Jump to content
Kitje

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Recommended Posts

Ja vervelend maar als dst het ergste is... vandaag voel ik me weer prima, we krijgen ook een bult aan hormonen die we in ons lichaam moeten stoppen....

Dat van die week later was als ik de plastest wilde doen, liefst hebben ze een bloedtest omdat je daar veel eerder hcg in ziet, maar vind dat in deze tijd zon gedoe allemaal, liefst ga ik niet naar dokter/zhs als het niet perse hoeft, dus ik hou het gewoon op de plastest en toen zeiden ze dus dat die minder goed meet en dat het dan vals negatief zou kunnen zijn, dat ik dsn beter een week kon wachten to be sure....

Maar ik heb zoiets van, als het gelukt is dan is die / zijn die al lang en breed ingenesteld en dan zou het gewoon meetbaar moeten zijn, dus ik test gewoon op 3 juli en dan kan ik altijd nog een bloedtest doen indien nodig, og een week later nog een keer een plastest.

Nog een week langer wachten... das onmenselijk... 😂

Ik hoop het zo Nina, dat je zobdag positief test! Zo sta ik er ook wel in, hou rekening met negatief, maar hoop met heel mijn hart op positief nieuws.

Nog 4 nachtjes voor jou... nog 9 voor mij... spannend!

Spannend @Nina79 testen komt nu heel dichtbij. Voor nu zit alles nog lekker op zijn plek en dat gaat ook blijven. Ik snap wel dat je soms een beetje "labiel" bent, dat heb ik al zonder al die troep, gewoon de spanning bij mij. Lekker positief blijf ik voor je 😃 en bij jou blijft het ook lekker zitten @Kitje dat kleine eskimootje is vast al gewend aan de lekkere warmte in Nederland. Hoe gaat het nu met jullie dames? Alles weer een beetje rustig en onder controle?

Dank je wel @Hanniebal nog 12 dagen en dan weet ik of ik ook op het wachtbankje mag plaatsnemen. Jeetje jij al 23 weken, dan ben je al over de helft. Hoe oud is je zoontje? Begrijpt hij wat er allemaal gebeurd?

Hier loopt het allemaal een beetje anders dan ik gepland had 😬 Gisteren gebeld met de apotheek en die zeiden dat de medicijnen rond 12.00 uur binnen zouden zijn, ik braaf om 12.00 uur in de auto gestapt en kwam om 13.30 uur aan. Kijken ze mij heel raar aan en vragen waarom ik zo vroeg ben want de medicijnen waren nog niet binnen. Kon ik daar rond gaan dwalen in the middel of nowhere. Eindelijk om 17.00 uur kreeg ik een telefoontje dat ze binnen waren. Ik als een gek terug alles opgehaald en toen weer naar huis. 19.00 uur thuis en ik moest om 15.00 uur de luveris en gonal nemen. Wil ik de luveris inspuiten, HEBBEN ZE ER GEEN NAALDEN BIJ GEDAAN, grrrrrrrrrrrrrr. Ik mijn contactpersoon appen, mocht ik de naalden vandaag ophalen bij mijn eigen apotheek, maar ik moest de gonal wel gelijk nemen. Ik alles netjes gedaan en vandaag naar mijn eigen apotheek, hebben ze de naalden NIET. Dus ik kreeg een paar grotere mee 😬 en vrijdag kan ik weer dat hele eind rijden om de naalden op te halen. Yeahhhhhhhh haha.

Hoe zitten jullie met de medicijnen, ik moet nu de gonal en luveris 11 dagen nemen en dan stoppen, dan vanaf zaterdag de Cetrotide voor 7 dagen spuiten en dan volgende week vrijdag 1x HCG Ovitrelle. Dan een weekend niets en bij de terugplaatsing ga ik beginnen met Utrogest 200mg en Prolutex 25mg,.

Ik zie hier nog meer namen van medicijnen voorbij komen, maar ik dacht dat dit alle was haha.

Liefs Simoon

Oh, nee, wat een toestanden @Siepie! En wat ontzettend slordig dat ze er geen naalden bij gedaan hebben.
Dat is een les dan voor jou, altijd alles controleren....
Jammer ook dat ik het nu pas zie, ik heb hier nog (nieuwe in verpakking) naaldjes over die ik niet gebruik, had je wel op mogen halen.
Verder heb ik in de koelkast nog Cetrotide is alleen nog goed juni  2020 en ik gebruik dat niet (meer), zijn 2 verpakkingen.
Denk dat jij ook alles zelf moet betalen, je mag het zo hebben als je wil, ik hoef er niks voor, dus als je enigszins in de buurt woont dan laat maar weten mag je het van mij komen ophalen..

Voor je vraag over de meds, toen ik nog met eigen eitjes IVF deed had ik Menopur (300) voor de rijping van de eitjes.
De eerste keer had ik die Cetrotide, maar die vond ik niet fijn want die moet echt PRECIES iedere dag op dezelfde tijd.
Daarna had ik een ander middel, maar ik weet zo ff niet meer welke.

