Jump to content
Kitje

Wachtbankje december

Recommended Posts

Ja zit alweer in mijn 13e week. Zondag ben ik precies 13 weken. 
Net gebeld door het ziekenhuis en de uitslag van de niptest is goed. Geen afwijkingen gelukkig. Wel fijn even goed nieuws in deze tijden. Ben helaas nu echt goed verkouden aan het worden. Hoop zo dat het virus ons gespaard blijft. Maar goed. Hou mij vast aan de gedachte dat het voor veel mensen als een gewone griep voelt, dus we wachten het maar af allemaal. En tja.. het is wel realistisch om te bedenken dat er een grote kans is dat je het krijgt.. Dan maar hopen op de milde versie.
Hoe is het verder met jullie allemaal? 

Wat fijn @Marsukar dat de uitslag van de niptest goed is.
Idd, weer een zorg minder en goed nieuws is in deze tijd wel heel fijn.
Hopelijk heb je gewoon een verkoudheid te pakken nu en niet dat akelige virus.
Hoorde al dat 50 tot 60 % van de bevolking het zou gaan krijgen, dus dat maakt de kans wel groot.
Hier nog gezond en fit gelukkig.

Ik krijg zojuist een mailtje van de kliniek in Letland dat er van de 5 embryo's nog maar 2 over zijn....  😥
2 Dag 3 embryo's maar uit 7 eitjes van een jonge donor....

Ik had uit 3 en 4 eitjes ook 2 dag 3 embryo's en ik ben een stuk ouder.
Dus ik ben beetje teleurgesteld nu...
Was zo hoopvol maandag, 5 embryo's nu nog maar 2....
Ze waren wel heel mooi zeiden ze, maar ja, nu nog afwachten of ze verder groeien naar dag 5....

Ze vroegen ook of ik al beslist had of ik nog een extra punctie wilde laten doen met deze zelfde donor.
Dat moest ik nog laten weten, maar Corona kwam om de hoek kijken.
Ik ga dat maar laten doen dan denk ik, want 2 is wel heel mager....

Vrijdag krijg ik weer een update of ze kunnen worden ingevroren.
Hopelijk dat ze dan deze 2 iig kunnen invriezen... Anders is het ook nog eens allemaal voor niks geweest....

Het pakje wat ze opgestuurd hebben met de meds die ik volgende week nodig heb (ivm afbouwen) is nog steeds in Letland en beweegt totaal niet bij de DPD dus ik voel de bui al hangen dat die ook niet op tijd zijn...
Hoor nu op het nieuws dat er bij grenscontroles 20 tot 30 uur gewacht moet worden....    
Dat gaat lekker, die moeten de grens over bij Letland, Polen, Duitsland, Nederland.... 

Moest even zeuren... 😔

Potverdikkie @Kitje wat een onverwachts rotnieuws weer. Hoe kan het nou dat er nog maar 2 zijn. Weet je waarom die andere 3 verloren zijn gegaan? Snap dat je nu toch eraan denkt om dan toch voor die extra eitjes te gaan. Je had dat toch in je hoofd dus het zijn niet echt onverwachtse kosten. Natuurlijk niet ideaal, maar gelukkig nog wel een optie.

Nooit zeggen dat je zeurt hoor! Heel logisch dat je dit wilt uiten. En daar is zo’n forum voor uitgevonden toch. Even lekker alles eruit gooien bij mensen die je verdriet maar al te goed snappen.. We hebben een fijn clubje opgebouwd die het, volgens mij, alleen maar fijn vinden als men juist hier de dingen uit die hen dwarszit.. 🤗

@Kitje ach lieverd het is ook altijd een gok.

Bij mijn eerste punctie in november hebben ze 8 eitjes geprikt die allemaal bevrucht waren. Helaas kwam ik twee dagen erna op de IC terecht met een bloedvergiftiging waardoor de terug plaatsing niet door ging. Uiteindelijk 6 kunnen invriezen. In januari eerste cryo terugplaatsing gepland maar vroegtijdig afgebroken omdat het eitje de nacht niet door is gekomen.

dus toen waren het er nog 5

afgelopen maand 2de cryo terugplaatsing maar helaas niet geleid tot zwangerschap.

dus toen nog maar 4..

zo zie je maar hoe snel de afval race gaat terwijl je zo hoopvol bent van de 8 die heel mooi bevrucht waren.

Het is en blijft allemaal een gok. Als je de mogelijkheid en financiële middelen hebt om nog meerdere eicellen te bevruchten dan zou ik daar zeker voor gaan. Je zit nu toch met dit C virus opgescheept voorlopig en dat geeft je mooi wat extra tijd toch?

Afgelopen zaterdag tweede echo gehad en toen was het eitje van mijn natuurlijke cyclus ineens wel groot genoeg. Omdat ik grote twijfels had vanwege dat stomme C-virus wou ik deze cyclus overslaan. Maar toen de dokter mij in de middag terug belde dat ik alweer kon beginnen met de pregnyl en nieuwe planning kon ik gewoon geen NEE zeggen.

Aankomende zaterdag dus toch weer een nieuwe cryo terugplaatsing.

Ik denk daar wel verstandig aan te hebben gedaan aangezien ik nu al zie gebeuren dat alle poli’s sluiten. Zo ook fertiliteit. Zit nog steeds in mijn achterhoofd dat ik ook een teleurstellend telefoontje kan verwachten, maar we blijven duimen.

@Onzefamilie & @Marsukar overleven jullie de ziekte kiempjes om jullie heen?

Door mijn chemo als kind val ik in de risicogroep qua weerstand, maar moet echt in mijn handjes knijpen door goed mijn pitamientje en gezond eten heb in een mega weerstand vind ik zelf. Maakte mij vandaag wel zorgen om mij man want hij heeft hoest verkoudheid dus zit continue op zijn lip om zijn temp. Te meten.

@Nora hoop ook alles ok bij jou?

Hoop echt voor Iedereen dat we gespaard worden van deze ellende 😖 want het is verschrikkelijk als je het hebt.

