga naar inhoud

Uitgerekend november / december 2015


olijfje_76

Aanbevolen Berichten

Vanmorgen na een zeer voorspoedige bevalling zonder complicaties thuis bevallen van onze supermooie en gezonde dochter M.adeleine, 3990gr en 53cm. Ik voel me superfit en helemaal niet het gevoel dat ik een bevalling achter de rug heb, hopen dat dat zo blijft!!! Echt zo'n verschil met mijn eerste bevalling, het is gelukt om heerlijk thuis te bevallen en ik zit als een prinses in mijn eigen bedje te genieten!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 277
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Madelin wat fantastisch!! Gefeliciteerd! Mooie naam ook. Past bij je forumnaam! Wat heerlijk dat de bevalling zo'n positieve ervaring was, het is je zo gegund. Vorige keer was je toch suf van de pethidine en bang? Dan klinkt dit stukken beter! Dankzij jou heb ik trouwens zelf de pethidine afgeslagen en ben daar heel blij om, want J.acco had het hard nodig om goed helder te blijven. Dus nog bedankt dat je dat gedeeld hebt! Lekker genieten van de kleine meid nu! Hoe vindt je oudste het?

 

ACJ Ook jij kan het! Gewoon eerst heel lang puffen en dan een tijdje persen en dan heb je een glibberige baby op je buik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

 

hier eindelijk weer een berichtje van mij.

op vrijdag 30 oktober zijn wij trotse ouders geworden van een zoon R.oan en een dochter Y.inthe

ik ben ingeleid in het ziekenhuis, bij aankomst bleek ik al drie cm ontsluiting te hebben. Uiteindelijk rond 20.45 uur bevallen. zoon 2905 gram kwam spontaan. dochter 2330 gram lag niet goed en heeft de arts letterlijk uit mijn buik gehaald. Ze heeft een erg zware start gehad met zuurstoftekort en begon niet spontaan te ademen. Ze is midden in de nacht door een neonatoloog van een ander ziekenhuis met de ambulance opgehaald. Ik mocht een uur later in een ambulance erachteraan en mijn man moest met ons zoontje in de auto zelf naar het ziekenhuis rijden.

Uiteindelijk mocht ze zondag al van de afdeling neonatologie af en bij ons op de kamer slapen. Ze heeft allemaal onderzoeken gehad, maar alle uitslagen zijn goed, de artsen denken dat ze gelukkig maar erg kort zuurstofgebrek heeft gehad.

nu thuis merken we hoe druk een tweeling is, om de drie uur voeden en we zijn ongeveer een uur met elk kindje bezig, dus dan blijft er steeds een uurtje over. Veel tijd voor iPad blijft er dus niet over ;-)

We genieten enorm van onze wondertjes!!!! En voelen ons heel gezegend met onze prachtige kindjes :love7::love7:

 

olijfje en madelin heel erg gefeliciteerd met jullie wondertjes!!

acjc en vlindermama sterkte met de laatste loodjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nynk, gefeliciteerd!! En wat leuk dat je de tijd vindt om ons dit te vertellen :-)

Wat moet dat heftig geweest zijn met de neonatoloog en ziekenhuiswisseling, meteen komt er dan zoveel op je af...

Ik moest al aan je denken met voeden, dat is echt een fulltime job met een tweeling. Lekker survivallen de komende tijd. Maar ook dubbel genieten van die twee kleintjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet er ook om lachen Olijfje, maar ik snap wat je bedoeld hoor, ik zei het ook al na de bevalling, er is weinig dat zo oplucht en wat een heerlijk gevoel dat is als je na dat hoofdje een lichaampje eruit voelt glibberen, heerlijk wat een opluchting!!! En inderdaad, ik wens jullie echt allemaal zo'n bevalling, let wel het is gewoon echt geen pretje en pijn heb ik echt gehad, maar ik had het onder controle (dankzij mijn yogalessen ademhalingstechniek en idd zonder pethidine) en dames, ik ben in bad gaan liggen en ik vond het heerlijk, ik had 3 cm ontsluiting en de VK zei dat ze over 3 uur terug zou komen, ga even lekker in bad of onder de douche zei ze. Daar heb ik ruim 2 uur in gelegen en tussen de weeën door zakte ik gewoon iedere keer in slaap. Ik dacht wel een paar keer, oe dat kindje ligt op m'n darmen want ik voelde echt zo'n lichte persdrang iedere x die bij elke wee erger werd. Maar omdat ik daarvoor maar 3 cm had dacht ik niet dat dat iets met persdrang te maken had. Toen ze 3 uur later kwam had ik 8 cm en mocht ik ook gelijk zachtjes mee drukken/persen en daarna ging het zo snel, 40 minuten nadat VK er was is ze geboren. Dus meiden, als het kan probeer het bad een poosje, bij mij dempte het de weeen en de ontsluiting ging supersnel, waarschijnlijk doordat ik zo ontspannen in het water was. Sterkte en succes!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nynk gefeliciteerd! Fijn dat het goed gaat met de kleintjes. Nu lekker genieten. Mooie datum, is mijn verjaardag hihi

 

Olijfje mooi hoe je het omschrijft. Hoop echt dat ik het ook zo mag ervaren. Zie het nog best als een dingetje.

