Jump to content
Mcleod

Icsi voorjaar 2019

Recommended Posts

@Ele ontzettend balen voor jullie.. 😔

Ik hoop echt dat die laatste blijft plakken!

• Thanks 1

6 minuten geleden, Caro- lin zei:

i know☺️☺️☺️ Bijna onmogelijk om positief te testen maar ik wil gewoon dit keer het moment niet missen. En ik dacht dat als ze allebei blijven plakken er misschien al wat tweeling hcg in mijn bloed zat😂😂😂

Begrijp ik helemaal, dat zou wel echt fantastisch zijn! Ik hoop het voor je. ☺️

@Ele oh wat spijt me dat voor jullie. Kop op en hopen dat de volgende ronde meer geluk mee brengt. Lekker genieten van jullie vakantie! Sterkte ❣️

• Thanks 1

Dank jullie wellen meiden! Fijn om jullie steun te hebben. Niemand begrijpt dit beter dan jullie... ❤️

Jullie ook sterkte in de wachtweken! En @Mae in het wachten op de eerste echo! 💖

Update: vanmorgen 7 dagen na tp. Teste (nog) negatief......

• Verdrietig 1

@Caro- lin Het is nog vroeg... Ik duim dat het nog positief wordt! 🍀 Wanneer mag je van het ziekenhuis testen? 

@Caro- lin duim voor je!  Hier ook aan het afwachten, ook dag 7. Wel heel veel menstruatiepijn al vanaf 2 dagen na terugplaatsing.: heb jij dit ook?

8 uur geleden, Mcleod zei:

@Caro- lin duim voor je!  Hier ook aan het afwachten, ook dag 7. Wel heel veel menstruatiepijn al vanaf 2 dagen na terugplaatsing.: heb jij dit ook?

Ik voel helemaal niets😫

behalve wat moeheid maar dat kan ook door de tijd van het jaar qua werk komen....

Ik weet dag WD 7 vroeg is en dat het nog kan veranderen. Sommigen testen op zijn vroegst op WD 7 tot WD 10. Als het WD 10 niet positief is (dat is de originele nod dag in normale cyclus) heb ik nog nooit iemand gehoord die daarna nog positief test. 

Ziekenhuis test echt heel laat om ook het risico van vroege miskraam te vermijden, denk ik..

ik mag officieel pas 23 juli testen van ziekenhuis, maar zo lang kan ik echt niet wachten.

ik wil ook weten of ik zwanger ben, ook al wordt het een miskraam. Ik ben zelf al 4 keer een miskraam gehad helaas dus de kans is zeker aanwezig. Al slik ik nu wel b12 om het risico te verlagen.

In welke fase van “ het proces” zit iedereen nou? Ben erg benieuwd ☺️

Terugplaatsing staat aankomende zaterdag. Een dag 5 embryo (blasto) gister 5000 pregnyl geprikt. Eigen cyclus. ISCI laatste cryo poging. Mocht deze terugplaatsing niet lukken word het weer prikken/medicatie/punctie/wachten/hopen...... dus al onze hoop zit in dit kleine ijsbeertje.... 😇 

@Zandje spannend. In welk ziekenhuis zit je want bij ons (Amsterdam) doen ze geen terugplaatsingen in het weekend. En hoe weet je nu al dat het een blasto is, dat weet je toch pas op de dag zelf?

wij hadden een morula en een 8 cellig cryo. Dat konden ze pas bij de tp zeggen. Maar ja elk ziekenhuis is anders, er is geen landelijk beleid wat dat betreft.

wij hebben inmiddels 4e icsi pogingen gehad waarvan dit de laatste 2 cryos zijn. Onze verzekering vergoedt ook nog een 5e poging maar gezien mijn leeftijd vervalt dat recht. Dus dit is echt onze allerlaatste kans.

succes zaterdag🤞🏼🤞🏼🤞🏼

@Caro- lin wij lopen bij Geertgen fertiliteitskliniek in Elsendorp. Zij zorgen ervoor dat je altijd terug kunt komen voor een terugplaatsing.. weekenden, feestdagen etc. dus dat is echt ontzettend fijn dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken. Wij hebben al meerdere terugplaatsingen gehad en de laatste terugplaatsing hadden we er twee die doorgegroeid waren tot een blasto. Waarvan er 1 is terug geplaatst en 1 van nu onze cryo is en zaterdag op de planning staat. 😊 

Jeetje echt je laatste kans... hoop dat dit m dan word voor je!!! Wij duimen! 

