Jump to content
Kitje

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Recommended Posts

Wat rot voor je @Kiona77 snap dat je veel gehuild hebt, het is toch verdrietig als het niet lukt.
8 Is idd veel te laag, ik ben er ook bang voor dat het niet gelukt is....
Iedere zwangerschap is weer anders, dat je een eerdere keer geen klachten of bloedverlies hebt gehad, wil niet zeggen dat het altijd zo is, dus dat zou ik niet als referentiekader gebruiken om te bepalen of iets goed is of niet.
Je hebt nu toch pas je eerste IVF gehad dan bij het proberen nu?

Vind het wel beetje lullig van de arts dat die eerst zegt dat je ze nog een keer wil proberen met je en je vervolgens hoop geeft, deze dan weer de grond in boort door eerst eea te willen bespreken.
Hoop dat ze met een positief bericht komt dan vandeweek, dat kun je wel gebruiken nu he? 

Ik weet eigenlijk niet hoeveel HCG je nodig hebt in je urine om een positieve test te verkrijgen.
Voor de zekerheid HCG opnieuw laten prikken kan natuurlijk altijd, cijfers zeggen meer dan streepjes op een test wat dat betreft.

Ik zal duimen voor je.

Lief dat je het onthouden hebt meis😘. Morgen ballon, donderdag inleiding. Fingers crossed. 

hoe is het met jou Kit? 

groethes 

Hoi @Kitje , heb gister weer bloed geprikt en hcg was 1. De arts gaf aan dat dit betekent dat alles nu uit mijn lichaam is. Het lijkt erop dat mijn lichaam zich weer snel hersteld. Nu is het wachten op goed nieuws of ik deze maand voor een nieuwe poging mag gaan. Anders wil ik sowieso doorgaan. Ik ben er nog niet klaar voor om het op te geven, zeker niet nu het zo dichtbij was. 

De test van Clear Blue geeft zwanger aan bij 25 hcg. De kruitvat 2 voor 5 bij 10 hcg dacht ik. Ik had zondag een Etos test gedaan, maar die gaf dus vals positief aan. Die ga ik dus niet meer gebruiken in de toekomst. 

Spannende dagen zo voor je @Hanniebal
Hopelijk gaat het allemaal vlotjes.
Wat moet ik me bij een ballon voorstellen eigenlijk?
Is dat ter voorbereiding op de inleiding ofzo?

Met mij gaat het nog beetje op en af, heb intussen alle bloeduitslagen ook gehad, volgende week nog placenta onderzoek.
Tot nu toe hebben ze niks gevonden.... 
Zowel de gynaecoloog als de doctor in Riga geven aan dat er lichamelijk gezien geen enkele reden is waarom het niet zou lukken en dat het zeker niet wil zeggen dat het een volgende keer weer mis gaat.

Eerste menstruatie ook weer gehad, duurde wel stuk langer dan normaal, lichamelijk ben ik wel weer volledig hersteld en ga er vanuit dat alles dan weer naar behoren werkt.
Ik merk toch wel dat het me allemaal nog niet los laat en jouw verhaal heeft me toch wel behoorlijk aangegrepen.
Heb daarom bij de clinic aangegeven dat ik wellicht toch nog een cryo terugplaatsing wil gaan doen op termijn en heb de vereiste medicatie daarvoor besteld en inmiddels ook ontvangen, was toch niet zo duur en dan heb ik het liggen voor als ik zo ver ben.
Maar ja, nu gaan de grenzen voor Nederland weer dicht.... 😕 

Met een hcg van 1 is het idd allemaal wel weg @Kiona77 het is balen, maar geeft nu wel duidelijkheid.
En het is toch wel een fijn idee dat als het dan toch verkeerd is gegaan dat je lichaam dit aangeeft en weer snel hersteld ervan.
Ik duim voor je dat je goed nieuws krijgt, zeker als je sowieso door wil gaan dan is groen licht wel prettig om te krijgen.
En wie weet heb je de volgende keer wel een paar eitjes meer en blijft die wel plakken.
Ben hier nu een jaartje ofzo op dit forum en heb in de tussentijd hele wonderlijke verhalen gehoord, soms op het bizarre af, wonderen gebeuren echt en je zal maar net tot de mensen behoren die zo een wonder nog mag ontvangen, dan zou het toch zonde zijn als je erop misgrijpt he?

Nee, die Etos test zou ik ook niet meer gebruiken dan, een vals positieve test zit toch helemaal niemand op te wachten?
De Kruidvat testen hoor ik hele goede verhalen over, ik koop zelf altijd bij de Action de testen, daar ben ik heel tevreden over en kosten bijna niks.
Maar 1,49 voor 2 testen!
En bij mij werkten ze goed.
Ze hebben ook een Early variant, die is 3 dubbeltjes duurder dacht ik....

Hebben ze nog iets tegen je gezegd over wanneer ze je laten weten of je door "mag" gaan van ze?

Lieve Hanan, @Hanniebal,

Ik wil je allereerst bedanken voor het delen van je persoonlijke verhaal. Hij kwam zoooo hard bij me binnen. Een zwangerschap is een groot wonder en ik ben blij voor je dat jouw matige/redelijke emmie het zo ver heeft geschopt. Jouw verhaal geeft hoop, moed en positiviteit . Exact hetgeen wat we kunnen gebruiken tijdens dit traject.

Heel veel succes vandaag en morgen. Ik denk aan je en neem je mee in mijn gebeden voor een voorspoedige bevalling en het eindelijk in je armen kunnen sluiten van een kerngezonde babygirl!❤️

Aan jou en de andere dames een dikke knuffel van mij. 💋

Hoi lieve dames

Ben even afwezig geweest. Na mn vakantie ben ik behoorlijk ziek geworden, geen Corona gelukkig. Nu pas boven jan.

Daarnaast gedoe met onze beide auto's. We hebben op vakantie pech gehad en de auto is net deze week pas terug. 

Gisteren had ik mijn 20 weken echo, met de kleine is alles goed gelukkig. Ze is mooi boven gemiddeld en lange benen net als mij en haar vader. 

Placenta ligt wel laag en er zit een hematoom achter de placenta. Hier heb ik me zo'n zorgen om zitten maken en nu nog kan ik niet echt ontspannen. Allerlei doemscenarios komen voorbij. Probeer het los te laten want komt wel veel voor maar er zijn casus waarbij het toch mis gaat. Ik heb geen bloedverlies maar dat kan nog komen dus elke keer als ik wat voel zit ik weer te broekloeren..... Dacht dat ik die fase wel gehad had maar dit is veel erger.....

Heb in de nacht na de SEO lang gehuild. Deze zwangerschap is zo gewenst en dat ik het eindelijk op mijn leeftijd mee mag maken om zwanger te zijn maar zo bang om haar te verliezen.

Gelukkig heb ik collega's om me heen waarbij ik laagdrempelig kan kijken en over 2 weken beoordelen we nog een keer dat hematoom. Mocht het hetzelfde zijn of toegenomen dan consult bij de gyn om verder te vervolgen en plan te maken. Heb een eigen doptone en ben van plan wekelijks zelf te luisteren..... Hoop dat alles goed blijft gaan.

Eerst was ik tegen inleiden bij 39 weken ivm zo min mogelijk interventies maar nu denk ik alsjeblieft kom zelf rond 38 weken anders wel inleiden.... pfff. 

Jullie meiden hebben net een nare situatie meegemaakt en kom ik met mijn sores.....  sorry.....

@Kitje hoe gaat het nu met je? Wel beter dat je je zoon niks hebt verteld. Hij kan er indd niks mee.

Heb even teruggelezen en las iets over bloedverlies. Volgens mij klinkt dat wel normaal hoor. Heb je er nog last van?  

Apart dat ze niet meer hebben gebeld met je vanuit de kliniek. Ze waren zo lief en attent maar hier laten ze wel een steekje vallen. Al is het alleen om dit af te sluiten en plan te maken voor eventuele volgende keer mocht je dat willen ♡

@Kiona77 welkom in de groep wat naar voor je dat het niet gelukt is. Wel stressen met dat hCG. Hoop dat je nog een keer mag. Apart dat die gyn eerst iets toezegt en daarna toch nog moet overleggen. Deze hele corona situatie maakt het er allemaal ook niet makkelijker. Ga voor je duimen dat het gaat lukken!

@Jennie80 hoe gaat het nu met je na al die ellende wat je hebt meegemaakt? Herstellende? En wat is het plan bij jullie?

@Siepie hoop dat het goed met je gaat? 

@Hanniebal last but not least lieverd, succes met de inleiding! Nog even en je hebt je kleine meid in je armen! Je verhaal geeft indd hoop voor anderen wat de meiden hier zeggen♡♡

Jeetje @Nina79 wat een gedoe bij jou zeg, dat is wel het laatste wat je kunt gebruiken nu, extra stress en pech.
Hopelijk geen autosores meer nu.
Fijn dat het met de kleine verder goed gaat, halverwege alweer....

Wat wil dat zeggen zo'n Hematoom?
Hopelijk blijft het verder goed gaan, snap dat je er verdrietig om bent en zorgen om maakt.
Heb je het geluk toch zwanger te worden en dan heb je alsnog allesbehalve een onbezorgde zwangerschap bij zulke dingen.

Fijn dat je met je collega's vaak laagdrempelig kan kijken en met zo'n doptone kun je ook geruststelling krijgen als je het hartje hoort.
Hopelijk blijft het hematoom zoals het is en groeit het niet verder.
Fingers crossed dan.

En niet sorry zeggen voor je sores, iedereen heeft hier haar eigen sores en dingen.
Jij hebt deze sores en ik weer andere, het is zoals het is Nina.
Dat het bij mij heel erg mis ging wil niet zeggen dat ik een ander haar geluk niet gun.

Het doet zeer omdat ik anders nu ook rond de 20 weken was geweest, maar ook een zwangere buik of een pasgeboren baby doet zeer.
Alles doet zeer eigenlijk op dat gebied.
Dat is een pijn die met de jaren hopelijk de scherpe randjes verliest.

