Jump to content
Katje

Punctie gehad

Recommended Posts

3 minuten geleden, Vrouwke77 zei:

Zeker spannend..!!! Als het mij ooit nog een keer overkomt, zal ik het waarschijnlijk niet kunnen geloven of blij kunnen zijn voordat ik de 3 mnd voorbij ben. Maar die angst die @Catlover heeft speelt ook zo in mijn hoofd. @Catlover en ik zijn nl de 40 jaar ver gepasseerd en dan zijn de kansen nl zoooooo klein. Ergens zit er een stemmetje in mijn hoofd dat ik ook een beetje aan het idee moet gaan denken dat ik ook nooit mama wordt. Dat ik wat realistischer moet zijn i.p.v alleen maar nadenken over "als het lukt, dan ben ik uitgerekend op....wil ik dit kopen voor het kamertje...ga ik het zo regelen met oppas.."

Heb je de 1e echo in het zkh gehad en nr 2 en 3 bij de verloskundige? Kan je je ukkie al goed zien op de echo? 😃🐣Geniet wel een beetje mee van je kleine geluk hoor! 😘

Vrouwke, ben jij van 1977? Het moet nog wel kunnen voor ons, maar de kansen worden kleiner........ Zucht.....

Katje, ik hoop dat alles goed bij jou gaat.

@Vrouwke77 ik ben zelf 41 word dit jaar 42. Dus ‘t kan echt nog wel. Mijn amh was dusdanig laag dat ik maar 5 eitjes had. Waarvan 2 bevrucht en eentje ‘t dus gehaald heeft. Dus geef alsjeblieft de hoop niet op. Ik ben de dag voordat ik ongesteld moest worden gaan bloeden met hevige krampen dus ik ok jammer niet gelukt. Heb 6 dagen hevig gebloed als een echte menstruatie en stukjes verloren dus wist echt zeker verloren zaak. Maar toen echo met 5 weken en ze zagen een hele prille begin van een zwangerschap. Toen 1,5 week later weer een echo want voelde aan alles dat ‘t “mis” was en toen zagen ze foetale delen en een flikkering wat leek op een hartslag. Nu morgen weer echo en dan zouden we ‘t hartje moeten horen. Dan ben ik 7 weken en 5 dagen zwanger. Vorige echo liep ik wel wat achter Maar morgen horen we ‘t dus. Heel spannend! Ik ben zo negatief omdat we al jaren proberen en ‘t altijd maar mis gaat. Je geloof en hoop gaat dan langzaamaan weg... ik kan ook nog niet echt blij zijn. Te angstig 

1 uur terug, Cil zei:

Wat lief dat je het vraagt zeg! Dank je welemoji4.png. Helaas waren de positieve testen de Pregnyl en ben ik niet zwanger. Dit was de laatste poging en valt me zwaarder dan ik dacht. We overwegen misschien eiceldonatie, maar dat voelt toch anders op de een of andere manier...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Heel veel sterkte meid! Denk er goed over na. Er zijn in elk geval nog mogelijkheden. 😘

7 minuten geleden, Katje zei:

@Vrouwke77 ik ben zelf 41 word dit jaar 42. Dus ‘t kan echt nog wel. Mijn amh was dusdanig laag dat ik maar 5 eitjes had. Waarvan 2 bevrucht en eentje ‘t dus gehaald heeft. Dus geef alsjeblieft de hoop niet op. Ik ben de dag voordat ik ongesteld moest worden gaan bloeden met hevige krampen dus ik ok jammer niet gelukt. Heb 6 dagen hevig gebloed als een echte menstruatie en stukjes verloren dus wist echt zeker verloren zaak. Maar toen echo met 5 weken en ze zagen een hele prille begin van een zwangerschap. Toen 1,5 week later weer een echo want voelde aan alles dat ‘t “mis” was en toen zagen ze foetale delen en een flikkering wat leek op een hartslag. Nu morgen weer echo en dan zouden we ‘t hartje moeten horen. Dan ben ik 7 weken en 5 dagen zwanger. Vorige echo liep ik wel wat achter Maar morgen horen we ‘t dus. Heel spannend! Ik ben zo negatief omdat we al jaren proberen en ‘t altijd maar mis gaat. Je geloof en hoop gaat dan langzaamaan weg... ik kan ook nog niet echt blij zijn. Te angstig 

