Jump to content

Recommended Posts

Dag lieve vrouwen (en hopelijk aanstaande moeders!),

Ik ben op zoek naar vrouwen die (ongeveer) gelijktijdig met mij zullen starten met IVF/ICSI, in de hoop steun en moed te kunnen vinden bij elkaar.

Ik ben nieuw hier en daarom even mijn verhaal in een notendop. Aangenaam ūüôā

Ik ben 29 jaar en ik woon in Arnhem. In augustus 2016 stopte ik met de anticonceptiepil vanwege onze zwangerschapswens. Een aantal maanden een regelmatige natuurlijke cyclus gehad. Vervolgens duurde het steeds langer; de langste cyclus uiteindelijk 96! dagen. Zo kwamen wij in 2017 terecht bij de gyn en werden wij doorverwezen naar de voortplantingspoli in Rijnstate Arnhem.

Ik startte met Clomid en kreeg daardoor weer een regelmatige cyclus. Zaad kwaliteit van mijn vriend is erg goed. Een zwangerschap bleef uit na 12 goede 'kansen' met Clomid. In een van de laatste maanden van 2018 ben ik begonnen met spuiten; Gonal F en Ovitrelle voor de eisprong. Na 4 maanden op een 'natuurlijke' manier te hebben geprobeerd zijn wij in febr'19 gestart met IUI. Op mijn verzoek is er nog een HSG onderzoek gedaan; uitslag was goed. Beide eileiders toegankelijk. 

Inmiddels hebben wij 5 IUI's gehad en nog altijd niet zwanger. Vermoedelijk zal in augustus een laaste IUI worden ingezet. Wij staan op de wachtlijst voor IVF. Vanaf september begin ik met alle nodige medicatie en hopelijk zijn er rond oktober voldoende eitjes om écht te beginnen. De bevruchting en de terugplaatsing zullen in UMC Utrecht zijn  die nauw samenwerkt met Rijnstate Arnhem (waar ik de controle echo's en de punctie zal hebben). 

Hoe het gaat? Ik kijk vooral uit naar de start van IVF. Het is letterlijk het eindstation en de kansen liggen daar het hoogst. Hopelijk kan dan eindelijk onze grootste wens in vervulling gaan. Het vertrouwen en de moed zijn zo langzaamaan verdwenen bij ons en zijn dus echt toe aan deze nieuwe (en laatste) stap. 

Ik wens jullie allemaal heel veel succes en sterkte. Hopelijk zijn er een aantal vrouwen die momenteel in een zelfde fase zitten. Ik kom graag met jullie in contact, hier op het forum.

Liefs, Louise.

Hoi Louise,

Wij zijn net begonnen met het ivf traject, morgen moeten de eerste hormonen gespoten worden. Onze arts heeft een ivf behandeling aangeraden omdat mijn amh waarde laag is. Ook wij zijn onder behandeling in het Rijnstate en UMC. 

Liefs,

Lieke

Hai lieke,

Wat aardig dat je reageert op mijn bericht. Wat mooi dat er zoveel overeenkomsten zijn; ziekenhuizen én de periode. Wat houdt het in dat je een te lage amh waarde hebt? Mag ik je vragen of en wat je hiervoor voor behandelingen hebt gehad? Ik kom graag met je in contact, als jij dat ook leuk vindt en denkt er iets aan te kunnen hebben. Een beetje medeleven en steun kan ons wellicht helpen. Ik wens je in ieder geval alvast heel veel succes en sterkte en ik hoop dat je wens snel in vervulling mag gaan. 

Liefs, Louise.

Hoi Louise,

een lage AMH waarde betekent dat ik nog weinig eitjes heb. Ze kunnen niet precies zeggen hoeveel, maar in ieder geval wel weinig. Om de kansen optimaal te benutten beginnen wij daarom met ivf. Hier zijn geen behandelingen voor omdat een vrouw gewoon geboren wordt met een bepaalde hoeveelheid eitjes. Op is op zeg maar... Wij lopen pas sinds juni in het ziekenhuis dus het gaat allemaal erg snel. Lijkt me leuk om met elkaar in contact te komen! 

Liefs Lieke 

Hai lieke,

Ik zie nu ook net het topic dat je zelf bent gestart. Jeetje wat spannend allemaal! Ik kan mij voorstellen dat alles nog even bij jullie moet 'landen'. Een tweede ziekenhuisafspraak en voor je het weet zit je ineens aan de hormonen. Dat is pittig en echt even schakelen, lijkt mij.

Zoals je hebt kunnen lezen kan ik niet wachten om te starten. Bij ons duurt het juist heel lang en wij hebben daardoor al langer aan het idee kunnen wennen. Toch hebben wij uiteindelijk ook geen idee waar wij aan beginnen, hoe goed je je ook kunt inlezen en laat voorlichten. Ik kan mij er wel een voorstelling van maken maar het zal waarschijnlijk toch heel anders zijn dan je verwacht.

Ik ben deze website nog aan het ontdekken dus ik weet (nog) niet wat de mogelijkheden zijn om met elkaar in contact te komen los van deze openbare berichten. Ik ga eens even speuren..

Ik duim voor je!

