Jump to content
Kitje

Wachtbankje december

Recommended Posts

Op 5-2-2020 om 18:29, Kitje zei:

Oh, wat zeg je dat mooi @Onzefamilie  super lief.
Ik heb je berichtje gezien.

😘

@Kitje @Nora90 @Marsukar en de rest

Gisteren naar gynaecoloog  geweest, en ben nog niet schoon. Hopelijk volgende  ongesteldheid moet dit eruit komen daar het heel klein is nog de deeltjes die er zitten.

Dan krijg ik 2 optie, gelijk in volgende cyclus al plaatsen of een maand overslaan.

Welke zouden jullie doen.

En 2 opties voor manier terug plaatsen

Onder medicatie prognova en oestrogan

Of via trigger ovitrelle, wat raden jullie daarbij aan. 

In gewone  cycles zonder medicaties is niet te doen helaas. 

Daar dit ons laatste kans is denk stel jullie  de vraag. 

Ook gaan we een paar dingen aanpassen, dieet technisch en medicatie technisch. 

Maar ik vraag jullie input

Alvast bedankt

@Onzefamilie wat betreft je cyclus zou ik echt mijn gevoel volgen. Het is zo verschillend wanneer het ‘t beste is om te kiezen voor een terugplaatsing.. Ergens denk ik dat je wellicht beter een maand kunt overslaan, omdat er zoveel in je lijf is gebeurd de afgelopen tijd, maar aan de andere kant lees je dat men het juist fijn vindt om gelijk te doen omdat je lichaam dan beter reageert. Heel lastig. Was er maar een duidelijk antwoord op. Daarom echt je gevoel volgen.

Ik gebruik momenteel progynova en utrogestan. Dit moet ik, volgens mij, tot 12 weken zwangerschap gebruiken. Ik heb geen ervaring met trigger ovitrella. 

Qua dieet is er ook geen medische onderbouwing, op het gezond eten en niet roken & drinken na, wat echt zou werken.
Wat ik wel al even trouw slik zijn multivitamine voor moeders en een aparte aanvulling  nog voor vitamine D en foliumzuur. 
Weet niet of het perse helpt, maar volgens mij schaad het sowieso niet.. 

@Kitje Hoe voel jij je? 

@Nora90Hoe gaat het met jou? 

@Kitje Oh wat ontzettend kut voor je 😞 En dat druk ik nog netjes en zacht uit.... Ik had zoooooo erg voor je gehoopt dat je marskar gezelschap kon houden op die roze wolk. Lieve lieve schat wat moet je kapot zijn van dit nieuws 😞 Ik kan me niet voorstellen wat je nu meemaakt. Maar lieverd geef alsjeblieft niet op ja.... Probeer zo gezond mogelijk te leven en ga eens in de zoveel tijd jezelf laten onderzoeken of het misschien toch een keer mogelijk is. Je weet het nooit he.... Nu is je lichaam zo en misschien over een paar maanden door een super gezond leven dat het toch anders is.... Ik gun het je zo erg ❤️ Ik hoop toch heel erg dat je af en toe even een kijkje komt nemen hier 🙈

@Onzefamilie  He vervelend dat het nog niet helemaal schoon is daarbinnen. Over de medicatie durf ik helaas niet te zeggen wat de "beste" keuze zou moeten zijn, want daar heb ik erg weinig verstand van. En over de tp, als de arts zegt dat het veilig is om het direct te doen en je bent er emotioneel klaar voor dan zou ik het doen. Want ze zeggen toch dat je na een miskraam juist meer vruchtbaar bent.... Ik zit nu ook nog steeds te wachten tot de miskraam eruit gaat, zoals de verloskundige dat verwoordt. Maar zodra het weer mogelijk is ga ik direct weer een poging doen. Ik probeer dit achter me te laten en wil weer genieten van een zwangerschap alleen dan 9 maanden lang. En dat gun ik jou ook. Het ligt er een beetje aan hoe lang het bij mij nog gaat duren tot het weer "schoon" is maar zou leuk zijn als we weer ongeveer gelijk zouden lopen hihi 😛 

@Marsukar Ja het gaat allemaal wel goed op zich, zoals hierboven omschreven wacht ik nog steeds. Ondertussen probeer ik me te focussen op school. Maar ik merk wel dat ik erg slecht slaap de laatste tijd. Ik slaap heel laat en word ook veel te laat wakker. Eergisteren was het zo erg dat ik helemaal niet heb geslapen omdat ik naar school moest. en dan nog gister nacht pas om 2 uur gaan slapen terwijl ik al lang dan 24 uur wakker was. 💀 En nu ook weer, slaap is ver te zoeken. 

@Onzefamilie ik durf je zo ook geen advies te geven, simpelweg omdat ik nog nooit een cryo gehad heb en er daarom dus ook (te) weinig van weet om goed mee te kunnen denken hierin.
Ik sluit me aan bij @Nora90 en @Marsukar dat je het beste hierin je gevoel kan volgen, wat voor jullie goed voelt.
Als jullie het idee hebben er klaar voor te zijn, zou ik er gewoon voor gaan.
Ik heb ook weleens gehoord dat je wat vruchtbaarder zou zijn net na een miskraam, maar of dat waar is weet ik niet.
Dieten kan altijd goed zijn, of het bewezen is of niet, een gezond en uitgebalanceerd dieet is sowieso nooit fout.
Net als het halve uurtje wandelen per dag na de tp, het zou goed zijn voor de doorbloeding en daardoor beter innestelen, of het waar is, geen idee, maar een half uurtje wandelen per dag is sowieso niet fout.
Ik heb het gedaan onder het mom van baat het niet, dan schaadt het ook niet.
Wanneer verwacht je de menstruatie ongeveer? Of is dat lastig te zeggen nu door de miskraam?

Thanks @Nora90 voor je berichtje, het is idd kut, een ander woord is er niet voor.
Heb ik ook nog al die aanstaande babies op het werk, dus zit de hele dag tussen de babybrabbel.
Erg leuk, maar kan het nu wat minder hebben.
Niet dat ik hun het geluk misgun, maar gunde met mezelf ook zo erg.
Helaas is mijn tijd op, ik kan niet een paar maanden wachten en dan kijken of mijn lichaam misschien anders erin staat.
De hoeveelheid eitjes die ik heb wordt alleen maar minder, ook een dieet of gezonde levensstijl verandert daar niks aan helaas.
Ik moet alles zelf betalen en voor 1 of 2 embrryo's per keer uit 2-4 eitjes wordt dat toch wel een hele dure aangelegenheid, waarvan ook nog eens de kans heel groot dat het mislukt, met maar 3-5% kans per keer is het niet reeeel om dat nog te gaan doen.
Vooraf had ik besloten, ik doe het 3x en daar moet ik me van mijzelf ook aan houden.
Dus ik moet me er (helaas) bij neerleggen dat het voor mij niet (meer) weggelegd is.
De enige optie die ik nog heb is eiceldonatie, maar daarvoor moet ik dan naar het buitenland.
Ben er de afgelopen week wel naar aan het kijken geweest, poosje terug ook al eens mee bezig geweest, na de tweede mislukte poging.
Maar vind het toch wel een hele stap.
Ik ga het wel bespreken volgende week als ik mijn afsluitende gesprek heb.

@Marsukar voor jou nog een weekje en dan eindelijk de echo.
Spannende week wordt het voor jou denk ik.
Trek je het allemaal nog een beetje?
Kan me voorstellen dat het voor jou ook allemaal niet zo makkelijk is na al onze verhalen, maar onthoud dat het ook heel vaak gewoon goed gaat!

