Jump to content
Kitje

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Recommended Posts

Thanks @Nina79 ik vind feedback en meedenken juist fijn.
Jij denkt er hetzelfde over als Hanan, zij zou ook voor 6 eitjes gaan.
Ze zeiden vanuit de kliniek dat ze dan 6 eitjes van de beste kwaliteit garanderen en dat er met donorzaad dan gemiddeld genomen uit 6 eitjes 2 emmy's komen en uit 12 eitjes 4.
Dat kan ook een enkel meer of minder zijn, ze garanderen niks, maar ze hebben nog nooit meegemaakt dat er geen enkele embryo is ontstaan uit donoreitjes en donorzaad, dus ik heb er minstens 1 en dan wel een blasto van 5 dagen, die op zichzelf al iets grotere kans heeft dan een 3 daagse.

Ze zeiden dat ze in 2019 een zwangerschapspercentage van 48% hadden met donoreitjes, maar dat was met alle situaties, dus ook met donoreitjes en het zaad van de partner wat van mindere kwaliteit kan zijn dan donorzaad.
Met een eitje met donorzaad is de kans op een zwangerschap ongeveer 50% wat natuurlijk absurd hoog is.

Ja, dat is dan het idee wat je hebt, als je er 2 laat terugzetten, dat er dan grotere kans is dat er eentje blijft plakken.
Dat ga ik dus navragen.
Je hebt iig wel meer kans op tweeling dan.

Klopt, een meerling geeft een iets grotere kans op een vroeggeboorte dan een eenling (voor 37 weken dan).
Mijn zoon is geboren met 34 weken, dus niet dramatisch vroeg, maar wel te vroeg.
Er is geen reden gevonden voor zijn vroeggeboorte, ik was niet ziek, hij ook niet, placenta was goed, hij had gewoon haast denk ik.
Hij woog ruim 2 kilo bij zijn geboorte en was gezond alleen een beetje klein.
Ze zeiden toen dat ik bij een volgende zwangerschap 10% meer kans heb op een vroeggeboorte dan iemand anders, omdat er geen reden gevonden is voor zijn vroeggeboorte, maar het hoeft niet natuurlijk.
Met deze zwangerschapsduur heeft een kindje vrijwel dezelfde overlevingskansen als een op tijd geboren baby, hij heeft er ook niks aan overgehouden en heeft zich normaal ontwikkeld.
Is wel heel lang klein geweest, maar heeft dat inmiddels ruimschoots ingehaald.
Als je hem nu ziet zou je niet denken dat hij zo ieniemienie is geweest.

Ik ga het gewoon bespreken en neem dan een beslissing, dat hoeft nu nog niet gelukkig.
Maar vind het lastig te beslissen.
Ook ivm de afstand, je moet er weer helemaal voor naar Letland als het niet meteen lukt.
Wat ook weer organisatorische dingen met zich mee brengt, vrij nemen, zaken regelen voor mijn zoon, enz.
Je rijdt er niet ff heen zeg maar.

Ja, blijf lekker in de achtbaan zitten, tot die stopt aan het einde, bij het babietje.
Idd, als je er dan toch in verzeild bent geraakt, dan maar beter blijven zitten en niet halverwege uitstappen.

Je hebt helemaal gelijk, dromen mag en negatieve gedachtes hebben we niks aan.
We moeten wel realistisch blijven, maar af en toe beetje dromen kan geen kwaad.

Maar als je niet ongesteld word dan kun je een test doen toch?
Dan weet je snel genoeg of het gelukt is, je laatste maandje zo, of niet.

Waarom is dat dan dat je niet later dan de 24e ongesteld mag worden?
Je kan je lichaam niet sturen daarin toch?
En dan zou je een maand moeten wachten dan?
Vind dat wel gek.
Ik moest altijd gewoon bellen op mijn eerste ongi dag, is mij nooit gezegd een deadline voor gegeven.
Maar ieder zhs werkt op eigen manier dus dat zal wel met de planning te maken hebben dan denk ik.

Ik zou dat niet doen hoor, stiekem later beginnen, het komt toch wel heel nauw.
Je moet je eisprong tegen houden en eitjes laten rijpen.
Als je dan niet aan het protocol houdt schop je mss eea in de war en zet je mss voor niks spuitjes.
Daarbij moet je doorgeven op welke dag je welk spuitje hebt gezet en kunnen ze dat makkelijk controleren, want je hebt voor zoveel dagen meds meegekregen, dan klopt hun hele berekening niet en heb je mss een punctie veel te vroeg, of geen omdat ze denken dat er geen of te weinig eitjes groeien.
Snap dat je snel wil beginnen, maar het is nog niet de 24e het komt vast voor die tijd, maar ik hoop eigenlijk van niet en dat je hier over 4 dagen met een positieve test zit te kijken. 🙂🤞

Turkije moet je ff goed over nadenken of je dat wil, ze zijn daar wel verder met IVF behandelingen, maar ik vind het niet zo een heel veilig land om heen te reizen, je kunt ook naar Spanje, Denemarken, UK, Duitsland, Belgie, Rusland, Letland, Griekenland, Polen, Ukraine (goedkoop, maar zou ik niet doen ivm veiligheid), Tsjechie, USA, Cyprus, er zijn zoveel landen waar je heen kunt voor IVF behandelingen.
Let alleen op, niet alles wordt door de zorgverzekeraar vergoed, zou dat wel eerst ff navragen als je dat gaat doen.