 

Een bad zou ook goed bij mij passen. Vind het heerlijk om in bad te liggen. Hier nog 2 weekjes werken en dan verlof. Ben er echt aan toe aangezien ik niet heel best slaap op het moment. Heupen doen zeer. Heb als tip een voedingskussen tussen mijn benen maar dat is ook nog een gehannes als je vd de ene zij naar de andere draait. Daardoor met werken minder energie. Ze noemen het niets voor niets de laatste loodjes haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nynk, ik heb jouw bericht gemist. Van harte gefeliciteerd!! En wat heftig allemaal. Maar fijn dat het nu goed gaat, emotioneel zal het voor jou nog wel heftig zijn, dat ziekenhuis en heen en weer gerij, spanning om alle onzekerheid in het begin. Ik geloof direct dat het enorm druk is maar je zal ook genieten, heel veel sterkte deze begintijd en heerlijk, ze zijn er!!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Acj, hoeveel weken ben je nu? Dat kussen is inderdaad lastig met draaien, dat blijft tot het laatst en de laatste 2 weken was ik dat slapen ook echt zat, omdraaien in drie fases en dan tussendoor naar de wc maar jij kan dat hoor, nog ff en dan is het voor jou ook zover. Sterkte nog even.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Madelin, gefeliciteerd met je dochter!

 

Nynk, gefeliciteerd met je zoon en dochter! Wat een heftige en spannende periode zal het zijn geweest. Maar fijn dat alles nu goed is!

 

Ook wij zijn weer papa en mama geworden. Op 4 november is ons zoontje K.yano geboren na een goede geplande keizersnede.

Hij lijkt veel op zijn zus*, maar heeft toch wel echt een jongens gezichtje.

Herstel gaat goed en hij is een tevreden mannetje.

We zijn helemaal in love!

 

Ik vertel later een keer wat meer...

Morgen gaan we als het goed is naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlindermama gefeliciteerd met jullie zoon. Wat fijn dat alles goed is gegaan en wat mooi dat hij op zijn zus lijkt. De geboorte zal emotioneel maar ook heel mooi voor jullie zijn geweest..

Geniet van elkaar!

 

Volgens mij blijf ik nu nog over.. Ik ben vandaag precies 34 weken zwanger, dus mag nog even. De kleine is elke dag druk aan het bewegen in mn buik en dat is ook wel genieten. Ben heel benieuwd wanneer de kleine komt en hoe hij /zij eruit ziet. We weten niet wat het wordt dus dat is nog even een verassing :-)

 

Dames geniet van jullie wondertjes! Ik hoop dat jullie zo nu en dan wat van jullie laten horen op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vlindermama gefeliciteerd!!!

 

Wat heerlijk dat het achter de rug is, nu heerlijk genieten!! Wat een heftige tijd heb je achter de rug.

Wat bijzonder dat hij op zijn zus lijkt. Ben zo blij voor je!!

 

AJC succes met de laatste loodjes. Ik vond het heerlijk en had tot op het einde nog geen genoeg van mijn buik. Was me zo bewust van het afsluiten van deze periode, wetende dat die nooit meer terug komt. Maar nu ze er eenmaal zijn, vind ik het heerlijk en zou ik nooit weer terug willen hihi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben idd echt gewoon super aan het genieten. Morgen is ze alweer een week en de kraamverpleegster is er morgen voor het laatst. Echt een superkraam, wat is dat fijn Zeg zo heerlijk rustig thuis de kraamperiode. Mijn meisje is geweldig en tot nog toe heel relaxt. Het voeden gaaf ook heel goed, ik voel me een gezegend mens, en voel me heel goed, er zullen best pittige dagen of tijden komen maar deze heerlijke fijne week kan ik alvast in m'n zak steken...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Genieten: check! Ons jongetje drinkt goed aan de borst, slaapt goed en maakt goed volle luiers en is heel tevreden, afgezien van een uurtje krampjes per dag. Het is heerlijk om zo'n wurmpje te knuffelen en te zien genieten van en ontspannen in een warm badje. Nu na 2 wk is hij duidelijk wat langer wakker en zijn z'n oogjes wat verder open en ik kan niet stoppen met naar hem kijken!

Ook is het zo heerlijk om het hele ICSI-traject even achter ons te laten en deze fase af te sluiten en te vieren. Ooit gaan we de 2 cryo's nog ophalen, want we willen heel graag ook een tweede, maar op dit moment ben ik daar nog totaal niet mee bezig.

Mijn herstel gaat langzaam maar zeker en ik kom steeds wat meer uit bed. Ik heb geen haast, komt allemaal wel, easy does it.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden