Jump to content
Kitje

Zijn er nog 40+ meisjes hier? :)

Recommended Posts

@Kitje wat een goed nieuws van de bevruchtingen! Die gaan lekker op je wachten en dan Kun je hopelijk snel, zodra dit voorbij is, je tp krijgen. 

En super fijn dat je geld terug krijgt van je vlucht. Jammer van het hotel. Zou denken dat dit onder overmacht valt.... apart. Ook omdat je indd je meds nu langer moet slikken en dat is ook een kostenplaatje. 

@Hanniebal snap je bezorgdheid goed maar het kan dat je ups and downs hebt. Hoop dat je deze dagen terecht kan bij je verloskundige want België gaat op slot....

En wat echo praktijken hier in NL, alle eigen verzoek echo's worden/zijn geannuleerd. Alleen de medisch noodzakelijke echo's worden gedaan, dus bloedverlies, buikpijn, termijn, 20 weken en evt groei. Alles wat daarbuiten valt helaas niet. Dat is zo afgesproken door de beroepsvereniging van verloskundigen en echoscopisten.... 

Probeer het wel misschien dat je verloskundige iets kan betekenen!

Ik heb nog steeds beetje bruin (licht) bloedverlies en wacht tot het stopt zodat ik weer kan proberen spontaan zwanger te worden. Zoals het ernaar uitziet gaat dit nog best lang duren. Als China nu pas beetje opkrabbelt (na 3 maanden) dan zit ik denk ik echt niet in april aan mijn traject..... 

Af en toe bekruipt me een wanhoopsgevoel omdat ik eind dit jaar 41 word en wil zo graag in elk geval 1 kindje.... 

@Kitje @Nina79

nou ik heb geluk, na 10000 keer bellen kreeg ik ze te pakken en ze zei dat ze open blijven voor medische noodzaak en mijn echo van vrijdag valt daaronder. 1 zorg minder😢

ik had vandaag ook mijn intake bij verloskundige (wat ivm Corona telefonisch was) en die was ook best relaxed. Ze zei dat als ik veel slapeloze nachten had en stress ervan dat ik altijd mocht bellen en dat er dan zeker gezocht zou worden naar een mogelijkheid voor een extra echo. Dat moest zeker lukken. Das wel mega fijn. 
Misschien ook wel een groot voordeel dat ze me van de eerdere miskramen kennen en ook weten dat ik eigenlijk niet zo snel bel of om dit soort dingen vraag. Ze gingen ook zelf bellen met mijn gynaecoloog om te kijken wat ze voor verdere ondersteuning bij Ascherman of anderszins konden bieden, zo lang ik niet medisch was. 

Voel me daarmee erg gezegend, vooral in deze gekke Corona tijd waar alles op slot lijkt te gaan. 
mooie opsteker! 

zo lief dat jullie zo met me meeleven. Echt voel ik me zo gezegend mee. Je kan dit soort dingen toch bijna niet aan mensen kwijt. Ik hoor al snel: joh komt goed!!

en dat remt me zo af. 
Ben zo gevoelig daarin, dan denk ik laat maar zitten. Ik zeg niets. En ik ben best al een binnenvetter. Maar als mensen totaal niet willen begrijpen dat je na drie miskramen in je broek pist van de zenuwen..........zo dom reageren....dan laat ik het maar. Ik voel me zowiezo al een zeurpiet. Zelfs naar mijn man hoor. Je houdt het meeste gewoon voor jezelf. Als ik het hardop uitspreek voel ik me als zo een sukkel, dan denk ik meteen: ja waarom kan je niet gewoon ophouden met dat gestress en positief afwachten??? 
maar snachts lig ik dan wakker

pfffffffff the mind is a mysterious thing....

maar goed, het is heerlijk weer en ik heb positieve berichten gehad. Jeeeeeee🥳🥳🥳

Hoe is het met jullie ?

nog erg verdrietig ? 

ik snap je zorg @Nina79 maar 41 of 41,5 is echt niet zo erg of anders. Die paar maanden gaan heel langzaam voorbij, dat begrijp ik, zeker als je het nu nu nu wil. Maar als je van een afstandje kijkt: een paar maanden is geen groot verschil in je kansen ofzo. Echt niet. Dat is echt niet de bepalende factor. Dat kindje komt er wel. 

@Nina79 hotelkosten krijg ik ook terug, misschien heb ik het er niet goed neergezet.
Dat was al betaald, maar gezien de omstandigheden kon ik gratis annuleren.
Is via Booking.com gegaan, dus dat duurt dan een paar dagen.
Is niet zo erg, was 55 Euro ongeveer, dus geen gigantisch bedrag.
Van de vlucht hebben ze al in mijn account gestort, idd + 20% dus volgende keer ff kijken, als de vlucht duurder is dan kan ik het daaruit betalen en als die goedkoper is laat ik het restant overboeken naar mijn rekening.
Het is wel 2 jaar geldig, dus dat is wel fijn, kan ik ff laten staan.

Ik snap je, Nina, we worden iedere maand weer een maandje ouder en de maanden die gaan tellen op onze leeftijd.
Maar 41 is nog geen dramatisch verschil met 40 hoor, no worries.
Pas na 43 gaat het zo hard achteruit dat het een stuk lastiger wordt, maar zo ver ben je nog lang niet.
Je hebt nog wel eventjes tijd.

@Hanniebal Wat fijn dat je toch terecht kunt vrijdag voor je echo en dat je vk zo meedenkt met je.
Als je maar vraagt dan komen de oplossingen vaak ook wel.
En je bent geen zeur hoor, daar is dit forum nu net voor om alles wat je bezighoudt kwijt te kunnen zodat je niet hoeft op te kroppen.
Bij mensen die snappen wat jij voelt en bedoeld.
Dus zet het gewoon lekker neer waar je mee zit, een luisterend oortje (of lezend oogje in dit geval) zul je hier altijd vinden.
En de mind kan behoorlijk met je fucken idd.
Het is bijna vrijdag meis, nog 2 nachtjes en dan ga je je kindje zien en hopelijk ook ietsje minder gestrest de rest van je zwangerschap tegemoet.

Dan hier nog nieuws...
Ik krijg zojuist een mailtje van de kliniek in Letland dat er van de 5 embryo's nog maar 2 over zijn.... 😥
2 Dag 3 embryo's maar uit 7 eitjes van een jonge donor....

Ik had uit 3 en 4 eitjes ook 2 dag 3 embryo's en ik ben een stuk ouder.
Dus ik ben beetje teleurgesteld nu...
Was zo hoopvol maandag, 5 embryo's nu nog maar 2....
Ze waren wel heel mooi zeiden ze, maar ja, nu nog afwachten of ze verder groeien naar dag 5....

Ze vroegen ook of ik al beslist had of ik nog een extra punctie wilde laten doen met deze zelfde donor.
Dat moest ik nog laten weten, maar Corona kwam om de hoek kijken.
Ik ga dat maar laten doen dan denk ik, want 2 is wel heel mager....

Vrijdag krijg ik weer een update of ze kunnen worden ingevroren.
Hopelijk dat ze dan deze 2 iig kunnen invriezen... Anders is het ook nog eens allemaal voor niks geweest....

Het pakje wat ze opgestuurd hebben met de meds die ik volgende week nodig heb (ivm afbouwen) is nog steeds in Letland en beweegt totaal niet bij de DPD dus ik voel de bui al hangen dat die ook niet op tijd zijn...
Hoor nu op het nieuws dat er bij grenscontroles 20 tot 30 uur gewacht moet worden....
Dat gaat lekker, die moeten de grens over bij Letland, Polen, Duitsland, Nederland.... 

Zo, hier ook even gezeur... 😔

@Kitje dat is een tegenvallende score ja. Balen hoor. 
toch denk ik dat het voor een 1ste zwangerschap genoeg kan zijn. Je hebt goed bms, en met jonge eitjes heb je minder risico op problemen met delen enzo. Die tweede punctie zou ik doen als tweede kindje van dezelfde donoren en natuurlijk je back up, mocht het onverhoopt toch niet gaan zoals gehoopt dan heb je meteen wat achter de hand.

