Jump to content
Katje

Punctie gehad

Recommended Posts

Ik had even een vraagje; zijn er mensen die ervaring hebben na hoe lange tijd de Pregnyl uit je lichaam is?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

@Cil ik kreeg altijd 5000 eenheden en met een ultra gevoelige zwangerschapstest testte ik tot 12-13 dagen erna nog heeeeeeeel licht positief. En dan heb ik ‘t over een tuurstreepje die heel moeilijk te zien is. 

[mention=6422]Cil[/mention] ik kreeg altijd 5000 eenheden en met een ultra gevoelige zwangerschapstest testte ik tot 12-13 dagen erna nog heeeeeeeel licht positief. En dan heb ik ‘t over een tuurstreepje die heel moeilijk te zien is. 

Thanks voor je reactie. Ik heb vanmorgen positief getest, maar ben bang dat het de Pregnyl is. Heb 16 maart 10.000 eenheden gespoten en daarna nog 3x 1500 eenheden. Vorige poging heb ik na 15 dagen nadat ik Pregnyl getest en die was negatief. Ik moet gewoon nog even afwachten, maar zo lastig die onzekerheid!

@Cil spannend! Ik heb nog nooit 10000 eenheden gehad dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen 🤣 waarmee heb je getest? Welke gevoeligheid? En hebben we ‘t over een tuurstreepje of een echte roze streep ☺️

[mention=6422]Cil[/mention] spannend! Ik heb nog nooit 10000 eenheden gehad dus ik kan daar niks zinnigs over zeggen  waarmee heb je getest? Welke gevoeligheid? En hebben we ‘t over een tuurstreepje of een echte roze streep 

Hahahahah. Wel met een vroege test van Sensitest. Nee het was niet heel donker, maar wel duidelijk zichtbaar. Ik wou dat ik niet had getest. Ik zit nu op dag 14 na de Pregnyl gespoten te hebben en denk steeds wisselend. Het ene moment denk ik als ik vorige keer op dag 15 een negatieve test had ik vandaag een tuur streepje moeten hebben. Aan de andere kant denk ik dan weer kan heel goed zo zijn en de ene keer hoeft de andere keer niet te zien. Zo vermoeiend dit! Ook omdat dit de laatste terugplaatsing is, dus extra spannend!

@Cil vorige keren had je exact hetzelfde? 10000 pregnyl en daarna nog die paar x 1500? En toen was pregnyl er op dag 15 uit? Nou als dat zo is dan mag je denk ik al wel een klein vreugdendansje doen  🤩

Beste dames,

Zou nog laten weten hoe het mij zou aflopen. Ik ben vanmorgen op mijn testdag ongesteld geworden. 😢

Dit was mijn 4e ivf poging. Meer pogingen krijg ik niet vergoed en over 2 en een halve maand ben ik 43.

Ik ga nooit moeder worden en die gedachte maakt mij helemaal kapot. 😩

• Verdrietig 2

Beste dames,
Zou nog laten weten hoe het mij zou aflopen. Ik ben vanmorgen op mijn testdag ongesteld geworden. 
Dit was mijn 4e ivf poging. Meer pogingen krijg ik niet vergoed en over 2 en een halve maand ben ik 43.
Ik ga nooit moeder worden en die gedachte maakt mij helemaal kapot. 
Heel veel sterkte lieverd ik ben "pas" 27 maar gezien de ernst van de endometriose kunnen wij ook niet meer verder.

1 minuut geleden, flower01 zei:

Heel veel sterkte lieverdemoji8.pngemoji8.png ik ben "pas" 27 maar gezien de ernst van de endometriose kunnen wij ook niet meer verder.

Dankjewel! Jij ook heel veel sterkte lieve Flower! 

@Catlover jeetje wat een verdrietig nieuws 😔 ik weet niet goed wat ik moet zeggen... alleen dat het een loodzwaar traject is en dat het bikkelhard kan zijn. Ik wens je heel veel kracht toe en wees lief voor jezelf want je hebt een hoop moeten doorstaan. 