X

Wat een moeilijke keuzes moeten er gemaakt worden tijdens dit traject... 
Zoals we al vaker hebben gezegd het is een heuse rollercoaster. Soms moet je helaas besluiten om er helemaal niet meer in te stappen.. @Kitje ik weet niet of het je heel erg gaat helpen, maar ik heb nog een paar spuiten over. Als dit allemaal goed blijft gaan, dan geef ik ze graag aan jou, als dat je helpt. 
Hier gaat het op zich goed. Uiteraard Bekijk ik alles nog wel per dag. Voel mij op zich goed. Alleen snel moe, borsten worden ietsjes gevoeliger, maar verder weinig tot geen last. Volgende week is een hele belangrijke week. Voor nu geloof ik het nog steeds niet helemaal en geniet ik dus ook niet optimaal. M’n ouders zijn ook elke keer bang als ik ze bel dat ik ze bel om te vertellen dat het niet goed is. Voor nu lijkt het erop dat het goed zit. De klap zal ook immens groot zijn als het toch blijkt niet zo te zijn. Goed we gaan het volgende week zien.. 

Ja, moeilijke keuzes zijn het zeker soms @Marsukar
Superlief van je 😘
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik nodig heb als ik voor eiceldonatie ga.
Heb informatie opgevraagd her en der en morgen een gesprek met een arts via Whatsapp, ging vrij vlotjes allemaal wel.
Vroeg informatie, kreeg aanbod voor een gratis Whatsapp gesprek, denk, nah, laten we dat maar eens doen.
Merk toch wel dat ik de babydroom toch nog niet helemaal kan loslaten.

Snap dat je voorzichtig bent en het nog niet helemaal wil geloven.
Ik hoop zo dat jij die klap niet ook moet incasseren Marsukar.
Hoop doet leven zei mijn moeder altijd, dus daar gaan we dan maar voor toch?
Blijf jij maar mooi op dat roze (of blauwe) wolkje!

8 uur geleden, Kitje zei:

Ja, moeilijke keuzes zijn het zeker soms @Marsukar
Superlief van je 😘
Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat ik nodig heb als ik voor eiceldonatie ga.
Heb informatie opgevraagd her en der en morgen een gesprek met een arts via Whatsapp, ging vrij vlotjes allemaal wel.
Vroeg informatie, kreeg aanbod voor een gratis Whatsapp gesprek, denk, nah, laten we dat maar eens doen.
Merk toch wel dat ik de babydroom toch nog niet helemaal kan loslaten.

Snap dat je voorzichtig bent en het nog niet helemaal wil geloven.
Ik hoop zo dat jij die klap niet ook moet incasseren Marsukar.
Hoop doet leven zei mijn moeder altijd, dus daar gaan we dan maar voor toch?
Blijf jij maar mooi op dat roze (of blauwe) wolkje!

@Kitje  marsukar en nora90

Lieve kitje, als mijn eitjes goed waren en ik zelf genoeg rijp zou krijgen zou ik je zo eitjes van mij gunnen. Helaas mag ik geen eiceldonor zijn. Ivm medische redenen. 

Maar er is trouwens nog een behandeling die ze in de usa hebben. Waar ze een eitje van jezelf kunnen helpen met iets waardoor eitjes beter rijpen tot hogere klasse. 

Ik wil het best voor je opzoeken hoor, had het gelezen omdat engels mijn hoofdtaal is. 

Wat je ook nodig hebt laat het ons weten, dan beginnen we gewoon een wie heeft wat over fonds. Want we blijven jouw het ook gunnen.

Mijn vrouw kan helaas geen eiceldonor zijn ivm haar leeftijd. Maar wat zouden we het graag voor jouw doen. Tevens heeft ze een naalden fobie maar zou daar zelfs doorheen willen als ze het kon. 

We geven om je meis, we denken met je mee.

Als antwoord, verwachte ongesteldheid geschat tussen nu en 14 dagen, maar kan ook langer duren. Je lichaam moet weer ritme zoeken. Wel bij laatste onderzoek zagen ze 1 blaasje in mijn eierstok die al redelijk  aan maat was dus eisprong  komt er aan. (Vaak zijn mijn blaasjes leeg geen eitje 1 × 3 maanden een goed eitje)

Dus zodra ik ongesteld ben moet ik hun bellen. Dan krijg ik een paar echos voordat ik begin mrt medicatie voor check ben ik schoon.

Dat is het wachten op, we zijn nietop dieet maar op een andere manier van leven, het fertiliteitsplan is een engels plan opgesteld door een dietist speciaal gebaseerd op fertiliteit. Als je dat wilt laat mii weten. Dan zet ik hem erin. Heb het plan alleen in engels maar kan hem geheel vertalen als nodig 

Naast dit plan waar wij mee begonnen zijn, smooties, crackers en veel groente en fruit 2 keer vis per week. Zijn de hoofdlijnen.

Gisterenavond hadden we roerbak groentjes met halve cup rijst en 100 gram kabeljouw

Alles gebakken in olive oil. Het is heeeel erg wennen maar we gaan ervoor.(helpt ook voor afvallen trouwens)

Daarnaast een speciale vitamine preperaat pren fem is geheel homeopathisch dus geen andere stoffen bijgevoegd. Die gebaseerd is op fertiliteit. Daarnaast extra dosis foliumzuur en vit d. En mijn gewone medicatie.

Dat is het in een notendop

We hebben gekozen voor gelijk volgende ronde zodra ik ongesteld word want een maand wachten zou het een kerst kindje worden dat is iets wat we geen van beide willen. 

Wat lief @Onzefamilie dat je zelfs je eitjes mij zou gunnen als het kon.
Je hebt ze alleen zelf hard genoeg nodig.
Lief dat je zo mee denkt met mijn proces, terwijl je er zelf ook nog midden in zit.
Ik heb ook wel eea gelezen over betere kwaliteit eitjes, maar ook de kern van het ene eitje in het andere stoppen.
Dus mijn kernen in een jong eitje stoppen dan, zodat je wel biologisch dezelfde genen hebt.
Heb ik laatst iets over gelezen, maar in NL is het verboden.
Ik heb besloten mijn eitjes te laten voor wat ze zijn.
In USA kan waarschijnlijk veel meer, maar ik heb niet het geld en de mogelijkheid om dat te onderzoeken helaas.
Echt zo superlief dat jij en je vrouw zo met mij meeleven en meedenken.

Ik heb besloten dat ik toch verder ga kijken met eiceldonatie.
Dat het genetisch dan misschien niet van mij is, maakt mij niks uit.
Het kindje is door mij dan gedragen en gebaard en dus "van mij"
Dat ik dat super egoistisch vind van mezelf moet ik alleen nog wel een plekje geven ergens.

Heb een gesprek gehad met een dokter hierover, was wel lastig want vind de verbinding via Whatsapp niet altijd even goed, dus af en toe was het wat lastig te verstaan, ook een Engelstalig telefoongesprek voeren vond ik toch niet zo heel makkelijk ondanks dat mijn Engels wel gewoon goed is.
Lezen of een face to face gesprek vind ik dan toch makkelijker, maar ja.