Moeilijke beslissingen allemaal he. Sjonge jonge.......

moet je heel lang vantevoren aan de meds? Gaat dat in met je nieuwe cyclus ofzo ? 20 of 30 uur vertraging is nog haalbaar toch ? 

wat een K pech allemaal voor jullie. Echt geen andere woorden voor. Sorry. Vind jullie bijzonder sterk hoor. Petje af! 

Ja, vond het zelf ook super tegenvallen... 🙁
Ik ga nog ze nog wel vragen wat er met die andere 3 emmy's gebeurt is dan.

Voor die tweede punctie, ze hebben me aangeboden een tweede punctie te doen met dezelfde donor voor het bedrag wat ik al had afgesproken, dus geen meerkosten omdat ik het programma van 12 eitjes had gekozen en er nu dus "maar" 7 had, of een andere donor (wil ik liever niet want wil een tweede kindje graag biologisch 100%) ze hebben daarom de helft van het zaad terug ingevroren, daar hadden ze genoeg van, of ik laat het bij deze wat ik nu heb en hoef dan minder te betalen.

Maar dat moet ik dan wel nu laten weten omdat de donor dan ook weer aan de meds moet om de cyclus synchroon te houden.
Dus dat ga ik dan maar doen, want ik heb er toch al de helft van betaald....
Is ook maar de vraag of deze donor over een jaar nog wil en denk niet dat het aanbod dan nog geldt.

Vind 2 dan wel krapjes, stel het lukt niet, dan heb ik niks, daarbij had ik toch al besloten voor het duurdere programma te gaan dus daar had ik ook rekening mee gehouden.
Als ze dan bij een volgende punctie weer 2 emmy;s hebben, dan heb ik er 4, dat zou genoeg moeten zijn en als dat ook niet lukt, dan hou ik er definitief mee op, dan heb ik alles geprobeerd.

Die meds die ik krijg moet ik deze week en komende week gebruiken, dat is om af te bouwen, schijnbaar mag je daar niet plotsklaps mee stoppen want dat kan problemen geven later met je bms opbouw waardoor innesteling dan moeilijker gaat.
Dus het is heel belangrijk wel dat ik ze op tijd heb en de grens met Polen is volledig dicht....
Ik vrees het ergste.

Wij zijn allemaal sterke vrouwen @Hanniebal ook jij.
We gaan toch steeds maar door om onze wens te verwezenlijken, dat maakt ons sterke powervrouwen... 😊

Ok, nog meer stof om na te denken... Meedenken mag 😊

Ik krijg net een mailtje van de kliniek.
Ze vinden het zelf ook erg jammer dat er slechts 2 emmy's over zijn.
Deze 2 zijn wel van goede kwaliteit, althans, dat waren ze gister.
Morgen krijg ik een update hiervan en laten ze me weten of ze goed genoeg zijn om in te vriezen.
De andere 3 zijn op de tweede dag gestopt met delen.

Ik heb ze gevraagd hoe het zit met deze donor en de kansen op goede eitjes bij een volgende punctie.
Ze hebben geantwoord dat ze niet zo goed als verwacht heeft gereageerd op de meds en dat ze nu zeker en maand rust moet hebben, maar dat de kans daarna groot is dat ze ook dan weer niet zoveel eitjes zal hebben, ongeveer 6 verwachten ze, maar kan ook minder zijn, of een enkel meer, maar zeker niet veel meer.

Omdat ze daar ook graag willen dat ik zoveel mogelijk kansen benut en ze het ook nog eens heel rot voor me vinden dat alles zo last minute niet door is gegaan hebben ze me 2 nieuwe opties aangeboden, naast de optie dat ik nog altijd natuurlijk de donor kan kiezen die ik in eerste instantie had uitgekozen, die optie heb ikook nog steeds.

Optie 1: Ze hebben van een andere donor 8 eitjes van goede kwaliteit in de cryo bank, ze heeft alleen wel een andere bloedgroep dan ik, maar wel negatieve Rhesusfactor, de mannelijke donor heeft wel dezelfde bloedgroep als ik, omdat ze nog zaad van hem hebben, kunnen ze deze 8 eitjes bevruchten, ik mag ze alle 8 hebben en daarnaast heb ik dan ook nog die 2 emmy's die daar nu in de oven liggen te kijken, die vriezen ze sowieso in.
Deze donor heeft zelf 3 gezonde kinderen.
Ik kan dan een verse tp krijgen.

Optie 2:  Ze hebben nog een vrouw in hun database met precies mijn bloedgroep, maar zij is momenteel niet beschikbaar, ze moet geopereerd worden vanwege een hernia, ze heeft 2 gezonde kinderen zelf, maar ze weten niet wanneer zij beschikbaar komt, ze kunnen haar een punctie laten doen met een verse tp, alleen moet ik dan geduld hebben (wat ik niet heb want ik ben intussen al een jaar bezig met dit traject en word er niet jonger op).
Ook heeft zij donkerbruin haar en ik ben blond, de mannelijke donor heeft wel blond haar.
Eigenlijk vind ik deze optie niet de meest ideale.

Voor mijn gevoel zou ik dan nu moeten kiezen tussen de donor die ik al had, of de 8 eitjes die daar in de cryo bank liggen en hopen dat daar meer emmy's uitkomen zodat ik misschien genoeg heb aan die emmy's.....
Of, als dat niet genoeg is, dan moeten accepteren dat als ik een tweede poging wil doen voor een broertje of zusje dat het dan niet 100% biologisch hetzelfde is?
Maar 50%?

Wat zouden jullie doen?
Ik neem toch wel mijn eigen beslissing hoor, maar ik ben benieuwd naar wat jullie zouden doen in deze situatie?

Het is er niet simpeler op geworden zo.
Oja, er worden geen extra kosten aangerekend voor alle opties.

Hai @Kitje wat lastig zeg. Zit er al vanaf de middag over te denken maar poeh poeh way moeilijk. 

optie 2 valt eigenlijk af he.

het is of nog een keer een punctie van je eerste (tegenvallende) keus of de twee goede Emmy’s en nog 8 eitjes van een ander, waar je natuurlijk ook moet Afwachten hoeveel goede Emmy’s dat oplevert. 
als van die 8 eitjes wel veel goede bevruchtingen komen, heb je misschien genoeg voor 2 kindjes (pogingen daartoe). Aangezien je nu al weet dat je eerste keus tegenvalt (2 van 7), zou ik denk ik geneigd zijn die 8 eitjes te laten bevruchten in de hoop dat daar meer dan 4 goeie uitkomen. Dan kun je voor beide pogingen wellicht bij die Emmy’s van je “tweede keus” terecht. Je weet het natuurlijk nooit maar van je eerste keus weet je dat het tegen gaat vallen en daar zou ik dan logischerwijs niet op inzetten. Zou ik eerder voor die ander gaan en hopen dat dat veel beter is ( en je houdt je 2 goede Emmy’s ook nog, dus die optie van twee kindjes die 50 procent dna delen heb je zowiezo als reserve optie, voor als die 8 niet leiden tot hoog aantal goede Emmy’s). 
tot slot: je hebt maar 1 goede Emmy nodig he, voor een kindje!  In mijn ogen heb je echt heel veel kans nu met die jonge eitjes. Zelfs met 4 goede Emmy’s moet het lukken joh. Zoals je zei: het ligt op 50 procent he, das echt hoog. 
Dit gaat zowiezo tot kindjes leiden (1 in ieder geval: dat geef ik je op een briefje) . 

big hug en veel wijsheid Kit

@Kitje @Nina79

echo was gelukkig prima.
Hartslag en grootte, klopte als een bus. 
9 weken 2 dagen (volgens ivf traject, neem aan dat dat gelijk staat aan de termijnecho tzt). 

pfffffffffff breath out😃

Thanks @Hanniebal voor je feedback, ik zal zometeen mijn hele ego verhaal hier neerzetten, maar eerst dit.
Wat ontzettend fijn dat je echo prima was en dat alles klopt.
Wist ik wel! En ik hoop dat jij er zelf nu ook steeds meer in gaat geloven.
Je komt steeds dichter bij de 12 weken grens nu, ik ben echt zoooo blij voor je!
Ik weet eigenlijk niet hoe dat gaat met de weken met een IVF traject en hoe je dat dan zou moeten berekenen.
Heeft de arts daar niks over gezegd dan?
Hoeveel weken je precies bent?
Anders heb je op Freya een berekening die je kunt gebruiken daarvoor:

https://www.freya.nl/kinderwens/zwangerschap-en-kind/zwangerschapsduur-en-uitgerekende-datum/

Dan nu mijn verhaal....

