Jump to content

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Wij zijn nieuw(man 41 vrouw 42) hier, maar zijn inmiddels in Gent beland voor onze 4de ivf behandeling 

. Hierbij is iom Gent gekozen voor icsi en een zwaardere dosering hormonen tov Nederland. Ons probleem was steeds de innesteling die niet plaats vond. Nu gaan we ervoor, mogelijk de laatste poging. We vinden het heel spannend,  maar heeft iemand van jullie nog tips voor ons voor waar we rekening  mee kunnen houden bij de innesteling? Eventueel qua voeding? Ik lees dat te veel zuivel eventueel niet goed is maar wat is te veel? Verder alleen maar goeds over hoe we ontvangen zijn in Gent. Hoor graag van jullie.

Groetjes E&E

Edited by Ejo

@Ejo 

Ik ben zelf ook nieuw op t forum.

Onlangs in Dusseldorf ICSI ondergaan, nu in de slopende wachtweken. Voor de ICSI, 1x ivf gedaan, 9 eicellen maar 1 bevruchting en TP na 5 dgn. ICSI 5 eicellen, 3 bevrucht, terugplaatsing en nu wachtweken. 

Vermijden/ minderen: 

-zuivel -roodvlees -veel suiker

aan te raden: vette vis (zalm, makreel) en kip. groenten en eieren 

Veel drinken, 

na punctie Gatorade en kokoswater ipv te veel water drinken. Dit voorkomt het hervullen van de geprikte follikels. 

Ik wens jullie veel succes! Positief blijven. 

Op 31-8-2019 om 22:06, Ejo zei:

Hoi allemaal,

Wij zijn nieuw(man 41 vrouw 42) hier, maar zijn inmiddels in Gent beland voor onze 4de ivf behandeling 

. Hierbij is iom Gent gekozen voor icsi en een zwaardere dosering hormonen tov Nederland. Ons probleem was steeds de innesteling die niet plaats vond. Nu gaan we ervoor, mogelijk de laatste poging. We vinden het heel spannend,  maar heeft iemand van jullie nog tips voor ons voor waar we rekening  mee kunnen houden bij de innesteling? Eventueel qua voeding? Ik lees dat te veel zuivel eventueel niet goed is maar wat is te veel? Verder alleen maar goeds over hoe we ontvangen zijn in Gent. Hoor graag van jullie.

Groetjes E&E

Hoi @Ejo, in Gent gebruiken ze meer hormonen? In welke fase wijkt het dan af met de dosering in Nederland? Veel succes! 🍀

Edited by Vrouwke77

Meiden,

Met 13 DPO heb ik vandaag een zwangerschapstest gedaan en ik ben zwanger! Ik ben voorzichtig, want heb eerder en vm gehad, maar wilde onderstaande toch (weer) met jullie delen. In onderstaande artikelen lees je (en zoek vooral meer op van recentelijke info op de sites van het Erasmus en het AMC!!!) dat je microbioom/bacteriële-huishouding  belangrijk is voor het slagen van de innesteling. Als je microbioom goed is verhoogt dit de kans op een innesteling met 50%!!!!

Ik ben bij het Medisch Centrum Kinderwens in Leiderdorp geweest en heb met de arts hierover gesproken. Ze zijn nu aan het onderzoeken wat je microbioom positief kan beïnvloeden. Innemen van bijvoorbeeld probiotica (heb ik gedaan) of dmv het slikken van bepaalde medicatie.

Ik weet niet of het mij heeft geholpen maar wil graag delen wat ik heb geslikt en waar ik het heb gekocht. In deze ICSI ronden ben ik een week voor de tp begonnen met het slikken van 2 capsules (1x ochtend 1x avond) LactoG Crispautus. Week er na ook 2 maals daags en daarna naar 1x maal daags (onderhoud). Daarnaast natuurlijk foliumzuur en ook tarwekiemolie om mijn bms dik genoeg te krijgen.

NaturaMedicatrix LactoG Crispatus Bio 30 capsules

NRC - Een saaie vagina is juist heel gezond

ReceptIVFity test

Ondanks het allemaal erg pril is en heel erg onzeker, hoop ik dat mijn kleintje blijft plakken en dat jullie ook met deze info net even dat zetje inde rug krijgen die we allemaal zoooo nodig hebben! Deel vooral je ervaringen mocht je ook gaan starten met probiotica!

