Jump to content
Aftellen naar Kerstmis...

Katje

Punctie gehad

Recommended Posts

Ik heb de tp nog nooit vers gehad ivm eerdere overstimulaties. 1x een kunstmatige en toen door de utro ongesteld geworden maja utro kan t ook uitstellen.
Bij ons is protocol 14 dgn na tp en dat is morgen.. tevens ben ik morgen ook vrij dus dat is ook wel fijn..

Dat snap ik wel. Het is ook prettiger om gewoon vrij te zijn de dag dat je test. Nog 1 nachtje slapen. Bizar dat elke ziekenhuis zijn eigen protocol heeft en daar zo n verschil in zit. Heel veel succes met wachten

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat snap ik wel. Het is ook prettiger om gewoon vrij te zijn de dag dat je test. Nog 1 nachtje slapen. Bizar dat elke ziekenhuis zijn eigen protocol heeft en daar zo n verschil in zit. Heel veel succes met wachten

Dankjewel!

4 uur geleden, flower01 zei:
5 uur geleden, Cil zei:

Dat snap ik wel. Het is ook prettiger om gewoon vrij te zijn de dag dat je test. Nog 1 nachtje slapenemoji4.png. Bizar dat elke ziekenhuis zijn eigen protocol heeft en daar zo n verschil in zit. Heel veel succes met wachtenemoji256.png

Dankjewel!

Sterkte Flower01!!! 🙏

[mention=6477]flower01[/mention] heb je getest... 
Ja. Digitaal.. niet zwanger

@flower01 och lieverd toch.., ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ben je ook al ongesteld of niet door de utrogestan?

[mention=6477]flower01[/mention] och lieverd toch.., ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Ben je ook al ongesteld of niet door de utrogestan?
Nog niet door de utro.. vind dit zo kut.. kan wel door de grond zakken

@flower01 maar had je al wel wat bloedverlies de afgelopen dagen? Of alleen krampen? Blijft je menstruatie weg zolang je utro gebruikt? Moet je voor de zekerheid geen bloed prikken op hcg? Kan een late innesteling zijn toch?

[mention=6477]flower01[/mention] maar had je al wel wat bloedverlies de afgelopen dagen? Of alleen krampen? Blijft je menstruatie weg zolang je utro gebruikt? Moet je voor de zekerheid geen bloed prikken op hcg? Kan een late innesteling zijn toch?
Nog geen bloed gezien. Utro kan een menstruatie uitstellen.. ze zeggen dat een thuistest net zo goed is. Prikken bij ons geen bloed

@flower01 maar heeft de utro het altijd bij jou tegengehouden? Hoor ook van vrouwen die wel ongesteld worden. Ik vind ‘t best een gek idee dat ze dus alleen afgaan op een digitale test. Je bent niet ongesteld dus er bestaat dan toch een kansje dat je heel pril zwanger bent? Ik weet ‘t ook niet hoor dit is mijn eerste keer en ben in gent België onder behandeling maar hun zijn extreem voorzichtig. Ik had dus veel bloedverlies met hevige krampen en zelfs dat was geen reden om te stoppen met de utro voordat ik hcg geprikt had.

[mention=6477]flower01[/mention] maar heeft de utro het altijd bij jou tegengehouden? Hoor ook van vrouwen die wel ongesteld worden. Ik vind ‘t best een gek idee dat ze dus alleen afgaan op een digitale test. Je bent niet ongesteld dus er bestaat dan toch een kansje dat je heel pril zwanger bent? Ik weet ‘t ook niet hoor dit is mijn eerste keer en ben in gent België onder behandeling maar hun zijn extreem voorzichtig. Ik had dus veel bloedverlies met hevige krampen en zelfs dat was geen reden om te stoppen met de utro voordat ik hcg geprikt had.
Ik heb ooit utro gehad 2 Jaar terug toen werd ik erdoorheen ongesteld. Andere 12 kdren natuurlijke cyclus. Nu dus een verse. Net een basic test en die is witter als wit.. dus er zit echt geen hcg helaas

@flower01 bah wat vervelend. Sorry maar snap sommige dingen niet. Hoe bedoel je natuurlijke cyclus? Nu verse? Betekent dat wel medicatie zoals menopur en pregnyl? 