Het is geen makkelijke beslissing om te nemen, daarom heb ik gister ook vragen gesteld over de donor van de 8 eitjes.
De optie van de donor die een operatie moet ondergaan valt eigenlijk op dit moment af omdat ze me niet kunnen zeggen of en wanneer ze dan weer zou willen doneren.
Vandaag heb ik eea aan antwoorden ontvangen.

Om te beginnen goed nieuws, mijn meds zijn gearriveerd!
De 18e waren ze nog in Polen en toen kreeg ik ineens een mailtje dat het vandaag bezorgd zou worden.
Om 6 uur vanmorgen was het pakje op het depot in Oirschot en om 13.20 uur stond de bezorger aan de deur.
Ben erg blij dat het gelukt is en dat ik ze op tijd heb.

Dan de 2 emmy's.... In de mail van vanmiddag stond dat de embryoloog ze bekeken heeft vandaag maar dat ze nog niet in het blasto stadium waren aangeland.
En om ze te kunnen invriezen moeten ze daar wel zijn.
Dat stadium bereiken ze op dag 5/6 en zou dus uiterlijk morgen zijn.
Ze laten me dus morgen weten of ze dat stadium behaald hebben en of ze ingevroren kunnen worden.

Dan de antwoorden op de vragen die ik heb gesteld op de 8 bevroren eitjes.
Ze geven aan dat de kans dat ze goed ontdooien groot is, maar wel iets kleinere kans dan de 97% die ze aangeven bij cryo's.
Ze hebben geen percentage genoemd, ze zeiden: Een klein beetje minder dan 97%, maar niet veel.
Eenmaal ontdooid is de kwaliteit even goed als een vers eitje en alleen hele goede eitjes kunnen worden ingevroren, dus de kwaliteit van de eitjes is goed.
Deze donor is 30 jaar en heeft 3 gezonde kinderen zelf.

Ik had ze ook gevraagd naar eerdere ervaringen met haar en ik zal even knippen en plakken wat ze daarover schreven.

We have looked into this donor’s previous cases and the results were:

1) First case was with fresh eggs and donor sperm. Out of 9 good quality eggs we received and frozen 5 embryos on day 5.

2) Second case was with frozen eggs and donor sperm. Out of 12 good quality thawed eggs we received and frozen 6 embryos on day 5.

3) Third case was with fresh donor eggs and patient’s husband sperm. Out of 8 good quality eggs we received and frozen 2 embryos on day 5.

Ik heb ook donorzaad, dus ik kan het beste denk ik dan uitgaan van 1 en 2 en daarbij zie ik dat ruim de helft ervan bij haar ingevroren kon worden, een heel stuk meer dan met de donor die ik nu heb (2 uit 7 die dag 5 bereiken en nog steeds maar de vraag of ze ingevroren kunnen worden).

Iedere cyclus kan anders zijn, maar uit mijn eigen ervaring is gebleken dat het toch wel iedere keer ongeveer hetzelfde is.
Bij mijn puncties had ik 4 eitjes en 3 emmy's, 3 eitjes en 2 emmy's en 2 eitjes met 1 emmy.
Was allemaal wel dag 3 en ik weet niet of ze dag 5 behaald zouden hebben, maar de donor had 5 embryo's waarvan 3 op dag 2 al gestopt zijn met delen, dus die hebben niet eens dag 3 gehaald.

Ik kan nu 2 gokjes nemen....

Gokje 1 is toch voor de eerste donor weer gaan, hopen op meer eitjes en iig weer 2 emmy's zodat ik 4 kansjes, de kliniek schrijft dit over deze donor:
It is possible to stimulate the same donor, but she didn't have a very good response to stimulation medications this time, as we were only able to get 7 good quality oocytes (usually it is more for donors) and next time may be not different. If you wish to have a 100% sibling, we can stimulate her again, but most likely she will need to take some rest and skip a month, so her body gives better oocytes next time.

Gokje 2 is dan kiezen voor die 8 bevroren eitjes, hopen dat ze allemaal goed ontdooien en dat er 4 emmy's uit zouden kunnen ontstaan.
Dan heb ik 4 kansjes van deze donor + eventueel nog de 2 emmy's die ik nu al heb (er vanuit gaande dat ze ingevroren kunnen worden).
In geval dat ik lucky enough ben dat er misschien 2 kindjes uit zouden kunnen komen en het niet met die 4 zou lukken dan heb ik er 2 achter de hand maar die zijn dan 50% biologisch van elkaar.

Dus dan moet ik daar nu over nadenken of ik dat erg vind of niet.....
En welke gok te nemen en dat vind ik echt heel lastig.

De kliniek heeft aangegeven dat ik er rustig even over na kan denken en no rush, dus ik neem ff de tijd en wacht ook morgen nog af of ze de emmy's kunnen invriezen, want als dat niet kan dan is de keus niet moeilijk meer, dan kies ik voor de 8 bevroren eitjes.

Ik heb ze ook nog gevraagd hoe dat dan zit met de bloedgroep en daar schreven ze dit op

Doctor said that the chances for success of the procedure are the same as with 0 (I) negative donor, since this is negative blood type too, but there is a chance that it may affect a pregnancy later if there will be a blood conflict with the child during pregnancy.

Dat laatste maak ik me niet zo heel druk om want dat heb ik met de zwangerschap van mijn zoon ook gehad, omdat ik - bloed heb en zijn vader + was de kans heel groot dat mijn zoon + bloed zou hebben en dat had hij.
Ik heb geen problemen gehad tijdens mijn zwangerschap en met zijn + bloed waren de risico's nog groter op complicaties, dus dat durf ik wel aan, zou voor mij niet perse een dealbreaker zijn.

Ook hebben ze gezegd over de bevroren eitjes dat als ze niet goed zijn achteraf of niet goed ontdooien dat ze die dan niet gebruiken en dat we dan alsnog kunnen gaan voor een punctie met de donor die ik in eerste instantie had uitgekozen.

En er worden geen extra kosten berekend.
Ze doen wel echt hun best om het voor mij zo goed mogelijk te doen, dat waardeer ik wel enorm.

Ook hebben ze aangegeven dat ik een online consult (geen kosten) kan hebben nog met de dokter om eea te bespreken.
Maar ik vind dat lastig, heb dat een keer eerder gehad, ze belt dan via Whatsapp, maar ik vind die verbinding niet top.
Als ik met iemand uit NL bel via Whatsapp heb ik regelmatig dat stukken wegvallen, halve woorden of zinnen en dan zitten we in onze eigen taal.
Dat gebeurde dus ook met dat online consult en dan spreken we allebei niet in onze moedertaal en een telefoongesprek in het Engels voeren vind ik al lastiger dan gewoon zo babbelen en mijn Engels is echt wel prima.
Toen ik de dokter aan de telefoon had heb ik maar de helft ervan begrepen en veel dingen later per mail toch nog eens nagevraagd.
Maar vind het wel tof dat ze het aanbieden.

Heel verhaal... Sorry....

@Kitje Dankje !! Means a lot!!

ja, klopt ik heb een datum. Ergens had ik het ook zelf berekend op een site en kwam helemaal overeen met wat ze bij de ivf kliniek zeiden. Toch is dat een ongeveer datum of niet ? Ze gaan exact uit van datum punctie meen ik. Terwijl in je lichaam het misschien pas later innestelt.

bij de kliniek zei de arts vandaag ook: komt overeen met 9 weken, terwijl ik 9+2 ben. De verloskundige in Nederland was daar vorige keer veel preciezer in. Misschien is het een verschil in cultuur ofzo. In België gaat het totaal anders. Anyways. Tis goed! Zal bij de termijnecho wel bezien of het exact op 21-10 blijft staan of nog een dag ofzo wijzigt. Zoveel verschil zal het niet zijn. Je normale uitgerekende datum, eerste dag laatste menstruatie, is natuurlijk ook een fictieve bij benadering datum. 