35 uur voor de punctie moest ik pregnyl spuiten, ik geloof dat dat hetzelfde is als de Otrivelle, pregnyl is om ervoor te zorgen dat de follikels goed meekomen met de punctie, dat kwam ook heel precies, dat moest echt precies op dat tijdstip, maar dat is maar 1 keer, dus dat vond ik geen ramp.
En idd vanaf de punctie de heerlijke poezenbollen....

Nu heb ik een ander traject omdat ik geen punctie heb gehad, dus hoef ik ook geen meds te spuiten.
Alleen meds om mijn bms voor te bereiden op een eventuele innesteling en hormonen voor na de tp om ervoor te zorgen dat het goed kan innestelen omdat ik nu dus die hormonen mis vanwege de tp.

Nu moet ik vanaf de eerste dag menstruatie Estrofem slikken, 1x daags een x aantal pillen voor het slapen gaan, dat bouwt zich eerst op van 3, naar 4, naar 5, dan weer terug naar 4 en 3 tijdens de cyclus en na de tp.
Dan komen daar een dag of 5 voor de punctie die poezenbollen bij, 3x daags 200 mg (1 grote bol of 2 kleine) en Duphaston 2x daags 2 pillen.
Dus ik hoef alleen maar te slikken en die bollen in de poes te proppen.
Niks spuiten.

Ik had overigens geen eskimootje, maar een "verse" embryotransfer.
Ik had bevroren eitjes, die zijn de 14e ontdooit en bevrucht, de 19e zijn ze terug geplaatst en eentje is ingevroren hiervan.
Ik had nog eentje in de vriezer van de terugplaatsing die niet door was gegaan in maart vanwege corona.

Verder is alles rustig hier, gister voelde ik me niet lekker, vandaag voel ik me prima.
De borstenpijn wordt minder wat voor mij het teken is dat het niet gelukt is, zo ging dat vorige keren ook.
De pijn nam af en week later stond ik met een negatieve test te kijken.
Ik weet dat ik positief moet denken, maar op dit moment voelt het alsof ik ongesteld ga worden, ook in mijn buik voelt het beetje zo aan.
Het enige wat ik nog mis is de maandelijkse puist ergens rondom mijn neus....
Ik ga ook expres niks googelen nu, heb nog een dikke week te gaan, maar het voelt niet goed.
Kan het ook niet uitleggen, waarom ik dit zo voel.

Het zijn zeker spannende tijden zo, spannend en onzeker, vol met hoop en vrees, dat maakt dit hele traject zo zwaar vind ik, mentaal maar ook lichamelijk.
Die meds maken me ook moe, vanavond op de bank in slaap gevallen, dus nu kan ik dan weer niet slapen, gaat lekker zo, lol.
Morgen op tijd eruit, dus morgen dan weer moe, hahaha.
Ach je, we doen het er maar mee en hopen er maar het beste van he?

Hoe is het bij jullie allemaal meiden?

X

Ah dat is wel heel lief van je @Kitje , ik heb alleen alles al in huis. Maar mocht ik deze week horen dat ik langer moet gebruiken dan laat ik het je weten. Ja ik moet inderdaad ook alles zelf betalen, de medicijnen heb ik vanuit Nederland want er was geen tijd meer om het vanuit Riga te laten komen of dat kon niet, ik weet het niet precies meer haha. Gaat ook allemaal zo snel.

Ja ik lees heel veel over Gonal en Menopur, eigenlijk wel bijzonder, ze geven aan dat Gonal meer eitjes geeft maar dan van mindere kwaliteit en Menopur minder eitjes maar wel van betere kwaliteit. Menopur wordt vaak bij oudere vrouwen gebruikt, haha maar daar val ik toch ook onder, lol.

Ik moet volgende week vrijdag mijn laatste echo in Nederland maken en dan zal ik wel horen wanneer ik de Otrivelle moet spuiten en wanneer ik naar het ziekenhuis mag. Deze weken gaan wel echt snel.

Oh dat is wel fijn, ik heb iedere ochtend drie spuiten en ben zoooooooooo bang voor spuiten, dus ben blij dat vriendje ze wil zetten.

Ah dat is geen fijn gevoel, maar zoals we bij Nina79 ook al aangaven, het kan ook innesteling zijn, je weet het niet. Ik snap wel dat je soms hoorndol wordt van al die emoties en je wilt ook zo graag. Ik blijf gewoon heel hard voor je duimen en we gaan er gewoon voor. 

Ga je anders nog een keer terug voor je achtergebleven eitjes? Of was dit de laatste keer? Dit komt gewoon goed.

BTW, ik heb nog nergens last van, misschien komt het nog of niet. 

Liefs Simoon

Edited by Siepie

Ja, die cetrotide moet in de koelkast bewaard @Siepie daarom kunnen ze het niet opsturen. De overige meds kun je beter via Letland kopen, is goedkoper daar en kun je met recept zo afhalen bij de apotheek, die zit in shopcentre spice en is op loopafstand van de clinic.

Zitten paar winkeltjes in dat overdekte shopcentre en een hele grote supermarkt, boodschappen zijn ook niet duur daar overigens.

Heb voorheen ook moeten spuiten, ik ben er niet zo bang voor, ging me makkelijk af, naaldje is maar dun, ik.voelde er niet zoveel van, die cetrotide vond ik vervelender dan menopur, dat gaf jeuk naderhand.