Vanuit hier een Virtuele Hug voor jullie allemaal 🤗

Bedankt @Marsukar en @LouLou1980 voor de lieve woordjes.
Had ik echt eventjes nodig.
In een tijd van Corona ellende vond ik mezelf ineens zo een zeurpiet dat ik me druk maak om eitjes...

Ze hebben niet gezegd wat er met die andere 3 gebeurt is, er stond dat ze 2 beautifully 3 days embyro's hebben en dat vrijdag de embryolist de laatste keer checkt en ze dan invriest, dus ik hoop ook maar dat ze die ook beide kunnen invriezen.
Heb ze wel gevraagd wat er dan met die andere 3 gebeurt is of dat die gewoon niet goed genoeg waren?

Het klopt dat ik toch al rekening had gehouden met de extra kosten, de helft heb ik ook al betaald, dus dat is het probleem niet zo.
Ik heb ze laten weten dat ik dan graag een tweede punctie wil van dezelfde donor, niet de andere donor zodat alle embryo's 100% biologisch zijn.
Er is gelukkig nog voldoende zaad over om dit te kunnen doen en als ze dan uit de volgende punctie dan weer 2 embryo's overhouden dan heb ik er uiteindelijk toch 4.

Intussen klein goed nieuwsje over mijn meds, daarnet nog eens op de dpd website gekeken, ze zijn intussen in Polen....
Heb ze maandag nodig, dus ik heb nog wel enkele dagen de tijd.
Was blij dat er beweging in was eindelijk, want van maandag tot vandaag was het nog in Letland.

We hebben idd een fijn clubje opgebouwd zo met een paar fijne meiden die allemaal hetzelfde doormaken en meemaken.
Is fijn om zo te kunnen kletsen en iemand een hart onder de riem te kunnen steken, of een keer zelf zo'n hart onder de riem te ontvangen.
Ben wel superblij zo met dit clubje.

@LouLou1980 jij hebt idd ook al het nodige meegemaakt helaas.
Ik snap dat je geen nee kon zeggen en als je de kans hebt nu een tp te doen zou ik die zeker aangrijpen.
Er zijn wel fertiliteitsklinieken die gewoon nog open zijn hoor, wel met enige aanpassingen.
Ik hoop zo dat het voor jou nu gunstig gezind is en dat je zaterdag gewoon je tp hebt, ik zal voor je duimen.
Dan heeft er tenminste iemand van ons geluk!

Fijn dat je verder een goede weerstand hebt, goed voor jezelf zorgen is alles wat je kan doen en dat doe je al.
Hopelijk blijft het bij je man bij een "gewone" verkoudheid.

En voor de rest, beterschap voor de ziekjes onder ons en stay safe voor allen!

@Onzefamilie @Kitje @Marsukar Sorry heb zo lang niks van me laten horen.... Super druk geweest met school en stage. En op stage (de praktijk) was het heel druk ivm corona. Nu krijg ik morgen online les ipv op school en stage loop ik wel nog steeds al valt er niet echt meer wat te doen aangezien alle afspraken zijn afgezegd ivm corona. 

Het voelt voor mij vandaag alsof ik ongesteld ga worden. Waar ik normaal heel blij mee zou zijn, maar nu dus door dat corona weet ik niet of ik "er wat aan heb". Ik weet nu even niet wat ik moet doen hahaha. Denk dat ik nog maar een menstruatie moet afwachten. 

Ik zie dat jullie veel hebben gebabbeld, heb niet alles gelezen 😳 Volgens mij zitten we allemaal in hetzelfde schuitje. 

Ik heb af en aan lichtelijk last van griep, geen koorts en geen hoest (gewoon de normale griep) Dan heb ik een dagje even last van wat verhoging ietsjes en beetje opgezette klieren en dan weer 2 dagen niks. Gisteren had ik weer last van opgezette klieren, iets verhoging en hoofdpijn. Vandaag had ik weer helemaal nergens last van, tot nu net begin ik weer een beetje last te krijgen van die klieren.... Dus mijn lichaam is hard aan het vechten tegen de griep merk ik haha. 

Ik hoop dat bij jullie alles goed gaat?

Hey @Nora90 wat leuk om weer wat van je te horen.
Nooit sorry zeggen hoor als je ff afwezig bent geweest, je bent geen verklaring schuldig.

Ja, snap je gevoel over de ongesteldheid, normaal gesproken ben je blij want kun je weer verder, maar nu kan het dan ff niet, dus heb je er geen bal aan.
Enige voor jou is dat het nu misschien weer je normale cyclus gaat worden eindelijk en dat je dan wellicht de volgende ronde weer kunt.

Balen dat je ziekjes bent, hopelijk ben je vlug weer opgekapt.
Online les, same here, zoonlief mag vanaf morgen ook achter de pc kruipen voor zijn lessen en ik werk thuis sinds maandag.
Aparte situatie is het.

We zitten hier met velen in hetzelfde schuitje helaas.

Kleine update voor jou dan, scheelt leeswerk.

Marsukar is bijna 13 weken en krijgt een buikje.

Onzefamilie heeft helaas de tp van de cryo moeten uitstellen omdat de behandeling niet door ging.

Same for me, 4 dagen voor mijn vlucht naar Letland werd de vlucht gecanceld en ging Letland op slot.
Eigenlijk had ik morgen moeten vliegen en vrijdag tp.
De donor had helaas niet zo heel veel eitjes, 7 ipv de verwachte 12, zij zal daarom nog een punctie krijgen om alsnog aan 12 eitjes te komen.
Uit de 7 eitjes waren maandag 5 emmy's ontstaan, maar helaas vandaag nog maar 2 van over.... 😞

Loulou1980 staat er momenteel goed voor en mag zaterdag een cryo tp gaan doen.
Dus keep our fingers crossed dat het niet alsnog wordt afgezegd.