Het toeval wil dat zij net een nieuwe eiceldonor hebben ingeschreven met mijn bloedgroep (die niet zoveel voor komt) en de juiste looks.
Met looks bedoel ik dan kleur ogen, haar enzo, want ik heb verder geen idee hoe ze eruit ziet.
Als ik er een male donor bij zoek met dezelfde bloedgroep dan heeft het kindje dezelfde bloedgroep als ik wat voor mij de minste gevaren oplevert en de grootste kans op succes.
Volgens deze kliniek is de kans op een zwangerschap zelfs 50% wat ik wel heel veel vind.
Ze zeiden dat dat komt omdat ik met donor eitjes werk en donor zaad.
Dan heb je van beide soorten het beste waar een top embryo van gemaakt wordt en dat als 5 daagse blasto wordt terug gezet, wat ook weer meer kansen geeft dan een 3 daagse 6 of 8 cellig.
Als haar cyclus en de mijne enigszins synchroon lopen of niet al te ver uit elkaar liggen dan kan ik zelfs nu al beginnen.
Ze sturen mij dan de medicijnen op die ik moet slikken om mijn baarmoeder voor te bereiden en dan moet ik hier in NL echo's laten maken om het bms te laten meten en dat dan doorsturen naar hun, dan kunnen ze de meds bij stellen.
Theoretisch gezien zou ik dan na mijn volgende menstruatie in maart een terugplaatsing kunnen hebben van een 5 daagse blasto.
Dit gaat wel ff heel snel nu en dat moet ik wel even laten bezinken ook, maar daar heb ik nog wel tijd voor.
Ik ga het volgende week ook bespreken met mijn afsluit gesprek.

Verder heb ik nog een tweede kliniek waar ik ook goed contact mee heb gehad waar ze ook een goede donor hebben, maar zij heeft alleen  nog maar bevroren eitjes en wil niet meer opnieuw doneren.

Dus voor jou is het afwachten nu dan Onzefamilie tot je menstruatie doorbreekt.
Hopelijk duurt het niet al te lang meer, dan kun je weer van de pauze modus af he.
Ik snap wel dat je liever geen kerstkindje wil vanwege de onhandigheid met zulke dagen jarig te zijn.
Maar uit ervaring weet ik dat kinderen niet altijd komen wanneer het de bedoeling is dat ze komen.
Maar als je enigszins kunt "plannen" dan snap ik wel dat je het liever dan eerder "plant"
Dus deze ronde stap jij weer in de achtbaan dan, samen met je vrouw.
Ik hoop echt zo dat deze dit keer niet weer te vroeg stopt en je de rit tot het eind kunt uitzitten, samen met Marsukar.

Ben wel benieuwd naar dat fertiliteitsplan wat je nu doet.
Ik lust alleen geen vis, maar daar valt mss wel een mouw aan te passen?
En dat je er van af valt is ook meegenomen want dat is voor mij eigenlijk wel beter, om wat af te vallen, maar dat valt niet mee, zeker niet met al die hormonen die ik heb moeten spuiten.

Tis beetje lang verhaal geworden zie ik... ☺️

3 uur geleden, Kitje zei:

Wat lief @Onzefamilie dat je zelfs je eitjes mij zou gunnen als het kon.
Je hebt ze alleen zelf hard genoeg nodig.
Lief dat je zo mee denkt met mijn proces, terwijl je er zelf ook nog midden in zit.
Ik heb ook wel eea gelezen over betere kwaliteit eitjes, maar ook de kern van het ene eitje in het andere stoppen.
Dus mijn kernen in een jong eitje stoppen dan, zodat je wel biologisch dezelfde genen hebt.
Heb ik laatst iets over gelezen, maar in NL is het verboden.
Ik heb besloten mijn eitjes te laten voor wat ze zijn.
In USA kan waarschijnlijk veel meer, maar ik heb niet het geld en de mogelijkheid om dat te onderzoeken helaas.
Echt zo superlief dat jij en je vrouw zo met mij meeleven en meedenken.

Ik heb besloten dat ik toch verder ga kijken met eiceldonatie.
Dat het genetisch dan misschien niet van mij is, maakt mij niks uit.
Het kindje is door mij dan gedragen en gebaard en dus "van mij"
Dat ik dat super egoistisch vind van mezelf moet ik alleen nog wel een plekje geven ergens.

Heb een gesprek gehad met een dokter hierover, was wel lastig want vind de verbinding via Whatsapp niet altijd even goed, dus af en toe was het wat lastig te verstaan, ook een Engelstalig telefoongesprek voeren vond ik toch niet zo heel makkelijk ondanks dat mijn Engels wel gewoon goed is.
Lezen of een face to face gesprek vind ik dan toch makkelijker, maar ja.

Het toeval wil dat zij net een nieuwe eiceldonor hebben ingeschreven met mijn bloedgroep (die niet zoveel voor komt) en de juiste looks.
Met looks bedoel ik dan kleur ogen, haar enzo, want ik heb verder geen idee hoe ze eruit ziet.
Als ik er een male donor bij zoek met dezelfde bloedgroep dan heeft het kindje dezelfde bloedgroep als ik wat voor mij de minste gevaren oplevert en de grootste kans op succes.
Volgens deze kliniek is de kans op een zwangerschap zelfs 50% wat ik wel heel veel vind.
Ze zeiden dat dat komt omdat ik met donor eitjes werk en donor zaad.
Dan heb je van beide soorten het beste waar een top embryo van gemaakt wordt en dat als 5 daagse blasto wordt terug gezet, wat ook weer meer kansen geeft dan een 3 daagse 6 of 8 cellig.
Als haar cyclus en de mijne enigszins synchroon lopen of niet al te ver uit elkaar liggen dan kan ik zelfs nu al beginnen.
Ze sturen mij dan de medicijnen op die ik moet slikken om mijn baarmoeder voor te bereiden en dan moet ik hier in NL echo's laten maken om het bms te laten meten en dat dan doorsturen naar hun, dan kunnen ze de meds bij stellen.
Theoretisch gezien zou ik dan na mijn volgende menstruatie in maart een terugplaatsing kunnen hebben van een 5 daagse blasto.
Dit gaat wel ff heel snel nu en dat moet ik wel even laten bezinken ook, maar daar heb ik nog wel tijd voor.
Ik ga het volgende week ook bespreken met mijn afsluit gesprek.

Verder heb ik nog een tweede kliniek waar ik ook goed contact mee heb gehad waar ze ook een goede donor hebben, maar zij heeft alleen  nog maar bevroren eitjes en wil niet meer opnieuw doneren.

Dus voor jou is het afwachten nu dan Onzefamilie tot je menstruatie doorbreekt.
Hopelijk duurt het niet al te lang meer, dan kun je weer van de pauze modus af he.
Ik snap wel dat je liever geen kerstkindje wil vanwege de onhandigheid met zulke dagen jarig te zijn.
Maar uit ervaring weet ik dat kinderen niet altijd komen wanneer het de bedoeling is dat ze komen.
Maar als je enigszins kunt "plannen" dan snap ik wel dat je het liever dan eerder "plant"
Dus deze ronde stap jij weer in de achtbaan dan, samen met je vrouw.
Ik hoop echt zo dat deze dit keer niet weer te vroeg stopt en je de rit tot het eind kunt uitzitten, samen met Marsukar.

Ben wel benieuwd naar dat fertiliteitsplan wat je nu doet.
Ik lust alleen geen vis, maar daar valt mss wel een mouw aan te passen?
En dat je er van af valt is ook meegenomen want dat is voor mij eigenlijk wel beter, om wat af te vallen, maar dat valt niet mee, zeker niet met al die hormonen die ik heb moeten spuiten.

Tis beetje lang verhaal geworden zie ik... ☺️

Lieve kitje,

Wat geweldig dat je misschien al een donor hebt  wat super.we hopen echt dat je een kans krijgt want dat verdien je zo.

Ja had alles al lopen uitzoeken.

Dat van de usa word helaas niet vergoed. Was er al achteraan gegaan.

Het fertiliteitsplan is een manier van leven geen dieet.

Heb foto toegevoegd 

Wat je wel en niet mag als niet leesbaar is laat het weten dan typ ik het geheel uit.

