Jump to content
Dex

Pcos en Rekovelle, wie ervaring?

Recommended Posts

Ik heb PCOS en na een lang traject en 2 bbz geen eileiders meer en aangewezen op ivf. Ik heb gelukkig 16 maanden geleden een mooie cryodochter op de wereld mogen zetten uit de eerst ivfpoging. Nu weer terug in molen voor een tweede kindje. Ik ben in behandeling bij het EMC in Rotterdam. Eerder heb ik Menopur gebruikt in een kort schema al duurde de stimulatie wel meer dan 3 weken, uiteindelijk 8 emmys, waarvan toen 5 ingevroren konden worden. Nu na meting van mijn amh (is hoog bij pcos) een lage dosering Rekovelle voorgeschreven in lage dosering in korte schema. Na enigszins tegenvallend resultaat van stimulatie (ca 6-8 follikels en veel kleinere) toch punctie gedaan en 3 eicellen. Helaas maar 1 emmy voor terugplaatsing, geen cryos. Wat wel uitzonderlijk is voor iemand met pcos. Iemand hier ervaring mee? In het zkh waren ze ook verbaasd... Vraag me af of het door de rekovelle ipv menopur komt of de (te) lage dosering? 

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hoi allemaal,  Heeft iemand misschien ook een behandeling die half ivf en half icsi word gedaan?   
    • Hallo allemaal, Ik zag dat verschillende onderwerpen op het forum op onlogische plaatsen stonden. Vermoedelijk is dit tijdens de migratie ontstaan en daarna niet opgevallen 🙄. Je zult even moeten kijken waar je forum nu staat; heb je suggesties voor het (ver) plaatsen van onderwerpen, nieuwe onderwerpen of verbeteringen aan de website reageer dan op deze post.
    • PGD is een afkorting voor preïmplantatie genetische diagnostiek. Dit is een methode waarmee we embryo's onderzoeken op een ernstige genetische aandoening en daarmee de kans op de geboorte van een aangedaan kind kunnen beperken. PGD wordt uitgevoerd bij paren die een sterk verhoogd risico hebben op het krijgen van een kind met een erfelijke aandoening, bijvoorbeeld een chromosoomafwijking, taaislijmziekte, hemofilie, de ziekte van Huntington of een ernstige spierziekte. Voor PGD is een IVF-behandeling noodzakelijk. Hierbij worden - na bevruchting van eicellen met zaadcellen buiten het lichaam - één of enkele cellen afgenomen van embryo's die drie tot vijf dagen oud zijn. Deze cel of cellen worden in het laboratorium onderzocht op de aan- of afwezigheid van de betreffende ziekte. Op basis hiervan wordt besloten welke embryo's in aanmerking komen voor plaatsing in de baarmoeder. Alleen embryo's, waarvan de onderzochte cel of cellen de genetische ziekte, waarop het onderzoek was gericht, niet hebben, worden in de baarmoeder geplaatst. De kans op zwangerschap na terugplaatsing is ongeveer 25%. Als de vrouw na PGD zwanger wordt, is de kans groot dat er een kind zonder de genetische ziekte wordt geboren.
    • Hoi, Ik ben nieuw hier dus zal me even voorstellen. Ik ben Angela, 31 jaar en probeer nu ruim 4 jaar zwanger te worden, waarvan de laatste 1,5 jaar met behulp van ICSI. Mijn man is 32 en bij hem is een slechte zaadkwaliteit vastgesteld. Bij mij lijkt alles in orde te zijn. Tot nu toe is het bij ons als volgt verlopen: Poging 1 verse terugplaatsing: mislukt 1 cryo niet goed ontdooid Poging 2 verse terugplaatsing: mislukt 4 cryo's waarvan 1 goed ontdooid en teruggeplaatst: mislukt Poging 3 verse terugplaatsing: zwanger! Helaas stijgt mijn HCG niet goed en moet ik me nu voorbereiden op een miskraam. 3 cryo's Het laatste heb ik vorige week donderdag te horen gekregen. Ik ben er helemaal kapot van, het was eindelijk zover, ik was zó gelukkig. Maar helaas maar voor een paar dagen. Ik ben nu een paar dagen thuis en ga morgen weer werken. Ik probeer nu wel positief te denken, ik weet nu dat ik wel zwanger kán worden. Maar tegelijkertijd ben ik nu al bang dat het de volgende keer weer niet lukt. Ik maak mezelf helemaal gek door te denken dat er iets mis is met mij waardoor ik een miskraam krijg. Ook zie ik nu al op tegen het ontdooien, dit gaat bij ons heel vaak niet goed. We willen sowieso een vierde poging in Gent doen, maar hopelijk is dit niet nodig. Eigenlijk wilde ik hier even mijn ei kwijt maar ik zoek ook een beetje hoop. Zijn er vrouwen met vergelijkbare verhalen die uiteindelijk wel zwanger zijn geworden? Ik merk dat ik vertrouwen uit deze verhalen haal, heb ik nu echt even nodig.. Liefs, Angela
    • Ik zoek een ritje naar preg nyande en meno land en gonalliende ik wil best een deel bed benzine betalen 😊
  • Topics

