Jump to content

Uitgerekend november / december 2015

olijfje_76
 Share
Followers 4

Recommended Posts

Fijn om te lezen dat alles goed gaat. Begin nu ook wel wat ongeduldig te worden. Nog 3 dagen werken komende week en dan verlof, jeeej! Afgelopen week alle kleertjes gewassen en gestreken en de kast en commode ingericht. Ben er helemaal klaar voor 😊

• Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

ACJ dat is aftellen geblazen! Leuk hè, al die mini-kleertjes! Ik vind het ook zo leuk om ons jongetje steeds weer iets aan te doen uit die kast en te zien of het past en wat er leuk bij staat. Hij past nu sommige maat 50-kleertjes al niet meer!

Madelin wat fijn zo'n goede kraamhulp! Hoe is het gegaan toen ze weg was? Moest je ook zo huilen bij het afscheid?

Nynk en Vlindermama, hoe gaat het met jullie?

ACJ, het is voor jou wel lang wachten zo in je eentje, maar nog even geduld en ik hoop dat je nog een paar goede en fijne weken hebt tot de kleine er is, ik hoop dat alles goed en gezond is.

Olijfje, ik heb gelukkig geen kraamtranen gehad (wel op dag 9 dat de tranen zonder reden heel zachtjes zomaar uit mijn ogen rolde, als ik bv alleen al met mijn oudste zoontje zat te zingen voor het naar bed gaan, maar dat waren meer tranen van geluk en ongeloof denk ik) ik hoefde niet te huilen toen de kraamhulp weg was maar het was wel een enorm raar gevoel, ik heb gewoon even aan mijn tafel gezeten, helemaal overbluft, het ene moment kijk je nog tegen de bevalling op en het andere moment loopt de kraamhulp de deur alweer voor de laatste keer uit, alsof alles in een zucht voorbij was. Mijn kleine meisje is vandaag twee weken oud en ze is tot nog toe nog steeds zo rustig, ze slaapt en drinkt eigenlijk alleen maar. Ik merk nog niet echt dat ze meer wakker is, 's avonds rommelt ze soms een poosje maar dan leg ik haar gewoon weer even aan en meestal valt ze aan mijn borst lekker in slaap en kan ik haar zo in haar bedje leggen. Ik weet gewoon niet wat ik meemaak (bij mijn zoontje heb was het 10 weken alleen maar huilen en die sliep overdag nooit langer dan 10 minuten ivm verborgen reflux en achteraf dronk hij ook helemaal niet lekker en goed aan de borst) ze drinkt snachts heerlijk liggend en dan slapen we allebei intussen gewoon door dus ik kom tot nog toe ook geen slaap tekort. Het klinkt misschien zoetsappig maar het is tot nog toe gewoon genieten, ook omdat ik niet weet of ik ooit nog zo'n lief kleintje in mijn armen zal houden neem ik overal echt heel erg de tijd voor. Maar ik ben zelfs bij met mijn was en strijk, wat wil je nog meer.

hoe gaat het met de anderen, Nynk en Vlindermama.....gaat alles goed en gezond, pittig of loopt het lekker??

Ik moet inderdaad nog even geduld hebben 😊 mijn verlof is inmiddels in gegaan en zit vandaag precies 4 weken voor de uitgerekende datum. Nog leuke tips om tijdens je verlof te doen? Iedereen werkt natuurlijk dus moet me een beetje zien te vermaken. Elke dag kijk ik trots in de babykamer en het voelt nog steeds onwerkelijk dat ons kleintje daar straks ligt.

Gisteren controle bij de verloskundige gehad en alles gaat volgens boekje. De kleine is goed ingedaald en het hoofdje zit al vast in het bekken. Fijn idee dat een stuitligging niet meer kan.

Zijn jullie al wezen wandelen met de kleintjes?

Wat leuk ACJ! Tips: Netflix-abonnement, middagslaapjes, geboortekaartjes startklaar en adressenlijst compleet maken... En foto van je buik maken!

