Jump to content

Uitgerekend november / december 2015

olijfje_76
 Share
Followers 4

Recommended Posts

d4f5d99ffd95ad382095cfa4a0619212.jpg

Hier nog een plaatje, bijna 32 weken. Als ik hem zo zie vind ik hem nog steeds netjes. Hij voelt zwaarder, vooral slapen begint lastig te worden, veel waakstand en dromen, niet elke nacht gelukkig want het kan zat erger. Olijfje, wat voor kwaaltjes heb je? En vind je het wel leuk? Ik zit nu al een paar weken op yoga en dat bevalt mij prima. Lekker rustig en er wordt aandacht besteed aan dingen die ik bij m'n vorige zwangerschap miste, mn de ademhaling en concentreren. Nog vijf weken werken. Ik kijk begin echt een beetje af te tellen nu. Dinsdag heb ik weer een afspraak bij de VK, hoop dat de kleine nu goed ligt maar ben er echt bang voor dat het nog steeds overdwars ligt aan de bewegingen te voelen.

En ja, voor al die babyspullen heb je wel ruimte nodig he, maar zo leuk om aan te schaffen, ik hoef eigenlijk niets te kopen verder dus daar heb ik weinig last van...

Sent from my iPhone using Tapatalk

• Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

O, die pijnbestrijding...ik heb pethidine gehad bij mijn vorige bevalling en dat wil ik absoluut niet weer hebben, ik raakte helemaal de kluts kwijt en tussen de weeën zakte ik helemaal weg met gevolg dat ik helemaal niet bij kon komen, ik kreeg dat om iets meer te ontspannen zeiden ze achteraf, zodat de ontsluiting wat sneller door zou zetten. Ik hoop zo dat ik gewoon lekker thuis kan bevallen en ik wil het liefst zonder pijnbestrijding. Daarom heb ik nu yoga gekozen om te proberen de weeën meer over me heen te laten komen en me op m'n ademhaling te concentreren, pijn doet het toch wel (met pethidine ook!!) ik deed bij m'n eerste bevalling bij wijze van m'n benen bij elkaar en zei alleen maar 'dit wil ik niet en dit kan ik niet' en mss klinkt het heel zweverig (wat ik absoluut niet ben) maar ik wil nu juist omgekeerd denken en niet m'n hele lichaam van angst in elkaar te laten krimpen, juist over me heen te laten komen. Ben zo benieuwd of dat lukt en of ik op dat moment überhaupt nog een beetje helder kan denken maar ik denk het wel, gewoon van het positieve uitgaan

Dank voor de tip! Ik kan me er volledig in inleven, zeg Als ik de pijn aankan, denk ik dat het allemaal wel lukt, maar ik heb nogal een lage pijngrens en zie mezelf ook wel op dat punt komen dat ik me ertegen ga verzetten Ik ga woensdag weer naar de vk, zal daar ook 'ns informeren. Maar meer tips en adviezen blijven welkom!

Jij dus morgen! Veel plezier. Hoop dat je die kleine nog kunt overhalen om wat verticaler te gaan liggen. Van buiten ziet 'ie er prachtig uit!

Mijn kwaaltjes: steunkousen/-panty vanwege spataderen, zeer lage conditie waardoor ik naast werk erg weinig kan, brandend maagzuur (had laatst na een uur slapen opeens m'n eten weer terug in m'n mond). En elke dag over de dag heen genomen een paar uur harde buiken. En er zaten zat vrouwen in het clubje die tot nu toe eigenlijk fluitend de zwangerschap door waren gekomen, kan het me bijna niet voorstellen. Hier beetje algehele malaise, dus. Maar op zo'n niveau dat ik het prima aankan zolang ik mijn tempo en aantal afspraken erop aanpas, mijn humeur is prima. Maar de fysieke kanten van zwanger zijn vind ik niet heel leuk, ik vind het vooral heel erg leuk dat er een baby in mijn buik zit en dat die straks eruit komt en voor altijd bij ons blijft (horen). En wonderlijk om de bewegingen te zien. De schopjes en bewegingen voelen vind ik ook heel leuk, behalve als 'ie echt te keer gaat op plekken waar het niet helemaal past en dat dan op momenten dat ik me eigenlijk moet concentreren. Hoezo, met 31 wk begint de ruimte minder te worden? Heeft mijn kleintje vooralsnog geen problemen mee!

