Jump to content

Uitgerekend november / december 2015

olijfje_76
 Share
Followers 4

Recommended Posts

Heerlijk Madelin!!! Klinkt heerlijk!

Ik zal binnenkort ook ff een buikfoto plaatsen, denk dat ik het wel van jullie win haha. Ik geef altijd maar even uitleg als mensen mij vragen wanneer ik uitgerekend ben. Als ik zeg 5 november kijken ze toch een beetje bedenkelijk haha.

Zit nu in het ziekenhuis voor de suikertest..... Zo saai. Vanochtend 4.7 geprikt, nog 20 minuten wachten en dan weet ik wat mijn eindwaarde is.

• Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fijne vakantie Madelin!

Alles goed met de suiker Nynk?

Wij vertrekken morgen naar Koblenz. Nog even wat dagen ertussenuit. Maandag weer werken. En dan eind augustus nog lang weekend vrij en dan aftellend naar 29 september. Toch wel lekker dat ik zowiezo maar 4 dagen per week werk en dus op woensdag altijd vrij.

Fijne vakantie allemaal!

attachment.php?attachmentid=6100&stc=1 Mijn buik 24w3d

mijn suiker was prima, 5.2 na twee uren stil zitten. Dus ben heel tevreden. Was er ook niet echt vanuit gegaan dat mijn suiker te hoog zou zijn.

Wat fijn even een paar dagen weg. Het weer in NL is momenteel wel erg teleurstellend :-(

geniet ervan!!

Dag allemaal,

hoe gaat het bij jullie. Het is rustig op het forum merk ik :happy7:

ik heb vandaag weer een echo gehad, zat dit keer vier weken tussen en das best lang voor ons.

beide beepjes doen het goed en groeien lekker door. zelf merk ik dat het wel wat zwaarder wordt, neem meer rust en heb toch best vaak last van mijn bekken en harde buiken. Dus rustig aan blijven doen.

Hé Nynk, fijn dat de tweeling het goed doet! Heb je ook al de verstevigende buikband? Die helpt je met dragen. Ik heb 'm nu om als ik loop/fiets. Sterkte met bekken en harde buiken!

Hier alles goed, lekker op vakantie. Ik ben inmiddels aan de steunkousen/steunpanty (maar op vakantie alleen de kousen en wat biotex mee). Nog zo'n 'dat had ik eerder moeten doen'-ervaring: voelde me direct fitter. Ik snap alleen wel opeens heel goed dat al die senioren ze niet meer zelf kunnen aantrekken, heb je best kracht voor nodig.

Wij doen normaal vrij actieve avontuurlijke vakanties maar moeten nu echt een paar versnellingen terug. De eerste week beetje lastig te accepteren, inmiddels geniet ik erg van het mooie weer en het slakkengangetje. En mijn vriend gelukkig ook, ik was heel bang dat hij zich zou gaan vervelen, maar hij heeft het druk met mij verwennen

Merk verder dat ik wat harder m'n best moet gaan doen op bekkenbodemspier-oefeningen, anders kan ik niet altijd meer veilig niezen Beetje onhandig.

Hoe is 't met de anderen?

Hoi allemaal,

Wat leuk die buikfotos. Ik begin ook behoorlijk te groeien. Veel mensen die het opvalt. Vorige week de baby weer gezien met de 20 weken echo. De baby was zo druk dat de echoscopiste drie kwartier nodig had op alles te zien. Alles was gelukkig goed. We willen niet weten wat het wordt dus moesten een keer de ogen dicht doen. Mijn vriend heeft van de week de baby voor het eerst gevoeld. Hij vond het geweldig!! Voel de kleine heel vaak en geniet er volop van.

Met iedereen gaat het dus goed? Fijn! :-D

Hier met de baby alles goed! Met mij even wat minder... Heb veel last van onrustige benen en veel kramp in mijn benen op de raarste plekken. Doet heel pijn en daardoor slaap ik slecht. Voeteneind van het bed staat omhoog en ligt al een blok zeep onder...

Maar ben er voor nu effe klaar mee. Was het maar vast oktober...

