Jump to content
Aftellen naar Kerstmis...

Kitje

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Recommended Posts

Hoi,

Ik was benieuwd of er hier nog 40+ meisjes zijn die actief bezig zijn met IVF en/of ICSI?

In september heb ik mijn eerste IVF poging gehad met donorzaad, ik ben alleenstaand en heb 1 zoon (natuurlijke wijze geboren).

Omdat ik al wat ouder ben zijn mijn kansen niet zo groot, ik had ook niet zoveel eitjes, 4 maar, waarvaan 1 niet rijp en 3 goed.

Die 3 waren alle 3 bevrucht, eentje kwaliteit 1, eentje kwaliteit 2 en de derde bleef wat achter.

De 2 goede eitjes zijn teruggeplaatst op dag 3, het embryo dat wat achter bleef bleek helaas achteraf toch niet goed.

Helaas is de poging mislukt.

Inmiddels ben ik begonnen aan poging 2, bij de uitgangsecho vorige week waren 5 eitjes te zien.

Dinsdagochtend heb ik een echo voor de eerste FM.

Hopelijk kunnen we samen onze ervaringen delen?

Groetjes Kitje

Hoi Kitje,

Ik ben 42,7 en begonnen met mn eerste ivf behandeling. Ik heb 2 kinderen via de natuurlijke weg.

Ik had 11 eitjes waarvan 8 groot en 3 klein.

over 2 dagen waarschijnlijk laatste echo en dan 2 dagen later punctie.

Hoe gaat het bij jou? Zijn je eitjes goed aan t groeien?

Gr. Mas

Hoi Mas,

Wat leuk dat je reageert, voelde me al heel remy hier.. ;)

Wat veel eitjes heb jij zeg! Dat is echt top.

Ik heb er altijd maar weinig, maar gelukkig zijn ze wel van goede kwaliteit.

Als het goed is heb je je echo inmiddels gehad, hoe was het gegaan en weet je al wanneer je de punctie hebt?

Bij mij ging het ineens heel snel, ik had een echo en toen zagen ze 2 eitjes die al 19 mm waren en een paar kleintjes maar die waren echt te klein (10 mm) de verwachting was dat deze niet meer zouden bij trekken, dus is meteen de punctie ingepland op vrijdag de 22e.

Bij de punctie bleek gelukkig alsnog 1 follikel een spurtje gemaakt te hebben, dus die hebben ze nog mee kunnen nemen, ik had 3 eitjes uit 3 follikels.

Ze waren alle 3 bevrucht :) Dus dat was top.

Afgelopen maandag, de 25e zijn er 2 embryo's terug geplaatst, echter waren ze 4- en 5- cellig (liepen dus klein beetje achter), maar ze waren wel kwaliteit 1 en 2.

Het derde embryo liep nog verder achter de feiten aan en had kwaliteit 4, dat hebben ze nog wel een paar dagen opgevolgd, maar gister heb ik te horen gekregen dat deze niet goed genoeg was voor in te vriezen, ik zal het dus met deze 2 moeten doen....

Ze zei dat het op zich niet erg was dat ze beetje traag waren, maar ik hoop er maar het beste van dan.

Vorige keer had ik op de derde dag een 7 en een 8 cellig embryo (ook kwaliteit 1 en 2).

Zit nu op wachtdag 5, komende week wordt spannend weekje.

De 8e mag ik testen.

Voor jou alvast veel succes gewenst met de punctie!

Groetjes

Ik doe ook mee met de 40+ers. Ben ook alleenstaand en doe mijn behandelingen met donorzaad van Cryos Denmark in Griekenland.

Ik heb 3 kinderen, waarvan 1 tweeling ook door IVF met donor. Ik wilde op mn 36e beginnen maar kreeg toen helaas ziekte van lyme, wat de eerste 2 jaren niet echt stabiliseerde en vaak vrij heftige klachten waren. Daardoor op mn 38e begonnen.

Ik wilde altijd een groot gezin, maar met de liefde heeft het niet echt willen lukken helaas.

Ik begin vanavond met spuiten van combi gonal/menopur. 

Met gonal had ik elke keer rond de 12 eitjes. Waarvan 6 tot 7 goed genoeg voor tp. Met menopur alleen had ik 5 eitjes waarvan 2 blastocysts over voor tp. Helaas geen zwangerschap tot nu toe

Hoi @liekie

Welkom, leuk dat je aan sluit 🙂

Samen maakt het dit proces misschien iets beter te handelen.