Ik ben vandaag (met 3,5 wk) voor het eerst echt buiten geweest! Woensdag even blokje om en vandaag thee gaan drinken in cafe op loopafstand, was zooo leuk om weer even uit huis te zijn! Alleen erg wennen aan alle herrie in zo'n café... Maandag hechtknoopje laten verwijderen en sindsdien is de boel eindelijk echt gaan herstellen (ipv zo irriteren dat ik nauwelijks kon lopen). Mijn energieniveau is nog erg laag dus daarna wel meteen weer naar bed. En nu een beginnende borstontsteking dus het is een afwisseling van heel gelukkig en daarna steeds weer even een confrontatie met mijn superlangzame herstel. Het alleen voor baby zorgen als man aan t werk is, is dan best druk, ook mentaal. Maar hij is zooo lief en leuk en mooi en groeit als kool. Maat 50 paste dinsdag opeens niet meer en maat 56 vandaag niet meer, hoe kan dat?! Daar kom je dan achter na het uit- en aankleden en dan moet het weer uit en iets groters aan, vindt de baby niet zo'n geslaagde actie van ons Ik vertrouw erop dat ik elke dag iets fitter wordt (als die borst een beetje meewerkt) dus dan wordt het elke dag beter.

Hey allemaal,

hier gaat het allemaal heel goed. We zijn nu bijna volledig overgestapt op flesvoeding, borstvoeding was erg pijnlijk en kreeg ook een beginnende borstontsteking, wat het niet echt makkelijker maakte. Voeden was gewoon heel erg pijnlijk, daarnaast maakte ik gebruik van een tepelhoedje, maar beide kids maaien nogal met hun handjes, dus het was best een gedoe om ze goed aan te leggen. Vandaag de lactatiekundige weer over de vloer gehad. Beiden kunnen nu drinken zonder tepelhoedje en ik ga nu proberen om ze beide een keer per dag te voeden, daarnaast blijf ik kolven, maar dan komt er niet heel veel uit. De borst waar de ontsteking zat is constant praktisch leeg, dus dat is erg jammer.

al moet ik zeggen dat met een flesje voeden wel erg praktisch en snel gaat.

De kraamtranen had ik op de dag dat we naar huis moesten, dat was niet zo handig ;-)

We wandelen af en toe best een stuk, maar ze slapen snachts bij ons op de kamer in hun kinderwagen bakken en ik mag nog niet zwaar tillen, dus kan alleen wandelen als mijn man thuis is. We krijgen veel hulp van vrienden en familie, dus dat is erg fijn, heb sinds de bevalling nog niet weer gekookt ;-)

ze groeien hier ook heel goed, laatst beiden ongeveer 500 gram in een week dat was beetje teveel van het goede, dus proberen nu meer op tijd te voeden ipv op verzoek. Ons was verteld dat dat met flesvoeding ook mocht, maar ze waren toch wat te gulzig ;-) donderdag komt consultatiebureau nog een keer langs om te wegen, kan ik even zien hoeveel ze dit keer gegroeid zijn.

we genieten enorm van onze wondere en voelen ons rijk gezegend.

Nynk wat leuk om te horen! Heb wel aan je gedacht met borstvoeden, als je er twee te voeden hebt ben je volgens mij fulltime bezig en slaap je nooit meer

En wat groeien ze goed! Hoe zijn ze met elkaar, zoeken ze elkaar op (met ogen oid)? Lijkt me zo lief, twee! Maar ook heel veel werk, aan eentje kun je al zoveel tijd besteden...

Ben reuze benieuwd ook hoe het met Vlindermama is!

Hallo,

Met ons zoontje gaat het goed! Hij is nog steeds heel tevreden. Morgen alweer 3 weken oud, wat gaat het snel.

Met (vlinder)mama gaat het wat minder. Emotioneel ben ik een wrak en psychisch is het ook heel zwaar. Ben heel moe en geen energie.

Geniet intens van de momenten samen, maar ik zit zeker niet op de blauwe wolk die ik had verwacht.

Ben ook beetje teleurgesteld in mensen en dat maakt het ook niet makkelijk. Maar dan kijk ik naar hem en dan komt de glimlach en krijg ik een warm gevoel. Dan overspoelt de liefde alle negativiteit. Helaas niet mogelijk om iedere seconde van de dag naar hem te kijken.