Klopt, met menopur krijg je minder maar wel betere eitjes bij 40+ en het gaat om de kwaliteit, niet zozeer om kwantiteit, toch wordt gonal ook nog regelmatig voorgeschreven als je iets minder piep bent.

Het kan idd van alles zijn, afwachten, meer kunnen we niet doen.

Er is een embryo nog in letland, 2 zelfs en die zijn van mij en van goede kwaliteit, als deze poging mislukt ga ik er idd voor terug om die te laten plaatsen en als het dan nog niet gelukt is dan houdt het op, maar daar wil ik nog ff niet aan denken.

Voorlopig heb ik nog ruim een week te gaan, het ongesteldheidsgevoel zou timewise wel kunnen, want dinsdag os het 4 weken geleden en bij mij komt het vaak, niet altijd, 1-3 dagen eerder en dan heb ik paar dagen vantevoren ook zon onbestemd gevoel in mijn buik, ik voel het altijd aankomen, zelfs als het onderdrukt wordt met meds, dan nog voel ik het als het eigenlijk de tijd is en dat is wel nu ongeveer.

Heb je je eerste echo al gehad?

Dan is het te hopen dat het nu een verkeerd voorgevoel is, laten we maar denken dat het innesteling is. Ja dat zei je dat het daar goedkoper is, maar het was te kort dag om het vandaar naar hier te krijgen.

Nee snap ik dat je daar nog niet aan wilt denken, maar wel een fijn idee dat de 2 die nog in Riga zijn wel goed zijn en dat je eventueel nog terug kan gaan. 

Morgen heb ik eind van de dag mijn eerste echo, ook wel weer spannend, maar ik weet niet wat ik er van kan verwachten dus laat het maar over mij heen komen.

Hoe is het met de dames? Alles nog rustig?

Hier vandaag echo gehad en er was niet veel te zien 😞 1 dominante follikel links van 12 mm en rechts niets wat in beweging is. Dit kan komen omdat ik pas woensdag met de medicatie kon beginnen, maar ik heb er niet zo'n goede hoop op. Maar we wachten maar af, de gynaecoloog in Nederland en Letland waren niet verbaasd, wss wel medicatie verhogen.

Ik hoop dat met jullie ook alles goed is.

Liefs Simoon

Jeetje @Siepie, wat een gedoe met het ophalen van de medicatie en toebehoren.🤪 Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Wat vervelend dat er alleen 1 dominante follikel zichtbaar was tijdens de echo. 

Ik zat me wat af te vragen. Moest jij voor de start van de stimulatie je hormoonwaarden laten bepalen? Bij mij is de start tot 2x aan toe gecanceld, vanwege te hoge oestradiol waarden in mijn bloed. Op dag 1 en 2 van mijn cyclus bleek er al een dominante follikel te zijn ontstaan, waardoor de kans groot was dat de stimulatie medicatie niet aan zou slaan. Dit schijnt helaas wel vaker voor te komen, maar de eerste x dat het gebeurde was ik echt onaangenaam verrast. Hopelijk is dit niet gaande bij jou, maar misschien zou je het na kunnen vragen voor de zekerheid.

Uiteindelijk kon dit probleem bij mij getackeld worden door vanuit Orgametril te starten met Gonapeptyl en daarna de Menopur.

@Nina79hoe gaat het bij jou? Nog even en het is zondag! Ik duim voor een positieve test. Voel je je ok?

@Kitje, hoe gaat het bij jou? Nog een weekje te gaan. Ik blijf duimen voor je!

@Hanniebal, houden jij en je meisje het een beetje uit in deze warmte? 

Hier kreeg ik deze week te horen dat ik begin volgende week weer een afspraak heb bij de FA om de cryo tp te gaan bespreken. Ben ik wel blij mee, want eigenlijk stond de afspraak pas halverwege juli gepland. De teleurstelling dat het niet was blijven plakken is ook wel naar de achtergrond verdwenen. (Ik las in de brief dat het een kwaliteit 4BC embryo was. Al sla je me hartstikke dood, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet kwalificeren. Waarschijnlijk niet al te best, anders was hij misschien wèl ingenesteld 😌😅. )

Maar goed, nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik ben er weer klaar voor en hoop ook voor mezelf weer op een positieve afloop.

Edited by Jennie80

Hallo lieve meiden 

Ik was even afwezig omdat ik lekker druk bezig geweest ben met werken afgelopen dagen, ook echt lange dagen. Lig net even uitgeteld op de bank en de hitte werkt ook niet mee.

Het gaat wel oké met mij. Overmorgen mag ik testen, zit nu precies 15 dagen na mn punctie. Heb nog steeds af en toe die steken en heel soms drukkend gevoel in mn onderbuik. Licht menstruatie gevoel maar gaat ook weer weg. Dus niet de hele dag door. 

Gisterochtend was ik ineens misselijk en de rest van de dag niet helemaal lekker.  Weet niet of de pap die ik gegeten heb niet goed is gevallen of toch de utrogestan die nu met met me speelt. 

Vanmorgen niet persee misselijk maar net weer na het eten misselijk geworden. Weet even niet wat ik ervan moet denken. Overmorgen weet ik het of het misschien toch een zwangerschap is, hoop het zo! Maar probeer me er niet te veel op te focussen. Dus zit met struisvogel politiek nu haha. 