Wat rot voor je dat je de ziekte van Lyme hebt, schijnt een heftige ziekte te wezen.

Hopelijk blijf het nu stabiel.

Ik heb ook donorzaad van Cryos Denemarken maar ik doe mijn behandelingen in Nederland.

Vanwaar dat jij naar Griekenland gaat? Zijn ze daar verder met de behandelingen?

Ik heb tot nu toe mijn behandelingen gehad met enkel Menopur, dan schijnt de kwaliteit beter te zijn, maar wel minder eitjes.

Ik heb een zoon die via natuurlijke wijze geboren en gemaakt is uit een relatie, maar helaas ook niet gelukkig geweest in de liefde.

Ik had ook graag meer kindjes gewild, maar heb het als single mama niet makkelijk gehad helaas.

Toch bleef mijn kinderwens ondanks dat ik superblij ben met mijn gezonde zoon.

Daarom heb ik besloten nog een poging te wagen, misschien heb ik geluk.

Wat leuk dat jij een tweeling hebt, lijkt me heel bijzonder.

Voor mij breekt er een spannend weekje aan nu, zit nu op wachtdag 8.

Succes vanavond met spuiten.

Wanneer heb je de eerste FM?

Hoi @Kitje

Lyme is inderdaad een hele heftige ziekte. Heb maandenlang regelmatig gedacht dat ik het niet ging overleven. Wist niet wat me overkwam. Na 5 maanden antibiotica zakte het ergste gelukkig weg.

De redenen dat ik in Griekenland zit is dat ze daar 3 embryos terugplaatsen en dat er nooit wachttijd is en ze dus ook gewoon met het korte protocol kunnen werken en niet zo moeilijk zijn qua planning. Ik hoef elke keer alleen maar door te geven wanneer ik mijn 1e cyclusdag heb en ik kan meteen beginnen! Dat vind ik wel fijn. Mn echos doe ik bij Nij Geertgen en estradioltest in Essen, Belgie. Ik krijg alleen altijd erg veel medicatie in 1 keer voorgeschreven waar ik veel van overhoudt. Nu gonal-f combi menopur met orgalutran.

Een tweeling is inderdaad erg leuk. Ze zijn nu 11 alweer. Hoop stiekem dat ik weer een tweeling mag krijgen, want door het leeftijdsverschil wil ik toch graag minimaal 2 kindjes erbij en omdat ik graag ook lang borstvoeding wil geven, ben ik anders weer een paar jaar verder voor ik ook maar zou kunnen starten met een volgende. En aangezien het nu al ruim 2 jaar duurt...dan zou er zo maar weer 4 jaar tussen kunnen zitten dus dat vind ik weer niet ideaal en zou ik dan ook niet meer doen denk ik. 

Spannend...nog even voor je kunt testen dan. Test jij altijd netjes op de dag zelf of stiekem ook wel eens wat eerder? Ik kan me meestal niet meer inhouden een paar dagen ervoor.

Ik krijg morgen de dag te horen wanneer ik mn FM moet inplannen. Zal denk ik vrijdag of volgende week maandag zijn

Jeetje, dat is idd heftig @liekie Dat je zelfs denkt dat je het niet zo overleven vind ik wel heel erg om te horen.

Fijn dat het nu beter met je gaat.

Laat je dan 3 embryo's terug plaatsen als je 3 goede hebt?

Dan heb je wel meer kansen dat er eentje blijft "plakken"

Ik had telkens maar 2 goede embryo's (klasse 1 en 2) dus voor mij is dat verder niet van toepassing.

Geen wachttijden is wel fijn.

Ik ben bij Nij Geertgen in behandeling, vind daar de wachttijden op zich ook wel meevallen.

De eerste keer had ik het korte protocol, en de keer daarna het lange, maar uiteindelijk kon ik toen maandag beginnen met de Menupur ipv zondag, dus scheelde een dagje.

Ben er verder wel tevreden over, enige minpuntje is dat ze daar iedere keer toch weer mijn leeftijd menen te moeten bespreken, ja, ik weet het, ik ben oud, ja ik weet het, de kans is klein, je hebt het gemeld, klaar nu.

Snap dat je er niet teveel leeftijdsverschil tussen wil hebben zitten, liefst zou ik er ook nog 2 krijgen, maar gezien mijn leeftijd is dat niet haalbaar meer, tenzij ik een tweeling krijg, wat theoretisch gezien zou kunnen omdat er 2 teruggeplaatst zijn.