Ook vind ik het moeilijk om te zeggen dat ik het zwaar vind en dat ik er veel moeite mee heb.

Dus doe naar de buitenwereld toe net of alles goed gaat en dat hij zo tevreden is. Dat we moeten wennen aan elkaar en de situatie.

Maar hier op dit forum kan ik dan toch even mezelf zijn.

Ik probeer daarom nog extra te genieten van onze momentjes samen en laat het voor de rest maar over me heen komen.

Veel liefs

Lieve vlindermama, doe je heel heel voorzichtig met je zelf! Het is niet niks wat jullie allemaal meegemaakt hebben.

Toen mijn huisarts hier op huisbezoek kwam drie dagen na de bevalling (en volgens mij zei ze het me ook al voordat ons gupje geboren was), waarschuwde ze me echt voor een postnatale depressie. En dan met name door wat we allemaal meegemaakt hebben, hoe de zwangerschap tot stand kwam en uiteindelijk ook in stand bleef en alle voorafgaande jaren. Dat geldt voor jou ook zeker!

Dus pas goed op je zelf, trek aan de bel en het is echt niet gek dat je je zo voelt. Mijn huisarts zei zelfs dat een heel groot percentage (ik ben vergeten hoeveel, maar ik meen dat ze het over 50% had) van de net bevallen vrouwen in meer of mindere mate last krijgt van een PND. Je bent dus echt niet de enige, het is echt niet gek. Blijf er niet te lang mee lopen, want dat is zó zonde en niet nodig!

Wat fijn trouwens dat je het hier eerlijk durf te vertellen en zo stom dat er zo'n taboe op rust in de echte wereld.

Geniet van je mooie mannetje!

En ik bedoel dit echt niet vervelend, maar ik zou het zo ontzettend ongelooflijk jammer vinden als het zo meteen niet goed gaat met jou. Dat heb je zo niet verdiend. Nu moet het gewoon goed gaan met jou en je kindje. Dat was ook heel eg mijn eigen insteek, zwanger worden, blijven en zijn ging me zo slecht af, dus daarna als hij er was, moest het echt goed gaan. Dat gun ik jou ook het meeste van de hele wereld!

ticker.png

Lieve Vlindermama, wat goed van je dat je dit deelt inderdaad. Het zo opschrijven is al een soort erkennen van je gevoel en dat is denk ik een hele goede stap. Zo mooi als Okaasan kan ik het niet verwoorden maar ik gun jou ook heel erg dat het (tzt weer) goed met je gaat. Ik hoop dat je iemand vindt die je vertrouwt waarbij je je verhaal kwijt kunt en die zinnige dingen terug kan zeggen. Heel goed om te investeren in (laten) zorgen voor jezelf, denk ik. En blijf het hier ook uiten natuurlijk! Na zo'n moeilijke tijd waarin je de zwangerschap van je dochtertje herbeleefd hebt en een niet-standaard bevalling waar je erg tegenop zag, breekt nu een nieuwe fase aan die je nog niet met jullie dochtertje hebt meegemaakt. En dan ook nog met gebroken nachten waarbij je bij alles nog moet ontdekken wat voor jullie zoontje goed werkt terwijl hij zelf elke week verandert. Dat lijkt me heel erg moeilijk en wat hulp daarbij vragen is bijna vanzelfsprekend. Houd het bezoek maar lekker op afstand als je daar geen energie van krijgt, die komen later weer aan de beurt. Doe ik zelf ook nog, de meeste mensen hebben er wel begrip voor dat ze pas wat later mogen komen vanwege langzamer herstel. En wie het niet begrijpt, wil ik zelf in deze kwetsbare tijd sowieso niet zo dichtbij laten komen.

Heel veel sterkte en knuffels! Dit gaat jou lukken, net als Okaasan, echt waar.

