Jump to content
Kitje

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Recommended Posts

Ooooh wat een spannende tijden voor jullie @Kiona77 en @Kitje!

@Kiona77 supergoed nieuws van je punctie. Mooi aantal embryo's en op naar de tp!!

@Kitje de spannende en slopende wachtweken gaan in maar gelukkig zit je straks samen met Kiona op de wachtbank! Fijn dat jullie dit kunnen delen.

Ik duim keihard voor jullie dat het een geslaagde poging is en op een knalroze test over 2 weken!!

@Aslyn wat een gedoe allemaal he? Echt rot dat ze het hebben gewijzigd. Je kijkt er zo naar uit. Ik had dat ook toen ik was begonnen met prikken en toen moest stoppen ivm die hele corona gedoe. Heb echt gebaald en gehuild. Voelt weer als een verloren periode.

Ik hoorde ook goede verhalen van Turkije en dat was mijn evt plan B als het niet zou lukken in NL.

Ik zou denk ik bij jou niet voor 2 embryo's gaan ivm risico na je operatie. Snap dat je dat wil ivm meer kans op zwangerschap maar begrijp dat ze je dat hebben afgeraden. Of in het buitenland verder laten onderzoeken hoe groot het risico is en aan de hand daarvan de beslissing nemen?

@Nina79 ik moest ook stoppen door Corona, en dat 2 dagen voor m’n punctie ! Ik werd helemaal gek. Ik had al heel veel rijpe eitjes en dan hoor je dat het niet doorgaat. Zat ik daar met 17 eitjes! Daardoor had ik overstimulatie en heel veel pijn. Ik werd echt depri. 
halverwege april mocht ik weer opnieuw starten met alles. 

voor degene die interesse hebben, heb ik al wat info ontvangen over de prijzen in Cyprus en Turkije, maar dit kan dus variëren per persoon. Het gaat hier dus om een prijs indicatie :

in Cyprus: 

IVF 3000 euro

spermadonatie: 4000 euro

eiceldonatie : 5000 euro

embryo donatie: 6000 euro 

geslachtsbepaling : tussen 6000 en 8000 euro

er komen dan nog kosten bij voor medicatie, deze kan oplopen tot 1250 euro 

in  Turkije schelen de prijzen enorm:

( KAN ALLEEEN IVF of ICIS, dus geen eicel- sperma - of embryo donatie) 

vanaf 1000 euro tot 3000 euro. 
dit zijn de prijzen voor het jaar 2020. 

mn zus van 43 heeft IVF - tweelingen, zij gaat nog vragen hoeveel het bij haar in het ziekenhuis kost, is trouwens 1 van de beste ziekenhuizen in Turkije, 2 jaar geleden heeft zij 2000 euro betaald. Eerste keer was  gelijk raak, maar helaas een miskraam met 7 weken en tweede poging werden het tweelingen, 2 jongens. 
3 vriendinnen gingen ook naar Turkije en met succes, alledrie in 1 keer raak. 

nogmaals , de prijzen kunnen per persoon erg variëren, maar dan weet je ong hoeveel het kost. 

ik ga maar alvast sparen voor Cyprus denk ik..  plak ik een paar dagen vakantie erachteraan 🙂 

hopelijk is het niet nodig en Krijg ik volgend jaar een baby, maar als het niet lukt na die 4 embryo’s, ga ik daarheen. 

pfff, wat kan het soms oneerlijk zijn, sommige behandelen hun kinderen alsof het een stuk vuil is en wij die zo graag een kind willen en ze met veel liefde willen opvoeden, moeten er zo veel moeite voor doen. 
maar goed, ik ben wel gelovig en het moest waarschijnlijk zo zijn en we blijven hoopvol.. 

Dank je wel @Nina79 @Aslyn ! Was ook heel blij met het resultaat tot nu toe! Wat erg  @Aslyn dat je vorige keer vanwege corona je punctie niet mocht doen. Bij mij zeiden ze nu dat wanneer ik positief zou testen ik wel moest komen. Er gaat dan een speciaal protocol in werking want het is gevaarlijk om ermee te blijven lopen. 

Wat heb jij veel medicatie @Kitje ! Ik moet die bollen maar 2 weken maar wil wel vragen of ik ze langer mag. Geeft me toch een fijner gevoel omdat het de menstruatie tegen houdt. Daarnaast slik ik ook de mamavit met omega 3 en visolie. Als het goed is mag ik 2 december testen. Scheelt heel weinig met jou... Een hele goede reis terug! Moet je nou nog in quarantaine als je terug bent? 

Dank @Nina79 dit gaat heel spannend worden en ik vrees dat het na deze 2 wachtweken alleen maar spannender wordt....
Maar goed, ik probeer wel zo rustig mogelijk te blijven want stress is niet goed voor de babies...

Op het vliegveld nu, hotel zit naast het vliegveld, dus dat vond ik wel relaxed, 5 minuutjes lopen, geen taxi oid nodig op deze vroege ochtend.
Slecht geslapen want ik was bang dat ik me zou verslapen ofzo, op vliegveld ook niet druk, was in 10 minuten bij de juiste gate 🙂

Wat waardeloos @Aslyn dat ze jou met 17 eitjes hebben laten zitten!
Had ze er dan uitgehaald en de embryo's ingevroren, dat had jou een hoop pijn en ellende gescheeld.

Een afgebroken poging is al vervelend genoeg, maar het moet wel veilig blijven en overstimulatie en volle eierstokken is in mijn optiek niet echt heel veilig.