Het forum hier is voor al onze verhalen en gedachten, voor vragen en onzekerheden te delen.
Om geluk en sores te delen in het voortraject, tijdens de zwangerschap of daarna.
Dus ook voor jou Nina.

Met mij gaat het verder op en af, ben nog steeds heel verdrietig om dit kindje dat helaas niet bij me mocht blijven.
Nee, mijn zoon kan hier niks mee, als hij het al geweten had was een ander verhaal, maar hij wist het (nog) niet.
Om dan zo een bom te droppen vond ik niet de juiste wijze.

De verloskundige zei dat ik misschien onbewust geweten heb dat het kindje niet zou blijven, omdat ik zo laat was met mensen te vertellen en ook het zwangerschapsboekje niet heb ingevuld wat ik wel gekocht heb.
Het zou best kunnen, ik weet het niet en het maakt ook niet zoveel uit.

Het bloedverlies dat ik heb gehad bleek toch de menstruatie te zijn, deze was 27 dagen nadat ik bevallen ben van mijn zoontje.
Het was wel wat heftiger dan ik normaal had, met langer bloedverlies ook, maar inmiddels is het weer (zo goed als) gestopt.
Duurde wel ruim een week, ik heb er geen last meer van verder, af en toe nog een bruin veegje hier en daar, maar zal er wel bij horen.

De clinic ben ik heel erg teleurgesteld in dat ze me nooit meer hebben gevraagd hoe het met me gaat.
Even een appje sturen lijkt me het minste wel na zo iets, maar blijkbaar denken zij daar anders over.
Wat ik nog het allerergste vind is dat ik foto's gestuurd heb van mijn zoontje en dat ze daar zelfs niks over gezegd hebben.
Het maakt het fijne gevoel dat ik had ineens een heel stuk minder.

Naar aanleiding van het gesprek met de gynaecoloog dat ik gehad heb eind september heb ik wel de clinic nog gevraagd hoe de doctor daar denkt over de hele situatie.
De gynaecoloog gaf aan dat er medisch gezien geen enkele reden is waarom het een volgende keer niet wel gewoon goed kan gaan.
Alle waardes waren goed (ook het suiker was goed nu) en volgens haar ben ik in goede conditie, zij zag echt geen enkele reden waarom ik een zwangerschap lichamelijk gezien niet zou moeten doen.
Mentaal wordt wellicht een ander verhaal en dat kan alleen ik beslissen.

De doctor in de clinic bevestigde dit en zei dat als ik er klaar voor was dat ik dan een cryo terugplaatsing kan doen, dit kan na de volgende menstruatie al, maar ja, nu is de hele medische situatie weer veranderd, dus tja.....

Het zeer persoonlijke verhaal van Hanan heeft me erg aan het denken gezet.
Dit was zo persoonlijk en gaf zoveel verdriet en hoop weer het was echt ff een spiegel die ze mij voorhield.
Of zoals mijn moeder altijd zegt.... Angst is een slechte raadgever.....
En gelijk hebben ze en nu ik een paar weekjes verder ben denk ik toch steeds vaker aan die cryo's die daar nog ergens in een vriezer liggen te kijken.
En ga ik waarschijnlijk toch nog een poging wagen, ik weet alleen nog niet wanneer, ook nu de hele situatie rond die k... covid weer veranderd is.
Momenteel kan ik er niet eens heen ook maar dat hoeft ook niet want de volgende menstruatie is over iets meer dan 2 weken gepland.
Het enige is waar ik dan beetje mee zit is dat ik gehoord heb dat je de eerste maanden na een miskraam schijnbaar een verhoogde kans hebt dat het lukt en goed blijft gaan ook en dat ik dan beter die kans kan pakken?

@Hanniebal spannende dagen voor jou, ik denk aan je en leef met je mee!
Eindelijk kennismaken met je mooie zo enorm gewenste meisje!

Ahwww, @Nina79, een meisje!😍Jeetje zeg, ik kan me echt goed voorstellen dat je je rot bent geschrokken en nu niet ontspannen bent vanwege de hematoom. Ik gun je echt een onbezorgde zwangerschap, dus hoop dat het bij de volgende check heel erg is geslonken!

Ik sluit me aan bij @Kitje, alsjeblieft geen sorry zeggen. Iedereen heeft haar eigen issues en onzekerheden. Denk dat dit juist de plek bij uitstek is om deze neer te leggen.❤️

@Kiona77, Welkom! wat klote dat het niet is gelukt deze poging. Anderzijds is het wel positief dat je hcg zo snel daalt nu er een miskraam is vastgesteld. Des te sneller komt je cyclus nl weer op gang. Ik duim voor je dat je deze maand nog in aanmerking komt voor een nieuwe (vergoede) poging.

@Siepie, ik vond het zo rot om te lezen dat de poging niet is gelukt. Wat fijn dat je voor nog een poging gaat. Ook dan ga ik weer voor je duimen.

