Jump to content
Vlinder87

1e ivf trajecf afgebroken ivm 2/3 eiblaasjes...

Recommended Posts

Goedenavond,

We hebben al heel wat jaren een kinderwens (8 jaar) in 2013 al een aantal iui pogingen in t ziekenhuis gedaan. Daarna tijdelijk gestopt en 2014 spontaan zwanger geraakt na 11 weken miskraam.. gelukkig 5 maanden opnieuw spontaan zwanger (zo 3 jaar niet zwanger geraakt en daarna 2 keer in 1 jaar) gelukkig 2e zwangerschap doorgezet en hebben we in 2015 een gezond kindje gekregen. Nadat ze 6 maanden was hebben we de natuur op zn beloop gelaten.. maar 2,5 jaar later nog geen nieuw wondertje. Volgens ziekenhuis is er zowel met Mn man als mij niks medisch aan de hand waarom t niet lukt.. vorig jaar de medische molen weer in gestapt en 6/7 iui met en zonder hormonen gehad zonder resultaat. 

Nu mocht ik in feb eindelijk met een volgende stap starten met ivf. 

Gisteren bij controle slecht nieuws.. ivf traject deze 1e ronde afgeblazen 😢 t voelt gewoon al die spuiten en dubbele spuiten op een dag voor niets zijn geweest.. terwijl ik echt bijna klaar was op 1 of 2 dagen na spuiten. Mogelijk is de dosering van de hormonen niet goed genoeg geweest.. donderdags had ik 3 grotere eiblaasjes in rechter eileider.. maar toen dacht ze wel te zien meerdere potentiële die mee konden groeien. gisteren waren die van de rechterkant opeens weg en had ik 2 a 3 eiblaasjes aan linker kant. Verder wel allemaal kleintjes maar daar kun je niks mee voor ivf punctie. Dus ja deze opbrengst is te weinig en zou zonde zijn om 1e punctie te doen zeiden ze, omdat ze wel verwachten dat er met mogelijk meer hormonen meer tegelijk kunnen groeien. Enigste is dat ik vandaag nog wel weer iui (inseminatie) behandeling heb gehad.. Maarja afgelopen jaar is dat ook nog geen succes geweest. ☹️ dit was gewoon t slechtste scenario dat het traject werd afgebroken 😔.. door te veel eiblaasjes of nu in Mn geval te weinig.. en nu pas weer in juni volgende mogelijkheid om dan een punctie te doen. Dus aantal weken niks rn dan in mei ofzo weer starten met t voortraject pil, overgangsspuit hormonen etc..

Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Ik heb afgelopen weken 150 eenheden menopur gespoten. 

Ps ik weet dat ik wel moed moet houden ook nu bij een iui... maar meer ook uit zelfbescherming zet ik dat uit

Groeten

vlinder87

Hoi @Vlinder87

In de topic "ICSI voorjaar 2019" ben ik de laatste dagen heel hard aan het duimen voor @Mcleod die vooralsnog ook nog iets te weinig follikels heeft. :classic_sad: Hoe gaat het nu inmiddels met je?

Grtjs Vrouwke

@Vlinder87 wat een heftig verhaal zeg. Baal oprecht voor je en hoop dat je gauw geluk mag hebben..  

waarschijnlijk zit ik na maandag in het zelfde schuitje. Ik heb 2 follikels van 11 en 13 mm , dit was afgelopen vrijdag. Voor de rest aan beide kanten stuk of 5 van 7mm. Ze hopen dat ze dit weekend nog gaan groeien. Morgen weer een echo om te kijken of een punctie zin heeft en anders wordt het gecanceld. Baal er enorm van en heb ook sterk het gevoel voor niks te hebben gespoten.. 

ik spuit ook menopur samen met cetrotide. 

Hoe is het nu?

wat mij goed doet is dat zoals @Vrouwke77 mee leeft en je het hier van je af kan kletsen 

liefs

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Hallo lieve mensen, Na 7 miskramen die vroegtijdig waren afgebroken, waarvan de 1e een buitenbaarmoederlijke was hierbij is de eileider verwijderd. En de langste zwangerschap duurde  13 weken. Hebben we hulp gekregen van de fertiliteitskliniek. Inmiddels 5 behandelingen IUI gehad zonder resultaat. En nu dan de eerste Ivf gehad. 8 dagen na de terugplaatsing kreeg ik licht bruine bijna grijze afscheiding. Op de 9e dag werd het al heel donker rood. Heb er voor gekozen toch nog utrogestan nog in te brengen, 3x daags 2x 100mg. Misschien heel slecht maar we hebben geslachtsgemeenschap gehad, hierna kwam er helderrood bloed uit. Heb 2 weken Geen geslachtsgemeenschap gehad terwijl we eerder echt als konijntjes waren.  Ben vandaag ook niet verder gegaan met de utrogestan omdat ik dacht dat ik ongesteld zou zijn. Normaal gesproken heb ik veel krampen en pijn vooral bij een miskraam of menstruatie. Maar ik voel helemaal niks, maar heb wel helderrood bloedverlies, maar ook niet zo veel als bij een menstruatie..  Morgen bel ik de kliniek op, want dinsdag zou ik mogen testen.  Bedankt voor jullie tijd, hopelijk kan iemand mij voort helpen! Groetjes Chell  
    • Gebruik je nog medicatie @Shadow1987 ? Hoeveel daagse embryo heb je teruggeplaatst gekregen? 
    • IVM (In Vitro Maturation) is een procedure waarbij weinig vruchtbare medicijnen worden gebruikt om onrijpe eieren te produceren die worden verzameld door middel van kleine operaties en vervolgens gerijpt met hormonen. Ik heb over dit IVM-proces in deze onderstaande link gelezen en ik hoop dat dit nuttig voor u zal zijn. https://www.swcic.com/treatments/ivm-in-vitro-maturation.php
    • Lage AMH-niveaus worden over het algemeen beschouwd als een indicator van een lage ovariële reserve. Een lage AMH-vruchtbaarheidsbehandeling kan bestaan uit IVF samen met hormoonbehandeling.
    • Hallo Ik heb vanmorgen op wd 9 negatief getest na een cryo terugplaatsing. Wie heeft hier ervaring mee? 
  • Topics