Nou, dat was het wel, ben je weer op de hoogte. 😂

Ok, nog meer stof om na te denken... Meedenken mag 😊

Ik krijg net een mailtje van de kliniek.
Ze vinden het zelf ook erg jammer dat er slechts 2 emmy's over zijn.
Deze 2 zijn wel van goede kwaliteit, althans, dat waren ze gister.
Morgen krijg ik een update hiervan en laten ze me weten of ze goed genoeg zijn om in te vriezen.
De andere 3 zijn op de tweede dag gestopt met delen.

Ik heb ze gevraagd hoe het zit met deze donor en de kansen op goede eitjes bij een volgende punctie.
Ze hebben geantwoord dat ze niet zo goed als verwacht heeft gereageerd op de meds en dat ze nu zeker en maand rust moet hebben, maar dat de kans daarna groot is dat ze ook dan weer niet zoveel eitjes zal hebben, ongeveer 6 verwachten ze, maar kan ook minder zijn, of een enkel meer, maar zeker niet veel meer.

Omdat ze daar ook graag willen dat ik zoveel mogelijk kansen benut en ze het ook nog eens heel rot voor me vinden dat alles zo last minute niet door is gegaan hebben ze me 2 nieuwe opties aangeboden, naast de optie dat ik nog altijd natuurlijk de donor kan kiezen die ik in eerste instantie had uitgekozen, die optie heb ikook nog steeds.

Optie 1: Ze hebben van een andere donor 8 eitjes van goede kwaliteit in de cryo bank, ze heeft alleen wel een andere bloedgroep dan ik, maar wel negatieve Rhesusfactor, de mannelijke donor heeft wel dezelfde bloedgroep als ik, omdat ze nog zaad van hem hebben, kunnen ze deze 8 eitjes bevruchten, ik mag ze alle 8 hebben en daarnaast heb ik dan ook nog die 2 emmy's die daar nu in de oven liggen te kijken, die vriezen ze sowieso in.
Deze donor heeft zelf 3 gezonde kinderen.

Optie 2:  Ze hebben nog een vrouw in hun database met precies mijn bloedgroep, maar zij is momenteel niet beschikbaar, ze moet geopereerd worden vanwege een hernia, ze heeft 2 gezonde kinderen zelf, maar ze weten niet wanneer zij beschikbaar komt, ze kunnen haar een punctie laten doen met een verse tp, alleen moet ik dan geduld hebben (wat ik niet heb want ik ben intussen al een jaar bezig met dit traject en word er niet jonger op).
Ook heeft zij donkerbruin haar en ik ben blond, de mannelijke donor heeft wel blond haar.
Eigenlijk vind ik deze optie niet de meest ideale.

Voor mijn gevoel zou ik dan nu moeten kiezen tussen de donor die ik al had, of de 8 eitjes die daar in de cryo bank liggen en hopen dat daar meer emmy's uitkomen zodat ik misschien genoeg heb aan die emmy's.....
Of, als dat niet genoeg is, dan moeten accepteren dat als ik een tweede poging wil doen voor een broertje of zusje dat het dan niet 100% biologisch hetzelfde is?
Maar 50%?

Wat zouden jullie doen?
Ik neem toch wel mijn eigen beslissing hoor, maar ik ben benieuwd naar wat jullie zouden doen in deze situatie?

Het is er niet simpeler op geworden zo.
Oja, er worden geen extra kosten aangerekend voor alle opties.

Met optie 1 kan ik dan een verse tp krijgen, ze ontdooien dan de eitjes, bevruchten deze en dan kan ik een tp krijgen van een verse emmy, of emmy's en als er dan nog over zijn vriezen ze die in, of ik kan alles laten invriezen.

@Kitje jeetje wat een opties.

Op zich geen ingewikkelde opties maar denk toch dat je het beste kan kiezen voor de zelfde donor voor eicellen. (Tenslotte is elke cyclus anders) maar dit kost tijd.

En tweede optie voor de 8 eicellen van een nieuwe donor. Maar dan word het weer kijken hoeveel ervan bevruchten en zo over blijven net als deze keer. En wat ga je doen met de de Emmy’s die nu overblijven? 

Begrijp zo goed dat het echt moeilijk is. 
Laat het even inwerken en laat je gevoel spreken, deze laat je nooit in de steek.

Wat fijn dat je weer wat laat horen @Nora90. Natuurlijk ben je hartstikke druk met studie en stage. Goede afleiding ook. Is je menstruatie al doorgekomen nu?

@LouLou1980 Wat spannend morgen de tp toch? Hoe voel jij je?

@Onzefamilie hoe voelen jullie je nu? Beetje aan het opknappen?

@Kitje optie 1 klinkt als de beste optie. Maar goed het is echt waar jij het beste gevoel bij hebt. Kiezen voor de donor die je al had is ook een goede optie. Alleen ergens ook onzeker over de hoeveelheid en kwaliteit van de eitjes. Dat heb je nu gemerkt. Het is ook zo dat je dan wel geduld moet hebben. Ben ook heel benieuwd hoe het met de twee eitjes is.. Dat hoor je vandaag toch? 

@Kitje

Hoi hoi nou wat een keuzes. Ik zou toch zelfde donor houden, als die weer kan oogsten want stel je doet nog een andere donor en je wilt meerdere kids(als de eerste lukt blijven dat dan volbloed broer en zus (dus beide zelfde biologische kant)

Maar dat is mijn mening. Je moet je hartje volgen 

@Marsukar

nou het gaat, zelf hoesten, dunne, koppijn, verhoging.  Spierpijn over gehele lichaam maar gewoon  door gaan.

Onze zoon echt koorts, 3 dagen mega koorts gehad, hoesten, mega koppijn, en verkouden.  Heeft nu nog verhoging en npg steeds niet lekker en hangerig.

Onze verveling doden we met ladingen playmobil uitzoeken even een grappige foto erbij waarom ook niet.

Dit verkopen we weer, zo betalen we de boodschappen  en leuke dingen in de zomer.

@Nora90

Helaas rustig aan doen, ze konden mij niet zeggen hoelang te moeten wachten.

Mensen die bezig waren mochten nog wel komen(dus al onder medicati zaten)

We wachten het af.