En voor degenen die single zijn, dan kun je niet naar Duitsland, Tsjechie en Polen.

Nou dames.

Gisteravond laat helaas menstruatie doorgekomen.  Was al paar dagen aan het rommelen met bruine afscheiding, maar gisteravond rond 23:00 helderrood blv. 

Vanmorgen gestart met de pil en vanaf nu dus officieel in mijn eerste IVF traject 😞 

Volgens mij telt vandaag dan als mijn eerste dag menstruatie toch? Omdat het helderrood bloedverlies pas heel laat in de avond was?

@Kitje ik had trouwens ook goede verhalen gehoord over het UZ Gent. Wat meer in de buurt.

Wat betreft Turkije, heb ik me ingelezen in Humanfirstivf. Zij doen vanaf hier regelen en dan naar Istanbul voor het traject.

Ik heb mezelf voorgenomen dat als het niks wordt in het AMC ik dan OF richting Belgie ga, OF richting Istanbul.

Over 2 wk moet ik starten met prikken, punctie ergens eind maart pas 😞 Duurt allemaal zo lang hier in NL. Zogenaamd vooraanstaande gezondheidszorg, maar in de tussentijd zijn de buurlanden en daar verder veel beter. Nee ze willen eerst alle wetenschappelijke onderzoeken zelf doen en afwachten.... 😴

@Nina79 ik zou het even navragen bij het ziekenhuis. Bij mij hadden ze gezegd dat het niet uitmaakt wat voor bloeding, zodra je een maandverband gebruikt(of in principe zou gaan gebruiken) zit je op d1 van je cyclus. 

Online las ik inderdaad van alles over helderrood enzo maar dat kwam niet overeen met wat de gynaecoloog zelf tegen me zei. 

Balen zeg @Nina79 dus ook het traject in dan... Hopelijk met snel het gewenste resultaat.
Mij is altijd gezegd dat de eerste dag helderrood bloedverlies als eerste dag telt, als dit savonds is dan moest ik de volgende ochtend dan bellen.
Dus volgens hoe het mij altijd gezegd is, is gister dan dag 1 en als het na middernacht zou zijn geweest dus bijvoorbeeld om 3 uur snachts, dan is vandaag dag 1.
Het zal ook niet zo spits komen denk ik.
Maar hoef je niet te bellen dan dat je menstrueert? Ik moest altijd bellen.
En dan nu aan de pil, vreemd lijkt me dat, wil je zwanger worden, ga je aan de pil...
Punctie eind maart, dat is laat, dan heb je begin april tp, heb je lang protocol dan, dat kunnen ze heen en weer schuiven qua planning.
Gent heb ik ook goede verhalen over gehoord, zeker de moeite waard om te onderzoeken en stukken dichterbij dan Istanbul.
Ik zag nog ergens anders je vraag over Assisted Hatching, dit doen ze in NL ook, waar ik geweest ben kon ik dat laten doen als ik dat wilde.
Het is niet bewezen dat het werkt overigens.
Het zou kunnen helpen dat het embryo'tje iets makkelijker uit de schil kan komen doordat er een klein gaatje in gemaakt wordt.
Ik heb het het laten afhangen op de bevindingen van het lab, bij stug schilletje wel, bij soepel schilletje niet.
In buitenland heb je ook nog Embryo glue... Tja, of het werkt, don't know, het kost iig een hoop extra centen.
Binnenkort eerste prikje dan voor je, zie je er tegenop?

Ik heb vandaag gesprek gehad bij de gyn, afsluitend gesprek daar, mijn idee over eiceldonatie aangekaart.
Ze zei dat ze me officieel gezien dat niet mocht adviseren, maar kon natuurlijk wel mijn vragen die ik erover had op medisch gebied beantwoorden.
Aan haar hele houding merkte ik dat ze het een goed idee vond.
Het was een heel prettig gesprek en ik ging met een goed gevoel weer naar buiten.
Ik kan daar de echo's doen en ze wenste me veel succes en of ik haar wilde laten weten als het gelukt was.
Dus dat ga ik zeker doen.

@Kitje fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Wanneer ben je nu van plan af te reizen ? 

Hier spookt het af en toe heel erg door mijn hoofd. Zoooo moeilijk om te wachten op de echo. 

Hoop dat het met de anderen ook goed gaat. Leuk om van jullie te horen af en toe meiden ! 

Hoi @Hanniebal eea is nu afhankelijk van wanneer de menstruatie doorbreekt, kan ieder moment zijn.
Moest eigenlijk het weekend, maar denk dat het eerder komt.

Morgen heb ik een afspraak staan bij de huisarts voor uitstrijkje en bloed onderzoek wat ik moet laten doen.
De medicijnen uit Letland heb ik gister ontvangen en de zaadjes worden morgen vanuit ESB verzonden en komen daar dan vrijdag aan.

