Jump to content
Sign in to follow this  
LisaElise

Emotionele kant

Recommended Posts

Hallo lieve dames!

Wij zijn Lisa en Elise en wij doen ons profielwerkstuk over IVF. Daarvoor hebben we wat informatie nodig en wij vroegen ons af of u misschien wat vraagjes wilt beantwoorden. Wij hebben een vragenlijst gemaakt over de emotionele kant van de behandelingen. We willen namelijk heel graag uw ervaringen horen! Wij hopen dat u de tijd heeft om ons eventjes te helpen!

https://goo.gl/forms/w5GecBJ7bAK3g8PD3

Hallo

Het is natuurlijk een super gevoelig en moeilijk onderwerp

Maar ik vind dat tewijnig mensen weten wat ivf is wat daar allemaal bij komt kijken en hoe zwaar het is

Wat super goed dat jullie dit doen

En ik zou wel vragen willen beantwoorden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hallo,

Ja, klopt. Wij merken ook dat het onderschat wordt en dat het nog steeds een taboe is om er over te praten.

Wij vinden het beiden erg boeiend om hier ons PWS over te maken. Wat fijn dat u onze vragen heeft willen beantwoorden!

De pagina doet het niet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

• @Rain1993 ja dat is ook waar ja.. maar  utro gebruik ik nu nog steeds.. agja heb af en toe  wel iets, dus daar probeer ik me aan vast te houden. Ja heb gisteren nog een keer getest(zi foto) en ga morgen nog een test doen🙈 dat is maar beetje mn houvast...  Hmm oke kramp klinkt op zich goed, tenminste ik had bij de  eerste cryopoging, die mislukte, helemaal nergens last van.. bij andere 2  pogingen ook krampen, het is nog vroeg heh! 5 dgn na tp toch? Ik had  deze  ronde op dag 7 na tp getest, had  die  avond ervoor ineens idee dat mn borsten gevoeliger  werden en kreeg beetje  een gespannen trekkerig gevoel in mn buik.. @Nele0107 inderdaad, a b of c kwaliteit, het zegt niks, ze  zeggen alleen  dat de  kansen wat hoger liggen bij een hogere kwaliteit, maar  zijn er genoeg die  zwanger worden van een c kwaliteit, en helaas ook genoeg die niet zwanger worden van een a kwaliteit.. (heb 4x a kwaliteit gehad, verse mislukt, 1e cryo mislukt, 2e cryo miskraam, 3e cryo hopelijk nu wel goed🤞)
    • Hè @Sbtje, sorry had niet gezien dat je zondag nog wat geplaatst had! De test geeft duidelijk weer dat het Hcg zich opbouwt maar wat snap ik je spanning. Je klachten kunnen ook komen van de utrogestan hè, dus als het afneemt zegt het niet per se wat. Maar na je vorige ervaring snap ik dat je bang bent dat het weer hetzelfde betekent. Ik hoop echt zo voor je dat het goed gaat deze x! Laat je niet gek maken! Heb je nog testen gedaan? Bij mij gaat het prima... Behalve af en toe wat ruigere kramp links en rechts geen last van kwaaltjes (ik zou bijna zeggen helaas ;-)) maar ik blijf hoop houden!  @Nele0107 welkom! Ik zit in het UMC en daar hebben ze geen A of B kwaliteit oid, maar ik heb al genoeg forums gelezen om te weten dat dat niets zegt over of je zwanger raakt! Maak je niet druk dus!!
    • Wat een heftige verhalen @Onzefamilie en @Nora90. Snap dat het allemaal niet makkelijk is en je dan even niet de versie van jezelf kunt zijn die je graag zou willen zijn. Het enige wat helpt is de tijd nemen en het verwerken. (Makkelijker gezegd dan gedaan helaas).  Spannende tijden voor jou zeg @Kitje! Hoop zo dat je straks goed nieuws krijgt 🤞!! Ik had vanmorgen niks meer en nu wel af en toe bruin. Kan niet zeggen dat ik heel gerust ben. Komt misschien ook omdat ik verder ook geen symptomen heb. Ga dan toch twijfelen. Denk dat ik pas echt kan genieten als die echo is geweest en ik een hartje hoor kloppen. 