@kitje

super dat je meds op tijd zijn: woeheeeee

heel fijn

nou, dan wacht je dus morgen af (Fingers crossed) en ik neig dan nog steeds naar optie 2 ivm de hogere kansen en hopelijk de back up van de twee Emmy’s. Valt wel tegen de score van die eitjes, althans, dan ligt niet alles aan onze leeftijd he, zo gaat het dus in de natuur. 

ik zou echt wel om een goed telefoongesprek vragen liefst via Skype (dat geeft een goede verbinding wereldwijd) en liefst video call. Ze moeten dat gewoon voor je regelen. Kleine moeite. En je hebt kans dat je dan toch een beter idee hebt dan via zo een e-mail. Tis ook makkelijker meedenken en mensen zijn aan de telefoon toch meer geneigd hun eigen (in dit geval deskundige) mening te geven, dat is net wat je nodig hebt lijkt me. 

het klinkt wel echt als een goede kliniek hoor, ze komen onwijs bereidwillig over. 
super goede keuze! 

ik hoop dat de landsgrenzen binnenkort weer opengaan en dat je eindelijk weet, een beter beeld krijgt,  wanneer je een kindje zou kunnen gaan verwachten. 

ik duim voor je en ik probeer zo goed als kwaad echt serieus met je mee te denken. Wijsheid toegewenst ! 

De innesteling heeft niet echt iets te maken met de uitgerekende datum @Hanniebal maar de bevruchting wel.
De innesteling kan namelijk ook tussen een bepaald tijdsbestek plaatsvinden, dat is niet perse op dag zoveel van de cyclus maar tussen dag zoveel en zoveel.
Omdat ze normaal gesproken niet weten wanneer de bevruchting precies is, in geval van mannetje en vrouwtje vrijen en vrouwtje wordt zwanger, dan weet je dat niet.
Of het moet zijn dat je 1x in die maand gevreeen hebt en dan zwanger bent, maar dat lijkt me sterk dat koppels dat zo doen 😂

Dus normaal gezien zwermt daar een lading kikkervisjes rond en dan hop daar is het eitje en zwemt er eentje naar binnen, daarna duurt het dan nog enkele dagen voordat het bevruchte eitje de rest van de reis aflegt en innesteld.
Niemand weet of dat gebeurt op dag 12, of 14 of mss wel 16 van de cyclus...
De dag die je wel zeker weet is de  eerste dag van je laatste menstruatie, daarom gaan we uit van die datum.

Met een IVF poging is dat anders, want dan weet je wel precies de datum van de bevruchting, daarom kunnen soms de berekeningen niet (helemaal) kloppen, maar dat is idd dagjeswerk en scheelt niet een week of zo.
Het zou idd kunnen dat ze dat in Belgie anders doen, hier in NL is het ook heel precies.
Weet nog met mijn zoon toen, die is toen geboren, 34+2 stond op zijn papiertje....
Terwijl ik zelf altijd zeg dat hij 6 weken te vroeg is geboren, terwijl het officieel gezien 5 weken en 5 dagen is, maar dat vind ik dan zo een mond vol.

Verder schijnt maar iets van 5% van de kindertjes precies op de uitgerekende datum te komen, 7% komt veel te vroeg (voor 37 weken) en de overige 88% komt dus tussen 37-40 weken of iets later dan 40 weken....

Ik zou gewoon van die 9+2 uitgaan voor nu en als het nog veranderd hoor je dat bij een volgende controle wel.
Heb je nu in NL bij je vk ook nog een echo binnenkort?

Ja, moet morgen dus maar weer afwachten hoe het dan zit met de emmy's en of ze beide ingevroren kunnen worden.
Let's hope so.

Ik vond het ook tegenvallen en heb ook het idee dat het de kliniek ook tegenvalt.
Lees beetje tussen de regels door dat ze meer kansen aan die andere donor (met de 8 bevroren eitjes) geven.

Vorige keer dat ik een gesprek had met die dokter was via Whatsapp bellen.
Maar ik vind de verbinding met Whatsapp bellen niet best.
Heb altijd een hekel aan als mensen met Whatsapp gaan bellen, vaak vallen zinnen of woorden weg, maar in je moedertaal kun je die woorden dan zelf wel bedenken.
In het Engels en dan ook nog een medisch gesprek vond ik heel lastig.
Ik kan idd evt vragen of het via Microsoft Teams kan, Skype heb ik niet.
Teams gebruik ik met mijn werk nu, sinds ik thuiswerk en dat werkt super en kun je elkaar ook zien, wat voor mij makkelijker is dan telefonisch.
En mijn Engels is echt wel prima.

De kliniek komt op mij ook heel bereidwillig over, ze zijn wel echt met me begaan wat heel fijn voelt.
Ook heb ik een contactpersoon die ik altijd kan appen en zij beantwoord altijd heel snel.
Ze zoeken alles uit en reageren vlot en uitgebreid.

Verder heb ik gevraagd of zij denken of ik in april verder zou kunnen.
Hun land is closed tm de 14e, maar in Letland zijn maar heel weinig besmettingen.
Misschien gooien ze het na de 14e wel weer open.
Ik heb ze gevraagd of ze dat in de gaten zouden willen houden.

Ze zeiden daar over dat het wat hun betreft absoluut kon, zij zijn niet dicht en medisch gezien kan dat ook, zeker me een cryo tp of bevroren eitjes.
Dan kun je redelijk last minute beslissen omdat je niet een donor hoeft voor te bereiden, maar alleen mij.
Het risico wat ik dan neem is dat ik weer meds slik voor niks al het achteraf toch weer niet door kan gaan omdat de closure van Letland na 14 april aan houdt.
Maar ja, daar kan die kliniek helaas ook geen zinnig antwoord op geven, die zijn afhankelijk van hun regering en die zijn ook niet zo scheutig met de informatie.
Ze krijgen maar info voor max 3 dagen.

Bij Wizzair kan ik vanaf 16 april wel weer boeken.
Eindhoven Airport is ook open.
En de tp is zeker na  16 april.

Ik kan dan het risico nemen, of niet.
Maar ja, kan het dan de maand erna wel? Of gaan grenzen opnieuw dicht als ze eerst open zijn geweest?
Niemand weet het, situatie kan nog een week duren of nog een jaar....
Dat is afwachten en hopen for the best.

Dank voor het meedenken, wordt zeer gewaardeerd. 😘

Posted (edited)

@Hanniebal gefeliciteerd met de goede echo! 9 wk en een paar dagen, die kleine zit wel goed daar de komende maanden 🙂 Fijn dat je verloskundige bereidwillig is geweest je voor de echo te laten komen. 

Als de IVF kliniek jou een AT datum heeft gegeven dan blijft dat ook zo staan, ook bij je verloskundige. Die wordt niet aangepast meer, er wordt alleen gekeken naar of de baby conform groeit. En of dat een paar dagen scheelt met wat ze in de kliniek hebben gezegd maakt dan niet uit. Het is anders als je zelf spontaan zwanger wordt, dan tel je die 2 wk op bij je eerste dag laatste menstruatie en wordt het zo ongeveer berekend. Maar dan nog, de echo is de gouden standaard, omdat je niet precies weet of je in die cyclus eerder of later een eisprong en dus bevruchting hebt gehad. 

Hoe gaat het met je klachten? Kun je al wat meer genieten van je zwangerschap?

Volgens mij heb je dan over ca 2 weken je termijnecho toch? 

@Kitje zo wat een keuzes moet je maken! Ben je al wat wijzer inmiddels over of de emmy's ingevroren kunnen worden?

Ik zou "gokje" 2 doen, omdat die toch iets meer kansen heeft op goede emmy's en de back up van die andere donor. Het is en blijft een gok maar lijkt wel de beste te zijn. De kans dat die eerste donor dezelfde of misschien minder eitjes kweekt is wel aanwezig. En nu weet je dat er bij die andere 8 klaarliggen! Als ik de Engelse tekst lees, dan lijkt het indd ook of ze meer kans geven met donor 2. 

Wel een goed idee om nog even goed in gesprek te gaan en alles rustig af te wegen. Superfijn dat ze zo met  je meedenken en je tegemoet komen, want ze waren wel overtuigd van meer eitjes in het begin. En nu het anders heeft uitgepakt willen ze je ook niet in de koude kleren laten zitten. Vind dat ze heel professioneel overkomen.

Wens je veel wijsheid toe! Wat zegt je vriendin? Of bespreek je dit niet met haar? 