Op de eerste dag van de menstruatie moet ik dan de medicijnen gaan slikken volgens het protocol dat ze me gestuurd hebben en de donor moet dan gaan prikken.
Op de 13/14e dag na menstruatie moet ik dan een echo laten maken voor het bms te meten, de donor krijgt dan op de 17e dag de punctie en op de 22e dag krijg ik dan de tp.
Vluchten zijn op dinsdagen, donderdagen en zaterdagen.
Maar weet alle data pas precies wanneer menstruatie doorbreekt.
Dan kan ik ook vlucht en hotel gaan boeken.
Afwachten nu dus voor mij.

Probeer niet al te druk te maken Hanan, snap dat het af en toe spookt, maar keep the faith.
Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
Wanneer heb je de echo?

Groetjes

Hi @Kitje is je menstruatie al begonnen ? Lijkt me van wel. Over tien dagen zit je dus rond je punctie ? Fijn hoor.

sorry dat ik niets liet horen, heb het erg moeilijk met het afwachten. Echo is binnenkort. Schijt gewoon in mijn broek, heb er geen betere woorden voor🙈

hoe is het met alle anderen meiden ? Erg stil hier. 

Hoi @Hanniebal ja de 26e kwam dat, savonds.
Smiddags was ik bij de dokter voor uitstrijkje en bloedtesten en toen kon die het uitstrijkje eigenlijk al niet meer doen want hij zag al bloed.
We hebben het toch gedaan, hopelijk komt er een resultaat uit, zou 2 weken duren zei die.
Savonds brak het toen echt door, toen heb ik de kliniek geappt en moest ik starten met de meds en de donor zou ook beginnen met haar meds.
Dat het eerder kwam was niet zo erg zeiden ze, daardoor zijn de data wel iets aangepast.

Inmiddels heb ik de resultaten binnen van de bloedtesten en de soa testen die ik moest laten doen, allemaal negatief (offcourse) en voor Hepatitis was ik immuun zei hij, waarschijnlijk ben je daarvoor ingeent geweest, dus ik zei van dat denk ik wel want ik ben in het verleden naar exotische bestemmingen geweest en toen heb ik inentingen moeten doen, maar ik weet niet meer welke, maar volgens de dokter zat die er dan zeker bij, dus dat was allemaal in orde.

Alleen uitstrijkje is nog het wachten op, als het mislukt dan kon ik dat evt ook nog bij de kliniek gaan doen zeiden ze.

Ik heb de 10e de echo om te kijken hoe het bms ervoor staat, de donor heeft op de 15e punctie en ik heb de tp op de 20e.
Heb de vluchten en onderkomen al geboekt, volgens de kliniek waren deze data definitief.
Ze komen me halen op het vliegveld en brengen me naar mijn appartement en ook halen en brengen ze me naar de kliniek en de apotheek voor de meds.
Dus dat is netjes.

Het mannelijk deel is intussen ook gearriveerd daar en ligt klaar in de vriezer.
Dus voor mij is het nu wachten tot het zo ver is, weinig te melden verder.

Snap het ja, dat het wachten moeilijk is voor je, dit stukje is eigenlijk gewoon verlengde wachtweken he?
Hoe voel je je verder?
En wanneer heb je de echo?

Groetjes

@Kitje wat voor meds moet je gebruiken nu dan ? Progesteron voor je bms? 
rest is toch allemaal nvt omdat de eitje niet bij jou gehaald worden ?

Dus over twee weken al de transfer. Wat geweldig! 
fijn dat ze zo goed voor je zorgen joh met dat ophalen en brengen enzo. Ben je toch niet alleen. 
en dan doe je gewoon een zwangerschapstest thuis en gaat de rest via Nederland ? Of hebben ze nog een rol in het zwangerschapstraject?

mijn gevoel gaat up and down joh, ik voel me afgelopen dagen ook niet zwanger, eerder was dat wel. Trekkerig gevoel in bm gebied en heel pijnlijke borsten maar nu dus niet meer. Volgens mij zegt het weinig maar goed, het geeft een bepaalde stress. Ik slaap ook echt heel slecht. Lig uren wakker snachts. Binnenkort de verlossende echo. Fingers crossed. 
die drie miskramen bij 8/9/10 weken maken me gewoon heel onzeker over mijn eigen lichaam. Eitjes zijn van mindere kwaliteit dus waarom zou dat delen nu wel goed gaan ? Ik heb toen ook niets gevoeld van miskraam, zwangerschapshormonen heb ik ook heel lang in mijn lijf gehad, terwijl de foetus al lang niet meer leefde kwam het er niet uit en bleef mijn lijf nog “zwanger”. Ik had niet gedacht dat ik bij de 2e poging al zou zwanger worden dus daar mag ik heel blij mee zijn, maar blijft zooooo spannend. Mijn kind zit ook in de fase dat hij vaak vraagt waarom hij geen broertje of zusje heeft. Zijn vriendje die vandaag bij hem speelde zei ook: waarom heeft hij dan geen zusje ?

pffffffffffffff.........ze zijn 4 en 5 jaar maar ze raken wel een heel pijnlijk punt. Met big smile zeg ik dan: niet iedereen heeft een zusje of broertje toch ? En van binnen denk ik: niet laten binnen komen, niet laten binnenkomen.....

@Hanniebal klopt een boel is niet van toepassing, ik heb meds om mijn baarmoeder gereed te maken voor de tp en denk ook iets voor mijn eigen eitje want ik heb zelf ook nog een eitje iedere maand.