[mention=6477]flower01[/mention] bah wat vervelend. Sorry maar snap sommige dingen niet. Hoe bedoel je natuurlijke cyclus? Nu verse? Betekent dat wel medicatie zoals menopur en pregnyl? 
Nou 2x een punctie zonder verse en alleen cryos. De cryos zijn in ern natuurlijke cyclus teruggeplaatst. Nu een punctie en na dr punctie een tp dus een verse die niet ingevroren is geweest. Voor de punctie gonal f en pregnyl daarna utro

@flower01 oké nu snap ik het een beetje. Heb je ooit weleens een licht positieve test gehad? Of pakte het nooit? 

[mention=6477]flower01[/mention] oké nu snap ik het een beetje. Heb je ooit weleens een licht positieve test gehad? Of pakte het nooit? 
2x een miskraam rond 5 weken

@flower01 precies ons verhaal ook altijd mis rond die periode. Wij hebben ons toen uitgebreid laten testen maar kwam niks uit. Ik ben er nu weer bang voor ben nu iets meer dan 6 weken zwanger maar borsten gevoeligheid is afgenomen. Voel me niet zwanger Maar ben bang dat de utro alles tegenhoudt. Ellende dit. Kreeg jij miskraam door utro heen?

[mention=6477]flower01[/mention] precies ons verhaal ook altijd mis rond die periode. Wij hebben ons toen uitgebreid laten testen maar kwam niks uit. Ik ben er nu weer bang voor ben nu iets meer dan 6 weken zwanger maar borsten gevoeligheid is afgenomen. Voel me niet zwanger Maar ben bang dat de utro alles tegenhoudt. Ellende dit. Kreeg jij miskraam door utro heen?
Bij de miskramen had ik geen utro.. in de natuurlijke cyclussen gebruik je namelijk helemaal geen hormonen

@flower01 hebben jullie ook een uitgebreid erfelijkheidsonderzoek laten doen? Wij wilden op een gegeven moment weten hoe ‘t toch kon dat we heel vaak zwanger waren maar ‘t altijd eindigde in een chemische zwangerschap of vroege miskraam 

[mention=6477]flower01[/mention] hebben jullie ook een uitgebreid erfelijkheidsonderzoek laten doen? Wij wilden op een gegeven moment weten hoe ‘t toch kon dat we heel vaak zwanger waren maar ‘t altijd eindigde in een chemische zwangerschap of vroege miskraam 
Nee dat niet. Maar we raken ook niet vaak zwanger. We hebben veel eitjes en veel bevruchtingen alleen nesteld het niet in

@flower01 hebben ze daar een verklaring voor kunnen geven? Mijn nichtje had exact hetzelfde en daar hebben ze de baarmoeder geschraapt en afgelopen ivf poging (laatste) bleven er 2 embryo’s klijven. Ik probeer een beetje met je mee te denken. Ik ben altijd van het willen weten waarom 

wij zullen nooit papa en mama worden

Jeetje wat een domper zeg! Wat is het leven soms ook gemeen en oneerlijk. Heel veel sterkte!

[mention=6477]flower01[/mention] hebben ze daar een verklaring voor kunnen geven? Mijn nichtje had exact hetzelfde en daar hebben ze de baarmoeder geschraapt en afgelopen ivf poging (laatste) bleven er 2 embryo’s klijven. Ik probeer een beetje met je mee te denken. Ik ben altijd van het willen weten waarom 
Ik heb hele ernstige endometriose en dat heeft ook invloed op de innesteling helaas

@flower01 hè bah wat naar 😔 wat kan ‘t toch een hard traject zijn met veel verdriet. 

4 uur geleden, Katje zei:

@flower01 hè bah wat naar 😔 wat kan ‘t toch een hard traject zijn met veel verdriet. 

Beste Flower01,

Wat een vreselijk ellendig bericht. Heel veel sterkte met de verwerking. Ik hoop dat er genoeg lieve mensen zijn om je op te vangen.