• Similar Content

• By Nele0107
      Dag dames,
      Sinds maart 2019 ben ik gestopt met mijn Antidepressiva die ik nam. We hadden samen een kinderwens en ik wou het beste voor ons kindje. Ondertussen 2iUi en 1icsi terugplaatsing verder merk ik dat de hormonen en negatieve resultaten zorgen dat ik opnieuw aant glijden ben. Nu ben ik serieus terug aant nadenken om terug op te starten. Zijn er hier mensen die ervaring hebben. Die AD nemen en waarbij de icsis poging toch lukt? Ik ben bang dat AD op de poging ook invloed heeft.

Graag jullie ervaringen aub
      Alvast bedankt
      Groetjes 
      Nele
    • By Verdrietigemoeder
      Ik ben op zoek naar medicatie zoals clomid. Ik kom sinds 2,5 maanden niet meer in aanmerking voor vergoeding. Ik wil al zo lang nog een keer zwanger worden, maar iedere poging en iedere maand is het wederom niet gelukt. Ik heb bijvoorbeeld de afgelopen tijd alle symptomen gehad, en was overtuigd dat ik zwanger was. Maar dan wordt ik weer ongesteld. Wie kan mij helpen? 
    • By Anne Tel
      Heb jij een hoog BMI en problemen gehad bij intake of tijdens een IVF traject? Hebben artsen jou geadviseerd eerst af te vallen voordat je met IVF mocht starten? Er wordt een onderzoek hierover gepubliceerd. 'Geen IVF voor vrouwen met teveel overgewicht' Een tv verslaggever van een publieke omroep is met spoed op zoek naar vrouwen met deze ervaring.
      Als jij je verhaal wilt delen, bel dan met je kunt niet meer bellen
      Misschien kan jij andere vrouwen helpen door jouw verhaal te delen.
    • By EMama
      Hallo!
      Ik zou graag ervaring delen over de ICSI im het CRG in UZ Brussel. Ik snap helaas niet zo veel van de Online updates die ik krijg over de behandeling en embryo ontwikkeling en beoordeling:
      Zijn hier Dames die meer ervaring met Brussel hebben?
      Ik hoorde zaterdag Dag 1 dat er 7 toen bevrucht waren. Gisteren kreeg ik te hoten dat er 13 in total eicellen onder observatie zijn om te bepalen of zij ook gaan delen en dat de definitieve bevruchting pas op Dag 3 wordt meegedeelt. Vandaag op Dag 3 las ik de update dat er 9 definitief bevrucht waren en in de ochtend op Dag 3: 7 van categorie 1 (excellent), 0 van 2 (goed) en 0 van 3 (slecht).
      Mijn twijfel is: waar zijn de 2 bevruchte eicellen? Lopen zij achter en zijn niet beoordeeld?
      Waar zijn 4 resterende eicellen die op Dag 2 gewoon gingen delen maar in de ochtend op Dag 3 niet meetellen? Blijkbaar tellen zij in Brussel zygoten 1PN (1 pronuclei) bij de bevruchting niet maar als zij gaan delen worden zij soms ook teruggeplaatst of krijgen een biopsie voor de PGS. 
      Ik vind het zo verwarrend dat men deze automatische updates krijgt en in de realiteit zijn er veel meer embryos.
      Bedankt voor jullie ervaringen met embriologie in Brussel.
      Groeten.
      E.

• Create New...

Important Information

Terms of Use