Ik moet nu sinds eerste ongidag Estrofem slikken, eerste dagen 3 tabletten in 1x voor slapen gaan, daarna 4 tabletten en vanaf vandaag 5 en over poosje gaat dat weer naar 4 en 3.

Vanaf de 16e moet ik duphaston slikken 2x per dag en 3x daags de welbekende poezenbollen en ook nog steeds een x aantal estrofem.

Ik heb dat schema aan mijn gyn in nl laten zien en dat zag er goed uit zei ze, alleen had duphaston en de poezenbollen dezelfde werking volgens haar en was dat beetje dubbel, zij zou zelf dan die duphaston niet voorgeschreven hebben, maar het kon ook geen kwaad zei ze.

Ik kan de rest in nl doen, hoef niet meer terug naar letland, moet op 2 april een bloedtest laten doen en als die positief is dan moet ik doorgaan met de meds zoals de dokter daar dat dan aangeeft en als het negatief is kan ik stoppen met de meds.

Controles kan ik dan hier doen en resultaten doorgeven, dan passen zij evt de meds aan indien nodig.

Tijdens de zwangerschap (hopelijk) houden ze wel contact met mij via mail en app.

Ja, ze zorgen wel goed voor mij, mag ook wel, kost veel geld 😉 maar is wel fijn, dan sta je toch iets minder alleen.

Over 2 weken om deze tijd  ben ik al bijna daar, gaat wel vlug zo ineens... 🙂

ik snap heel goed je angst en bezorgdheid, zeker na 3 miskramen.

kan me goed voorstellen dat je vertrouwen dan wel kwijt raakt.

Probeer het toch een beetje te houden en te genieten ervan.

Ook embryo's die minder perfecr zijn kunnen blijven zitten, daarbij waren ze redelijk toch? Dat valt nog altijd in de betere categorie. 

Ja, die kinderen zeggen gewoon wat ze op het hart hebben he, aan de ene kant mooi, het maakt ze ongecompliceerd en eerlijk, maar in dit soort situaties ook heel confronterend en pijnlijk.

Probeer beetje van je af te zetten, afleiding zoeken, stukje wandelen en keep the fingers crossed dat je binnenkort een.mooi kloppend hartje op de echo ziet. Daar gaan we voor! 

Hoi @Kitje en @Hanniebal

Ik ben sinds 2 weken aan de pil en morgen begin ik met mijn eerste injecties (Triptofem). Zondag neem ik dan mijn laatste pil en over ongeveer 2 weken moet ik starten met een andere injectie (Fostimon). Na een week krijg ik een echo om te kijken hoe het staat met de eitjes. En dan wordt de punctie afgesproken, ergens eind maart of begin april.

Heb al wat bijwerkingen van die stomme pil en hou mijn hart vast voor die injecties. Ben misselijk en heb onrustig gevoel in mijn lijf, niet echt hartkloppingen maar alsof ik keihard heb gerend en zenuwachtig ben terwijl ik dat niet ben. Komt beetje warrig over haha, maar zo voel ik me. Oh ja en ook geen zin meer in vrijen. Wist niet dat die kleine pil zó snel effect had! 

Maar goed, door die vieze misselijkheid die ik voelde en pijnlijke borsten dacht ik toch even een zwangerschapstest doen...... natuurlijk was die negatief .... what was i thinking? 😅

@Kitje dus jij bent eerder dan ik aan de beurt, zo fijn dat het bij jou zo snel gaat. Krijg echt afkeer van het Nederlandse systeem, maar moet ook niet stressen nu....

Weet je al hoeveel eitjes je gaat terugplaatsen? Daar was je nog over aan het nadenken toch? Over 2 weken dan is het voor jou zover! Dan zitten we bijna op hetzelfde bankje. Hoop dat we dan allebei een mooi resultaat hebben.

@Hanniebal wat spannend voor je zeg. Wanneer mag je voor de echo, volgens mij komende dagen? Ik voel met je mee en hoop dat je verblijd wordt met een goede zwangerschap 🤲

Kinderen zijn (helaas) soms heel direct en daar bedoelen ze natuurlijk niets mee. Maar komt hard aan als je zelf in een hele gevoelige periode zit. 

Ik heb ook Triptofem gehad tijdens 2 IVF pogingen, ik had er weinig last van @Nina79 maar dat is ook per persoon verschillend denk ik.
Over het algemeen heb ik weinig bijwerkingen gehad van de hormonen.
De pil heb ik gelukkig niet hoeven slikken, daar heb ik hetzelfde mee als jij, geen zin in sex...
Daarom ga ik dat ook nooit meer slikken als het niet nodig is, dat zo'n klein pilletje zoveel effect heeft is bizar eigenlijk en vind ik niet heel wenselijk.
Maar fijn dat jouw traject ook begonnen is nu.
Hopelijk halen ze veel eitjes zodat je lekker veel kansjes hebt.

Ja, in buitenland hebben ze geen wachtlijsten, je kan gewoon meteen beginnen.
Nu heb ik wel enorme mazzel gehad met de donor dat die net kwam binnenlopen daar op moment dat ik die nodig had en ook wel meteen wilde beginnen.
Ik hoop dat het goed gaat, want ze is nieuw, maar heeft wel zelf 2 gezonde kinderen, dus ik hoop er maar het beste van dan.