Ik denk dat we allemaal wel kunnen meepraten erover, bij mij ook afgebroken destijds, in maart, zou de 19e vliegen maar het luchtruim in Riga ging per 17 maart dicht, dus dat was ook tranen met tuiten, toen kon ik eindelijk dan weer gaan in juni, was meteen raak en toen moest ik op 7 september afscheid nemen van mijn zoontje en hoe verdrietig ook, ik had die paar weken intense gelukkigheid toch niet willen missen.
En ik zal hem ook nooit vergeten, ook niet als deze poging wel resulteert in het gewenste resultaat.

Sparen is nooit verkeerd Aslyn, al is het dan niet voor Cyrpus, dan voor een babykamer.... 😉

Het voelt soms idd als oneerlijk, maar voor mij ook wel beetje als mijn eigen schuld, als ik er 5 jaar eerder aan begonnen was dan was het waarschijnlijk wel gelukt, destijds ben ik 'gewoon' zwanger geworden, was de tweede maand raak, nu ben ik gewoon te oud biologisch gezien.
Maar ja, 5 jaar geleden was de situatie niet optimaal en nu wel.
Nu denk ik weleens van, goh, had ik dit 5 jaar geleden toch maar gedaan, had me hoop gedoe gescheeld, maar achteraf kletsen is altijd makkelijk natuurlijk.

Wat iig wel zeker is dat ieder kindje dat bij een van ons geboren wordt een geluksvogel gaat zijn, die gaan zoveel liefde krijgen.
Het is idd schrijnend als je ziet hoeveel kindjes slecht behandeld worden, heb zelf ook nog wel gekeken naar adoptie of pleegzorg, maar toch besloten dat niet te doen, je wordt zo door de mangel gehaald bij zoiets en al helemaal als je alleen bent.

Ja, dat is standaard in NL @Kiona77, je moet de bollen tot je positief test en dan mag je stoppen.
In het buitenland krijg je standaard veel medicatie, volgens de gynaecoloog hier is het dubbelop maar het kan geen kwaad.
Ze redeneren hier in het buitenland dat het progesteron level op een bepaald peil moet blijven om de zwangerschap in stand te kunnen houden.
Normaal gesproken maakt je lichaam dat aan, je krijgt een eisprong, bevruchting, zwangerschap en je lichaam gaat progesteron aanmaken.
Maar ik heb nu een cyro terugplaatsing gehad, dus geen eisprong, dus mijn lichaam krijgt geen seintje die progesteron aan te maken, dus moet het medicinaal toegediend worden en dan pakken ze beide kanalen, vaginaal en oraal, just in case het een of het ander minder goed wertk.
Je zal maar moeten spugen bijvoorbeeld, dan werkt oraal niet zo goed.
Dat is de achterliggende gedachte erachter hier in Riga.

In principe is het toedienen van progesteron zinloos na 12 weken want dan gaat de placenta de aanmaak van progesteron overnemen.
Maar het schijnt ook niet gevaarlijk te zijn als je er teveel van hebt, dus ik doe maar braaf wat er van mij verwacht wordt.

Die Vitakruid is gewoon een multivitamine voor zwangere vrouwen waar ook de juiste hoeveelheid foliumzuur in zit, dus dat is geen medicatie en de omega 3 ook niet, die slik ik apart erbij.
Ach ja, het is even een schemaatje....
2x daags die multi met omega 3, 3x daags bollen proppen, 2x daags duphaston, 1x daags een x aantal estrofem....
Als dit leidt tot het gewenste resultaat dan slik ik alles met liefde.

Ik snap wel dat jij die bollen langer wil gebruiken, dat voelt toch fijner denk ik.
Gewoon vragen, sommige artsen geven het, anderen doen er moeilijk over, maar als je niet vraagt dan weet je het ook niet.

Ah, dus jij mag eerder testen dan ik, na hoeveel dagen geven ze in NL aan dat je mag testen dan?
Hier zeggen ze 14 dagen na de terugplaatsing.
Wel leuk dat we dit samen kunnen doen, wat hoop ik ook dat we allebei een knaltest hebben over 2 weekjes!

Ik hoef niet in quarantaine als ik terug ben in NL want Letland is veilig om heen te reizen.
De cijfers hier zijn veel lager dan in NL, volgens mijn contactpersoon zitten ze hier op een 400 per dag, maar er wonen ook wel minder mensen.
Als je kijkt naar cijfers per 100.000 staan ze ook laag op de lijst, andersom geldt dat voor NL wel, als je vanuit NL hierheen komt dan moet je wel in quarantaine, maar vond het geen ramp verder, ben om 21.45 gaan slapen en was tegen 15.30 op de kamer, dus die 6 uurtjes ben ik wel doorgekomen op NL ziet, met eten zoeken, douchen en eten....

Had gister nog naar een vriendin geappt, zij wist als enige dat het gister was, zij is destijds ook mee geweest naar mijn puncties enzo en het is fijn het met iemand te kunnen delen.
Mijn moeder weet wel dat ik een nieuwe poging doe, maar niet dat het nu is.

Dus ze vroeg hoe het gegaan was, dus ik app haar van ja, ging prima, ik heb ook een fotootje gekregen met 2 stipjes wat mijn kinderen moeten worden.
Ze liet me op een scherm zien en vertelde in het Lets terwijl ze van alles aanwees wat ik zag, mijn contactpersoon wilde dat vertalen maar ik zei dat het niet hoefde omdat ik al zoveel echo's gezien heb en precies kon zien waar ze de kinderen neer gezet heeft....