Maar leuk om hem zo goed te voelen. Al weer wat kleertjes gekocht. En lekker pronken met mijn zwangere buik!

Vorige week een paar dagen naar Duitsland geweest en veel gelopen; buikband doet wonderen! Dat scheelt echt heel veel.

Nu maar eens opstaan... Manlief is vandaag jarig. En hoor hem buiten al bezig. Ik mocht blijven liggen

Fijn dat het bij de rest ook goed gaat!

Lastig, die kramp. Fijne verjaardag vandaag dan maar, komt goed uit die onrustige benen dan, kun je lekker onrustig heen en weer lopen met de koffie enzo

Met mij gaat alles goed, kleintje voel ik goed, is nog steeds een erg rustig kindje vergeleken met m'n zoon. Vakantie in Sardinië was super. Kon alleen niet lekker gezellig een wijntje of rosetje nemen, de rest (man, 2 broers, schoonzus en neef) wel, normaal ben ik daar ook erg van mar het viel best mee. Gewoon niet over na denken. Nu heerlijk 2 weken thuis vakantie met m'n gezinnetje, lekker dagjes uit maar ook heerlijk in huis heen. Ik heb de babykleertjes lekker gewassen dus ik begin langzaam met klaarmaken. Doos van de verzekering heb ik ook binnen dus het begint nu wat serieuzer te worden. Leuk!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vlindermama, bij mij is de kramp wat minder als ik met mijn benen bijna gestrekt slaap en veel van kant wissel. En heel rustig bewegen bij het wakker worden. Ik heb het van kuit t/m buikspieren, maar niet elke nacht. En geen rusteloze benen gelukkig. Word je vast helemaal gek van Sterkte!

ACJ leuk dat je man het bewegen nu ook voelt!

Madelin, geniet van je vakantie! Wat zit er in de doos van de verzekering?

Hier ook nog een weekje vakantie. Kleintje beweegt graag en veel en je ziet mijn buik echt uitstulpen soms. Je kunt zachtjes porren en dan duwt hij terug Echt te lief. Ik lees nu 'Baby's' van Desmond Morris. Aanrader!! En... het lijkt erop dat we langzaamaan overeenstemming bereiken over een naam! Hiep hoi. Dat werd tijd.

Hi Olijfje, ja dat probeer ik ook. vannacht het zwangerschapskussen uit bed gegooid en geen kramp gehad. Maar iedere keer als ik me omdraai (normaal al 1000x in de nacht) wordt ik wakker omdat ik bang ben om kramp te krijgen. voeteneind staat ook al wat hoger, dat helpt ook wel.

Fijn dat jullie erbij bijna uit zijn over de naam... jippie

'Krijg nou tieten' van Claudia de Breij is ook heel leuk om te lezen. heb ik hartelijk om moeten lachen.

en dat je uitstulpingen hebt van de baby als hij beweegt heb ik ook. Zo grappig! gisterenmorgen een leeg Yakult flesje erop gezet, misschien dat hij hem eraf kon duwen, maar dat dan nog niet niet... haha

Iedereen, geniet nog van jullie vakantie!

Ik slaap met een kussen tussen mijn benen, heb een paar weken terug even last gehad van kramp, valt nu weer mee gelukkig. Jullie zijn al druk met boeken lezen lees ik, op de één of andere manier heb ik er nog niet zoveel behoefte aan. Lees wel de magazines die ik krijg, maar merk dat ik het nog steeds wel onwerkelijk vind. Het idee dat er gewoon straks twee kindjes uit mijn buik komen. Doordat ik niet weet of het een natuurlijke bevalling of kijzersnede wordt maakt ook dat ik me nog niet echt richt op de bevalling, eerst nog maar even afwachten.

Ben wel druk bezig met alles kopen. Wil alles wel ruim op tijd klaar hebben voor het geval ze wat eerder komen.

Hebben jullie alles al een beetje klaar?

Ik heb al 2 nachten geen kramp meer gehad; jippie!

Snap dat je nog niet gericht kijkt naar bevallig of keizersnede.