We denken allemaal aan je!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Dat is lief @Johanna82, soms is het fijn he, te babbelen met "gelijkgestemden" Mensen die ongeveer eenzelfde traject doormaken en weten waar je het over hebt. Al die zwangerschappen in je omgeving is dan idd wel dubbel en confronterend. Ook al heb je zelf al wel een kind, dan nog blijft er verdriet omdat het niet lukt wat je zo graag wil. Blijdschap voor een ander en verdriet voor jezelf kan idd naast elkaar bestaan, maar valt niet altijd mee. Je hebt wel veel eitjes idd, wel balen dat er dan uit 18 eitjes maar 5 bevruchtingen komen. Waar ligt dat dan aan zou je denken he? Ik heb niet veel eitjes, maar waren allemaal bevrucht de laatste keer, terwijl jij dan uit 18 eitjes maar 5 hebt. Ah, ok, dus jullie zijn wel echt afhankelijk dan van de medische wereld, 10% per jaar is wel heel klein kansje... Dan doen jullie ook ISCI denk ik? Ja, klopt, dat wist ik van die theeine en dat het niet goed is. Ik drink geen koffie, maar altijd op mijn werk zo'n theeglas met groene thee dus (vind die het lekkerste). Zo'n theeglas is gelijk aan 2 kopjes koffie qua hoeveelheid. Nu dronk ik dan maar van die Kamillethee (zit geen theeine in) maar die is niet te nassen. Maar nu ik van het bankje gepleurd ben geniet ik toch wel weer van mijn groene thee smorgens op het werk. Al had ik met liefde nog maanden Kamillethee gedronken hoor. Sauna vind ik sowieso al niks, veel te warm. Maar met koud weer vind ik een warm bad wel lekker soms, naja, dat ook maar niet dan tijdens pogingen... Aftellen nu voor je, hoop dat je cryo goed ontdooit en dat die veilig met je mee naar huis kan zondag. Hier weinig te melden verder, wachten tot het gesprek de 31e....
    • Hoi hoi.  Ik heb ook menopur gebruikt.  tijdens ivf Gent.  Dit werkte goed, maar uiteindelijk bleek dat mijn eitjes toch te oud zijn. En de celdeling verliep te traag.  ik had echter al wat ingeslagen voor de volgende poging.  dit is nu dus niet meer nodig.  dus als jij of iemand die je kent/spreekt en die moet dit zelf bekostigen..  stuur mij dan ff een pb dan kan ik vast wat voor je betekenen!    en hopelijk komt er iets moois uit voort!   
    • Goedemorgen allemaal!Bij onze eerste IVF poging drie weken terug zijn er geen bevruchtingen opgetreden, dit omdat er geen rijpe eicellen waren.De arts zegt dat er twee opties zijn: of ik reageer niet goed genoeg op de medicatie (1 x daags 150 gonal-f, 1 x daags decapeptyl en eenmalig 5000 pregnyl). Dan zal ik bij de volgende poging menopur erbij krijgen en een dubbele dosis pregnyl. Of dit hoort nou eenmaal bij mij en dan is er niks aan te doen.Zijn er hier dames die met gonal-f geen rijpe eicellen hadden maar in combinatie met menopur wel rijpe eicellen?Het komt maar heel weinig voor en kan er zo weinig (niks) op internet over vinden.
    • @Kitje Hee! wat mij betreft blijf je welkom hier hoor om te praten. Wat balen dat je van het bankje afgevallen bent 😢 Altijd weer teleurstellend. Sterkte! En ik had in het eerste jaar dat wij probeerden 10 zwangerschappen in onze omgeving. Het is ook dubbel, natuurlijk ben je superblij voor anderen, maar je wilt zelf ook heel graag. En dat kan naast elkaar bestaan, maar je mag er ook best om huilen hoor, het is ook nogal wat. Wat vervelend dat je aan het einde van je eitjes bent. Hoe oud ben je? Zou een nieuw traject nog een optie zijn? Welke weg wil je nu bewandelen? Ik heb mazzel denk ik, ik was 35 toen ik het icsi traject in ging. Ik was wel erg gevoelig voor de medicatie, dus zat tegen overstimulatie aan. Ik vond het best tegenvallen, uit 18 eitjes, maar 5 bevruchtingen, maar dan hoor ik verhalen over 1 of 2 eitjes en dan ben ik vooral heel blij. De kwaliteit van mijn mans zaad is prima, het is alleen weinig, rond de 1 a 2 miljoen. Dus de kans dat wij natuurlijk zwanger worden is rond de 10% per jaar ipv 90% bij "normale" stellen. In groene thee zit theïne, net als cafeïne wordt dat afgeraden. En een warm bad verwarmd je hele lijf, het is beter om dat in de eerste 3 maanden van je zwangerschap niet te doen, ivm hogere kans op afwijkingen en miskraam. Net als de sauna. Al kan ik me niet voorstellen dat je zwanger naar de sauna wilt, ik had het vaak warm toen ik zwanger was, haha, ik was mijn eigen kachel. Acu is wel fijn inderdaad. Het bracht vooral mijn lijf weer in balans en dat gaf mij meer ruimte en rust. Tja, uiteindelijk moet er toch een vonk van leven zijn en geloof ik dat je zwanger wordt als dat de bedoeling is. Dat klinkt mss wat zweverig. En ik troost me bij de gedachte dat we al een dochter hebben, zeker. Ik ben zelf enig kind en ik gun haar vooral een broer of zus. Lief dat je duimt, zondag 🙂 vind het weer heel spannend. Het was wel even lekker rustig de afgelopen maanden. Het komt ook allemaal weer terug van de vorige 2 jaar proberen en wensen. Vind dat wel pittig, kennelijk heb ik daar nog wel wat in te verwerken ook.  
  • Topics