Haha, nee dat voelt idd niet lekker nee, soms kunnen ze echt zo bonken he. Maar idd echt heel jammer die 'kwaaltjes', ik vind ze nog behoorlijk klinken hoor, ik en ook zo'n vervelend mens die nogal kwaaltjesloos door de zwangerschap heen huppelt, deze keer dus ook tot nu toe, ik vind het ook heerlijk om zwanger te zijn en weetje, dat gevoel van een kleintje die van jou is en echt bij je blijft is idd heel gaaf en apart. Bij mijn zoontje van 2 zeggen wij het nog steeds regelmatig tegen elkaar 'en hij is echt van ons he, hij blijft bij ons en is ons zoontje' of van de week bleef ik met mijn zoontje op de fiets buiten wachten bij de kruidvat terwijl mijn man even wat boodschappen deed, en toen hij in de verte de winkel uit kwam lopen schalde mijn zoontjes stem over de straat 'papa, papa', dat zijn van die momenten dat je er echt even stil bij staat hoe klein die kans voor 'ons soort' is.

Gisteravond bij de VK geweest en mijn kleintje lag precies zoals het hoort; koppie naar beneden en al iets ingedaald, wat een opluchting. De vk zei dat de kans heel klein was dat het weer anders zou draaien doordat het al wat ingedaald was.

Niet meer dwars dus, mooi zo! Wij hadden vandaag ook controle en ons kleintje ligt ook met het hoofdje naar beneden. Ze wilden weten waar de placenta nu zit, vorige keer nog half voor cervix. Maar hij zat er steeds voor met z'n hoofdje, dus voor het eerst sinds de terugplaatsing opeens weer een vaginale echo. Het was bijna nostalgie. Placenta gelukkig genoeg opgeschoven, dus ik mag vaginaal bevallen. In geboortecentrum WKZ kun je trouwens ook lachgas krijgen: werkt snel dus je kan een teug nemen als je het nodig hebt, is ook snel weer uitgewerkt, geen infuus. Zou dat wat zijn...?

Vlindermama, Nynk en ACJ, hoe is t ermee? Hopelijk geen nieuws goed nieuws?

Hey,

wat fijn dat jullie goede echo's hebben gehad! Ik mag maandag weer. Heb het best druk nu. Ben met zwangerschapsgym en cursus begonnen. Dus twee avonden per week tussen de zwangere vrouwen.

Verder gaat alles goed, halve dagen werken bevalt goed. Merk wel dat het slapen wat minder wordt omdat de baby's erg druk kunnen zijn ;-)

Hallo, fijn dat het goed gaat met iedereen, op alle kwaaltjes na.

Maarde babies doen het in ieder geval goed.

Hier gaat het met de baby ook goed, maar ik merk dat het voor mij steeds zwaarder wordt en ook psychisch. Ik heb dan ook besloten om te stoppen met dit topic omdat ik het soms lastig vind om te reageren op verhalen en ervaringen van anderen. En dan voel ik me schuldig en dat is niet bevorderlijk voor mijn eigen gemoedsrust.

Ik blijf jullie wel volgen en ben natuurlijk wel benieuwd wanneer jullie kindjes geboren gaan worden, het geslacht en de naam .

Veel succes allemaal nog en geniet ervan!

Veel liefs! X

Wat jammer, ik ga je missen! Maar het lijkt me wel heel heftig en confronterend om alles weer zo intens te beleven. Veel sterkte de komende tijd. Ik denk aan je. Fijn dat het met de baby allemaal goed gaat. Hou je haaks!

Goedemorgen allemaal,

hier ook weer even een berichtje van mij. Gisteren weer een echo gehad en mijn resus-D prik.

De grootste baby ligt nog steeds met zijn/haar hoofdje naar beneden, dus zolang dat zo blijft mag ik natuurlijk bevalling.

de kleine baby blijft steeds een beetje achter in groei, blijft op zich wel goed groeien, maar de arts maakt zich hier richting het einde van de zwangerschap wel wat zorgen over, ivm ruimte in de buik etc. Dus zoals het nu lijkt worden de baby's met 37 weken gehaald. Vind het toch wel heel spannend, want nu komt het ineens heel dichtbij en hebben we zelfs al een beetje een datum afgesproken. Dus kan nu al heel gericht aftellen.

vlindermama heel veel sterkte de komende tijd. Het is heel dubbel en confronterend en ik kan me voorstellen dat je voor jezelf afstand neemt van dit soort forums. Ik hoop dat je ondanks alles toch je rust kunt vinden en pakken.

Voor de anderen: fijn dat het allemaal zo goed gaat! Lekker genieten en nog een paar weekjes werken dan hebben we al verlof!! Jeetje het gaat zo snel!!

Zou fijn zijn nynk als je op de normale manier mag bevallen. Ik hoop het voor je, houd je het nog wel een beetje vol met je grote buik of valt het nog een beetje mee? Je sjouwt er toch 2 mee..iig is het weer voor ons nu beter, niet meer zo warm..