Met mijn zoon heb ik destijds ook lang bv gegeven (ruim een jaar) en dat beviel me prima.

Ik vind het superspannend worden nu, elke dag dat ik dichterbij kom krijg ik meer de zenuwen.

Ik heb nog maar 1 IVF poging gehad hiervoor en toen was het me al duidelijk dat het mislukt was, een paar dagen voor mijn ongi vloeide ik al (ben altijd ongeveer 2 dagen eerder) maar toen moest ik die vieze bollen inbrengen die het een beetje tegenhielden.

Heb voor de vorm een dag eerder getest, negatief natuurlijk, gebeld en met de bollen gestopt, daarna gutste het eruit....

Ik ben wel van plan om netjes te wachten tot mijn testdatum omdat dat op een zondag is, dan kan ik daarna mega blij zijn de hele dag zonder dat iemand zich afvraagt,wat doet die blij, of me onderdompelen in sorrow als het niet is gelukt.

Heb nu pregnyl1500 ipv de bollen en heb gister het laatste spuitje moeten zetten, omdat hier ook HCG in zit ben ik bang dat ik dan vals positief test als ik eerder zou testen en zou een dag of 5/6 in je lichaam blijven blijkbaar.

Dus ik laat het maar op zondag staan, tenzij ik eerder ongi wordt natuurlijk.

Voel me wel anders dan de vorige keer, buik voelt wat anders aan, maar hou ook in mijn achterhoofd dat het wishfull thinking kan zijn en van de meds kan komen.

Heb ook andere meds dan toen, dus dat kan ook veel verklaren.

Maar jij moet dan voor de punctie en terugplaatsing naar Griekenland?

Hoe doe je dat dan met je kids? Of heb jij lieve familie waar je op terug kan vallen daarmee?

Hoi Dames,

De 8e testen Kitje, jeetje wat spannend, ik duim voor je!

Griekenland, waarom is dat, zijn ze daar verder dan hier, en is het dan ook van een Griekse man of dat niet perse?

En de ziekte van Lyme, poeh heftig zeg. Is dat nu dan wel over of gaat dat niet meer over?

En Liekie, dus je zou nu ook zomaar een drieling kunnen krijgen? wat spannend

Ik heb ook Menopur gebruikt omdat de eicel kwaliteit dan beter zou worden. Ik heb Asherman syndroom dus daardoor in combi met mijn leeftijd ben ik bij ivf terecht gekomen

Ze hebben me vandaag gebeld dat er van er 12 gevonden eicellen, waarvan 8 bevrucht waren en 1 wisten ze nog niet want daar hadden ze in eerste instantie geen celkern gezien en de overige 3 hadden 3 celkernen ipv het "normale" 2. De balletjes die je erin moet stoppen zijn wel een beetje vies zeg. 

Zaterdag heb ik de terugplaatsing. Bij mij zeiden ze dat ze er zoiezo maar 1 terug zouden plaatsen de 1e keer en t liefst de volgende keren ook. Ik lees dat ze bij jullie er 2 of 3 terugplaatsen, hebben jullie daarop aangedrongen of werd dat voorgesteld? Ik ben ook bij Nijgeertgen onder behandeling.

Wonen jullie ook daar in de buurt of dat toch niet?

En wat betekend FM?

Fijne avond en succes

Hoi @Anneliesje

Ja, superspannend en wordt met de dag spannender en de dagen gaan zoooooooo langzaam.

Van wat ik begrijp van Liekie is dat ze in Griekenland geen wachtlijst hebben en 3 embryo's terugplaatsen, ze heeft een donor van Cryo bank Denemarken (net als ik) dus dat is dan hoogstwaarschijnlijk een Deen, maar misschien zijn er ook wel Griekse spermabanken waar je dan gebruik van zou kunnen maken als je in Griekenland behandeld wordt.

Voor wat betreft Cryo Denemarken, daar "werk" ik ook mee en ik kan de donor laten uitkiezen door Nij Geertgen, dan kan ik enkel doorgeven welke haarkleur, oogkleur, postuur, lengte, maar je kan ook zelf bestellen en dan kun je van alles selecteren zoals opleiding, hobbies en babyfoto's zien.

Ik heb voor de eerste optie gekozen omdat die goedkoper is en het mij niet zo boeit wat voor beroep of niveau iemand heeft, een slimmerik krijgt niet per definitie ook slimme kinderen en andersom ook niet.