Wat een bijzonder verhaal. Ik heb ook allerlei stolsels verloren. Dus wist gelijk dat het mis was. Heb ook geen test gedaan. Het geeft weer een beetje hoop dat het bij jou wel gelukt is. Mijn amh en fsh zijn heel goed. Volgens de gynaecoloog zelfs is er met mijn amh geen haast, maar je wilt ook niet over een paar jaar. Ik word wel ouder. Hoop zo voor je dat de echo goed is. Ik zou mij zelf ook zo voelen. Laat je morgen horen hoe het gegaan is? Heel veel sterkte en succes!

• Thanks 1

[mention=6422]Cil[/mention] ach meis wat jammer nou  pregnyl maakt ‘t heel verwarrend. Ik snap dat eiceldonatie “anders” voelt maar ‘t is wel prachtig dat het kan toch? Misschien moet je even aan ‘t idee wennen? Het is niet niks als een poging mislukt is. Dan komen er allemaal emoties los en moet je die allemaal maar wéér zien te verwerken. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. 

Nee klopt, het voelt wel anders dan andere pogingen die zijn mislukt omdat dat dit de laatste was. Het idee dat je nooit samen kindje op de wereld zult zetten maakt me heel verdrietig. Eiceldonatie is onwijs duur en de kans dat het niet lukt is gewoon aanwezig natuurlijk, dus hoe ver ga je?

Jij hebt morgen de echo toch? Heel veel succes! Hopelijk is alles goed en ben je gerustgesteld.

Was dit jullie laatste punctie (vergoeding)? Als ik het goed lees wel het laatste eitje, maar kan zijn dat ik iets heb gemist.. 
Sterkte [mention=6422]Cil[/mention] 

Klopt, dit was de vijfde poging en ook de laatste. We zouden nog een poging kunnen doen, maar dan moeten we hem zelf betalen en als je de garantie hebt dat het lukt dan doe je dat natuurlijk, maar dat vraag ik me af... en daarnaast ook wel hoe ver ga je... was het voor jou ook de laatste poging?

Heel veel sterkte meid! Denk er goed over na. Er zijn in elk geval nog mogelijkheden. 

Dank je wel! Ja daar moeten we ook goed over na denken. Het is zo frustrerend dat al die behandelingen zo duur zijn. Hoe gaat het nu met jou?

9 uur geleden, Cil zei:

Dank je wel! Ja daar moeten we ook goed over na denken. Het is zo frustrerend dat al die behandelingen zo duur zijnemoji17.png. Hoe gaat het nu met jou?

Moeizaam. Het laat mij niet los. Het maalt mij constant door het hoofd heen. Ik zit vaak in tranen. Die onmacht.........:classic_sad: Dat die behandelingen ook zo duur moeten zijn. Echt erg.

Moeizaam. Het laat mij niet los. Het maalt mij constant door het hoofd heen. Ik zit vaak in tranen. Die onmacht.........:classic_sad: Dat die behandelingen ook zo duur moeten zijn. Echt erg.

Ik snap je heel goed, want voel precies hetzelfde.. Het is denk ik een soort van rouwproces lijkt het wel waar je doorheen moet. Zo oneerlijk! Heel veel sterkte.

20 uur geleden, Catlover zei:

Vrouwke, ben jij van 1977? Het moet nog wel kunnen voor ons, maar de kansen worden kleiner........ Zucht.....

Katje, ik hoop dat alles goed bij jou gaat.

Ja klopt! Ik ben van 77! Hopelijk lukt het ons toch nog om een gezond ukkie op de wereld te zetten 😍

18 uur geleden, Cil zei:

Klopt, dit was de vijfde poging en ook de laatste. We zouden nog een poging kunnen doen, maar dan moeten we hem zelf betalen en als je de garantie hebt dat het lukt dan doe je dat natuurlijk, maar dat vraag ik me af... en daarnaast ook wel hoe ver ga je... was het voor jou ook de laatste poging?