Hoe gaat het met jullie verder?

@Siepiemaak je niet druk over de follikels, je bent net begonnen met de rijping toch? En wat stom van die naalden zeg, super slordig van die apotheek. Gelukkig heb je het na veel stressen opgelost!

@Jennie80 hoe gaat het met jou?

@Kitje ik snap je gevoel , had ik ook zodra mijn klachten minder werden. Zo onzeker kun je ervan worden he.....bah!!! Ik snap nu iedereen die zei dat de wachtweken zo zwaar zijn. 

Probeer je niet teveel te focussen op de klachten die weg zijn. Die krampen kan ook de groei van je baarmoeder zijn van die 2 kleintjes in groeien. En die stomme pregnyl klachten nemen af waardoor het lijkt of het niet goed zit. Je hebt me zelf opgepept laatst, dit hoeft allemaal niets te betekenen. Hoop voor ons allebei een positieve test binnenkort en dat de andere dames Jennie en Siepie ons gauw volgen ♡

Nee ik heb helemaal nog geen bloed geprikt, dat gaan we aanstaande maandag doen @Jennie80 Het loopt bij mij volgens mij ook een beetje anders dan normaal volgens mij, ik weet pas sinds vorige week woensdag dat we hiermee gingen starten, allemaal een beetje erg snel.

Net wel bericht gehad vanuit Letland en ik ga morgen starten met de cetrotide, ze vonden de echo`s er heel goed uitzien. Ik heb geen idee en laat het allemaal maar gebeuren. Ik ben ook een dag later gestart met de medicatie misschien dat het daar aan ligt, anders had ik zondag een echo moeten maken en dat kan niet.

Ik hoop alleen dat het volgende week vrijdag wel beter is anders gaan we misschien voor niets naar Letland, nou ja voor niets, we hebben er gelijk een vakantie aan vast geplakt, maar toch een leukere vakantie als het wel doorgaat.

Dat klinkt wel heel zwanger @nina79, misselijk en niet helemaal lekker. Kan ook door de warmte komen, maar als je nu op 15 dagen zit dan had je wss ook je ongesteldheid nu gehad? Of zit je niet in je reguliere cyclus?

We heel spannend hoor, ik ben bijna net zo zenuwachtig voor zondag omdat ik het je zo gun. Lekker dat je veel te doen hebt gehad, dan gaat de tijd ook wat sneller. 

Ja ik moest dinsdag beginnen met de rijping, maar omdat ze de naalden vergeten waren ben ik pas woensdagmiddag begonnen met de luveris en dinsdagavond met de gonal F. Morgen wel starten met cetrotide en dan volgende week vrijdag de 2e echo en zaterdag naar Letland. Spannend allemaal.

Ik ga nog even heel hard duimen voor je.

Dat is heel goed nieuws @Jennie80 lekker dat het eerder kan, hopen dat je snel mag starten. Keep my fingers crossed.

@Siepie ik zit aan de utrogestan dus denk dat dat ook een evt menstruatie onderdrukt? Ik weet het niet zo goed want heb nog nooit in zo'n traject gezeten.

Normaal gesproken heb ik een korte cyclus maar met die meds is dat natuurlijk aangepast. 

Durf er echt niet op te hopen, maar ik weet dat ik er niets meer aan kan veranderen wat het ook zal zijn. 

Morgen nog een dagje Efteling dus dagje afleiding 🙂

Ooohww woensdag begonnen, dan hebben je follikels nog wel even tijd om te rijpen hoor! 

@Jennie80 dat is goed nieuws! Dus toch eerder dan je dacht wat een meevaller ♡ 

Ik heb ook totaal geen verstand van al die codes van embryo's dus je kan me va  alles wijsmaken haha. 

Ja dat is natuurlijk ook zo, maar je bent er bijna. Ga je een urinetest doen of een bloedtest @Nina79 ? Haha naar de efteling, dat is wel heel gezellig. Ben ik vorig jaar met de kinderen geweest, ik vond het sprookjesbos leuker dan de kids 😂

Ja daar ga ik ook maar vanuit, dat het nog te kort dag was en dat er nog een paar bijkomen. We zullen zien.

Wel laten weten als je getest hebt hoor, ik ben echt benieuwd.

😘

Ik moet een urine test doen. En ik laat het zeker weten!! Haha.

Ja Efteling vind ik zelf ook echt leuk en wat je zegt het sprookjesbos hoe ze dat gemaakt hebben. 

Ik hoop het ja, dat mijn gevoel verkeerd is @Siepie maar ik ben er erg bang voor.
Sinds gister is ook de kleur in het inlegkruisje wat donkerder, dus ik denk dat er wat bruins uit komt tezamen met de bollenzooi.
Bij afvegen zie ik niks, maar bruin is bij mij einde oefening en mezelf voor de gek houden heb ik al 3x gedaan, dat doe ik nu niet meer.
Innesteling is het ook niet denk ik, want een 5 daagse blasto zou binnen de 48 uur in moeten nestelen heb ik me laten vertellen en die tijd is al verstreken.
Maar goed, zo lang er geen rood bloed is hou ik een sprankje hoop.
En ook het idee dat ik nog 2 cryo's heb is een fijn idee.