[mention=6422]Cil[/mention] vorige keren had je exact hetzelfde? 10000 pregnyl en daarna nog die paar x 1500? En toen was pregnyl er op dag 15 uit? Nou als dat zo is dan mag je denk ik al wel een klein vreugdendansje doen  

Ja precies hetzelfde. Ik had toen wel een andere test gebruikt. Ook een vroege maar dan van clearblue, misschien dat dat verschil uitmaakt. Mag officieel pas dinsdag testen...

@Cil sensitest is echt mega gevoelig. Je hebt er 2 die van 6 dagen voor je nod en van 4 dagen. De 6 dagen heb ik altijd en dan test ik dus mega lang positief na de pregnyl. clearblue als die nu aanslaat dan durf ik je wel te feliciteren ☺️

4 minuten geleden, Katje zei:

@Catlover jeetje wat een verdrietig nieuws 😔 ik weet niet goed wat ik moet zeggen... alleen dat het een loodzwaar traject is en dat het bikkelhard kan zijn. Ik wens je heel veel kracht toe en wees lief voor jezelf want je hebt een hoop moeten doorstaan. 

Katje, dankjewel! Fijn dat iedereen zo meeleeft! Ik kan echt nergens mijn draai vinden momenteel. Voel mij zo mega verdrietig. 😥

[mention=6422]Cil[/mention] sensitest is echt mega gevoelig. Je hebt er 2 die van 6 dagen voor je nod en van 4 dagen. De 6 dagen heb ik altijd en dan test ik dus mega lang positief na de pregnyl. clearblue als die nu aanslaat dan durf ik je wel te feliciteren 

Ja dat is wel zo.... pfff morgen met clearblue testen!! Kan het me ook helemaal niet voorstellen na 4 jaar proberen zwanger te raken..

@Catlover het is niet niks! Wees verdrietige want het is heel verdrietig wat jullie overkomt. Ik merkte ook elke keer na een iui poging wanneer ‘t weer eens niet gelukt Was dat ‘t er daarna allemaal uitkwam. Het sloopt je dit proces. Geef en neem de tijd lieverd 😘

Zojuist, Katje zei:

@Catlover het is niet niks! Wees verdrietige want het is heel verdrietig wat jullie overkomt. Ik merkte ook elke keer na een iui poging wanneer ‘t weer eens niet gelukt Was dat ‘t er daarna allemaal uitkwam. Het sloopt je dit proces. Geef en neem de tijd lieverd 😘

Dat zal ik doen. 😘

Op 30-3-2019 om 16:59, Catlover zei:

Beste dames,

Zou nog laten weten hoe het mij zou aflopen. Ik ben vanmorgen op mijn testdag ongesteld geworden. 😢

Ik ga nooit moeder worden en die gedachte maakt mij helemaal kapot. 😩

...een angst ook van mij die voor jou als ik het zo lees werkelijkheid is geworden. 💔Een dikke virtuele knuffel voor jou @Catlover 💋

17 uur geleden, Vrouwke77 zei:

...een angst ook van mij die voor jou als ik het zo lees werkelijkheid is geworden. 💔Een dikke virtuele knuffel voor jou @Catlover 💋

Dankjewel Vrouwke! Het is ontzettend moeilijk.😢

[mention=6422]Cil[/mention] en? Heb je getest?

Wat lief dat je het vraagt zeg! Dank je wel. Helaas waren de positieve testen de Pregnyl en ben ik niet zwanger. Dit was de laatste poging en valt me zwaarder dan ik dacht. We overwegen misschien eiceldonatie, maar dat voelt toch anders op de een of andere manier...

@Cil ach meis wat jammer nou 😕 pregnyl maakt ‘t heel verwarrend. Ik snap dat eiceldonatie “anders” voelt maar ‘t is wel prachtig dat het kan toch? Misschien moet je even aan ‘t idee wennen? Het is niet niks als een poging mislukt is. Dan komen er allemaal emoties los en moet je die allemaal maar wéér zien te verwerken. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. 