Hoi hoi,

Sorry even afwezig geweest ivm vakantie. Vandaag weer begonnen met werken. Hier gaat alles goed op beginnende rugklachten na. Ook op een rare plek vind ik.. rechts onder mn bh bandje begint zeurende pijn als ik lang in dezelfde positie zit. Wanneer ik het masseer en het daar weg is begint het rechts onder m'n borst op de hoogte van mijn rib. Moet driekwartier in de auto zitten om op mijn werk te komen maar dat begint me nu tegen te vallen. Herkenbaar voor jullie?

Met de baby gaat alles goed en mijn buik groeit nu hard. Kleine blijft lekker druk, heel gezellig!

Ik snap dat je afstand wil nemen. Sterkte!

Fijn dat het met iedereen goed gaat. Hoever zijn jullie nu? Ik ben 26,3 zwanger. Verlof gaat in op 18 november. Voelt nu echt als aftellen. Nog 8 weekjes werken!! Kijk er zooo naar uit!

Grr heb ik een heel bericht getypt, druk ik op het verkeerde knopje :-(

heerlijk even een vakantie tussendoor, nu kun je inderdaad aftellen.

Wat vervelend dat je rugklachten krijgt, heb zelf ook wel last als ik lang in dezelfde houding zit. Af en toe even lopen of anders gaan zitten helpt goed. Dit is alleen een beetje lastig tijdens het autorijden :-S.

mijn verlof start volgende week al. Heb er nu ook wel zin in. Merk dat ik meer moeite met mijn concentratie heb en dat het me ook minder boeit. Misschien ook wel goed, anders laat ik het nooit los. Vind het nog wel een vreemd idee dat ik straks gewoon een half jaar niet hoef te werken, terwijl alles gewoon doorgaat. We zullen zien hoe het gaat.

Ha Nynk, wat komen de baby's al snel! Nog 4 wk, toch?? Wow.

ACJ leuk dat je er weer bent! Goede vakantie gehad? Vervelend van die rugpijn.

Madelin alles goed?

Vlindermama hang on!

Hier nu dik 33 wk, nog geen verlof, nog 2 halve weken werken en het is nog niet doorgedrongen dat ik het straks echt aan anderen over moet laten. Ben wel bezig met overdracht, maar het lijkt net of het over iemand anders gaat en ik niet ècht ga stoppen. Wel volop aan de pufklasjes en de yoga en mentaal aan het voorbereiden op de bevalling. Als ik op de grote dag pijnbestrijding wil, wordt het lachgas, want ik wil geen infuus als ik het kan vermijden, daar word ik echt kriegel van. Maar eerst ns zien hoe ver ik op eigen kracht kom. Sinds deze week opeens raar slordig gedrag terwijl ik normaal heel netjes ben. Ik laat spullen op straat staan en stop dingen in de wasmachine die daar zeker niet in horen. Lachwekkend maar vooral omdat het steeds net goed afloopt. Fysiek ben ik op mijn top, maagzuur ben ik wel aan gewend, gewoon zittend in slaap vallen. En conditie blijft nog steeds vooruit gaan (kun je nagaan hoe diep ik gezonken was). Ik moet wel toegeven dat ik onderweg van station naar huis (10 min. fietsen) gemiddeld door 40 fietsers word ingehaald, maar dat geeft niet, al lang blij dat ik nog kan fietsen. Heb wel moeite om regenbroek aan en uit te krijgen

Hey allemaal,

vanochtend weer een echo gehad. Alles zag er goed uit, mijn bloeddruk was wel een stukje hoger dan de voorgaande keren, nu 122/78 terwijl ik altijd rond de 119/60 zat. Hopelijk stijgt deze niet teveel. Kindjes worden nu op 1800 en 2100 gram geschat. Dus gewicht valt me heel erg mee. Als ze nog een paar weekjes blijven zitten worden ze waarschijnlijk rond de 6,5 en 5 pond. Dus als alles goed gaat hoeven ze niet in de couveuse. Vandaag ook weer mijn HB laten testen, ben benieuwd. Merk wel dat ik wat vermoeider ben, maar dat hoort er Volgens mij gewoon bij. Dus maak me hier geen zorgen over.

hoe gaat het met jullie???

He meiden, hier weer berichtje van mij.

Kunnen jullie geloven dat we al zo'n eind op weg zijn? Morgen ben ik alweer 35 weken en volgende week nog een paar dagjes werken en dan gaat mijn verlof in. Ik ga iets langer door (tot de 36 weken) en tot nog toe gaat het ook goed dus we houden gewoon vol, het idee dat ik die weken in januari extra krijg maken veel goed, dan heb ik de rust harder nodig denk ik.