Hey @Cil,

Wij zijn net gestart met het ICSI traject. In februari kregen we te horen dat we IUI overslaan gezien mijn leeftijd en direct starten met IVF en om de kansen nog iets (max 5%) te vergroten gekozen voor ICSI. Vandaag mijn eerste punctie gehad. Nu wachten of er goede embryo's tussen zitten. 🙏🏻🐣

Hey [mention=6422]Cil[/mention],
Wij zijn net gestart met het ICSI traject. In februari kregen we te horen dat we IUI overslaan gezien mijn leeftijd en direct starten met IVF en om de kansen nog iets (max 5%) te vergroten gekozen voor ICSI. Vandaag mijn eerste punctie gehad. Nu wachten of er goede embryo's tussen zitten.

Oh spannend zeg! Hoe heb je de punctie ervaren en hoeveel eitjes had je? Ik hoop het voor jullie. Heel veel succes

Één eierstok lag niet handig. Dat weet ik al maanden en zou een "uitdaging" worden om aan te prikken. Nou dan weet je het wel.. 😔 Ik heb voor de "makkelijk" eierstok een pijnindicatie van 7 gegeven (0=geen pijn 10=extreme pijn) en de andere en 8. Ingreep zelf duurt max 10 minuten waarbij je eigen angst in mijn geval het cijfer vd pijnindicatie opstuwd 🙈😏 Oftewel..laat je niet gek maken! Mediteer (als je dat kunt) tijdens of van te voren. Focus op ademhaling (oefen dat thuis al) en knijp de hand v je vriend of vriendin lekker fijn!!

Het aantal follikels die ze aanprikken tellen ze niet tijdens de ingreep, maar de uitslag van aantal gevonden eitjes wel. Ze hebben bij mij een bovengemiddeld aantal eitjes (ook gezien mijn leeftijd v 41jr) van 15 gevonden. Zegt natuurlijk nog niets over kwaliteit, bevruchting en ontwikkeling vd embryo's, maar het was een erg mooi resultaat. Deze broedkip is tevreden! 🐓🙃

Posted (edited)
Op 7-4-2019 om 18:42, Katje zei:

En...hoe was de echo?? Heb je mooi nieuws voor ons! Had je trouwens 1 of ook 2 embryo terugplaatsing of heeft die ene die t niet gehaald heeft het in het lab niet gehaald? 💋

Edited by Vrouwke77

3 uur geleden, Vrouwke77 zei:

Ja klopt! Ik ben van 77! Hopelijk lukt het ons toch nog om een gezond ukkie op de wereld te zetten 😍

Dat hoop ik ook Vrouwke! Ik lees dat je een mooi aantal eicellen hebt. Super! Ik ga voor je duimen.

• Thanks 1

Één eierstok lag niet handig. Dat weet ik al maanden en zou een "uitdaging" worden om aan te prikken. Nou dan weet je het wel.. Ik heb voor de "makkelijk" eierstok een pijnindicatie van 7 gegeven (0=geen pijn 10=extreme pijn) en de andere en 8. Ingreep zelf duurt max 10 minuten waarbij je eigen angst in mijn geval het cijfer vd pijnindicatie opstuwd Oftewel..laat je niet gek maken! Mediteer (als je dat kunt) tijdens of van te voren. Focus op ademhaling (oefen dat thuis al) en knijp de hand v je vriend of vriendin lekker fijn!!
Het aantal follikels die ze aanprikken tellen ze niet tijdens de ingreep, maar de uitslag van aantal gevonden eitjes wel. Ze hebben bij mij een bovengemiddeld aantal eitjes (ook gezien mijn leeftijd v 41jr) van 15 gevonden. Zegt natuurlijk nog niets over kwaliteit, bevruchting en ontwikkeling vd embryo's, maar het was een erg mooi resultaat. Deze broedkip is tevreden!

Daar komt vast een hele mooie embryo uit. Heel veel succes!

• Thanks 1

@katje hoe is de echo gegaan?