@LouLou1980

spannend dat toch mocht, ben zelf ook mega risico gevalletje. (Kan er niet verder op in gaan hier) 

Kop op we gaan door houd elkaar gezond, 

20200317_142740.jpg

@Kitje  Ach kitje wat een keuze die je moet maken, ik durf me daarover niet te uiten als ik heel eerlijk ben. Ik zou zeggen doe wat goed voelt voor jou. @Marsukar Mijn menstruatie is nu echt doorgekomen, gisteren ontzettende buikpijn gehad en de paracetamol hielp voor geen ene meter. en de Aleve feminax was ook uitverkocht.... In de avond begon ik een klein beetje te verliezen en vandaag is het echt doorgebroken. Dubbel gevoel allemaal weer, aan de ene kant blij dat alles weer zo snel "werkt" aan de andere kant teleurgesteld dat ik er eigenlijk niks aan heb 😞 @Onzefamilie Ik zit nu echt te twijfelen om gewoon af te wachten en deze menstruatie als verloren kans te zien of alsnog voor de zekerheid beginnen met de pil zoals ik eigenlijk opgedragen had gekregen..... Wat zouden jullie doen? Hoe het er nu naar uit ziet gaan er zeker geen vluchten meer naar Turkije, maar stel je voor dat het toch allemaal weer verdwijnt en ik deze kans aan me voorbij heb laten gaan. Of is er een optie om de bevroren emmys te versturen van Turkije naar Nederland zodat ik ze hier teruggeplaatst kan krijgen? zoveel vragen hahaha

@Marsukar  

Vandaag heel netjes gebeld door het lab met de vraag of ik nog wil door gaan met het ontdooien van een cryo. En of ik geen ziekte verschijnselen vertoon of ziek ben geweest.

Nu hopen dan mijn cryootje de ontdooiing heeft overleefd en netjes verder aan het delen is! Morgen word ik gebeld tussen 10-12 wanneer ik mag komen morgen.

@Nora ik zou toch afraden met de pil te beginnen in de hoop van misschien toch een terugplaatsing.

De pil is alleen voor de terugplaatsing van belang omdat ze dan precies kunnen rekenen wanneer de terugplaatsing In eigen cyclus zou plaatsvinden. Omdat je toch nu je eigen cyclus weer een beetje aan het opbouwen ben heb je anders de kans dat je lichaam helemaal van slag is, en dat wil je ook niet hebben. Je bent nu al weer zo goed op weg.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Dank meisjes voor het meedenken en de feedback, echt superfijn. 😊

Het is geen makkelijke beslissing om te nemen, daarom heb ik gister ook vragen gesteld over de donor van de 8 eitjes.
De optie van de donor die een operatie moet ondergaan valt eigenlijk op dit moment af omdat ze me niet kunnen zeggen of en wanneer ze dan weer zou willen doneren.
Vandaag heb ik eea aan antwoorden ontvangen.

Om te beginnen goed nieuws, mijn meds zijn gearriveerd!
De 18e waren ze nog in Polen en toen kreeg ik ineens een mailtje dat het vandaag bezorgd zou worden.
Om 6 uur vanmorgen was het pakje op het depot in Oirschot en om 13.20 uur stond de bezorger aan de deur.
Ben erg blij dat het gelukt is en dat ik ze op tijd heb.

Dan de 2 emmy's.... In de mail van vanmiddag stond dat de embryoloog ze bekeken heeft vandaag maar dat ze nog niet in het blasto stadium waren aangeland.
En om ze te kunnen invriezen moeten ze daar wel zijn.
Dat stadium bereiken ze op dag 5/6 en zou dus uiterlijk morgen zijn.
Ze laten me dus morgen weten of ze dat stadium behaald hebben en of ze ingevroren kunnen worden.

Dan de antwoorden op de vragen die ik heb gesteld op de 8 bevroren eitjes.
Ze geven aan dat de kans dat ze goed ontdooien groot is, maar wel iets kleinere kans dan de 97% die ze aangeven bij cryo's.
Ze hebben geen percentage genoemd, ze zeiden: Een klein beetje minder dan 97%, maar niet veel.
Eenmaal ontdooid is de kwaliteit even goed als een vers eitje en alleen hele goede eitjes kunnen worden ingevroren, dus de kwaliteit van de eitjes is goed.
Deze donor is 30 jaar en heeft 3 gezonde kinderen zelf.

Ik had ze ook gevraagd naar eerdere ervaringen met haar en ik zal even knippen en plakken wat ze daarover schreven.

We have looked into this donor’s previous cases and the results were:

1) First case was with fresh eggs and donor sperm. Out of 9 good quality eggs we received and frozen 5 embryos on day 5.

2) Second case was with frozen eggs and donor sperm. Out of 12 good quality thawed eggs we received and frozen 6 embryos on day 5.

3) Third case was with fresh donor eggs and patient’s husband sperm. Out of 8 good quality eggs we received and frozen 2 embryos on day 5.

Ik heb ook donorzaad, dus ik kan het beste denk ik dan uitgaan van 1 en 2 en daarbij zie ik dat ruim de helft ervan bij haar ingevroren kon worden, een heel stuk meer dan met de donor die ik nu heb (2 uit 7 die dag 5 bereiken en nog steeds maar de vraag of ze ingevroren kunnen worden).

Iedere cyclus kan anders zijn, maar uit mijn eigen ervaring is gebleken dat het toch wel iedere keer ongeveer hetzelfde is.
Bij mijn puncties had ik 4 eitjes en 3 emmy's, 3 eitjes en 2 emmy's en 2 eitjes met 1 emmy.
Was allemaal wel dag 3 en ik weet niet of ze dag 5 behaald zouden hebben, maar de donor had 5 embryo's waarvan 3 op dag 2 al gestopt zijn met delen, dus die hebben niet eens dag 3 gehaald.

Ik kan nu 2 gokjes nemen....

Gokje 1 is toch voor de eerste donor weer gaan, hopen op meer eitjes en iig weer 2 emmy's zodat ik 4 kansjes, de kliniek schrijft dit over deze donor:
It is possible to stimulate the same donor, but she didn't have a very good response to stimulation medications this time, as we were only able to get 7 good quality oocytes (usually it is more for donors) and next time may be not different. If you wish to have a 100% sibling, we can stimulate her again, but most likely she will need to take some rest and skip a month, so her body gives better oocytes next time.