Je moet elke dag  al die servings eten 

Het vis niet lusten, hiervoor heb je van die fishoil supplimenten die je kan halen bij de winkel. Deze zijn heel belangrijk voor celdeling en celinstandhouding. Helpt eitje groeien in je baarmoeder helpt de baarmoederwand cellen te groeien en helpt de doorbloeding  van je cellen.

Het is heel erg wennen

Je mag geen koffie, thee, geen soft drinks dus cola ook geen diet cola etc. Voornamelijk watwr  melk(beperkt), sapjes zonder toegevoegde suikers. Wij zelf doen gewoon water en af en toe een glaasje sap of melk. 

Maar je leert gezonder te eten wat je lichaam even eerste dagen van slag maakt(wat dus nu bij ons al gebeurd hahha)

Daarna ga je wennen aan manier van eten. Ik kan je ook een plan sturen wat wij als week plan al gemaakt hebben in het nederlands dan zie je wat je mag op een dag. 

We duimen voor je!

Ja hier gaat het zijn gangetje , begin weer meer naar buiten en wat te doen. Wat een weer zeg. 

Nou ik hoor wel als ik meer fotos moet maken van de rest van het plan. Ps dit deel is in Engels 

15814432612368969838235970977940.jpg

15814433060251024304071283328715.jpg

Dankjewel @Onzefamilie voor het plan.
Het is heel wat.
Ik zal het vandeweek eens op mijn gemak bekijken 😀

Ja, voor die vis heb ik omega 3 algenolie voor, iedere dag 24 druppeltjes... 🤢
Maar het schijnt goed te zijn, dus dat doen we dan maar.

Koffie dronk ik toch al niet en thee alleen maar smorgens een kopje.
Drink wel savonds aanmaaklimonade, dat mag ook niet zeker?
En verder drink ik op mijn werk naast dat ene kopje thee altijd water, dus dat is dan geen probleem verder.

Ja, heb vandeweek veel gezocht en gekeken en gemaild erover.
Daarom ff wat minder hier, moest ff zoeken en kijken en denken en naja, vanalles dus.
De donor is nog even afwachten of dat lukt, maar dat zal ik dan vandeweek wel horen.

Had ook nog een andere kliniek wel fijn contact mee, maar die donor die mij wel beviel die wilde niet meer, maar had nog wel 11 bevroren eitjes.
Ze hadden daar een database met alle donoren van de eitjes met kindfoto's en al.
Dus dat is op zich ook nog een optie en dan ben ik niet afhankelijk van synchroniseren van cyclussen enzo.

Wat fijn om te horen dat het met jou weer de goede kant op gaat en dat je weer wat meer buiten komt enzo.
Niet dat je buiten nu veel te zoeken hebt met dit rottig weer, maar dat is dan weer wat anders.

X

13 uur geleden, Kitje zei:

Dankjewel @Onzefamilie voor het plan.
Het is heel wat.
Ik zal het vandeweek eens op mijn gemak bekijken 😀

Ja, voor die vis heb ik omega 3 algenolie voor, iedere dag 24 druppeltjes... 🤢
Maar het schijnt goed te zijn, dus dat doen we dan maar.

Koffie dronk ik toch al niet en thee alleen maar smorgens een kopje.
Drink wel savonds aanmaaklimonade, dat mag ook niet zeker?
En verder drink ik op mijn werk naast dat ene kopje thee altijd water, dus dat is dan geen probleem verder.

Ja, heb vandeweek veel gezocht en gekeken en gemaild erover.
Daarom ff wat minder hier, moest ff zoeken en kijken en denken en naja, vanalles dus.
De donor is nog even afwachten of dat lukt, maar dat zal ik dan vandeweek wel horen.

Had ook nog een andere kliniek wel fijn contact mee, maar die donor die mij wel beviel die wilde niet meer, maar had nog wel 11 bevroren eitjes.
Ze hadden daar een database met alle donoren van de eitjes met kindfoto's en al.
Dus dat is op zich ook nog een optie en dan ben ik niet afhankelijk van synchroniseren van cyclussen enzo.

Wat fijn om te horen dat het met jou weer de goede kant op gaat en dat je weer wat meer buiten komt enzo.
Niet dat je buiten nu veel te zoeken hebt met dit rottig weer, maar dat is dan weer wat anders.

X

Hoi @Kitje

Even je vragen beantwoorden

De omega 3 olie doe ik niet gebruik homeopathisch  vis olie pillen die proef je niet ideaal.

En helaas aanmaak limonade is 1 van degrootste boosdoeners.

Je mag wel 2 kopjes kamille thee, verse munt thee mag je ook.

Wat ik doe is gewoon water en doe er bv een stukje komkommer in of een wortel. Zo help je je lichaam dat water soms eentonig word

Verplicht 2.5 serving aan dairy

4 plakjes via kaasschaaf is gelijk aan 1 plakje kaas wat op de regels staat.

Fruit, niet elk soort fruit. Banaan mag je maar 1 keer per week. Appel frambozen aardbei kiwi b bosbes zijn toppers.

Wij halen bevroren verse aardbei, framboos en bosbes bij de jumbo en doe die dan met een yoghurt en als smoothie. 

Is echt lekker en vult ook goed. 

Let wel op van de granen etc dat je minimaal 3 per dag(wil je afvallen doe je niet alle 6 servings) en max 6 per dag binnen krijgt.

Als je meer vragen hebt vraag gerust. 

En hoop dat ook het bevroren eitje voor jouw geweldig zal zijn. Bedoel dan kan je ook eventueel gelijk beginnen hoef je niet te wachten of je gelijk loopt.

Denken met je mee.

Haha, ja, @Onzefamilie als deze vieze druppels op zijn ga ik ook over op pilletjes want dit is niet te nassen.
Ja, Kamillethee wist ik, dat dronk ik na de tp ook ipv de groene thee die ik normaal gesproken drink, deed er dan een paar schijfjes gember in, dan was het te drinken.

Water is idd erg eentonig, maar met een schijfje citroen ofzo is het ook wel lekker.
Komkommer heb ik nooit geprobeerd.

Ben niet zo dol op bananen.
Appels, frambozen en aardbeien wel.
Gelukkig gaan we weer betere maanden tegemoet qua fruit.

Ja, klopt, met de bevroren eitjes kan ik in principe meteen beginnen en hoef ik niet te wachten tot het synchroon loopt.
Alleen heb je met bevroren eitjes wel minder bevruchtingen, ze zei dat ik 2-4 goede bevruchtingen kan verwachten dan.
En deze kliniek moet ik veel meer onderzoeken vooraf doen, zoals ook een mammografie, dus dat kost meer voorbereidingstijd.
En heb een visum nodig.

Die andere kliniek vraagt enkel bloedtesten en vaginale testen en heb ik geen visum voor nodig.
Dus ben nog in dubio.
Maar tof dat je mee denkt :)

Ga het volgende week ook met de gyn bespreken, wat zij aanraadt.

X

Op 12-2-2020 om 19:43, Kitje zei:

Haha, ja, @Onzefamilie als deze vieze druppels op zijn ga ik ook over op pilletjes want dit is niet te nassen.
Ja, Kamillethee wist ik, dat dronk ik na de tp ook ipv de groene thee die ik normaal gesproken drink, deed er dan een paar schijfjes gember in, dan was het te drinken.

Water is idd erg eentonig, maar met een schijfje citroen ofzo is het ook wel lekker.
Komkommer heb ik nooit geprobeerd.

Ben niet zo dol op bananen.
Appels, frambozen en aardbeien wel.
Gelukkig gaan we weer betere maanden tegemoet qua fruit.

Ja, klopt, met de bevroren eitjes kan ik in principe meteen beginnen en hoef ik niet te wachten tot het synchroon loopt.
Alleen heb je met bevroren eitjes wel minder bevruchtingen, ze zei dat ik 2-4 goede bevruchtingen kan verwachten dan.
En deze kliniek moet ik veel meer onderzoeken vooraf doen, zoals ook een mammografie, dus dat kost meer voorbereidingstijd.
En heb een visum nodig.