Wat is Asherman syndroom? Ik heb er nog nooit van gehoord.

Jij had wel superveel eitjes, goed zeg!

Waarschijnlijk heb je ook cryo's dan, geeft je iig meer kansen.

Ik heb steeds maar weinig eitjes, eerste keer had ik er 4 waarvan in eerste instantie 2 bevrucht, maar later bleek er alsnog nog eentje berucht te zijn, alleen deelde die niet goed door, dus bleef bij 2.

Deze keer had ik 3 eitjes en alle 3 bevrucht, maar eentje was klasse 4 en die kon ook niet worden ingevroren.

De andere 2 waren klasse 1 en 2 maar waren wel beetje langzaam want waren 4 en 5 cellig.

Ik heb IVF gedaan, geen ICSI want dat vond ik geen meerwaarde aangezien donorzaad altijd heel goed is.

Voor wat betreft het terugplaatsen van 2 (3 doen ze in NL niet voor zover ik weet) als je boven de 38 bent heb je de keus tussen 1 of 2.

Bij Nij Geertgen raden ze het wel af omdat een tweeling zwangerschap meer risico's met zich mee brengt.

Echter worden cryo's niet altijd goed ontdooit en als je dan maar 2 goede emmy's hebt neem ik er liever geen risico's mee dat ik er 1 laat terugplaatsen en dan 1 invriezen en dan ontdooit die niet goed....

Als ik zoveel eitjes zou hebben als jij zou ik er mss anders over denken, maar mijn eitjes zijn mij zo kostbaar.... Ik "gok" daar dan liever niet mee.

Dus ook jij mag gewoon 2 laten terugplaatsen, maar ze zijn daar dus erg terughoudend in bij Nij Geertgen, ik heb dat ook wel specifiek gezegd dat ik allebei mijn Emmy's terug wil in de buik.

Ik heb dit keer die ranzige balletjes niet, maar ik moest 3x pregnyl1500 spuiten.

Op de dag van de terugplaatsing (de 25e), de 28e en afgelopen zondag.

Vind dit stuk fijner dan die vieze balletjes.

Ik woon op een half uurtje rijden van Nij Geertgen (30 km ongeveer) dus lekker in de buurt.

FM betekend follikel meting (de echo dus waarbij ze kijken hoe je follikels groeien).

Zaterdag terugplaatsing, dan krijg je een dag 5 emmy terug, die is dan al wat verder dan, schijnt iets meer kans te geven op zwangerschap.

Heel veel succes alvast zaterdag!

@Kitje

Ze plaatsen daar standaard 3 embryo's terug, maar eigenlijk heb je alles daar zelf voor het zeggen. Bv welke medicatie je wilt. Punctie gaat onder (lichte) gehele narcose. 

Zo hebben ze ook 2x 4 embryos teruggeplaatst van iets mindere qualiteit nadat ik al een aantal keer niet zwanger bleek van 2 en 3. En de laatste keer 2 blastocysts. Als er 3 over waren gebleven hadden ze 3 blastocyst terug gezet. 4 is daar volgens de wet ook niet helemaal de bedoeling meer. Maar ze kijken daar per patient en zijn niet zo moeilijk daarin als je dat eens wilt proberen. De kans op drieling blijft vrij minimaal. Zeker op onze leeftijd met oudere eitjes zei mn gyn. En de kans op een 4ling is al bijna helemaal nihil. Wel is het advies daar, dat als er toch meer dan 3 blijven plakken, om dan embryoreductie te doen. En daar zitten ook weer risico's aan voor de overige embryo's.

De grote risicos bij een tweeling zijn vooral bij 1-eiïge tweelingen. 2-eiïge zijn een heel stuk minder risicovol, maar uiteraard niet uitgesloten. Hij liet me wel een onderzoek lezen dat vrouwen, die al vaker zonder problemen een tweeling hebben voldragen, de volgende tweeling ook meestal geen complicaties hadden.

Dat met mijn leeftijd heb ik dus ook. Als ik een tweeling zou mogen krijgen is dat de enige mogelijkheid om nog 2 kindjes te kunnen krijgen. Zo niet, dan gaat dat later niet meer vanwege mn leeftijd omdat ik echt heel graag borstvoeding wil geven, dus dan is ivf de jaren daarna nog uitgesloten. 