Na lang wikken en wegen heb ik uiteindelijk besloten om voor het programma van 12 eitjes te gaan, vond mezelf ineens een enorme vrek dat ik geld wilde gaan besparen.
Heb het ook met de gyn hier besproken, zij zei ook, als je het geld hebt, dan zou ik voor 12 gaan, stel het mislukt een keertje dan heb je nog wat extra kansjes.
50% kans is superveel, maar ja, ik kan natuurlijk ook in de verkeerde 50% vallen.

En als het wel meteen lukt en ik heb over dan kan ik evt later nog voor een broertje of zusje gaan als ik dat zou willen.
Hoeveel emmy's ik laat terugzetten heb ik nog niet besloten, dat hoef ik nu ook nog niet te beslissen.
Dus daar denk ik dan nog maar ff over na.

Hopelijk schuif jij dan eind van de maand aan, krijgen we allebei een decemberkindje... 😊
#Wishfullthinking

Hi @Kitje en @Nina79,

thanks voor jullie steun: doet me echt goed. Ik had vrijdag de echo en hij was gelukkig goed. Daarna meteen een familie weekend in de Ardennen en heel slecht bereik....

@kitje: je moet toch echt nog veel hormonen slikken zeg. Hopelijk nu ook weinig bijwerkingen. Echt zoooo spannend. Goed dat je na advies gyno voor 12 verse bent gegaan. Why the hell not he? Als het nu niet opgaat, dan voor het tweede kindje. 

@nina79: echt K van die bijwerkingen. Ik had ook weinig last maar je leest er natuurlijk wel veel over. Niet zo gek allemaal maar wel vet irritant. De periodes dat je moet slikken zijn natuurlijk goed te overzien, dus houd dat maar voor ogen: de bijwerkingen verdwijnen ook weer binnenkort en het is voor een goed doel. What else can I say? 🙈😂 gewoon volhouden meid!!!

wat ik trouwens wel raar vind is dat ze nu in België zeggen in principe succes ermee en doei. Ik mag terugkomen voor een echo maar in principe is hun zorgverhaal nu klaar en moet je naar een gynaecoloog in Nederland. Terwijl in nl ze tegen mij zeggen: gewoon naar een verloskundige gaan voor de rest van het traject. Voor een traject met gynaecoloog heb je speciale verwijzing nodig van de huisarts. Ik vind het raar geregeld. Na mijn derde miskraam zei de verloskundige echt van: ga in het vervolg maar naar gynaecoloog. Maar zo werkt het gewoonweg niet. Tis wel jammer want na al die miskramen is het gewoon wel fijn om wat extra begeleiding te hebben....

in België zou dat dus op zich wel kunnen maar dat moet je gewoon uit eigen zak betalen en ze zei nog: 3 miskramen vinden we nog normaal. Valt binnen de normen. 

voor dat syndroom van ascherman moet ik deze zwangerschap wel meteen melden bij gynaecoloog en afspraak maken omdat er grotere kans is op complicaties maar de receptioniste zei expliciet: je krijgt geen echo hoor. Daarvoor moet je naar de verloskundige of een specifieke verwijzing hebben. Terwijl ze in België er vanuit gingen dat ik bij mijn gynaecoloog vanzelfsprekend een echo krijg.....

het is natuurlijk ook logisch. In Nederland regeert de verzekeraar en het vergoedingenstelsel, niet de logica. 

ik duim voor ons alledrie lieve meiden! Blijft zo spannend. 3 dagen na de echo denk ik weer dat ik niet meer zwanger ben omdat ik minder moe ben ineens........pfffffffff die spoken bleggggjhhh ik probeer positief te zijn en te denken: dit keer gaat het gewoon goed komen. 

Wat een fijn nieuws @Hanniebal zo zie je maar, vertrouwen blijven houden meis, het zit allemaal goed daar binnen.
Hoe ver ben je nu? En wanneer ben je uitgerekend?
Just curious... 😊

Ja, moet toch wel flink wat aan hormonen mijn lijf binnen werken.
Momenteel nog nergens last van, maar heb nu ook alleen nog maar de Estrofem.

Op zich is het niet zo heel raar dat ze nu in Belgie zeggen dat het medische traject klaar is.
Je bent zwanger, het is allemaal top en vanaf nu is het een "gewone" zwangerschap net als ieder ander en zou je in principe gewoon bij de vk terecht kunnen.

Alleen met dat syndroom is het wel anders, dat snap ik hier in NL dan weer niet zo goed, dat ze dat niet extra in de gaten houden bij jou.
Sowieso vind ik dat als je zo bang bent dat het mis gaat dat ze best wel een extra echootje kunnen doen, die kunnen echt wel een medische reden bedenken waardoor het wel vergoed wordt, maar ja, sommigen denken echt te bureaucratisch....

Mijn collega is in verwachting, zij kon eigenlijk niet via de natuurlijke weg zwanger worden, ze is het toch, een wondertje.
Ze is nu een week of 10 en heeft al 2 echo's gehad.
Ze heeft extra controles omdat ze ook zo bang was dat het mis zou gaan dus heeft de vk besloten dat het voor haar beter is om het eerste trimester wat meer controles te krijgen want die stress is ook niet goed.