Zo ben ik helemaal niet bezig met bevalling. Omdat we echt voor KS willen gaan. Gezien onze geschiedenis durf ik niet voor gewone bevalling.

En gezien onze geschiedenis al veel spulletjes in huis. Wel nog bezig met kamertje veranderen enzo. En kinderwagen en maxi cosi is nog een grote aankoop die we moeten doen... Rest wat kleine spulletjes.

Toch leuk om er zo dan weer mee bezig te zijn.

Boeken zijn gewoon leuk om te lezen, ook 'help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun is een aanrader. Ook voor de papa. Beetje leedvermaak... Haha

Claudia de Breij en Kluun hier ook gelezen, allebei inderdaad erg vermakelijk, ook (of juist) als je helemaal niet bezig bent met de bevalling. Mijn vriend moest hardop lachen en kon Kluun niet wegleggen-en die leest normaal echt nooit een boek!! Ik steek ook nog redelijk de kop in 't zand als het gaat om bevallen. Geen ks (in principe) en geen ervaring, dus er is nog wel wat (mentale) voorbereiding nodig. Maar ik neem aan dat die op de zwangerschapscursus wel komt en die begint over 2 weken (ieks, dan al?!). Ben me al wel voortdurend aan het voorstellen hoe het ná de bevalling is. Maar eerst nog even vakantie! Hoe ga ik straks de lange werkdagen weer doorkomen zonder middagdutjes...?

Vlindermama wat fijn dat je weer goed hebt geslapen!

He hallo, iedereen de vakantie een beetje achter de rug? Hier moeten we maandag weer beginnen, nog 7 weekjes werken voor mijn verlof.

Kleertjes zijn gewassen en gestreken, en ook wat nieuws gekocht dus alleen nog even in de kasten leggen, even opnieuw indelen.

Hier bijna 30 weken en mijn buik voelt al ruim een week zo oncomfortabel dat ik savonds soms gewoon eerder naar bed ga omdat het zo gespannen staat en niet lekker zit. Gister bij de VK zei ik dat en dat ik het gevoel had dat er niets geen ruimte meer in zat en ik moet nog 10 weken, en dat als ik bewegingen voel ze soms links en rechts tegelijk zijn, en terwijl ik dat zei kwam ik ineens op he idee dat de kleine misschien wel overdwars lag. Ze kon het niet zo 123 voelen dus ze zei, zullen we ff een echo maken? (Heel lief, zo'n extra echo tussendoor) en ja hoor, het lag hardstikke overdwars! Het heeft natuurlijk nog heel veel tijd om te draaien en ik hoop dat dat dat ook snel gebeurd want dan zal het wat minder zwaar voelen, die buik, voelt echt veel zwaarder dan bij mijn zoontje.

Verder gaat het heel goed en heb ook geen andere klachten gelukkig, wel warm, hele dag zweten

Slapen doe ik ook altijd met een lekker kussen tussen m'n benen en vannacht had ik voor t eerst kramp, tja het hoort erbij..

Hoe gaat het bij jullie?

Weer begonnen met werken... Pfff vermoeiend, alles doet pijn. Geeneens meer puf om boodschappen te doen en we hebben echt niks meer in huis sinds de vakantie Dat werd dus afhaaleten en water drinken. Morgen weer een dag...

Vandaag 29 wk, wat komt het verlof enzo nu opeens snel dichtbij. Op je werk word je daar voortdurend door anderen aan herinnerd. En iedereen zegt dat ik er goed uitzie en dat ik zo straal en ze willen zo graag horen dat alles goed gaat. Ik voel me dan steeds zo in de maling genomen, hebben jullie dat ook? Ik voel me namelijk heel anders!! Wel heel blij en gelukkig en heel erg aan het verheugen op de baby, maar fysiek nogal wrakkig en in survival mode. Dus ik zeg tegen de meeste mensen dat alles met de baby goed gaat en glimlach verder maar wat.

Volgende controle is pas over 2,5 wk. Hopelijk is de placenta dan genoeg omhoog gegroeid, want die lag tot nu toe steeds nog een klein stukje de boel te blokkeren.