Die andere kliniek vraagt enkel bloedtesten en vaginale testen en heb ik geen visum voor nodig.
Dus ben nog in dubio.
Maar tof dat je mee denkt 🙂

Ga het volgende week ook met de gyn bespreken, wat zij aanraadt.

X

@Kitje

Was even wezen lezen, en zou ik toch kiezen voor die andere waar je geen visum etc voor nodig hebt. Waardoor je ookmeer kansen krijgt..

Overleg natuurlijk wel.

Je mag ook rooibos en munt thee naast de kamille thee misschien als afwisseling. 

Ik maak een fles van 1 liter water en doe dan bv komkommer , vandaag heb ik 1 handsinaasappel erin leeg geknepen heeft het iets smaak en gelijk vers fruit. Win win situatie.

Ikmoet nog even batterijen halen voor de wegschaal om te zien wat het deze week heeft opgeleverd. 

Morgen gaan we beginnen met de moestuin zodat we deze zomer kunnen genieten van al het verse van het land.

We gaan ervoor

Heb vandaag een mailtje gehad van de kliniek uit Letland.
Ze hebben bevestiging van de donor gekregen dat ze kan en wil starten ermee.
Ik had ze al mijn gegevens betreffende de menstruatie doorgegeven en nu hebben ze me een heel protocol gestuurd van alle meds die ik moet nemen en waar, uitgaande van als ik mijn ongi op 1 maart krijg, als het eerder of later wordt dan schuift het zoveel dagen eerder of later op ook.

Ze zeggen nu dat ik dan op de 13e of de 14e een echo moet laten maken en dat ze dan de punctie bij de donor de 17e gaan doen en bij mij een tp op de 22e.
Maart dus.
Maart!
Het kan al in maart!
Over 5 weken gewoon. 😵

Ben dr ff helemaal zenuwachtig van geworden hoe vlug dat gaat.
Is met "verse" eitjes.

Moet dan nu wel gaan beslissen of ik dan voor het pakket met 6 of 12 eitjes ga.
Wat klinkt dit stom zo eigenlijk, alsof ik boodschappen ga doen ofzo.

Ik ga het weekend nemen om goed na te denken over alles.
En beslissen wat te doen.
Meningen worden gewaardeerd 😃

@Onzefamilie Rooibosthee vind ik vies, maar munt is wel een optie.
Met wat verse muntblaadjes erin dan, is ook lekker.
En de tip van de sinaasappel in water uitknijpen is ook een goed idee!

Ik heb hier ook een moestuintje, is superleuk.
Heb om een prieel een druivenstruik hangen en dan verder in de moestuin heb ik frambozen (gele en roze),bramen, kersen, pruimen, aardbeitjes, sla, komkommer, aardappels, en zo nog wat aanvulling wat er nog bij kan.
Is maar klein stukje hoor 6 m2 dus kan niet superveel in, maar wel heel leuk om te doen en lekker biologisch.

Wat fijn dat jullie er weer voor gaan!
👍🤞

2 uur geleden, Kitje zei:

Heb vandaag een mailtje gehad van de kliniek uit Letland.
Ze hebben bevestiging van de donor gekregen dat ze kan en wil starten ermee.
Ik had ze al mijn gegevens betreffende de menstruatie doorgegeven en nu hebben ze me een heel protocol gestuurd van alle meds die ik moet nemen en waar, uitgaande van als ik mijn ongi op 1 maart krijg, als het eerder of later wordt dan schuift het zoveel dagen eerder of later op ook.

Ze zeggen nu dat ik dan op de 13e of de 14e een echo moet laten maken en dat ze dan de punctie bij de donor de 17e gaan doen en bij mij een tp op de 22e.
Maart dus.
Maart!
Het kan al in maart!
Over 5 weken gewoon. 😵

Ben dr ff helemaal zenuwachtig van geworden hoe vlug dat gaat.
Is met "verse" eitjes.

Moet dan nu wel gaan beslissen of ik dan voor het pakket met 6 of 12 eitjes ga.
Wat klinkt dit stom zo eigenlijk, alsof ik boodschappen ga doen ofzo.

Ik ga het weekend nemen om goed na te denken over alles.
En beslissen wat te doen.
Meningen worden gewaardeerd 😃

@Onzefamilie Rooibosthee vind ik vies, maar munt is wel een optie.
Met wat verse muntblaadjes erin dan, is ook lekker.
En de tip van de sinaasappel in water uitknijpen is ook een goed idee!

Ik heb hier ook een moestuintje, is superleuk.
Heb om een prieel een druivenstruik hangen en dan verder in de moestuin heb ik frambozen (gele en roze),bramen, kersen, pruimen, aardbeitjes, sla, komkommer, aardappels, en zo nog wat aanvulling wat er nog bij kan.
Is maar klein stukje hoor 6 m2 dus kan niet superveel in, maar wel heel leuk om te doen en lekker biologisch.

Wat fijn dat jullie er weer voor gaan!
👍🤞

@Kitje

als je financieel kan z oou ik 12 eitjes doen waarom stel het lukt en je wil later een 2de dan zijn jouw eitjes daar. Meer kansen waardoor je niet gelijk op hoeft te geven.

En verse munt thee uit de tuin is heerlijk doen wij ook hoor.

Ook munt water, is lekker fris en fruitig. 

Maar 5 weken dan zou je misschien gelijk lopen weer met ons wat super gaaf!!!!

Ja even weekend laten bezinke  dit alles.

Wij hebven 100 vierkante meter moestuin en er zit een veld aardbeien in, rabarber(halen we deels eruit). Veel nog te doen ben zaden aan het starten.

Maar komt goed morgen gaan we verder

Jeetje @Kitje dat is wel een ontwikkeling. Het lijkt wel alsof het zo moet zijn.. Zeker iets om over na te denken. Echt je gevoel volgen. Als het allemaal te behappen is en je wilt en kunt dit nu doen, waarom niet.... Kan daar geen advies in geven. Weet alleen dat ik het je heel erg gun en hoop dat het jou (en natuurlijk iedereen met deze grote wens) gaat lukken! Ga sowieso voor je duimen 😊

Ja, klopt @Onzefamilie meer kansen, maar ook stuk duurder, is lastige beslissing.
Ga je voor 12 met risico dat je "overhoudt" en dus teveel hebt betaald, of ga je voor 12 met risico dat het niet genoeg is, of misschien wel en dan ben ik minder duur uit...
Hoef gelukkig niet nu te beslissen, dus kan er nog paar daagjes over nadenken.

Ja, denk dat jullie dan een week of zo voorlopen op mij, jullie zaten toch rond volgend weekend dacht ik dat de menstruatie weer moest komen?
Ik zit dan een weekje later.
Dat zou wel supertof zijn idd, dan zitten we strakjes samen op het maartbankje te kijken 😀
Volgens de dokter zou ik dan 4 april een bloedtest moeten doen.

Jullie hebben wel een lekkere grote moestuin zeg, daar kun je flink in verbouwen.

@Marsukar hoe is het met jou?
Lekker nog op je roze wolkje?
Volgende week echo toch?
Ben zo benieuwd hoe het gaat zijn voor je.
Kun je kennis maken met beebje.