Kreeg ik dat laatste terug gestuurd met van die smiley's erbij... 🤣
En toen las ik terug wat ik geschreven had en toen moest ik ook wel lachen.... "waar ze de kinderen neer gezet heeft" 
Hoe kom ik erbij? Lol.
Het was wel ff een grappig momentje iig.

Nou, over half uurtje gaan we vertrekken, fijn, ben ik strakjes weer gewoon lekker in NL.
Vliegtuig staat al klaar.

Goede reis terug @Kitje en daarna lekker rustig aan doen! 

Ik slikte ook de vitakruid mama dag&nacht en omega3 van MorDHA. Die vitakruid zijn echt groot! Gelukkig zijn ze op (na 3 maanden) en ben overgegaan op "vitals elke dag mama", die zijn een stuk vriendelijker voor mijn keel en ook heel goed. 

@Kiona77 ik snap heel goed dat je die bollen wil blijven gebruiken na 2 weken. Ik had gelukkig een herhaalrecept gekregen (waarschijnlijk voor een eventuele volgende poging?) Maar die heb ik dus gewoon ook opgehaald heb ze op eigen initiatief doorgebruikt tot 10 weken dacht ik. Heb naar eigen inzicht afgebouwd. Voelde gewoon beter voor me ook al weet ik dat bij een goede zwangerschap je lichaam zelf progesteron aanmaakt. Die extra kon geen kwaad vond ik 😁 en op 1 of andere manier geloof ik wel dat het mijn  vroege zwangerschap ondersteund heeft. Dus als je nog iets extra's hebt gewoon doorgebruiken. 

Ze zijn in NL nogal afhoudend met heeeeeeel veel dingen. 

@Aslyn wat slecht van ze dat ze het vlak voor de punctie hebben afgezegd! Heeeeel slecht!! Ze hadden het door moeten laten gaan. Bij mij was ik net van plan te beginnen met de stimulatie van de eierstokken dus was alleen nog maar aan het prikken om mijn cyclus plat te leggen. Dat kan dan nog wel maar als je al 17 follikels hebt.... pfff. Kan echt niet hoor! Gelukkig gaat het goed met je want overstimulatie kan echt gevaarlijk zijn. 

Indd zoveel kindjes worden slecht behandeld en die mensen worden zwanger als hun partner alleen naar hun kijkt. Onze kindjes zijn zo gewenst dat ze met liefde worden bedekt!

Ik bid en hoop dat we allemaal in 2021 mama mogen zijn 🤲🏻 

Edited by Nina79

Dank @Nina79 ben inmiddels veilig geland en zit in de trein. Deze zou eigenlijk niet stoppen in den bosch vanwege een storing daar, denk van nou, ik wil hier op Schiphol ook wel weg, dus ik stap toch maar in en dan zie ik wrl op utrecht centraal hoe ik dan in den bosch kom, zit ik in de trein net 5 minuutjes, roept die om dat de storing in den bosch verholpen is en dat die daar dus toch stopt. Fijn! Goed gegokt, want scheelt me een hoop tijd zo.

Ben ik.mooi om 11 uur in den bosch en half 12 thuis.

Reis verloopt gelukkig voorspoedig allemaal.

Ja, ik ga zeker rustig aan doen, straks thuis lekker op het gemak, heb verder ook niks gepland het weekend en de sportschool bekijk ik de komende tijd ook maar niet van binnen.

Ga wel lekker iedere dag een half uurtje wandelen vanaf nu. Hopelijk valt het dan mee met de kilo's.

Die vitakruid mama pillen zijn idd heel groot, maar heb ze op aanraden van een vriendin die daar studie in heeft gedaan en volgens haar zijn dit de beste, die omega 3 had ik eerst een flesje druppels, maar dat was zo goor iedere morgen, alsof ik een slokje uit de vissekom dronk 🤢 dus toen heb ik deze capsules gevonden ook van vitakruid, braaf aan haar gevraagd of die ook goed waren, maar die zijn ook heel goed dus toen het potje vissekomslokjes op was heb ik mooi deze genomen. Zijn ook flinke pillen wel, maar ze glijden goed door de keel, dus dst scheelt. Heb gelukkig geen moeite met slikken van pillen, dat scheelt.

Jammer eigenlijk dat ze in nl zo afhoudend zijn over veel dingen, wat maakt een paar wrkrn extra bollen gebruiken uit eigenlijk he? Maar toch wordt er moeilijk over gedaan vaak, ik snap dat niet, terwijl in Letland kan ik zoveel kopen als ik wil.

Heb nu voor de hele zwangerschap aan estrofem en duphaston gekocht, de bollen had ik gelukkig nog genoeg.

Ze vroegen gewoon, hoeveel heb je nodig? En daar wordt dan een recept voor uitgeschreven wst ik dan bij de apotheek kan halen.

Nederland houdt veel te veel vast een vaste protocollen vind ik, maar ja, daar kom.je pas achter op moment dat je naar het buitenland gaat, hoe anders het kan gaan allemaal.