Ik had het trouwens mijn moeder en zusjes verteld toen ik gestart was met het traject. Vond het wel fijn dat iemand het wist van mijn naasten. Voor de rest niet aan mijn vriendinnen of collega's verteld. Hoe hebben jullie dit gedaan? Wel verteld of niet en aan wie?

De afgelopen week ben ik heeeeeeel druk en gestressed geweest omdat mijn ouders in Marokko waren en wij ze heel snel hier naartoe wilden halen. Ze zouden daar blijven tot 10 april, en mijn pa had meds tot die dag mee....(hij is hartpatiënt). Maar thank God hebben we met moeite een ticket terug kunnen vinden en zijn ze hier. De volgende dag ging het daar op slot.

Dus nu even geen spanning 🙂 Even die cortisol omlaag, want ga voor een spontane zwangerschap nu ik toch niet behandeld kan worden! Ben bewust bezig met mijn voeding, vitamines en accupunctuur. Ga dit keer geen ovulatietesten doen en niet spastisch doen over vrij-momenten. 

Gelukkig ben ik volgende week 1,5 week vrij, had vakantie opgenomen om lekker weg te gaan. Maar blijf nu lekker thuis. En nu helemaal met mogelijk een lock down in zicht, denk wel dat dat gaat gebeuren in NL. 

Meiden stay safe en tot "schrijfs" 😘 

Edited by Nina79

Dankje @Nina79 ! Super lief. 
Ik ben nog wel veel misselijk maar dat komt vast wel goed. Kan niet wachten tot na de 12/14 weken, dan kan ik wat meer genieten. Ik ben er wel al wat meer ontspannen in maar niet helemaal en met die misselijkheid........vind ik gewoon doorkomen en niet genieten. Maar ik heb het er graag voor over. Volgende week maandag heb ik weer een echo. Ik denk dat dat gelijk de termijn echo gaat zijn. 

wat goed dat je probeert spontaan zwanger te worden, zou ik je ook aanraden. Ik zou wel een beetje letten op je ovulatie dagen ( dat je dan ook wat doet ) maar inderdaad, niet spastisch !! Dat helpt niet. 

Fijn dat je ouders terug hebben kunnen komen! Ik ken nog wel een paar mensen die daar vast zitten en die zijn niet blij !! Vriendin van mij ging voor een paar dagen........zit er nu waarschijnlijk weken🙈En het is nu geen bal aan: iedereen moet binnen zitten. Dan ben je toch liever in je eigen huis. 

Over de ivf heb ik het wel een aantal mensen verteld, moeder en zusje en paar vriendinnen. Gewoon omdat het proces zou zwaar was en ik dacht dat het wel een hele poos zou gaan duren. Ik vind het fijn om dat dan niet in mijn uppie te ondergaan. Ik had mijn moeder en zusje nodig als oppas, dus daar ontkwam ik niet aan. En vriendinnen meer als uitlaatklep. 

toen ik eenmaal zwanger was vond ik het wel irritant en heb ik het een beetje voor mezelf gehouden maar dat was toen wel lastig. Ik zei dan dat ik nog aan de meds zat ofzo. Gekke is dat die spanning rondom de zwangerschap ik liever voor mezelf hou dan deel. Ach ja, zo zie je maar, de behoefte is niet zo zwart wit, kan zelfs per persoon van moment tot moment verschillen. Mijn moeder vind het heel moeilijk nu met al die miskramen achter de rug, als ik dan maar even onzekerheid toon, slaapt ze niet. Maakt ze zich zo een zorgen. Lastig vind ik dat. 

maar goed, ik heb er een steeds beter gevoel over gelukkig. Het is voor mij nu al een wonder, met mijn ei kwaliteit en magere hoeveelheid. Had dit totaal niet meer verwacht. Ik tel mijn zegeningen.  

dank voor al je steun! 

Wat fijn @Nina79 dat je ouders net op tijd terug hebben kunnen komen.
Daar moet je toch niet aan denken dat die daar voor weet ik hoe lang vast zouden zitten?
Wat een nachtmerrie lijkt me dat.
Zit je daar ergens ver weg van familie en vrienden in een vreemd land, vast op je hotelkamer... Niks te doen, niks te beleven.
Dan kun je maar beter een soort van opgesloten zitten in je eigen huis....
Heb je iig je eigen spulletjes en je familie dichtbij, ook al kun je velen niet bezoeken, het feit dat ze dichtbij zijn is dan al genoeg toch?

Nee, ik heb niemand iets verteld uit mijn omgeving van mijn plannen, eigenlijk meer vanwege de te verwachte negatieve reacties.
Ik heb daar niet zo'n trek in, dus ik ga ze wel aan als ik eenmaal hopelijk zwanger ben.
En lukt het niet, tja, dan heb ik ook het gezeur niet over me heen gekregen (en ook achteraf nog... Is mijn familie ZEER goed in om oude koeien uit de sloot te halen... Weet je nog? Toen je dat onzinnige plan had om op je ouwe dag nog zwanger te worden? Is maar goed dat het niet gelukt is.... Hoor het ze al zeggen).

Alleen die ene vriendin is op de hoogte en die vind het superstoer dat ik zo mijn eigen pad volg, alleen snapt zij niet helemaal het gevoel dat ik heb.
Zij heeft zelf nooit echt dat gevoel gehad van "ik wil moeder worden"
Haar man wilde graag en zij had ook niet zoiets van "ik wil dat zeker niet" dus toen is er wel een zoontje gekomen waar ze heel erg gek op is en niet meer kan missen, maar als haar man niet heel graag een kindje had gewild was die er zeker niet gekomen omdat zij dat gevoel dus niet kent.

Ze weet wel van mijn Letland plannen en vond het super rot voor me toen het last minute niet door ging, ze stuurde meteen een berichtje toen de berichten kwamen dat Letland dicht zou gaan, ze is me echt tot steun op veel momenten en dat is top, maar in een tijd als deze hebben veel mensen ook andere dingen aan het hoofd dan mijn luxe probleem over niet naar Letland kunnen....

Het gedoe over de donor en de weinige eitjes heb ik daarom eigenlijk alleen hier besproken.
Omdat ik hier wel het begrip vind dat ik dan op zo'n moment nodig heb en dat is heel fijn.
Ook het meedenken vind ik superfijn en wordt enorm gewaardeerd.

Het is toch een lastig traject voor iedereen he?
Wat voor traject het dan ook is, het blijft lastig.

Goed idee ook om nu zelf dan maar te proberen op de natuurlijke weg zwanger te worden.
Dan heb je iig iedere maand nog een kans dat het wel lukt, heb je niet helemaal het idee dat je niks doet.
Zou dan idd wel op bepaalde cruciale momenten in de maand toch zeker wel enige actie uitoefenen... 😉
Geniet lekker van je vakantie!

@Hanniebal Misselijkheid is idd iets waar je ff doorheen moet zien te komen.
Gelukkig gaat het bij de meeste na 12-16 weken stukken beter, dus hopelijk is het eind in zicht ervan.
Fijn dat je zo snel alweer een echo hebt, het zal je ook wel weer extra gerust stellen denk ik, om je kleintje weer even te zien.
Snap dat je uitkijkt naar afsluiting eerste trimester, dan is de meest spannende en risicovolle fase voorbij en kun je hopelijk meer genieten zonder zorgen.

Dan hier het laatste nieuws met mijn traject.
Ik heb zaterdag een berichtje gehad van mijn contactpersoon in Letland dat ze slechts 1 Emmy hebben kunnen invriezen...
Eentje maar....😔
Dan geef je een smak geld uit voor eitjes van een jonge donor en dan heb je uit 7 eitjes slechts 1 Emmy.
Ze zeiden er wel bij dat dit een heel sterk en goed Embryo is (Blastocyste) maar ja, tis toch wel echt een hele magere opbrengst.
De andere was na 4 dagen gestopt met delen.

Ik heb ze nu aangegeven dat ik eventjes wat tijd nodig heb de teleurstelling ervan te verwerken en te bezinnen what to do next?
Ze zei dat ze dat heel goed begreep en dat ik de tijd moest nemen die ik nodig heb.

Verder voel ik hier nu af en toe wat "gezeur" in de buik, gevoel dat ongi eraan komt.
Wat volgens mijn normale cyclus ook zou moeten, vorige keer was 26-2 en ik ben meestal na 25/26 dagen alweer aan de beurt, dat is dus nu.
Maar ik heb ook nog steeds die Estrofem en poezenbollen die ik moet gebruiken, dus denk dat het daardoor wordt tegengehouden nu.
Ik vind het wel best eigenlijk, zit er nu nog even helemaal niet op te wachten, dus een weekje uitstel vind ik ook wel prima.