@Kitje, goed om te lezen dat het fysieke gedeelte weer in orde is bij jou. Het mentale aspect is weer een heel ander verhaal. Het is allemaal niet niks wat er de afgelopen periode allemaal is gebeurd in jouw leven. Ik hoop dat je op een gegeven moment je verdriet een plekje kan geven❤️. Daarnaast hoop ik stiekem ook dat je op termijn de cryo’s terug laat plaatsen. Gun je nl. met heel m’n hart een kindje. Maar goed, alles op z’n tijd moppie en wanneer jij er echt weer klaar voor bent!

Het zeer persoonlijke verhaal van Hanan heeft echt impact gehad. Niet alleen bij jou, maar ook bij mij. Ik ben samen met m’n man 2 weken op vakantie gegaan met de auto. De laatste paar dagen had ik heel erg licht bloedverlies en het was nogal donker van kleur en ook had ik last van een zeurderige buikpijn. Dr. Google heeft me uiteraard helemaal gek gemaakt.

De dag na onze terugkomst zijn we naar het ziekenhuis gereden voor een echo + bloedtest. Ze zag geen verklevingen en dat was een behoorlijke opluchting want hier was ik echt heel erg bang voor na de curettage.

’S middags werden we opgebeld en toen kreeg ik te horen dat ze  me weer wilden zien nav de bloedwaarden icm de echobeelden.

Om een heeeeel erg lang verhaal kort te maken. De bloeding bleek een menstruatie geweest te zijn, het beeld van de voorgaande echo bleek vertekend te zijn geweest en m’n baarmoederslijmvlies was toch wel in goede conditie, en m’n hormoonniveau was dusdanig dat m’n eisprong er alweer aan zat te komen.

Ik mocht diezelfde avond nog pregnyl spuiten! Jullie kunnen je vast wel voorstellen dat ik weer even in de 6e versnelling moest qua gedachten. Gelukkig heeft onze vakantie mij erg goed gedaan  op mentaal vlak dus zijn we ervoor gegaan!!

Begin van deze week heb ik een TP gehad en ik zit dus weer in de wachtmodus. Ik voel weer vanalles en op sommige momenten helemaal niks. Ik ben en blijf gewoon positief, hoopvol en vertrouwen houden in m’n lichaam. Meer dan dat kan ik niet doen!

@Hanniebal, er wordt aan je gedacht hier!  Zet em op!! 🙏

Edited by Jennie80

Dank je wel @Nina79 . Wat fijn dat je zwanger bent en de 20 weken echo goed was. Maar wat een spannende tijd moet het zijn voor je. Hoop dat het goed blijft gaan en je toch een beetje van je zwangerschap kunt genieten! Is het je eerste? 

Spannend @Jennie80 dat je weer een tp hebt gehad! Laten we hopen op een wonder! 

Wat fijn@Kitje dat ze niets uit je onderzoek kwam en er medisch gezien dus niets in de weg staat om verder te mogen. Dat geeft ook weer hoop. Ik heb ook gelezen dat je extra vruchtbaar ben na een miskraam. Zou zo fijn zijn als het zou lukken! 

@Kitje ik heb vrijdag een telefonische afspraak met mijn arts en dan hoop ik meer te horen. Ik wil zo graag verder, zeker nu het zo heel dichtbij was en ik me weer voor heel eventjes zwanger mocht voelen, wil ik juist doorgaan. Ik ben intussen begonnen met ovulatie testen omdat ik aan mijn afscheiding zie dat mijn eisprong er al aan lijkt te komen. De testen lopen al op, dus daar ben ik heel blij mee. 

Oh, jeetje @Jennie80 dat is idd even de 6e versnelling ineens, ik kan me voorstellen dat je het even niet bij kon houden ook zeg.
Wat een toestanden heb je allemaal gehad, maar ik ben blij voor je dat alles weer normaal werkt EN dat je inmiddels zelfs alweer een terugplaatsing hebt gehad.
Hoe snel kan iets gaan zeg, pff.
Dus op het wachtbankje nu, wanneer mag je testen?
Wat spannend zeg!

Ja, die dokter Google maakt eigenlijk dat we er allemaal onszelf veel te veel mee bezig houden en zet ons soms op heel verkeerd spoor ook nog eens.
Eigenlijk moeten we die buiten beschouwing laten, maar ja, denk dat iedereen deze meermaals raadpleegt.....

Het van alles of niks voelen wil precies niks zeggen, maar ja, dat weten we allemaal en toch gaan we alles beredeneren.
Ik zal voor je duimen dat het deze keer wel goed gaat en dat alle ellende niet voor niks geweest zijn bij je.

Lief berichtje van je ook thanks.
Dat is het idd precies, het mentale aspect.
Ik ben wel blij dat fysiek alles weer in orde is ook en dat er op dat vlak geen dingen zijn, maar dit alles heeft een behoorlijke impact gehad en het verdriet is immens groot (nog steeds)
Niet terug laten plaatsen gaat ook verdrietig zijn en wel terug laten plaatsen gaat misschien wel leiden tot een groot geluk, maar ook een zenuwslopende zwangerschap.....