Wat balen dat er bij jou nog niet zoveel te zien was op de echo.
Na 2 dagen spuiten is ook wel heel vroeg om dan al een echo te doen, bij mij was dat altijd na een weekje ongeveer.
En dan had ik soms daarna nog wel een keer een echo om te kijken hoe alles groeide.
Met die meds gaan er misschien nog wel wat meer groeien, ik had uiteindelijk altijd toch wel iets meer eitjes dan dat ze in eerste instantie dachten, meestal nog wel een groeispurtje aan het eind van wat eitjes.
En ook kleinere follikels zat ook regelmatig wel een rijp eitje in, heb in follikels van 15 en zelfs 12 een rijp eitje gehad.
Dus niet wanhopen Simoon, ook al herken en begrijp ik je gevoel hierover heel erg goed.

Heb je nu komende week nog een echo? Of pas als je in Letland bent?

Goh @Jennie80 bij mij is dat ook nooit onderzocht, ik had ook altijd aan beide kanten 1 grote dominante follikel en de rest kleine(re) waardoor ik nooit zoveel eitjes had na een punctie, dat schreven ze toe aan mijn leeftijd.
Maar vond het altijd wel super balen, want dan kreeg ik de eerste echo en dan telden ze er een stuk of 7, 8 om dan uiteindelijk met 3 of 4 of zelfs maar 2 de laatste keer, eitjes te eindigen was altijd zo een teleurstelling dat er maar zo weinig mee groeiden, maar nooit heeft iemand verder gezocht dan dat.

Wat fijn dat er bij jou nu ook weer actie is met een nieuwe poging.
Kun je weer uit de wachtstand.
Nieuwe ronde, nieuwe kans(en)

Voor wat betreft de kwalificering van embryo's ik heb me daar een beetje in verdiept, ben natuurlijk geen arts, maar ik heb het volgende ervan begrepen, want het is best ingewikkeld allemaal.
Dat cijfer zegt iets over de ontwikkelingssnelheid van het embryo, hoe ver het ontwikkeld is, als je een 6 hebt bijvoorbeeld dan is die al een beetje uit de schil aan het komen, heb je een 1 dan heeft die nog een lange weg te gaan.
Een 4 of 5 is meest ideaal om terug te plaatsen, een 3 of 6 kan ook nog goed gaan, met een 1 of 2 heb je maar heel weinig kans.
Daarnaast wordt dan ook nog gekeken naar de kwaliteit van de binnenste schil, dat wordt het kindje, daar staat de eerste letter voor en de buitenste schil, dat wordt de placenta en daar staat de tweede letter voor.

A geeft een bovengemiddelde kans van slagen op zwangerschap, B een gemiddelde kans, C een beneden gemiddelde kans van slagen.
Een perfect embryo zou dus een 4AA of 5AA zijn (als je op dag 5 laat terugplaatsen).
Wat niet wil zeggen dat die dan dus ook gegarandeerd blijft plakken en dat een "minder" embryo dus niet blijft plakken.
Ook zegt het niks over de gezondheid van een daaruit geboren kindje, verder is het slechts een moment opname.
Ze kijken hierbij naar de cellen, of ze ongeveer even groot zijn en gelijk verdeeld.

Mijn terug geplaatste embryo was een 3AB (de blasto) en de morula's hebben ze niet geclassificeerd, maar volgens de arts zagen die er erg goed uit.
Heb eigenlijk ook niet meer gevraagd naar de kwaliteit van het later ingevroren embryo.
Heb er ook nog eentje in de vriezer die in maart ontstaan is en dat is een 4BB.

Ik vond nog ergens op internet een staatje met slagingskansen, zal wel ff kijken of ik het kan toevoegen.
Staat niet alles op, want er zijn zoveel mogelijkheden met 1 cijfer en 2 letters.
Maar het gaf mij wel een klein beetje een idee vwb de kansen op succes.
Uiteraard komt er ook een hoop geluk bij kijken.

@Nina79 jij bent nu lekker aan het genieten in de efteling.
Hoop dat je een leuke dag hebt.
Nog maar 1 nachtje slapen en dan eindelijk testen!
Wat knap dat je niet eerder getest hebt ook, ik hoop dat ik het vol hou tot vrijdag, lol.

Wat jij allemaal beschrijft klinkt toch als een zwangerschap....
De struisvogelpolitiek herkennen we hier allemaal wel denk ik.
Goh, wat hoop ik dat je morgen hier komt met goed nieuws!

Dank voor je opbeurende woordjes, soms heb je dat gewoon ff nodig dat iemand dat tegen je zegt.
Ik heb overigens geen pregnyl hoeven gebruiken omdat ik geen punctie heb gehad.
De pijnlijke boobs komen van de poezenbollen, die geven ook die klachten.
Verder heb ik Duphaston en Estrofem, maar die laatste moet ik gaan afbouwen, nu nog 4 pillen, maar vanaf morgen 3 tot testdag.
En idd, krampjes aan baarmoeder kan het groeien ervan zijn, maar ook dat wat we zo niet willen.
Ik denk dat ik me gewoon alvast aan het indekken ben voor een eventuele teleurstelling....

