Ga naar inhoud
Katje

Punctie gehad

Aanbevolen berichten

@flower01 en @Katje --> Het enige wat ik bedoelde te zeggen is: Sta er bij stil dat het ook mensen gevoelig kan raken om deze luchtige uitspraken te doen over de punctie en dat het hele traject voor iedere vrouw verschillend verloopt. Je kunt nooit voor een ander invullen hoe het verloop is.

Bij mij is tot nu toe ook echt keer op keer ALLES tegen moeten vallen en ook nog zonder resultaat en mogelijk verder geen hoop meer... 

Ik had beter gewoon niks kunnen zeggen, want maakt het alleen maar erger en ik wordt duidelijk niet begrepen in wat ik bedoel te zeggen. Toevallig las ik het en moest ik er op dat moment op reageren van mezelf....stom, want alles raakt me gevoelig en persoonlijk momenteel.....

In ieder geval bedoel ik het niet als aanval en wens ik alleen maar iedereen alle goeds!

Mij is het niet gegund om moeder te mogen worden en dat doet ontzettend veel pijn (daar kan de ondragelijke pijn van de punctie niet eens tegenop...)

Verder blijf ik daarom weg van het forum voordat ik nog meer van dit soort reacties omhoog breng enzo...😥😞😣

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

@Lunaatje jeetje wat heftig meid! Laten we mekaar niet nog eens extra verdriet doen met zulke Posts. Een ieder die in dit traject zit heeft een diepgewortelde wens om mama te worden. Ik vind ‘t ontzettend verdrietig te horen dat het zo’n heftig traject is geweest voor jou. Ik hoop absoluut dat er nog een kans voor je is, echt. Ik denk dat we mekaar gewoon verkeerd begrepen. We moeten mekaar steunen en niet aanvallen. Mijn excuses als ik je zo heb laten voelen. Liefs van mij 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
[mention=6477]flower01[/mention] en [mention=7094]Katje[/mention] --> Het enige wat ik bedoelde te zeggen is: Sta er bij stil dat het ook mensen gevoelig kan raken om deze luchtige uitspraken te doen over de punctie en dat het hele traject voor iedere vrouw verschillend verloopt. Je kunt nooit voor een ander invullen hoe het verloop is.
Bij mij is tot nu toe ook echt keer op keer ALLES tegen moeten vallen en ook nog zonder resultaat en mogelijk verder geen hoop meer... 
Ik had beter gewoon niks kunnen zeggen, want maakt het alleen maar erger en ik wordt duidelijk niet begrepen in wat ik bedoel te zeggen. Toevallig las ik het en moest ik er op dat moment op reageren van mezelf....stom, want alles raakt me gevoelig en persoonlijk momenteel.....
In ieder geval bedoel ik het niet als aanval en wens ik alleen maar iedereen alle goeds!
Mij is het niet gegund om moeder te mogen worden en dat doet ontzettend veel pijn (daar kan de ondragelijke pijn van de punctie niet eens tegenop...)
Verder blijf ik daarom weg van het forum voordat ik nog meer van dit soort reacties omhoog breng enzo...
Lieve lunaatje, ik begrijp je. Niemand heeft iemand willen kwetsen denk ik. Het is gewoon een kloten traject met helaas niet altijd een goede uitkomst.
Heel veel sterkte!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites
Ik heb me zo ontzettend bang gemaakt voor de punctie. Je leest 90% horrorverhalen. Ik kan je zeggen de angst was vele maken erger dan de hele punctie! Ik plaatst nooit wat op fora, maar ik wil graag iedereen die nog een punctie moet ondergaan een hart onder de riem steken. Dames het viel mij zooooo mee! Pijn? Nee dat kan ik ‘t niet eens noemen. Ze starten met verdovingsprikjes in de baarmoedermond. Klinkt ook weer veel enger dan ‘t is. Je voelt een minimaal prikje. Ik kreeg vooraf in m’n infuus paracetamol en de mogelijkheid tot rapifen (morfine) Ik heb ervoor gekozen om maar een kwart dosis rapifen te nemen omdat ik enorme angst heb om weg te raken en duizelig te zijn. De controle verliezen vind ik heftiger dan pijn. Maar dat is mijn keus. Je bent met zo’n dosis zeker niet verdoofd, je voelt alles nog! Maar ‘t is amper gevoelig te noemen. Alle verhalen die ik las nou ik had me schrap gezet, voor nop dus! Ik wil de dames die ‘t we als pijnlijk hebben ervaren.niet afvallen maar ik vond het letterlijk zowat pijnloos. Ik zat te shaken van angst en niet van de pijn. Ik wist gelijk dit moet ik delen. Er zijn zo weinig positieve verbalen te lezen. Ja positief als ach ‘t is zo voorbij die pijn en ja even op je tandjes bijten. Nou daar werd ik niet bepaalt kalmer van. Dus vandaar mijn verhaal. Het deed absoluut geen pijn!!! Ik hoop dat jullie die nog moeten er door mijn verhaal een stuk ontspannender naartoe gaan. Veel succes voor wie moet en mocht je wat willen weten vraag het me gerust. Het wachten voor ons is aangebroken. 