Gokje 2 is dan kiezen voor die 8 bevroren eitjes, hopen dat ze allemaal goed ontdooien en dat er 4 emmy's uit zouden kunnen ontstaan.
Dan heb ik 4 kansjes van deze donor + eventueel nog de 2 emmy's die ik nu al heb (er vanuit gaande dat ze ingevroren kunnen worden).
In geval dat ik lucky enough ben dat er misschien 2 kindjes uit zouden kunnen komen en het niet met die 4 zou lukken dan heb ik er 2 achter de hand maar die zijn dan 50% biologisch van elkaar.

Dus dan moet ik daar nu over nadenken of ik dat erg vind of niet.....
En welke gok te nemen en dat vind ik echt heel lastig.

De kliniek heeft aangegeven dat ik er rustig even over na kan denken en no rush, dus ik neem ff de tijd en wacht ook morgen nog af of ze de emmy's kunnen invriezen, want als dat niet kan dan is de keus niet moeilijk meer, dan kies ik voor de 8 bevroren eitjes.

Ik heb ze ook nog gevraagd hoe dat dan zit met de bloedgroep en daar schreven ze dit op

Doctor said that the chances for success of the procedure are the same as with 0 (I) negative donor, since this is negative blood type too, but there is a chance that it may affect a pregnancy later if there will be a blood conflict with the child during pregnancy.

Dat laatste maak ik me niet zo heel druk om want dat heb ik met de zwangerschap van mijn zoon ook gehad, omdat ik - bloed heb en zijn vader + was de kans heel groot dat mijn zoon + bloed zou hebben en dat had hij.
Ik heb geen problemen gehad tijdens mijn zwangerschap en met zijn + bloed waren de risico's nog groter op complicaties, dus dat durf ik wel aan, zou voor mij niet perse een dealbreaker zijn.

Ook hebben ze gezegd over de bevroren eitjes dat als ze niet goed zijn achteraf of niet goed ontdooien dat ze die dan niet gebruiken en dat we dan alsnog kunnen gaan voor een punctie met de donor die ik in eerste instantie had uitgekozen.

En er worden geen extra kosten berekend.
Ze doen wel echt hun best om het voor mij zo goed mogelijk te doen, dat waardeer ik wel enorm.

Ook hebben ze aangegeven dat ik een online consult (geen kosten) kan hebben nog met de dokter om eea te bespreken.
Maar ik vind dat lastig, heb dat een keer eerder gehad, ze belt dan via Whatsapp, maar ik vind die verbinding niet top.
Als ik met iemand uit NL bel via Whatsapp heb ik regelmatig dat stukken wegvallen, halve woorden of zinnen en dan zitten we in onze eigen taal.
Dat gebeurde dus ook met dat online consult en dan spreken we allebei niet in onze moedertaal en een telefoongesprek in het Engels voeren vind ik al lastiger dan gewoon zo babbelen en mijn Engels is echt wel prima.
Toen ik de dokter aan de telefoon had heb ik maar de helft ervan begrepen en veel dingen later per mail toch nog eens nagevraagd.
Maar vind het wel tof dat ze het aanbieden.

Heel verhaal... Sorry....
Sta open voor meningen. 😃

@Onzefamilie  goed bezig met de Playmobil, slim plan ook, als je dan toch moet cocoonen kun je net zo goed zulke dingen doen.
Houdt je bezig, ruimt op en brengt centjes in de portemonee... 👍
Ik hoop zo dat jullie allemaal snel weer beter zijn, want dit is ook niks zo he?

@Marsukar hopelijk ben jij intussen weer beetje opgeknapt?

@Nora90 snap je ja, het voelt nu als een verloren maand nu je ongi doorzet.
Maar je moet de pil toch slikken dan op dokters voorschrift? Om je tp te plannen?
Denk dat Loulou het verkeerd interpreteert? Of zie ik het fout?
Ik zou gewoon doen wat de arts voorschrijft, ik doe dat ook braaf... 😇
Idd om de reden die jij schrijft, stel nu dat het over 2 weken ineens anders is en je kunt wel weer vliegen? Dan heb je een kans voorbij laten gaan.
En stel het lukt niet, ja, dan is dat balen, maar daar hou je toch wel rekening mee nu.
Denk dat ik erger zou balen nog als ik nu denk lukt toch niet en dan blijkt achteraf dat het wel had gekund....
Moet je weer een maand wachten....
En je wacht al zo lang sinds je miskraam.

Ik ben zelf ook alweer stiekem beetje bezig met de volgende poging.
Heb aan de kliniek gevraagd of het mogelijk zou kunnen zijn in april.
Ze geven aan dat het medisch gezien zeker kan, dan zou ik wel voor een cryo of de bevroren eitjes moeten gaan, want voor een verse van de donor die ik nu heb moet ik een maand wachten, maar dat ze (begrijpelijk) niet weten of het land langer op slot blijft.
Is nu tm de 14e en als ik bij Wizzair kijk kan ik vanaf de 16e wel een vlucht boeken.
Qua data zou dat allemaal kunnen, want de tp is zeker na de 16e.

Alleen weet ik niet hoe dat zit met Turkije, omdat Europa afgesloten is voor alle niet Schengen gebieden (op paar Europese landen na die niet binnen de Schengen vallen), dus buiten Europa kom je er niet in dus mss ook niet uit?

Heb stiekem ff gegluurd of je Turkije (heb ff Istanbul genomen) wel kan boeken nu, en dat kan wel gewoon.
Als Turkije niet op slot zit, kun je er volgens mij gewoon heen, maar als je daar bent en het gaat op slot heb je mss weer wel een probleem?
Wat een toestanden he?

@LouLou1980 goed van je dat je het gewoon door laat gaan, zou ik ook doen hoor.
Ik ga keihard voor je duimen dat je cryo het overleefd en dat je morgen fijn een tp krijgt.
Laat je er telkens eentje ontdooien trouwens? Niet 2? Dat mag ook he als je dat zou willen.