Helaas is niet iedere vk zo meegaand.
Domme regels hier in NL soms.
Ik lig nu in de stress of ik uberhaupt wel naar Letland kan ivm die achterlijke regels nu met dat Corona virus.... 🤬
Zal blij zijn als het allemaal door gaat en ik daar ben, dan nemen ze me dat iig niet meer af.

En hoezo moet je dat met je huisarts bespreken? Hij is toch geen deskundige op dat gebied?
Raar dat een vk je niet kan doorsturen naar een gyn.
Zou het anders gewoon ff met je huisarts bespreken als ik jou was.
Mss schrijft die wel zo een verwijsbriefje.

En dan die domme zin... "je krijgt geen echo hoor"
Belachelijk.

Nou meis niet te druk om maken hoor, die kleine zit lekker ingenesteld in je baarmoeder en die komt er pas over een maandje of 7 ofzo uit hoor.
Ook al heb je minder of weinig klachten, je bent gewoon ZWANGER
Probeer een beetje ervan te genieten en niet zo druk maken, het zit goed, je hebt de echo gezien, stay positive!
Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar mijn moeder zei me ooit... "Een mens lijdt het meest van het lijden dat hij vreest"
Kei waar natuurlijk, maar ja....

Hai @Kitje thanks, klopt ook wat je zegt. Meestal maak je je zorgen om dingen die nooit gebeuren, je zorgen maken helpt zowiezo niet maar goed, easier said then done. Ik ben bijna 8 weken, 21 oktober is uitgerekende datum. 

wat irritant al dat Corona gedoe. Ik hoop zo dat je daardoor niet geraakt wordt, zijn er al regels voor vliegen ? Ik dacht dat alles nu nog wel mocht.....

ik woon in het zuiden en wij moeten zowiezo waakzaam zijn, vraag me af wanneer hier de scholen gaan sluiten enzo........ben bang binnenkort al. 

Ja, dat is vaak wel zo @Hanniebal en zorgen brengen ook niks, althans niks goeds... 😉
Je bent alweer een eindje op weg zeg, kan me wel heel goed voorstellen als je blij bent als je de 12 weken voorbij bent.
Maar so far so good, vertrouwen houden. 🍀

Ja, zeer irritant gedoe, vooralsnog mag er gewoon gevlogen worden, Letland is iig zeker geen risico gebied, dus dat is het probleem niet.
Maar ik woon ook in het Zuiden, daar waar de meeste besmettingen zijn en vlieg vanaf Eindhoven.
Italie zit op slot, wat nu als NL straks ook op slot zit?
Dat baart me wel enigszins zorgen eerlijk gezegd.

Vooralsnog is er nog niks aan de hand, maar ja, ik vlieg pas over 9 dagen, in 9 dagen tijd kan er veel veranderen....
Ik wacht het maar ff af nog.

Was al op het nieuws daarstraks dat al scholen gaan sluiten, hopelijk niet allemaal, wat een drama gaat dat worden.

Vandaag bij de gyn geweest voor de echo om bms te laten meten.
Het was 8,4 mm en dat zag er goed uit volgens haar.

Het fototje door geappt naar mijn contactpersoon en dokter in Letland.
Ik kreeg vrij snel een appje terug dat ze de foto bekeken had en dat 8,4 mm heel erg goed was en dat ik door moest gaan met het protocol zoals voorgeschreven.
Dus daar ben ik blij mee., maar was op zich ook niet echt een verrassing want volgens de gyn hier in NL is mijn bms altijd supergoed geweest, daar lag het probleem niet....

Oh das mooi nieuws @Kitje, alles staat dus op groen. 

valt dit niet onder medische noodzakelijkheid? Lijkt me van wel. Ze gaan echt niet beoordelen wat je precies gaat doen en mag je zowiezo niet altijd terugkeren naar Nl?

ik zou me niet zo druk maken, in Italië zijn de besmettingen al heel lang talrijk en daar gaat het nu pas op slot. En dan zijn er nog allerlei redenen die uitzonderingen vormen hoor. Zorg maar dat je geen Corona krijgt, dat is het allerbelangrijkste. Je bent waarschijnlijk weerbaar genoeg om het te overleven natuurlijk maar ik denk dat je in dat geval wel weinig mag bewegen. Verplicht thuis enzo. Dat kan je niet gebruiken. Komt vast goed. Negen dagen zijn snel om. En de ontwikkelingen gaan nog best gestaag. 

Afgelopen drie dagen ben ik in de middag zooooo misselijk, vandaag al vanaf de ochtend. Ook heel veel last van oprispingen/ boeren. Heb al van alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen....

Ja, alles staat op groen, de donor gaat ook goed zeiden ze en ligt ook op schema om op de 15e de punctie te krijgen.
Ze  waren heel tevreden met mijn bms.
Nu is alleen het wachten nog op de uitslag van het uitstrijkje.

Weet niet of dat daar onder valt, maar denk als ze NL op slot gooien dat het lastig wordt.
En dat Corona, ja, dat overleef ik wel, daar ben ik niet bezorgd om, maar ik moet dat niet nu krijgen want dan kan ik niet weg.
Gelukkig ken ik geen mensen die het hebben, dat scheelt.
Ik hoop het maar dat het goed blijft gaan.
Tot nu toe is er nog niks aan het handje gelukkig.