@Kitje het begint al goed , de trein stopt in Den Bosch, ... babys brengen nu al geluk. Welkom in Nederland. 
en  nu beginnen de spannende weken. Pffff ik wens je heel veel geduld 🙂 

Wat toevallig dat wij de kindjes op dezelfde dag zijn verloren, ik heb nog even terug gekeken en  op 4 september had je aangegeven dat je het slechte nieuws had gehoord , ik ook op 4 september om 11:30 uur. We hebben gewoon op dezelfde dag zitten janken. Ik trouwens wel weken lang en nu nog en bij jou zou het ook niet anders zijn, wat erg begrijpelijk is. Maar we gaan niet verdrietig doen, want je baby’s voelen en horen alles, dus ze mogen het verdriet van mama niet meekrijgen. Nu nog niet in ieder geval. Ze moeten maar goed gaan broeien in hun veilige omgeving. 
Als ik een tip mag geven, ga nog geen zwangerschapstest halen, je hebt dan de neiging om te vroeg te testen.. hoor wie het zegt 🙂 ik had al 10 in huis gehaald en 3 keer op een dag gestest  🙂 .

heel veel succes 😉 

Ja, hahaha, had gelukkig weer goed gegokt... Hopelijk blijft het geluk nog een paar maandjes aanwezig.
Was er wel blij mee, scheelde me minimaal een half uur.
Inmiddels al lang weer thuis, raar wel, zo ben je in Letland, zo zit je lekker thuis op je eigen bank.

OMG @Aslyn dat is wel heel erg toevallig.
Sterker nog, we zaten op dezelfde tijd te huilen.
Ik had die dag een afspraak in het ziekenhuis voor intake en echo om 10.45 uur.
Het k... nieuws kreeg ik rond 11.00 uur en om 11.30 uur ging ik huilend weg uit het ziekenhuis, ben ik naar mijn moeder gereden om me daar heel coronaonproof huilend in haar armen te storten.
Man, wat heb ik gehuild die dag en de weken daarna, ik dacht dat ik nooit meer zou stoppen met huilen.

Ik ben na het eten gaan wandelen half uurtje, omdat de sportschool een no-go is en ik ergens gelezen heb dat wandelen de innesteling zou bevorderen, onder het mom van het kan zeker geen kwaad ga ik dan maar iedere dag ff wandelen.
Terwijl ik door het donker wandelde dacht ik aan mijn kleine mannetje, wat nog altijd veilig in mijn buik had moeten zitten en aan de terugplaatsing van gister en ik werd inene zo emo....
Liep ik daar half jankend over straat en geen flauw idee waarom?
Maf was het wel, misschien een soort extra afscheid ofzo met deze nieuwe kans?

Bedankt voor de tip maar ik ben een brave optijdtester.
De vorige keer had ik al die tijd gewoon een test in huis, was nog over van de keer daarvoor en ik heb keurig netjes op de dag dat moest getest.
Ik bibberde zo erg dat ik over mijn hand heen pieste, maar gelukkig zat er wat in het potje 🤣
Ik kan me wel goed beheersen wat dat betreft..... 😇

Zelfs nu ik weet dat je al met 8/9 dagen positief kunt testen en dat ze in NL meestal 10 dagen na terugplaatsing aangeven (gegoogeld), zelfs dan ga ik niet eerder testen dan 3 december, ik weet gewoon zeker dat ik dan een definitief resultaat heb, dan zit ik ook een paar dagen na mijn verwachte menstruatie want die is de 29e dus dan zit ik zeker goed.

Ik heb ook besloten om gewoon heel zen te zijn en te blijven, me niet druk te maken en te zien wat er van komt.
Geen idee of dat lukt, maar de bedoeling is iig goed toch?

Welkom terug @kitje, is zeker een voorbode geweest van de trein en daarnaast als je op 3 december gaat testen dat is die positief, die dag ben ik jarig en zal alle goede dingen die ik tegenkom naar jou sturen. Zet hem op meid.

Hoe was het in Letland en met onze contactpersoon? Hebben ze nog naar je zoontje gevraagd?

Liefs Simoon

Dankjewel @Siepie lief van je.
Ja, als we alle positieve signs just interpreteren dan zou het helemaal goed moeten komen toch?
Mazzel met de trein en dan ook nog eens op jouw verjaardag testen, dat moet gewoon helemaal goed komen toch?

Ben vanavond bij mijn moeder geweest, haar verteld dat de terugplaatsing is geweest, ze vond het net zo spannend als ik en vertelde dat ze een soort van droom had gehad van mij met een tweeling... 😬
Ja, zegt ze, hoe ga je dat dan doen in je eentje?
Dat zien we dan wel weer, maar die kans is niet zo heel erg groot, laten we eerst maar eens deze 2 weken door zien te komen... 😅

In Letland was het koud, brrr.. Het vroor er gisterochtend en de weg was spekglad, moest nog goed uitkijken met lopen dat ik niet uitgleed enzo.
Met onze contactpersoon was het prima, ze stond in het vliegveld op me te wachten, daar was ik verrast over want de vorige keer mocht ze niet naar binnen.
Met de doctor was het ook goed en de zuster was lief voor me.
Niemand heeft naar mijn zoontje gevraagd, ik heb er verder ook niks over gezegd verder, het ging voornamelijk over deze poging en de embryo's enzo.

Ze waren verder behulpzaam als anders, zijn met me naar de apotheek gereden voor de medicatie en ook weer netjes naar het hotel gebracht.
Ze loopt dan echt met me mee naar binnen dat ze zeker weet dat ik safe binnen ben en ze vroeg me te appen als ik veilig thuis was.
Dus dat maar netjes gedaan gister en toen kreeg ik als antwoord dat ze blij was dat ik thuis was en dat ik haar moest laten weten als er bijzonderheden waren.

