Jump to content

Uitgerekend november / december 2015

olijfje_76
 Share
Followers 4

Recommended Posts

Hey allemaal,

hier gaat het allemaal goed. Had afgelopen vrijdag erg buikpijn, dus toch maar even met het ziekenhuis gebeld.

Dacht dan maken ze vast een echo, maar werd een halfuur aan een hartfilmpje gelegd en kreeg een urine en bloedonderzoek. Alles was helemaal goed, behalve de waarde van uraat was verhoogd. Dit mag max 0,37 zijn en was bij mij 0,40. Zondag moest ik weer terugkomen voor dezelfde onderzoeken. De waarde van uraat was dit keer verhoogd tot 0,43. Er zit dus een stijgende lijn in, maar omdat ik me verder prima voel en alle overige uitslagen ook goed zijn, maken ze zich weinig zorgen. Morgen weer een extra controle en bloedonderzoek. Dus nu volop onder controle :-)

Ben morgen 35 weken en voel me best goed, merk dat het nu wat zwaarder wordt en ik af en toe echt even moet rusten.

succes allemaal met de laatste loodjes!!!

• Replies 277
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Nynk wat ben je lekker door de molen gehaald! Is 36 wk voor een tweeling nou à terme? Dan ben je er echt bijna!!!

Madelin gaat ook lekker, fijn!

ACJ ook alles goed?

Mijn verlof is begonnen. Voelt nog beetje als spijbelen, ziek thuis zonder dat je ziek bent... Zal vanzelf wel wennen.

Op de echo was de buik van onze baby nog steeds dik, zelfs speklaagje te zien, maar niet veel verder uit de pas. GTT ging gelukkig ook goed, nog steeds geen zwangerschapsdiabetes gelukkig. Ze houden het op 'Hollands glorie', baby is nu al 3150 g en wordt als ie zo doorgroeit bij 40 wk geschat op 4200 g ongeveer. Dat zou nog moeten passen, toch....?

Hebben jullie ook een geboorteplan gemaakt? Ik ga dat geloof ik woensdag bespreken met VK.

Vlindermama, ben heel benieuwd hoe het met jou is, doe maar lekker rustig aan deze tijd.

Volgens de arts is de termijn voor één baby 40 weken en kun je er voor elke extra baby drie weken aftrekken. Dan zou het nog anderhalve week zijn. Dat gaat wel erg snel!! We wachten rustig af 😊

afgelopen donderdag weer controle gehad. Alles zag er goed uit, waarde was weer gezakt naar 0,39. Baby's lagen beide lekker en hebben nog voldoende vruchtwater. De rechter baby is al ingedaald, dus daar ben ik blij mee. Baby's werden op 2100 en 2500 gram geschat, vond het al best groot, aangezien ik denk dat ze nog wel een paar weekjes blijven zitten. Olijfje hoeveel weken ben jij nu? 4200 gram moet passen, mijn zusje had ze ook rond dat gewicht en die zijn er alle drie uitgekomen ☺️

Al hoorde ik laatst van een vriendin van mij, dat haar zoontje op 4009 gram was geschat en uiteindelijk 3000 woog, dus dat scheelde nogal.

Ik merk wel dat ik meer last van mijn bekken krijg. Vooral met opstaan als ik een tijdje op de bank heb gezeten of heb geslapen. Hebben jullie daar ook meer last van? Schuif het maar op de voorbereiding op de bevalling. Dinsdag weer controle met mijn eigen arts. Ben benieuwd of ik dan ook te horen krijg of de bevalling wordt ingeleid of niet.

succes de komende week!

Nynk, vandaag 36 wk, ik loop maar een paar dagen op jou voor, dacht ik.

Zo grappig, ik dacht alles wel klaar te hebben maar nu ik verlof heb, blijkt er nog een hele to do list over te zijn van dingen die nu opeens urgent zijn. De tweedehands spulletjes moeten natuurlijk schoon, een geboortekaartje kiezen is nu toch echt opeens topprioriteit, is het niet langzaamaan een keer tijd om het ziekenhuistasje eens klaar te gaan zetten en een matrasbeschermer op het matras te doen, dat soort dingen...