Het zijn ineens heel veel ontwikkelingen, van info opvragen naar ineens een donor paraat hebben en dat met mijn bloedtype, dat is helemaal top.
In eerste instantie hadden ze geen donoren met mijn type en toen de dag dat de dokter me belde kreeg ik een mailtje dat ze een nieuwe donor hadden opgenomen met mijn bloedtype.
Misschien heb je wel gelijk en moet het zo zijn, of is dat wishfullthinking?
Maar het gaat ook wel heel vlug ineens allemaal, dat ik denk, van oh, moet ik niet eerst rust nemen, maar misschien moet ik dan ook maar gewoon deze sneltrein nemen, het komt niet voor niks ineens allemaal zo op mijn pad denk ik dan maar.

Lief dat je voor mij duimt, mijn duimen draaien ook nog steeds voor jou hoor en dat je deze zwangerschap tot een mooi eind mag brengen.

Ja helaas kan het wishful thinking zijn... Maar goed het kan ook zomaar echt zo moeten zijn. Het is wel heel bijzonder dat het nu opeens op je pad komt. Vooral omdat het een moeilijke bloedgroep leek te zijn.. Echt spannend hoor! Wanneer moet je het uiterlijk doorgeven?

Hier gaat het goed. Zit niet echt op een roze wolk. Dinsdag is de echo en ik hoop daarna een beetje rust te hebben. Gisteren waren we met hele goede vrienden en we dacht laten we het toch vertellen. Bleek dat zij net een miskraam hebben gehad. Was wellicht 5 weken oud, maar dat vind ik niet meetellen. Vanaf het moment dat je streepjes ziet ben je zwanger. Als je het dan verliest is dat heel verdrietig. 
Zij weten wat wij allemaal hebben doorstaan en gaan nu waarschijnlijk hetzelfde traject in. Weet precies hoe zij zich voelt als je weer hoort dat er iemand zwanger is.. Weet dat het ons wordt gegund, maar snap ook haar gevoel heel goed. Qua dinsdag heb ik ergens wel het gevoel dat het wel goed zit, maar of dat wishful thinking is, dat gaan we dinsdag meemaken. Heb nog steeds geen extreme symptomen.  Borsten zijn wel zichtbaar groter, ben in de avond kapot en wordt in de nacht wakker om te plassen. Verder eigenlijk niks. 

Wel leuk als jij en onzefamilie ongeveer tegelijk zitten. Maken we hier gewoon het maartwachtbankje van. Blijf absoluut meelezen en met jullie meeduimen 😊. Misschien dat nora90 dan ook ongeveer weer kan.. ben benieuwd! 

@Marsukar fijn dat het goed gaat en dat de echo je rust gaat geven.
Dinsdag is al bijna, nog maar een paar nachtjes slapen en dan is het zo ver.

Wat rot voor die vrienden van je, kan me heel goed voorstellen dat je dat moeilijk vond.
Je bent zelf zo blij en dan zitten zij met zo'n verdriet.
Hopelijk gaat het traject hun net zo helpen als het voor jou heeft gedaan.

En vwb de extreme symptomen...
Je hebt zo'n beetje alle symptomen die erbij horen, behalve misselijkheid... 😂
Dus dat zijn echt wel goede tekenen hoor.
Ik ben tijdens mijn zwangerschap van mijn zoon ook niet misselijk geweest, ik was alleen moe en verders niks en toch zit er boven een gezonde zoon.

Ja, dat zou superleuk zijn als we zo'n beetje tegelijk op gaan.
Dan wordt het een maartbankje idd, maar ik hoop toch wel dat jij (en alle anderen) ook gewoon blijven meeschrijven hoor.
Wil toch wel volgen hoe het met jou verder gaat.
We hebben dat traject zo van begin af aan meegemaakt, dan wil ik ook het eind weten hoor 😉

Hopelijk schuift @Nora90 dan ook weer aan en sluiten we het jaar allemaal mooi af met een babietje in onze armen.

Ja, soms lijken dingen wel meant to be, vind het zelf ook wel heel apart, heb inmiddels ook een match gevonden van het mannelijke deel dat ik dan nog nodig heb.
Een Deense jongeman met dezelfde bloedgroep die ook nog eens superveel op mijn zoon lijkt (heeft een kindfoto erop staan), rietjes beschikbaar heeft en mij ook nog enorm aanspreekt.
Met het mannelijke deel had ik wel ietsje meer keus met mijn bloedgroep gelukkig, maar ja, er zijn natuurlijk ook veel meer mannelijke donoren dan vrouwelijke.

Ze hebben me niet gezegd wanneer ik moet laten weten, maar als ik in maart een tp wil dan moeten ze me wel begin van de komende week mijn meds toesturen want op de dag van de eerste menstruatie moet ik dan daarmee beginnen en er gaan natuurlijk wel een paar daagjes overheen voordat de post uit Letland hier arriveert.
Ik moet ze ook doorgeven als ik later dan maart wil beginnen.

Eigenlijk wilde ik alles eerst bespreken met mijn gyn en daar heb ik donderdag een afspraak mee, maar dat wordt dan mss een beetje laat.
Dus ik moet ze wel morgen antwoorden eigenlijk, is ook wel zo netjes, maar het gaat alleen zo vlug ineens allemaal.

Als ik ervoor ga, dan moet ik de helft van de behandeling aanbetalen omdat de donor dan over 2 weken moet gaan stimuleren voor de eitjes en ik moet de meds alvast betalen, dat was ongeveer 100 Euro zeiden ze,
Die meds zijn dan om mijn bms klaar te maken voor tp, dan moet ik 2 soorten pillen slikken en paar dagen voor de tp beginnen met utrogestan (maar die heb ik hier nog genoeg 😀)

@KitjeJeetje dat gaat dan echt in sneltreinvaart! Heel spannend. Klinkt wel allemaal goed. Dan ook nog zo’n goede match gevonden qua mannelijke donor. 
Dus dat gaat anders daar dan hier qua medicatie voor de tp? Hoelang moet je dan daarheen of kan het, bij wijze van, op 1 dag allemaal?
Leef wel met je mee hoor. Wat een hele happening zeg. Vermoed dat je wel al een beetje je keuze hebt gemaakt of twijfel je nog? 

Je hebt gelijk. Ik heb wel een aantal symptomen 😂. Denk dat ik het gewoon nog niet durf te geloven.. Nog 2 nachtjes en dan is het verlossende woord. Hopelijk!! Helaas is de echo pas in de middag, dus dat wordt een dagje in spanning zitten, maar gelukkig ben ik lekker vrij dan 😃

Edited by Marsukar

Ja, gaat ineens allemaal supersnel @Marsukar kan het amper bijhouden ff in mijn hoofd... 😂
Ja, qua mannelijke donor had ik ietsje meer keus gelukkig, maar hij is wel een goede match.

Het gaat anders in die zin, dat ik zelf niet hoef te prikken nu om eitjes te laten rijpen, want mijn bejaarde eitjes blijven gewoon zitten.
De donor moet dat dan wel doen.
Ik krijg medicatie om mijn baarmoeder optimaal gereed te hebben voor de tp.
Denk dat het te vergelijken is met een cryo tp.

Ik moet op de eerste dag van de menstruatie een appje sturen naar mijn contactpersonen daar.
De dokter en nog een ander persoon.
Dan gaat de donor meds slikken voor de eitjes te laten groeien, maar wat zij voor meds krijgt dat weet ik niet, dat hebben ze niet gezegd.

Ik moet dan op de 1e dag van de menstruatie Estrofem slikken voor het slapen gaan, maar dat is dan ook weer per dag veschillend hoeveel ik er moet slikken.
Eerste 4 dagen moet ik er  3, daarna 4, dan 5, daarna weer 4 en weer terug naar 3 en dat moet ik dan blijven slikken tot de dokter zegt dat ik mag stoppen ermee.

Dan moet ik op de 18e dag beginnen met Utrogestan, zelfde als hier 200 mg en dit moet ik dan ook tijdens een eventuele zwangerschap nog tot 16/17 weken blijven gebruiken, ook tot de dokter zegt stop.