Nou, @Kiona77 morgen is jouw dag...
De dag van de terugplaatsing.
Hopelijk zijn ze er nog alle vijf zodat je een mooie terugplaatsing krijgt.
Succes alvast en ik zal voor je duimen!
Laat je nog even wat weten?
Dan zitten we gezellig samen op het wachtbankje 🙂

@Kitje ik hoop zo graag voor je dat het een tweeling wordt, zou toch geweldig zijn? Mijn 2 zussen hebben beiden een tweeling, ze zijn zo leuk. Zal misschien wel erg druk worden in je huis, maar dat is toch juist gezellig. 
Ik tel ook af met jullie. 
fingers crossed.. 

ik ga morgen nog eens het ziekenhuis bellen en vragen of zij mij niet op de lijst kunnen zetten, mocht er iemand uitvallen, dat ze mij kunnen bellen 🙂  

je had trouwens eerder aangegeven over innestelings kruiden / thee, ik heb ze geprobeerd en bij mij heeft het niet gewerkt. 

ik had wel kruiden gebruikt om m’n baarmoeder op te warmen voor dat het werd teruggeplaatst en daarna had ik positief getest. 
ik ga ze weer bestellen. 
Oww dames ik hoop zo graag dat 2021 ons jaar wordt. 

Ja, goed idee @Aslyn je kan altijd proberen idd, wie weet wordt er wel inene iemand spontaan zwanger ofzo en belt die de behandeling af, you never know, maar ik zou zeker bellen idd.
Zeker als je niet zo piep meer bent dan telt iedere maand.
Hoop zo voor je dat je eerder kunt dan januari!

Ja, toen ik besloot voor 2 heb ik ook bewust het risico op twins genomen, aan de ene kant denk ik dan wel van oeh, dat gaat nog wat worden in mijn eentje, maar aan de andere kant heb ik wel voor hetere vuren gestaan, dus dit gaat me ook lukken.
Het zal druk zijn, maar dat geeft niet, want ik weet ook dat als die kleine wel was blijven zitten dat ik na zijn geboorte ook was gegaan voor een broertje of zusje omdat ik niet weer een kind alleen wil laten opgroeien, als er dan 2 tegelijk komen dan ben ik meteen klaar en groeien ze lekker samen op.
Het zal zijn voor- en nadelen wel hebben ook en ik zou het echt als een kadootje zien als ik ze allebei mag houden.

Ah, ok, ja daar had ik ooit wat van gelezen, maar helpt dus niet.
Heb ook positieve verhalen gehoord over baarmoedermassage en acupunctuur, maar heb er uiteindelijk niks mee gedaan.

Hier is er weer een dagje voorbij iig, die eerste wachtweek vind ik altijd nog wel gaan, maar vanaf het weekend gaat het spannend worden.
Tot nu toe ben ik er nog best relaxed in.

Ik hoop het ook dat het ons jaar wordt, het jaar waarin wij allemaal een kindje gaan krijgen (of kindjes)....
Keeping the fingers crossed here! 🤞

Hoi meiden, 

Heb de terugplaatsing achter de rug. Ik had 3 hele mooie embryo's van hele goede kwaliteit. Hiervan hebben ze er 1 terug geplaatst en 2 ingevroren. De overige 2 embryo's houden ze nog een dagje langer in de broed kast. Als die goed doorontwikkelen worden die morgen alsnog ingevroren.                                                Ik mag na 10 dagen testen @Kitje omdat ik een terugplaatsing had van een blastocyste, dat is een embryo van 5 dagen oud. Na mijn iui behandelingen mocht ik altijd na 14 dagen testen. Dan moest er eerst een bevruchting plaats vinden en nu is het al een embryo wat alleen nog in moet nestelen. 

De arts was super aardig en begripvol. Ik kreeg zonder moeite voor 2 weken extra ustrogan. Hij zei dat het niet echt nodig was maar begreep wel dat het voor mij nu extra spannend was nadat het mis is gegaan.    Mijn baarmoederslijmvlies zag er perfect uit zei hij. Ik kreeg ook een echo mee waarop te zien is waar ze het embryo hebben geplaatst. Niet dat je het embryo ziet maar je ziet wel het uiteinde van het slangetje. 

Ze hebben aan mij niet gevraagd of ik er 1 of 2 wilde. Ik snap wel dat je er voor 2 hebt gekozen @Kitje . Het is super leuk als ze elkaar hebben. Mijn zoontje is 2, bijna 3, en ik vind het juist zo leuk voor hem als hij niet alleen opgroeit.                                                  Nu maar veel bidden en hopen dat er mooie kindjes geboren worden. Fijn om niet alleen op het wacht bankje te zitten, Kitje! 

Oh, wat een fijn nieuws @Kiona77 sowieso 2 in de vriezer, dat zijn toch weer mooi 2 extra kansen, echt top!
Even doorduimen nog dan dat die andere 2 nog lekker doordelen een dagje en alsnog worden ingevroren morgen.
Ik denk dat je super opgelucht bent nu.

Ik heb ook blasto's teruggeplaatst gekregen Kiona, ook 5 dagen oud.
1 'gewone' blasto en 1 vroege blasto waren het, dus die eerste is ietsje verder in ontwikkeling.

Dus in principe zou ik ook na 10 dagen al kunnen/mogen testen, maar ik hou maar gewoon 3 december aan al ben ik op 30 november officieel 'over tijd'
Hopelijk zijn ze hier inmiddels ingenesteld, want schijnbaar gebeurt dat binnen de 48 uur met een blasto 🙂

Fijn dat je zo een fijne en begripvolle arts hebt en dat hij je toch extra bollen heeft voorgeschreven.

Ik snap ook niet zo goed waarom ze hier in NL allemaal zo moeilijk er over doen, want het kan geen kwaad als je 'teveel' progesteron hebt.
Fijn dat je bms er perfect uit zag, dan kan hij/zij lekker innestelen en verder groeien.