In Griekenland zijn ze heel anders met leeftijden en daar vinden ze dat nog een hele normale leeftijd. Er zitten ook altijd best wat leeftijdsgenoten in de wachtkamer. Dus dat probleem heb ik daar dan weer niet. Snap dat je daar niet echt een fijn gevoel bij hebt. Ik heb dat wel in mn omgeving. Zelfs mn moeder die altijd achter me stond was vandaag boos dat ik toch weer begonnen was aan een nieuwe poging en begon erover dat ik al bijna 41 was. Doet toch pijn. Ik had het liever ook gewild toen ik 36 was, maar het is nu eenmaal anders gelooen dan gehoopt.

Ik ga vlak voor de punctie naar griekenland en was daar dan 4 tot 6 dagen (afhankelijk van tp op dag 3 of 5). Op de dag van transfer vloog ik weer terug. Mijn oudste dochter is 20 en die past dan savonds op en mn ouders overdag(nu niet meer van harte, omdat ze het er niet meer mee eens zijn nu ik ouder wordt dus ik hoop dat dit DE poging wordt) 

@Anneliesje

Ik heb inderdaad een donor via Cryos Denmark. Deze mag ik zelf uitzoeken aan de hand van uitgebreide profielen. In Griekenland moet de donor wel anoniem zijn. Dus daarom vind ik het wel fijn dat ik dan iemand uit kan zoeken die een heel profiel heeft ingevuld...interview met dingen uit zijn jeugd en waar hij van houdt, karakteromschrijving, baby, peuter en kindfotos, en geluidsopname met boodschap en wens aan het toekomstige kind van de donor. Er staan vooral Denen tussen, maar ook uit andere landen, zelfs uit Nederland een paar voorbij zien komen. Ik heb daarbij vooral gelet op dat ze zoveel mogelijk op mijn andere kinderen lijken.

@Kitje met die pregnyl1500. Is dat dan op dag tp, 3 en 6 dagen na tp? Ik heb dat ook een keer gehad en toen voelde ik me erg zwanger en dacht dat het eindelijk gelukt was. Ik was ook zo stom om te vroeg te testen en deze was eerst heel licht positief. Maar ik wist dat dat ook van de HCG kon zijn nog. En dat was het blijkbaar ook want daarna geen streepje meer. Kun jij gewoon op de nod dan testen of heb je het advies later te testen vanwege mogelijk restant pregnylHCG? Weet niet wanneer dat precies uit je bloed is. Ik twijfel daarom of ik deze keer niet weer gewoon smerige bolletjes ga nemen want mijn nod is waarschijnlijk een paar dagen voor oud en nieuw en zou het dan wel willen weten of het gelukt is want als het gelukt is sla ik het oud en nieuw uitje dit jaar liever over;-)

Hoi @liekie dat is op zich wel prettig dat je veel zelf kunt bepalen.

Punctie onder narcose hoeft voor mij niet, ik krijg nu morfine en kan heel goed heel rustig blijven (aldus de arts) dat bevalt mij prima, hoef niet perse onder zeil.

Vind het ook wel interessant om mee te kijken en de follikel te zien verdwijnen uit de stokjes.

Per patient kijken vind ik altijd wel beter dan volgens een protocol voor iedereen van die leeftijd.

Ieder persoon is anders en reageert anders.

4 Terugplaatsen is wel veel, maar als ze niet top van kwaliteit zijn is de kans denk ik ook niet zo groot dat ze allemaal blijven plakken en weggooien is ook zo zonde.

Embryoreductie lijkt me wel een lastige keuze te moeten maken en idd met het risico dat je een miskraam krijgt.

Oh, dat wist ik niet dat die risico's voornamelijk bij 1-eiiege tweelingen zijn.

Ik hoor ook heel veel verhalen dat het goed gaat (vriendjes van mijn zoon is een eeneiige tweeling, zonder problemen) maar ja een arts wijst je er dan wel op.

Wat nu als je te vroeg bevalt en beide kindjes verliest?

Ja, dat risico is er idd, maar ja, de kans dat het goed gaat is vele malen groter.

Een andere arts zei me dat als je al een keer bevallen bent dat het risico dan een stuk kleiner is dan dat je een tweeling als eerste zwangerschap krijgt.

Zit op zich ook wel wat in, net als wat jij zegt, dat als je al eens een probleemloze tweelingzwangerschap hebt gehad dat een volgende dan waarschijnlijk ook minder risicovol is.

Vaak hoor je ook wel dat zwangerschappen op elkaar lijken, maar soms is het ook totaal anders.