Heb natuurlijk wel wat vergelijk omdat ik al een keer zwanger ben geweest.
Laatst vond ik het dagboekje dat ik voor hem bij hield, daarin beschreef ik dat mijn borsten zo vreselijk veel pijn deden dat ik er niet van kon slapen, maar dit was later in de zwangerschap.
Toen ik destijds testte had ik nog helemaal geen klachten, maar toch wist ik instinctief dat ik zwanger was op een of andere manier.
Later heb ik nog voordat ik mijn eerste afspraak bij de vk had gebeld of het toch wel goed zat omdat ik steeds het idee had ongesteld te moeten worden.
Toen vertelde zij mij dat dit kwam omdat de baarmoeder aan het groeien is en dat dat hetzelfde kan aanvoelen als ongesteldheid.
Ergens weet ik het dus wel, dat het zomaar zou kunnen, maar ja, ik doe ook aan struisvogelen......
Het is ook niet zo dat de pijnlijke boobs volledig weg zijn, het werd alleen minder, maar vanmorgen toen ik op stond deden ze wel weer pijn.
Maar nu er wat bruinig bij zit in mijn inlegkruisje heb ik eerlijk gezegd niet zo heel veel hoop meer....
Afwachten, nog 6 dagen, dan weet ik het zeker.

De poezenbollen kunnen idd een menstruatie onderdrukken Nina, maar ik had wel altijd tekenen dat het eraan kwam en dat het dus mislukt was.
Dat begon met bruinig met afvegen en later lichtroze.
Als ik dan stopte met de bollen, dan zette het pas goed door.

Morgen is het zo ver, testdatum, ik duim zo hard voor jou Nina dat het gewoon gelukt is!
🤞

Embr.JPG

Ik kan niet geloven dat ik 2 streepjes zie !! ♡ 

Die klachten waren dus toch het hCG! Gisteren in de Efteling ook weer misselijk geweest. En wat steken in mn borsten.

Het enige waar ik nu op hoop is dat het een goede en voldragen zwangerschap wordt ♡ Vind het nu wel extra spannend....

Morgen word ik gebeld door het ziekenhuis voor het vervolg.

Mijn enige vraag is: Moet ik doorgaan met utrogestan ook al zeggen zij dat ik moet stoppen? Heb nog een herhaalrecept liggen en mijn gevoel zegt ermee doorgaan en het opmaken gewoon. 

Ooooohhh @Kitje kom me gezelschap houden! Over een paar dagen mag jij testen. Hoe voel je je? ♡

En de andere dames? Hoe gaat het met jullie?

Hi 

ik schrijf graag mee

kom er na jaren miskramen achter dat ik adenomyose heb. Nu lucrin en over een maand starten met stimuleren. Wie ervaring daarmee?

zelfbetaald dus als ik met iemand kan meerijden maar menoland en gonalstraat houd ik mij aanbevolen. Graag per pb!

Zijn hier succes verhalen te vinden? 

Wowwww @Nina79 wat een fantastisch bericht!
Ik had mijn vermoedens al wel toen ik las wat je allemaal schreef, maar het is zoooo fijn het bevestigd te zien!
Gefeliciteerd!
Ik ben echt zo blij voor jou.

En over je vraag over de bollen, JA mee doorgaan!
In NL zijn ze nogal eens vlug van ermee stoppen, maar ik moet  ze (als ik zwanger zou zijn) vanuit Letland tot minstens 16 weken blijven gebruiken.
Zoals Hanan ook al aan gaf, het kan zeker geen kwaad, dus ik zou het receptje gewoon gaan halen en doorgaan met de bollen.
Zeker zo die eerste kwetsbare weken tot de 13e week.

Ik hoop zo dat ik je gezelschap mag komen houden Nina, maar de hoop hier is helaas weg.
Sinds donderdag bruin verlies en dat is een voorbode op de menstruatie, dat ging alle voorgaande keren ook zo.
De meds houden de menstruatie tegen, dus ik zal waarschijnlijk geen menstruatie krijgen tot ik ermee stop, maar ook geen positieve test vrijdag.

Alle voorgaande keren heb ik mezelf ermee voor de gek gehouden, van alles opgezocht op internet, succesverhalen gezocht over bruin verlies en toch zwanger, maar ik voel me niet zwanger ook, voel al paar dagen dat onbestemde "ik moet ongesteld worden" in mijn buik.

s-Morgens als ik wakker wordt heb ik wel pijnlijke boobs (door de bollen) en dat trekt dan overdag weer grotendeels weg.
Nog 5 dagen op de wachtbank hier, ik ga ook niet eerder testen, hou liever nog heel even het gevoel vast dat het misschien toch, against all odds....

Nina, probeer te genieten van je zwangerschap, niet bang zijn, dit gaat gewoon goed!
Verlengde wachtweken nu tot eerste echo.

X

@Nina79 Yesssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss, wat ontzettend gaaf. Gefeliciteerd en niet te veel doemdenken nu, het begin is.

@Kitje ik snap je gevoel en dat is geen fijn gevoel. Dan duren de dagen ook nog eens heel lang. Maar er is altijd nog een kans dat het wel goed is, geef de hoop nog niet helemaal op, je weet het niet totdat je getest hebt. 