Lieve vlindermama,

wat je voelt is heel normaal hoor! Veel vrouwen geven het alleen niet naar de buitenwereld toe. Ik heb de eerste vier maanden van mijn zoon heel zwaar gevonden. Het wordt iedere week echter wel beter. Mijn zus heeft een postnatale depressie gehad en zij had het dus nog zwaarder. Zoek andere vrouwen op die ook net een kindje hebben, want die worstelen vaak ook met veel dingen en je kan tips van elkaar krijgen. Heeft mij veel geholpen, mocht je er zelf niet uitkomen, op wat voor punt dan ook zoek tijdig professionele hulp (niet alleen huisarts, maar evt ook lactatiedeskundige, osteopaat, psycholoog, fysiotherapeut, etc. Des te eerder ga je je weer lekker in je vel voelen en krijg je weer controle over de situatie. En vraag aan familie om hulp. Laat iemand even oppassen als je dat prettig vind, zodat je even tijd voor jezelf hebt of even je kind niet op sleeptouw hoeft te nemen (zo voelde het bij mij).

mijn zus was tijdens mijn verlof toevallig ook thuis en als ik het even niet meer trok, dan reed ik naar har toe en speelde met haar kinderen, terwijl zij voor mijn kleine jongen even zorgde!

Mijn man is wat ouder dan mij en ik zei tegen de vrouwen van e vrienden van mijn man dat ik het zwaar vond. Zij reageerden toen: dat je dat durft te zeggen! Ik zei altijd dat het goed ging, maar vond de eerste twee jaar een hel! En daar heb ik er meer van gehoord!

ik vond zelf de eerste negen maanden het zwaarst, maar gedurende die maanden werd het al wel lichter. Nu is mijn zoon bijna twee en vind ik het nog steeds wel vermoeiend, maar kan ik wel echt van hem genieten en heb lol met hem. Ben benieuwd hoe het mij over vier maanden met nummer twee afgaat!

veel succes vlindermes en ik hoop dat dit je een beetje helpt!

liefs,

penny

Oh ja,

wat mij altijd ergerde in die tijd als ze zeiden: geniet ervan! Dat kon ik dus niet. Ik had zelf namelijk nog zo'n negen maanden na de bevalling allerlei klachten...en had ook echt geen roze wolk!

Ik zeg tegenwoordig nu zelf: ik hoop dat je er van kan genieten en heel veel succes die eerste periode!

• 2 weeks later...

Hoe is het met iedereen hier? ACJ, wanneer ben jij uitgerekend? Komt nu toch ook dichtbij! Hoe gaat t met de laatste loodjes? Of ben je al bevallen...? Ben m'n gevoel voor tijd beetje kwijt.

Ons jongetje morgen alweer 7 weken... Ik ben zelf weer aardig hersteld en heb grotendeels mijn energie terug, alles begint een beetje te wennen nu. Langzaamaan denk ik heel af en toe aan het feit dat ik ook nog een baan heb en wat ik daarmee wil straks. Nog lang niet aan toe maar er is in mijn hoofd in elk geval weer ruimte voor.

Benieuwd hoe t met jullie is! Vlindermama, hoop dat jij wat veiligheid en geborgenheid kunt vinden en wens jou in het bijzonder sterkte met deze gekke decembermaand.

Hoi,

7 weken alweer.. Wat gaat dat hard. Ik kan me voorstellen dat je nadenkt wat je wilt met je werk.. werk je fulltime? Ik werk parttime en dat vind ik prima! Ik ben zaterdag uitgerekend. Vind het nu wel zwaar worden. Buik is zwaar, veel spanning onderin wat druk aan zowel de voor als achterkant veroorzaakt.

Hoe voelde bij jullie de eerste tekenen van de bevalling? Vind het heel spannend worden nu..

Hallo allemaal,

Onze schatjes zijn vandaag precies 7 weken. Alles gaat heel goed. Vandaag zijn we met ze voor een check up naar het ziekenhuis geweest. Ze doen het goed en Y heeft geen hersenbeschadiging overgehouden aan haar moeilijke start.

We zijn hier erg dankbaar voor.

ACJ toen ik in het ziekenhuis kwam had ik al drie cm ontsluiting, heb hier niets van gevoeld, niet bewust tenminste :-)

succes met de laatste loodjes!! Hopelijk laat je wondertje niet te lang meer op zich wachten.