Dat is idd fijn @Kiona77 dat de ovulatietesten oplopen, nu wachten op de eisprong dan en een positief telefoontje morgen.
Ze laten je wel in spanning zitten zo hoor, jeetje.
Snap ik wel ja dat je nu graag verder wil gaan nu het bijna gelukt was.
Wellicht gaat het een volgende keer wel gewoon helemaal goed.
Ik zal duimen voor je dat je morgen een fijn en positief telefoontje krijgt.

Hoe is het met jou @Kitje . Ik heb goed nieuws gehad van mijn arts! Ik mag starten na mijn eisprong en hoef mijn menstruatie niet af te wachten, dus het valt nog binnen de periode dat het vergoed wordt. Ze zei dat mijn blastocyste heel mooi van kwaliteit was en dat dit aan geeft dat ik nog zwanger kan worden. Ze willen me dus nog een kans geven. Elke kans is er een denk ik dan. Als ik nu een positieve ovulatie test heb moet ik bellen en krijg ik binnen een paar dagen een echo. Gelukkig is het nog niet voorbij. 

Wat fijn @Kiona77 dat je goed nieuws gehad hebt, nieuwe ronde, nieuwe kansen!
Goed te horen ook dat je blasto van goede kwaliteit was en dat ze er vertrouwen in hebben.
Idd, elke dag is er een, zo moet je ook denken en elke kans aangrijpen die je gegeven wordt.

Wanneer verwacht je een positieve ovulatie test te hebben?
En wat gaat er dan gebeuren? Je krijgt dan een echo, maar waar kijken ze dan naar?
Je moet toch hele traject met punctie toch weer van voren af aan beginnen dan toch?
Maar dan heb je toch meds nodig om de follikels te laten groeien?
Spannend wel weer zo voor je.

Hier verder weinig nieuws te melden, ik heb 2 weken geleden menstruatie gehad, dus volgende is over 2 weken ongeveer weer.
Woensdag krijg ik nog telefoontje van de gynaecoloog met de uitslag van het placenta onderzoek, dus dat is nog eventjes spannend.

Vanmiddag lekker stukje wezen motorrijden met een maatje van me.
Was wel heel er lekker, ff de zinnen verzetten, hoofd leeg, voelde goed.

Hoi @Kitje , ik had gister een positieve ovulatie test! Ga morgenochtend bellen naar de kliniek en denk dat ik dan deze week voor een echo mag komen. Ik heb eigenlijk geen idee waar ze dan naar gaan kijken. Bij mijn vorige cyclus moest ik starten met prikken op dag 2 van mijn cyclus. Nu is het dus heel anders. Moet wel prikken maar dus eerder starten. Gelukkig heb ik vorige keer weinig last gehad met prikken en ook geen bijwerkingen gehad. Ook de punctie vond ik erg meevallen dus hoop dat het deze keer ook goed zal gaan. Maar blijft natuurlijk spannend. 

Hoop dat het nieuws meevalt woensdag voor je! 

Oh, dat is al snel dan @Kiona77 en wat zeiden ze vanmorgen?
Ik weet ook niet waar ze naar gaan kijken dan. maar ja, ze zullen hun redenen er wel voor hebben.

Ik moest telkens beginnen op dag 1 van de menstruatie, dus daarom snap ik ff niet waarom je dan je eisprong moet hebben, dan zijn de eitjes toch weg en kun je toch geen punctie doen?

Enige waar ik aan zit te denken is dat ze het nu opstarten, de behandeling, zodat je het vergoed krijgt nog en dat als ze de menstruatie hadden afgewacht dat je dan te laat was ofzo want je kreeg toch nog vergoed tot einde oktober?
Maar als je dan niet meer vergoed krijgt mag je de behandeling nog wel afmaken en dacht dat ook alle terugplaatsingen van geoogste eitjes uit die poging nog meetellen dan.

Ik vond dat prikken ook altijd wel meevallen, had er weinig moeite mee.
Voelde me wel zo een drugsgebruiker soms, met die naaldjes enzo 😂
Puncties heb ik zelf ook nooit ervaren als extreem pijnlijk, maar ja, ik had ook niet zoveel eitjes altijd, dus dat scheelt ook wel.
Werd altijd wel beetje whoozy van die morfine die ik dan kreeg....

Nou, hopelijk flink veel eitjes deze laatste keer voor jou.

Woensdag krijg ik te horen of er in de placenta afwijkingen gevonden zijn, daar zitten ook cellen in van het kindje, als dat bijvoorbeeld een afwijking had, dan krijg ik dat te horen.
Op het eerste oog zag de placenta er goed uit, was ruim groot genoeg voor de termijn en ook goed doorbloed, dus de verwachting was niet dat het aan de placenta lag dat het kindje gestorven is.
Ze zeiden ook dat ze in 90% van de gevallen niks vinden, dus daar hou ik rekening mee.
Ik wacht het maar gewoon af.