Meiden!!

vanmorgen WD 8 na tp een licht streepje op kruitvat 2x5🤪😳😁😆

ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan maar ik ben nu al superblij🍀🍀🍀🍀 ik ben zwanger❤️

Ik deed er al alles aan en leefde al als een zwangere maar nu ga ik nog meer opletten🤞🏼☺️

• Haha 2

@Zandje Spannend met de terugplaatsing aanstaande zaterdag. 💖

Ik heb aanstaande zondag een eerste echo weer. Ik moet ook nog bloedprikken maandag, ook ben ik ongesteld geworden. Het ziekenhuis wil graag weten dat er echt geen hcg in mijn bloed zit (standaard procedure bij hun blijkbaar). Als er geen hcg is, en de echo goed gaat, dan gaan wij voor de tp van onze laatste cryo (een blasto) van de eerste ICSI ronde. Mocht het niet lukken dan moeten wij weer gaan prikken...  

Op 15-7-2019 om 20:09, Caro- lin zei:

In welke fase van “ het proces” zit iedereen nou? Ben erg benieuwd ☺️

Hoi Caro-in.. Ik heb 1 verse TP gehad en 1 cryo.. Beide mislukt.. Was bezig met Progynova om mijn bms op minimaal 8mm te krijgen voor de 3e tp, maar na 3 wk was dat nog niet het geval.. Ik reageer blijkbaar slecht op Progynova.

We gaan nu verder in een TP in de natuurlijke cyclus. Nu wachten op mijn ongi en dan kunnen we weer een datum prikken voor het meten van het bms i.c.m. een eenmalige pregnyl spuit.. 

Op 16-7-2019 om 07:05, Caro- lin zei:

Meiden!!

vanmorgen WD 8 na tp een licht streepje op kruitvat 2x5🤪😳😁😆

ik weet dat het nog alle kanten op kan gaan maar ik ben nu al superblij🍀🍀🍀🍀 ik ben zwanger❤️

Ik deed er al alles aan en leefde al als een zwangere maar nu ga ik nog meer opletten🤞🏼☺️

@Caro- lin Wat een fantastisch nieuws, helemaal leuk!!! 

@Zandje Heel veel succes zaterdag, duim voor je. ☺️

@Caro- lin wat een fantastisch nieuws!! gefeliciteerd!!

@Mae dank je wel 🙂 

@Vrouwke77 we zitten in hetzelfde traject! dat je maar snel weer kan starten!!! x

2 uur geleden, Zandje zei:

@Caro- lin wat een fantastisch nieuws!! gefeliciteerd!!

@Mae dank je wel 🙂 

@Vrouwke77 we zitten in hetzelfde traject! dat je maar snel weer kan starten!!! x

@Zandje na 3 weken progynova te hebben gebruikt en daarna gestopt omdat mijn bmsv maar niet dik genoeg werd, zit ik nu al weer 3 weken te wachten op mijn ongi. Dan kan ik pas "starten" in mijn natuurlijke cyclus. Hoe lang duurde de ongi bij jou? 😔

Heel veel succes en ook veel plezier (ik ervaar het nl telkens als een mooi en fijn moment) a.s. zaterdag als jullie je Kruimeltje gaan ophalen in het ziekenhuis! 💕

@Vrouwke77 pff ik heb geen aanmoedigende woorden voor je bij mij was het bijna 3 weken later dan normaal. Al die medicatie zorgen dat mn hele lichaam ontregelt is. Om die redenen ben ik ook zo blij dat we het nu in een natuurlijke cyclus doen op de pregnyl prik na. Hoop dat het bij jou iets sneller gaat dan dat het bij mij ging. De ervaring met een natuurlijke cyclus vind ik wel echt fijn. 2 echo's en dan de terugplaatsing inplannen.. alle andere dagen is het rust creëren en niet zo veel proberen er mee bezig te zijn. Ik ervaar het als zeer positief. 

Dank je wel!💕 ik ga er ook met vol goede moed heen en laten we hopen dat onze kleine ijsbeertje blijft plakken!!!

Helemaal eens @Zandje! Ik voel mij ook veel beter zonder al die medicatie. Alleen dat innestelen is bij ons dus een dingetje.. Gister bloedonderzoek laten doen om te kijken wat mijn vitamine B12 level in mijn bloed is. Morgen de uitslag. Ook overweeg ik serieus om een ReceptIVFity test te laten doen. Ben benieuwd wat mijn microbioom kwaliteit is. Ik ben nu zo ah zoeken hoe ik dat innestelen een duwtje in de rug kan geven. 😔

Hebben ze tijdens de twee echo's nog je baarmoederslijmvlies opgemeten? Hoeveel mm was hij als ik vragen mag? 

8 uur geleden, Vrouwke77 zei:

Helemaal eens @Zandje! Ik voel mij ook veel beter zonder al die medicatie. Alleen dat innestelen is bij ons dus een dingetje.. Gister bloedonderzoek laten doen om te kijken wat mijn vitamine B12 level in mijn bloed is. Morgen de uitslag. Ook overweeg ik serieus om een ReceptIVFity test te laten doen. Ben benieuwd wat mijn microbioom kwaliteit is. Ik ben nu zo ah zoeken hoe ik dat innestelen een duwtje in de rug kan geven. 😔

Hebben ze tijdens de twee echo's nog je baarmoederslijmvlies opgemeten? Hoeveel mm was hij als ik vragen mag? 

B12 was bij mij de boosdoener (4 miskramen! En al die tijd een lage b12 gemeten en olvg heeft er niets van gezegd🤨😩). Ik geef dat altijd als tip mee😉

Verder helpt kinderasperines, zeggen ze. Sommige ziekenhuizen schrijven het voor. 🤷🏻‍♀️

@Vrouwke77 Benieuwd wat de uitslag is van je bloedtest!? Ja ze hebben mijn dominante eitje gemeten en mijn baarmoederslijm. Mijn baarmoederslijm was 12mm. Die is bij mij altijd wat dikker door de PCOS. @Caro- lin kinderasperines voor de innesteling? kunnen het altijd proberen! 

@Zandje Mijn B12 was 310 pmol/l . Bij een waarde tussen de 140/250 kom je in een grijs gebied aldus de huisarts en kunnen ze verder zoeken welk deel van deze waarde dan het actieve B12 gedeelte is. Gaan ze bij mij dus niet doen. Het was goed.

Ijzergehalte van 8,1 was ook goed. Huisarts heeft ook aangegeven dat het preventief slikken van 1000mg B12 in tablet vorm ook geen kwaad kan voor het ongeboren vruchtje. Dat ga ik dus nu toch maar doen. Veder ben ik bezig met achterhalen hoe ik een ReceptIVFity test kan aanvragen. Ook daar nog veel onduidelijkheid bij zowel de huisarts alsmede bij het AMC. In the meantime ga ik alvast Probiotica tabletten bestellen om mijn microbioom te verbeteren. Ga ik overigens pas NA de ReceptIVFity test mee starten denk ik.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Oh, dus jij hebt al vaker borstonderzoek gehad dan @Onzefamilie? Ik hoef het nu gelukkig niet te doen, dat was verplicht voor Rusland, maar voor Letland hoeft het niet. Ze hebben inmiddels onderdelen van de mannelijke donor besteld en het pakketje is sinds vrijdag al in NL. Zal waarschijnlijk morgen worden geleverd. Ik mag idd nog weekje nadenken, al voel ik af en toe wel alsof de ongi er al aan komt, maar dat zou veel te vroeg zijn. Ja, haha, hebben hier wel vaker rare praatjes met bruine vegen en roze spotting en ongi verhalen, maar ja, we zijn allemaal vrouwen onder elkaar hier en bezig met zulke dingen, dus ook die praatjes moeten kunnen. En ja, hier in NL word ik soms simpel van de bureaucratie en de regeltjes en als je ff wil afwijken ervan... Dan maar ons eigen plan trekken he? Fijn dat het bij jou lijkt door te breken, dan kun jij ook weer uit de wachtstand Onzefamilie. Hopelijk is de schildklier intussen ook weer op orde? @LouLou1980 dat is helemaal prima natuurlijk. Soms heb je zo'n tijd ook eventjes nodig om eea te verwerken voor jezelf. Klopt, er is weinig info beschikbaar, wat wel, wat niet. Ik heb het aan de arts gevraagd na mijn tp, wat mag ik nu wel en wast niet. Je mag alles, maar niet roken, drinken of drugs gebruiken krijg je dan globaal als antwoord. Maar ja, uit letland krijg ik dan in de mail te horen dat ik beter niet teveel bagage mee moet nemen omdat ik na de tp niet zwaar mag tillen. Daar heb ik ze hier in NL nog nooit over gehoord. Dus dan ga je zelf maar op onderzoek uit en dan haal je daar de tips en uit die logisch lijken of makkelijk haalbaar/laatbaar. Zoals bijvoorbeeld iedere dag half uurtje wandelen na tp, schijnt goed te zijn voor de doorbloeding wat dan de innesteling weer kan bevorderen en geen groene thee drinken, maar Kamillethee mag dan weer wel, dat is easy te doen, mss is het onzin, maar het kan geen kwaad te wandelen en geen groene thee te drinken. Onzefamilie heeft weer een heel menu van hoe je het beste kunt eten tijdens dit traject, het is een gezond menu, dus kan ook geen kwaad uit te proberen, baadt het niet dan schaadt het ook niet. En zo hebben we allemaal wel wat dingetjes verzameld wat wij denken dat we wel of niet moeten doen. Neem eruit wat voor jou goed voelt zou ik zeggen. Rottig dat je 15 kg bent aangekomen (misschien het menu van onzefamilie eens bekijken? Dat schijnt ook goed te zijn als je wil afvallen) en dat je daardoor niet lekker in je vel zit. Ik kan je wel zeggen dat je je daar niet zo druk over moet maken, maar het is jouw gevoel nu eenmaal. Ik heb nog nooit cryo's gehad, dus ik weet ook niet hoe het zou voelen als eentje niet goed ontdooit. Heb alleen 3x een verse tp gehad, dat voelde klote toen dat mislukt was en is een verdriet wat je een plekje moet geven. Als dat voor jou is door het kopen van een bedeltje dan is dat toch helemaal goed? En sentimenteel, ach, dat geeft toch helemaal niet. Het is toch een heel emotioneel en mentaal zwaar traject, dus doe lekker wat goed voelt. Rest me nog jou heel veel succes te wensen morgen met de tp (van een cryo dan toch?). Ik hoop dat je over 2 weekjes positief mag testen en naast Marsukar op het bankje kan gaan zitten. Die zit daar ook zo Remy te zitten.... Wordt hoogste tijd dat wij met zijn allen haar gaan vergezellen toch? Groetjes
    • Dag @LouLou1980 wat een heftige periode heb je gehad. Snap heel goed waar je het over hebt qua emotie. Uiteraard is elke emotie anders, maar het is toch echt een rollercoaster. Misschien elk ons eigen, maar toch snappen we elkaar enigszins wel.  Snap je ook qua gewichtstoename. Volgens mij werken die hormonen ook lekker op je lichaam. Daarbij ben ik ook aangekomen omdat ik gestopt ben met roken. Was aan het lijnen, maar dat kan nu natuurlijk niet meer. Ben zelf een foodie, dus tja kan niet zeggen dat ik zelf geen aandeel heb aan de toename.. maar goed alle factoren bij elkaar maken het toch niet prettiger. Zeker niet als je al zo in onzekerheid zit over de allerbelangrijkste gebeurtenis in je leven.  Onze eerste poging was helaas niet blijven plakken. Deze cryo wel, dus het kan!!  Klinkt misschien stom, maar zelfs nu heb ik moeite met het accepteren van de gewichtstoename en dat het, waarschijnlijk, alleen maar meer wordt. Hoort erbij natuurlijk. Wil alleen maar zeggen dat het niet gek is hoe je denkt of wat je voelt. Het is op alle fronten een rollercoaster. Denk dat het ook wel even zo blijft. Al ben je dus zwanger.. In ieder geval is dat bij mij het geval. Dacht deel dat wel even met je.. Klinkt heel stom maar toen ik voor deze tp ging, ging ik er heel nuchter heen. M’n vriend en ik waren zelfs heel melig toen we in de wachtkamer zaten. Probeer te ontspannen en het op je af te laten komen. Snap dat het makkelijker gezegd is dan gedaan. Was, achteraf, ook verbaasd dat we er zo heen waren gegaan, maar gaf wel rust.  Hoop dat je gelijk een goed gevoel hebt na morgen. Heel veel succes! Gun het je van harte!! @Onzefamilie dank je wel. Heel lief! Hoop zo dat het bij jou snel doorbreekt. Dat zou weer een mooie ‘Eerste’  stap zijn.  Blijf ook voor jou/jullie duimen!!
    • lieverds ik heb afgelopen tijd aandachtig op de achtergrond meegelezen met het verloop bij jullie. Ik heb me afgelopen tijd zo met mijn kop in het zand gezeten omdat ik gewoonweg niet wist/weet waar ik in zit en wat ik kan/kon verwachten.    Na het herstel van de bacteriële infectie hebben wij ervoor gekozen om half januari toch voor de eerste terugplaatsing te gaan. Alles zag er goed uit cryo was goed uit de ontdooiing gekomen maar helaas in de nacht ingezakt. Dus TP was geannuleerd. Het is echt heftig qua emoties omdat het de ene keer dit is en de andere keer dat. Ik zit er ook nog mee dat ik inmiddels 15kg ben aangekomen waardoor ik ook zo niet lekker in mijn vel zat. Het valt mij ook op dat er zo weinig advies beschikbaar is met wat en waar je rekening mee moet houden. We hebben inmiddels morgen onze eerste (tweede) terugplaatsing, Fingers crossed dat het allemaal goed gaat.    Hoe gaan jullie met de verloren pogingen om? Ik heb voor de eerste cryo een bedeltje gekocht voor mijn armband gewoon omdat ik heel blij was met het bestaan en de hoeveelheid liefde wat ik had. Misschien een beetje sentimenteel 😊 Ik ben zo blij voor jou @Marsukar ik hoor en zie zo weinig hoe het gaat met de vrouwen bij wie het wel lukt.  
    • Best spannend om wat te schrijven.  Wij zijn sinds kort bezig om weer zwanger te worden met icsi. Bij ons eerste kindje hebben we 2.5 jaar geduld moeten hebben. Een recente terugplaatsing is mislukt. Gisteren kreeg ik te horen dat mijn zusje (met wie ik twee handen op 1 buik ben) zwanger is na 1x proberen op de natuurlijke manier. Ik vind het zo moeilijk. Gun het haar enorm. Maar het contrast hoe makkelijk ze zwanger is geworden is zo groot. Iemand ervaring? En tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan? 
    • Hoi meiden,  Ik sluit mij aan bij jullie wachtbankje. Aankomende maandag (morgen) heb ik hopelijk een eerste TP. Eind Nov. Start 1e punctie 8 eitjes bevrucht. Helaas TP ging niet door vanwege een bacterie in mijn bloed n.a.v punctie. Uiteindelijk 6 cryos ingevroren. Half januari mijn eerste cryo terugplaatsing gepland; cryo heeft omtdooiing overleefd maar is in de nacht ingezakt. TP geannuleerd.  Nu dus dingen crossed dat ons embryotje de nacht overleefd En wij morgen het verlossende antwoord krijgen en dan afwachten net zoals iedereen hier.  Inmiddels hebben enkele van jullie al uitslag gehad hoe gaat het nu verder met jullie?  
  • Topics