Wat fijn dat je zo’n goede ervaring hebt gehad. Sommige ziekenhuizen werken niet met een verdoving, waardoor de punctie als pijnlijk wordt ervaren. De verdovingsprikjes die je omschrijft is voor mij onbekend.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Deel dit bericht

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Hoi Catlover, hopelijk heb je nu een mooie terugplaatsing achter de rug en blijft deze 9 maanden zitten. ja druk met de verhuizing. Ik heb dat qua stressnivo echt ouderschap. 30 maart is al zo dichtbij en er moet nog zo veel ingepakt en verhuisd worden, en dan weer uitgepakt. Nu een dochter van 4 jaar erbij werkt ook niet erg vlotter😉 wij hadden een financiële tegenvaller. Ik ben inmiddels 43 jaar en heb nu dus 2 mislukte terugplaatsingen achter de rug van een punctie uit 2012. Ik ben bij zorgzaam goed verzekerd, ster 4 en kregen daar een 4e icsipoging vergoed. masr nu ontvingen wij een consultrekening van 320 euro van de gyn! Blijkt dat na je 43 jaar de tp niet meer gwordt vergoed. Dit was alleen nog de 1e rekening, dan komt tp en medicatie er nog bij. Nou onze dikke spaarrekening is door de verhuizing dus ook leeg😫 ik had voor de tp nog gekeken op de website daar stond dat als je nog embryo’s over hebt uit een eerdere poging je deze vergoed krijgt en er stond geen leeftijd bij, maar dat zal ik dan wel verkeerd geïnterpreteerd hebben🤨 onze 2 laatste cryos gaan we derhalve niet meer terugplaatsen😥  onze kans voor een 2e is ook verkeken helaas. Maar wij hebben al een dochter mogen krijgen en in Ons geval dat geld is maar geld, jammer maar helaas. Staat niet gelijk aan jouw situatie. Ik hoop echt met je mee voor een geslaagde tp😘
    • Beste Dames, Vanmorgen was ik in Düsseldorf. Ik heb heel leuk zitten praten met een vrouw van 41 jaar uit Wageningen.  Indien deze vrouw op het forum zit dan contact opnemen? Ik vind het erg leuk om even te praten en ervaringen uit te wisselen. groeten, Catlover
    • Ik heb een ritje in de aanbieding! 62 km naar UTRecht  Vertrek max augustus '19 vanuit omgeving Zwolle, PB als je mee wil 🙂
    • Beste Caro-linn, DD heeft mij niet gebeld vanmorgen. Dus dan moet mijn embryo nog leven. Woensdag terugplaatsing.  Het is een en al ellende. Ik vind het zo naar dat ik het nu moet opgeven. Had ik maar een dikke bankrekening. Dan kon ik nog een laatste poging wagen. Dan ben jij nog druk zat met een verhuizing in zicht. Heel veel succes daarmee en heel veel geluk in jullie nieuwe huis!
    • Tjee wat heftig. Ik snap dat dit een tranendal is. Is er nu al iets bekend verder? Ik hoop met je mee😘  ja wij hebben nu nog 2 cryos van de 4e punctie uit 2012. Ik ga deze in april/ mei laten terugplaatsen mits goed ontdooit. We gaan nu eerst verhuizen en dit is dus een stressvolle periode. Heel veel sterkte en hopelijk geluk met die ene emmy. Mijn duimen draaien🤞🏼
  • Topics

• Gerelateerde Inhoud

• Door keishia
      Hallo iedereen ben nieuw en wil graag mijn ervaringen met jullie delen.

kort: 2 x een bbz gehad, waarbij beide eileiders zijn verwijderd...nu ivf. Sinds 13-4 spuit 150 puregon en orgalutran. Zaterdag 16- eerste echo gehad...1 follikel 5 mm. Vandaag 20-3 2e echo...10 mm, 1 follikel. A.s.zondag 24-3 krijg ik een derde echo en word er besloten of een punctie zinvol is. Naar mijn zeggen niet, ik vind het zonde en zie het als een verspiling van de poging...

Heeft iemand hier ervaring mee, of tips...voel me erg down.

Belangrijke informatie

Gebruiksvoorwaarden