    • @Onzefamilie wat heftig allemaal wat je hebt moeten doorstaan en dat het allemaal zon uitwerking op je heeft. Ik snap heel goed dat je je depressief voelt en dat je nu eventjes daardoor niet voor jullie zoontje kan zorgen. Maar lieverd, je bent echt geen slechte moeder daardoor, echt niet, ik sluit me volledig aan bij Nora. Een goede moeder doet wat het beste is voor haar kind en in jullie situatie is het nu eventjes het beste dat je schoonfamilie voor jullie zoontje zorgt totdat jij het weer zelf kunt, dat is liefde voor je kind, want je wil het beste voor hem, en DAT is een goede moeder! Je hebt in korte tijd ook wel heel veel te verstouwen gekregen en denk dat het voor jou extra heftig is door de ptss en de pijn die je hebt en hebt gehad. Maar jij hebt echt niks fout gedaan hoor, een miskraam is domme pech omdat er iets niet goed was met het kindje, maar niet omdat jij iets wel of niet hebt gedaan. En voor wat betreft op je gevoel af gaan, je hebt helemaal gelijk daarmee, ik ben ook een gevoelsmens en mijn gevoel is heel vaak juist, maar soms, heel soms, zit ik er weleens naast en ben ik aan het doemdenken en blijkt het achteraf toch niet nodig te zijn geweest. Ik vind het echt ontzettend rot voor je en ik hoop dat je de kracht kunt vinden om uit dit diepe dal te klimmen, met hulp van je vrouw, of als je het fijn vind, door hier af en toe wat neer te zetten, dat kan soms ook helpen, en een lang verhaal, al schrijf je een heel boek vol, daar hoef je echt geen sorry voor te zeggen. We zitten allemaal in een achtbaan hier, soms stapt er iemand uit, soms stapt er iemand in, maar uiteindelijk komt de achtbaan een keer voor iedereen tot stilstand, voor de een vlugger dan voor de ander, maar we snappen allemaal wat zo'n traject met iemand doet, hoe zwaar het kan zijn en hoe verdrietig, hoe je tussen hoop en vrees leeft en zoekt naar elk lichtpuntje en heel soms zelfs de lichtpuntjes niet meer kunt vinden waardoor het een groot naar zwart gat lijkt, maar ook in het donkerste deel van de put, als je maar blijft klimmen naar boven, komt een keer dat lichtpuntje tevoorschijn. @Nora90 ook voor jou een heftige achtbaan momenteel en wat een idiote toestand zo zeg, pfoe. Dus beepje is in feite gewoon kwijt en zit ergens verstopt en niemand weet waar en dan moet die er ook nog een keertje uitkomen? Jeetje Nora, ik weet gewoon nog steeds niet wat te zeggen, het lijkt me zo heftig, ook het niet weten hoe en wat. Kan me ook wel vinden in wat jij zegt, dat de bloedingen beepje 1 is geweest en dat je toen nog zwanger was van beepje 2. Maar waar is die dan heen gefietst? Was beter geweest als deze koppige beep gewoon was gaan zitten waar die hoort.... Ik hoop dat je snel de antwoorden krijgt en dat je die vervelende spuit bespaart blijft. Sterkte alvast ermee, en we zijn er hier ook voor jou he, dus als je wat kwijt wil, pen het neer! @Marsukar  hoe is het nu met jou? Geen bloed meer en alles nog onder controle? En dan voor wat betreft hier, de krampen kwamen bij mij ook ineens onzefamilie, net was wat jij schrijft, dat begon vrijdag en stopte op zondag. Vrijdag was 3 dagen na de terugplaatsing. En moeheid komt bij vlagen, de ene dag gaat beter dan de andere dag, maar het weekend was ik wel extreem moe. Heb daar al wel langer last van, komt ook door de meds. Vandaag verder geen krampen meer gehad, nog 6 dagen te gaan, spannend weekje wordt het nu. Nog geen ongi tekenen, maar dat zou ook wel beetje vroeg zijn. Ik hoop dat jij gelijk hebt Nora en dat het hem gaat worden, dat het allemaal gunstige tekenen zijn geweest het weekend, maar ik zal het nog even moeten afwachten allemaal en hopen en duimen, meer kan ik niet doen. Slik braaf de multi mama tabletten, iedere morgen algenolie omega 3 (bahhhhh 🤢) en nog een extra pilletje foliumzuur voor de dubbele dosis zoals onzefamilie ooit getipt had, iedere dag half uurtje lopen nog steeds en heb ergens gelezen dat een gekookt ei ook heel goed is voor de innesteling, dus werk ik 3x per week een ei naar binnen en dan verder the fingers crossed.... 🤞 Ook lang verhaal geworden zie ik... 😂
    • Dag dames, ik ga me hier ook melden. Het is de eerste keer dat ik schrijf. Zondag 26/01 tp gehad van een 4BB embryo. (Cryo laten doordelen tot dag 6) in een natuurlijke cyclus Het is mijn 5e tp uit de eerste poging. Was laatste cryo. Ik hoop zo dat het deze keer raak mag zijn. Ik wens de andere dames veel succes. Zijn er hier damens zwanger geraakt met een embryo kwaliteit B? Groeten Nele    
  • Topics

Important Information

Terms of Use