Als er vragen zijn, stel ze gerust! :classic_love:

• Like 1

@Vrouwke77 goede avond,  sorry voor de late reactie. In Gent gaan we met de menopur dosering naar 300 eenheden waar in Eindhoven 150 gegeven werd. Daarnaast doen ze daar meteen icsi en plaatsen ze de embryo's terug na 5 dagen en gaan we het met meerdere embryo's  proberen. Lees dat het bij jou er goed uitziet, proficiat en hopen op een mooie en probleemloze zwangerschap. We duimen voor je

• Like 1

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Aa jammer zeg!! Ja t zegt helemaal niks.. wij hadden met verse tp 3daagse embryo a kwaliteit, en de 3 cryo's waren ook allemaal a kwaliteit dag 5 blastocystes. Is maar 1 blijven plakken maar helaas miskraam geworden. Bij mij gieren de spanningen door mn lijf,  wil al zo graag testen!!! Vandaag dag 6 na tp 5 daagse cryo
    • Lief dat je er naar vraagt, helaas! Op naar de 4e tp! had enorme hoop hij was zo goed voor de tp! Al meer dan 16 cellig!    nu duimen voor de volgende.   hoe gaat het met jou?
    • @Joan123 vandaag is je officiele testdag toch? is het nog omgeslagen?
    • Nou volgens mij verschilt dat ook per persoon met die bolletjes.  Vandaag heb ik lekker vrij dus ben lekker gaan shoppen en ja hoor.. dat helpt toch met je gemoedstoestand 😉. Omdat ik wel last heb van waterige afscheiding, denk ik dat ik ongesteld wordt. Dus dan toch met vrees naar de wc, maar dat blijft mooi weg gelukkig. Ik heb nooit last van waterige afscheiding, dus zie dat maar als goed teken.. 😬. Spannend!!
    • Ik ben op zoek naar een rit naar menoland en orgaland. Iemand die me een lift kan geven? Ik betaal graag de benzine!! 
  • Topics

• Similar Content

• By Irene30
      Hallo lotgenoten,
      Even een korte intro. Mijn vriend en ik zijn al 9 jaar samen. Door een medische fout is het lastig voor mijn vriend om kinderen te krijgen. Jaren geleden ben ik gestopt met de pil met de hoop dat het toch een keer zou gebeuren. Helaas is dit nooit gebeurd.
      Toen wij eenmaal terecht konden bij de fertiliteitsarts volgde er nog 1 jaar aan testen om van alles uit te sluiten, terwijl het voor ons wel duidelijk was. Uiteindelijk mochten we dan beginnen met ICSI. Poging 1: 1 embryo matige kwaliteit. Na 2 weken werd ik ongesteld. Poging 2: 3 embryo’s 1 matige kwaliteit die werd teruggeplaatst maar bleef biet plakken helaas. De andere 2 liggen nu in de vriezer en zijn van slechte kwaliteit. Ik heb hier geen hoop meer in maar laat ze natuurlijk wel terugplaatsen. Ik grijp alles aan!
      Onze volgende stap is het buitenland. Momenteel zijn wij in gesprek met Istanbul. Hier zijn ze verder met technieken en hebben goed contact met Nederland. Hier in Nederland voel ik mij een nummertje en worden standaard protocollen nageleefd. Mijn partner en ik zitten beiden in zorg en hebben meer vertrouwen in het buitenland. Ik zou graag hier met anderen verhalen uitwisselen over zowel cryo’s en buitenland ervaringen. Ondanks dat ik een fijn netwerk heb met lieve betrokken familie en vrienden kan het proces soms zo eenzaam zijn. 

Ireen
    • By Onzefamilie
      Hallo allemaal,

Even wie wij zijn  een gezin van 3 mijn vrouw en onze zoontje van 3.5(is van mijn vrouw)
      Al ruim 3 jaar bezig geweest met iui en 5 miskramen verder. Veel verdriet en ongeloof. Mijn eitjes groeien niet zo goed. En pcos. 

Toen eindelijk ivf, helaas maar 3 eitjes gevonden en 2 gelukkig bevrucht. Nu 20 dec j.l. is de terugplaatsing van een vers embryo van 8 cellen. 

Nu veel krampen mega krampen al gehad, we moeten nog wachten tot 3 jan voor we mogen testen.