Gister maar in het mooie weer in de tuin gewerkt.
Was een enorme bende na de winter en de vele regen die we gehad hebben, even de zinnen verzetten en lekker bezig.
Kan ik ook niet piekeren en zorgen maken.
Was wel fijn en tuin ziet er al stukken beter uit nu.

Nou, dat was het weer even voor nu.
Zorg goed voor jullie zelf en tot de volgende x maar weer...

Ooo @Kitje wat een teleurstellend bericht over je emmy's. Maar met 1 goede emmy maak je ook hele goede kans he. Alleen jouw idee was om evt een back up te hebben voor een biologisch broertje/zusje. 

Snap wel dat je het even wil laten bezinken. Zo zie je maar...... jonge donor en toch tegenvallende resultaat. Gelukkig heb je nog die andere donor als back up. 

Wat lekker dat je in de tuin kan werken. Vooral omdat het nu lekker weer is en we zoveel mogelijk thuis moeten zitten. 

Mijn vakantie zal bestaan uit kasten uitruimen en ordenen, ramen lappen etc etc haha. Oh ja en "klussen" zoals ik dat weleens lees op fora. Grappig woord. 

Met het oog op verbod op bijeenkomsten tot juni denk ik niet dat tegen die tijd de fertiliteitsklinieken open gaan. 

@Hanniebal

Ja denk indd ook dat dat je termijnecho zal zijn. Fijn dat het dan al zo snel is, volgende week 🙂

Misselijkheid ondanks dat het vies voelt denk ook wel een "fijn" gevoel dat je zwanger bent. Ik weet niet hoe ik dat moet zeggen haha klinkt gek. Maar geef mij alsjeblieft die zwangerschapsmisselijkheid 😄 Nee maar alle gekkigheid op een stokje. De piek zit eraan te komen en daarna kun je weer normaal eten en drinken zonder dat gevoel. 

Snap wel wat je bedoelt met dat je je zwangerschap voor je wilde houden. Dat is ook mijn gedachte achter het niet vertellen aan collega's en vriendinnen. 

Jeetje wat erg van die vriendin dat ze daar nog zit. Hopelijk Kan ze daar snel weg want je wil daar niet zitten in deze situatie. 

Ik heb aankomende zaterdag afspraak voor acupunctuur in Amsterdam, bij mij in de buurt. Verder geen nieuwe dingen hier 🙂

Tot gauw weer!

Liefs xx

Ja, het was helaas echt een teleurstelling @Nina79
Had toch wel op meer gerekend en gehoopt.
Deze ene was wel heel goed, maar het is ook maar 1 kans dan.
50% kans die ze zeggen is veel, maar ja, er zijn er ook die aan de verkeerde kant van de 50% zitten natuurlijk, zul je net zien dat ik dat ben en dan heb ik alsnog niks en een lege bankrekening...
En idd 100% biologisch broertje of zusje is dan ook niet mogelijk.

De kliniek heeft gezegd dat ik rustig de tijd moet nemen om erover na te denken en ook gezegd dat als ik voor die 8 bevroren eitjes kies en ze niet goed uit de ontdooiing komen, dat ik dan zonder extra kosten alsnog de eerste donor kan kiezen voor een punctie.
Maar ja, wil ik een donor nog wel nog een punctie laten doen als de kans bestaat dat er maar weer eentje of misschien met geluk 2 uit gaan komen?
Een punctie is geen pretje, voor het mannelijk deel kun je hem nog eens laten aanzwengelen, die leidt niet zoveel, maar bij een vrouwelijke donor vind ik het toch wel heel wat.

Dus ik neem even de tijd te denken nu.

Ja, met zon mooi weer in de tuin is heerlijk, verzet de gedachten en ik kom tot rust.
En was hard nodig ook, was een bende.
Oh, haha, jij had je vakantie vast anders voorgesteld dan ramen lappen, opruimen en klussen (hoe zou jij dat noemen dan omdat je dat een grappig woord vind?)

Fertiliteitsklinieken zijn geen bijeenkomsten zoals de regering bedoeld, dat geldt ook voor bijvoorbeeld scholen.
Tot 6 april blijven die dicht, maar daarna kunnen ze weer zoetjesaan open gaan voor examen kandidaten die de schoolexamens moeten doen aangezien het centrale examen compleet van de baan is.
De schoolexamens moeten nog wel worden afgenomen, scholen hebben tot juni de tijd daarvoor, veel dingen kunnen online, maar sommige dingen niet, daarvoor mogen leerlingen dan wel naar school.

Dat gaat straks met werk ook weer zijn, hoe meer dat virus wordt ingedamd hoe meer mensen weer gaan werken (ipv thuis) en ook de horeca zal niet dicht blijven tot juni, dan zijn al die bedrijven failliet.

Ze doelen hiermee op feestjes en evenementen, omdat de mensen in NL zich niet aan de richtlijnen kunnen houden hebben ze alles maar gewoon verboden.
Met feestjes en evenementen heb je natuurlijk heel veel mensen op een klutje bij elkaar wat veel risico met zich meebrengt.

De klinieken zullen de komende maand ook wel weer open gaan, maar waarschijnlijk in beperkte mate eerst nog.
Alle nieuwe behandelingen zijn bij veel klinieken uitgesteld, maar zit je midden in een behandeling (heb je tp gehad) dan krijg je gewoon nog altijd de zorg dieje nodig hebt, alleen dan wel anders (zonder partner).
Omdat in NL altijd veel wachtlijsten zijn, zullen die er nu ook zijn vermoed ik.
Vandaar dat je hier waarschijnlijk pas weer kunt starten in juni.

Iedereen is on hold gezet en wil straks weer tegelijk beginnen.
Dat gaat niet, dat kunnen ze niet aan, dus dat gaat dan gefaseerd.
Waarbij ze vermoedelijk zullen kijken naar wie het meeste pech heeft gehad (was al bijna aan tp toe maar werd last minute gecanceld), de leeftijd, hoe lang je al bezig bent, enz.

Daar heb ik dan een klein "gelukje" bij.
In Letland kan ik meteen weer starten, geen wachtlijst.
Als ik een vlucht kan krijgen zou ik in april alweer een tp kunnen krijgen zelfs.
Letland is dicht tm 14 april, als de grenzen dan weer open gaan dan zou het kunnen en anders wellicht in mei.

Nou meiden, dat was het weer, hier ook weinig te melden.

Succes Hanan met de misselijkheid, hopelijk wordt het snel minder en Nina met oefenen, hopelijk heb je niet eens een nieuwe behandeling nodig,maar piept er gewoon zo een kleintje in...
En fijne vakantie dan maar.... Rare tijd is het he

X

Hoe is het met jullie @Kitje en @Nina79

Kitje, heb je al wat kunnen beslissen ? 
@Nina: hoe is het met de vakantie ? 😃 Hopelijk lukt het jullie om te ontspannen in deze gekke tijden. 

Vandaag weer een echo gehad, 10w2d ben ik nu. Hartje klopte heel mooi en de groei was heel goed. Ik ben wel medisch, ivm ascherman (hele rits aan mogelijke complicaties, maak ik me gek genoeg niet echt druk om). Deze week was overigens weer onwijs beroerd: mega misselijk en moe. Maar goed tis het waard. Ik stuur jullie mega positieve vruchtbaarheidsvibes. 

big hug 

Wat fijn @Hanniebal dat je weer een goede echo gehad hebt.
Wow, 10 weken alweer ruim.
Het lijkt nog maar zo kort geleden dat je zo teleurgesteld was over het "redelijke" embryo en dat je het zo weinig kans gaf en moet je nu eens zien!
Nog een dikke 2 weken en je bent het eerste trimester al voorbij.
Ben heel blij te horen dat alles goed gaat, goed nieuws kunnen we wel gebruiken in deze bizarre tijd....
Dat maakt de misselijkheid dan wel goed he? Als je zo'n mooie beelden krijgt, is het allemaal waard.
Fijn dat je je niet zo druk maakt over het Asscherman.
Binnenkort weer een echo dan?