Tja, wat is wijsheid, ik denk gewoon doen wat goed voor jou voelt toch?

Wel fijn dat ze daar niet zo moeilijk doen over de leeftijd, hier verschilt het per arts, de ene zegt het 1 keer en is er dan klaar mee, de ander blijft er over bezig.

Heb ook aangegeven dat mijn voorkeur naar die andere arts uit gaat daardoor want lekker voelt het niet.

Ik weet dat zelf ook wel en leeftijdswise had ik ook beter eerder kunnen starten, maar ja, nu heb ik andere zaken die ook belangrijk zijn goed op orde.

Vervelend dat je omgeving en zelfs je moeder negatief reageert op je plannen.

Dat is de reden dat ik hier maar aan 1 vriendin iets verteld heb en verder aan helemaal niemand.

Mijn moeder zegt nooit zoveel, die heeft meestal zoiets van je moet doen wat voor jou goed voelt, ze zal er dan het hare wel van denken, maar dat niet uiten tov mij, hooguit wat bezorgdheid, maar anderen zullen er ongetwijfeld wel een mening over hebben waar ik niet op zit te wachten.

Dan ben je toch wel een kleine week in Griekenland dan, fijn dat je al zo'n grote dochter hebt die dan kan oppassen, hopelijk trekt je moeder nog bij.

Snap dat het je pijn doet, zeker omdat jij het graag anders gezien had maar dat op dat moment niet ging.

Ik had ook liever "gewoon" een gezin, maar ook dat liep anders.

Ik heb 1 zoon, hij kan gerust een dagje alleen blijven (is 16) maar zo een week vind ik hem toch nog wat jong voor.

Heb ook wel gekeken naar IVF in buitenland mocht deze mislukken, ook met ECD eventueel, maar daar ben ik nog niet uit en voorlopig heb ik nog altijd hoop dat deze poging mss wel lukt, nog altijd geen ongi tekenen te bekennen hier.

Destijds ben ik bij mijn huisarts geweest voor de doorverwijzing, een hele fijne oudere meneer, lekker nuchter.

Besproken wat ik wilde.

Hij zei me, dus in jouw hart en huis is nog wel plaats voor een babietje.

Dan moet je er gewoon voor gaan.

Zo lang je menstrueert is er een kans en als jij die kansen wil benutten dan wens ik je heel veel succes en ik kom graag op kraamvisite als het gelukt is.

Dat deed me zo goed die reactie.

De pregnyl1500 is idd op de dag van tp, 3 en 6.

Heb zondag de laatste gehad.

Hoef deze keer dus geen bollen.

De pregnyl1500 schijnt na 5 a 6 dagen uit je lichaam te zijn, de pregnyl5000 na 12 dagen.

Voel me idd ook zwanger, pijnlijke boobs, buik voelt raar, super moe, vandaag af en toe beetje wee gevoel in de buik, maar ik besef dat het door de meds kan komen.

Eerder testen doe ik daarom maar niet, vanwege wat jij schrijft, dat je dan vals positief kan testen.

Ik heb een brief mee gekregen met daarop precies de data waarop ik pregnyl moest spuiten en op welke dag ik mag testen, 8 december stond erop.

Dus dat hou ik dan maar aan.

Dat is dan precies op de NOD maar bij mij komt de ongi altijd 1,2 soms 3 dagen eerder (meestal 2).

Dan heb ik meestal 2 dagen daarvoor al gerommel, krampjes af en toe en wat bruinige vloei.

Als ik uit ga van mijn "normale" cyclus zou ik dus vrijdag de 6e mijn ongi moeten hebben en vanaf vandaag het gerommel.

Tijdens de eerste (mislukte) poging mocht ik op vrijdag testen en appte ik op maandag al naar een vriendin (de enige die ervan op de hoogte is) dat het voorbij was omdat toen het gerommel begon (toen had ik wel die bollen).

De dagen daarna werd het wat meer, maar zette niet door omdat die bollen het tegenhielden, maar donderdag was het toen echt duidelijk dat het voorbij was.

Snap wel dat je graag wil weten voor oud en nieuw of het gelukt is en op wat voor manier er gefeest gaat worden.

Met Jip en Janneke champagne of toch gewone....

Ik hoop dat je met de J&J champagne in de hand staat dan.

Dus jij gaat dan binnenkort naar Griekenland.

Spannend wel zeg, ergens eind volgende week dan denk ik?

Afhankelijk van je eerste FM en hoe hard ze groeien.

Groetjes