Ik heb ook een fototje van de kinderen gekregen, ze hebben me aangewezen waar ze zitten en daar zie je idd 2 stipjes, maar je moet het wel weten, anders zie je het niet.

In NL vragen ze dat meestal niet idd, ze doen gewoon eentje, maar als je boven de 38 hebt dan mag je kiezen voor 2, ze hebben liever geen meerlingzwangerschappen dus de meesten hebben het er daarom niet over en doen net alsof de neus bloedt.

Het is denk ik idd leuk als je zoontje niet alleen opgroeit, hij heeft nu dan ook een leeftijd dat hij het bewust mee maakt enzo.
Mijn zoon is alleen opgegroeid en die vond dat niet altijd even leuk, ondanks dat hij altijd met vriendjes mocht afspreken, als er niemand voorhanden was, dan was die wel alleen.
Hij heeft het niet als vervelend ervaren, maar had wel zoiets van als ik dan toch aan dit begin dan is wel mijn wens om 2 kindjes te mogen krijgen.
Dat hoeft niet tegelijk, dat mag ook omstebeurt, maar nu er dan toch 2 in zitten mogen ze ook allebei blijven.

Ik aai nu dan maar iedere dag mijn buik en zeg, jullie zijn welkom kindjes, blijf maar mooi zitten.
En dan nu samen op het bankje Kiona.
Fijn dat we het samen kunnen delen, dat voelt iets minder alleen he?

Vanaf nu duim ik voor ons beidjes Kiona! 🤞🙏🍀

Ik was idd super opgelucht en erg hoopvol@Kitje . Had net wel eenmalig een klein sliertje bruin. Gelukkig bleef het daarbij. Zal wel door de terugplaatsing komen denk ik. Verder geen klachten gelukkig. 

Ben ook steeds mn buik aan het aaien en m'n kindje welkom aan het heten... Ze zijn in ieder geval heel erg gewenst 'onze kindjes'. 

Ik weet niet of ik zolang zou kunnen wachten met testen. Als ik vroeg test en het is negatief kan ik me er alvast een beetje op voorbereiden en dan is de klap minder hard. De andere kant is dat er nog van alles mis kan gaan ook al test je positief en dan geef ik mezelf misschien hoop... Maar kijken hoelang ik het vol ga houden 🙈. Fijn om het te kunnen delen in ieder geval. Kan je er wel een beetje rustig onder blijven nu het voorlopig je laatste kans is? 

Hallo meiden. Ik ben nieuw hier. 7 dagen na terugplaatsing 3dagen 8cellig embryo, beetje bloedverlies. Twee embryos terug geplaatst, beide deelde goed, allen zagen ze niet zo goed uit, klasse 3 fragmentatie uit 4. Daarom had ik niet te veel hoop. Kan dat bloedverlies door duphaston komen? Iemand hier ervaring mee? Het is erg minim, maat toch maakt me ongerust.  Het is mij verteld dat de bloeding pas na het stoppen met duphaston kan doorbreken. Ik ga morgen verpleegkundige bellen 

Dat kleine sliertje bruin zou ik me niet druk om maken @Kiona77 dat komt vast door de terugplaatsing.
Ik moest wel lachen om de buikaaierij, zie ons al zitten, lol.
Welkom kinderen, aai, aai, en dat terwijl ik echt totaal zo niet ben eigenlijk.
Maar ja, wie weet helpt het wel.

Precies dat is de reden dat ik niet vroeg test, er kan nog zoveel mis gaan die eerste weekjes, dan ben ik straks blij met een dooie mus.
Niet dat het daarna niet alsnog mis kan gaan, maar goed.
Ik ga mezelf compleet gek maken als ik dan veel te vroeg ga testen en geen strepen of vage strepen zie.
Daarbij ben ik iedere keer nog ongesteld geworden als het niet was gelukt, de medicatie houdt het dan wel iets tegen dat het niet meteen een bloederige massa werd, maar roze vegen had ik wel (lekker smakelijk weer, sorry).

Dus dan test ik maar netjes ongeveer op de dag dat het moet, als een brave hendrik die ik eigenlijk niet zo heel erg ben normaal gesproken.
We take it one day at the time Kiona en het wordt vanzelf december....

Momenteel ben ik er nog heel rustig onder, ook omdat die eerste week er nog niet zoveel spannends aan de hand is, vanaf het weekend gaat het broekloeren beginnen denk ik en ik hoop echt dat ik er relaxed onder kan blijven ook want stress is niet goed voor de babietjes....

Welkom @Liane voel je vrij om mee te babbelen, je vragen te stellen of je onzekerheden of blijdschap te delen.
Voor wat betreft je vraag over de Duphaston, die gebruik ik ook.
Of een bloeding door Duphaston wel of niet doorbreekt weet ik niet eerlijk gezegd, want ik heb het maar 1 keer nog gebruikt als ik deze poging ff niet mee tel.
De vorige keer heb ik enkele dagen voordat ik normaliter mijn menstruatie zou krijgen wat bloedverlies gehad, dit was een beetje bruinig, een dag of 2 en stopte weer, een week later had ik een positieve zwangerschapstest in handen, bij mij was het dus de innestelingsbloeding.
Ik had toen 2 blastocystes teruggeplaatst gekregen (5 dagen oud embryo).
Dus timewise zou het ook bij jou een innesteling kunnen zijn, hou het even in de gaten, als het doorzet is het meestal fouteboel, maar als het stopt dan kan het zomaar iets goeds zijn.
Even de verpleegkundige bellen als je onzeker bent kan natuurlijk ook geen kwaad, maar ik denk dat ook zij zal zeggen dat je het beste kunt doorgaan met de medicatie en af kunt wachten.