Hier is alles goed, ik werk nu alweer 2 weken thuis en dat is echt oersaai.
Kan wel lekker opschieten zo.

Ik ben gewend om alleen te zijn, maar nu ik zo geisoleerd zit valt het me best zwaar.
Geen volwassen gesprek te voeren of ik moet iemand bellen, maar mijn belminuten zijn ook op.
Voorheen kon je dan nog eens ergens heen gaan of had je een praatje op je werk.
Nu zit ik hier maar te kijken, bleh.

Ontspannen gaat op zich prima hier, ben lekker in de tuin bezig, dat brengt rust en maakt mijn hoofd leeg.
Verder veel opgeruimd.
Morgen is het nog mooi weer, dus morgen weer verder.

Ik heb gister de knoop door gehakt en besloten om voor de 8 bevroren eitjes te gaan.
Omdat deze donor met donorzaad hele goede resultaten had in het verleden en ze ook 3 jaar jonger is (wie weet scheelt het).

Heb wel nog nagevraagd hoe het zit met de bloedgroep enzo en of ik dan niet meer kans heb dat het afgestoten wordt, omdat het eitje dan ook al niet van mij is.
De dokter zei dat de eerste 6 weken een embryo niet eens bloed heeft en dus ook geen bloedgroep, dat dat pas na 6 weken wordt aangemaakt, dat ik dus niet bang moet zijn dat mijn lichaam Emmy zou afstoten.

Daarbij heeft mijn lichaam ook bewezen dat het een kindje kan dragen met een andere bloedgrroep (mijn zoon is een Rhesus kindje) en dat de risico's bij de zwangerschap van mijn zoon vele malen groter waren dan nu omdat de Rhesusfactor hetzelfde is.
Verder heeft de mannelijke donor wel dezelfde bloedgroep als ik dus is de kans ook aanwezig dat het kindje zijn bloedgroep (en dus mijne) krijgt.

Ik heb veel vragen gesteld, waar ze uitgebreid antwoord op hebben gegeven.
Dat voelde fijn.

Emmy die ze hebben ingevroren zaterdagochtend was een 4BB Emmy en dat was volgens hun goede kwaliteit.
Deze laat ik als reserve dan maar en dan ga ik eerst voor de Emmy's die eventueel ontstaan uit de bevroren eitjes.
Hopelijk krijg ik er daar een stuk of 4 Emmy's van dan.

Ik kan nu ook een "verse" terugplaatsing doen en hoef geen cyclus te matchen.
Alleen mijn eigen cyclus.
5 dagen voor de TP ontdooien ze dan de eitjes, bevruchten deze en dan krijg ik de terugplaatsing.

Ik heb ze ook gevraagd of ze een idee hebben hoe de status verder in Letland is.
Er zijn maar weinig besmettingen daar en gelukkig nog geen mensen overleden.
Ze konden daar niks van zeggen, er gaat een praatje rond dat de grens misschien dicht blijft tot 1 mei, maar dat was door de overheid niet gezegd en er wordt ook  veel gezegd dat niet waar is.
Op de website van Riga Airport staat nog steeds dat ze tm de 14e dicht zijn en bij Baltic Air kan ik vanaf de 15e vlucht boeken.

Ik moet nu nog tm zondag de meds slikken en de bollen.
Daarna moet ik stoppen en volgens de dokter moet ik dan op 1 april (wat een dag 😂) ongesteld worden.
Ze hebben me een protocol alvast getuurd voor als ik in april een terugplaatsing wil doen.
Dus ja, dat is de afweging dan nu.
Neem ik het risico en ga ik meds slikken met de kans dat het weer voor niks is geweest, dat het vliegveld niet de 15e weer open gaat (tp is week later) of ga ik op safe en wacht ik (weer) een maand en ga dan in mei.
Probleem is eigenlijk dat ik in die periode ga verbouwen en dat dat een hele lastige periode is dan om dan naar Letland te gaan.
En die verbouwing duurt 2 maanden en ik wil niet wachten tot juli of augustus....

Verder heb ik gekeken welke datum ik dan uitgerekend zou zijn als ik in april een tp zou hebben en toen kwam ik op iets heel moois en bijzonders....
Als ik daadwerkelijk op 1 april ongesteld wordt, dan mag ik testen op de verjaardag van mijn moeder en ben ik uitgerekend op de verjaardag van haar (helaas inmiddels overleden) zusje, de terugplaatsing is op de verjaardag van haar zoon, mijn neef dus.
Hoe bijzonder is dat?
Ik vond het heel maf, je zou bijna denken dat het zo moet zijn... #Wishfullthinking

Met @Nina79 ook alles ok?
En gezond vooral?
Hopelijk heb je toch nog een beetje genoten van je vakantie en ben je lekker opgeschoten in huis.
Heb je nu volgende week ook nog (deels) vrij?
Dacht ergens gelezen te hebben anderhalve week?
Of had je die halve week al de week eerder gehad?

Nou meiden, ik wens jullie een fijn weekend toe met veel zon, geen corona en geen misselijkheid.

Hi meiden ! Hoe is het @Kitje en @Nina79 ? 

Vermaken jullie je nog een beetje ? Deze week wordt mooier weer en daar heb ik zo N zin in.

ja, kitje, ik vind het wel een wonder dat ik zwanger ben na al die negatieve resultaten telkens. Geeft de burger moed toch ? Ik had twee keer maar 2 eitjes en toch is het gelukt. Moest gisteren voor nipt gaan prikken en echoscopiste die counseling gesprek deed, bood aan nog even naar het hartje te luisteren. Zooooo aardig. 11w2d gisteren en alles was mooi. Ik doe het echt in mijn broek telkens maar gelukkig was het goed. Alle extra echo’s die je tegen betaling kunt doen zijn afgelast en omdat ik toch best nog gespannen ben over alles (al is het een stuk minder dan ervoor, ik durf nu wel rekening te houden met een kindje en een bevalling maar houd af en toe nog steeds slag om de arm), heb ik nu een babywatcher besteld. Die heb ik voor 5 dagen gehuurd en je kunt dan als het ware thuis echo s maken. Rond 14 weken heb ik weer een echo en dan denk ik dat ik het wereldkundig durf te maken. Vinden jullie het niet vervelend dat ik over mijn zwangerschap praat? Zeg het gewoon hoor. Ik snap dat heel goed. Vannacht kon ik weer niet slapen (heb ik elke nacht laatste weken) en zat ik steeds te denken dat ik een kindje krijg met down of allerlei afwijkingen. Ben nu al gespannen over dat uitslagtelefoontje. Pfffffff van het ene spannende moment naar het andere. Hoop dat na de 20 weken echo ik van dit soort dingen veel minder last heb.......

Kit: ga je voor april ? Echt lastig deze periode met zulke onzekerheid. Bizar eigenlijk. 
Ik zou beetje maling hebben aan de verbouwing. Mega onhandig snap ik echt maar denk dat het wel los loopt. Misschien kan iemand anders een oogje in het zeil houden ? Gaat maar om een week toch. Zo zonde om voor die verbouwing twee maanden te wachten. 

@nina78: hoe is het? Thuis aan het werk? Spontaan aan het klussen of toch een beetje rekening houdend met vruchtbare dagen ? 

liefs, ik duim voor jullie en denk aan jullie! 

Hey lieve meiden!

Hele week even soort van offline geweest. Reden: extreem veel last van nek en schouder rechts. Alsof er een wervel scheef zat. Heb mega slecht geslapen. 5x naar de fysio geweest waarvan 1x dry needling. Op dat moment niet persee pijnlijk maar daarna!!

Hoe het er nu voor staat: gaat gelukkig wat beter. Moet morgen weer werken dus niet echt genoten van de vrije dagen. Heb wel op momenten dat ik minder pijn huis schoongemaakt, 😄

Dacht tijdens die dry needling: als ik dit kan hebben dan moet een punctie ook prima te doen zijn moooocht het zover komen wat ik niet hoop omdat ik dan gewoon spontaan zwanger ben geworden (mijn wishfull thinking).

@Hanniebal ik vind het helemaal niet erg dat je het met ons deelt en zelf leuk om het te volgen. Jouw situatie geeft hoop! Wat betreft de spanning, zal zeker minder worden maar denk ik wel beetje blijven tot je je kindje in je armen hebt of niet? Kan me dat wel voorstellen dat ik dat zou hebben. 