• Similar Content

• By Kiki88
      Hoi hoi,
      ik ben kiki bijna 31 jaar oud en wil graag mijn ervaring delen en natuurlijk ook om andere hun ervaringen te lezen. Ik ben niet de enige vrouw die niet makkelijk zwanger word. Zal het kort uitleggen hoe het bij mij zit. 
      Ik heb pcos en daardoor verminderd vruchtbaar ik heb genoeg eitjes gelukkig dat is het probleem gelukkig niet. Nog wat erfelijke afwijkingen maar geen ernstige aandoeningen. 
      We zijn gestart in 2013 en hebben jaren lang iui behandelingen gehad. 
      In 2017 werd besloten dat iui niet meer zinvol was en de fertilitiets arts besloot in overleg met ons dat we het beste een icsi behandeling konden gaan doen. Ik was daar nog niet klaar voor en had toen nog niet de teleurstelling verwerkt en na een hoop gedoe eromheen wilde ik een pauze inlassen. Zo gezegd zo gedaan en we waren +\-1,5 zelfs gestopt. Sinds juni 2019 hebben we ons weer aangemeld en mochten we na een menstruatie gaan starten en die bleef weer eens uit dus werd die weer opgewekt dmv medicatie. Dit leek in eerste instantie niet eens te werken dus werd er een inwendige echo ingepland. De arts dacht ook niet meer dat er een menstruatie zou komen dus ik mocht gaan starten met de icsi behandeling. Ik mocht dezelfde avond al starten met gonal-f en certrotide. Er werd gekozen voor een lage dosering (112,5) ivm overstimulatie want dat willen we natuurlijk niet. 
      Na een paar dagen weer terug voor een echo maar telkens groeide mijn eitjes nauwelijks. dus een a twee keer per week op en neer rijden voor een echo en medicijnen, dit hebben we ruim 4,5 week gedaan. 
      Op een gegeven moment zei de arts ik ga je de hoogste dosering geven en dan wil ik je na het weekend terug zien. Weer spuiten en wachten. Maar eindelijk groeide de eitjes goed. Enorm last gehad van mijn buik maar dat was ook niet zo gek met bijna 30 eitjes. Maar omdat ze nog net niet groot genoeg waren moest ik nog even doorgaan met spuiten. Twee dagen later mochten we terug komen voor een echo en ja hoor de eitjes waren groot genoeg! Kreeg erna gelijk medicijnen mee wat nodig was voor de punctie. En vrijdag 27/09/2019 mochten we terug komen voor de punctie. Ik wilde in eerste instantie een roesje want wilde niks mee krijgen ivm de zenuwen. Maar de arts raadde toch een pijnstilling aan ivm zoveel eitjes die aangeprikt moeten worden. 
      Omdat ik een aangeboren bindweefsel afwijking heb werken verdovingen/pijnstillers heel slecht en soms helemaal niet. Ik kreeg voor de punctie gestart werd dormicum en werd gezegd dat het pijnstillend zou werken. Ik werd even een paar seconden licht in mijn hoofd en dat trok daarna weg en werd helder. Dus de arts zei ik ga toch beginnen. Ik heb nog nooit zo’n helse pijn gevoeld. Ik gaf aan dat ik het echt niet aan kon dus werd de tweede dosering gegeven. Ik heb alles gevoeld. De naald die steeds doorgeprikt werd en de stekende pijn die erna volgde. Hierop was ik absoluut niet op voorbereid. Het leek wel uren te duren en als ik aangaf dat ze moest stoppen ging ze door want ze was bijna klaar. Ik heb gehuild en kon bijna geen adem meer halen van de pijn. Ik had al mijn eisprong gehad en had daarom al enorme buikpijn. Maar had nog genoeg eitjes om eruit te halen  wat ik wel erg vond was dat de arts die de punctie zou gaan doen advies vroeg aan een andere arts om mee te kijken omdat ze dit nooit eerder had gezien en niet wist wat ze nu moest doen  de andere arts had geen tijd die zat midden in z’n eigen spreekuur. Dat stelde me al niet gerust maar goed konden niet langer wachten voordat alle eitjes gingen springen. Ik vond de behandeling traumatisch en verschrikkelijk pijnlijk. Na dat ik klaar was had ik opgezocht wat het middel wat zij gebruikt heeft als pijnstilling doet  blijkbaar is het een spierontspanner en geen pijnstiller dus eigenlijk logisch dat ik alles gevoeld heb. Ook omdat ik nog wat vocht had heeft ze dit ook aangeprikt en verwijderd. Uiteindelijk 22 eicellen in totaal dus het was gelukkig niet voor niks!
      Mijn man z’n vingers heb ik helemaal fijn geknepen dat ie zei laat even los aub want voel mijn vingers niet meer. Haha gerum! 
      Ik was zo blij dat het voorbij was de pijn naderhand was wel minder maar kon niet rechtop lopen door de buikpijn. Helaas weer antibiotica mee waar ii niet goed op reageer maar wat moet dat moet hè.
      Nu een dag later gaat het al stukken beter. De pijn is onder controle dmv pijnstillers. Werden we gebeld om de uitslag te bespreken....
      22 rijpe eitjes dat wisten we al. 6 eicellen die bevrucht zijn en 2 die enigszins twijfelachtig zijn maar misschien groeien ze nog door dus die hielden ze nog even in de gaten. Op dag 4,5 en 6 worden de embryo’s ingevroren en de TP vind pas over twee maanden aangezien ze willen dat je twee menstruaties hebt voordat ze überhaupt terug plaatsen. Daar ben ik wel blij mee eerlijk gezegd. Even herstellen en verwerken wat er allemaal gebeurd is de afgelopen tijd. 