Verder ligt de baby voortdurend op mijn blaas en moet ik steeds en komen er dan drie druppels uit. Als ik half opsta komen er dan soms nog drie druppels die nog klem zaten en pas loskomen als ik mijn blaas zo kantel. Fysiek verder best goed eigenlijk. Ik slaap zo diep en zo veel als een beer in winterslaap maar heb weinig klachten nu.

Ben zo benieuwd wanneer de eerste baby komt! Nynk ik zet mijn geld op jou

Haha hier vanochtend ook een to do list gemaakt. Zo herkenbaar.!!!

Onze kinderwagen wordt hopelijk bijna geleverd (hoop ik) en dan kiezen we ook een bijpassend dekentje etc uit. Dus dat moet dan nog gewassen en gestreken worden. Daarnaast wil ik het huis nog opruimen, asseccoires vervangen en alles een beetje baby klaar maken. Mijn man is nu nog druk bezig om de voordeur te verven, die moest vervangen worden en hij moet de box ook nog schuren en verven. Dus we hebben nog aardig wat klusjes :-S

heb dan wel weer alle enveloppen geschreven en voorzien van een postzegel en het kaartje is zo goed als klaar, alleen nog even aanpassen na de geboorte (naam, datum, gewicht etc.)

mijn man had afgelopen weekend ineens haast met de ziekenhuis tas, dus we hebben een hele koffer ingepakt, waarschijnlijk hebben we veel teveel spullen, maar ik heb geen idee of ik na een dag weer naar huis mag, of pas na een aantal dagen. Dus wil niet te weinig spullen mee nemen. Vanmiddag nog even de restspulletjes kopen en dan is die ook klaar. Dus kan al twee puntjes doorstrepen :-D

hoe gaat het met de overige dames? Het is rustig op het forum.

Hallo,

Fijn dat het met iedereen goed gaat! De laatste loodjes, de laatste dingen die nog gedaan moeten worden. En dan... Laat de baby's maar komen!

Hier gaat het op zich wel goed. Vandaag 34 weken... Keizersnede is gepland, dus dat geeft fijn gevoel. En alweer 1 week verlof gehad. Heerlijk!

Toch wel weer 2 tegenslagen gehad.

Ik heb zw-suiker en moet nu 5x per dag prikken en bij het avondeten insuline spuiten.

Maar het ergste vind ik dit;

Kreeg maandag telefoontje van ziekenhuis... Keizersnede wordt onder algehele narcose. Want als er toch een bloeding zou optreden is een ruggenprik niet goed. Ze willen gewoon geen risico lopen.

Wat ik snap en fijn vind, maar pfff. Dat brengt herinneringen terug en kan ik weer niet de geboorte van mijn eigen kind meemaken. Is toch een behoorlijke domper. Ook voor Pieter is dit natuurlijk niet fijn, we kunnen er dan toch niet voor elkaar zijn en ook bij hem brengt dit herinneringen terug. Maar moet het gewoon laten bezinken. Hoop dat de rest van de zwangerschap en geboorte wel op de 'normale' manier kan... Want nog meer van dit soort 'tegenslagen' helpen er niet aan mee dat ik rustig kan blijven...

Succes meiden! Ik lees nog steeds mee...

Vlindermama wat goed om van je te horen!

Wat balen van de zwangerschapsdiabetes Hou vol, je zit al in de laatste weken!!

Wat moeilijk, die algehele narcose. Heb je ideeën over hoe jullie dit (emotioneel) gaan aanpakken? Krijg je vanuit het ziekenhuis nog tips? Video maken oid...? Is niet hetzelfde als huid op huid, maar dan kun je het in elk geval terugkijken... Anderzijds ook wel een geruststelling dat jullie fysiek extreem goed in de gaten worden gehouden. Jullie worden wel flink op de proef gesteld, zeg.

Hopelijk heb je ondanks alles toch een fijne verloftijd, met genoeg lichtpuntjes om jullie op de been te houden.

Wij vandaag bevalplan doorgenomen. Heel benieuwd hoe het uiteindelijk loopt, meestal anders dan het plan... Ik ga denk ik ook navelstrengbloed doneren (anders wordt het toch maar weggegooid). Baby is ingedaald, fijn. Dat verklaart ook meteen mijn gevoelige blaas!