Ik vond ook dat ik te vroeg een echo had, maar anders was het zondag en dan zijn ze dicht 🙂

Maar doordat ik ook helemaal geen klachten van de medicatie heb, ga je toch twijfelen aan alles. Vrijdag weer een echo en hopen dat alles dan beter is.

Ik hoop voor jou dat je vrijdag een positieve test in handen hebt.

Liefs Simoon

Yeaahhhh, @Nina79!! Wat een super nieuws!! Gewoon 2 mooie streepjes💃💃

Wat de Utrogestan betreft; ik zou die gewoon blijven gebruiken. 

Op naar de volgende mijlpaal!! De echo! Ik blijf doorduimen voor je!

Ik zit er trouwens over na te denken om bij de volgende TP gebruik te maken van acupunctuur... Zat jij toevallig bij een acupuncturist in de omgeving van het AMC?

@Kitje, ik hoop echt dat het gevoel wat je hebt niet van een menstruatie is die door wil breken. Ik blijf gewoon doorduimen voor een innesteling. Gun het je zoooo meid!

Hoi @Metoo, wat vervelend van de adenomyose. Heb je er toevallig ook endometriose klachten bij? Hopelijk niet!

Dank jullie wel lieve meiden. Net even naar het strand geweest om uit te waaien, was wel even lekker. 

Ik heb helaas niet genoeg utrogestan om te gebruiken tot 12 weken. Heb een recept met 63 tabletten en het vorige recept was ook 63 tabletten en daar zit ik nu na bijna 2,5 week doorheen (3xdd 200mg). 

Zou het hooguit met 1x per dag 200mg redden tot die 12 weken als ik het goed bereken. Zou dat voldoende zijn 1x daags? Ziekenhuis gaat me zeker geen herhaalrecept geven. Is het in onze buurlanden gewoon te koop?

@Jennie80 ik ben maar 1x bij en acupunturist geweest en dat was toen in Utrecht omdat die in Amsterdam helemaal vol zat en ik op de wachtlijst stond. Die schijnen namelijk heel goed te zijn en gericht op fertiliteit. Ze zitten in Amsterdam Oost en heten Zi Yuang Tin. Maar goed heb dat maar 1x gedaan en daarna moest ik stoppen ivm die corona crisis. Ik zou het wel proberen hoor, baat het niet dan schaadt het zeker niet... wie weet is dat net het zetje wat je nodig hebt deze ronde ♡

Wat ik wel paar keer heb gedaan is baarmoedermassage en magnesiumolie gesprayd op mijn buik en onder de voeten voor de punctie en voor de tp. Ter ontspanning vooraf. 

@Siepie thanx!! Voor jou op naar een mooi aantal follikels op vrijdag! Voel je al wat van die hormonen? ♡

@Metoo helaas weet ik niets van adenomyose tijdens een traject. Wel goed dat je nu weet wat de mogelijke oorzaak is van je miskramen? Waar loop jij voor je traject?

@Kitje last but not least: wat balen dat je nu in een onzekere tijd zit vanwege dat bloedverlies. Ondanks dat je bij de vorige pogingen daar ook last van hebt gehad hoop ik dat het dit keer vals alarm is en je vrijdag een positieve test in je handen hebt. 

Ik geef je een virtuele knuffel bij deze. Het is allemaal niet makkelijk dit hele traject en je wordt ook nog eens geleefd door die kunstmatige hormonen.

En ik voelde me ook totaal niet zwanger (weet je nog paar dagen geleden dat ik me zorgen maakte dat ik nergens last van had). Ik had al de hoop opgegeven. Tot 3 dagen voor de offciele testdag (afgelopen donderdag)...... toen pas die vlaag misselijkheid en ik eraan durfde te denken op de achtergrond.

Ik bid heel hard voor je dat je verblijd wordt vrijdag met een positieve test ❤

Klopt @Siepie totdat er getest is, is er een kans, dus ondanks dat ik het grootste deel van de hoop opgegeven heb, blijf ik wel een klein sprankje hoop houden, ook de reden waarom ik niet eerder ga testen dan vrijdagochtend, sowieso werk ik die dag thuis, dus dat is fijn, maar ook om het gevoel van, het kan nog wel zo zijn vast te blijven houden, nog eventjes.
De dagen duren idd lang in deze wachtweken, maar gelukkig kan ik mezelf ook nog wel bezig houden met het een of het ander.
Had je de echo niet maandag kunnen doen dan ipv vrijdag?
Dan had je iets langer de tijd gehad.
En dat je niks voelt van de meds is niet raar hoor, ik voelde van die meds ook niks, alleen de Cetrotide als ik die gespoten had, dan jeukte het daarna een beetje, vond dat prikje ook pijnlijker dan de Menopur, maar verder had ik geen last, ook geen emo buien oid (althans niet zoals ik het ervaren heb) de enige "klachten" die ik altijd had en heb is van Pregnyl (die heb ik nu niet) en de poezenbollen dat mijn boobs daar pijn van gingen doen.