Dat is vervelend dat je misselijk bent, maar denk voor jou wel een goed teken ook.
Bevestiging van zwangerschap, al is het wel lastig.
Voor oprispingen kun je Maalox gebruiken, is een soort Rennie maar dan in een drankje, kun je bij de apotheek kopen.
Vroeger werd het vergoed op dokters voorschrift, maar dat weet ik niet of dat nu nog is.
Je mag het gewoon hebben tijdens zwangerschap, het kan je helpen met die oprispingen.
Smaakt een beetje naar pepermunt, een wit drankje is het.
Rennie kan ook, maar vond de Maalox beter werken.
Heb daar tijdens de zwangerschap van mijn zoon ook last van gehad.

@Hanniebal gefeliciteerd!!! Wat een prachtig nieuws! Je hormonen gaan nu natuurlijk stijl omhoog, vandaar die misselijkheid. Hou vol meid. Wel vervelend van die oprispingen. Maalox is indd een goed idee of Antagel.

Wat betreft de gyn. Je verloskundige kan je verwijzen naar een gynaecoloog, daarvoor hoef je echt niet persee naar de huisarts. Vooral met je Asherman en je zorgen mag je in NL ook met eigen wens onder controle in het ziekenhuis. Kijk, het is niet zo dat ze in het ziekenhuis meer zorg bieden als bij de verloskundige. Je wordt nu gewoon gezien als een normale gezonde zwangere met meerdere miskramen in de anamnese. Dat kunnen verloskundigen echt wel begeleiden. Vind ziekenhuizen juist onpersoonlijker. De verloskundige heeft meer tijd voor je, ze kan je daar waar nodig verwijzen voor een extra echo. Maar je moet je natuurlijk zelf ook veilig voelen. 

@Kitje nog even en je mag naar Letland! Hoorde vandaag dat die Corona nu een als pandemie gezien wordt, weet niet hoe ze dat gaan invullen, maar denk echt niet dat je vlucht naar Letland zomaar weg valt. Dat is ook geen risico gebied en Nederland gaan ze niet helemaal op slot zetten. Als je niet kan vliegen vanuit Eindhoven, dan vanuit Amsterdam of Brussel? Maak je geen zorgen! 

Ik ben dus sinds afgelopen vrijdag begonnen met prikken. Zo wat was dat een drempel zeg om die eerste naald in mijn buik te steken 😞 Prik deed geen eens pijn (nog steeds niet) maar die vloeistof is echt wel vervelend. Aankomende zondag moet ik 2 prikjes per keer doen, dan prik ik naast Triptofem ook Fostimon erbij!! 

Ik heb niet heel veel bijwerkingen, behalve dat ik moe ben! Ik ben nooit echt heel moe, maar nu sta ik moe op en ga ik moe naar bed. Ik kan gewoon slapen overdag. En vanavond had ik mijn eerste "opvlieger". Voelde de warmte vanaf mijn buik naar boven borrelen tot ik als het ware mijn gezicht voelde opvlammen. Zooooo, weet ik ook weer hoe dat voelt....... 

Wat ik wel apart vind is dat ik menstruatiekrampen heb en bruin/rood bloedverlies heb. Lees nu net dat dat ook een bijwerking kan zijn.... Hebben jullie dat ook gehad? Ik heb vandaag voor het eerst acupunctuur gedaan, misschien dat dat het getriggerd heeft. 

Nou dat was weer mijn update! 

Liefs 😘 

Hi @Nina79 leuk om van je te horen! Thanks 

ik had zelf vrijwel geen bijwerkingen. Bij mijn tweede poging kreeg ik andere hormonen en de een na laatste die ik moest gebruiken deed de vloeistof ook gewoon pijn als ie mijn lichaam in werd gespoten. Heel warm. Echt pijnlijk (stond echt te gillen en ben redelijk nuchter, maar ik schrok gewoon en het duurde maar). Dat herken ik dus wel. Ik zou jouw symptomen wel overleggen met je gynaecoloog, soms is het beter om te wisselen of kunnen ze het helpen verhelpen met middelen. 

Zo spannend joh. Ik duim voor je. Wanneer is je eerste controle?

Ben vandaag bij de verloskundige geweest en die was echt mega lief. Zelfs een echo gehad. Ze zei ook dat als ik me echt druk maakte ik kon bellen en langskomen voor een extra echo. Het is dezelfde verloskundigepraktijk als ik bij de drie miskramen heb gehad, dus ze zijn gelukkig heel begripvol. We hebben er nu weer 1 over twee weken gepland en tussendoor ga ik naar het ziekenhuis en ergens verwacht ik dat ze dan toch een echo doen (ik krijg altijd een inwendige controle, zou zo raar zijn als het klopt wat die receptioniste zei (“je krijgt geen echo hoor”). 
toen ik vandaag de echo zag en het nog steeds goed was, slaakte ik echt een diepe zucht en kwamen er toch wat kleine traantjes. Kennelijk zit de spanning er flink in, besefte dat niet , de afgelopen dagen was ik weer relaxed. Ik heb die miskramen ook meer verdrukt dan verwerkt, je lichaam slaat je pijn ook gewoon op he. Ik vind het allemaal niet erg hoor maar ik ben normaal zo een type van gewoon doorgaan en niet zeuren, dit is best een confrontatie met mezelf. 
Maar goed, het was maar een paar dagen terug maar het was zo een verschil alweer. Ik kon gewoon al een gezichtje zien. Zo mooi! 

ik stuur jullie heel veel positieve energie en Vooral positieve zwangerschapsenergie. Hopelijk is het voor ons allemaal dit keer hartstikke raak. 

liefs!