He meiden, ik heb idd weinig te melden, ben nu 37 weken en alles gaat z'n gangetje en het gaat gewoon goed. Snachts wordt gewoon wat lastiger, ik slaap wel gewoon maar omdraaien en naar de wc gaan is gewoon pijnlijk en lastig. Als ik zie en hoor om me heen en hoe het bij jullie gaat, ik leef met jullie mee hoor, vlindermama, echt balen van die suiker en ik snap dat je het allemaal even moet laten bezinken. Het is al zo'n zware tijd voor jullie en dan weer dit, hoop dat alles gezond is en goed gaat. Mijn nichtje die 2 dagen na mij is uitgerekend is net voor de 36 weken opgenomen met zwangerschapsvergiftiging, ze is onder algehele controle en mag het ZH niet uit, is nu stabiel maar dat is ook heftig! Zo zie je maar, het is niet vanzelfsprekend dat alles goed gaat. Sterkte en we houden de moed erin!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Madelin, wat heerlijk dat het zo goed gaat.

Ik ben donderdag precies 37 weken, mensen in mijn omgeving beginnen al wat gespannen te worden haha, ik heb er nog niet zoveel last van. Woensdag weer controle , dan horen we vast meer. Mijn gynaecoloog gaat vrijdag voor een week met vakantie en wil eigenlijk wel dat hij er bij is. Hij wil graag dat ik op een doordeweekse dag beval, dus denk dat de kans best groot is dat ik ingeleid wordt, maar ja als ze dat met 38,5 weken doen is de kans best groot dat ze zelf beslissen dat ze er graag uit willen. We wachten rustig af. Gisteren lekker naar het bos geweest en nog een paar buikfoto's gemaakt 😊

goede week allemaal!!

Hoi allemaal,

Ow wat leuk om jullie laatste loodjes te lezen.. Ik mag nog 6 weekjes werken. Afgelopen weekend de kinderwagen uitgezocht. Wist niet dat er 6 tot 8 weken levertijd op zit. Wij zijn voor de mutsy igo gegaan. Pff wat een keuze zeg in die babyzaken. Gisteravond een box besteld en deze wordt in mijn eerste week van mijn verlof bezorgt.

Vandaag bij de verloskundige geweest en het hoofdje lag naar beneden. Een prik in mn bil gehad omdat de baby bloedgroep positief heeft en ik negatief. Stelde niets voor. Na de bevalling weer. Hb was net te laag en moet voor een betrouwbaardere uitslag in het ziekenhuis bloed prikken vd week. Heb de appelstroop en roosvice al ingeslagen hihi. Bloeddruk was verder goed ben nu 30 weken zwanger. Voel sinds een paar dagen, Ik denk het voetje vd baby schuiven.

Bij jullie komt het wel heel dichtbij nu.. Ben zo benieuwd hoe het jullie afgaat allemaal.

ACJ schiet bij jou ook al op! Fijn dat baby al met hoofdje goed ligt. En leuk, al die spulletjes om je op te verheugen!

Madelin alles nog rustig bij jou?

Nynk wat een buttplanning van je gyn!! Zul je zien dat de baby's precies dan willen komen Dat je nog naar het bos kan, wat heerlijk met dit mooie herfstweer. Ik heb het gehad met fietsen en al helemaal met lopen. Ik doe het nog wel want anders kom ik nergens, maar niet met veel plezier of comfort.

Wij hebben nu op de valreep het kinderdagverblijf definitief geregeld en een proefdruk gekregen van het geboortekaartje waar we heel blij mee zijn. De bekleding van het wiegje is klaar en de ziekenhuistas ingepakt op wat kleren voor mezelf na. Zondag nog borstvoedingsworkshop en ik hoop dat ons jongetje daarna heel snel wil komen!! Daar doe je het immers allemaal voor... En bovendien groeit hij natuurlijk gewoon door en hoeft 'ie voor mij niet per se boven de 8 pond te komen bij de bevalling De dagen zijn nu gevuld met koffiedates, Netflix, huishoudelijke taken en middagslaapjes. Best lekker maar voelt toch als stilte voor de storm. Laat die storm maar komen.