Dank ook @Jennie80 voor je lieve woordjes en duimen. 😊
Voor je vraag over acupunctuur, ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar ik heb wel hier en daar gelezen/gehoord dat het wel degelijk kan helpen.
Het kan je tot rust brengen en dat is altijd goed in dit traject.
Ik zeg altijd, doe wat goed voelt en als acupunctuur voor jou goed voelt, dan zou ik dat gewoon proberen.
 Baadt het niet, dan schaadt het ook niet.

Altijd lekker ja @Nina79 om even lekker uit te waaien, lekker het hoofdje leeg en wandelen is goed en gezond.
Kun je het niet vragen aan het ziekenhuis of je extra bollen mag?
Ik zou dat gewoon doen hoor, dan zeg je gewoon dat je bang bent dat het anders mis gaat ofzo.
Ik zelf zou dan beetje afbouwen, doe je volgende week 3x daags en dan daarna 2x daags en dan 1x daags, dan stopt het niet zo abrupt.
Heb jij van die kleine bolletjes waarvan je er 2 iedere keer moet instoppen? Dus 6 bolletjes per dag, of van die grote waar je maar eentje per keer hoeft? Dus 3 per dag?
Als je de kleine bolletjes hebt zou je ook bijvoorbeeld kunnen doen de eerste week 3x daags 2 bolletjes en dan 3x daags 1 bolletje en dan 2x daags en daarna 1x daags, zoiets.
Dan krijg je toch nog beetje binnen.

Of het in buurlanden zo te koop is weet ik niet, ik kan het in Letland wel zo kopen iig, bij de kliniek.
Misschien dat je ze kan mailen om te vragen of je het daar mag kopen anders?
Misschien doen ze dat wel, je kan allicht proberen.
Duurt een dag of 4/5 voordat het met de post bezorgd wordt.

Grappig detail trouwens, de poezenbollen in Letland komen uit Nederland, stond gewoon Nederlandse tekst op het doosje.
Daar hadden ze dan een Letse sticker overheen geplakt.
Dus ik zeg tegen mijn contactpersoon, heeyy da's Nederlands.
Zij hadden zich altijd afgevraagd wat voor taal het was, want zij kochten het bij een importeur in Letland.
Nou, Nederlands dus... Hebben ze ook het antwoord op die vraag.
Was wel heel maf, koop ik in een Letse kliniek poezenbollen uit Nederland.... 😂

Het is niet echt bloedverlies wat ik heb, beetje bruinige smurrie (wat onsmakelijk, bah) dat eruit komt, wel veel minder als vorige keren en vandaag lijkt het minder te zijn dan gister, ook bij het inbrengen van de bollen zit er niks aan de vinger, alleen witte bollensmurrie (sorry voor de onsmakelijkheid).
En nog steeds af en toe dat onbestendige gevoel in mijn buik, niet echt pijn of kramp en ook niet de hele dag door.

Ja, ik weet het nog dat je er onzeker over was omdat je je niet zwanger voelde, en eigenlijk zegt alles precies niks wat er wel of niet gevoeld wordt.
De een is 9 maanden misselijk en de ander niet 1 dag en alles wat er tussen zit, dat besef ik me ook.
Ik heb natuurlijk zelf vergelijk met mijn vorige zwangerschap, is wel poosje geleden, maar ik weet nog wel dat ik totaal niet misselijk ben geweest, alleen heel moe en pijnlijke boobs, maar toch wist ik al voordat ik testte dat ik zwanger was want mijn lichaam voelde vreemd, maar wat er dan vreemd was dat kon ik dan weer niet uitleggen, nu heb ik dat allemaal niet, alleen de pijnlijke boobs, maar dat komt ook door die bollen.
Anyway, ik heb me 3x compleet gek zitten maken, dat doe ik dit keer niet, heb ik me plechtig voorgenomen.
Of ik er morgen nog zo over denk valt te bezien natuurlijk... 😅

Anyway, bedankt voor je virtuele knuffel en bemoedigende woorden, dat doet me erg goed.

Vind het fijn om hier met zijn allen meet te leven met iedereen en onze onzekerheden en angsten gewoon lekker neer te pennen en dan geen commentaar te krijgen maar steun, begrip en bemoedigende woordjes, want die hebben we allemaal zo hard nodig in dit zware traject, want mentaal en lichamelijk vind ik het stiekem toch best pittig.

Fijn om te horen dat jij ook geen last van de bijwerkingen had @Kitje , je gaat je toch van alles in je hoofd halen. Ja ik had misschien beter maandag kunnen testen, maar ik had alles al vastgelegd van het schema uit Letland en ik zou natuurlijk ook in eerste instantie dinsdag beginnen met de medicatie, maar dankzij de vergetelheid van de apotheek kon dat pas woensdagmiddag. Maar goed die paar dagen extra ga ik nu ook nog wel volhouden. Ik heb ook last van die cetrotide, dat jeukt niet normaal meer. 

@Nina79 Dank je wel, over 6 dagen al naar Letland, kan het bijna niet geloven. Nee ik heb tot nu toe nergens last van, alleen een beetje jeuk van de cetrotie, maar als dat alles is.

@Metoo nee sorry ik heb hier ook geen ervaring mee. Maar wel fijn dat je volgende maand weer mag beginnen met stimuleren.

Liefs Simoon