2 uur geleden, Catlover zei:

Dankjewel Vrouwke! Het is ontzettend moeilijk.😢

"Moeilijk" is een understatement meis. :classic_sad: Het lijkt mij echt een enorm rouwproces, wat waarschijnlijk veel tijd nodig heeft. Hopelijk komt er weer snel licht ah einde van die diepe tunnel met verdriet.. Lfs -x-

Posted (edited)
54 minuten geleden, Katje zei:

@Cil ach meis wat jammer nou 😕 pregnyl maakt ‘t heel verwarrend. Ik snap dat eiceldonatie “anders” voelt maar ‘t is wel prachtig dat het kan toch? Misschien moet je even aan ‘t idee wennen? Het is niet niks als een poging mislukt is. Dan komen er allemaal emoties los en moet je die allemaal maar wéér zien te verwerken. Gewoon doen waar jullie je goed bij voelen. 

Was dit jullie laatste punctie (vergoeding)? Als ik het goed lees wel het laatste eitje, maar kan zijn dat ik iets heb gemist.. 

Sterkte @Cil 💋🌹

Edited by Vrouwke77

@Vrouwke77 voor wat ik begreep was die de laatste vergoeding voor @Cil ik heb m’n eerste poging net gehad. 27 februari punctie en 4 maart terugplaatsing gehad en morgen 3e echo. Spannend. 

1 minuut geleden, Katje zei:

@Vrouwke77 voor wat ik begreep was die de laatste vergoeding voor @Cil ik heb m’n eerste poging net gehad. 27 februari punctie en 4 maart terugplaatsing gehad en morgen 3e echo. Spannend. 

Zeker spannend..!!! Als het mij ooit nog een keer overkomt, zal ik het waarschijnlijk niet kunnen geloven of blij kunnen zijn voordat ik de 3 mnd voorbij ben. Maar die angst die @Catlover heeft speelt ook zo in mijn hoofd. @Catlover en ik zijn nl de 40 jaar ver gepasseerd en dan zijn de kansen nl zoooooo klein. Ergens zit er een stemmetje in mijn hoofd dat ik ook een beetje aan het idee moet gaan denken dat ik ook nooit mama wordt. Dat ik wat realistischer moet zijn i.p.v alleen maar nadenken over "als het lukt, dan ben ik uitgerekend op....wil ik dit kopen voor het kamertje...ga ik het zo regelen met oppas.."

Heb je de 1e echo in het zkh gehad en nr 2 en 3 bij de verloskundige? Kan je je ukkie al goed zien op de echo? 😃🐣Geniet wel een beetje mee van je kleine geluk hoor! 😘