Hè Olijfje, echt vervelend, zo weinig energie. Misschien wordt het beter als het wat minder warm wordt? Alleen gaan we nu ook juist de zwaardere weken in ik begin dat nu ook te voelen, ik mag nog absoluut niet klagen maar die buik zit zo in de weg, volgens mij echt doordat de kleine overdwars ligt want ik kan me dat van mijn vorige zwangerschap niet echt herinneren dat dat bij 30 weken alzo was, maar ik kan het natuurlijk ook vergeten zijn ach, als alles maar goed is met de baby, die weken komen we wel doorheen, we zijn al een heel eind...en je mag je best vervelend voelen hoor, ik snap dat je je glimlach hoog houdt maar hier moet je gewoon schrijven zoals je je voelt, het hoeft niet altijd allemaal een roze wolk te zijn hoor en dat je je niet lekker in je vel voelt zitten wil niets zeggen over je geluk en dankbaarheid dat er een kleintje in je groeit. Wij (dames van en in de mmm) hebben denk vaak het gevoel dat we alleen maar dankbaar mogen zijn dat we zwanger zijn omdat het zo moeilijk gaat maar onze zwangerschappen zijn verder precies hetzelfde als 'normale' zwangerschappen en kunnen best zwaar zijn op z'n tijd. Ik spreek even voor mezelf hoor Sterkte!!

Dank je Madelin! Ik word wel heel goed in accepteren dat dingen anders gaan dan ik wil en haal mijn schouders er over op. En dan merk je dat de wereld dan ook gewoon door draait. Dus best goed voor me :-)

Jij succes met je dwarsliggertje! Die gaat vast nog wel de goede kant op liggen de komende weken. Mijn kleintje schopt en duwt nu links en rechts bovenin en tegen m'n blaas, dus die ligt met armen en benen wijd alle kanten op, lijkt het. Van mij mag 'ie!

Ik herken heel erg wat je zegt Olijfje...

Net bij zwangerschapscursus vroegen ze of ik ook echt kon genieten en moest gewoon huilen. Want hoe graag had ik willen zeggen dat ik kan genieten...

Ja pfff, breekt me een beetje op nu... Op dit moment kan ik moeilijk genieten. Soms schiet er zo'n genietmomentje tussen en heb ik een big smile op mijn gezicht. Maar meeste tijd moet ik echt de dag door zien te komen. Mijn energie is echt een beetje op.

Ach ja. Vandaag lekker rustig aan gedaan en dan deze week nog 2 dagen werken, weekend en volgende week 2 dagen werken en dan lekker lang weekend vrij. Daarna nog maar 4,5 week werken... dus moet effe doorbijten.

Hey meiden,

Ik ben vorige week ook weer begonnen met werken. Zit nu in de ziektewet, dus hoef maar halve dagen en ben daar wel heel blij mee. Merk dat het toch behoorlijk intensief is. er is minder ruimte om pauzes te nemen en merk aan mezelf dat ik het moeilijk vind om echt na vier uren naar huis te gaan. Opzichte gaat het heel goed, merk wel dat de zwangerschap zwaarder wordt, lopen wordt moeizamer en na een drukke dag best veel harde buiken. Dus probeer toch echt de vier uurtjes te werken en dan naar huis te gaan.

vandaag alweer 29 weken!!! Gaat snel. Morgen weer een echo, heb er weer zin in. Hebben jullie onlangs ook een bloedtesten gehad vanwege je bloedgroep, hb etc.? Ik dacht dat dit standaard gedaan werd, maar ik heb ze in het ziekenhuis nog nergens over gehoord.

Olijfje succes de komende weken met werken! Als het niet gaat, wel aangeven. Doordat ik nu in de ziektewet zit, hebben ze een vervanging voor mij kunnen regelen, dus dat scheelt voor mij een hoop druk.

vlindermama, kan me voorstellen dat je de zwangerschap dubbel ervaart, aan de ene kant dankbaar en gelukkig, maar ook veel zorgen. Sterkte de komende weken.

