Ga naar inhoud

Wie start er mee aankomende maand met ICSI?


Femke1985

Aanbevolen Berichten

Ja inderdaad, ik had dit ook totaal niet verwacht zoveel.ik zei al tegen mijn man het kan nog alle kanten op.als we er maar minimaal 1 overhouden dan is het voor je gevoel al niet voor niks geweest.ik begin het nu ook te merken met bukkeb en tillen dat het erg gevoelig is daar beneden, dus hoop echtdat we vandaag te horen krijgen dat vrijdag punctie hebben. Werk geeft mij ook die afleiding even niet bezig zijn met andere dingen. Mijn oom krijgt deze week ook een belangrijke ingreep, hij heeft verschillende tumoren en we weten dat hij waarschijnlijk geen jaren meer heeft, maar is verschrikkelijk hem zo te zien.ook die zorgen steken af en toe de kop op en dan is het allemaal even teveel. Maar we zetten de schouders eronder en doen wat we kunnen.merk nu dan ook dat het heerlijk is erop uit te gaan even niet stilstaan bij de zorgen maar genoeten van leuke dingen, dat ik dan thuiskom en letterlijk denk ohwja morgen wer spuiten 🙈maar van wachten wordt je vanzelf geduldigergroetjes
Hoi Anneke,Hoe gaat het nu met je?Ik zit in de tweede wachtweek. Die is altijd heel spannend. De utro (die bolletjes) houden mijn menstruatie altijd tegen, waardoor ik de hele wachtweek uit moet zitten tot de test. Ik ben zo bang dat t nietlukt. Mijn emoties schieten alle kanten op door de dag heen.Hoe is je punctie gegaan? Mag hopen dat je due inmiddels gehad hebt met zoveel follikels.Liefs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey iejoor,

 

Wat spannend ik kan me voorstellen dat je emoties alle kanten opgaan.

afgelopen woensdag en vrijdag echo gehad heb inderdaad veel follikels maar ze groeien niet erg anel

 

punctie staat voor komende dinsdag op de planning. Vandaag de laatste decapeptyl en gonal f gespoten vanavond pregnyl

 

het wordt steeds gevoeliger en ongemakkelijker allemaal maar ben blij dat er nu toch een datum staat.

 

we moeten nog maar even geduld hebben.

wanneer mag je testen?

 

groetjes Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey iejoor,Wat spannend ik kan me voorstellen dat je emoties alle kanten opgaan.afgelopen woensdag en vrijdag echo gehad heb inderdaad veel follikels maar ze groeien niet erg anelpunctie staat voor komende dinsdag op de planning. Vandaag de laatste decapeptyl en gonal f gespoten vanavond pregnylhet wordt steeds gevoeliger en ongemakkelijker allemaal maar ben blij dat er nu toch een datum staat.we moeten nog maar even geduld hebben.wanneer mag je testen?groetjes Anneke
Hoi Anneke,Hoe is de punctie gegaan? Ik heb deze ronde niet eens hoeven testen. Op maandag brak mijn menstruatie door. Dwars door de utro heen... Vorige keren heb ik dat niet gehad. Toch een zwangerschapstest gedaan gisteren, omdat het ziekenhuis zeker wilde weten of het echt niet goed was. Test wad negatief. Heb nu een rust periode gepland. Ik voel me zo slecht... Ben afgelopen maand alleen maar hiermee bezig geweest zonder het gewenste resultaat...Heeft het ziekenhuis al iets gezegd over de hoeveelheid eitjes en bevruchtingen?Liefs
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iejoor,

 

wat moet dat een teleurstelling zijn.

had t je zo gegund😢

Hoop dat een rust periode je goed doet

 

punctie is zwaar tegen gevallen linker eierstok deed evht veel pijn, ging bijna van me stokje.

Afgelopen maamdag is mijn oom overleden dus het is heel dubbel nu.

 

14 eitjes waarvan 6 bevrucht vanmorgen telefoon gehad, ben blij met dit resultaat.

vrijdag de terugplaatsing en dan die verschrikkelijke wachtweken.

 

groetjes Anneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 9 maanden later...

Goedenmiddag Dames. 

 

Mijn naam is Martine en ben 36 jaar. En wij zijn in December 2018 gestart met icsi. Ik heb eerst een vruchtbaarheids behandeling gedaan met gonal-f en ovitrelle en daar kreeg ik 33 eitjes uit. Waarvan er 19 bevrucht zijn. En een tp van een verse embryo terug gehad. Enorme overstimulatie gehad maar gelukkig geen ziekenhuisopname nodig gehad.

 

Nu in het welbekende wachtbankje. Begonnen met een cryo tp met progynova 3maal daags en 3x2 utrogestan.  (blastocyst 5dgn oud) afgelopen vrijdag tp gehad  en nu wachtdag 3 vanaf de tp. 

Donderdag over een week mag ik testen. 😀 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-1-2018 om 09:39, Femke1985 zei:

Hallo allemaal,

 

Ik ben Femke 33 jaar oud en mama van 2 (jongen van 6 en een meisje van 4).

En we zijn na jaren weer gestart met ICSI. We hebben afgelopen maanden nog 2 bonus pogingen gehad uit de cyclus van mijn dochter maar helaas is dat niet gelukt. Nu met frisse moed weer de mallemolen ik ben benieuwd of er meer dames gestart zijn met het traject en hoe dit verloopt? Voor mij de eerste keer op een forum en dat ik mijn ervaringen deel. Veel succes allemaal.

Hoi welkom op het forum  

 

Voor mij ook de eerste keer op een forum 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden