Jump to content
TSN1982

iui 2018 / 2019

Recommended Posts

Hallo,

Ben je gestart met iui of heb je ondertussen al een aantal behandelingen achter de rug dan wil ik graag met je sparren. 

Groetjes Thérèse 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Ik vind het ook heel moeilijk hoor. Ik heb ook 3 dagen achter elkaar getest, maar toen dacht ik ook ineens; dat slaat ook nergens op. We willen zo graag zekerheid. Eigenlijk doen ze bij ons geen bloedtest meet in het ziekenhuis maar ik heb erop aangedrongen. Ik wil daarna ook nog een 2e test om te zien of het hcg verdubbeld maar aan de andere kant wil ik het ook niet weten, dan maar even nog in die droom hangen. Pfffff wat een tweestrijd he.... ik wil eigenlijk ook de kwaaltjes. Denk de hele tijd: he is dit een beetje misselijk gevoel of is dit een ijzersmaak in mijn mond? Maar het is llemaal zo licht dat het ook de psyche is dit het veroorzaakt🤪
    • Oja natuurlijk hahaha, elke dag testen heeft ook helemaal geen nut. Maarja voor je gevoel wil je dat wel, ik ieder geval. 
    • Hcg verdubbeld elke 72 uur dus test van de volgende dag maakt dan ook miet veel verschil, die van de dag erna zou dus wel donkerder moeten zijn.
    • Kzie bij de test van gisteren en vandaag niet heel veel verschil, maar goed misschien morgen wel?  Ohhh dat honger gevoel herken ik wel, had ik bij mijn vorige zwangerschap ook hahah. Nu heb ik het ook heel soms s nachts dat ik ff wakker word van de trek maar nog niet zo erg. Hahha heerlijk ff wat eten dan! Slaap wel wat slechter en onrustiger misschien door spanning?  Verder merk ik niks eigenlijk...     
    • Ha duidelijk oplopend hoor👍🏼 Ik heb vandaag maar niet meer getest. Ik heb nog 1 kruitvat test 2x5, maar die bewaar ik voor maandag als ik bloed moet testen. Ik wil eigenlijk niet weten als het streepje niet oploopt🙈😬 vannacht werd ik wakker rond 2 uur en had ineens onwijze honger, zo’ n hongerlijd in je buik. Ik vond het zo idioot overdreven dat ik er niet aan toe wilde geven maar ik kon er niet van slapen dus heb ik het cakekoekje van mijn dochter opgegeten😳🤣 verder wat vermoeidheid maar verder niets. vorige zwangerschap van mijn dochter merkte ik het aan jeukende tepels dat ik zwanger was voordat ik getest had.....dat heb ik nu niet.
  • Topics

• Similar Content

• Guest
      By Guest
      Hi allemaal!
      Ik zat een jaar geleden hier ook op het wachtbankje voor mijn 1e kindje.
      Dat is inmiddels een gezonde dochter geworden van inmiddels 10 maanden.
      Omdat wij een aardige tijd over deze zwangerschap hebben gedaan en toch de wens hebben voor een groter gezin, zit ik nu in de laatste wachtweek voor ons tweede kindje.
      Ik vind het weer heel erg spannend, als is het wel echt anders nu we al een gezonde kleine hebben mogen verwelkomen.
      Ik ben benieuwd of er nog meer in de wachtweken zitten?
      groetjes!
      Kims
    • By Mcleod
      Hoi dames,
      Zijn er meer meiden die net gestart zijn met het icsi traject? Misschien fijn om ervaringen te delen:) 

Liefs 
    • By Dakje
      Hoi allemaal,
      Na een onzekere 3maanden en vele echo's kan ik nu eindelijk zeggen dat ik zwanger ben van ons 1ste kindje.  We zijn via ivf zwanger geraakt bij poging 1 terug plaatsing  6 en hebben nog 6 liggen. En zijn uigerekend 30-08-19 We zijn erg blij maar merk dat ik ook erg onzeker ben
    • By noelle1979
      Hoi allemaal,

ben helemaal nieuw op dit forum, maar ik hoop dat ik meteen al een vraag mag stellen... Na 11 keer KID ben ik nu bezig met mijn derde poging IUI-D. De andere 2 keren had ik maar 1 follikel, maar nu zijn het er 5 (!).