Hebben jullie de punctie ook zo ervaren of juist niet maar erna bijvoorbeeld veel last gehad?
      wil je jouw ervaring delen? Graag! Lees dit met liefde en plezier en probeer zsm terug te reageren 😁
    • By KimU
      Wij zijn bezig met ons eerste IVF traject.
      Tot nu toe ging spuiten etc prima, nergens last van gehad. Gisteren was de punctie, alleen ben ik vandaag de hele dag al een beetje misselijk. Waar kan dit door komen? Buikpijn heb ik nauwelijks, en stoelgang lijkt ook oke... Hebben anderen ervaring hiermee? Hoe zorg ik ervoor dat de misselijkheid zakt?

• By KimU
      Wij zijn bezig met ons eerste IVF traject.
      Tot nu toe ging spuiten etc prima, nergens last van gehad. Gisteren was de punctie, alleen ben ik vandaag de hele dag al een beetje misselijk. Waar kan dit door komen? Buikpijn heb ik nauwelijks, en stoelgang lijkt ook oke... Hebben anderen ervaring hiermee? Hoe zorg ik ervoor dat de misselijkheid zakt?

• By keishia
      Hallo iedereen ben nieuw en wil graag mijn ervaringen met jullie delen.

kort: 2 x een bbz gehad, waarbij beide eileiders zijn verwijderd...nu ivf. Sinds 13-4 spuit 150 puregon en orgalutran. Zaterdag 16- eerste echo gehad...1 follikel 5 mm. Vandaag 20-3 2e echo...10 mm, 1 follikel. A.s.zondag 24-3 krijg ik een derde echo en word er besloten of een punctie zinvol is. Naar mijn zeggen niet, ik vind het zonde en zie het als een verspiling van de poging...

Heeft iemand hier ervaring mee, of tips...voel me erg down.

Copyright IVF Moeders Powered by Invision Community

AdBlock Extensie Gedetecteerd

Deze website bevat advertenties van onze sponsoren.

Deactiveer de AdBlock browser extensie, om dit forum te kunnen gebruiken.

• Create New...

Important Information

Terms of Use