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Balen zeg @Verajoy dat je test negatief was. Maar misschien was je te vroeg met testen. Snap wel dat je het leuk vind om het via een testje te doen, samen, ipv een bloedtest, heeft ook wel iets bijzonders om dan zo'n positieve test in handen te hebben. Ik hoop zo dat je zondag positief test! Dus dan hebben we op dezelfde dag onze test. Ik ga niet eerder testen, vanwege de pregnyl ben ik bang op een valse positieve test, dus ik hou me gewoon netjes aan wat op het briefje staat. Datum zwangerschapstest 8 december.   Kwam er wel ineens gister achter dat ik me een dag misrekend heb met mijn ongi, ik ging steeds uit van dat ik zondag ongi moest worden, maar dat is zaterdag. De vorige keer was 9 november en dat was toch echt een zondag.... 😂 Mijn cyclus heeft meestal 25,26 of 27 dagen, heel soms 28, dus zelf ga ik altijd uit van 26 want dat komt het meeste voor. En dat is vandaag! Wordt echt zoooo spannend nu.   Zijn nog altijd geen ongi tekenen hier en de vorige keer was dat wel, dus dat is allemaal nog steeds goed nieuws. Zo lang er geen ongi is, is er hoop.....   Hopelijk komt er helemaal geen menstruatie Verajoy, dan heb je ook geen helse pijnen door de verklevingen. Lijkt me wel een drama om iedere 4 weken zo'n pijn te hebben. Hopelijk zijn de verklevingen minder geworden bij je.   De enige reden waarom het bij mij nu niet zou lukken is mijn leeftijd, vandaar ook de zeer geringe kans die ik nog heb, eitjes zijn oud, maar ook met oude eitjes kun je zwanger worden, ik heb er ook niet veel meer, mijn behandeling is verder gewoon hetzelfde als anderen volgens mij. Ze bekijken dat toch een beetje per persoon. Heb wel de maximale dosis hormonen, zo schreef jij dat je 75 Menopur moet spuiten, ik moest 300. Mijn eitjes groeien ook niet snel en ook de embryo's deden traag, maar dat hoefde niks te betekenen zei de embryoloog want ze waren wel van goede kwaliteit.   Een zwangerschap via zo'n traject is zo anders dan een natuurlijke, zeker omdat je weet dat er iets teruggeplaatst is en dan ook nog die meds erbij die je ook nog zwanger laten voelen. Heb je met een IUI ook meds trouwens? Of gaat dat verder geheel natuurlijk en spuiten ze alleen het mannelijke deel naar binnen?   Ja, die vriendin is super, ben blij met haar. We hebben allemaal zo iemand nodig in dit traject wat niet altijd even gemakkelijk is.   Met mij gaat het verder ok, kon alleen niet slapen vannacht, was vroeg gaan slapen gister en lig al 2 uur wakker. Ben maar op gestaan, gaan liggen woelen in bed is ook niks.   Verder nog steeds zeer pijnlijke boobs, geen ongi tekenen en ook geen duidelijke zwangerschapstekenen. Komende dagen worden spannend voor ons allemaal. Weet niet of ik zondag wel durf te testen als ik zaterdag niet ongi word....😂   Keep the faith Verajoy, ik snap dat je het na je negatieve test minder zonnig in ziet, maar zo lang er geen ongi is, is er hoop! Loop jij ook de hele dag te broekloeren?   Nou meiden, succes allemaal, op naar positieve testen!
    • Hi Hi daar ben ik weer. Ik heb me menstruatie nog steeds niet gekregen ook geen sporen van ongi. Vandaag is het precies twee weken geleden van de iui.  Heb vanavond een vroege test gedaan van clearblue want ik had het niet meer maar helaas. Wij zagen nog niks. We hebben besloten om vrijdag geen bloed te laten prikken en zondag te testen als ik nog niet ongesteld ben geworden. Het lijkt ons leuk om het via een testje achter te komen. Maar vond het echt heel jammer dat ik nog niks zag.  Ik hoop dat door die lucrin die verklevingen minder zijn geworden. Ik heb er voornamelijk last van tijdens mijn menstruatie. Hele heftige pijnen twee dagen lang.  Wat fijn dat jij nooit last hebt gehad met vruchtbaarheidsproblemen. Dat scheelt ook een hoop met de behandeling die je nu ook krijgt. Hoef je daar niet aan te denken.  Bij mijn eerste zwangerschap deed ik ook alles. Behalve dan inderdaad de dingen die je niet mag doen. Maar op de een of andere manier voelt het nu zo anders. Waarschijnlijk omdat ik er bewust mee bezig ben.  Geweldig die vriendin van je. Echt superfijn zo iemand die er zo voor je is en er ook heel positief in staat. Dat hebben we gewoon nodig.  Ik houd nu in me achterhoofd dat ik van het weekend ongesteld zal worden. Omdat mijn vroege test vandaag dus negatief was. Het kan ook zijn dat ik nog te vroeg ben en dat mijn hcg waarde nog te laag is voor de test.  Het kan nog alle kanten op maar toch sta ik er nu negatiever in dan positiever.  @KitjeWij testen dus allebei op zondag! Zo spannend! Ik hoop echt dat we beiden positief bericht aflezen!  @Joan123Ook voor jou spannend! Wij duimen en steunen allemaal elkaar. We houden in ieder geval elkaar op de hoogte.    @KitjeHoe gaat het vandaag met jou? 
    • Jaa, bijna, ik mag zondag testen, vind het superspannend allemaal. Denk dat als het zo ver is dat ik geeneens meer durf te testen.... 😂 Vorige keer had ik 4 dagen voor de testdag al geen hoop meer want toen begon de ongi al te rommelen. Nu nog wel hoop, maar ik blijf in het achterhoofd houden dat de kans klein is.   Fijn dat je Cryo goed ontdooit is @Joan123 balen dat het niet door is gegaan met delen, maar mss moest hij/zij nog even wakker worden? Hopelijk gaat die nu wel lekker door delen en lekker innestelen bij jou.   Succes en hopelijk een positieve test voor ons allemaal!
    • Hallo dames, wat spannend allemaal zeg!  volgens mij zijn jullie bijna bij de test datums @Kitje en @Verajoy!   ik heb gisteren een tp gekregen van een cryo! Maandag was het ontdooit en dat ging goed maar helaas gisteren niet doorgedeeld.   kan 17 december testen! Ik plof net neer op het wachtbankje ik duim mee voor jullie! 
    • Wij hebben nog een rit OVITR en 3 ritten DECA ritten voor benzinevergoeding.  
  • Topics