Een 8-cellige op dag 3 is netjes, dat hoort ook zo te zijn, dus daar is niks mis mee, de fragmentatie zegt mij niet zoveel eerlijk gezegd, ooit weleens ergens wat gelezen erover maar ik heb er niet voldoende kennis over, me er ook niet in verdiept.
De kwaliteit van klasse 3 ook niet te bezorgd over zijn, dat wil namelijk helemaal niet zeggen dat het niet wil lukken.
Lees de berichtjes van Hannibal maar eens op dit 40+ forum, zij is in oktober bevallen van een prachtig mooi meisje na terugplaatsing van een matig en een redelijk embryo, de dokter gaf haar weinig hoop, maar against all odds heeft eentje ervan het toch mooi geflikt en is uitgegroeid tot een prachtige mooie dame.

Probeer je niet teveel te focussen op de kwaliteit  zus en zo, al snap ik dat wel, dat doet namelijk iedereen, maar het is vooral ook gewoon geluk hebben dat er eentje (of 2) wil innestellen.
Wanneer is je testdatum? Over 7 dagen dan denk ik? Met een 3 daagse? 
Ik zal je meenemen in het duimen iig.
Welkom op het wachtbankje, ik zit daar sinds vrijdag op en Kiona sinds vandaag ook.
Gaan we gezellig met zijn drietjes... 🙂

• Thanks 1

Hoi meiden,

@Kitje, mijn duimen draaien voor je! Kom op emmies, blijf plakken en goed door delen moppies!! Zooo fijn om te lezen dat ze lekker warm in je baarmoeder zitten nu.

@Kiona77, wat een goede stimulatie ronde! Ik duim ook voor jou dat je emmie een lekkere plakkerd wordt.

Heeeeel veel digitale good vibes jullie kant op!

En @Nina79, wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat. Bye Bye hematoom... tot never again plz! En blijf alsjeblieft lekker je pregnancy news hier delen. Mijn hart maakt een sprongetje hoor, want ik vind het super leuk om positieve verhalen te lezen.❤️

@Siepie, even een welgemeende knuffel voor jou. Je bent een topwijf!

@Aslyn, zoooo jij hebt ook behoorlijk wat te verduren gehad. Ik hoop ook echt dat 2021 ons jaar wordt waarin we eindelijk onze baby’s mogen gaan knuffelen en sniffen. Wat lief trouwens dat je de info over ivf in Turkije en Cyprus deelt. Het is altijd fijn om te weten dat er nog andere opties zijn.

@Liane, welkom girl! Ja, die wachtdagen zijn zenuwslopend hè... niet meteen vrezen hoor. Het beetje bloedverlies wat je nu hebt, zou natuurlijk ook een innestelingsbloeding kunnen zijn. Laten we daar op hopen en lekker positief blijven.

• Thanks 1

Heey @Jennie80 wat lief! 🙂
Dankjewel, ik hoop zo dat het allemaal goed gaat en blijft gaan deze keer.

Hoe  is het nu met jou?

Knuffel! X

@Kitje, ik hoop het ook zo erg! Haha, je hebt geen idee van hoe hard ik voor je ga duimen gedurende deze hele zwangerschap!😉

Met mij gaat het eindelijk weer de goede kant op. Na ruim 2 jaar lang klap na klap geïncasseerd te hebben op fertiliteitsgebied en steeds weer veerkracht te moeten tonen, had ik het een beetje gehad op alle vlakken.

Het was de bedoeling om na de laatste -helaas mislukte-terugplaatsing direct weer te starten met een stimulatieronde, maar ik merkte aan alles dat dat eigenlijk geen goed idee was. Op emotioneel vlak ging het echt even ruk en de zakdoeken waren bijna niet aan te slepen.

Om deze reden hebben we -lees IK😅- besloten om de stimulatieronde te verschuiven naar januari. Er viel zoooooo een gigantische last van m’n schouders toen ik dit eindelijk eerlijk hardop durfde uit te spreken.

Ik weet dat iedere maand er weer 1 is, maar deze break is echt wat ik nodig had/heb. Eindelijk voel ik me dagelijks weer meer mezelf en word ik even niet geleefd.

2021, be aware, want ik sta weer in m’n kracht!👯‍♀️👯‍♀️ Op naar m’n 2021 beeeb!❤️

Ah, das lief van je @Jennie80 leuk ook dat je al spreekt van een zwangerschap 🙂

Ja, jij hebt idd heel wat te verstouwen gehad in de korte tijd die ik je ken, als dit maar het topje van de ijsberg is geweest dan petje af hoor dat je er nog staat en nog steeds voor wil gaan.

Het toont ook van moed en kracht om te besluiten dat het voor jou lichamelijk, maar vooral mentaal momenteel beter is om even een maandje te wachten.
Iedere maand is er een maar niet ten koste van alles, dus dat je nu ff een break hebt genomen is denk ik alleen maar goed.
Daarbij als dit voor jou goed voelt is het altijd goed natuurlijk.

Je wordt idd geleefd door dit hele traject en door al die hormonen herken je jezelf soms niet eens meer.
Even terug naar de basis en dan hopelijk in januari een succesvolle poging!
Je komt iig goed en krachtig over, keep the spirit girl!