Fijn weekend voor iedereen en stay safe!

@Nora90

Wat te doen ik zelf zou her risico niet willen nemen kies voor een extra pauze, we willen allemaal graag verder maar beter in een gezonde tijd dan is een rijd van veel problemen.

Je kan beter wachten en dan zijn we gezellig samen  als we al zo lang vechten op een kans wat is dan nog 1 keertje langer wachten. 

Wij zijn sterk we kunnen het

@Kitje

Nou dat zijn veel opties, maar ja als de emmys goed zijn morgen  zou geweldig  zijn.

Wat ik nu echt lees, en dan lees ik even erdoorheen. Is eigenlijk hun op een slinkse manier zeggen kies andere optie want ze verwachten  geen top eieren bij de nu donor die je nu hebt. Dit hebben ze nu zelf gezien. Hetligt niet  aan de sperma want die is goed. Maar de donor eitjes waarschijnlijk niet zoals moetzij .

Als ik dit wist, en wist er is Een andere die bevroren is dan zou ik kiezen voor die 8. Kinderen hoeven niet biologisch te zijn om voor je hart perfect te wezen. 

Als ik dan kijk met onze zoon, mijn vrouw en de donor zijn super maar wat lijkt het mannetje

Vaak op mij, want zijn manier van doen zo ikke. Daar vannacht over zitten denken, en dacht nee maakt niks uit want ze groeien in jouw, jij brengt ze groot. 

Neem de tijd overhaast jezelf niet, desnoods maak je een waarom wel waarom niet. 

Zolang je zelf beslist dat is belangrijkste

Dank @Onzefamilie voor je reactie, dat is ook wel en beetje wat ik er zelf tussen de regels door ook uit haalde, dat ze geen toppertjes verwachten bij de donor die ik nu heb en dat ze daarom andere opties aanbieden, alleen maken ze het mij daar weer stuk moeilijker mee.

Wat je zegt klopt wel denk ik, een kindje hoeft niet biologisch van mij te zijn om ervan te kunnen houden.
Met donoreitjes is er niks biologisch van mij bij, maar ik draag ze wel, baar ze zelf en voed ze zelf op, dus zijn ze van mij.
Biologisch of niet....

Alleen had ik dan zelf zoiets van als ik dan lucky enough ben dat het lukt en dat ik eventueel voor nog een kindje zou kunnen gaan had ik die wel heel graag 100% biologisch gehad, zodat zij wel die band hebben.

Leuk om te lezen dat jullie zoontje vaak op jou lijkt.
Jij voed hem ook samen met je vrouw op dus neemt hij ook dingetjes van jou over.

Ik neem de tijd idd om uit te vogelen wat ik nu wil, heeft de kliniek ook gezegd dat ik de tijd moet nemen.

Heb ook nog zitten denken....
Stel ik kies voor de 8 bevroren en ze zijn  uiteindelijk "op" dan zou ik ook deze donor misschien een punctie kunnen laten doen?
Misschien wil ze dat wel nog een keer, van het mannelijk deel kan ik ook bijbestellen natuurlijk, zijn wel weer extra kosten, maar is wel een optie.

Dan heb ik wel 100% biologische siblings.

Het staat me namelijk ook wel een beetje tegen om de donor die ik nu heb nog een keer een punctie te laten ondergaan als het uiteindelijk tegenvalt aan eitjes.
Het is toch ook niet niks, zo'n punctie....
Het sperma is idd goed, dus daar ligt het niet aan, ligt echt aan de eitjes.
Die andere donor heeft wel betere resultaten....

Ik ga er komende week maar eens rustig over nadenken....
Zo'n voor en tegen lijstje wat jij zegt is ook een goed idee en kan ook helderheid geven....
😘

Ja het was dus eigenlijk de planning om de eerste dag van de menstruatie te beginnen met de pil voor 14 dagen en dan stoppen en dan op de tweede of derde dag van de stop met de pil te beginnen met een of ander medicijn en die weer slikken voor 15 dagen en dan zou de terugplaatsing zijn. Maar ik heb gisteren niet de pil geslikt dus die kans is voorbij. Deze menstruatie is wel heftiger dan wat ik ben gewend hoor. Nog erger dan de miskraam joh en eerdere menstruaties. Zou bijna denken dat dit pas de miskraam is, heel vaag allemaal.... Vanochtend bij het eerste toiletbezoekje kwam er weer echt een dikke prop slijm uit.... Heel vreemd dit allemaal. En ik voel nog steeds krampen, niet zo heel erg maar wel aanwezig. Dit heb ik normaal nooit met menstruatie. Ik kreeg zelfs het nieuws dat dit waarschijnlijk zo ene 3 a 4 maanden kan duren in Turkije of zelfs langer. Dus een tp zit er voorlopig bij mij niet in helaas 😞 Dat was wel even pijnlijk om te horen !!

@Kitje Hoe is het met je Emmy’s je zou vandaag definitief horen toch?

Ik zou vannacht eigenlijk nachtdienst hebben maar gelukkig heb ik kunnen ruilen met een collega waardoor ik vandaag en morgen een halve dag maar hoef te werken. Vanmorgen gebeld door het lab met goed en slecht nieuws, ze hebben gisteren twee eicellen moeten ontdooien waarvan er 1 het niet heeft overleefd. De tweede was gelukkig heel mooi doorgedeeld  naar een blastocyte dus kan elk moment uit zijn schilletje schieten.
Ik heb zelf bewust gekozen voor het steeds per stuk terug plaatsen van de cryo. Bij de punctie vorig jaar was ik er bijna niet meer geweest waardoor ik zelf heb besloten niet meer voor een punctie te gaan. Toendertijd met 6 cryos in de vriezer dacht ik meer kansen te hebben per stuk. Zal wel psychisch zijn geweest.
Het was even ren je rot van werk naar ziekenhuis want het kon allemaal maar net managen vanwege de afstand. Mijn man mocht helaas niet mee maar hij heeft heel braaf 🙈 op mij gewacht buiten het ziekenhuis.  Over 13 dagen mag ik een test doen. Dus ik begeef me op dit moment weer op het wachtbankje, en hoop dat jullie allemaal snel volgen 🤗 