Vanmorgen gebeld @Kitje  en ze hebben alleen gezegd dat ik vrijdag een echo krijg. Verder weet ik niks en snap ik ook niet zo goed hoe het eruit gaat zien. Ik weet alleen dat ik extra lang moet prikken. Ben wel blij met deze kans want krijg het idd nog vergoed tot eind oktober inclusief de vervolg behandelingen die eruit gaan komen hopelijk. Voordat ik het IVF traject ging starten had ik bij de echo wel 15 follikels. Bij mijn IVF poging 2 maanden later had ik maar 5 eitjes, waarvan maar 1 bevrucht dus vond het heel erg tegenvallen. Hopelijk gaat het deze keer meevallen. 

Met hoeveel weken kreeg jij een miskraam? Denk aan je voor woensdag... X

Ok, vrijdag echo dan @Kiona77 dan zullen ze vrijdag ook wel het plan van aanpak toelichten denk ik?
Denk dat je dan moet prikken tot je volgende eisprong, die ze dan nu goed kunnen reguleren omdat ze precies weten wanneer je deze hebt gehad.
Zal er wellicht mee te maken hebben dat je nu nog net vergoed krijgt, als behandeling dan al gestart is dan wordt die vergoed tot alles op en klaar is.
Slimme zet wel van ze, het geeft jou mooi een nieuwe kans.

Snap ik ja, dat je dat vond tegenvallen, 1 bevruchting is wel weinig uit 5 eitjes.
Dacht dat 60% bevruchting gangbaar was, dus dan zou je 2 of 3 verwachten bij 5 eitjes.
Maar aan de andere kant heb je maar eentje nodig natuurlijk, alleen geeft het iets meer kans als je wat meer hebt.
Zeker als je met donorzaad werkt, dan zou je toch echt meer verwachten.

Ik had ook altijd minder eitjes dan dat ze vooraf telden.
Bij start IVF poging had ik dan een stuk of 8 follikels, maar uiteindelijk bleef ik met 3, 4 eitjes over.
Bij mij groeiden er dan 1 of 2 heel hard en de rest ging niet goed mee.
Bij de punctie haalden ze dan wel alle wat grotere eruit en ik heb ook een rijp eitje gehad in een follikel van maar 12 mm.
Het viel mij ook iedere keer tegen.

Ik kreeg te horen dat mijn kindje was overleden toen ik bijna 14 weken was.
Had de week ervoor nog een vluchtige echo gehad en toen nog een kloppend hartje gezien.
Ik was doorverwezen naar het ziekenhuis en ging gewoon naar de intake, echo en daarna bespreking eerste 3 maanden.
Had er niks van gemerkt, geen buikpijn, geen bloedverlies, was voor het eerst niet zenuwachtig voor die echo en de klap kwam keihard binnen toen ze geen hartje kon vinden......

Dit mag je niet thuis ondergaan en moet je voor naar het ziekenhuis.
Omdat ik niet wilde wachten met zo'n zwaard boven mijn hoofd heb ik gekozen het op te laten wekken.
Ik ben dus ook echt bevallen van een heel klein kindje, in totaal duurde het bijna 4 uur voordat hij er was en dat was gelukkig snel, want zoiets kan ook een dag duren had ik vernomen.
Mijn zoontje heb ik mee naar huis genomen en hij is begraven in de tuin.

Zondag kreeg ik nog een mailtje van Blokker, daar had ik me aangemeld voor zo'n zwangerschapsdoos.
20 Weken, gefeliciteerd....
Kwam ook ff binnen en was weer heel confronterend ook, had me al uitgeschreven voor alle zwanger nieuwsbrieven, maar was er blijkbaar toch eentje vergeten.

Jeetje @Kitje die komt wel ff binnen. 14 weken zwanger... Ook heftig als je het niet aan ziet komen. Lijkt me verschrikkelijk als je moet bevallen in zo'n situatie. Hoop dat je wel steun had uit je omgeving. Wel heel fijn dat je je zoontje mee mocht nemen dan kan je op je eigen manier toch een beetje afscheid van hem nemen en blijft hij toch een beetje bij je. 

Hoe was de uitslag gisteren? 

Ja, dat was het zeker @Kiona77 was echt een smack in the face...
Dat ik er niks van gemerkt heb voelt alsof mijn lichaam me in de steek heeft gelaten....

Ik ben op 7 september bevallen en mijn zusje was erbij.
Ze heeft alles ook gezien en dat moet voor haar heel heftig geweest zijn.
De zusters in het ziekenhuis waren erg lief voor me en heel respectvol tov mijn zoontje.
Toen hij geboren is heeft de gynaecoloog hem in een bakje water gelegd en toen ik vroeg hoe hij eruit zag zei ze meteen, oh, het is een heel mooi kindje.