En dan schuif je gewoon in januari aan op het wachtbankje bij Kiona, mij en Liane.
Aslyn staat ook gepland voor januari, dus dan zal ik vast een vijfpersoonsbankje bestellen zodat we er allemaal op passen 😅

Hey allemaal,

Bedankt voor je tip @Kitje ik heb naar de site gekeken, maar is wel wat lastiger met de zorgverzekering. Maar je bracht me wel op het idee om in andere ziekenhuizen te kijken of daar eerder plek is. Na een heel wat te hebben gebeld, toch nog 1x met mijn eigen ziekenhuis gebeld en nu blijkt dat ze over 2 weken plek hebben. Heel raar maar ben er super blij mee. Hopelijk kan ik daarna verder. Denk dat het ook wel januari wordt, voordat ik weer kan beginnen met de stimulatiefase maar in ieder geval weer een beter vooruit zicht. Wens jou , @Kiona77, en @Liane heel veel succes met de wachtweken. Hoop zo dat het gaat lukken voor jullie!!! Vind het heel knap van je @Jennie80 dat je het nu even rustig aan wil doen. Je luistert naar je gevoel. 

Alles om de tijd op het wacht bankje door te komen @Kitje , lekker blijven buik aaien, haha. Onze kleintjes mogen weten hoe welkom ze zijn! Ik weet niet of ik me zolang kan bedwingen met testen. Super knap dat jij zolang kan wachten! Ik hoop alleen dat ik in januari niet meer op het wacht bankje zit 😉. Vandaag zou ik gebeld worden door het Lab of mijn 2 andere embryo's nog ingevroren konden worden. Ik ben niet gebeld, wel kreeg ik een onduidelijke mail dat mijn 2 embryo's ingevroren zijn. Maar het was mij niet duidelijk of dat om deze 2 ging of om de 2 die al ingevroren waren, lekker vaag. Morgen maar even bellen. Ben in ieder geval al heel dankbaar met mijn 3 kansen... 

Welkom @Liane ! Ik ben niet bekend met duphaston. Heb na mijn 1e IVF poging 1 terugplaatsing gehad en had ook bloedverlies. Bij mij zei de arts dat dit vaker voorkomt na IVF en dat dit niet altijd hoeft te betekenen dat het mis gaat. Bij mij is het uiteindelijk mis gegaan maar de arts zei dat het in de helft van de gevallen wel goed gaat. Heb je nog contact gehad net de arts?

@Jennie80 dank je wel. Wat positieve energie is altijd welkom! Laten we hopen dat er een mooi beebje voor jou en ons allemaal komt in 2021! Goed dat je weer in je kracht komt, dat kan een nieuw traject weer een boost geven.

Wat fijn @Linda003 dat ze over 2 weken een plekje vrij hebben, dat komt toch al een stuk dichterbij! Dank voor je support! 

Owww meiden, spannende dagen.. ook wel leuk, af en toe is die spanning ook wel goed voor het hart  🙂 Moet ook niet to much , das weer niet goed 🙂 

ik had afspraak gemaakt voor het laseren van m’n lichaam ( oksels benen en bikinilijn) en dat was op 3 december, ik moest gelijk aan jou denken @Kitje , dan is het big  day voor jou 🙂 hopelijk dat we de dag goed kunnen beginnen nadat we positief bericht van je hebben gekregen 🙂 

ik heb het ziekenhuis gebeld, ik vroeg wanneer ik weer aan de beurt was, ze vroeg dit keer om m’n patientnr en zei “ volgende cyclus mag je weer beginnen met de behandeling, medicatie heb je al in huis , bel maar wanneer je dan weer ongesteld wordt , dan plannen we je in voor een echo”  terwijl ze vorige keer zeiden dat ik misschien begin januari of later aan de beurt was..  Maar ik had toen m’n patiënt nummer niet doorgegeven en nu wel, waarschijnlijk zag ze dat ik 40+ ben, ze maakte ook zo’n opmerking, “ vanwege je leeftijd bla bla bla...” eerder zou ik boos worden, maar nu vond ik het wel prima 🙂 dus nu heeft m’n lichaam 1 cyclus rust en daarna beginnen we weer. Ik ben blij 🙂 

Maar vind het best raar dat ze 40 jaar al oud vinden. gisteren had ik een gesprek met een bekende van me, ze twijfelde of ze nog een baby wilde voordat ze in de overgang zat, ze is 49 jaar en ze zei ook, “ als ik het heb besloten, moet ik het nu doen, want volgend jaar kan het niet meer”.  Ik zei “ als je twijfelt, moet je het doen, als het niet lukt, weet je dat je het hebt geprobeerd en als je het niet doet, kun je daar later spijt van krijgen.. ze zei ook dat ik 1 van de weinigen was die zo positief over was. Ze voelt zich jong ( soms voel ik mij zelfs ouder dan haar) ziet er hartstikke goed uit, ze sport, heeft goede conditie en heeft een groot hart en genoeg plek voor een baby. Dus Why not?  

dus dames, laat je niet gek maken door de mensen in je omgeving, het is JOUW leven en doe waar je gelukkig van wordt. 

Wat fijn @Aslyn dat je toch eerder mag starten! En wat je leeftijd bereid heb je helemaal gelijk. We zijn nog jong en tegenwoordig is het heel normaal om later aan kinderen te beginnen. Bij mij in de kliniek zeiden ze dat ik nog prima zwanger kan worden en niet te oud ben en ik ben 43+. Ik krijg van de weinige mensen die het nu weten alleen maar positieve reacties. Bij de geboorte van mijn zoontje was ik 40 en daar heb ik eigenlijk ook nooit negatieve reacties op gehad. Je bent nooit te oud om je dromen na te leven denk ik... In ieder geval wel weer een voordeel dat we voorrang krijgen bij de kliniek! 

• Like 1