Ben benieuwd naar je ervaringen met de Baby Watcher.

@Kitje wat een onzekere tijden he nu? Vooral omdat je veel thuis zit heb je te veel tijd om na te denken en duurt alles zo lang. 

Stel dat die vluchten uitgesteld blijven? Is wel zonde dan van de medicatie. Wanneer zou je moeten starten? Moeilijke  beslissing hoor. Ik zou die verbouwing ook niet al te zwaar laten meewegen hoor. Is er niemand die een oogje in het zeil kan houden die week? 

Hele bijzondere data inderdaad! Wie weet. Hoop voor je dat je deze maand terecht kan in Letland. Goede beslissing om voor die andere donor te gaan. Wat betreft de bloedgroep, heb je toen geen anti D gehad met je zoon? 

Wat betekent trouwens 4BB emmy? 🙂

Wat mijn traject betreft, ik zie dat niet zo snel herstart worden. Wel zo fijn zonder die hormonen. 

Nou ik ga maar eens proberen wat te slapen. Gelukkig begin ik morgen laat!

Liefs!

Goedemorgen meisjes!
@Hanniebal en @Nina79

Hier ook alles ok.
Vermaken, och, ben in de tuin bezig geweest het weekend, was zo'n mooi weer!
Is die iig weer opgeruimd en netjes.
Wat moeten we anders he?

Wat fijn Hannan dat je nog ff naar het hartje mocht luisteren.
Dat doet altijd goed denk ik, haalt de onzekerheid weer eventjes weg.
Je schiet al lekker op hoor, eerste (spannendste) trimester alweer bijna voorbij.
Strakjes als je buikje wat meer gaat groeien en je het kindje gaat voelen bewegen ga je je denk ik wel steeds minder bezorgd voelen.

Niet teveel drukmaken om de uitslag van die test.
De kans dat er iets mis is, is zo klein (zelfs op onze leeftijd).
Er worden altijd nog veel meer gezonde kindjes geboren dan kindjes die minder gezond zijn.
Ik snap je hoor, ik zou het ook in de broek doen op de dag van de uitslag, maar blijf positief meis.

Je zegt het zelf al, je gaf het zo weinig kans, weinig eitjes, embryo's die redelijk waren ipv top en toch ben je zwanger!
Against all odds!
Probeer er toch van te genieten, het is je zo gegund.

En nee, natuurlijk vind ik het niet erg dat je over je zwangerschap praat.
Daar is toch ook dit forum voor?
Voor de mislukte pogingen, maar ook voor de gelukte pogingen.
Het geeft hoop in deze dagen, dus blijf maar lekker kletsen (en klagen als je wenst) hoor.

Wat rot Nina dat je zo'n last had van je nek afgelopen dagen.
Is toch wel vakantie verpestend zoiets he?
Mag je al nergens heen, kun je ook nog eens niks doen.
Zit je daar maar beetje te zitten met pijn.

Whisfull thinking houdt ons op de been, dus lekker blijven doen.
Wie weet lukt het wel gewoon, you never know!
Dus gewoon om de dag beetje oefenen en wie weet kom je over een paar weekjes dan wel met fantastisch nieuws!
Fijn dat je vandaag later kon beginnen.
Hopelijk heb je niet teveel last van je schouder en nek.

Dan my story.

Vorige week werd ik ongesteld, dat moest eigenlijk op 1 april, maar eerste tekenen waren er de 31e om vervolgens weer te stoppen en op 1 april (toen het moest) weer door te breken.
De dag erna had ik zoveel pijn dat ik zelfs smiddags even ben gaan slapen.
Was niet fijn, maar ja.

Op de 31e heb ik mijn contactpersoon in Riga gecontacteerd dat ik ongesteld zou gaan worden en what to do?
Ze appte me dat de kliniek nog altijd open was, maar dat zij verwachtte dat het land langer gesloten zou blijven dan 14 april.
Er gingen geruchten dat het tot het eind van de maand dicht zou blijven en ook de verpleegster waar ze mee overlegd had was hiervan overtuigd.
Omdat het maken van een echo in NL momenteel ook zo'n beetje nergens kan heb ik met pijn in het hart (ondanks de prachtige data) besloten deze maand voorbij te laten gaan.

Ook omdat ik dan weer meds zou moeten gaan slikken en opnieuw afbouwen als het weer niet door zou gaan.
Ze gaf aan dat dit niet heel wenselijk was, het kon wel, maar liever niet, zou de tp geen goed doen iig.

Ik heb dus de meds niet geslikt en de kliniek laten weten dat ik niet in april de tp laat doen.
Het deed wel even zeer, weer een gemiste kans...
Maar goed, wat zeur ik... Ik ben gezond, mijn familie is gezond... Toch doet het zeer.

Voor wat betreft de verbouwing, dat is idd heel onhandig, mijn zoon is dan wel gewoon thuis, maar ja, je hebt mss toch wel vragen oid.
Iemand anders vragen een oogje in het zeil te houden gaat helaas niet.

Verder zou mijn zoon eindexamen hebben gedaan, maar gaat dit niet door.
In plaats daarvan zijn er schoolexamens, ook ergens in mei.
Ik wil niet weg gaan als hij nog examens heeft, maar misschien zijn ze dan al klaar.
Daarom was april zo perfect... Dan had die schoolvakantie.
Maar goed, dat werd het niet.

Mei is gewoon onhandig voor mij, met de start van de verbouwing, de schoolexamens en alles wat daarbij komt kijken.
Maar goed, hoef dat nu niet te beslissen en tegen de tijd dat ik wel moet beslissen dan kan ik altijd nog zien wat ik doe.

Ik hoef er overigens geen week naar toe, alleen de dag van de tp hoef ik daarheen.
Ze raden aan om niet op dezelfde dag dan weer terug te vliegen, maar de volgende dag.
Wizzair vliegt op di-do-za dus afhankelijk van wanneer het zou zijn ben ik dan 2 of 3 dagen daar.
Mijn zoon blijft dan alleen thuis, die heeft een leeftijd dat dat wel kan intussen voor een paar dagen.

Met mijn zoon heb ik idd een injectie gehad na zijn geboorte.
Dit zou moeten voorkomend dat er in de toekomst anti stoffen worden aangemaakt tegen zijn bloedgroep.
Nu heb ik wel beide donoren met Rhesus - bloed, dus dat scheelt dan wel.
De risico's zijn hierdoor minder groot, tevens kan de kleine ook de bloedgroep van de mannelijke donor aannemen en die is hetzelfde als de mijne.
De kliniek zag hier geen bezwaren in en vond de switch een goede keus.
Nu maar hopen dat er dan meer emmy's uit komen tzt.

En wat 4BB is? Ik weet het niet.
Dat cijfer staat volgens mij voor hoe ver het embryo in ontwikkeling is qua celdeling.
En die letters is voor de kwaliteit die het heeft, AA is dan het beste, maar je hebt ook nog C en D.
C en D zijn dan niet zo'n beste.
Maar A en B zouden dan wel goed zijn.
Zoiets heb ik me laten vertellen, maar hoe het precies zit weet ik ook niet.
Het beste wat je zou hebben met een 5 daagse blasto is 5AA, maar zo een perfect embryo schijnt niet zo heel vaak voor te komen.

Hier nu ook een normale cyclus zonder hormonen voor de boeg.
Ook weleens lekker.
Al had ik nu liever spugend thuis gezeten van de zwangerschapshormonen....

X

Net berichtje gehad van mijn contactpersoon in Riga dat de overheid in Letland besloten heeft de quarantaine maatregelen door te trekken tot 12 Mei...
Dus het is maar goed dat ik al besloten had nog maar een maand te wachten, want ik had er niet heen gekund.
Ze zei ook dat de overheid daar heel optimistisch was dat het daarna wel voorbij zou zijn.
Laten we het hopen....🤞

Hi goedemiddag mijn naam is Yasmine. Ik ben vierenveertig en wilde ook in Griekenland de IVF gaan doen aan het eind van dit jaar. Vanwege de hele corona crisis weet ik niet of het nog mogelijk is om te gaan. Ik heb hier gelezen dat er ook iemand anders was, die in Griekenland de IVF heeft gedaan. Verder vind ik niks van terug. Graag wil ik weten hoe het is gegaan.