Madelin succes met je dwarsliggertje, hopelijk draait hij/zij snel de juiste kant op :-)

ik heb het gevoel dat het behoorlijk krapper wordt in mijn buik. Bij de laatste echo (twee weken terug) lag de linkse baby in stuit, met een handje op zijn/haar hoofd en daar zaten de voetjes van de rechtse baby weer tegenaan. Hoop niet dat ze straks bont en blauw zijn ;-) ze van soms aardig te keer haha. Vooral als ik rustig op de bank of op bed lig. Merk dat als ik op mijn zij ga liggen, de onderste baby gaat kriebelen tegen mij. Buikwand, net alsof het voelen van het matras dit opwekt, draai ik me om, dan begint de andere baby. Ze liggen mooi naast elkaar, de ene met het hoofdje naar beneden (al vanaf week 18 ofzo) de ander met het hoofdje omhoog. Ben heel benieuwd of ze nog kunnen draaien en wanneer ik te horen krijg of ik natuurlijk mag bevallen of een keizersnede krijg. Ivm de vele verklevingen in mijn buike, willen ze geen risico nemen en willen ze een spoedkeizersnede voorkomen. Morgen weer echo, we wachten het af :-)

acj hoe gaat het met jou?

Vlindermama, echt heel begrijpelijk! Sommige dingen roepen nou eenmaal blije en verdrietige emoties tegelijk op. Allemaal toelaten Succes met doorbijten (of nee zeggen)!

Nynk wat fijn die halve dagen! Hoe was je echo? Wat grappig dat je een linkse en een rechtse baby hebt :-) Ben benieuwd of ze ook na de geboorte zo knus samen blijven liggen, je ziet daar soms hele lieve filmpjes van. Ik heb mijn bloedgroep en Hb geloof ik met 10 wk al laten prikken.

ACJ ben ook benieuwd hoe t met jou gaat!

Hier goed, gisteren met een houten toeter voor t eerst het hartje gehoord (mijn vriend dan, en hij tikte het tempo zachtjes op mijn arm zodat ik het ook kon 'horen').

Olijfje wat leuk!! Mijn man ligt regelmatig te luisteren, hij hoopt het zo te kunnen horen, maar dat lukt niet ;-)

af en toe kijk ik inderdaad van die filmpjes op YouTube. Ben zo benieuwd naar de baby's.

De echo was goed, linkse baby is nog steeds kleiner, heeft ongeveer twee weekjes achterstand ten opzichte van de rechter baby. Er is een keer een verkeerde meting gedaan, waardoor het leek dat ze qua groei dichter bij elkaar kwamen. Baby volgt netjes zijn/haar groeicurve, heeft voldoende ruimte en de doorbloeding van de navelstreng is ook goed. Dus arts maakt zich geen zorgen. Ze kunnen nu nog draaien volgens de arts, maar de rechter ligt al vanaf week 18 of zo met zijn/haar hoofdje naar beneden en de ander met het hoofdje naar boven, dus denk dat ze deze houding aanhouden.

Als ze zo blijven liggen, mag ik natuurlijk bevallen. Aan de ene kant wel zo prettig, masr vind het ook wel spannend.

fijne week allemaal!

Het werd weer ns tijd voor een buikenfoto Komt 'ie:[ATTACH]6121[/ATTACH]

Verder is mijn pufklasje afgelopen week begonnen. Gek om 12 buiken bij elkaar te zien, allemaal kort na elkaar uitgerekend. Ik voel me wel een beetje oud en heb volgens mij ook de meeste kwaaltjes van iedereen, maar... geen last van rug of bekken dus ik geloof dat ik er nog best goed vanaf kom. Het begon fijn met een goede houding enzo, dus qua bevalling mag ik nog 2 wk in de ontkenningsfase blijven hangen. Stiekem denk ik al wel na over wel/geen pijnbestrijding en welke dan, wel/geen doula erbij. Adviezen zijn welkom!!

Verder zijn wij intussen de trotse bezitter van een (gebruikte) Bugaboo, die ook nog blauw is. Langzaamaan vraag ik me wel af waar we al die babymeuk moeten laten...