Nu mijn vraag hebben meerdere zon last van krampen en onderrug pijne  rond deze dag? We gebruiken bolletjes vaginaal voor stimulans oestrogeen. 
      Zou zo graag een positieve willen en niet weer een miskraam.
      Nu konden wij natuurlijk zoals zo vele van ons niet wachten. We hebben 2 testen gedaan en beide testen waren positief, eerste 2 dagen terug. 2 de vanmorgen en die was duidelijker dan de andere. Maar na dit begon de ongesteldheidskrampen. Bah bah ik ben zo bang dat ik iets verkeerd doe. Wil zou graag ook een een keer kunnen juigen.

Hoor graag jullie ideetjes kruik gebruik ik al. Misschien ben ik parianoide of hoe je het mag typen. Angst zon angst
    • By Nora90
      Hoi iedereen,
      Elke keer als ik iets opzocht over ICSI en het wachten na een tp kwam ik uit op deze website.
      Dus heb ik mezelf vandaag aangemeld.
      6 dagen geleden was bij mij de tp van 2 eerste kwaliteit blastocystes (dag 5 na bevruchting).
      Gister avond laat kreeg ik tijdens een toiletbezoekje heeeeeellll licht roze afscheiding bij het afvegen. Toen begon ik al lichtelijk in paniek te raken, maar vandaag is het echt bruin en niet alleen bij een toiletbezoek. Het is nog steeds wel minimaal, maar het lijkt bij mij erop alsof er een menstruatie zit aan te komen. 
      Heeft iemand dit ook gehad maar dat het alsnog in een zwangerschap resulteerde? Ik mag 3 jan testen, naar ik vrees voor het ergste....
    • By Nora91
      Goedemorgen allemaal!

Bij onze eerste IVF poging drie weken terug zijn er geen bevruchtingen opgetreden, dit omdat er geen rijpe eicellen waren.

De arts zegt dat er twee opties zijn: of ik reageer niet goed genoeg op de medicatie (1 x daags 150 gonal-f, 1 x daags decapeptyl en eenmalig 5000 pregnyl). Dan zal ik bij de volgende poging menopur erbij krijgen en een dubbele dosis pregnyl. Of dit hoort nou eenmaal bij mij en dan is er niks aan te doen.

Zijn er hier dames die met gonal-f geen rijpe eicellen hadden maar in combinatie met menopur wel rijpe eicellen?

Het komt maar heel weinig voor en kan er zo weinig (niks) op internet over vinden.
    • By Nora91
      Goedemorgen allemaal,
      Ik ben hier nieuw! Ik ben al een tijdje lid van Babybytes, maar daar vind ik niet echt informatie over mijn situatie op dit moment.
      Ik was wat aan het rondsurfen en toen kwam ik op deze site terecht. Her en der wat gelezen, maar allemaal oude berichten (2010).
      Wij zijn 3.5 jaar bezig met onze kinderwens. Tot onze eerste ivf behandeling was iedereen ervan overtuigd dat alles prima werkte zowel bij mij als bij vriendlief.
      Twee weken terug onze eerste ivf behandeling gehad na 6 niet gelukte iui's. 11 eicellen en 60 miljoen zaadcellen. Ik was nog bang dat ze zouden zeggen geen eicellen dus super blij. Met zo een aantal verwacht je toch wel bevruchting maar twee dagen later kregen we een telefoontje dat er géén één bevruchting was ontstaan! 
      Nu hadden we afgelopen donderdag een gesprek en vertelde ze ons dat er geen rijpe eicellen tussen zitten. 
      Deze donderdag hebben we nog een vervolg gesprek zodat we alles even konden laten bezinken.
      Hun plan is nu dat ik naast de decapeptyl, gonal-f 150 en pregnyl 5000, menopur ga gebruiken. En dat er een dubbele dosis pregnyl gegeven wordt. Want het kan zijn dat ik te weinig reageer op de medicatie. En menopur en dubbel pregnyl helpt bij de rijping. Ze zullen dan wel icsi gaan doen om geen risico te nemen dat de zaadcellen eventueel niet door de wand komen.
      Dit komt maar heel weinig voor dus ze kon ook geen slagingskansen geven. De kans is er ook dat dit 'bij mij past" en dan hebben we vette pech want dan moet je naar eiceldonatie gaan kijken. 
      Zijn er hier meiden die geen rijpe eicellen hadden maar met menopur wel rijpe eicellen? Of met een andere behandeling?

Important Information

Terms of Use