Ze gaven wel aan dat voorlopig een nieuwe behandeling inplannen niet gaat lukken vanwege de Corona crisis, en mocht ik weer willen inplannen ik op een wachtlijst zal komen. Dus al mijn hoop is gevestigd op deze keer 🙏🏻

Oh, kak @Nora90 dan zit je wel heel lang op de wachtbank...
Hopelijk gaat het niet zo lang duren.
Hoorde vandaag dat de stad in China waar de ellende begonnen is weer volledig open is en dat er daar geen nieuwe Corona gevallen meer zijn geweest sinds donderdag, daar is het zo'n beetje voorbij, maar ja, das wel 3 maanden geweest want het begon daar in december dacht ik.
Als het hier ook zo lang gaat duren dan vrees ik ook het ergste.
Maar laten we niet gaan doemdenken en hopen dat ze het hier vlugger onder controle hebben.

Rot om te horen dat je nu zo'n last hebt van je menstruatie.
Misschien heeft er den toch nog wat gezeten wat er de vorige keer niet uit is gekomen?

Wat fijn @LouLou1980 dat je toch een tp gehad hebt.
Jammer dat je wel een embryotje kwijt bent nu.
Waarom moesten ze er 2 ontdooien eigenlijk? Hadden ze die bij elkaar in een rietje gestopt dan ofzo?

Dat snap ik wel ja, dat je dan denkt dat je wellicht meer kansen hebt.
Volgens mijn gyn die ik in Nederland heb gehad is dat wel zo.
Ze legde het zo uit.

Stel dat je een kans hebt van 20% op een zwangerschap met het terugplaatsen van 1 embryo, dan heb je misschien 30% kans als je er 2 laat terugplaatsen.
Maar 2x20% is 40% dus theoretisch gezien heb je iets meer kans als je ze los laat terugplaatsen.
Zo legde ze me dat uit destijds.
Het klopt natuurlijk niet helemaal, want er is ook een heel klein kansje dat een embryo een ontdooiing niet overleefd en dan is de kans verkeken.
Destijds had ik maar 2 emmy's en ik besloot er niet mee te gokken dat die het niet zou overleven, het ontdooien of dat die zelfs mss niet ingevroren zou kunnen worden, dus ik besloot ze allebei terug te laten zetten.
Ze zei ook dat een embryo dat ingevroren kan worden een heel sterk embryo is en dus een grotere kans geeft op zwangerschap uiteindelijk indien het goed door de ontdooiing komt dan een matig embryo dat ze wel kunnen terugplaatsen maar niet invriezen.

Anyway, is koffiedik kijken en geluk hebben en ik duim keihard voor je dat het gewoon lekker lukt en je pas over een jaar of 2 voor je volgende tp hoeft.
Je hebt al zoveel ellende gehad, ik gun je gewoon zoveel geluk (de rest van de meiden hier ook hoor).
Goed voor jezelf zorgen, iedere dag half uurtje wandelen (schijnt goed voor de doorbloeding te zijn en de innesteling) en hopelijk lezen we over 2 weekjes hier een fijn bericht, dat hebben we allemaal wel nodig nu.

Ja, die wachtlijst zal aanzienlijk worden vrees ik als alles uitgesteld wordt.
Dan gaat iedereen weer tegelijk beginnen en zit je daar weer mee, dat ze dat niet aan kunnen.
Wat een toestanden allemaal zeg.

Dan hier mijn nieuws....
Geen heel blij nieuws helaas.
Ik heb een appje gehad van mijn contactpersoon dat ze slechts 1 Emmy hebben kunnen invriezen.... Eentje maar....😞
7 Eitjes van een jonge donor en dan heb ik er maar eentje.
De andere was gestopt met delen en hebben ze dus niet ingevroren.
Ik ben er even een beetje sip van nu en heb eigenlijk spijt dat ik niet voor de 11 Russische eitjes ben gegaan destijds.
Maar ja, je neemt een beslissing waarvan je denkt dat het de juiste is, helaas ben ik een kei in het nemen van verkeerde beslissingen....
Dus ik weet het nu eventjes niet....

Heb bij de kliniek aangegeven dat ik eventjes mijn tijd neem om de teleurstelling te verwerken en dat ik over een paar dagen weer contact opneem.
Ze vonden het zelf ook heel rot  en zeiden dat ik vooral de tijd moest nemen.

Ze zei wel dat het Embryo dat ze nu hebben ingevroren van zeer goede kwaliteit is.
Maar ze heeft daarbij niet vermeld wat voor score oid ze eraan hangen.
Dat vraag ik nog wel na als de teleurstelling een beetje is gezakt.

@Kitje

Wat knudde alleen maar 1 eitje, dat is echt kut. 

Hoe gaat het verder? Even een check bij iedereen

@Marsukar @Nora90 @LouLou1980

is iedereen ok, hoop het wel. Maak me zorgen om jullie allemaal.

Knuffels van hier, me vrouw werkr weer. Ik thuis met de kleine. Ongesteld als maar kan. 

Helaas alles uitgesteld tot juni. Dus ook ivf traject. Maar eerst dit virus uit de wereld zien te krijgen 

ach @Kitje wat ontzettend balen zeg! Hoe is het nu met je? Natuurlijk ben je teleurgesteld. Jonge donor, goed zaad.. Het klonk allemaal zo positief.. Heb je al besloten wat je gaat doen? Zelfde donor of toch voor de andere gaan? 
@Nora90 voor jou ook even geen leuk nieuws. Het enige positieve wat je kunt denken is dat je lichaam zich nu wel goed kan herstellen. Hopelijk moet het dan even zo zijn en lukt het straks wel gelijk!
@onzefamilie jullie dus weer opgeknapt? Ook balen dat je weet dat het tot juni helaas even niet gaat lukken, maar misschien geldt het ook voor jou dat je lichaam dan weer in topvorm is! Ik hoop het uiteraard voor jullie allemaal!! Het is zo’n bizarre tijd nu. Belangrijkste is nu dat we allemaal gezond blijven. 
@LouLou1980 Hoe voel jij je? Kom de dagen een beetje door?