• Similar Content

• By Kiki88
      Hoi hoi,
      ik ben kiki bijna 31 jaar oud en wil graag mijn ervaring delen en natuurlijk ook om andere hun ervaringen te lezen. Ik ben niet de enige vrouw die niet makkelijk zwanger word. Zal het kort uitleggen hoe het bij mij zit. 
      Ik heb pcos en daardoor verminderd vruchtbaar ik heb genoeg eitjes gelukkig dat is het probleem gelukkig niet. Nog wat erfelijke afwijkingen maar geen ernstige aandoeningen. 
      We zijn gestart in 2013 en hebben jaren lang iui behandelingen gehad. 
      In 2017 werd besloten dat iui niet meer zinvol was en de fertilitiets arts besloot in overleg met ons dat we het beste een icsi behandeling konden gaan doen. Ik was daar nog niet klaar voor en had toen nog niet de teleurstelling verwerkt en na een hoop gedoe eromheen wilde ik een pauze inlassen. Zo gezegd zo gedaan en we waren +\-1,5 zelfs gestopt. Sinds juni 2019 hebben we ons weer aangemeld en mochten we na een menstruatie gaan starten en die bleef weer eens uit dus werd die weer opgewekt dmv medicatie. Dit leek in eerste instantie niet eens te werken dus werd er een inwendige echo ingepland. De arts dacht ook niet meer dat er een menstruatie zou komen dus ik mocht gaan starten met de icsi behandeling. Ik mocht dezelfde avond al starten met gonal-f en certrotide. Er werd gekozen voor een lage dosering (112,5) ivm overstimulatie want dat willen we natuurlijk niet. 
      Na een paar dagen weer terug voor een echo maar telkens groeide mijn eitjes nauwelijks. dus een a twee keer per week op en neer rijden voor een echo en medicijnen, dit hebben we ruim 4,5 week gedaan. 
      Op een gegeven moment zei de arts ik ga je de hoogste dosering geven en dan wil ik je na het weekend terug zien. Weer spuiten en wachten. Maar eindelijk groeide de eitjes goed. Enorm last gehad van mijn buik maar dat was ook niet zo gek met bijna 30 eitjes. Maar omdat ze nog net niet groot genoeg waren moest ik nog even doorgaan met spuiten. Twee dagen later mochten we terug komen voor een echo en ja hoor de eitjes waren groot genoeg! Kreeg erna gelijk medicijnen mee wat nodig was voor de punctie. En vrijdag 27/09/2019 mochten we terug komen voor de punctie. Ik wilde in eerste instantie een roesje want wilde niks mee krijgen ivm de zenuwen. Maar de arts raadde toch een pijnstilling aan ivm zoveel eitjes die aangeprikt moeten worden. 
      Omdat ik een aangeboren bindweefsel afwijking heb werken verdovingen/pijnstillers heel slecht en soms helemaal niet. Ik kreeg voor de punctie gestart werd dormicum en werd gezegd dat het pijnstillend zou werken. Ik werd even een paar seconden licht in mijn hoofd en dat trok daarna weg en werd helder. Dus de arts zei ik ga toch beginnen. Ik heb nog nooit zo’n helse pijn gevoeld. Ik gaf aan dat ik het echt niet aan kon dus werd de tweede dosering gegeven. Ik heb alles gevoeld. De naald die steeds doorgeprikt werd en de stekende pijn die erna volgde. Hierop was ik absoluut niet op voorbereid. Het leek wel uren te duren en als ik aangaf dat ze moest stoppen ging ze door want ze was bijna klaar. Ik heb gehuild en kon bijna geen adem meer halen van de pijn. Ik had al mijn eisprong gehad en had daarom al enorme buikpijn. Maar had nog genoeg eitjes om eruit te halen  wat ik wel erg vond was dat de arts die de punctie zou gaan doen advies vroeg aan een andere arts om mee te kijken omdat ze dit nooit eerder had gezien en niet wist wat ze nu moest doen  de andere arts had geen tijd die zat midden in z’n eigen spreekuur. Dat stelde me al niet gerust maar goed konden niet langer wachten voordat alle eitjes gingen springen. Ik vond de behandeling traumatisch en verschrikkelijk pijnlijk. Na dat ik klaar was had ik opgezocht wat het middel wat zij gebruikt heeft als pijnstilling doet  blijkbaar is het een spierontspanner en geen pijnstiller dus eigenlijk logisch dat ik alles gevoeld heb. Ook omdat ik nog wat vocht had heeft ze dit ook aangeprikt en verwijderd. Uiteindelijk 22 eicellen in totaal dus het was gelukkig niet voor niks!
      Mijn man z’n vingers heb ik helemaal fijn geknepen dat ie zei laat even los aub want voel mijn vingers niet meer. Haha gerum! 
      Ik was zo blij dat het voorbij was de pijn naderhand was wel minder maar kon niet rechtop lopen door de buikpijn. Helaas weer antibiotica mee waar ii niet goed op reageer maar wat moet dat moet hè.
      Nu een dag later gaat het al stukken beter. De pijn is onder controle dmv pijnstillers. Werden we gebeld om de uitslag te bespreken....
      22 rijpe eitjes dat wisten we al. 6 eicellen die bevrucht zijn en 2 die enigszins twijfelachtig zijn maar misschien groeien ze nog door dus die hielden ze nog even in de gaten. Op dag 4,5 en 6 worden de embryo’s ingevroren en de TP vind pas over twee maanden aangezien ze willen dat je twee menstruaties hebt voordat ze überhaupt terug plaatsen. Daar ben ik wel blij mee eerlijk gezegd. Even herstellen en verwerken wat er allemaal gebeurd is de afgelopen tijd. 