• Similar Content

• By Chell
      Hallo lieve mensen,
      Na 7 miskramen die vroegtijdig waren afgebroken, waarvan de 1e een buitenbaarmoederlijke was hierbij is de eileider verwijderd. En de langste zwangerschap duurde  13 weken. Hebben we hulp gekregen van de fertiliteitskliniek. Inmiddels 5 behandelingen IUI gehad zonder resultaat. En nu dan de eerste Ivf gehad. 8 dagen na de terugplaatsing kreeg ik licht bruine bijna grijze afscheiding. Op de 9e dag werd het al heel donker rood.
      Heb er voor gekozen toch nog utrogestan nog in te brengen, 3x daags 2x 100mg. Misschien heel slecht maar we hebben geslachtsgemeenschap gehad, hierna kwam er helderrood bloed uit. Heb 2 weken Geen geslachtsgemeenschap gehad terwijl we eerder echt als konijntjes waren. 
      Ben vandaag ook niet verder gegaan met de utrogestan omdat ik dacht dat ik ongesteld zou zijn. Normaal gesproken heb ik veel krampen en pijn vooral bij een miskraam of menstruatie. Maar ik voel helemaal niks, maar heb wel helderrood bloedverlies, maar ook niet zo veel als bij een menstruatie.. 
      Morgen bel ik de kliniek op, want dinsdag zou ik mogen testen. 
      Bedankt voor jullie tijd, hopelijk kan iemand mij voort helpen!
      Groetjes Chell

• By Enjoy
      Hai,
      Wie heeft er een ivf behandeling gehad, met eigen partners zaad bij eugin in barcelona.

Groetjes 
    • By Palm
      Hoi allemaal,
      Ik heb een aantal vragen omdat wij nu gaan starten met onze eerste ivf bij het Vu en ik benieuwd ben wat jullie ervaringen zijn? 

Ander half jaar geleden hebben wij ons eerste intake gesprek gehad bij de voortplantingsgeneeskunde van het Vu en na meerdere onderzoeken en operaties kunnen wij nu gaan starten met IVF, heel erg spannend allemaal. Ik weet nog dat het intake gesprek bij de voortplantingsgeneeskunde een uur duurde en vooral ging over de gezondheid en waarom het zwanger worden niet lukte. Nu is het zo dat er bij het laatste gesprek is besloten voor mijn operatie om alvast met de pil te starten, zodat ik eerder geopereerd kon worden en omdat ze met het “lange protocol” werken ik dan gelijk zou kunnen starten met ivf. Morgen (12 maart) hebben wij het intake gesprek bij het ivf centrum van het Vu en ik vroeg mij af wat ik kan verwachten van dit gesprek? Zijn er meerdere gesprekken voordat je start met de behandeling of krijg je gelijk een schema mee om te kunnen starten? Ook vroeg ik mij af wat ze precies bedoelen met het lange protocol? Ik hoor het graag van jullie! Alvast bedankt, liefs
    • By Serena
      Hi allemaal,
      Ik ben Serena en samen met mijn man proberen wij sinds 2015 een gezin te stichten. Vorig jaar heb ik een IVF poging mogen doen, helaas is deze niet geslaagd. Na de IVF poging heb ik een kijkoperatie gehad waaruit bleek dat ik flink endometriose heb (graad 4). Ik ben vrijwel direct na de operatie aan de Zoladex begonnen en heb ik inmiddels een MRI scan gehad. Vandaag hebben wij samen met de arts de MRI scan bekeken en zo bleek dat er nog steeds endometriose littekens en verklevingen rond mijn baarmoeder, endeldarm en blaas zitten. De arts stelde ons twee opties voor:
      1. Na 3 maanden zoladex weer opereren en de littekens etc verwijderen 
      2. Na 3 maanden zoladex direct door met IVF  
      Het allerliefst ga ik gelijk door met IVF, omdat ik gewoon dolgraag een kindje zou willen. Echter ben ik toch ook een beetje bang dat ik mijn IVF poging verpest door de Endometriose. De arts zei ons dat de meningen verschillen over de invloed van endometriose op een IVF poging.
      Zijn er hier dames die ervaring hebben met endometriose en IVF? Hebben jullie eerst de endometriose (haarden/littekens) helemaal laten verwijderen voordat jullie met IVF verder gingen?
      (ik weet dat de endometriose nooit meer weggaat)
      Alvast bedankt voor jullie reacties.
      Groet Serena

• By Simone1989
      Hallooooo dames.

Na 5,5 Jaar en 1 miskraal te hebben gehad. zijn wij eindelijk zwanger !!!!
      Vandaag 5 weken precies.
      Nu heb ik afgelopen maandag bloed laten prikken en het HCG was 1255. 
      is dit laag of? vandaag nog een Clearbleu digitaal gedaan en er staat 3+.

iemand ervaringen of die ook zijn ei kwijt wil?

Important Information

Terms of Use