Vandaag de echo gehad en de arts geeft 2 opties:
      1. deze poging afbreken en een maand aan de pil gaan
      2. doorgaan met deze poging en follikelreductie doen (ze prikken dan 2 of 3 follikels leeg). Daarna kan ik direct geinsemineerd worden.

Ik vind het een dilemma! Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft? Wat zouden jullie doen?

Alvast bedankt!

Noelle
    • By Jillz1976
      :icon_flower:

Hallo, ik ben 34 jaar en mijn man is 38 jaar en wij zijn 13 jaar samen en pas ook
      getrouwd:laugh:
      In het kort; ik kreeg op mijn 30e een indicatie van baarmoederhalskanker, en uit onderzoeken bleek dat ik reeds in het 4e stadium zat en kanker had.
      Met spoed geopereerd, en gelukkig...optijd (bleek achteraf)
      Heb even 2 jaar nodig gehad om weer op krachten te komen, maar ik ben er weer:icon_smile:!
      In 2009 kwam ik erachter na al wat jaartjes geprobeerd te hebben, dat het niet aan mijn man
      zijn zwemmers lag, maar vermoedelijk toch aan mij, omdat ik dus 2x daar geopereerd ben geweest.
      Alhoewel dit een baarmoederbesparende operatie is geweest juist omdat ik nog geen kinderen
      heb, en ze hebben uiteindelijk een tumor verwijder en al mijn lymfeklieren.
      Nadeel van de lymfe=vocht vasthouden als ik mijzelf overbelast.
      Maar blij dat ik het overleeft heb!!:icon_flower:

Nu tijd voor positieve dingen in het leven: en dat is voor mij een extra doe, dat het fantastisch zou zijn als ik na mijn vervelende tijd toch een mooi klein wondertje mag krijgen!
      Dus daar wordt al vanaf 2008 aangewerkt, en in 2009 onderzocht.
      Ik kreeg last van mijn traumatische ervaring en kon het niet aan om de hgc foto (baarmoederfoto) te laten maken. Omdat ze dit met een 'tang'dicht wilde houden zodat de vloeistof er niet uit zou lopen, en dat alleen maar voor een foto....;-(
      Ik weet dat ik nog met een van mijn vooronderzoeken voor de kanker al tegen het plafond aan zat, met diverse 'versuffer-med' dus ik kon dit nog even niet aan.

Dus dan maar weer even zelf proberen en hopen op een wondertje...
      Maar tervergeefs gebeurde dat niet, en eind 2010 de eerste afspraken in het VU gemaakt
      en weer alles opnieuw laten onderzoeken.

Ze denken dat het toch met mijn cervix of cervixslijm te maken heeft, wegen de operaties die ik gehad heb.
      Dus een IUI zal eventueel kunnen slagen.
      Maar dan moet die foto gemaakt worden, en ooghh ik hikte er weer tegen aan.
      Nu als ik dit weekend ongesteld wordt, (ik hoop het niet) dan moet ik bellen voor een afspraak.
      Na de foto, wordt het nabespreken of er nog gekke dingen te zien zijn in mijn eileiders, en bij goed nieuws, op de wachtlijst.

Nou meiden, ik hoop veel hierover te horen van jullie, misschien kan je mij geruststellen, of gewoon eerlijk vertellen hoe je het heb ondervonden.

Ik ben erg benieuwd hoe jullie de foto hebben ervaren, en misschien herkent iemand mij met dit?

Ik open wel een nieuwe topic later, ik wil ook graag weten over het temperaturen, heb ik ook al maanden gedaan, maar goed.

Succes, en tot hoors!
  • Create New...

Important Information

Terms of Use