Thanks @Nina79 maar ik maak me toxh echt wel serieus zorgen inmiddels.

Letland is idd geen risico geboed, maar hier wordt alles afgezegd en we mogen ook al niet meer naar USA.

Pandemie idd, dus dat gaat wel.echt gevolgen hebben.

Ik ben nu zo dichtbij... maar het duurt ook nog een week...

Om 13 uur schijnt er overleg te zijn en gaan ze maatregelen nemen.

Ik ben echt bang dat ze NL ook op slot gooien net als Italië.

Alle winkels dicht behalve supermarkten en het land niet meer uit.

Met angst en beven wacht ik de beslissingen maar af en ik ben geeneens ziek! 

Ik hoop zo dat het geen roet in het eten gaat gooien.

Vanaf een andere vluchthaven is ook niet zo makkelijk, niet iedereen vliegt van en naar Riga en ook niet dagelijks en bij sommigen ben je urenlang onderweg ivm overstappen, terwijl het maar 2,5 uur vliegen is....

Ik heb ook Triptofem geprikt de laatste poging met eigen eitjes en menopur.

Ik was ook heel erg moe, zelfde als wat jij beschrijft, verder had ik geen bijwerkingen.

Ik zou toch wel ff contact opnemen over het bloedverlies.

Wat fijn @Hanniebal dat je zon fijne vk hebt en zo begripvol, extra echo's, helemaal top en precies wat je nodig hebt momenteel.

Die miskramen gaan.je ook niet in de koude kleren zitten, dus is allemaal heel begrijpelijk hoe je je voelt.

Blij te horen dat alles goed gaat en de kleinebgoed groeit.

Nog eventjes volhouden en dan ben je over de kritieke grens van het eerste trimester heen en kun je nog meer en onbezorgd genieten van je zwangerschap.

Bedankt voor de positieve energie, hebben we wel ff nodig nu 🙂

@Kitje er zijn echt nog nergens vliegverboden geweest, zelfs in Italië gelden dit soort verboden niet. Zelfs voor werk mag je daar reizen en allerlei andere uitzonderingen.  
Donald Trump is een idioot. De Britten mogen wel gewoon reizen naar Amerika??? Zwaar politiek allemaal. Maak je niet druk. Er zullen vluchten worden geannuleerd door mensen, maar ik geloof echt niet dat het opgelegd gaat worden. Kijk naar alle landen die al zwaar geraakt zijn of nu geraakt worden: Google maar. Ik zie nergens terug dat je niet mag vliegen. Jij gaat volgende week gewoon je eitjes halen meid, let maar op. Zorg dat je gezond blijft. Niet naar mensen massa s en werk bij voorkeur thuis. Alle risico s uitsluiten Kit. 
Over een dikke week heb je die embryootjes in je, zullen we wedden ? 

Thanks @Hanniebal voor de peptalk, ik schiet af en toe gewoon in de stress omdat ik dan ineens denk... Het zal toch niet??
Trump is idd een idioot, dat ben ik volledig met je eens.
Letland heeft voor zover bekend (nog) geen Corona, dus dat is totaal geen probleem.
Ik zal toch blij zijn als ik daar ben hoor 🙂 
Helaas kan ik niet thuis werken, maar op het werk is niemand ziek en hebben we een protocol.
Ik ben gelukkig zelf niet super bevattelijk voor ziektes, meestal slaan ze mij over met de griep epidemieen, dus ik keep the fingers crossed dat ze me nu ook nog even overslaan.
Tot nu toe nog kerngezond, so far so good!
Ik heb de kliniek er ook nog totaal niet over gehoord trouwens.
Nog een week te gaan, vind het zo spannend worden ook nu.
Zondag is de punctie al. 😊

Nee @Kitje gaat echt goed komen. Mensen gaan nog volop op reis en wat @Hanniebal zegt is er nergens nog echt een vliegverbod. Trump is een idioot, zelfs zijn eigen volk heeft geen begrip voor deze actie van hem.

Het moeten bijna "zombie"- taferelen worden willen ze alles plat gaan gooien en dat gaat precies NOOIT gebeuren. Don't worry..... Niet stressen, neem lekker een massage en ga ontspannen voordat je gaat 🙂 

Ik heb trouwens gebeld met het ziekenhuis vanwege dat bloedverlies en die buikkrampen. Afgelopen nacht echt weer menstruatiekrampen gehad. Werd er wakker van en kon niet meer slapen van het piekeren. Blijkt er bij te horen omdat ik met de pil ben gestopt dus menstruatie komt weer op gang. Ondertussen moet Tripto ervoor zorgen dat mijn eitjes zicht gedeisd houden. 

Kan ik ook weer mentaal verder, want met die bijwerkingen kan ik wel dealen zolang het geen effect heeft op mijn traject!

@Hanniebal wat een lieve verloskundigen heb je, en zo hoort het ook! Soms mogen ze ook echt buiten het "protocol" werken, hallo ze werken met zwangere vrouwen en daar past niet altijd een protocol bij.