Met ons gaat het nog steeds heel goed, wel de gebruikelijke zwaardere loodjes natuurlijk maar tjonge, ik ben ook al bijna aan het eind!

We zijn gisteravond voor de liggingsecho geweest en alles was goed, geschat een 8-ponder en in verhouding waren de benen weer lang, maar dat wisten we al.

De yoga vind ik ook nog steeds leuk en vooral erg nuttig, ik ben voor mijn gevoel een stuk beter voorbereid op de bevalling dan bij mijn eerste, en dat zelfvertrouwen is een fijn gevoel, ik sta er iig niet angstig voor en dat had ik wel verwacht na mijn eerste bevalling, ik kijk er eigenlijk wel een beetje naar uit, voornamelijk omdat ik er (zoals waarschijnlijk iedere moeder) er wel een beetje klaar mee ben en ik die kleine eindelijk gewoon bij me wil hebben ipv dat gerommel in mijn buik :happy7:

Vlindermama, ik denk aan je en de anderen, succes met die dikke buiken. Nynk, wat klinkt je bericht goed, wat fijn dat het goed gaat, het kan zo anders gaan he, bij een meerling-zwangerschap. Sterkte!

Onze vakantie was heerlijk. Gaat veels te snel voorbij. Jeetje jullie zijn al ver zeg met de zwangerschap. Ik moet na deze week nog 8 weken werken. Babykamer is zo goed als klaar. Zo onwerkelijk dat ons kindje daar straks ligt.

Hebben jullie allemaal een groeiecho gehad? Bij onze verloskundige is dat niet standaard. Ben het afgelopen week vergeten te vragen of ik bij de volgende controle een groeiecho krijg. Dan ben ik 30 weken zwanger.

Wanneer zijn jullie uitgerekend? Vind ik wel leuk om in de gaten te houden. Ik ben 19 dec uitgerekend.

Ik 2 nov en ik krijg vrij veel groeiecho's. Die van vandaag wees uit dat meneer nog altijd behoorlijk aan de bovenkant van de groeicurve zit, maar z'n buik is er nu ver overheen geschoten, die loopt 6wk (!!!) voor. Dikkertje dap dus! Hoofd en benen maar 1wk voor, dat zijn we inmiddels al gewend. Dus... ik mag binnenkort voor de 2e keer de glucose tolerantietest, hiep hoi. Ben wel beetje bang voor de uitkomst deze keer, maar stel dàt er zw.diabetes is, dan is het in elk geval nog maar een paar weekjes. Zou het wel lekker vinden om nog wel even verlof te hebben dus hoop niet dat 'ie nu heel veel eerder moet komen ofzo... Mijn verlof begint pas halverwege volgende week. Vanaf deze week wel al stuk rustiger aan.

Hoofdje ligt nog steeds naar beneden en er is nog vrij veel vruchtwater. Klopt wel met de hoeveelheid beweging die ik voel

ACJ die weken gaan zo voorbij! Hoe voel je je? Wat fijn dat de babykamer bijna klaar is!

Hey Olijfje,

hebben ze wel goed gemeten? Bij mij zit soms ook best wat verschil in de metingen. Ik heb op basis van een meting de suikertesten gedaan. Achteraf bleek die meting uit verhouding en klopte niet in de groeicurve.

Ik volg nu een zwangerschapscursus, daar zijn twee vrouwen die zwangerschapsdiabetes hebben, zij worden met 38 weken ingeleid. Hopelijk valt het mee. Wel vervelend dat je zo lang moet wachten voordat je pas kunt testen.

Thanks!! Ik mag een extra echo over een week, dus dan kan ik mooi zien hoe het zich ontwikkelt. Ik lees dat er meerdere baby's zijn die volgens de echo lange of dikke onderdelen hadden en die dan bij geboorte helemaal niet zo lang of dik waren. Dus ik laat het weer even los nu. Hoe gaat het met jou, Sillie?

Hier weinig te melden, alles loopt lekker. Morgen nog 1 dagje werken en dan heerlijk verlof. Ik heb altijd gewoon standaard echo's. 8wk/12wk/20wk/35wk(groeiecho) Volgens mij zijn ze dat wel als je verder niets bijzonders hebt. O ja, bij week 29 kreeg ik er 1tje tussendoor omdat ik dacht dat de kleine overdwars lag en dat was toen ook zo, nu niet meer gelukkig. Maar dat was dus een extra echo. Gaat het bij jullie verder ook lekker z'n gangetje?