• Similar Content

• By kora
      heeft iemand hier ervaring mee via t umcg ?
    • By Irene30
      Hallo lotgenoten,
      Even een korte intro. Mijn vriend en ik zijn al 9 jaar samen. Door een medische fout is het lastig voor mijn vriend om kinderen te krijgen. Jaren geleden ben ik gestopt met de pil met de hoop dat het toch een keer zou gebeuren. Helaas is dit nooit gebeurd.
      Toen wij eenmaal terecht konden bij de fertiliteitsarts volgde er nog 1 jaar aan testen om van alles uit te sluiten, terwijl het voor ons wel duidelijk was. Uiteindelijk mochten we dan beginnen met ICSI. Poging 1: 1 embryo matige kwaliteit. Na 2 weken werd ik ongesteld. Poging 2: 3 embryo’s 1 matige kwaliteit die werd teruggeplaatst maar bleef biet plakken helaas. De andere 2 liggen nu in de vriezer en zijn van slechte kwaliteit. Ik heb hier geen hoop meer in maar laat ze natuurlijk wel terugplaatsen. Ik grijp alles aan!
      Onze volgende stap is het buitenland. Momenteel zijn wij in gesprek met Istanbul. Hier zijn ze verder met technieken en hebben goed contact met Nederland. Hier in Nederland voel ik mij een nummertje en worden standaard protocollen nageleefd. Mijn partner en ik zitten beiden in zorg en hebben meer vertrouwen in het buitenland. Ik zou graag hier met anderen verhalen uitwisselen over zowel cryo’s en buitenland ervaringen. Ondanks dat ik een fijn netwerk heb met lieve betrokken familie en vrienden kan het proces soms zo eenzaam zijn. 

Ireen
    • By Nora90
      Hoi iedereen,
      Elke keer als ik iets opzocht over ICSI en het wachten na een tp kwam ik uit op deze website.
      Dus heb ik mezelf vandaag aangemeld.
      6 dagen geleden was bij mij de tp van 2 eerste kwaliteit blastocystes (dag 5 na bevruchting).
      Gister avond laat kreeg ik tijdens een toiletbezoekje heeeeeellll licht roze afscheiding bij het afvegen. Toen begon ik al lichtelijk in paniek te raken, maar vandaag is het echt bruin en niet alleen bij een toiletbezoek. Het is nog steeds wel minimaal, maar het lijkt bij mij erop alsof er een menstruatie zit aan te komen. 
      Heeft iemand dit ook gehad maar dat het alsnog in een zwangerschap resulteerde? Ik mag 3 jan testen, naar ik vrees voor het ergste....
    • By Nora91
      Goedemorgen allemaal,
      Ik ben hier nieuw! Ik ben al een tijdje lid van Babybytes, maar daar vind ik niet echt informatie over mijn situatie op dit moment.
      Ik was wat aan het rondsurfen en toen kwam ik op deze site terecht. Her en der wat gelezen, maar allemaal oude berichten (2010).
      Wij zijn 3.5 jaar bezig met onze kinderwens. Tot onze eerste ivf behandeling was iedereen ervan overtuigd dat alles prima werkte zowel bij mij als bij vriendlief.
      Twee weken terug onze eerste ivf behandeling gehad na 6 niet gelukte iui's. 11 eicellen en 60 miljoen zaadcellen. Ik was nog bang dat ze zouden zeggen geen eicellen dus super blij. Met zo een aantal verwacht je toch wel bevruchting maar twee dagen later kregen we een telefoontje dat er géén één bevruchting was ontstaan! 
      Nu hadden we afgelopen donderdag een gesprek en vertelde ze ons dat er geen rijpe eicellen tussen zitten. 
      Deze donderdag hebben we nog een vervolg gesprek zodat we alles even konden laten bezinken.
      Hun plan is nu dat ik naast de decapeptyl, gonal-f 150 en pregnyl 5000, menopur ga gebruiken. En dat er een dubbele dosis pregnyl gegeven wordt. Want het kan zijn dat ik te weinig reageer op de medicatie. En menopur en dubbel pregnyl helpt bij de rijping. Ze zullen dan wel icsi gaan doen om geen risico te nemen dat de zaadcellen eventueel niet door de wand komen.
      Dit komt maar heel weinig voor dus ze kon ook geen slagingskansen geven. De kans is er ook dat dit 'bij mij past" en dan hebben we vette pech want dan moet je naar eiceldonatie gaan kijken. 
      Zijn er hier meiden die geen rijpe eicellen hadden maar met menopur wel rijpe eicellen? Of met een andere behandeling?
    • By Kaatje86
      Hoi allemaal, 
      Heeft iemand misschien ook een behandeling die half ivf en half icsi word gedaan? 

Important Information

Terms of Use