Hebben jullie de punctie ook zo ervaren of juist niet maar erna bijvoorbeeld veel last gehad?
      wil je jouw ervaring delen? Graag! Lees dit met liefde en plezier en probeer zsm terug te reageren 😁
    • By KimU
      Wij zijn bezig met ons eerste IVF traject.
      Tot nu toe ging spuiten etc prima, nergens last van gehad. Gisteren was de punctie, alleen ben ik vandaag de hele dag al een beetje misselijk. Waar kan dit door komen? Buikpijn heb ik nauwelijks, en stoelgang lijkt ook oke... Hebben anderen ervaring hiermee? Hoe zorg ik ervoor dat de misselijkheid zakt?

• By KimU
      Wij zijn bezig met ons eerste IVF traject.
      Tot nu toe ging spuiten etc prima, nergens last van gehad. Gisteren was de punctie, alleen ben ik vandaag de hele dag al een beetje misselijk. Waar kan dit door komen? Buikpijn heb ik nauwelijks, en stoelgang lijkt ook oke... Hebben anderen ervaring hiermee? Hoe zorg ik ervoor dat de misselijkheid zakt?

• By keishia
      Hallo iedereen ben nieuw en wil graag mijn ervaringen met jullie delen.

kort: 2 x een bbz gehad, waarbij beide eileiders zijn verwijderd...nu ivf. Sinds 13-4 spuit 150 puregon en orgalutran. Zaterdag 16- eerste echo gehad...1 follikel 5 mm. Vandaag 20-3 2e echo...10 mm, 1 follikel. A.s.zondag 24-3 krijg ik een derde echo en word er besloten of een punctie zinvol is. Naar mijn zeggen niet, ik vind het zonde en zie het als een verspiling van de poging...

Heeft iemand hier ervaring mee, of tips...voel me erg down.
  • Create New...

Important Information

Terms of Use