Hoi hoi. Op 18 december ben ik bevallen van een zoon. Om 16.30 begon ik druk onderin te krijgen wat ik al vaker had. Een week had ik dat elke avond maar zakte iedere keer af. Die bewuste vrijdag niet. Om 18.30 uur de verloskundige maar eens gebeld omdat ik het niet meer hield. Elke minuut een wee die 45 sec aanhield. Wat bleek.. had al 9cm ontsluiting! Ik wou in het ziekenhuis bevallen maar dat kon niet meer. S avonds om 21.50 uur bevallen van een prachtige zoon!! Wel 1.5 uur in de persweeen gezeten omdat de kleine zn armpje schuin naar zijn linker schoudertje had liggen. Moest uiteindelijk wel met de ambulance naar het ziekenhuis omdat de placenta vast zat. Deze is operatief verwijderd. Gelukkig geen hechtingen en vrijwel geen bloed verloren. Ben de maandag alweer naar de hema geweest met mn moeder haha!

Hoe is het met iedereen?

Gefeliciteerd ACJ met je zoontje. Dat is snel gegaan, 9 cm al zo snel. Vervelend dat je alsnog nog het ziekenhuis moest, maar fijn dat je weer zo snel naar huis mocht en dat je bij de Hema bent geweest al. Haha.

Jullie ook allemaal een fijne kerst gehad en dan nog een paar dagen en kunnen we dit mooie jaar afsluiten en een nieuw jaar met onze kleintjes beginnen.

Hier alles ok, heerlijk aan het genieten van onze kleine man. Hij doet het super en wat gaf het me een gelukkig gevoel toen hij voor het eerst naar me lachte! Echt té schattig!

Dikke knuffel voor jullie en jullie schatjes en bedankt dat jullie er voor mij waren in dit traject en deze fase van mijn leven.

Voor nu stop ik echt op dit forum. Heel misschien kom ik terug als we toch nog voor een 3e gaan, maar daar moeten we eerst goed over nadenken.

Veel liefs!!!

Lieve Vlindermama, jij ook een mooi 2016 en wat heerlijk dat je zo van jullie zoontje kunt genieten. Ik hoop dat het jou / jullie lukt om rust te vinden en geleidelijk aan weer helemaal goed in je vel te komen in 2016. Dikke knuffel!

• 2 weeks later...

ACJ, van harte gefeliciteerd!!!

Ik wens jullie allemaal een geweldig mooi en liefdevol 2016 met jullie kindjes. Wat hebben wij een spannend jaar achter de rug en wat is het allemaal goed gekomen, ik ben daar superdankbaar voor. Ik zal voor nu ook niet meer (of in ieder geval bijna niet meer) actief zijn op dit forum, wie weet dat we ook nog eens voor een derde gaan maar daar houd ik me nu nog niet mee bezig.

Ik heb een heerlijk zoet, letterlijk en figuurlijk dochtertje gekregen. Ze is nog net zo lief en rustig als toen ze net geboren was, ik geef haar soms snachts nog drinken maar soms blijft ze ook gerust van 21.30 uur tot 06.00 uur weg. Ik heb me eigenlijk nog geen moment moe gevoeld en ze huilt zowel overdag als snachts vrijwel nooit. 2x dat ze een rommeldagje had, veel aanleggen en dat ik niet wist wat er nou was, ik in mijn oei-ik-groeiboek gekeken en dat was warempel net op de regeldagen (sprongetjes). Soms vind ik het naar een ander die net moeder is geworden haast vervelend om te zeggen dat het allemaal zo goed gaat en goed gegaan is, ook met de bevalling. Vlindermama, je begrijpt vast wel wat ik bedoel, denk nu niet 'blehh, weer zo'n roze-wolk-moeder, :happy7:maar ik heb bij mijn eerste het tegenovergestelde gehad (slechte bevalling, lang in het ziekenhuis ivm infectie en daarna 10 weken een huilbaby ivm verborgen reflux) ik had me nu dus helemaal ingesteld op 3 maanden heel pittige tijd. Ik wil alleen maar aantonen dat het de ene keer heel anders kan gaan en kan voelen dan de andere keer, nu kan ik er enorm van genieten dat het dit keer zo goed gaat.

Ik wens jullie nogmaals een heerlijke toekomst toe samen en wie weet komen we elkaar weer wel eens tegen hier...Liefs!