Ze hadden het ook steeds over een kindje en niet over een vruchtje oid.
Ze hebben nog geprobeerd hand- en voetafdrukjes te maken, maar dat was helaas niet gelukt.
Ik mocht zelf kiezen of ik hem wilde meenemen of daar wilde laten, dan zou hij gecremeerd worden met lotgenootjes.
Maar er was geen haar op mijn hoofd die erover dacht hem daar te laten, die hoorde bij mij en moest mee.
Ik heb hem hier nog een paar dagen in de koelkast bewaard en mensen die hem wilden zien konden hem zien.
Het was heel confronterend zo'n klein minimensje in zo'n bakje water te zien liggen.
De zaterdag na zijn geboorte heb ik hem in de tuin begraven, er staat een kaboutertje bij en er ligt een steentje op in de vorm van een hartje met de tekst "wish you were here..."

Lichamelijk ben ik er wel vrij snel van hersteld en heb de eerste menstruatie ook alweer achter de rug.
Mentaal is het af en toe best nog een struggle, maar ja, dat hoort ook wel bij een rouwproces, wat dit ook gewoon is.

Dan nog over de uitslag... Die is er geen....
De gynaecoloog belde me gister heel laat nog op, was al 17.30 uur ofzo, ik dacht dat ze me vergeten was....
Ze vertelde dat Maastricht mijn gegevens kwijt is en dat ze aan het zoeken zijn.
Lekker slordig, heb ik weer.... Pfff....
Ze zou me volgende week terugbellen of het dan misschien gevonden is, maar ik ben er bang voor.

Verder wil ze me nog prikken op vitamine D en B12 om te bekijken hoe die waardes zijn.
Just to be sure.

Ze hadden nu bloed getest op oa schildklier, suiker, nierfunctie en of er bloed van het kindje in mijn bloed aanwezig was.
Dat was allemaal goed, ook de bloeddruk en mijn hartslag in rust was mooi laag (60).
Lichamelijk ben ik volgens haar in goede conditie.
Ze zei dat er lichamelijk gezien geen enkele reden is waarom ik geen goede zwangerschap zou kunnen hebben, alleen mentaal gaat het dan waarschijnlijk wel heel zwaar zijn zei ze dus dat is dan aan mij of ik dat wel of niet aan zou kunnen.

Met de placenta onderzoeken ze trouwens op chromosomen afwijkingen, die worden meestal niet gevonden zei ze, maar als ze daar iets in zouden vinden dan zou het dus aan het kindje gelegen hebben, dat er bij hem iets niet goed zat.
Als dat zo is dan zou ik dat wel heel erg graag willen weten, maar ook als er niks is gevonden, zodat er iig een uitslag is.

Hai meisjes, 

even een kort berichtje: Yosra is op donderdag 15 oktober spontaan op de wereld gekomen. Snelle bevalling en goede ruggenprik😃. Het is een heel rustig meisje. Ik geniet met volle teugen. Zo dankbaar voor dit wonder. 

C13F5878-45F2-45A3-B471-EEAAEA5F816B.jpeg

Aww wat een prachtig meisje @Hanniebal!
En wat lief dat je het hier deelt.
Heb nog veel aan je moeten denken vorige week.
Geniet lekker van je wondertje Hanan.
Van dat ene matige of redelijke embryootje.... uitgegroeid tot zo een prachtig dametje.
Zo mooi en zo bijzonder....

Oooh @Hanniebal wat een prachtig meisje en wat een mooie naam heb je haar gegeven. Yosra stond ook onder andere op mijn lijstje maar mijn schoonzusje heeft haar dochtertje zo genoemd dus dat wordt m niet meer 🙂

Gefeliciteerd en wat fijn dat alles zo snel en goed gegaan is. 

Met mij gaat het gelukkig wat beter. De verbouwing van de keuken is eergisteren afgerond en onze slaapkamer hebben we verhuisd naar een andere kamer voor meer ruimte. Heb afgelopen weekend bij mn ouders gelogeerd omdat ik de rommel niet trok 😄

Maar het grootste is voorbij gelukkig.

@Kiona77 Dit is indd mijn eerste kindje. Ik dacht altijd dat ik voor mn 30e al moeder zou zijn van een paar kinderen. Maar het is allemaal anders gelopen. Twee jaar geleden getrouwd en geen anticonceptie gebruikt. Toen de medische molen in, bij ons beide niks bijzonders gevonden en na de 1e IVF poging was het raak. Mag daarom klagen als ik van anderen  lees en hoor dat ze zolang bezig zijn met een traject. Zoveel meer respect dan ik al had!

Nu word ik voor het eerst moeder op mijn 41e en hoop gewoon zo dat alles goed blijft gaan. Ik begin haar steeds meer te voelen. Maar kijk nog wel 1x per week met de echo. Het lijkt alsof dat hematoom minder groot is maar mijn collega bekijkt het volgende week. Met 32 weken sowieso nog een echo om te kijken of de placenta nog laag ligt. 

Wat fijn voor je @Kiona77 dat je die poging nog mag doen en ik ga heel hard voor je duimen dat het gaat lukken ♡♡

@Kitje wat ben jij een lief mens! Na wat je hebt meegemaakt hier nog adviezen geven en meeschrijven. Ik gun jou zo een mooie zwangerschap toe! ♡♡♡

De andere dames uiteraard ook hoor!

@Hanniebal, 😍😍, wat een schatje!! Eindelijk je wondermeisje in je armen. Want echt, een groot wonder is wat zij is!