Liefs, Louise.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• @Vrouwke77¬† ja idd me man die wist mij onmiddellijk te vertellen dat het raak was ik had idd veel menstruatie klachten maar dan weer anders een ander gevoel het is trouwens mij. 2e tp alles was dit keer anders vergeleken met de 1e tp was een verse embryo .ikwas bang om te testen maar dat kwam puur door de teleurstelling tot dat ik mij duizelig voelde dacht ik okay ik ga nu testen dat was rond 15.00 uur dus geen ochtend urine .en ja ik had daadwerkelijk bloed verlies maar inwendig geen vlekken op mijn inlegkruis vanaf dag 9 tot dag 13 ik had geen hoop meer maar mijn mqn wel elke keer dat ik buik krampen kreeg had ik die inwendige bloeding ik probeerde niet te stressen tot 1 keer dat ik rose op mijn toilet papier zag na het vegen toen heb ik wel gehuild tot ik tot het besef kwam van neeeeeeeee niet stressen want stress die verergerd het proces daarin geloof ik .maar dames ik wens jullie allemaal heelveel succes en aub niet proberen te stressen ik heb door die behandeling geleerd hoe ik mezelf moet calmeren gelijk aan leuke dingen denken.hoewel de natuur alles bepaald moet je toch wel iets hebben waarin je geloof en hoop hebben ik gun een ieder een kind ik hoop dat alles goed gaat de komende tijd
    • Hallo dames Ik moet helaas de taxi ook zelf betalen en ben dus op zoek naar wat ritjes!! Stuur even een berichtje wanneer ik mee mag rijden
    • Lieve @Caro- lin, mocht je dit nog lezen - ik wens je zo veel liefde en sterkte toe in deze moeilijke tijden. En heel erg bedankt voor je steun hier!¬† Veel liefs ‚̧
    • Gefeliciteerd!! Wat een fantastisch nieuws! ‚̧ Wanneer hebben jullie de eerste echo? Wij op 5 september. Zo spannend!!
  • Topics

• Similar Content

• By Hope 2
      Hi dames alles goed wie mag er testen?
    • By Hanneke 77
      Hallo allemaal, 

Ik ben op zoek naar dames die nog utrogestan over hebben. Ik zou t heel graag over nemen. 
      Ik heb al zo vaak miskraam  gehad en dit is mb laatste terug plaatsing en wil heel graag langer de utrogestan gebruiken

Ik hoop jullie mij kunnen helpen  of een manier weten hoe Ik t zonder recept kan kopen ...
    • By TSN1982
      Hallo,
      Ben je gestart met iui of heb je ondertussen al een aantal behandelingen achter de rug dan wil ik graag met je sparren. 
      Groetjes Thérèse 
    • By Elfdh
      Goededag, 
      25 juni heb ik mijn terugplaatsing gehad. We hadden één embryo na PGD selectie. 
      Vorige keer ook. 
      Ik heb beide 1e Wachtweken last gehad van:
      een intense steek in mijn baarmoeder 1 dag na terugplaatsing
       harde borsten
      Buikkrampen
      Utro rotzooi
      Week 2
      Afnemende borsten
      Lichtje krampjes af en toe
      Waterige plakkerige afscheiding
      Nauweliks utro rotzooi
      * het enige wat deze keer anders was, dat toen mijn borsten afgelopen vrijdag 3 dagen na de terugplaatsing zachter werden. 
      Dat weekend werden ze inneens heel hard en super gevoelig, samen met een heel raar gevoel in mijn rug. Schokjes en super zwak in mijn lage rug. Anders dan met menstruatie pijn.
      Vanaf maandag borsten zacht en nog licht gevoel in mijn rug. 

Ik ben zo bang dat de geschiedenis zich herhaalt. Ik hoop dat iemand hier iets mee kan. 
      Is er hoop of niet? 

• By Melissab
      Dag dames, 
      Even kort voorstellen ben al een mama van 3 prachtige kinderen (8,6,4j) van mijn expartner. Zijn alle 3 spontaan gekomen(je moest nog maar naar me kijken en ik was zwanger) maar wel met keizersnede dus had mijn geanycoloog beslist met 3 keizersnede mij te steriliseren. 
      Ondertussen weg van mijn ex bijna  2 jaar al gelukkige met nieuwe partner en al getrouwd in november. Hij heeft nog geen kinderen. Dusja we willen zo graag eentje van ons... 
      Na zoveel onderzoeken en aanvragen zijn we in proces geraakt. Moet wel zeggen enorm heb afgezien van de hormonen, spuiten en aangezien ik 3 j geleden gastric bypass heb gehad niet veel krachten op reserveen zit ik er heel wat onder door eigelijk. Maar soit nu wat positief nieuws.
      Dinsdag was mijn Pick up en  en vrijdag was al mijn terug plaatsing. Van de 6 eicellen waren er 4 goed maar 1 maar van goed bevrucht wel heel goede van 8 eicellen. Oké we hebben dus geen reserve....maar we waren al blij met eentje
      Pick up zelf en terugplaatsing zelf niks last gehad. 
      Maar dag erna pijnlijke borsten, heel veel honger, druk in onderbuik en zo wat krampen/steken... 
      Nog iemand dit gehad? Moet ik mij zorgen maken? 
      Danku alvast en goeie avond nog 

√ó
√ó
  • Create New...

Important Information

Terms of Use