Hier gaat het wel goed. Thuis aan het werk en af en toe een rondje buiten, zodat ik niet gillend gek word. Begin april afspraak bij vk. Mogen geen partners mee. Dat is wel jammer. Natuurlijk alle begrip voor, maar natuurlijk ook ergens wel balen dat het zo gaat nu. Adviseren wel om te videobellen. Ach we zien het dan wel. Hoop dat het in september wel voorbij is. Zag op het nieuws dat mensen die nu zijn bevallen ipv kraamvisite raamvisite doen. Slim idee, maar liever niet. Helaas hebben we het niet voor het zeggen. Gaan het zien en kunnen alleen maar hopen dat het snel overgaat 🙏 

Wat lief @Onzefamilie dat je bezorgd om iedereen bent 😊
Hier gelukkig alles in orde, gezond en rond maar op de foute manier rond... 😂
Ben sinds vorige week maandag thuis aan het werken.
Saaaaaaaaaaiiiiiii

Vanmiddag boodschappen gedaan, ook maar meteen voor mijn moeder, want die durft niet meer naar de winkel.
Ik mag ook niet binnen komen, dus heb de boodschappen maar voor de deur gezet en op het raam geklopt.
Het is heel bizar.

Echt balen dat alle behandelingen nu tot juni uitgesteld zijn, dat duurt nog zo lang he?
Dan maar proberen er het beste van te maken en zorgen dat je lichamelijk topfit blijft zodat de kleine eskimo lekker warm blijft plakken bij je.
Zo te lezen zijn jullie wel weer allemaal beter?

@Marsukar same here, ook af en toe rondje buiten zodat ik niet gillend gek word.
Zie niemand meer, dus dat is heel eenzaam.
Heb mijn zoon wel nog gelukkig, maar dat is toch anders.

Balen zeg dat de partners niet meer mee mogen naar de echo's.
Had het al ergens vernomen.
Vind het zo zuur voor je.
Ben je eindelijk zwanger en dan mis je behoorlijk belangrijke momenten samen.
Videobellen zeker doen hoor, maar ja, is toch anders...
En opnemen de video zodat je later nog eens terug kunt kijken.
Het is gezien de situatie wel begrijpelijk dat ze zo streng ermee zijn, maar leuk is anders.
En jij ook weer opgeknapt?

En dat raamvisite ja, vreselijk lijkt me dat, ik hoop echt dat het jou bespaard blijft en dat je een gewone kraamtijd zult hebben.
Ben je vers bevallen wil je trots je kindje aan iedereen laten zien en dan moeten ze door het raam gluren.
Niet even snuffelen aan die zachte Zwitsal haartjes of een aai over een handje... Kil achter een raam.

Hopelijk is dit rotvirus snel onder controle, maar ik ben dr bang voor....

Dan hier... Hoe voel ik me...
Beetje mwah op het moment.
Ik baal als een stekker en don't know what to do....
1 Emmetje van een jonge donor met goed zaad, wel een kwalitatief zeer goed, maar ja... Tis toch maar echt 1 kansje.

De kliniek heeft gezegd dat als ik voor de 8 bevroren eitjes ga kiezen dat als ze niet goed ontdooien dat ze me dan alsnog de mogelijkheid geven een tweede punctie te doen met de eerste donor.
En uiteraard kan ik ook altijd nog kiezen niet die 8 eitjes te nemen maar de eerste donor.
Maar ja, om haar nu nog een keer een punctie te laten onder gaan voor misschien maar weer 1 Emmy, dat vind ik ook weer zoiets.
Iedereen hier weet dat puncties zeker geen pretje zijn, Loulou heeft haar laatste punctie bijna niet overleefd zelfs.

Ik heb besloten nu even de tijd te nemen en goed na te denken (meedenken is welkom 😊) de 8 eitjes zijn gereserveerd nu voor mij en de kliniek snapt heel goed dat ik even de tijd nodig heb.

Even alles wikken en wegen, een lijstje maken zoals Onzefamilie al opperde, voors en tegens.
En kijken wanneer er weer mogelijkheden zijn.

Zoals de situatie er nu voor staat in Letland is 197 besmettingen en geen enkele overlijden te betreuren.
Ze hebben de grenzen gesloten tm 14 april.
Het is een van de weinige landen binnen Europa die op het kaartje nog oranje is ipv rood, ze hebben wel strenge maatregelen, maar geen complete lockdown.
Wat er gaat gebeuren weet niemand natuurlijk, ook de kliniek niet.

Via Airbaltic kunnen wel weer vluchten geboekt worden vanaf de 15e april vanaf Amsterdam, via Wizzair Eindhoven kan pas weer in mei.
Die hadden eerst ook vluchten staan in april, maar besloten nog niet te vliegen.
Er is daar geen wachtlijst net als hier in NL.
De kliniek is ook gewoon open, dus als ik wil en ik kan naar Letland, kan ik de eerstvolgende poging in april al doen.
En anders wellicht in mei.

Heb nu nog de afbouw van de meds deze week, tm zondag en dan zal ik volgende week wel ergens ongi worden.
Voel het al wel beetje zeuren in mijn buik, ook omdat ik het eigenlijk nu zou moeten worden, vorige keer was 26 februari.
Maar nog niks gespot.

Pff heel verhaal weer, sorry.

@LouLou1980 hoe is het met jou nu?
Spannende tijd voor jou nu he.
De dagen aftellen tot de testdatum.
Ik hoop zo dat het gelukt is deze ronde.

@Nora90 voor jou ook echt superbalen, dan ook maar proberen zo goed mogelijk in shape te komen...
Zit helaas nis anders op.
Hoop dat met jou verder ook alles goed is.

Nou meiden, stay healthy!
Duimen draaien dan maar....