En op diezelfde dag moet ik ook Duphaston slikken 2 tabletjes per dag, ook tot de dokter zegt stop.

13/14 dagen na eerste dag menstruatie moet ik een echo laten maken, dat kan daar of in NL, als ik dat in NL laat doen moet ik de resultaten doorgeven.
Dan bepalen ze adh daarvan of ik zo moet doorgaan of dat het aangepast moet worden, de meds.

In de tussentijd bestellen ze dan het rietje en als de donor klaar is voor de punctie dan stoppen ze dat bij elkaar.
Dan krijg ik een top op de 5e dag, een blasto, of twee, dat mag ik dan kiezen, wat ik wil.

2 weken na tp moet ik dan een bloedtest laten doen, als blijkt dat ik zwanger ben dan moet ik dat melden en dan beslist de arts welke meds ik wel of niet moet blijven gebruiken, naast de Utro en als ik niet zwanger ben dan moet ik dat ook melden en dan stoppen met alle meds.

Ik hoef er in principe maar 1 dag naar toe, de dag van de tp.
Maar ze raden me af om ook diezelfde dag nog terug te vliegen.
Ze zeggen dat het beter is om dat een dag later te doen.
Lijkt mij ook slimmer idd.
Dus ik ben dan 2 dagen daar, alleen heb ff naar de vluchten gekeken, ze vliegen daarheen op dinsdag-donderdag-zaterdag
Dus als de tp op een maandag is, dan ben ik 3 dagen daar.
Op zich geen ramp hoor, Letland is best een leuk land.
Onbekend voor ons, maar ik ben er ooit weleens geweest.
De kliniek zit in Riga en is op 5 km van het vliegveld.
Ze brengen en halen mij van en naar het vliegveld en van en naar hotel en kliniek.
Maar in dezelfde straat als de kliniek zit een hotelletje, kan ik lopend heen, is paar honderd meter lopen.
En goedkoop, hotel kost maar 15 Euro per nacht, is een appartementje met kookgelegenheid en supermarkt om de hoek.
Vlucht kost paar tientjes, afhankelijk van welke dagje gaat, alleen wordt het mss wel duurder kort vantevoren.
Weet nu nog niet wanneer precies omdat eea afhankelijk is van eerste dag menstruatie.

Heb wel besloten dat ik het ga doen en dat ik niet voor de bevroren eitjes in Rusland ga.
Letland kun je zo heen vliegen, zonder visum en hebben ze Euro's.
Ook hoef ik veel minder onderzoeken te doen (alleen bloedtesten en vaginale test, uitstrijkje en echo) dus het is voor mij makkelijker.
Ook zetten ze dan een vers embryo terug (of 2) wat denk ik betere kansen biedt dan eentje van een eitje dat bevroren is geweest.
Moet alleen nu dan nog beslissen welk "pakket" ik dan kies.
6 eitjes, of 12....
Scheelt 2000 Euro wat ook een smak geld is.
En dan later, of ik  1 of 2 laat terugzetten....

Ja, dat is het denk ik Marsukar, ongeloof, van dat het echt gelukt is.
Gewoon de goede moed erin houden hoor, je kan helaas toch niks anders dan wachten tot de echo.
Dat duurt gelukkig niet zo lang meer.
Balen dat het pas in de middag is, maar wel fijn dat je vrij hebt die dag.
Denk dat je je anders toch niet zou kunnen concentreren op je werk.
Nog maar 2 nachtjes slapen!

14 uur geleden, Kitje zei:

Ja, gaat ineens allemaal supersnel @Marsukar kan het amper bijhouden ff in mijn hoofd... 😂
Ja, qua mannelijke donor had ik ietsje meer keus gelukkig, maar hij is wel een goede match.

Het gaat anders in die zin, dat ik zelf niet hoef te prikken nu om eitjes te laten rijpen, want mijn bejaarde eitjes blijven gewoon zitten.
De donor moet dat dan wel doen.
Ik krijg medicatie om mijn baarmoeder optimaal gereed te hebben voor de tp.
Denk dat het te vergelijken is met een cryo tp.

Ik moet op de eerste dag van de menstruatie een appje sturen naar mijn contactpersonen daar.
De dokter en nog een ander persoon.
Dan gaat de donor meds slikken voor de eitjes te laten groeien, maar wat zij voor meds krijgt dat weet ik niet, dat hebben ze niet gezegd.

Ik moet dan op de 1e dag van de menstruatie Estrofem slikken voor het slapen gaan, maar dat is dan ook weer per dag veschillend hoeveel ik er moet slikken.
Eerste 4 dagen moet ik er  3, daarna 4, dan 5, daarna weer 4 en weer terug naar 3 en dat moet ik dan blijven slikken tot de dokter zegt dat ik mag stoppen ermee.

Dan moet ik op de 18e dag beginnen met Utrogestan, zelfde als hier 200 mg en dit moet ik dan ook tijdens een eventuele zwangerschap nog tot 16/17 weken blijven gebruiken, ook tot de dokter zegt stop.

En op diezelfde dag moet ik ook Duphaston slikken 2 tabletjes per dag, ook tot de dokter zegt stop.

13/14 dagen na eerste dag menstruatie moet ik een echo laten maken, dat kan daar of in NL, als ik dat in NL laat doen moet ik de resultaten doorgeven.
Dan bepalen ze adh daarvan of ik zo moet doorgaan of dat het aangepast moet worden, de meds.

In de tussentijd bestellen ze dan het rietje en als de donor klaar is voor de punctie dan stoppen ze dat bij elkaar.
Dan krijg ik een top op de 5e dag, een blasto, of twee, dat mag ik dan kiezen, wat ik wil.

2 weken na tp moet ik dan een bloedtest laten doen, als blijkt dat ik zwanger ben dan moet ik dat melden en dan beslist de arts welke meds ik wel of niet moet blijven gebruiken, naast de Utro en als ik niet zwanger ben dan moet ik dat ook melden en dan stoppen met alle meds.

Ik hoef er in principe maar 1 dag naar toe, de dag van de tp.
Maar ze raden me af om ook diezelfde dag nog terug te vliegen.
Ze zeggen dat het beter is om dat een dag later te doen.
Lijkt mij ook slimmer idd.
Dus ik ben dan 2 dagen daar, alleen heb ff naar de vluchten gekeken, ze vliegen daarheen op dinsdag-donderdag-zaterdag
Dus als de tp op een maandag is, dan ben ik 3 dagen daar.
Op zich geen ramp hoor, Letland is best een leuk land.
Onbekend voor ons, maar ik ben er ooit weleens geweest.
De kliniek zit in Riga en is op 5 km van het vliegveld.
Ze brengen en halen mij van en naar het vliegveld en van en naar hotel en kliniek.
Maar in dezelfde straat als de kliniek zit een hotelletje, kan ik lopend heen, is paar honderd meter lopen.
En goedkoop, hotel kost maar 15 Euro per nacht, is een appartementje met kookgelegenheid en supermarkt om de hoek.
Vlucht kost paar tientjes, afhankelijk van welke dagje gaat, alleen wordt het mss wel duurder kort vantevoren.
Weet nu nog niet wanneer precies omdat eea afhankelijk is van eerste dag menstruatie.

Heb wel besloten dat ik het ga doen en dat ik niet voor de bevroren eitjes in Rusland ga.
Letland kun je zo heen vliegen, zonder visum en hebben ze Euro's.
Ook hoef ik veel minder onderzoeken te doen (alleen bloedtesten en vaginale test, uitstrijkje en echo) dus het is voor mij makkelijker.
Ook zetten ze dan een vers embryo terug (of 2) wat denk ik betere kansen biedt dan eentje van een eitje dat bevroren is geweest.
Moet alleen nu dan nog beslissen welk "pakket" ik dan kies.
6 eitjes, of 12....
Scheelt 2000 Euro wat ook een smak geld is.
En dan later, of ik  1 of 2 laat terugzetten....