Fijn om te lezen dat je een goede bevalling hebt gehad. Hoop dat je lekker aan het genieten bent op je roze wolk!💖

Hier is het helaas even anders. Ik had een negatieve test en wacht op m’n menstruatie. Ik moet zeggen dat het me nu meer raakt dan de vorige x ondanks de teleurstelling van zwanger, maar toch niet goed. Wellicht dat dit komt omdat ik weet dat de cryo’s op zijn en ik me weer mentaal moet gaan voorbereiden op een 2e stimulatie ronde.

@Nina79, fijn dat het er op lijkt dat de hematoom kleiner is. Ik blijf daar voor duimen!

@Kitje, wat verschrikkelijk dat ze de gegevens kwijt zijn! Pfff, echt slordig. Fysiek ben je gelukkig in goede conditie. Hoop dat het op mentaal vlak ook steeds beter zal gaan.

@Kiona77, ik hoop dat je inmiddels duidelijkheid hebt en dat  het er allemaal positief uitziet! 

Het is nu weer even afwachten in hoeverre er afgeschaald gaat worden. Ik kreeg te horen dat er vooralsnog geen plannen zijn om af te schalen, maar tegen de tijd dat ik mijn voortgangsgesprek heb (over 2 weken) kan dit natuurlijk helemaal anders zijn. We zien het allemaal wel, ik voel me nu toch gewoon alleen maar klote en verslagen.

Wat bijzonder @Nina79 dat jullie ook Yosra op jullie lijstje hadden staan en dat je schoonzusje ermee aan de haal is gegaan.
Is toch een naam die je niet heel veel hoort.
Wel balen dat de naam nu vergeven is, maar jullie hebben vast al een andere leuke naam bedacht voor haar.

Fijn te horen dat het beter met je gaat, verbouwingen geven idd veel stress (hier midden erin, was bedoeld voor de kleine, maar ja......)
Even bijtanken bij je moeder is dan wel lekker.
Sowieso doen hormonen vreemde dingen bij een mens.
Fijn ook dat het hematoom kleiner lijkt te worden, gewoon goed in de gaten blijven houden.

Het leven loopt idd vaak totaal niet zoals je vooraf bedacht had.
Ik zag mezelf ook getrouwd met kinderen.
Niet alleen met 1 kind.
Daarna dacht ik wel weer een leuke kerel ergens te treffen.
Helaas, alleen idioten kruisten mijn pad, dus de rest van het oh zo gewenste gezin bleef uit.

Nooit gedacht in een traject als dit te belanden, maar ja, uiteindelijk bleek de wens op nog een kindje(s) toch groter.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik ben heel blij met mijn zoon, maar heb ook heel veel verdriet gehad om de kind(eren) die niet meer kwamen.
Anyway, het leven gaat zoals het gaat.

Wat rot @Jennie80 dat de terugplaatsing mislukt is.
Ik snap heel goed dat je er verdrietig om bent.
Zeker omdat je nu dan weer helemaal opnieuw moet beginnen met puncties en de hele reutemeteut.
Was zo fijn geweest als het je bespaard was gebleven he?

En dan ook al die onzekerheden nu met wel of niet afschalen van de behandelingen.
Dat maakt het er allemaal niet makkelijker op.
Laten we hopen dat de cijfers naar beneden gaan en dat het niet nodig is af te schalen.....
Keep the fingers crossed.

Ik was er goed ziek van idd dat ze mijn placenta kwijt zijn geraakt.
Het is niet zo maar iets natuurlijk en daar ga je op zijn minst zorgvuldig mee om.
De gynaecoloog baalde er ook flink van, ze zei ook dat de kans dat er iets uit was gekomen heel klein was, maar dat ze toch liever een resultaat had gehad dan niks.
Ik laat het toch niet voor niks onderzoeken.
Hopelijk belt ze dan woensdag met goed nieuws....
Ik krijg iig nog het resultaat van het bloedonderzoek van vrijdag voor de B12 en vitamine D.

Hier ook aan het wachten op de menstruatie, vorige keer was 4 oktober, meestal is mijn cyclus 26-28 dagen, maar geen idee of dat nu ook zo is.
Kan best zijn dat alles in de war is nog ofzo, dus ik wacht het maar af..... En dan beslissen wat te doen.
Cyro terug plaatsen of toch niet.... Dubdubberdedub.... 🤔

Gynaecoloog belde op, de placenta was terecht en niks in gevonden...
Geen chromosoom afwijkingen.
Ook de extra bloedtesten waren goed, ze had alleen nog niet de resultaten van de homocysteine (als je dat teveel hebt, dan heb je tekort aan een bepaald soort vitamine) dus daar belt ze over 2 weken nog over op, met die uitslag.

Vitamine D en B12, ook foliumzuur was goed en alle andere bloedtesten (oa nieren, lever, suiker, schildklier) waren ook goed. 
Volgens haar ben ik kerngezond en in goede conditie.
Dus daar kan ik het mee doen.
Bad luck.... Dikke pech...