Ha, hier idd nog lekker rustig, wel veel harde buiken maar ik voel me super. Savonds en Snachts is wel veel gesteun en gekreun met omdraaien en opstaan vanmorgen nog VK geweest en alles prima in orde, geschat nu 7 pnd en bij geboorte op 40 wk 8 pnd. Hier ook veel bezoekjes en middagslaapjes, gelukkig slaapt mijn zoon zo'n 2 a 3 uur op een middag en ik geniet zo van hem om me heen, echt geweldig. Hij is zo goed als zindelijk en nog maar net 2 jaar en het ging zonder veel moeite dus hier een supertrotse moeder (ik houd natuurlijk wel rekening met een evt terugslag als de kleine er is) soms gewoon eng dat het zo goed gaat, nu de bevalling nog even afwachten maar ik ga niet doemdenken..

Wauw mooie foto's!!!!

hier ook alles nog goed en rustig. Vandaag 37.2 week. Dus gaan rustig door naar week 38 hihi.

zwe hebben afgelopen week onze kinderwagen opgehaald, heel blij mee. Vandaag even oefenen met de maxicosi. Wil straks niet met twee bij het ziekenhuis staan te klungelen ☺️

Nog lekker genieten van deze periode!!

Mooi ACJ!

Hoe is t met iedereen? Nog geen baby's geboren? Zelfs geen tweeling...? O nee, de gyn was nog op vakantie

Vlindermama hoe gaat t met de diabetes?

Met mij goed. Rustig aan, afwachten... Ik verzin elke dag wel weer een klein klusje maar er zijn niet echt urgente dingen meer. Heb laatst een borstvoedingsavond gedaan, toch best handig. Pomptiedom, ik ga weer verder met afwachten...

Spannend hoor. Hier is het ook nog rustig, het wachten is wel begonnen. Nog een paar dagen dan ben ik 40 weken en de kleine mag van mij nu ook echt komen, ik zit er helemaal klaar voor. Het gaat nog steeds heel goed, buik doet Snachts wel heel zeer. Nynk, hoe gaat dat bij jou met 2 kleintjes erin? Ik heb daar echt wel last van. Bij mijn zoon liep ik 11 dagen over tijd dus het kan ook zomaar nog even duren.. Sterkte voor degene die gaan bevallen en ik houd jullie op de hoogte!

Oeh Madelin, voor jou komt het wel heel dichtbij. Spannend hoor! Iedereen alvast heel veel succes met de bevalling. Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat.

Hebben jullie nog tips voor leuke geboortekaartjes? Leuke sites of iets? Wij komen er maar niet uit :-/

ACJ ik vond babywoodies.nl echt om verliefd op te worden maar uiteindelijk ook veel te duur om te bestellen. Wij wilden een specifiek plaatje op de voorkant en zijn daar op gaan googlen (zoeken op afbeeldingen) en hebben daarmee iets leuks kunnen vinden. Succes!

Succes dames met de laatste loodjes!

Hier even een update van mijn kant;

Ik lig sinds gistermorgen in het ziekenhuis.

Had bloed bij de urine toen ik opstond. Meteen ziekenhuis gebeld en na verschillende controles besloten dat ik toch moest blijven. Gisteren eerste longrijpingsspuit gehad en vandaag de 2e. Dit is uit voorzorg en lig hier nu ter observatie. Bloeding waarschijnlijk door de placenta die te dicht bij de baarmoedermond zit. Maar heb daarna geen bloeding meer gehad.

Controle gehad en ook in de buik zelf geen bloeding te zien. Heb ook geen buikpijn ofzo. Nu 3x daags CTG. Baby doet het goed.

Vandaag emotioneel dagje met veel gesprekken en verschillende plan van aanpakken/scenario's besproken. Die moeten Mijn man en ik nu even tegen elkaar afwegen. Maar ik blijf zeker in het ziekenhuis tot aan de keizersnede.

We gingen er eigenlijk vanuit dat het of spontaan zou beginnen of gepland, niet een noodzakelijke opname door bloedverlies... Dus onze angst zit hoog en rugzak is vol nu. Het blijft zich maar opstapelen...

Maar we zitten nu op de juiste plek.