Ja, dat is het denk ik Marsukar, ongeloof, van dat het echt gelukt is.
Gewoon de goede moed erin houden hoor, je kan helaas toch niks anders dan wachten tot de echo.
Dat duurt gelukkig niet zo lang meer.
Balen dat het pas in de middag is, maar wel fijn dat je vrij hebt die dag.
Denk dat je je anders toch niet zou kunnen concentreren op je werk.
Nog maar 2 nachtjes slapen!

Lieve kitje

Wat een geheel gedoe. Ja dat is dan even afwachten.  En de keuze is voor jouw. 

Bevroren of niet bevrorwn hebben tegenwoordig  beide net zoveel slagingskans 

En ja dat is best duur en daarbij de sperma nog maakt het niet goedkoper. 

Maar je moet je hart volgen  6 eitjes is al meer dan je zelf elke keer aanmaakt. Dus van de 6 moet je rekenen dat je dan 4eitjes hebt die waarschijnlijk zouden bevrucht raken( zo werd het ons ook uitgelegd. 2 van de 3 kunnen bevrucht raken. Je kan ook zeggen doe nu 6 eitjes en dat is mijn grens. Denk dat je kans hebt gelijk eerste ronde raak is.

Wij hadden 3 eitjes 2 bevrucht 

Nog 1 in vriezer, hier wacht ik op mijn ongesteldheid  heb al dagen krampen maar nog niks. Hoop dathet nog een dag of 5 a 6 wacht. Dat zou  namelijk voor mij beter zijn. Maar kan best zijn morgen al begin te bloeden( ik bloed pas na 2 dagen rood daarvoor altijd oud, ben altijd 7 tot 10 dagen ongesteld.)

@Nora90

Lieverd hoe gaat het met je, denk steeds aan je en wou dat ik watvoor je kon betekenen.

Als je even je ei kwijt wilt we zijn der voor jouw 

@Marsukar

Spannend morgen is de echo  je zal wel op zijnn van de zenuwen. Gewoon relax, rustig aan desnoods morgen ochtend even lekker een wandeling maken zodat je tot rust komtvoorsat je heen moet.

We duimen voor je en hopen morgen een mooie echo foto te zien van je. 

Je kan het zwangere  mama.

@Kitje @Nora90 @Marsukar

Even een update  van mijn kant.

Net overleg gehad ivm mijn schildklier op hol is. Dus dit houd in totdat mijn schildklier waarde weer boven de 1 zijn mag ik niet verder, althans mag wel maar risico dat mislukt weer is te groot.

Was juist alles plannen om alles in kannen en kruiken te krijgen. En nu deze klap. Doet echt zeer, lijkt of het gewoon ons tart. 

Heb even zon momentje van krijg de kleren, want alles is al zo moeilijk. Krijg ook rot opmerkingen  van mensen die ik niet ken.

Ben je zwanger hoe lang al al aardig buikje, 

Zelfs snap niet waarom jij zwanger wilt worden met al jouw problemen, dat zadel je je kind toch niet op. 

Echt mensen snappen het gewoon niet, wil al zo lang een kleintje van mij zelf. Gewoon ook mogen genieten. Zijn zoals anderen, niet worden afgerekend omhoe ik eruit zie, wat mijn  problemen zijn. Bedoel is dat nou zo moeilijk. 

Ben ook mens met gevoelens, de rotste opmerking was toch echt. Dat lesbische mensen geen kinderen zouden mogen omdat wij slechte invloed zijn. Dat we daardoor ons kind verzieken en een slecht kind ter wereld zouden brengen. 

Wij houden  mega van onze zoon(gedragen door mijn vrouw), krijgt alle normen en waarden mee die wij juist hoog in vaandel hebben. 

Onze zoon spreekt met 2 woorden altijd beleefd naar andere toe. Doet alles zijn best in. Die gewoon net als elk ander kind een goede jeugd heeft waar hij alles krijgt wat hij nodig heeft(en leert waarderen wat andere niet hebben)

Draaien elke stuiver om voor hem en de misschien ooit 2de. Maar zoals nu voelt het een trap in mijn keel. 

Het gevoel van falen, want ja mijn lichaam is weEr de boosdoener. Weer al die etappes af moeten leggen. Waarom? Waarom?

Sorry meiden ben echt even van mijn stuk geslagen. Het voelt K kwalitatief  U Uitermate T teleurstellend. En dan druk ik me nog zacht uit.

Lieve @Onzefamilie ik lees met verbazing je berichtje en ik wil toch even het volgende kwijt.
Verontschuldig je nooit voor een berichtje wat je hier schrijft, ik ben juist superblij dat je het hier van je afschrijft en dat je niet jezelf afsluit van de wereld maar steun zoekt bij ons, bij mensen die in hetzelfde traject zitten als jij en weten wat jij voelt, hoe graag je een kindje wil en hoe diep dat verlangen is.
Dus doe dat vooral! We zijn er hier allemaal voor elkaar om elkaar te steunen in moeilijke tijden en om blij te zijn voor elkaar als het zonnige tijden zijn.

Laat je aub niks wijsmaken lieverd, de mensen die zulke opmerkingen maken die weten niet beter en tonen zelf weinig hersencellen te hebben door zomaar een oordeel te vellen over een ander en wat in hun ogen wel of niet "mag" of "normaal" is

Iedereen heeft het recht een kindje op de wereld te zetten en JUIST mensen die er zoveel moeite voor moeten doen zorgen ervoor dat hun kindje aan niks ontbreekt en kan niet beter terecht komen.
Sommige mensen zijn nu eenmaal kortzichtig en dom en menen de wijsheid in pacht te hebben omdat zij met de meute meehobbelen.
Wijk je af van dat pad op wat voor manier dan ook dan is dat in hun ogen niet zoals het hoort.

Maar hoe hoort het dan wel?
Een kind heeft in mijn ogen behoefte aan liefde, aandacht, mensen die onvoorwaardelijk van hem of haar houden en hem of haar laten opgroeien tot een fijn en evenwichtig mens.
Of dit nu gebeurt door een man en een vrouw, 2 mannen, 2 vrouwen, een single man of een single vrouw, maakt in mijn ogen geen ene moer uit!
Wat kan ik boos worden om zulke kortzichtigheid! Hoe durven ze! Een ander te veroordelen.
Je bent goed zoals je bent en laat je door niemand wat anders wijsmaken!

Dan over je medische zaken, dat is idd klote.
Rottig dat je nu in de wachtstand moet terwijl je zo graag door wil.
Hoe moeilijk ook, ik zou toch de tijd nemen dat je schildklier weer op acceptabele waarde zit.
Pijnlijk en rot en snap dat je er kapot van bent.
Je wil zo graag verder en dan weer een tegenslag.
Vind het echt superklote voor je en ik weet niet zoveel te zeggen, behalve dat ik er voor je ben als je dat nodig hebt.
Dus schroom niet als je wat kwijt wil, ik help je graag verder als ik dat kan.

X

@Marsukar Hoe gaat het daar? Nog maar 1 nachtje slapen.
Veel plezier morgen bij de echo!
Probeer wat afleiding te zoeken, wat Onzefamilie bijvoorbeeld aangeeft, stukje wandelen bijvoorbeeld, hoofdje leeg.
En dan voor het eerst kennis maken met je kindje, live beelden van een klein kloppend hartje.
Wat mooi moet dat zijn!